Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

UupunutRomeo kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Isola kirjoitti:Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on...
Suuressa maailmassa autovaras ja pari pyssymiestä on sisällä siinä ajassa, kun nostat rojut konttiin ja siirryt etuovelle.
Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista :lol:
^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

UupunutRomeo kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista :lol:
Riippuu siitä, haluaako pyssymies autoni lisäksi ostokseni.
Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Toki autossa kannattaa säilyttää rouvan kiiltävät ja lasten lusikat. :lol: . Ja mielellään kojelaudalla näkyvissä. Mulla ei ole ollut yhdessäkään autossa varashälyttimiä koska maksan vakuutusmaksuni, materiaalin vieköön jos henki jää...ei haittaa yhtään.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Polforea kirjoitti:Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään. Olin kyllä jo tuota ennen kääntänyt sen automaattilukituksen päälle - jostain syystä saksalainen oli ollut sitä mieltä, ettei tuollaista tarvitse.
Sehän tässä ihmetyttää, että peräluukun lukon avautuminen keskuslukituksen mukana on valinnaista, mutta toisin päin ei onnistu. Joo, jostakin syystä peräluukun lukituksen voi määrittää jäämään päälle, kun ovet avataan. Kai tähänkin on Sisilia-perustelu?
Järkiautoilija

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Polforea kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
UupunutRomeo kirjoitti:Toki autossa kannattaa säilyttää rouvan kiiltävät ja lasten lusikat. :lol: . Ja mielellään kojelaudalla näkyvissä. Mulla ei ole ollut yhdessäkään autossa varashälyttimiä koska maksan vakuutusmaksuni, materiaalin vieköön jos henki jää...ei haittaa yhtään.
Eipä tarvii kun olla rahapussi ja / tai puhelin auton keskikonsolissa ja itse pakkaamassa kaupan pihalla nojatuolia takaronttiin tai rautakaupan noutopihalla äheltämässä tasoitesäkkien kanssa. Noin ainakin olen ajatellut, että minulle voisi käydä ja siksi tulee tuota erillislukitusta ko. tilanteissa joskus käytettyä. Kyllä henk. koht. ainakin harmittaisi, mikäli omaisuutta häviäisi.

2000-luvun alussa tuli ajettua pakulla jakeluajoa kaupungin keskustoissa sellaisissa paikoissa, missä päivisin liikkui paljon ihmisiä. Tuolloin tuli monesti kiiteltyä sitä, että takaovet ja hytin ovet toimivat erillisellä kaukosäätimen napilla. Varmaan tuosta on tapa jäänyt päälle.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

unknown kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D
Itellä kun on ollut vähän huono päivä, niin ajattelin yrittää saada edes vähän hymyä muiden huuliin. :-D

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

unknown kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D
Ensimmäinen "Audimies" joka on perillä merkkinsä historiasta.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Vaiko toinen? Tampereella pyöri joskus ~5-8 vuotta sitten Audi TT, jossa oli DKW-alkuinen kilpi. Voihan tuokin "tekowika" olla samastakin tallista kotoisin.
Järkiautoilija

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään.
Juu, ei mitenkään mahdotonta täälläkään, mutta onneksi ei kovin yleistäkään. Sillä, ettei ole tarvinnut asiaa ajatella, tarkoitin ettei omalle kohdalle ole sattunut (vielä) mitään tuollaista. Todennäköisyys on jatkossakin pieni, kun aika vähän tulee kaupungeissa pyörittyä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

gYdEbUh kirjoitti:Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ei saa pois. Napista saat painella maailman tappiin, mutta 'pois' asento tarkoittaa 'pois kunnes Gunther päättää, että nyt se laitetaan päälle'

Ainoa tapa elää tuon kanssa, on opetalla se kohta jossa homma Guntherin mielestä karkaa lapasesta ja pysytellä sen sisäpuolella toivoen ettet koskaan tarvitse jyrkempää kulmaa ja/tai vauhtia.

EDIT: jaahas, 156v6 vastasikin tähän jo..

