Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

doublesix kirjoitti:Jätetään toi nimittely sinne faceen, sissileireille ja muihin kovien tyttöjen ja poikien kisoihin.

Se on selvä,että tuollaisella kelillä kaikki myöhästyy. Maapallolla on muitakin paikkoja missä junat liikkuu rankemmissa olosuhteissa kuin etelä-Suomi.
Ei mitään henkilökohtaista, aamuyöstä 15 tunnin (pyysivät kauniisti) työpäivän jälkeen on vähän hermo kireellä...
Smacket kirjoitti:Jos ratojen kunnossapito kuuluu valtiolle, on hyvä palauttaa mieliin mistä tuon VR-nimilyhenne tulee...
Tai tuli, valtionrautateitä ei ole ollut olemassa enää 17 vuoteen. Koskahan kansan syvät rivit huomaa muutoksen? Nykyinen VR on vain operaattori, radat on valtion ja VR maksaa vuokraa joka kilometristä.
Tazio kirjoitti:Juna seisoo Hesan asemalla, lähtöaika meni 10 min. sitten. Kuulutus: "juna lähtee muutaman minuutin päästä, kunhan saamme lähtöluvan" 2 minuuttia myöhemmin uusi kuulutus: "juna ei voi lähteä, koska junasta puuttuu kuljettaja! Yritämme hankkia kuljettajan!" Juna sitten lähtee jonkun vartin päästä.

Tästä suorituksesta voi olla montaa mieltä. Itselle tuli mieleen sanat 'official' 'seal' 'of' 'vmp'
Harvalla kuljettajalla tai konnarilla on vain se yksi juna päivän työvuorossa, kuskeilla ja konnareilla on muita junia ennen sitä sun junaa, joista henkilökunnan täytyy ehtiä siihen sun junaan. Jos ne edelliset junat on myöhässä niin on henkilökuntakin. Tuon kun kerrot sillä että Helsingissä liikkuu päivässä satoja junia ja kymmeniä vaihtotyöyksiköitä niin varmaan ymmärrät ettei se voi toimia. Siinä ei paljon mahda kun työntekijät on yhtälailla jumissa niissä myöhästyvissä junissa kuin matkustajatkin, eikä henkilökuntä voi koko päivää suoraan juosta seuraavaan kun on kaikenlaista lakisääteistä ruokataukoa ja lepoaikaakin noudatettavana.

Helsingissä on noin 600 vaihdetta, eilen niitä oli kuulemma putsaamassa 50 miestä. Arvaa riittikö?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ei se junalla liikkuminen ainakaan mitään kallista ole, Oitista Lahteen lippu maksaa 8,80 edestakaisin, jos menen Alfalla, joka on diesel niin 5,5 kulutuksella pelkät polttoaineet maksaa reilut 8 euroa ja siihen muut kulut päälle. Puhumattakaan bensavehkeen kulutuksilla, paitsi jos ajelee pikkuautolla, joka menee samalla määrällä bensaa kuin keskikokoinen diesel.
Eikös sen lipun voi ostaa asemalta ja jos lipunmyynti kiinni, niin minä olen mennyt vaunuun istumaan ja ostanut lipun konnarilta kun se on paikalle tullut.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ostin uuden akun, että lähtee Alfa pakkasella käyntiin. Nyt oli pakkasta, oli tunnin tolpassa, arvatkaa lähtikö... :bad-words:
Nyt on lohko edelleen lämmityksessä ja sisätilalämppäri lisäksi konehuonetta lämmittämässä puhallussuuntana akku ja vanha akku sisällä laturissa.
Pieniä kirosanoja oli ilmassa, kun jo ensipyöritys oli hieman laiskanoloinen. Jaksoi silti sahata hetken aikaa, mutta ei edes luvannut, PRKL!

Hyviä ideoita, voisiko uusi akku jostain syystä olla susi, vai mikä muu voisi estää käynnistymisen. Polttoainesuodatinta en yksinkertaisesti ole ehtinyt vaihtamaan, mutta olisi jo liian huonoa tuuria, jos se olisi jäähän vetänyt. Pienemmillä pakkasilla ei ollut mitään ongelmaa edes ilman roikkaakaan. Tosin yleensä juuri hyvä tuuri kiertää yllekironneen näissä asioissa :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voihan se akku olla viallinen, pitäisi saada riittävä pyörintänopeus heti, silloin lähtee tulille. Onhan navat varmasi kiinni ja ehjät? Maadoitus kunnossa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Navat katsoin ja kiinni olivat molemmat napaan tulevat johdotkin mukaan lukien. Mitä ne kaksi mustaa piuhaa muuten on, jotka plus-navassa on kiinni. Eikös maajohtojen pitäisi olla miinuksessa...? Nyt oli puhdasta luuloa, joten saa nauraa jos meni vituilleen...

