Sivu 22/77

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 23:25
Kirjoittaja Isola
Polforea kirjoitti:Mitä muuta foorumia luet, kun nickin käännön olet hoksannut? :)
Ei, kun etsin okkultistisia viestejä lukemalla kaikki foorumipostaukset takaperin. :roll:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 23:37
Kirjoittaja fahlsjy
XK voisi olla manuaali mutta moista ei valitettavasti taida tarjolla olla
Itseasiassa on.. XKRR..
Jaggehan on tuupannut noita erikoismalleja ja "tuplaärriä" mielellään erilaisina versioina eri vuosina ja mun on 99 Frankfurtin näyttelyssä esitelty versio joita avona tehtiin n.50 kpl.
Vuonna 2003 esiteltiin "tupplaärrä" jossa oli 6 vaihtenen manuaaliloota. On harvinainen ja todennäköisesti kallis jos sellaisen löytää, tehtiin ilmeisesti vain 6 kpl, kaikki coupeja. Topgearissakin on vilahtanut tollanen.
Hyvää juttua tässä topicissa, itelläkin pientä lämpöä ollut ilmassa.. koskahan vaihtuu kuumeeksi?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 08:19
Kirjoittaja Polforea
^^ :D

^Joo, 6kpl erikoiserä voi olla hinnoissa, jonne budjettia on mahdoton venyttää. Pikainen vilkaisu Mobileen löytää kaksi manuaali-XKR:ää, joissa on kyllä kuvien perusteella erehdyttävästi shifterin näköinen vaihdekeppi :D. Ja totta, Alfistit ovat niin laajakatseisia, että täältä saa todella laajan skaalan mallikirjoa esille, kun speksilista on riittävä mutta tarpeeksi ahdistamaton - tämä on täydellinen foorumi pohtia tällaista autolistaa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 08:58
Kirjoittaja hagger16
Mitenkäs tämä? Kyllähän tuo taitaa tosin karata hieman budjetista veroineen. Löytyy manuaalinakin, jos sellaisen haluaa. :wink:

Tämä kyllä toimii aina ja sattuu hienosti spekseihin ja budjettiin:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/6089264

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 10:44
Kirjoittaja palkus
^(kuola valuu hymiö) Taidankin käydä potkimassa noit Breran renkaat.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 11:57
Kirjoittaja wekkuli
On ihmetelty ennenkin ja jatkan samalla linjalla. Oma massa 1705kg? Kultaako tuo on?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 12:09
Kirjoittaja Polforea
hagger16 kirjoitti:Mitenkäs tämä? Kyllähän tuo taitaa tosin karata hieman budjetista veroineen. Löytyy manuaalinakin, jos sellaisen haluaa. :wink:
NG-femma ei ole lainkaan huono vaihtoehto sekään, eikä edes vaadi veekuutosta (vaikka se toki kiva olisikin) - pikkukoneestakin pitäisi irtoaman helpolla ihan käyttöauto-asiallisesti voemoo.
hagger16 kirjoitti: Tämä kyllä toimii aina ja sattuu hienosti spekseihin ja budjettiin:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/brera/6089264
Khyl, enkä epäile tippaakaan etteikö HANU olisi vallan innokkaasti tekemässä vaihtotarjousta. Pidetään mielessä, kun vaihdon hetki on lähempänä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 17:03
Kirjoittaja Isola
wekkuli kirjoitti:On ihmetelty ennenkin ja jatkan samalla linjalla. Oma massa 1705kg? Kultaako tuo on?
En tiedä, mutta eikös itse Sergio sanonut (jälkeenpäin, tietty), että Breran olisi pitänyt olla 400 kg kevyempi. Olin jo hetken samaa mieltä Marchionnen kanssa, kunnes huomasin erehtyneeni: sen pitäisi olla 600 kg kevyempi.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:03
Kirjoittaja -TTY-
Nythän saattaisi takaveto-Subbe ruveta myös kiinnostamaan, vähintäänkin enemmän kuin aikaisemmin... http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/nyt- ... #kommentit Että autojenko hinnoissa muka ilmaa, kun hintaa voi noin vaan pudottaa 15ke?
Sen verran pakko kompata kommenttilistaa, että saattaa 2 kuukautta sitten osamaksulla oston suorittaneita tässä vaiheessa hieman vi**ttaa...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:09
Kirjoittaja wekkuli
Se on kuule syntiä antaa tyhmän pitää rahoja.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:10
Kirjoittaja mlatva
Polforea kirjoitti:
UupunutRomeo kirjoitti:Bmw E60/61 525XdA :lol:
Listalla on jo E60 525iX/530iX ;). Kuten heti kättelyssä todettu, tässä on nyt sytytetty puristamalla 5 auton, 8 vuoden ja 340 megametrin verran ja mieli vetää vaihteeksi kipinäsytytteisen yli 5rpm jatkuvan tehokäyrän sekä traktorikolinan sijasta tasaisen hurinan/murinan (joo, ajoitusmuunninvikainen tessu ei kelpaa) pariin. Bemmitarjonnan ongelma kieltämättä on tuo A - BMW ei ole tarpeeksi aristokraattinen itsevaihtavaksi ja muutenkin mulle nelivedon pitää olla manuaali, mutta jostain syystä uusia bemmejä tilaavat ihmiset innostuvat kahden polkimen versioista suhteettoman usein.