-Tazio

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Pitää olla V8, jotta mersun avokätinen varustelupolitiikka suo kylkiäisiksi kaksialueisen automaatti-ilmastoinnin. Ts. CLK 430 -mallissa tämä oli vasta vakiotavaraa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

stoichiometric kirjoitti:"Mitä kalajoella on ?"

http://www.youtube.com/watch?v=AaHuFIpVHc0

:mrgreen:
Sama asia vähän eri nuotilla laulettuna. http://www.youtube.com/watch?v=Wo94TELnlWk

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Hieman on nuoteissa eroa...

Otsakkeeseen liittyen:
Viikonloppuna rautakauppareissulla Volvo (V70 2,5 matalapaineturbo) heitti näyttöön "Öljy vähissä, lisää öljyä" -herjan ja punaisen varoituskolmion. Rautakaupassa asioinnin jälkeen tsekkasin vanhanaikaisella metodilla ja tikku näytti karvaa vaille maksimia, kuten kuuluukin. Muutaman pysähdyksen ja starttauksen jälkeenkin herja ilmaantuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Tuossa anturissa on myös öljyn laadun "valvonta", joka ilmeisesti antaa saman herjan ruudulle. Öljynä on käytetty suositusten mukaista Castrolin EDGE Pro. A5 0W-30 / EDGE (FST) 0W-30 A5/B5. Vaihdettu 10tkm välein, eli neljä kertaa vuodessa vuodenaikojen vaihtuessa :mrgreen: . Tämä nykyinen öljy tosin pyörinyt jo vähän alle 15tkm, kun on pitänyt ostaa turvaistuimia yms.

Kysymys kuuluukin, voiko 15tkm ajettu öljy olla jo siinä kunnossa, että laadunvalvonta-anturi alkaa varoitella vai onko kyseessä öljyn määrää mittaavan anturin hajoaminen (fyysisesti sama kikkare). Uusi anturi maksaa "sinisellä" ~230€ joten sitä ei viitsisi turhaan vaihtaa. Uudet öljyt on laitettu tänään sisään, ja ainakin vielä herja ilmaantui. Jos vika on ollut öljyssä, poistunee herja kun uusi öljy huuhtoo paskaa anturista pois?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Nyt kun on/oli näitä kylmiä ilmoja,niin tänään ilmestyi työpaikan pihalle neljäs (4) A-Mersu joka on sylkäissyt öljyt pihalle (huohotin jäässä) kuukauden sisään :lol: P*skoja vehkeitä sano !

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vag;n nykyinen 1.6tdi alkaa vuotamaan polttoainetta korkeapainepumpun akselilta, tietenkin kotelon alla piilossa... kummasti se jakohihna reagoi vähän löpöön kun tarpeeksi kauan huljuttaa. jos jakohihna kestää, apulaitehihna ei kestä ja kohta sitä saa kaivella jakohihnan välistä :silly:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Itse itselleni vastaten: Eilen illalla herja muuttui miedommaksi, eli punainen kolmio vaihtui oranssiin ja tekstiksi jäi pelkästään "öljy vähissä". Vaikuttaisi siltä, että kyseessä on ollut paskaa anturissa tyyppinen ongelma.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Täälläkö uskaltaa kysyä muista merkeistä? :wink:

Ikäni ollut F14T mies, toki Alfaa arvostan mahottomasti. Kai se tuo hankintahinta on ollut aina se kynnyskysymys, että fiiuihin olen päätynyt. Tollasia n 30-60 tkm ajettuja olen aina hankkinut, ja hiivatit kuitenkin selkeästi edukkaampia kuin Alfat. Edellinen auto oli vuoden 2007 Bravo Nuova, 1.4 T-Jet 150 hp. Tykkäsin ihan mahottomasti. Hinnakseen todella laadukas, hyvä ajaa ja maukkaasti tehoja.

Häpeäkseni tunnustan, että nykyinen autoni on GS II. No, jos ei italiaano, niin sitten sentään patonki, ei sentään pois euroopasta. Ja on toi GS 2.0 turbokoneella, 163 hp, yllättänyt miten mukava vehje on.