Edit: eipä muuten ole ikinä ollut minkään auton kanssa ongelmaa auton omien sähköjen kanssa, vaikka olisi ollut huomattavasti potentiaalisempiakin yksilöitä tarjolla.
Viimeksi muokannut Alfissimo, 01 Joulu 2012, 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuomas K kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Juna seisoo Hesan asemalla, lähtöaika meni 10 min. sitten. Kuulutus: "juna lähtee muutaman minuutin päästä, kunhan saamme lähtöluvan" 2 minuuttia myöhemmin uusi kuulutus: "juna ei voi lähteä, koska junasta puuttuu kuljettaja! Yritämme hankkia kuljettajan!" Juna sitten lähtee jonkun vartin päästä.

Tästä suorituksesta voi olla montaa mieltä. Itselle tuli mieleen sanat 'official' 'seal' 'of' 'vmp'
Harvalla kuljettajalla tai konnarilla on vain se yksi juna päivän työvuorossa, kuskeilla ja konnareilla on muita junia ennen sitä sun junaa, joista henkilökunnan täytyy ehtiä siihen sun junaan. Jos ne edelliset junat on myöhässä niin on henkilökuntakin. Tuon kun kerrot sillä että Helsingissä liikkuu päivässä satoja junia ja kymmeniä vaihtotyöyksiköitä niin varmaan ymmärrät ettei se voi toimia. Siinä ei paljon mahda kun työntekijät on yhtälailla jumissa niissä myöhästyvissä junissa kuin matkustajatkin, eikä henkilökuntä voi koko päivää suoraan juosta seuraavaan kun on kaikenlaista lakisääteistä ruokataukoa ja lepoaikaakin noudatettavana.

Helsingissä on noin 600 vaihdetta, eilen niitä oli kuulemma putsaamassa 50 miestä. Arvaa riittikö?
So not? Jos selitys ja syy sille, että ensin sanotaan junan lähtevän heti kun saadaan lupa ja 2 min. myöhemmin
todetaan, että ei ole kuljettajaa, ei mieleen voi nousta muuta kuin nuo jo aiemmin mainitut sanat. Ihan oikeasti.
Kari-Pekka Kyrö on myös todennut jotain tilanteeseen sopivaa.

Vapaassa kilpailussa tuolla tavalla businestaan hoitavat pelataan ulos ensimmäisessä erässä, valitettavasti.

Ostatie: Iltasanomien nettisivulla muuten oli kuvattu tuo raideliikenneyhtiöiden rakenne ja vastuu. Ainakin sen mukaan joku VR-alkuinen yhtiö esim. noita Hesan ratapihan tekniikoita hoitaa....

-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

VMTD kirjoitti:Ei se junalla liikkuminen ainakaan mitään kallista ole, Oitista Lahteen lippu maksaa 8,80 edestakaisin, jos menen Alfalla, joka on diesel niin 5,5 kulutuksella pelkät polttoaineet maksaa reilut 8 euroa ja siihen muut kulut päälle. Puhumattakaan bensavehkeen kulutuksilla, paitsi jos ajelee pikkuautolla, joka menee samalla määrällä bensaa kuin keskikokoinen diesel.
Eikös sen lipun voi ostaa asemalta ja jos lipunmyynti kiinni, niin minä olen mennyt vaunuun istumaan ja ostanut lipun konnarilta kun se on paikalle tullut.
Tuohon kun laskee kulut asemalle kulkemisesta, kulkemisen pääränpääasemalta kohteeseen ja takaisin alkaa tuo etu supistua kummasti henkilöauton eduksi. Mitäs jos matkassa onkin 2,3,4 tai 5 henkeä?

-Tazio

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

66 kirjoitti:VR osoitti taas kykynsä tänään. Tuuli ja lumisade lamaannuttaa liikenteen heti. Ei siitä sen enempää.
Kuten TuomasK jo aiemmin kirjoitti, niin yhtälailla se tuuli ja lumisade tuntuu lamaannuttavan muunkin liikenteen. Idioottimaista on paasata yksistään VR:n ongelmista. IP-lehtien viime talviset selkkaukset ovat näemmä uponneet ihmisiin hyvin...

