Sivu 23/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 18:28
Kirjoittaja unknown
stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 18:30
Kirjoittaja Jevgen
UupunutRomeo kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Isola kirjoitti:Enemmän ihmetyttää se, että kun pysäköidyn ja lukitun auton peräluukun ponnauttaa auki kaukosäätimellä, keskuslukitus ei kuitenkaan avaudu. Kaipa siihenkin jokin syy on...
Suuressa maailmassa autovaras ja pari pyssymiestä on sisällä siinä ajassa, kun nostat rojut konttiin ja siirryt etuovelle.
Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista :lol:
^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 18:39
Kirjoittaja Polforea
UupunutRomeo kirjoitti:Mä olen aina ihmetellyt tätä "pyssymies" osiota. Meinaatko ettet avaa ovia jos se piippu sojottaa klyyvaria kohti kymmenen sentin päässä....vai jatkatko lastaamista :lol:
Riippuu siitä, haluaako pyssymies autoni lisäksi ostokseni.
Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 18:56
Kirjoittaja UupunutRomeo
Toki autossa kannattaa säilyttää rouvan kiiltävät ja lasten lusikat. :lol: . Ja mielellään kojelaudalla näkyvissä. Mulla ei ole ollut yhdessäkään autossa varashälyttimiä koska maksan vakuutusmaksuni, materiaalin vieköön jos henki jää...ei haittaa yhtään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 19:03
Kirjoittaja Isola
Polforea kirjoitti:Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään. Olin kyllä jo tuota ennen kääntänyt sen automaattilukituksen päälle - jostain syystä saksalainen oli ollut sitä mieltä, ettei tuollaista tarvitse.
Sehän tässä ihmetyttää, että peräluukun lukon avautuminen keskuslukituksen mukana on valinnaista, mutta toisin päin ei onnistu. Joo, jostakin syystä peräluukun lukituksen voi määrittää jäämään päälle, kun ovet avataan. Kai tähänkin on Sisilia-perustelu?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 19:19
Kirjoittaja Jevgen
Polforea kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:^sieltä autosta sisältä häviää yllättävän näppärästi irtotavarat sillä aikaa, kun omistaja häärää hutlarilla ja ovet on auki.
Jep, eli turvallisuusvarustehan tuo on ja ihan looginen sellainen siellä, missä noin käy. Suomessa onneksi moinen on melko harvinaista, joten systeemin toiminnan aihetta ei välttämättä heti tule mietittyä. Vastaavia juttuja kuin nämä, että ekalla painalluksella aukeaa vain kuskin ovi ja tokalla loput sekä se, että auto vetää ovet lukkoon kun lähdetään liikkeelle. Varmasti pirun hyödyllisiä jossain, mutta onneksi ei ole moisia tarvinnut ikinä oikeasti miettiä.
UupunutRomeo kirjoitti:Toki autossa kannattaa säilyttää rouvan kiiltävät ja lasten lusikat. :lol: . Ja mielellään kojelaudalla näkyvissä. Mulla ei ole ollut yhdessäkään autossa varashälyttimiä koska maksan vakuutusmaksuni, materiaalin vieköön jos henki jää...ei haittaa yhtään.
Eipä tarvii kun olla rahapussi ja / tai puhelin auton keskikonsolissa ja itse pakkaamassa kaupan pihalla nojatuolia takaronttiin tai rautakaupan noutopihalla äheltämässä tasoitesäkkien kanssa. Noin ainakin olen ajatellut, että minulle voisi käydä ja siksi tulee tuota erillislukitusta ko. tilanteissa joskus käytettyä. Kyllä henk. koht. ainakin harmittaisi, mikäli omaisuutta häviäisi.

2000-luvun alussa tuli ajettua pakulla jakeluajoa kaupungin keskustoissa sellaisissa paikoissa, missä päivisin liikkui paljon ihmisiä. Tuolloin tuli monesti kiiteltyä sitä, että takaovet ja hytin ovet toimivat erillisellä kaukosäätimen napilla. Varmaan tuosta on tapa jäänyt päälle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 19:31
Kirjoittaja palkus
unknown kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D
Itellä kun on ollut vähän huono päivä, niin ajattelin yrittää saada edes vähän hymyä muiden huuliin. :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 19:50
Kirjoittaja savijo-r
unknown kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
cool.jpg
8)
Hitto kun repesin!

