jkk kirjoitti:ihan mielevikast räkätautindeerust, ei hemmetti tässä joutuu niistää n. 16 litraa tunnissa, poskionteloissa kunnon paine, kurkku turvonnut niin että nielussa viinirypäleen mentävä aukko ja tietenkin kova kuume + hedari. Levätä pitäis, mutta tuo työviikon rytmi on niin kovaan juurtunut että heräämään joutu jo viideltä
Siis et ole mennyt töihin? Voisit kyllä vähän ajatella työnantajaa, etkä vaan tuijottaa omaan napaan löysäilemällä kotona!
^tulkitsen sarkasmiksi. Mä nimen omaan ajattelin työnantajaa, koska jos menisin töihin, tarttuttaisin muut työtoverit ja koko homma kusee. Ajattelin toki itseänikin, kova fyysinen duuni eikä mikään sydänlihastulehdus oikeen houkuttele
Tulkitsit oikein... Mutta hei... Mitäs se työnantaja siitä välittää jos kaikki on sairaana jos kaikki tekevät töitä kipeenä Paitsi tietty itse johtaja joka lähtee sairastamaan ibizalle
Pasi kirjoitti:Tulkitsit oikein... Mutta hei... Mitäs se työnantaja siitä välittää jos kaikki on sairaana jos kaikki tekevät töitä kipeenä Paitsi tietty itse johtaja joka lähtee sairastamaan ibizalle
joo, ei saa mitalia työnsankaruudesta vaikka duunissa olis ilman päätä
Nyt Alfa jätti ensimmäisen kerran tielle. Tosin työpaikan parkkipaikalla. Ei vaan lähtenyt käyntiin vaikka pyöritti hyvin.
Tilanteesta sen verran että koko päivän ajan on ollut hyvin kosteaa lumimyrskyä ilmassa ja töistä lähtiessä kostea lumi oli jäätynyt autoon. Mahtaakohan jossain olla huono kontakti.
Huomenna läppärillä lukemaan ECU:ta.
Jos on myrskynnyt... mahtaakohan JTS:ssä olla tuplankoloihin kertyvä möhjä ongelma? Vettä, jäätä, öljyä... Vettä/jäätä oletettavasti tässä tapauksessa. Tai sitten imurööri jäätynyt?
Pujazuba, tarkista että ajoneston valo syttyy (ja sitten sammuu) kun käännät virrat päälle. Minulla oli kerran tuollainen vika että valo ei syttynyt lainkaan, eikä auto käynnistynyt. Ajoneston ohituskoodilla sen saa silloin käyntiin. Liittimien putsaus ja kiristely korjasi homman.
EDIT: niin ja voi se kampiakselin anturikin olla, vaikka yleisemmin se kai rikkoontuu niin että sammuu lämpimänä ja käynnistyy taas kylmänä hyvin. Tuo kyllä näkyy vikakoodeista jos pääset lukemaan.
jkk kirjoitti:^onko tämä nyt se kampiakselin asentoanturi?
Saattaa olla.
quppe kirjoitti:^ eikös se vasta lämpimällä koneella sammuta..
Olin kyllä käyttänyt autoa kesken työpäivän joten moottori oli varmaan vielä hieman lämmin vian ilmestyessä.
Aquatica kirjoitti:Jos on myrskynnyt... mahtaakohan JTS:ssä olla tuplankoloihin kertyvä möhjä ongelma? Vettä, jäätä, öljyä... Vettä/jäätä oletettavasti tässä tapauksessa. Tai sitten imurööri jäätynyt?
En ihmettelisi.
Pepperoni kirjoitti:Pujazuba, tarkista että ajoneston valo syttyy (ja sitten sammuu) kun käännät virrat päälle. Minulla oli kerran tuollainen vika että valo ei syttynyt lainkaan, eikä auto käynnistynyt. Ajoneston ohituskoodilla sen saa silloin käyntiin. Liittimien putsaus ja kiristely korjasi homman.