Mutta nyt asiaan: kakkosautona on sentään italiaano, vuoden 2004 Punto. 1.2 8 venttiilinen.
Kylmänä kun käynnistän, kuuluu "lorinaa". Kyllä, nyt saa nauraa. Mielestäni en ole seonnut, vaan ihan selkeää lorinaa kuuluu. Lämppäri? Syylari? Lämpeää normaalisti, vedet eivät katoa. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä lyhyessä ajossa lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka ajossa tulee lämmintä. Tämän laitan pienen koneen vähäisen hukkalämmöntuoton piikkiin kovalla pakkasella, mutta entä tuo "lorina"?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Muijal on tommonen puntonen ja vaikka motti on pieni+vähäruokanen, niin lämpöä tulee reippaasti kierroksista riippumatta. Jos kerran lorisee, nii ilmaahan siellä. Onkos tehty jotain jäähynesteisiin liittyvää remonttia? Ilmata kannattaa ensin ja jos homma uusiutuu niin kansipahvin vaihto kannen oikaisuineen. Meijän puntoon en ele erikoisemmin perehtynyt (ei ole tarvinnut), mutta ilmausruuvi taitaa löytyä myös siitä sisäkennon letkusta.

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Tota noin...jos kansipahvi on mennyt, eikös sen nyt pitäisi alkaa sitä nestettä kuluttamaan? Ja jotain muitakin oireita? Kylmänä tiputtaa vettä palotilaan -> tuntuu että käy alussa kolmella jne? Kuitenkin tuo motikka käy nätisti kuin italialainen laaturannekello, ekana tulee toki mieleen Panerai...

Jäähdytysnesteisiin liittyviä remppoja ei ole tehty. Jos sinne kuitenkin ilmaa on päässyt, miten tuo ilmaus kotikonstein onnistuisi? Ilmausruuvi auki ja letkuja puristelemaan? Aikansa ilmaa/nestettä ruuvista ulos, letku puristuksiin ja ruuvi kiinni -> nesteen lisäys?

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tipossa lorisi aikoinaan kanssa jostain, mutta en siihen sen koommin paneutunut.
Viittaisi tosiaan ilmaan nestekierrossa tuo, että lämppäri lopettaa lämpimän puhaltamisen tyhjäkäynnillä.

Oma ongelma koskee tuon Ryslerin ohjauksen puoltamista, eli tuppaa puoltamaan oikealle varsinkin kiihdytettäessä. Jarrutuksessa menee kylläkin suoraan.
Kulmissa ilmeisesti jotain, mutta pystyykö tuosta arvelemaan, että johtuuko liiasta aurauksesta tai harituksesta tai ehkäpä väärästä camberista?
En pysty niitä nyt oikein mittaamaankaan.

Tuohan on siis neliveto, mutta pitävällä alustalla etuvetopainotteinen.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen :) Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

AriFerra kirjoitti:Täälläkö uskaltaa kysyä muista merkeistä? :wink:

Ikäni ollut F14T mies, toki Alfaa arvostan mahottomasti. Kai se tuo hankintahinta on ollut aina se kynnyskysymys, että fiiuihin olen päätynyt. Tollasia n 30-60 tkm ajettuja olen aina hankkinut, ja hiivatit kuitenkin selkeästi edukkaampia kuin Alfat. Edellinen auto oli vuoden 2007 Bravo Nuova, 1.4 T-Jet 150 hp. Tykkäsin ihan mahottomasti. Hinnakseen todella laadukas, hyvä ajaa ja maukkaasti tehoja.

Häpeäkseni tunnustan, että nykyinen autoni on GS II. No, jos ei italiaano, niin sitten sentään patonki, ei sentään pois euroopasta. Ja on toi GS 2.0 turbokoneella, 163 hp, yllättänyt miten mukava vehje on.