De-Kaa-Wee :-D
Ensimmäinen "Audimies" joka on perillä merkkinsä historiasta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 20:08
Kirjoittaja Isola
^Vaiko toinen? Tampereella pyöri joskus ~5-8 vuotta sitten Audi TT, jossa oli DKW-alkuinen kilpi. Voihan tuokin "tekowika" olla samastakin tallista kotoisin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 20:32
Kirjoittaja Polforea
Isola kirjoitti:Äp! Pari vuotta sitten kävi lähipiirissä perä perää kaksi tapausta, joissa joku hörhö yritti liikennevaloissa seisovaan autoon sisälle. Toinen Hässlingissä, toinen Tampereella. Ei siis mitenkään tuntematonta täälläkään.
Juu, ei mitenkään mahdotonta täälläkään, mutta onneksi ei kovin yleistäkään. Sillä, ettei ole tarvinnut asiaa ajatella, tarkoitin ettei omalle kohdalle ole sattunut (vielä) mitään tuollaista. Todennäköisyys on jatkossakin pieni, kun aika vähän tulee kaupungeissa pyörittyä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 01:03
Kirjoittaja gYdEbUh
Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 07:42
Kirjoittaja alfa 156 v6
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 08:44
Kirjoittaja Tazio
gYdEbUh kirjoitti:Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ei saa pois. Napista saat painella maailman tappiin, mutta 'pois' asento tarkoittaa 'pois kunnes Gunther päättää, että nyt se laitetaan päälle'

Ainoa tapa elää tuon kanssa, on opetalla se kohta jossa homma Guntherin mielestä karkaa lapasesta ja pysytellä sen sisäpuolella toivoen ettet koskaan tarvitse jyrkempää kulmaa ja/tai vauhtia.

EDIT: jaahas, 156v6 vastasikin tähän jo..

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 12:12
Kirjoittaja glideslope
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Pitää olla V8, jotta mersun avokätinen varustelupolitiikka suo kylkiäisiksi kaksialueisen automaatti-ilmastoinnin. Ts. CLK 430 -mallissa tämä oli vasta vakiotavaraa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 14:48
Kirjoittaja TeroPee
stoichiometric kirjoitti:"Mitä kalajoella on ?"

http://www.youtube.com/watch?v=AaHuFIpVHc0

:mrgreen:
Sama asia vähän eri nuotilla laulettuna. http://www.youtube.com/watch?v=Wo94TELnlWk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 17:07
Kirjoittaja Albertolli
^Hieman on nuoteissa eroa...

Otsakkeeseen liittyen:
Viikonloppuna rautakauppareissulla Volvo (V70 2,5 matalapaineturbo) heitti näyttöön "Öljy vähissä, lisää öljyä" -herjan ja punaisen varoituskolmion. Rautakaupassa asioinnin jälkeen tsekkasin vanhanaikaisella metodilla ja tikku näytti karvaa vaille maksimia, kuten kuuluukin. Muutaman pysähdyksen ja starttauksen jälkeenkin herja ilmaantuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Tuossa anturissa on myös öljyn laadun "valvonta", joka ilmeisesti antaa saman herjan ruudulle. Öljynä on käytetty suositusten mukaista Castrolin EDGE Pro. A5 0W-30 / EDGE (FST) 0W-30 A5/B5. Vaihdettu 10tkm välein, eli neljä kertaa vuodessa vuodenaikojen vaihtuessa :mrgreen: . Tämä nykyinen öljy tosin pyörinyt jo vähän alle 15tkm, kun on pitänyt ostaa turvaistuimia yms.

Kysymys kuuluukin, voiko 15tkm ajettu öljy olla jo siinä kunnossa, että laadunvalvonta-anturi alkaa varoitella vai onko kyseessä öljyn määrää mittaavan anturin hajoaminen (fyysisesti sama kikkare). Uusi anturi maksaa "sinisellä" ~230€ joten sitä ei viitsisi turhaan vaihtaa. Uudet öljyt on laitettu tänään sisään, ja ainakin vielä herja ilmaantui. Jos vika on ollut öljyssä, poistunee herja kun uusi öljy huuhtoo paskaa anturista pois?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 18:30
Kirjoittaja willez
Nyt kun on/oli näitä kylmiä ilmoja,niin tänään ilmestyi työpaikan pihalle neljäs (4) A-Mersu joka on sylkäissyt öljyt pihalle (huohotin jäässä) kuukauden sisään :lol: P*skoja vehkeitä sano !