http://fi.wikipedia.org/wiki/VR-Yhtym%C3%A4" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

mattijus kirjoitti:Menet dösään, lippu pitää ostaa käteisellä. Kortti ei kelpaa. Dösäkuski kehottaa ostamaan lipun automaatista. Ostan lipun automaatista, tällävälin dösä lähtee. Juna lähtee 40 min päästä, menen ostamaan paninia. MaMu keksii,että haluaa tapella. Tiesi aloittaneensa. Kohta varmaan selviää, ettei hankkimani lippu kelpaa junaan.
Haluisin olla spontaani, positiivinen ja energinen mutta onko tätä paskaa kestettävä päivästä toiseen?
Itse en ole Suomen suomalainen ja asunut ulkomailla viimeiset 10 vuotta. Vaikka olen jo pari vuotta harkinut takaisin Suomeen muuttamista, aina kun tulee tuollainen asenne vastaan kysyn itseltäni onko se vieläki tuollainen paikka? Jossa jotkut näkeväät ihmiset taustansa esim. ihonvärin mukaan ennen kuin ihmisenä! Nimittäin itsellä riittää kokemuksia rasismista ja syrjääntymisestä joka ikisen Suomesa vietetyn vuoden ajan ja jostain syystä olen tullut uskomaan että se oli takavuosien ongelma.

Nyt 4.5 kk ikäisen tytön isänä opetan tytölleni suomea jota hän oppii islannin ja englannin ohella ja olen aina esitellyt itseäni joko suomalaisena tai suomeniranilaisena Suomen ulkopuolella.

Harmittaa ja ahdistaa uskomattoman paljon kuulla tuollaista kielenkäyttöä maasta jota pidän kotimaanani vaikka tiedän että se on vain harvan yksilön kohdalla vastaantuleva asenne, mutta vaikuttaa koko kansan imagoon erittäin negatiivisesti.
Kuva

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^oliko tuo MaMu jotenkin pahasti sanottu? Itse en mattijus:in kirjoituksesta havainnut mitään loukkaavaa vaikka oikein yritin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kyseessä on toisen olennon nimittely eri sanalla kuin esim mies/nainen/kaveri/juoppo/lapsi....eri ihmisyys siinä ei ole tarkoitus vaan se että tämä ihminen oli erilainen koska se on maahanmuuttaja.

Anteeksi jos saarnaan tässä mutta mielestäni se on väärin ja tiedän etten ole harhaluuloinen koska vastaava kielenkäyttö on usein rangaistavaa monikulttuurisissa maissa (enkä väitä että Suomi on tai pitäisi olla monikulttuurimaa).
Kuva

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pujazuba: Suomi ja suomalaiset kohtelevat maahanmuuttajia erittäin hyvin - se on fakta, mistä ei kannata alkaa vänkäämään. Moni suomalainen seuraa tilastoja, joiden perusteella maahanmuuttajat tekevät suhteellisen paljon rikoksia - tämäkin on fakta. Kunniallisena veronmaksajana sinä et kuitenkaan Suomessa tule kokemaan vääryyttä ja rasismia kuin tietyltä, suhteellisen pieneltä ihmisjoukolta. Tämä sama ihmisjoukko vihaa myös homoja, sivareita, vihreitä, kasvissyöjiä... listaa voisi jatkaa loputtomasti.

Suomessa yhteiskunnan sääntöjen mukaan elävä ulkomaalaistaustainen saa niskoilleen vähemmän paskaa kuin vähänkin erilainen samoilla spekseillä varustettu syntyperäinen suomalainen.

Sanana mamu ei pitäisi olla loukkaava, eikä sitä ole loukkaavaksi tarkoitettukaan.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Taitaa olla Led Zeppelinin Immigrant Songin paikka.
Sinebrychoffit tulivat Venäjältä, Mannerheimit ja Rosenlewit alunperin Saksasta, Gutzeitit Norjasta, Zyskowiczit Puolasta, Svinhufvudit Ruotsista. Olisiko noista useimmille jotakin?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Ai niin, tämäkin vielä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:So not? Jos selitys ja syy sille, että ensin sanotaan junan lähtevän heti kun saadaan lupa ja 2 min. myöhemmin
todetaan, että ei ole kuljettajaa, ei mieleen voi nousta muuta kuin nuo jo aiemmin mainitut sanat. Ihan oikeasti.
Ihmisiä ne on nekin jotka siellä on töissä, eikä se tieto aina sielläkään kulje, kun sitä tietoa ei välttämättä edes ole. Erehtyminen on inhimillistä.
Tazio kirjoitti:Vapaassa kilpailussa tuolla tavalla businestaan hoitavat pelataan ulos ensimmäisessä erässä, valitettavasti.
Tuo on niin iso paletti että jos se menee sekaisin ei siinä vapaa kilpailu auta sitä oikomaan. Jos olisi rajattomasti rahaa siihen että siellä olisi loputtomasti työntekijöitä reservissä niin sillähän se toimisi, mutta kilpailu yleensä ajaa karsimaan kustannuksia eikä lisäämään väkeä reserviin muutamaa lumipäivää varten. Oikeasti se rata pitää saada toimimaan, se on se ainoa keino.
Tazio kirjoitti:Ostatie: Iltasanomien nettisivulla muuten oli kuvattu tuo raideliikenneyhtiöiden rakenne ja vastuu. Ainakin sen mukaan joku VR-alkuinen yhtiö esim. noita Hesan ratapihan tekniikoita hoitaa....
Voipi olla, mutta alihankkijana, ei isäntänä. Isäntähän sen määrittelee mikä on kunnossapidon taso. Kunnossapito siis on jo kilpailutettu.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mattijus:n käyttämä sana MaMu nimenomaan on pelkkä lyhenne MAahanMUuttajalle, jota valitettavasti toiset tahot käyttävät myös negatiiviseen sävyyn.