Tähän astisella listalla XJ on ehdottomasti automaatti, XK voisi olla manuaali mutta moista ei valitettavasti taida tarjolla olla, QPIV on vähän siinä hilkulla, kummalle puolen aitaa pitäisi katse suunnata.
Hämis kirjoitti: Hyeena haistoi haaskan. Jos niin käy että merkki vaihtuu, voisin olla kiinnostunut sun koninkenkävanteista. Sori OT.
Tuosta mahdollisuudesta pitää keskustella sitten erikseen ja nimenomaan vaihdon merkeissä. Alfan myyminen muutenkin on tunnetusti melkein yhtä helppoa kuin autoveron välttäminen Suomessa, niin viisysin myyminen yhdellä rengaskierrolla on melkein jo palkinnon arvoinen suoritus. Mutta pidetään mielessä.
toisessa ketjussa tuonnempana kerroin tuosta saksantuonti mahdollisuudesta, jossa kaksi ystävääni tuotti juuri nuo e60 koriset autot. Toinen 535d ja toinen 530IX. 535D menee kyllä vähällä. Tästä poistettiin DPF ja asennettiin Karalan softa. Perhekäyttikseen tuosta irtos 700€ dieselveron lievennykseksi 370hv. Kulutus säilyi maltillisessa karvan alle kuudessa l/100km. Ihan kelpo lukemat. 530IX pyörii tuossa 10l kulmilla. Ajettavaks nuo on varmaan tehty, koska lepovirrankulutus on molemmissa jäätävä. No tolpan nokassa kun seisottaa johdon ja akkulaturin kera niin matka jatkuu parin päivän seisokinkin jälkeen :wink: . Hienoja autoja molemmat, kaarteissa puristavine sporttipenkkeineen ja tuulilasiin heijastuvine näyttöineen.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:39
Kirjoittaja palkus
-TTY- kirjoitti:Nythän saattaisi takaveto-Subbe ruveta myös kiinnostamaan, kun hintaa voi noin vaan pudottaa 15ke?
Sen verran pakko kompata kommenttilistaa, että saattaa 2 kuukautta sitten osamaksulla oston suorittaneita tässä vaiheessa hieman vi**ttaa...
Niin, aasialaiset tekee Suomessa tyypillisesti kovaa tiliä, kun hinnalla ei ole väliä. Essolla puhelevat, että öljynvaihdon tarpeellisuuskin on vähän siinä ja siinä. Ajamiselle (60kmh peruslähtökohta ), 160cm (sulka päässä) kuskille (60kg) suunnitetuille penkeille yms. ei essolla kritiikkiä tule. :)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:47
Kirjoittaja UupunutRomeo
stoichiometric kirjoitti:160cm (sulka päässä) kuskille (60kg) suunnitetuille penkeille yms. ei essolla kritiikkiä tule. :)
Jos kyse brz:sta eli samasta kuin gt86 jonka koeajoin ja josta raportti täällä jossain....olen 186 ja 115kg päärynävartaloinen pikkupoika...istuin oli mainio ja kabiinissa tilaa vaikka tehdä voltteja. Lievästä lihavuudesta johtuen voltit jäi tekemättä :lol:

Katos vaan, olin 5kg pulleampi koeajon aikaan....