Mutta nyt asiaan: kakkosautona on sentään italiaano, vuoden 2004 Punto. 1.2 8 venttiilinen.
Kylmänä kun käynnistän, kuuluu "lorinaa". Kyllä, nyt saa nauraa. Mielestäni en ole seonnut, vaan ihan selkeää lorinaa kuuluu. Lämppäri? Syylari? Lämpeää normaalisti, vedet eivät katoa. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä lyhyessä ajossa lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka ajossa tulee lämmintä. Tämän laitan pienen koneen vähäisen hukkalämmöntuoton piikkiin kovalla pakkasella, mutta entä tuo "lorina"?
Puntossa on kait vesiventtili ja siitä tulee lorinan ääni. Sopivasti kun aukeaa niin lorisee, samaa tekee joskus tuo 155:n ja samaa teki edellinenkin, enimmäkseen silloin kun käännetään lämpöä lisää lorina ilmenee.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lorina Puntossa tarkoittaa aina ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, ja jos ei hiljattain ole jotain duunia tehty siellä päin, niin tiedossa on suurella todennäköisyydellä kansipahvipäivät.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Joo, Fire-moottoreita on kahdenlaisia, niitä mistä on kansipahvimennyt ja niitä joista se tulee menemään :lol: Ei yleensä hukkaa nestettä, vaan tekee painetta jäähdytysjärjestelmään.

Onneksi tuon vaihto ei ole iso eikä kallis homma :wink: Omaan Unoon (1.1 8V) edellinen pahvin vaihto oli 1,5h ja 16€, tässä en todellakaan tehnyt mitään muuta (ei kannen oikaisua, uusia kannen pultteja, jne.)
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Mun Punto on satunnaisesti käynnistyksen jälkeen päästänyt tuota lorina-ääntä viimeiset 135 tuhatta kilometriä. Eittämättä tämänkin 1,2 kasiventtiilisen kansipahvi jossain vaiheessa antautuu, tyyppivika ;)

Kokemusta on kolmesta kasivenaisesta Firestä (Punto mukaanlukien). Ensimmäisessä meni pahvi jossain 98 kilon kohdalla, toinen lähti kiertoon kun mittarissa oli 160 kiloa, kaverin vaimo ajoi vielä jonkun 25 tuusaa ennenkuin ruoste surmasi Y10:in - Fire oli vielä voimissaan.

Kaikki Fireni ovat kyllä aina tihkuneet venttilikopan tiivisteestä.

-Tazio

Avatar
AriFerra
Viestit: 136
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Keltsi kirjoitti: Omaan Unoon (1.1 8V) edellinen pahvin vaihto oli 1,5h ja 16€, tässä en todellakaan tehnyt mitään muuta (ei kannen oikaisua, uusia kannen pultteja, jne.)
Jos noin nopeasti teit, et ilmeisesti irrottanut imu- ja pakosarjaakaan vaan siirsit vain kannen "vinosti sivuun"?
Jos näin teit, miten onnistuit putsaamaan kannen vanhasta tiivisteestä?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tossa huonolla matematiikalla laskeskelin, että remminvaihto olis voinu olla hiljan/viimisin huolto? Olisko kumminkin vesipumppu myös vaihdettu?

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Alfissimo kirjoitti:
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...
Apua apua kissa syö rapua :grab:

Juu toki, ollaan hiljaa ettei premiumista lähde maine :evilbat:

Valitettavasti nämä ovat omakohtaisia kokemuksia :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En epäillyt hetkeäkään :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Alfissimo kirjoitti:En epäillyt hetkeäkään :wink:
Pienet sille :drinking:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan..... :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ai? Mikä jää ulkopuolelle, Lada?
Niissä (uudemmissa) sitten ongelmia ajoneston ja jokaisen sähköhärpäkkeen kanssa...

Noita DSG-tason ongelmia ei monella ole ollut. Eikä taida tulla olemaankaan. Yksittäisiä mallisarjoja maageista leviää tai on vaan surkeita, mutta DSG:ssä oli hieman enemmän kuin yksittäinen sarja =D
Eikä bensapumppu/suutinvikaisiakaan ihan liikaa tule mieleen. VAG on erikoistunut näihin.
VAG on myös erikoistunut öljypumppuihin...
Ja sitä seuraavaan moottorituhoon, koska...
Saksalaiset sähköt (TM) ei toimi, eli inforuutu on pimeänä...
Kuski luulee piippauksen olevan palaneesta polttimosta ja jatkaa ajoa...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Nyt on pakko tunnustaa, että luotettavaksi kehumani GM-tekniikka petti :(

Piti heittää pikkulikat hevostallille ja sen jälkeen siirtyä tallille katsastushuoltoon (öljyt, suodatin, etujarrupalat, pudonneen taustapeliin liimaus ja irronneen 80-lätkän kiinnitys).