Omaan avautumiseeni: Alfakin lähti ongelmitta käyntiin, kun varuiksi tein startin kaapeleiden kanssa tupla-akulla. En edes kokeillut omallaan jo hieman tyhjentyneellä akulla vaan löin suoraan kaapeleilla kaveriksi lämpöisessä ja pari tuntia latauksessa olleen vanhan akun.

Nythän ihmetys onkin, että onko vika akussa, sillä viikon päästä auto on viikon verran kadun varressa ilman tietoakaan tolpasta ja olisi kiva saada sitten käyntiinkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Akku mukaan lämpimään, kyllä lähtee.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei viitsis sairaalaan(kuntoutukseen) eestaas raahata, kun viikon aikana varmaan poitsun kanssa kuitenkin liikutaankin. Siinähän se hauskuus onkin, kun nytkin oli vain yön ja päivän ajamatta ja silti sippasi. Pitää varmaan joku eriste akun ympärille kehitellä, jos olisi mitään apuja. Viikolla voisi toki käydä Motonetissäkin urputtamassa ja kyselemässä uuden akun perään ja vaikka pientä extraa maksaa järeämmästä. Tuon 70amppeerisen reservi tuntuu kovin ohkaiselta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

VR-junakeskusteluun:
Kysehän ei ole puhtaasti siitä, ettäkö talvi olisi yllättänyt edes. Hei C'mon, jos viikon verran on ollut yli 90% varmaa, että sitä LUNTA TULEE JA IHAN JUMALATON MÄÄRÄ, niin luulisi varautuvan tuohon hieman paremmin. Kuitenkin tiistaina VR ykskantaan ilmoitti, ettei se varaudu tuohon "pieneen lumisateeseen" yhtään normaalia enempää. Pienikin lisävarautuminen olisi todennäköisesti auttanut - paljon.

On sitä VR:n omaa henkilökuntaakin siellä sen verta, että osa voisi ihan hyvin lähteä putsailemaan vaihteita. Tekivät sentään sen suht fiksusti, että junia pyrittiin ohjaamaan mahdollisimman suoraan, jotta "turhilta" vaihtamisilta vältyttäisiin. Ja olihan ne tietkin tukossa, en minä siitä valita. Ja bussit oli paremmin ajallaan, kuin junat. Osa junista, mitkä tuli pohjoisen suunnalta, pysähtyi Tikkurilassa ja kuuluttivat tylysti "tämä juna kääntyy takaisin. Etsikää toinen kulkutapa eteenpäin". Joo, koska sittenhän ne junat olisivat olleet jo tukossa olevien kiskojen lisätäytteenä pahentamassa soppaa... Mutta tapa, jolla sekin ilmoitettiin, oli hanurista. Juurikin noi vaihteet on ongelma; K-junat esimerkiksi kulki huomattavasti paremmin kuin muut, koska kulkevat käytännössä aina raiteilla 1-3, joten voivat mennä jopa Hki-Tikkurila-välin vaihtamatta kertaakaan raidetta. Muut junat sitten vaihteleekin niitä, etenkin Ilmalan tienoolla ja paljon. Liikenneviraston toimintaan en ota kantaa: mutta eikös se johtaja/liikenneministeri vannonut, että mikäli viimetalven tapaiset ongelmat toistuvat, on hän itse henkilökohtaisesti lapioimassa lunta vaihteilta...? Eipä tainnut olla. "Yllätys" ;)

Mutta avautumista pitää keksiä, joten: auton talvirenkaat, selvästi vieläkin huonosti olevat pyöränkulmat + Kehä 3 eilisen illan aikana = pelottava yhdistelmä. Tuntui, että auto olisi ollut luistinradalla koko matkan. Yli 80kmh ei pystynyt ajamaan, ollenkaan. Jos oli pätkä, jossa oli lunta väh. sentin verran, ei mitään hätää.
Ja meinasi jopa eilen tulla Kauklahdesta Kehälle päin mennessä Kauklahden "viimeisissä valoissa" kolarikin; lievä mäki ja liukkaus yllätti, vaikka olinkin varautunut lähes peilijäähän... Onneksi löytyi viimehetkellä sen verran pitoa, että pääsin ohjaamaan auton ohi edessäolleesta ja selvisi pelkällä säikähdyksellä, eikä tullut laskua toisen puskurin korjuuttamisesta...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Olen itse asunut ja työskennellyt muuallakin kuin Suomessa. En pidä itseäni erityisen rasistisena tai riidanhakuisena.
VMP