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Helmi 2014, 19:44
Kirjoittaja DaViega
vag;n nykyinen 1.6tdi alkaa vuotamaan polttoainetta korkeapainepumpun akselilta, tietenkin kotelon alla piilossa... kummasti se jakohihna reagoi vähän löpöön kun tarpeeksi kauan huljuttaa. jos jakohihna kestää, apulaitehihna ei kestä ja kohta sitä saa kaivella jakohihnan välistä :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 02:19
Kirjoittaja gYdEbUh
alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Helmi 2014, 09:18
Kirjoittaja Albertolli
Itse itselleni vastaten: Eilen illalla herja muuttui miedommaksi, eli punainen kolmio vaihtui oranssiin ja tekstiksi jäi pelkästään "öljy vähissä". Vaikuttaisi siltä, että kyseessä on ollut paskaa anturissa tyyppinen ongelma.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 20:25
Kirjoittaja AriFerra
Täälläkö uskaltaa kysyä muista merkeistä? :wink:

Ikäni ollut F14T mies, toki Alfaa arvostan mahottomasti. Kai se tuo hankintahinta on ollut aina se kynnyskysymys, että fiiuihin olen päätynyt. Tollasia n 30-60 tkm ajettuja olen aina hankkinut, ja hiivatit kuitenkin selkeästi edukkaampia kuin Alfat. Edellinen auto oli vuoden 2007 Bravo Nuova, 1.4 T-Jet 150 hp. Tykkäsin ihan mahottomasti. Hinnakseen todella laadukas, hyvä ajaa ja maukkaasti tehoja.

Häpeäkseni tunnustan, että nykyinen autoni on GS II. No, jos ei italiaano, niin sitten sentään patonki, ei sentään pois euroopasta. Ja on toi GS 2.0 turbokoneella, 163 hp, yllättänyt miten mukava vehje on.

Mutta nyt asiaan: kakkosautona on sentään italiaano, vuoden 2004 Punto. 1.2 8 venttiilinen.
Kylmänä kun käynnistän, kuuluu "lorinaa". Kyllä, nyt saa nauraa. Mielestäni en ole seonnut, vaan ihan selkeää lorinaa kuuluu. Lämppäri? Syylari? Lämpeää normaalisti, vedet eivät katoa. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä lyhyessä ajossa lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka ajossa tulee lämmintä. Tämän laitan pienen koneen vähäisen hukkalämmöntuoton piikkiin kovalla pakkasella, mutta entä tuo "lorina"?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 21:26
Kirjoittaja palkus
Muijal on tommonen puntonen ja vaikka motti on pieni+vähäruokanen, niin lämpöä tulee reippaasti kierroksista riippumatta. Jos kerran lorisee, nii ilmaahan siellä. Onkos tehty jotain jäähynesteisiin liittyvää remonttia? Ilmata kannattaa ensin ja jos homma uusiutuu niin kansipahvin vaihto kannen oikaisuineen. Meijän puntoon en ele erikoisemmin perehtynyt (ei ole tarvinnut), mutta ilmausruuvi taitaa löytyä myös siitä sisäkennon letkusta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 22:17
Kirjoittaja AriFerra
Tota noin...jos kansipahvi on mennyt, eikös sen nyt pitäisi alkaa sitä nestettä kuluttamaan? Ja jotain muitakin oireita? Kylmänä tiputtaa vettä palotilaan -> tuntuu että käy alussa kolmella jne? Kuitenkin tuo motikka käy nätisti kuin italialainen laaturannekello, ekana tulee toki mieleen Panerai...