Eipä lähtenyt tulille, ei. Mokomakin polyuretaanilla täytetty sähkövikainen paska :)

Jo jonkin aikaa vaivannut pitkien (viikko tai enemmän) hyvin kosteiden olosuhteiden seisokkien jälkeen satunnaisesti ilmenevä rykiminen ja pätkiminen on pahentunut. Jonnekin täytyy päästä kosteutta siis.

Noh, kuten meillä on tapana sanoa "when bs stops it is time to start up the Land Rovers" eli tilanne on hallinnassa. Tosin vasta sisäänajettu pick-up nököttää edelleen pihassa sen sijaan, että olisi päässyt roiskimaan lätäköissä ja sen jälkeen hellää hoivaa, oppihaan olemaan :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Aquatica kirjoitti:^
Ai? Mikä jää ulkopuolelle, Lada?
Niissä (uudemmissa) sitten ongelmia ajoneston ja jokaisen sähköhärpäkkeen kanssa...

Noita DSG-tason ongelmia ei monella ole ollut. Eikä taida tulla olemaankaan. Yksittäisiä mallisarjoja maageista leviää tai on vaan surkeita, mutta DSG:ssä oli hieman enemmän kuin yksittäinen sarja =D
Eikä bensapumppu/suutinvikaisiakaan ihan liikaa tule mieleen. VAG on erikoistunut näihin.
VAG on myös erikoistunut öljypumppuihin...
Ja sitä seuraavaan moottorituhoon, koska...
Saksalaiset sähköt (TM) ei toimi, eli inforuutu on pimeänä...
Kuski luulee piippauksen olevan palaneesta polttimosta ja jatkaa ajoa...
Niin, eihän se itse DSG-laatikko ole huono, vaan sen ohjainyksikkö Mechatronic. Anteeksi harhaanjohtava ilmaus.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

UupunutRomeo kirjoitti:
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan..... :roll:
En tietoisesti kerro yksityiskohtaisia vaikka kyseessä on tietty merkki ja malli.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Ja huomatkaa kirjoitusjärjestys, ainahan hienoin on lauseen viimeisenä :lol:

Venäjällä suosituista sedaneista venäläiset kuluttajat on selkeästi otettu huomioon, ja virallisina kisa-autoina nähdään Volkswagen Polo sedan, Volkswagen Passat, Volkswagen Phaeton, Audi A4 Allroad, Audi A6 ja A8, Škoda Octavia sekä Škoda Superb.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jansku »

willez kirjoitti:^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

Eli tuohon asiaan kiteytettynä, sekä ohjainyksikkö ongelmat sekä kaksoismassavauhtipyörä ongelmat, niin tuho on valmis.

Tiedä sitten onko noi uudemmat DSG:t (7) kestävämpiä? Oliko se niin et ne on ns. kuivalla kytkimellä vai mahtuuko sekaan myös ns. märkäkytkimiä?
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Todellakin tosissaan

Kuva

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.

Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen :) Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)
Kiitos vinkistä. Tässä tapauksessa tosin näyttää ettei ongelma ole siinä. Tuntuu sladi onnistuvan kivasti paitsi että yhtään märällä kelillä syttyy ESP/BAS merkkivalo palamaan aika pian jolloin ESP on kokoajan päällä.
Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Todellakin tosissaan

Kuva
Hieno toi dsg-loodan paskasmenneen rattaan kuvatus tossa.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Järkiautoilija

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

gYdEbUh kirjoitti: Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.
Putoaako pois päältä jossain tietyssä nopeudessa ?

Vastaa Viestiin