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onneksi sitä asuu sen verran syrjässä, että ei voi kuin katsoa peiliin jos tie tai kalusto ei ole siinä kunnossa että pääsisi ajallaan liikkeelle / perille.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:VR-junakeskusteluun:
Kysehän ei ole puhtaasti siitä, ettäkö talvi olisi yllättänyt edes. Hei C'mon, jos viikon verran on ollut yli 90% varmaa, että sitä LUNTA TULEE JA IHAN JUMALATON MÄÄRÄ, niin luulisi varautuvan tuohon hieman paremmin. Kuitenkin tiistaina VR ykskantaan ilmoitti, ettei se varaudu tuohon "pieneen lumisateeseen" yhtään normaalia enempää. Pienikin lisävarautuminen olisi todennäköisesti auttanut - paljon.
Niin kuin missä? VR:n junat toimi kutakuinkin normaalisti.

Viitannet erääseen Iltalehden haastatteluun jossa haastateltava oli kovin toiveikas, mutta ei kyllä missään kohtaa vihjannut ettei VR:llä ole mitään tarvetta varautua tilanteeseen.
Aquatica kirjoitti:On sitä VR:n omaa henkilökuntaakin siellä sen verta, että osa voisi ihan hyvin lähteä putsailemaan vaihteita.
Missä ihmeessä siellä on ylimääräistä VR:n henkilökuntaa? :shock:

Ja vaikka olisikin, niin luuletko että sinne ratapihalle voi lähettää kenet tahansa, lyödään vain luuta käteen ja siivoamaan?
Aquatica kirjoitti:eikös se johtaja/liikenneministeri vannonut, että mikäli viimetalven tapaiset ongelmat toistuvat, on hän itse henkilökohtaisesti lapioimassa lunta vaihteilta...? Eipä tainnut olla. "Yllätys" ;)
Näin se on kai luvannut. Olisi saanut olla sanansa mittainen.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tuomas K kirjoitti:Niin kuin missä? VR:n junat toimi kutakuinkin normaalisti.
Mielenkiintoinen näkemys, mutta niitä on toisiakin. Minusta tuo uutinen alkaa sanoilla: "Pääkaupunkiseudulle iskenyt lumimyrsky sekoitti perjantaina junaliikenteen pahasti"
jatkuen: "Useita junia jouduttiin myös perumaan kokonaan."

Jos useiden vuorojen peruminen on normaali toimintatapa, kannattaa vaihtaa yhtiön johdosta jokainen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

5 viikon flunssa. Nyt tuntuu että on menossa ohi.
Katsastus hylsystä lähes kuukausi. Jarrut pitää uusia. En ole jaksanut tehdä. Tänään sitten aloitin ja totesin että levyt väärät. Nyt sitten jännittää että ehdinkö saada sopivat levyt ajoissa. Lisäksi tuli flashback hetkestä kun aloin, muutama päivä sitten, siivoamaan lompakkoa. Muistin parin kuitin jälkeen että en ole ostanut mitään takuujuttua. Kaikki kuitit roskiin. Sinne tais mennä varaosakuittikin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Niin kuin missä? VR:n junat toimi kutakuinkin normaalisti.
Mielenkiintoinen näkemys, mutta niitä on toisiakin. Minusta tuo uutinen alkaa sanoilla: "Pääkaupunkiseudulle iskenyt lumimyrsky sekoitti perjantaina junaliikenteen pahasti"
jatkuen: "Useita junia jouduttiin myös perumaan kokonaan."

Jos useiden vuorojen peruminen on normaali toimintatapa, kannattaa vaihtaa yhtiön johdosta jokainen.
Sanoinko mitään junavuoroista?

Sanoin että junat toimi normaalisti. Siis se tekniikka mikä oli VR:n vallassa toimi. Valtion radat ei toimineet.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Nostan hattua tavalle jolla puolustat työnantajaasi(?).

Tosiasia kuitenkin on, että noin maksavan asiakkaan kannalta se jolle palvelusta maksetaan ei saa palvelua toimitettua ja selitykset parasta laatua, not.

Oleellinen termi tuossa on, maksava asiakas, ei hallintoalamainen jolla ei ole vaihtoehtoa. Jos tuota eroa ei pysty käsittämään on itsestään selvää, ettei mitään ongelmaa ole. Tämä ajatusmalli lienee VR:n ongelmien juurisyy.

Omalta osaltani tämä vääntö oli tässä.