Jäähdytysnesteisiin liittyviä remppoja ei ole tehty. Jos sinne kuitenkin ilmaa on päässyt, miten tuo ilmaus kotikonstein onnistuisi? Ilmausruuvi auki ja letkuja puristelemaan? Aikansa ilmaa/nestettä ruuvista ulos, letku puristuksiin ja ruuvi kiinni -> nesteen lisäys?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 00:24
Kirjoittaja Abarth
Tipossa lorisi aikoinaan kanssa jostain, mutta en siihen sen koommin paneutunut.
Viittaisi tosiaan ilmaan nestekierrossa tuo, että lämppäri lopettaa lämpimän puhaltamisen tyhjäkäynnillä.

Oma ongelma koskee tuon Ryslerin ohjauksen puoltamista, eli tuppaa puoltamaan oikealle varsinkin kiihdytettäessä. Jarrutuksessa menee kylläkin suoraan.
Kulmissa ilmeisesti jotain, mutta pystyykö tuosta arvelemaan, että johtuuko liiasta aurauksesta tai harituksesta tai ehkäpä väärästä camberista?
En pysty niitä nyt oikein mittaamaankaan.

Tuohan on siis neliveto, mutta pitävällä alustalla etuvetopainotteinen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 07:30
Kirjoittaja alfa 156 v6
gYdEbUh kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.
Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen :) Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 09:10
Kirjoittaja VMTD
AriFerra kirjoitti:Täälläkö uskaltaa kysyä muista merkeistä? :wink:

Ikäni ollut F14T mies, toki Alfaa arvostan mahottomasti. Kai se tuo hankintahinta on ollut aina se kynnyskysymys, että fiiuihin olen päätynyt. Tollasia n 30-60 tkm ajettuja olen aina hankkinut, ja hiivatit kuitenkin selkeästi edukkaampia kuin Alfat. Edellinen auto oli vuoden 2007 Bravo Nuova, 1.4 T-Jet 150 hp. Tykkäsin ihan mahottomasti. Hinnakseen todella laadukas, hyvä ajaa ja maukkaasti tehoja.

Häpeäkseni tunnustan, että nykyinen autoni on GS II. No, jos ei italiaano, niin sitten sentään patonki, ei sentään pois euroopasta. Ja on toi GS 2.0 turbokoneella, 163 hp, yllättänyt miten mukava vehje on.

Mutta nyt asiaan: kakkosautona on sentään italiaano, vuoden 2004 Punto. 1.2 8 venttiilinen.
Kylmänä kun käynnistän, kuuluu "lorinaa". Kyllä, nyt saa nauraa. Mielestäni en ole seonnut, vaan ihan selkeää lorinaa kuuluu. Lämppäri? Syylari? Lämpeää normaalisti, vedet eivät katoa. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä lyhyessä ajossa lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää, vaikka ajossa tulee lämmintä. Tämän laitan pienen koneen vähäisen hukkalämmöntuoton piikkiin kovalla pakkasella, mutta entä tuo "lorina"?
Puntossa on kait vesiventtili ja siitä tulee lorinan ääni. Sopivasti kun aukeaa niin lorisee, samaa tekee joskus tuo 155:n ja samaa teki edellinenkin, enimmäkseen silloin kun käännetään lämpöä lisää lorina ilmenee.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 09:58
Kirjoittaja mutt
Lorina Puntossa tarkoittaa aina ilmaa jäähdytysjärjestelmässä, ja jos ei hiljattain ole jotain duunia tehty siellä päin, niin tiedossa on suurella todennäköisyydellä kansipahvipäivät.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 11:01
Kirjoittaja Keltsi
Joo, Fire-moottoreita on kahdenlaisia, niitä mistä on kansipahvimennyt ja niitä joista se tulee menemään :lol: Ei yleensä hukkaa nestettä, vaan tekee painetta jäähdytysjärjestelmään.

Onneksi tuon vaihto ei ole iso eikä kallis homma :wink: Omaan Unoon (1.1 8V) edellinen pahvin vaihto oli 1,5h ja 16€, tässä en todellakaan tehnyt mitään muuta (ei kannen oikaisua, uusia kannen pultteja, jne.)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 11:16
Kirjoittaja Tazio
Mun Punto on satunnaisesti käynnistyksen jälkeen päästänyt tuota lorina-ääntä viimeiset 135 tuhatta kilometriä. Eittämättä tämänkin 1,2 kasiventtiilisen kansipahvi jossain vaiheessa antautuu, tyyppivika ;)

Kokemusta on kolmesta kasivenaisesta Firestä (Punto mukaanlukien). Ensimmäisessä meni pahvi jossain 98 kilon kohdalla, toinen lähti kiertoon kun mittarissa oli 160 kiloa, kaverin vaimo ajoi vielä jonkun 25 tuusaa ennenkuin ruoste surmasi Y10:in - Fire oli vielä voimissaan.

