Lähetetty: 01 Tammi 2008, 15:42
Joku vtun vatipää saanu viime yönä loistavan päähänpiston, tien varresta kymmenkunta postilaatikkoa päreinä. Minähän en uutta hanki, virittelen vaikka prisman muovipussin laatikon tilalle
Mitää?! Miten tuo nyt voi olle teoriassa edes mahdollista, ellet ole jotain muita piuhoja katkonut?Kirk kirjoitti:Pitäis vissiin jättää nuo ropaamishommat niille, jotka sen osaa. Just masensin pikkualfaan sisätilanpistokkeen (joka ihme kyllä toimii ok) sillä seurauksella että auto ei enää starttaa eikä hälytin toimi
Joku sulake kärähtäny?Otsosmi kirjoitti:Mitää?! Miten tuo nyt voi olle teoriassa edes mahdollista, ellet ole jotain muita piuhoja katkonut?Kirk kirjoitti:Pitäis vissiin jättää nuo ropaamishommat niille, jotka sen osaa. Just masensin pikkualfaan sisätilanpistokkeen (joka ihme kyllä toimii ok) sillä seurauksella että auto ei enää starttaa eikä hälytin toimi
Porannut kiinnitysruuvin johtonippuun?MP kirjoitti:Joku sulake kärähtäny?Otsosmi kirjoitti:Mitää?! Miten tuo nyt voi olle teoriassa edes mahdollista, ellet ole jotain muita piuhoja katkonut?Kirk kirjoitti:Pitäis vissiin jättää nuo ropaamishommat niille, jotka sen osaa. Just masensin pikkualfaan sisätilanpistokkeen (joka ihme kyllä toimii ok) sillä seurauksella että auto ei enää starttaa eikä hälytin toimi
Hälyttimen maajohto irronnu?Hepa kirjoitti:Porannut kiinnitysruuvin johtonippuun?MP kirjoitti:Joku sulake kärähtäny?Otsosmi kirjoitti: Mitää?! Miten tuo nyt voi olle teoriassa edes mahdollista, ellet ole jotain muita piuhoja katkonut?
Tänään tutkin vähän tarkemmin tuota RF:n laakeria, eli rupesi kiinnostamaan miten sinne saa uudet laakerit, kun se liikkeen mukaan on kasetti. Poistin nyloniset pölysuojat/akselisovitteet ja mitä sieltä löytyikään.. Ihan tavalliset 5805:set! Moiset sattui jopa olemaan tallin hyllyllä. Kiitos vinkistä Janne!Janne kirjoitti: Onko nuo ne keskiön ulkopuoliset laakerit?
Jos on niin tuolta uudet: http://www.pyorahuolto.com/show.php?typ ... irto&id=11
En irrottanut operaation aikana ainuttakaan piuhaa (paitsi lohkolämppäristä). Ja pistokkeen ruuvasin vänkärin lattiaan. Jos siellä startin piuhat on, niin voi hyvä sylvi... Ihan tuhannen mysteeri juttu. Hälyttimenkään piuhoihin en koskenu. Ja jatkoa seuraa, sisätilanlämppäri oli yön päällä (koska pesin auton samalla - EN moottoria) ja nyt on tolppa mykkänä... Ja sulake ehjä.Jochanan kirjoitti:Hälyttimen maajohto irronnu?Hepa kirjoitti:Porannut kiinnitysruuvin johtonippuun?MP kirjoitti: Joku sulake kärähtäny?
Asutko rivarissa tai kerrostalossa?Kirk kirjoitti:En irrottanut operaation aikana ainuttakaan piuhaa (paitsi lohkolämppäristä). Ja pistokkeen ruuvasin vänkärin lattiaan. Jos siellä startin piuhat on, niin voi hyvä sylvi... Ihan tuhannen mysteeri juttu. Hälyttimenkään piuhoihin en koskenu. Ja jatkoa seuraa, sisätilanlämppäri oli yön päällä (koska pesin auton samalla - EN moottoria) ja nyt on tolppa mykkänä... Ja sulake ehjä.Jochanan kirjoitti:Hälyttimen maajohto irronnu?Hepa kirjoitti: Porannut kiinnitysruuvin johtonippuun?
Teidän talossa kyllä tuntuu tapahtuvan..Sleepperi kirjoitti:Joku prkl:een narkki oli murtautunut alakerran varastokoppeihin stna! Onneks omassa kopperossa ei ollu mitään varkaita kiinnostavaa, niin eivät olleet repineet ovea saranoineen irti niin kuin muiden kopperoista..
Toi on hienoa kun sen pipomimmin puhe on tekstitetty Jenkit ei länsirannikolla ymmärrä itärannikon puhettakaanNiko Tuomola kirjoitti:http://video.nationalgeographic.com/vid ... apvin.html . Voi ei
Kröhöm.Otsosmi kirjoitti:Asutko rivarissa tai kerrostalossa?Kirk kirjoitti:En irrottanut operaation aikana ainuttakaan piuhaa (paitsi lohkolämppäristä). Ja pistokkeen ruuvasin vänkärin lattiaan. Jos siellä startin piuhat on, niin voi hyvä sylvi... Ihan tuhannen mysteeri juttu. Hälyttimenkään piuhoihin en koskenu. Ja jatkoa seuraa, sisätilanlämppäri oli yön päällä (koska pesin auton samalla - EN moottoria) ja nyt on tolppa mykkänä... Ja sulake ehjä.Jochanan kirjoitti: Hälyttimen maajohto irronnu?