-Tazio

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Ei se nyt ihan näinkään yksinkertaista ole, koska on ollut monta kokkia tätä soppaa keittämässä.

Rautatieaseman kuormitus on ihan tapissa. Asemaa olisi pitänyt laajentaa jo aikoja sitten, mutta tilaa ei ole -> asema olisi pitänyt siirtää väljemmille vesille. Siis niin, että kaukojunat lähtisivät Tikkurilasta tms. missä vain on tilaa rakentaa kunnollinen ratapiha. Mutta menepä ehdottamaan näin kerettiläistä ajatusta häslingin päättäjille.... aika nopeasti joku huutaa pää punaisena, ettei tällaisesta saa edes keskustella.

Tapissa oleva kuormitus tarkoittaa juuri runsaita raiteelta toiselle vaihtoja ynnä sitä, että yhden ainoan vaihteen piiputtaessa juna X myöhästyy ja sitten ei ole raide vapaana Y:lle, mikä puolestaan... -> kohta liikenne seisoo Tamperetta myöten.

Toki junamatkalaiset voivat lohduttautua sillä, ettei mikään hinta ole liian suuri maksettavaksi keskustan elävöittämisestä :wink:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:^
Nostan hattua tavalle jolla puolustat työnantajaasi(?).
Ammatti on veturinkuljettaja eli kyllä, VR on työnantaja. En kuitenkaan vain "puolusta työnantajaani", vaan työn puolesta pääsen ihan itse näkemään missä ne ongelmat on.

Niin kuin sanoin aiemmin, syy on poliittinen, riittämätön rahoitus. Kansa kuitenkin vanhasta muistista syyttää VR:ää, ja sinäkin korostat ettei sua kiinnosta missä vika on. Asian korjaamiseksi ei siis juuri ole poliittista kiinnostusta kun ei joudu kantamaan vastuutakaan.
Tazio kirjoitti:^Tosiasia kuitenkin on, että noin maksavan asiakkaan kannalta se jolle palvelusta maksetaan ei saa palvelua toimitettua ja selitykset parasta laatua, not.
Asiakas tietenkin on yhteydessä palvelun tuottajaan eli VR:ään, joka hoitaa sitten mahdolliset hyvitykset tai muut selvitykset, mutta ei se silti tee VR:ää kokonaisvastuulliseksi koko liikenteestä sen enempää kuin taksikuski on vastuussa tien kunnosta.
Tazio kirjoitti:Oleellinen termi tuossa on, maksava asiakas, ei hallintoalamainen jolla ei ole vaihtoehtoa. Jos tuota eroa ei pysty käsittämään on itsestään selvää, ettei mitään ongelmaa ole. Tämä ajatusmalli lienee VR:n ongelmien juurisyy.
Se miten valtio hoitaa velvoitteensa ei mitenkään voi olla VR:n asenteesta kiinni. Radanpidon rahoitus on täysin riittämättömällä tasolla, siihen ei mikään asennemuutosta VR:llä vaikuta mitään.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuomas K kirjoitti: Asiakas tietenkin on yhteydessä palvelun tuottajaan eli VR:ään, joka hoitaa sitten mahdolliset hyvitykset tai muut selvitykset, mutta ei se silti tee VR:ää kokonaisvastuulliseksi koko liikenteestä sen enempää kuin taksikuski on vastuussa tien kunnosta.
Itekin joskus kokeilleena voin tunnustaa, että on harvinaisen penseetä yrittää myydä palvelua, kun oma alihankkija ei toimita. Voisin myös kuvitella tilanteen, jossa bussifirma karsii bussivuoroja, kun liikenteenohjaus onnistuu estämään bussiliikenteen asemalle ja tiet ovat tukossa. Busseilla temppu on tosin "hankalampi", koska mm. jumahtaneen risteyksen voi usein kiertää toisen risteyksen kautta. Pk-seudun ratapihojen suhteen vastaava ei lie ihan helppoa.

Kämpän viileys muuten selvis. Olin näköjään kesän mittaan törkkinyt n. puolet koko talon lämpöpattereista jossain välissä pois päältä (sen sijaan että yleensä vaan tiputtelen tavoitelämpöjä termareista). Vissiin ei ole ollut tarvetta aiemmin, kun nyt vasta tuli ilmi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Osaoptimoinnin kärkikaartia: on tärkeää erottaa juna junaliikenteestä ja liikenne junaliikenteestä. Näin jokainen ongelma on jonkin toisen vika, vaikka asiakas paleltuu kosteahkossa lumisateessa ja makaa varmaan nyt vilustuneena kotona. Eipähän ole huomenna sotkemassa junaa, junaliikennettä tai liikennettä. Suorastaan nerokasta!
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Tai sitte se menee huomenna suosilla omalla autolla :D.