Koeajo suoritettiin 18” nastarenkailla ulkolämpötilassa +3C, kostea asfaltti. Koeajoautolla mittarissa 1600km.
Koeajo alkoi istahtamisella hyvin lähelle asfaltin pintaa erittäin mainioon sportistuimeen, nahka/alcantara.
Jakkarassa päärynävartaloinen 186/120 Suomalainen nuori mies istuu kuin naisten koon 8 nahkahansikas Karelinen kädessä…kuitenkin hyvin mukavasti. Tilaa kuljettajalla on erinomaisesti ja ajoasennosta saa erinomaisen. Ohjauspyörä, polkimet ja vaihdevipu ovat esimerkillisen hyvin kohdillaan. Tunne ohjaamossa on hyvin lähellä erästä kuuluisaa urheiluautoa, Corvettea!. Toisaalta tulee mieleen Nissan GTR ohjaamon värityksestä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:52
Kirjoittaja palkus
^ajoitkos sillä myös semmosen 300km kertarupeaman? No pitäähän tommosessa wannabe-sportissa edes jonkummoiset tuolit olla, olivatkos recarot?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:56
Kirjoittaja routasydän
Kehuja sai gt86 myös minulta, koeajorapsa on jossain koeajoketjussa. Subben hinta alkaa olla kohdillaan, onneksi en autonvaihdossa päätynyt tojotaan, nyt vois ketuttaa :)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:56
Kirjoittaja UupunutRomeo
stoichiometric kirjoitti:^ajoitkos sillä myös semmosen 300km kertarupeaman? No pitäähän tommosessa wannabe-sportissa edes jonkummoiset tuolit olla, olivatkos recarot?
En muista oliko reekarot, ajelin muistaakseni jotain 200km kaupunnissa tuolla....sivun puolivälissä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... &start=950

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 21:59
Kirjoittaja palkus
Onko Recaro nykyjään Japanilainen tuolifirma?
Pahoittelen kriittisyytäni, mutta mitkä ovat ne aasialaisten kehittämät huomattavat autoihin liittyvät keksinnöt/innovaatiot, mitä sitten ovat eurooppalaiset valmistajat pää märkänä kopioineet?
Patteri-autoja oli jo yli 100v sitten. Eikö Mummo-ankkakin jo ajellut sähköllä?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 22:55
Kirjoittaja Riccardo
stoichiometric kirjoitti:Pahoittelen kriittisyytäni, mutta mitkä ovat ne aasialaisten kehittämät huomattavat autoihin liittyvät keksinnöt/innovaatiot, mitä sitten ovat eurooppalaiset valmistajat pää märkänä kopioineet?
Helppo vastata. Hybrid- ja vetyteknologia.

Californiassa ollaan huristeltu jo vuosikymmen vetykäyttöisillä Hondilla ja Toyota on kohta parikymmentä vuotta myynyt hybridiautoja.

Eurooppalaiset sitten kiltisti maksavat rojalteja Toyotalla hybridikopioinneistaan.

Siinä on sitten Alfalle(kin) vähän kirittävää tekniikassa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 11:00
Kirjoittaja palkus
Patteriautojen kehumis-sivustolta: "Hybridien tulo markkinoille oli puoliksi vahinko: amerikkalaiset olivat jo hautaamassaan omat hybridihankkeensa, mutta japanilaiset olivat jo ehtineet pelästyä jäävänsä kakkosiksi ja toivat omat mallinsa markkinoille."
Maksaako tojota rojalteja laivateollisuudelle ? Siellä kun tämmöstä moottori+sähkömoottori variaatioita on jo ollut vaikka kuinka ja kauan. Polttokeno on kans vähän wanha keksintö.
Toki hybridissä tarvittavien osasien yhdisteleminen on kehitystyötä, mutta kaikki valmistajat eivät ole niin innokkaita tälle hybridi-jutskalle.