Tottahan toki (kerrostalossa).Otsosmi kirjoitti:Asutko rivarissa tai kerrostalossa?
Juu niin tuntuu tapahtuvan, vaikka 90% asukkaista on jotain seniilejä mummoja viimesen vuoden aikana talossa on alkanu tapahtua vaikka mitäJihti kirjoitti:Teidän talossa kyllä tuntuu tapahtuvan..Sleepperi kirjoitti:Joku prkl:een narkki oli murtautunut alakerran varastokoppeihin stna! Onneks omassa kopperossa ei ollu mitään varkaita kiinnostavaa, niin eivät olleet repineet ovea saranoineen irti niin kuin muiden kopperoista..
Eipä kiittelemistä. Jokin aika sitten taistelin tuttavan keskiön kanssa ja tuli tutustuttua noihinkin. Silloin tosin tilattiin hätäpäissään laakerit Okalta.Gasolina kirjoitti: Tänään tutkin vähän tarkemmin tuota RF:n laakeria, eli rupesi kiinnostamaan miten sinne saa uudet laakerit, kun se liikkeen mukaan on kasetti. Poistin nyloniset pölysuojat/akselisovitteet ja mitä sieltä löytyikään.. Ihan tavalliset 5805:set! Moiset sattui jopa olemaan tallin hyllyllä. Kiitos vinkistä Janne!
*VDC system failure x 2Bluebate kirjoitti:*airbag failure
*abs failure
*ebd failure
*engine fault
jep jep..... stilo
Pientähän tuo on, mersusta katkes keväällä kampura ja ykskään merkkivalo ei syttynyt eikä mitään häiriöilmoitusta tullut, nyt pakkasten tultua vilkkuu ABS, ETS, VDC ja automaattilaatikon häiriövalot kilpaa keskenäänBluebate kirjoitti:*airbag failure
*abs failure
*ebd failure
*engine fault
jep jep..... stilo
Joo. Sama paska, molemmat korimallit koettu ja surkeiks havaittu. Seuraavaks Hiace jos luulee vielä tarvitsevansa pakuaTommiS kirjoitti:^Ilmeisesti MB on Vito. Espanjan lahja kuljetusliikkeille. En muista, koska rämisevämpää varoitusvaloja vilkuttavaa katiskaa olisin "päässyt" ajamaan. Pätee täydellisesti myös uuteen korimalliin.
Olikos niin että Vito kuskit moikkaa toisilleen näytämällä sormilla monesko moottori menossa?TommiS kirjoitti:^Ilmeisesti MB on Vito. Espanjan lahja kuljetusliikkeille.
Sprinter kuuluu samaan kategoriaan. Firman Sprinter 208D -97:lla 200 tkm mennessä: Kansipahvi, ohjaustehostimen pumppu, kardaanin laakerit, -ristinivel, laturin vapaapyörä, lämppärin vastus 3 kertaa, lukemattomat sähköhäiriöt suolakeleillä.TommiS kirjoitti:^Ilmeisesti MB on Vito. Espanjan lahja kuljetusliikkeille. En muista, koska rämisevämpää varoitusvaloja vilkuttavaa katiskaa olisin "päässyt" ajamaan. Pätee täydellisesti myös uuteen korimalliin.
Mitenkähän tuore kuluttajan asialla oleva virkamies tämän hoitaa? Volvolla? Köh, köh?Bluebate kirjoitti:*airbag failure
*abs failure
*ebd failure
*engine fault
jep jep..... stilo
Näinhän se taitaa mennä, omassa taitaa olla jo kolme koneremppaa takana jos ei alle 2500€:n remppoja lasketa.. parit öljynvaihdot ja sitten vaihdetaan jotain kallista-tommi- kirjoitti:Olikos niin että Vito kuskit moikkaa toisilleen näytämällä sormilla monesko moottori menossa?
Kuin myösRiccardo kirjoitti: Nimimerkki: Ei koskaan enää Mersua
Hyvin?TommiS kirjoitti:Mitenkähän tuore kuluttajan asialla oleva virkamies tämän hoitaa? Volvolla? Köh, köh?Bluebate kirjoitti:*airbag failure
*abs failure
*ebd failure
*engine fault
jep jep..... stilo
Saahan noita kikkailemalla elvytettyä aina välillä, mutta kyllä se vaan on niin, että uudesta akusta on iloa vuosiksi ja joka päivä. Toivotaan nyt, ettei akku ole mennyt jonkun hemmetin sähkövian takia.alfa164 kirjoitti:Akku finaalissa,tosta talviautosta,vaikka on vasta alle -10pakkasta
Ei auta valittelu uutta on haettava,vaikka meinasin etten tohon mitään osta
Ranskalainen auto ja sähkövika,ei mahdollistaSeiska5mma kirjoitti:Saahan noita kikkailemalla elvytettyä aina välillä, mutta kyllä se vaan on niin, että uudesta akusta on iloa vuosiksi ja joka päivä. Toivotaan nyt, ettei akku ole mennyt jonkun hemmetin sähkövian takia.alfa164 kirjoitti:Akku finaalissa,tosta talviautosta,vaikka on vasta alle -10pakkasta
Ei auta valittelu uutta on haettava,vaikka meinasin etten tohon mitään osta