EDIT: niin ja voi se kampiakselin anturikin olla, vaikka yleisemmin se kai rikkoontuu niin että sammuu lämpimänä ja käynnistyy taas kylmänä hyvin. Tuo kyllä näkyy vikakoodeista jos pääset lukemaan.
Kiitos. Tarkistan asian.
Nokka-akselin asentotunnistin on heittänyt vikakoodin jonkin aikaa sitten! Samaan aikaan oli katti vikakoodi ja paha pakokaasuvuoto joka meni korjaukseen. Sen jälkeen nollasin vikakoodit. Toivoin että nuo vikakoodit liityivät pakovuotoon.
No nyt ois jo päivän yli 2 viikkoa kun tilasivat varaosan 159:iin.. saisivat vaihtaa sen mahdollisimman nopeasti kun toi Ocsu alkaa jo piikkasen kyllästyttää. En kyllä ite maksais noin paljoa ocsusta vaikka luotettavalta tuntuukin. Vaikka välillä joku ihme tikka nakuttaa kojelaudan takana ja etupää narisee Muutossa Ocsu oli ylivoimanen tavaratilan takia. Vaikkakin uusi naapurin ukko tuli taxilla pihaan ja sanoi että tuo maksaa 70t ja tuollaisia pikku autoja saisi samalla rahalla 10 ?! Tarkoitti siis skoodaa..
Ei auta kun odotella soittoa. Varmaan tuo akkukin minkä vaihtoivat uuteen on kuollu tuolla seisoessa..
Pujazuba kirjoitti:Nokka-akselin asentotunnistin on heittänyt vikakoodin jonkin aikaa sitten! Samaan aikaan oli katti vikakoodi ja paha pakokaasuvuoto joka meni korjaukseen. Sen jälkeen nollasin vikakoodit. Toivoin että nuo vikakoodit liityivät pakovuotoon.
tuota nokka-akselin asentotunnistinta epäilen vahvasti, ei saa käynnistyshetkellä sytsän ajoitusta kohilleen eikä lähde. Vikakoodin luku tietysti varmentaa asian.
Ainakin twin sparkissa pitää jakohihna poistaa jos nokka-anturi tarvitsee vaihtaa. Eli jos on yhtään vaihtopäivä lähellä niin kannattaa jakopäähän sujauttaa uudet osat samalla. Mutta tuo anturi voi ilmeisesti oireilla monella tapaa, eikä välttämättä aiheuta käynnistymättömyyttä, eli vikakoodeista selviää varmaan miten ja missä aikataulussa kannattaa asiaa lähestyä.
jkk kirjoitti:^jos se on tuo nokka-akselin tunnistin niin eikös kustannukset kutakuinkin hihnanvaihdon verran?
Sita just pelkaan.
Pepperoni kirjoitti:Ainakin twin sparkissa pitää jakohihna poistaa jos nokka-anturi tarvitsee vaihtaa. Eli jos on yhtään vaihtopäivä lähellä niin kannattaa jakopäähän sujauttaa uudet osat samalla. Mutta tuo anturi voi ilmeisesti oireilla monella tapaa, eikä välttämättä aiheuta käynnistymättömyyttä, eli vikakoodeista selviää varmaan miten ja missä aikataulussa kannattaa asiaa lähestyä.
Hihnarempan tein vuosi / 8 t km sitten. Arsyttaisi kauheasti tuo työlasti anturin vaihdon takia.
Tarkistan anturin liittimen ja johdon toivoen etta siina olisi jotain mataa mieluummin kuin itse anturissa.
Epezi kirjoitti:Pitäisi lähteä käymään vaikka nokkaakselinanturi olisikin rikki. Aiheuttaa vähän normaalia pidemmän startin sekä tehottomuutta
Jos tuo pitaa paikkansa niin auton pitaisi lahtea kayntiin vaikka anturi puuttuisi! Vai?
Itselläni twinsparkissa vaihdettiin jakopäärempan yhteydessä nokka-akselin asentotunnistin. "pieni homma", eli jakohihnan vaihtotyö käytännössä. Mitään toimintaan vaikuttavaa en huomannut, vaikka anturi heitti vikakoodin välittömästi koneen käydessä. En huomannut tehottomuutta, nykimistä tai mitään.