Mulle tuo yleisimmän mallisen hybridin idea on jäänyt käsittämättömäksi. Miksei vaan tehdä virtaa dieselillä parhaalla hyötysuhdekierroksella sähkömotille ja akulle.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 11:29
Kirjoittaja Aquatica
^
Kuten esim. diesel-sähkö-junissa? Aivan. Tätä ihmetellyt minäkin.
Polttomoottori, joka päästelee vähän tavaraa ilmaan ja kuluttaa vähän, tuottaa energiaa sähkömoottoreille joita käytetään liikkumiseen. Voimansiirron, voimamuunnoksen häviöt tipahtavat todella pieniksi. (Mäntien edestakainen liike pitää muuttaa vauhtipyörälle pyöriväksi liikkeeksi, josta se saadaan erityyppisten kitkaratkaisujen siirrettyä voimansiirrolle, jossa sitä kierretään, väännetään ja nivelletään, josta liike-energia saadaan pyörille)... Kun olisi vain se sähköntuotanto, tarvittaisiin pyörivää voimaa generaattorille (hävikki pieni) josta sitten sähköä muualle, edelleen pienellä hävikillä vrt. vaihtoehto.

Mutta ei, niin ei. Eikös Mersullakin ollut tällainen ratkaisu jo joskus 90-luvulla? Muistelen jossain vanhemmassa Gran Turismossakin olleen moisen konseptin, jossa kone rullaa kiinteät 2000rpm ja sähkömoottoreilla mentiin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 11:32
Kirjoittaja Alfissimo
Fisker Karma ja Opel Ampera käyttävät juurikin moottoria sähkön tekemiseen ja sähkömoottori(t?) liikuttavat autoa. Polttomoottorista siis ei ole mekaanista yhteyttä renkaisiin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 11:33
Kirjoittaja jaacco
Eikös junissa syynä diesel-sähkö hyrrpidille ole voimansiirron vaikeus. Pelkän dieselin kanssa olisi aika monimutkainen vaihdelaatikko/akselistoratkaisu ja kun voimatkin ovat aika huikeita...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 12:08
Kirjoittaja Aquatica
^
Sekin. Pienempään tilaan saadaan jättimäinen dieseli tuottamaan sähköä, mitä tarvitaankin paljon - rakennekin selvästi yksinkertaisempi, kuin raskaansarjan täysdiesel. Vähemmän liikkuvia osiakin kaiketi...
Ymmärtääkseni tuolla saadaan myös hyötysuhde nostettua aivan eri sfääreihin?

^^
Mutta koska ns. perusautoissa? Konseptit ja erikoiset ns. superautot ovat omaa luokkaansa. Ampera nyt ei superauto ole, joten ilmeisesti ovat pyrkimässä tuota tuomaan normaalikuluttajalle ihan? (En tienynt tuosta ratkaisusta laisinkaan Amperan osalta)

Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 12:53
Kirjoittaja Tazio
^
Eikä tuo Voltissakaan ihan noin mene. Tuo markkinamiesten väitehän osoittautui bs:ksi, todellisuudessa tiukan paikan tullen Volt toimii kuten vaikkapa Prius.

Puhun Voltista, koska sehän Ampera tuo oikeasti on

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 12:56
Kirjoittaja Alfissimo
Ai siellä siis on mekaaninenkin yhteys?

Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 13:21
Kirjoittaja Tazio
^
Joo, kun debatti siitä, syntyykö Governmental Motors vai savuava konkurssipesän raunio oli kuumillaan, oli yksi hengissäpitämisen suurimpia argumentteja tämä Voltin tekniikan edistyksellisyys. Yllättäen kun laitteet sitten vihdoin linjalta ulos saatiin, oli aika oikoa valtionrahoituksen ehtojen edessä annettuja lupauksia.. Tässä kohtaa tarina muotoiltiin jotenkin tyyliin "äärimmäisen rasituksen ja/tai poikkeuksellisen alhaisen akunvarauksen hetkillä polttomoottori voi olla suorassa yhteydessä vetäviin pyöriin vaihdelaatikon kautta" tjmsp.