Edit: eli sotkee liikennettä, muttei mitenkään enää liity juniin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

No joo.

Itsekin olen sotkeutunut moniin monimutkaisiin tietojärjestelmä- ja/tai logistiikkaprosesseihin, jossa asiakas on joutunut aina kärsimään, jos softa- tai rautatoimittaja ei ole voinut toimittaa tuotettaan tahi kuljetusketjun joku lenkki ei ole tehnyt työtään huomioiden seuraavien vaiheiden onnistumismahdollisuudet. Sitten on selitetty jotain liirumlaarumia, vaikka lopullinen (=todellinen) maksaja on saanut jotain ihan muuta kuin olisi ansainnut.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja berliina »

Pursijärventie auraamatta 20cm lunta kyydissä tiehallinnon pomon sihteeri eli systeri tuumas vaan että on kallista aurata Sunnuntaina.No Jeepillä pääsee ja silläkin voi pitää hauskaa systeri ei oo mikään luiston esto niinku vaimo. Ei ollu Mäntsäläntiekään aurattu ainakaan 13 aikoina.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

berliina kirjoitti:systeri ei oo mikään luiston esto niinku vaimo.
Hahahah! Erittäin osuvasti sanottu. 8)

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Höttö pakkaslumi ei paljoa menoa haittaa, mutta jarrut jymähtää kun jonkinaikaa seisoo ja lumi sulaa jarruissa, ainakin 155:ssa.
Viimeksi muokannut VMTD, 02 Joulu 2012, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:Osaoptimoinnin kärkikaartia: on tärkeää erottaa juna junaliikenteestä ja liikenne junaliikenteestä. Näin jokainen ongelma on jonkin toisen vika, vaikka asiakas paleltuu kosteahkossa lumisateessa ja makaa varmaan nyt vilustuneena kotona. Eipähän ole huomenna sotkemassa junaa, junaliikennettä tai liikennettä. Suorastaan nerokasta!
Et sitten varmaan erota myöskään autoa autoilijasta etkä autoliikenteestä? Kun kuski on kännissä vaihdat autoa, kun tie on poikki vaihdat kuskia...

Vikaa on vaikea korjata sieltä missä se ei ole. Jos auto on rikki korjataan auto, jos kuski on kännissä vaihdetaan kuski, jos tiellä on lunta aurataan tie. Sinä kuitenkin olet korjaamassa juuttuvaa vaihdetta vaihtamalla junaa?

Aina kun on junaliikenteessä ongelmia huudetaan yleisönosastoilla kilpailutusta. Sillä pääsisi valittajat VR:stä, mutta vaikka siinä junan kyljessä lukisi sitten vaikka Veolia tai RZD, niin ei se auta yhtään siihen ettei vaihde käänny.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Autoliikenne ja junamatkustajan kokonaisvaltainen palvelu onkin hyvä rinnastaa. Tai sitten ei.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:Autoliikenne ja junamatkustajan kokonaisvaltainen palvelu onkin hyvä rinnastaa. Tai sitten ei.
Mikä se on se kokonaisvaltainen palvelu? Tiellä sattuu kolari niin sinä haukut siitä taksikuskin, kokonaisvaltaisen palvelun nimissä?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Hahaha, varmaan joo haukun, kun kerran olen osaoptimoinnin maailmanmestari. Ai niin, en ollutkaan, joten en hauku.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Jokuhan ei nyt tunnu millään ymmärtävän, että täällä ei haukuta veturikuskia. Täällä arvostellaan sitä, että asiakas ei saa palvelua, josta maksaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

voittakaa lotossa ja ostakaa lentokone.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Joo. Silloin ei tarvitse välittää osaoptimoijista. Senkun maksaa jokaiselle palveluntarjoajalle erikseen: huolto, varaosaliike, tankkauspalvelut, lentokentät jne.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:Jokuhan ei nyt tunnu millään ymmärtävän, että täällä ei haukuta veturikuskia. Täällä arvostellaan sitä, että asiakas ei saa palvelua, josta maksaa.
Saatko taksissa palvelua josta maksat kun onnettomuus katkaisee tien? Haukutko kuljettajan tai taksin omistajan?