Saattaapi aamusella yks sähköurakoitsija saada lankoja pitkin erään "tyytyväisen" taloyhtiön edustajan kimppuunsa: Oli tarkoitus torstaina vaihtaa rivariimme uudet sähköpatterit vanhojen parinkymmenen vuoden ikäisten tilalle, no asennus olikin tapahtunut jo tänään, tähän asti miellyttävä yllätys.Iltasella alko tuntua vähän viileeltä, diagnoosi: yksikään uusisita pattereista ei lämpene. Kas kummaa sähkötaulusta kaikki sulakkeet jääneet työpäivän päätteeksi irralleen. Oma näppäryys riitti kyllä niiden paikalleen ruuvaamiseen,mutta edelleen sama tilanne. Onneks on vähän takkapuita jäljellä, eikä yhtä kylmää kun viiime viikolla.
tää räkätauti vois pikkuhiljaa loppuu jo, taitaa olla elämäni kovin räkätautindeerus. Nenäliinoja kulunut melkeen yhtäpaljon kun otrivin compin mainokses lääkärissäkin tuli käytyä just jotta sais rohtoja ja voi viel huomisen levätä. Ikävää on se, et jos ei maanantaihin mennes ala parantuu niin diagnoosi saattaa muuttua keuhkokuumeeks :S
Oman 156 SW käyttiksen pohjapellitys on vielä vaiheessa joten aamulla olin liikenteessä työkaverin 156:lla.
Kampuran etustefa päätti siitä sitten antautua.. Noh se korjaa joka rikkoo.. laitetaan nokkien stefat ja venavarren kumit samalla.
^ Juu muutama satanen. Takapuskuri meni parkkipaikkakolhujen aiheuttamien halkeamien takia vaihtoon pari kuukautta sitten. Vakuutusyhtiön laskun mukaan 1200€ kustansi puskurin vaihto ja maalaus.
^kuuluuko tän taudin kuvaan jumalaton rään ja liman määrä? jos niin, itse juuri toivuin tuosta 5 pv helvetistä, kuumeilua oli juuri aqun kuvauksen mukaisesti.
^
Oliskin. Alkoi jumalattomalla kurkkukivulla ja kuivalla, repivällä yskällä. Henkitorvea jomotti. Sitten tuli kuumetta. Paljon. Nopeasti.
Seuraavana päivänä alkoi nokanvuoto, tuon helvetillisen liskojen yön jäljiltä (Kivaa!-ketjussa yksityiskohtaisempi selitys), nyt sitten lämpö nousee-laskee-nousee-laskee, nokka tukossa, päätä särkee ja yskittää vähän väliä, jos vähänkin yrittää puhua.
Juuri tällä hetkellä hikoiluttaa, joten oletettavasti lämpö laskee... Saapi nähdä, koska on taas nousussa.
^Perkele teidän kanssanne! Lähdin tänään iltapäivällä töistä aikaisemmin pois kun nousi kuume. Kurkku kipeä, pää jumissa ja vituttaa. Nyt tiedän mistä tämä on tullut
Ja oma neiti on vieläkin flunssavapaa. Ja se on sentään ollut kärsimässä tästä mun sairaudestani jo lauantaista lähtien... Käsittämätöntä, miten helpolla joku pikkunen pöpö lähtee lauleskelemaan maille tuntemattomille
Reilu viikko takana Mitolla, lauantaina Vermoon lähtiessä huomasin että lasi halki, ei johtunut Alfan laadusta vaan ihan nasta siihen mäjähti ja siitä sai alkunsa.
On lasivakuutus, mutta silti pikkuisen harmittaa.
Sysksyllä käynnistyi pahoinvointi hengityksen kanssa. Matkalla on ollut kolme keuhkotulehdusta ja viimeisen puolentoistan kk aikana päätä on huimanut koko ajan aamusta iltaan kotona ja töissä.