Eli Volt on loppupelissä kuten muut, ei tekniikaltaan fiksumpi eikä tyhmempi. Noh, joka tapauksessa se on myös ainoa patteriauto tulossa olevan ELR:n lisäksi jollaiseen voisin kuvitella omia liiroja laittavani. Fisker on yksinkertaisesti niin kallis, etten ikinä pystyisi itselleni perustelemaan moisen rahan laittoa sähköhammasharjalta kuulostavaan vehkeeseen jonka toimintasäde on lyhyempi kuin omani Bromptonilla.


EDIT: korjataan sen verran, että hyväksyttävien patteriautojen listalle tietysti kuuluvat myös Elcat, Elettra. Fiat 500e ja Escalde Hybrid. Näistä ainakin 500e lienee ihan uutenakin ostettavissa, paitsi tietenkin maailman edistysellisimmän ja ympäristöystävällisimmän autoverotuksen neuvostosuomessa.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 18:08
Kirjoittaja Jiitee
stoichiometric kirjoitti:Onko Recaro nykyjään Japanilainen tuolifirma?
Pahoittelen kriittisyytäni, mutta mitkä ovat ne aasialaisten kehittämät huomattavat autoihin liittyvät keksinnöt/innovaatiot, mitä sitten ovat eurooppalaiset valmistajat pää märkänä kopioineet?
Patteri-autoja oli jo yli 100v sitten. Eikö Mummo-ankkakin jo ajellut sähköllä?
Heh, milloin sitten eurooppalaiset autonvalmistajat pää märkänä kopioivat aasialaisten tuotteiden hyvän laadun 8) :roll:
Ainoastaan Mercedes innovoijana osaa useimmissa malleissa mm. S-sarjassa myös hyvän laadun tekemisen; Bmw ja Audi sitten jonkin verran lähinnä kalleimmissa malleissaan.
Jt

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 18:48
Kirjoittaja insinörtti
stoichiometric kirjoitti:Mulle tuo yleisimmän mallisen hybridin idea on jäänyt käsittämättömäksi. Miksei vaan tehdä virtaa dieselillä parhaalla hyötysuhdekierroksella sähkömotille ja akulle.
Koska mekaaninen voimansiirto on hyötysuhteeltaan täysin ylivoimainen! Taitaa olla vajaa 10 %, mitä etuvetoautossa hukkuu moottorin tehosta matkan varrelle. Takatyönnössä ja nelikoissa enemmän, koska kulmavaihteet hukkaavat selvästi enemmän tehoa kuin hammasratasvälitys kahden samansuuntaisen akselin välillä.

Vrt. pyöritetään moottorilla genua ja sähköllä moottoria. Tosin siihen väliin tarvitaan taajuusmuuttaja ja hidaskäyntiset = moninapaiset sähkömoottorit ovat isoja, painavia ja kalliita, joten tehdään pieni nopeasti pyörivä moottori + siihen perään yksinkertainen alennusvaihteisto kiinteällä välityssuhteella. Koko systeemin hyötysuhde onkin (hyvillä/optimistisilla arvoilla) jotain 90x95x90x97 = 75% eli häviöt n. 3 kertaiset mekaaniseen voimansiirtoon verrattuina. Juu, tiedetään, että sähkömoottorien hyötysuhteeksi on tapana julistaa 95 %, mutta tämä koskee helvetin isoja (satoja/tuhansia kilowatteja) moottoreita. Pienet oikosulkumoottorit voivat jäädä 40 % tasolle jo nimellistehollaan/kierrosluvullaan ja vajaateholla hyötysuhde hiipuu entisestään. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, joissain sähköautoräpellyksissäkin on käytetty oikosulkumoottoreita...

Junissa käytetään "sähköistä voimansiirtoa", koska junat ovat melkoisen painavia -> tarvitaan ratkaisu, joka kykenee kehittämään kunnolla vääntömomenttia nollakierrosluvusta lähtien ... ja tovin aikaa, ilman että toimintasavu karkaa. Mekaanisella kytkimellä tämä olisi haastavaa.