Se ei edelleenkään ole liikenneoperaattorin vika ettei juna pääse juuttuneesta vaihteesta kulkemaan. Asiakas hoitaa asiansa operaattorin kanssa, lipunhinnan hyvitykset ja jatkoyhteydet, ne on operaattorin vastuulla. Junassa kun ihan lakisääteisesti saa hyvitystä hinnasta kun myöhästytään riittävästi. Taksissa maksat enemmän, siis junassa palvelu on parempi... Operaattori ei kuitenkaan, edelleenkään, ole vastuussa niistä vaihteista. Se ettei asiakas saa haluamaansa palvelua, ei siis ole tässä tapauksessa operaattorin ratkaistavissa, operaattorin nimestä riippumatta, joten syyttely palvelun puutteista on hyvin hedelmätöntä.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Taksissa maksetaan sen mukaan, miten palvellaan. Junassa maksetaan, vaikka mihinkään ei päästäisi. Osaoptimoijan kannattaisi nyt ihan aikuisten oikeasti opetella hieman nöyryyttä ja alkaa pohtia asiaa hiukkasen omaa pääkoppaa laajemmassa skaalassa - varsinkin paskahuussien ollessa umpijäässä, vaikka radan ylläpitoyhtiö ei niistä vastaakaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Helsingin matkakortilla maksetaan valtava määrä matkoja. Onko palvelutaso ollut tällä viikolla taatusti tyydyttävä?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tuomas K kirjoitti:[Operaattori ei kuitenkaan, edelleenkään, ole vastuussa niistä vaihteista. Se ettei asiakas saa haluamaansa palvelua, ei siis ole tässä tapauksessa operaattorin ratkaistavissa, operaattorin nimestä riippumatta, joten syyttely palvelun puutteista on hyvin hedelmätöntä.
Näytä meille matkustaja, joka on maksanut jotain jollekin radanhoitoyhtiölle. Vaatikaa parempaa palvelua tai älkää maksako moisesta palvelemattomuudesta, mutta älkää tulko valittamaan yhtiöiden välisten asioiden toimimattomuudesta yleisille foorumeille. Asiakas nimittäin maksaa vain VR:lle - ei kenellekään muulle. Ei ole asiakkaan vika, että johtajat tekevät asiat nykytavalla. Asiakas vain kärsii siitä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:alkaa pohtia asiaa hiukkasen omaa pääkoppaa laajemmassa skaalassa
Suosittelen samaa sinnekin. Kannattaa oikeasti pohtia miten ja missä viat ja virheet korjataan, siellä missä ne syntyy, vai siellä missä ne sinua häiritsee.

Minä ainakin tapaan korjata viat siellä missä ne on.
WWWVespa kirjoitti:[Näytä meille matkustaja, joka on maksanut jotain jollekin radanhoitoyhtiölle. Vaatikaa parempaa palvelua tai älkää maksako moisesta palvelemattomuudesta, mutta älkää tulko valittamaan yhtiöiden välisten asioiden toimimattomuudesta yleisille foorumeille. Asiakas nimittäin maksaa vain VR:lle - ei kenellekään muulle. Ei ole asiakkaan vika, että johtajat tekevät asiat nykytavalla. Asiakas vain kärsii siitä.
Sanoin jo aikaisemmin, että asiakas asioi VR:n kanssa, se kuuluu siihen palveluun mitä VR asiakkailleen myy, ihan lakisääteisestikin.

VR:n syyttely taas ei auta mitään. Suurimmat syyttelyt kannattaa suunnata liikenneministeriön suuntaan. Siellä on syy, ja siellä on ratkaisun avain.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Hahaha, jäbä puolustelee niitä, jotka eivät ole tehneet hommiaan, kun matkustajat (=maksavat asiakkaat) värjöttelevät laitureilla, taksitolpilla ja bussipysäkeillä. Hommahan on oikeasti niin, että yhtiöt eivät tee hommiaan kunnolla ja vaan valittavat olosuhteita, jotka ovat ihan normaaleja suomalaisia.

Taksit ja dösät taisivat painaa perjantaina parhaansa mukaan eivätkä niiden asiakkaat tainneet pahemmin valitella niiden yhtiöiden, yhtymien tai vastaavien toimimattomuuksia? Jos näin oli, case is closed.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

WWWVespa kirjoitti:^Hahaha, jäbä puolustelee niitä, jotka eivät ole tehneet hommiaan, kun matkustajat (=maksavat asiakkaat) värjöttelevät laitureilla, taksitolpilla ja bussipysäkeillä. Hommahan on oikeasti niin, että yhtiöt eivät tee hommiaan kunnolla ja vaan valittavat olosuhteita, jotka ovat ihan normaaleja suomalaisia.
Ketä puolustelen? Sinähän olet koko ajan ratakiskosta vääntänyt ettei sua kiinnosta kuka on vastuussa kun VR on asiakkaan sopimuskumppani.
WWWVespa kirjoitti:olosuhteita, jotka ovat ihan normaaleja suomalaisia.
Tässä on yksi koomisuuden aihe. Joo, on normaaleja suomalaisia. Luulisi siis normaalien suomalaisten myös oppineen, että on olemassa normaaleja suomalaisia olosuhteita joissa yhteiskunta ei kaikin osin toimi kuin kauniina kesäpäivänä.

Lukittu