Kaikki Fireni ovat kyllä aina tihkuneet venttilikopan tiivisteestä.

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 11:25
Kirjoittaja AriFerra
Keltsi kirjoitti: Omaan Unoon (1.1 8V) edellinen pahvin vaihto oli 1,5h ja 16€, tässä en todellakaan tehnyt mitään muuta (ei kannen oikaisua, uusia kannen pultteja, jne.)
Jos noin nopeasti teit, et ilmeisesti irrottanut imu- ja pakosarjaakaan vaan siirsit vain kannen "vinosti sivuun"?
Jos näin teit, miten onnistuit putsaamaan kannen vanhasta tiivisteestä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 17:47
Kirjoittaja palkus
^tossa huonolla matematiikalla laskeskelin, että remminvaihto olis voinu olla hiljan/viimisin huolto? Olisko kumminkin vesipumppu myös vaihdettu?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 23:43
Kirjoittaja jansku
Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 00:15
Kirjoittaja Alfissimo
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 00:41
Kirjoittaja jansku
Alfissimo kirjoitti:
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeissä monenlaista ongelmaa...
Hyssss...ei volkkareissa ole vikoja ja jos joku uskoo, voi mennä maine...
Apua apua kissa syö rapua :grab:

Juu toki, ollaan hiljaa ettei premiumista lähde maine :evilbat:

Valitettavasti nämä ovat omakohtaisia kokemuksia :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 00:46
Kirjoittaja Alfissimo
En epäillyt hetkeäkään :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 01:04
Kirjoittaja jansku
Alfissimo kirjoitti:En epäillyt hetkeäkään :wink:
Pienet sille :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 06:27
Kirjoittaja UupunutRomeo
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan..... :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 10:44
Kirjoittaja Aquatica
^
Ai? Mikä jää ulkopuolelle, Lada?
Niissä (uudemmissa) sitten ongelmia ajoneston ja jokaisen sähköhärpäkkeen kanssa...

Noita DSG-tason ongelmia ei monella ole ollut. Eikä taida tulla olemaankaan. Yksittäisiä mallisarjoja maageista leviää tai on vaan surkeita, mutta DSG:ssä oli hieman enemmän kuin yksittäinen sarja =D
Eikä bensapumppu/suutinvikaisiakaan ihan liikaa tule mieleen. VAG on erikoistunut näihin.
VAG on myös erikoistunut öljypumppuihin...
Ja sitä seuraavaan moottorituhoon, koska...
Saksalaiset sähköt (TM) ei toimi, eli inforuutu on pimeänä...
Kuski luulee piippauksen olevan palaneesta polttimosta ja jatkaa ajoa...

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 10:59
Kirjoittaja Tazio
Nyt on pakko tunnustaa, että luotettavaksi kehumani GM-tekniikka petti :(

Piti heittää pikkulikat hevostallille ja sen jälkeen siirtyä tallille katsastushuoltoon (öljyt, suodatin, etujarrupalat, pudonneen taustapeliin liimaus ja irronneen 80-lätkän kiinnitys).

Eipä lähtenyt tulille, ei. Mokomakin polyuretaanilla täytetty sähkövikainen paska :)

Jo jonkin aikaa vaivannut pitkien (viikko tai enemmän) hyvin kosteiden olosuhteiden seisokkien jälkeen satunnaisesti ilmenevä rykiminen ja pätkiminen on pahentunut. Jonnekin täytyy päästä kosteutta siis.

Noh, kuten meillä on tapana sanoa "when bs stops it is time to start up the Land Rovers" eli tilanne on hallinnassa. Tosin vasta sisäänajettu pick-up nököttää edelleen pihassa sen sijaan, että olisi päässyt roiskimaan lätäköissä ja sen jälkeen hellää hoivaa, oppihaan olemaan :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 11:50
Kirjoittaja Alfissimo
Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 12:26
Kirjoittaja jansku
Aquatica kirjoitti:^
Ai? Mikä jää ulkopuolelle, Lada?
Niissä (uudemmissa) sitten ongelmia ajoneston ja jokaisen sähköhärpäkkeen kanssa...