Kaikenlaisia kemikaaleja nuo lääkärit on pyytänyt apteekista hakemaan eikä mikään ole auttanut. Keuhkospesialistikin alkaa olla ihmeissään vaikka väittää että tämän pitäisi olla astma.
Alkaa jo ärsyttää kun olisi mukavaa tietää mitä #¤%&/`? vaivaa jotta voisi jatkaa normaalia elämää!
Oon nyt kuullut 4 eri asiakkaalta kuukauden sisällä "ethän sitten veloita tästä työstä", kun olen korjaillut heidän järjestelmiään joissa on ilmennyt pikku vikoja.
No en tietenkään veloita, soitan vaan pankkiin ja pyydän etteivät veloita asuntolainaa tilitäni ja ruokakaupan kassallakin saa varmasti ylipuhuttua myyjän "ethän veloita näistä silakkapihveistä"
Olen mielestäni melko joustava maksujen kanssa, mutta tämä on käsittämätöntä.
Loma.
Herää 06:29 äläkä saa enää unta. Takana raskas muuttopäivä kipeänä ja nukkumaankin vasta puolen yön jälkeen. Totea aamulla, että ei yksinkertaisesti ole tasan yhtään mitään tekemistä. Eikä oikein jaksaisikaan mitään.
Lainaisko joku jotain kakkos-alffaansa viikoksi, että olisi edes JOTAIN tekemistä?
Aquatica kirjoitti:Loma.
Herää 06:29 äläkä saa enää unta. Takana raskas muuttopäivä kipeänä ja nukkumaankin vasta puolen yön jälkeen. Totea aamulla, että ei yksinkertaisesti ole tasan yhtään mitään tekemistä. Eikä oikein jaksaisikaan mitään.
Lainaisko joku jotain kakkos-alffaansa viikoksi, että olisi edes JOTAIN tekemistä?
Mun 75 kaipais sähköliimaa... Kohta olisin sinnepäintulossa, voisin tuoda.
Viime yönä n. 3 h unta, su-ma yö meni valvoessa eikä muutenkaan oo nukuttanut juurikaan. Paskamaisia nää ihmissuhdesotkut
Muistakaa kaikki puhua ajoissa ja paljon! Frank Pappan sanoin: Kosketelkaa toisianne! Mutta kyllä tästäkin suosta ylös noustaan
Aquatica kirjoitti:Loma.
Herää 06:29 äläkä saa enää unta. Takana raskas muuttopäivä kipeänä ja nukkumaankin vasta puolen yön jälkeen. Totea aamulla, että ei yksinkertaisesti ole tasan yhtään mitään tekemistä. Eikä oikein jaksaisikaan mitään.
Lainaisko joku jotain kakkos-alffaansa viikoksi, että olisi edes JOTAIN tekemistä?
Mun 75 kaipais sähköliimaa... Kohta olisin sinnepäintulossa, voisin tuoda.
Ehkä ois pitänyt tarkentaa, että vois vaikka kruisailla sit kylillä kun ei parempaakaan ole. Pösöllä ei kehtaa...
Aquatica kirjoitti:Loma.
Herää 06:29 äläkä saa enää unta. Takana raskas muuttopäivä kipeänä ja nukkumaankin vasta puolen yön jälkeen. Totea aamulla, että ei yksinkertaisesti ole tasan yhtään mitään tekemistä. Eikä oikein jaksaisikaan mitään.
Lainaisko joku jotain kakkos-alffaansa viikoksi, että olisi edes JOTAIN tekemistä?
Mun 75 kaipais sähköliimaa... Kohta olisin sinnepäintulossa, voisin tuoda.
Ehkä ois pitänyt tarkentaa, että vois vaikka kruisailla sit kylillä kun ei parempaakaan ole. Pösöllä ei kehtaa...