Laivoissa taasen.... isot rahtilaivat, jotka eivät tarvitse hyvää manöveerauskykyä, kulkevat kylläkin ihan suoraan moottorin pyörittämällä potkurilla. Eli pakitusta varten täytyy pistää kone pyörimään takaperin! Toisessa ääripäässä ovat mm. hinaajat ja jäänmurtajat, joiden pitää pystyä säätelemään tehoa ja kulkusuuntaa nopeasti. Potkurin pyörimissuunnan käännön mahdollistava mekaaninen vaihteisto ja kytkin, jotka kestävät XXXXXX Nm vääntömomentin ovat hemmetin kalliita, joten näissäkin käytetään sähköistä voimansiirtoa. Useamman pääkoneen kanssa saadaan myös polttoainetaloutta optimoitua. Jos purkkia vain ajetaan avovedessä pisteestä A pisteeseen B tarvitaan vain murto-osa tehoreserveistä ja suoraa akselivetoa käytettäessä koneet pyörisivät huonolla hyötysuhteella. Sähköisen voimansiirron ansiosta osa pääkoneista voidaan sammuttaa, kun täyttä tehoa ei tarvita.

Vrt. autot. Ei sähköinen voimansiirto poistaisi pienen kuormituksen aiheuttamaan hyötysuhteen laskua. Eli pitäisi laittaa sinne pellin alle kolme rinnakkaista moottoria, joita sitten käynnisteltäisiin tarpeen mukaan :roll:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 14:30
Kirjoittaja hagger16
Harrasteautoa tekisi mieli ja se saisi mielellään erota riittävästi käyttiksistä, joten avoauto olisi kiva.
Sitten olisi kiva, että siihen mahtuisi perhekin, niin tulisi ehkä joskus ajettuakin, eikä vain pidettyä tallissa.

Eli tuleeko mieleen mitään 5-paikkaista avoa? Ei rajoiteta vielä hinnalla, vaikka budjetti onkin rajallinen. Jos tulee jotain kalliita vastaan, niin onpahan mistä haaveilla. :-D Toki voi ehdottaa muitakin kuin avoja.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 14:44
Kirjoittaja Isola
^Eikös Rasvis pohdiskellut tuota samaa ei-niin-kovin-kauan-sitten?
Volvo C70 (taitaa tosin olla 4-paikkainen), Peugeot 504, Citroën DS...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 14:49
Kirjoittaja m.sa
Mä oon aina tykännyt Audi 80 cabrioletista. Paljon harvinaisempi ja nätimpi kuin vastaavan ikäiset BMWt. Tietty jos yli 10t on valmis maksamaan, alkaa mahdollisuuksia olemaan enemmän.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 14:59
Kirjoittaja Isola
Oikein muistelin, Rasviksen kysymykseen on sivulta 12 alkaen huudeltu ainakin tällaisia vastauksia. Joku taisi jäädä välistäkin, kun en jaksanut hapantuneita linkkejä lähteä parsimaan. Tuttuun tyyliin skaalaa löytyy, joten budjettitiedon puuttuminen ei haittaa.

Kupla
Peugeot 504
Citroën DS/ID
Jaguar XK8 ja XJ-S
Ford Mustang
Porsche 911
MB R107 ja W124
BMW E30 ja Baur
Triumph Stag ja Herald
Ferrari Mondial
Alfa Romeo Giulia GTC
Lancia Beta Zagato Spider
Saab 900
Lincoln Continental
Fiat Punto

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 16:17
Kirjoittaja hagger16
Joo, niinhän se taisi Rasviksella ollakin. Muistelen, että hänelle olisi kelvannut 4-paikkainen, kun itse meinasin survoa viisi kyytiin. Tosin ehkä joihinkin 4-paikkaisiin voisi kolme lasta kuvitella takapenkille.
Tuo Audi 80 voisi sopia spekseiltään kuvioon.. siinä ei haittaa muu kuin se, että se on Audi 80. :-D En ole itse osannut kuvitella sitä kovinkaan hienona, mutta otetaan nyt tarkempaan tarkasteluun. Tosin kilometrin säteellä on jo yksi, eikä se lisää kiinnostavuutta.
Rasviksen listauksessa on paljon tuttuja, joita on jo tullut katsottua, vaikka luulen, että Rasvis haluaisi vanhemman,erikoisemman ja kalliimman, kuin minä. Yhdestä Triumph Heraldista jo soittelinkin. Ei ihan vaan päästy vielä "renkaiden potkimis" -vaiheeseen. Vähän aloin myös miettimään, miten sellainen mopon moottori kuljettaa autoa täydessä lastissa.. Joo voisi se olla uudempikin. Triumphissa on kyllä kova kiinnostavuus-aste ja Heraldissa mielenkiintoinen hintataso. Kivaa pikku rahalla. Ai Stag on nelipaikkainen? No, nyt opittiin taas uutta.

Saisikohan 156:sta laikka-avon miten edullisesti? :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 16:28
Kirjoittaja jaacco

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 16:33
Kirjoittaja Abarth
Olen myös tutkinut 5-paikkaisten avojen tarjonnan ja heikkoa on...
Muutama F-mallin Astra, Escortit ja vanhat jenkit sohvineen.
Yksi Sebring oli myynnissä, johon oli laitettu lantiovyö taakse keskelle, mutta papereissa silti 4-paikkainen. Aika monessa avossa se keskipaikka on sellainen kumpare, ettei siihen ole mitään asiaa vaikka lantiovyön siihen asentaisikin.

Itse ostaisin varmaan Syslerin. Kohtuu tilava avoksi, ei kovin ruma(katto päälläkään) ja varmaan ihan leppoisa peli kesäiseen cruisailuun automaatteineen ja v6-moottoreineen. Ja siihen tosiaan voi ajatella sitä takapenkin keskipaikkaakin käytettäväksi.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 16:42
Kirjoittaja mutt
Jos edes nimellisesti italialaista haluaa, niin Flavia (se Chrysler-badge) tiputtaa arvoaan reipasta tahtia ja voi siten olla hyvin tai huonosti kannattava vaihtoehto. Alle kahdenkympin saa Saksasta jo hyvän nipun vaihtoehtoja, ja todella pienillä kilometreillä. Tosin, nyt kun tarkistin, niin näyttäisivät kuitenkin oleva nelipaikkaisia - niin sitten varmaan ne Sebringitkin?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 16:49
Kirjoittaja Abarth
Kyllä, Sebut ovat myös nelipaikkaisia.
Viisipaikkaisia en tosiaan ole nähnyt, kuin muutamat F-Astrat, Escortit ja +30v -jenkit, oli hintaluokka mitä tahansa.


Edit: Ai niin, olihan sitten vielä nämä vanhat maasturit, joissa on ne pitkittäiset takapenkit.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 17:18
Kirjoittaja Raimo Miettinen

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 17:49
Kirjoittaja UupunutRomeo
^ Micra steroideilla ? :shock: .

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 18:34
Kirjoittaja DaViega
Jos tuollainen on myynnissä, niin sehän tarkoittaa sitä, että joku on ostannut tuollaisen joskus... :o:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 19:02
Kirjoittaja Abarth
Tavallinen Murano vielä menisi, mutta tuo on kyllä aika järkky!

Sitzplätzet on muka 5, mutta ei tuossakaan mitään keskipaikkaa ole.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 19:21
Kirjoittaja Rasvis
Isola kirjoitti:Eikös Rasvis pohdiskellut tuota samaa ei-niin-kovin-kauan-sitten?
Joo, ja tapani mukaan neppailuksihan tuo jäi ainakin toistaiseksi. Suurimman innon ehkä laannutti jonkun, en muista kenen, kommentti siitä ettei avokkaan takapenkillä yleisesti ottaen viitsi olla kuin kylänkiertonopeuksissa. Todellisuudessa havahduin siihen ettei ole nyt aikaa saati rahaa.