On se leimassa ja ajossa. Ensin hitsaa pari-kolme päivää niin sit kelpaa kruisailla Tai laittaa aina illaks ajokuntoon, pääsee kylille
Suomalaiset pikkukylät ja niiden liikennejärjestelyt on keksinyt joku idiootti. Mikään taajaman mutka tai risteys ei sovi Italialaiselle vaihdevälille. On töyssyä ja monttua ja kavennusta ja hidastetta ja tärinäviivaa. Heti ku saat kotteron liikkeelle, pitää iskeä liinat kiinni seuraavaan ylläriin. Vitt*ku taas vit*ttaa ajella autolla tuolla eläkeläisten keskellä. Ykkösellä tyhjäkäyntiä ettei vaan karkaa lapasesta. Ajappa siinä sitte saat*na perässä autolla jossa ei oo noin hitaita välityksiä.
Suomen kevät joo... näyttää ikkunan takaa hienolta, mutta ei kannata antaa sen hämätä. Ulkona on vielä täys tammikuu ja kylmä. Aurinko yrittää paistaa, mutta ku on niin vit*n kylmä vielä. Kaikki paikat jäässä, liukasta tai muuten vaan lumeen haudattuna. Tuuli puhaltaa Venäjältä ja kylmäilma käy keuhkoon. Idästä ei koskaan tule muuta hyvää kuin aurinko. Alueen auraamisesta vastaava urakoitsija vaihtui syksyllä. Teitä ei oo talvella aurattu ja se näkyy nyt kauheena sohjona jokapaikassa. Tiet on urilla ja vitt*maisia ajaa, tien penkat sortuu jos liian lähelle ajaa.
Räkätauti on nyt kestänyt kuukauden ja uutena oireena korvat lukossa. Miten vit*ssa sitten tässä mitään teet kun et kuule mitään. Autolla ajo on tosi outoa ilman kaikkia aisteja. Lähinnä matalat äänet kuuluu ja nekin käy korviin. Autokin pitäisi pestä, mutta ulkona on pakkasta ja ei huvita hankkia kuumetta. Kävisi terapiasta käydä ajamassa huiput Alfalla, mutta siinäki on nastarenkaat alla. Oon syntyny väärään maahan, joten pakko kai se on alkaa ryyppäämään tuskaa pois...
matti_vuorio kirjoitti:Suomalaiset pikkukylät ja niiden liikennejärjestelyt on keksinyt joku idiootti. Mikään taajaman mutka tai risteys ei sovi Italialaiselle vaihdevälille. On töyssyä ja monttua ja kavennusta ja hidastetta ja tärinäviivaa. Heti ku saat kotteron liikkeelle, pitää iskeä liinat kiinni seuraavaan ylläriin. Vitt*ku taas vit*ttaa ajella autolla tuolla eläkeläisten keskellä. Ykkösellä tyhjäkäyntiä ettei vaan karkaa lapasesta. Ajappa siinä sitte saat*na perässä autolla jossa ei oo noin hitaita välityksiä.
Suomen kevät joo... näyttää ikkunan takaa hienolta, mutta ei kannata antaa sen hämätä. Ulkona on vielä täys tammikuu ja kylmä. Aurinko yrittää paistaa, mutta ku on niin vit*n kylmä vielä. Kaikki paikat jäässä, liukasta tai muuten vaan lumeen haudattuna. Tuuli puhaltaa Venäjältä ja kylmäilma käy keuhkoon. Idästä ei koskaan tule muuta hyvää kuin aurinko. Alueen auraamisesta vastaava urakoitsija vaihtui syksyllä. Teitä ei oo talvella aurattu ja se näkyy nyt kauheena sohjona jokapaikassa. Tiet on urilla ja vitt*maisia ajaa, tien penkat sortuu jos liian lähelle ajaa.
Räkätauti on nyt kestänyt kuukauden ja uutena oireena korvat lukossa. Miten vit*ssa sitten tässä mitään teet kun et kuule mitään. Autolla ajo on tosi outoa ilman kaikkia aisteja. Lähinnä matalat äänet kuuluu ja nekin käy korviin. Autokin pitäisi pestä, mutta ulkona on pakkasta ja ei huvita hankkia kuumetta. Kävisi terapiasta käydä ajamassa huiput Alfalla, mutta siinäki on nastarenkaat alla. Oon syntyny väärään maahan, joten pakko kai se on alkaa ryyppäämään tuskaa pois...