Isomman rytmiryhmän tukankuivainvaihtoehdot ovat kyllä ohuessa. 50-70-lukujen jenkeissä on tarjontaa ihan hyvinkin mutta jos se tyyli ei nappaa niin vaikeaksi menee. Ilmeisesti eurokinnereissä rätti ja sen kiinnitykset kaventavat takapenkkiä niin ettei sinne yleensä kolmea saa sovitettua.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 19:22
Kirjoittaja Vittorio Jano
hagger16 kirjoitti:
Saisikohan 156:sta laikka-avon miten edullisesti?
Tästä mallia:

Kuva

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 20:38
Kirjoittaja Jevgen
5-paikkainen avo: Jeep Wrangler Unlimited. On paikkoja tarpeeksi ja toimii talvellakin, eikä tule joka kadunkulmassa vastaan.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 20:43
Kirjoittaja hagger16
^^Paras ja halvin ehdotus tähän mennessä.
^Niin joo, joskus muuten katselinkin. Pitää tsekata taas tarjonta. Ei huono, ei huono..
Rasvis kirjoitti:50-70-lukujen jenkeissä on tarjontaa ihan hyvinkin mutta jos se tyyli ei nappaa niin vaikeaksi menee.
Kyllähän nekin voisi napata, mutta niissäkin projektit on alkaen 10000€.

Murano on aika järkky. Joskus katselin tuollaista kovakattoista ja totesin sen olevan ihan ok Nissaniksi. Siinä yksilössä oli kabiini yllättävänkin tyylikäs.

Renault 19 on muuten yllättävän hyvännäköinen avona.
Tuo vähän tehokkaammalla moottorilla ja nahkoilla, niin edullinen ja kiva kesäpeli olisi siinä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 21:16
Kirjoittaja Vittorio Jano
Minusta 306 on vielä nätimpi:

Kuva

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Helmi 2014, 22:25
Kirjoittaja hagger16
^Joo, ei huono. Noita on vieläpä isolohkolla enemmän tarjolla. Pidetään silmällä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 12 Helmi 2014, 00:03
Kirjoittaja maybetomorrow
Isoa maantienielijää tekisi mieli, kilometrejä tulee kuitenkin niin niukasti, ettei diesel välttämättä kannata. Budjetti on luokkaa "hyvin pieni". Max 4000-5000€ ja vanha tarttis saada vaihdossa menemään, eli käytännössä liikkeeseen tulee varmaan asiaa.

Tällä hetkellä mielessä on vain Alfa 166 ja Peugeot 607.

Citroen C6 ja Renault Vel Satis kävisivät, mutta taitavat mennä yli budjetin eikä noita nettiautossa ole juuri nyt kumpiakaan.

Opeliin (Omega) ei "lupaa" tule heltiämään, ja Pösökin käy vaan kun näyttää tarpeeksi Alfalta :mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 12 Helmi 2014, 22:36
Kirjoittaja Isola
Pösö 607 saa täältä kevyen puoltoäänen. Minulla oli mm. se ja 166 vaihtareina, kunnes mopo pääsi vähän keulimaan ja ostin Thesiksen. -Ei sillä, että 166:ssakaan olisi mitään vikaa, mutta 607 on ehkä pykälän mukavuuspainotteisempi (kuten tulkitsen termin maantienielijä) ja valikoimaa on koko lailla enemmän.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 12 Helmi 2014, 23:17
Kirjoittaja Jefromow
maybetomorrow kirjoitti:Isoa maantienielijää tekisi mieli, kilometrejä tulee kuitenkin niin niukasti, ettei diesel välttämättä kannata. Budjetti on luokkaa "hyvin pieni". Max 4000-5000€ ja vanha tarttis saada vaihdossa menemään, eli käytännössä liikkeeseen tulee varmaan asiaa.

Tällä hetkellä mielessä on vain Alfa 166 ja Peugeot 607.

Citroen C6 ja Renault Vel Satis kävisivät, mutta taitavat mennä yli budjetin eikä noita nettiautossa ole juuri nyt kumpiakaan.

Opeliin (Omega) ei "lupaa" tule heltiämään, ja Pösökin käy vaan kun näyttää tarpeeksi Alfalta :mrgreen:
Kurkkaapas BMW:n e38:t ja e39:t. Eli seiskat -94 ja vitoset -96 eteen päin. Noita näkyy liikkeissäkin olevan ja vitosia mahtuu tuohon budjettiin jopa tämän vuosituhannen puoleltakin.

Itselläni oli kymmenisen vuotta sitten e38, ja se toimii edelleen mittapuuna, kun makustelen eri autojen maantieominaisuuksia.