Noita DSG-tason ongelmia ei monella ole ollut. Eikä taida tulla olemaankaan. Yksittäisiä mallisarjoja maageista leviää tai on vaan surkeita, mutta DSG:ssä oli hieman enemmän kuin yksittäinen sarja =D
Eikä bensapumppu/suutinvikaisiakaan ihan liikaa tule mieleen. VAG on erikoistunut näihin.
VAG on myös erikoistunut öljypumppuihin...
Ja sitä seuraavaan moottorituhoon, koska...
Saksalaiset sähköt (TM) ei toimi, eli inforuutu on pimeänä...
Kuski luulee piippauksen olevan palaneesta polttimosta ja jatkaa ajoa...
Niin, eihän se itse DSG-laatikko ole huono, vaan sen ohjainyksikkö Mechatronic. Anteeksi harhaanjohtava ilmaus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 12:45
Kirjoittaja jansku
UupunutRomeo kirjoitti:
jansku kirjoitti:Vag-konsernin vehkeillä seuraavat tapaukset ovat jääneet mieleen

- Turbo halki (20tkm ajetusta A4 2.0tdi Quattro)
- Puolat paukkuu pelottavan monesta yksilöstä
- Bensapumppu vikoja
- DSG - en viitsi edes aloittaa
- S-tronic sekoilee omiaan, (pitkittäiskoneessa), sekä laatikko ulisee
- Öljyn kulutus 2.0tdi Quattrossa from hell
- Dieseleissä kaksoismassavauhtipyörä kuluu ennen aikojaan
Pätevä lista, sopisi 98,7% automerkeistä sellaisenaan..... :roll:
En tietoisesti kerro yksityiskohtaisia vaikka kyseessä on tietty merkki ja malli.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 14:08
Kirjoittaja willez
^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 14:27
Kirjoittaja UupunutRomeo
Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Ja huomatkaa kirjoitusjärjestys, ainahan hienoin on lauseen viimeisenä :lol:

Venäjällä suosituista sedaneista venäläiset kuluttajat on selkeästi otettu huomioon, ja virallisina kisa-autoina nähdään Volkswagen Polo sedan, Volkswagen Passat, Volkswagen Phaeton, Audi A4 Allroad, Audi A6 ja A8, Škoda Octavia sekä Škoda Superb.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 15:11
Kirjoittaja jansku
willez kirjoitti:^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

Eli tuohon asiaan kiteytettynä, sekä ohjainyksikkö ongelmat sekä kaksoismassavauhtipyörä ongelmat, niin tuho on valmis.

Tiedä sitten onko noi uudemmat DSG:t (7) kestävämpiä? Oliko se niin et ne on ns. kuivalla kytkimellä vai mahtuuko sekaan myös ns. märkäkytkimiä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 15:34
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Todellakin tosissaan

Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 16:07
Kirjoittaja gYdEbUh
alfa 156 v6 kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti:Ostin juuri Mersun -00 CLK Avantgarden eli parhaalla varustetasolla. Kotimatkalla rupesin katselemaan tarkemmin että aikamoisen yksinkertaisen näköinen ilmastointi. Eikai vaan? No, eihän manuaali-ilmastointi näemmä ole Suomessa Mersun parhaaseen varustetasoon sisältynyt tuollaisessa autossa.
Sitten toinen juttu on ettei luistonestoa ja ajonvakautusta saa kokonaan pois mitenkään. Etenkin tuo luistonesto ärsyttää kohtuu paljon. Joku foorumilaisista varmaan osaa sanoa miten tuon saa pois parhaiten pois toiminnasta? Sulakkeen irroitus ei toimi, se on vaan valoja varten ilmeisesti.

Ajonvakautusta ei saa tosiaan kokonaan pois, itseä harmittaa tuossa omassa E 320cdi:ssä sama. (Toki harmituksen aiheita on muitakin, suurimpana ehkä se ettei tuollasesta MB:stä tunnu pääsevän eroon edes puoli-ilmaiseksi antamalla. Samat romut näkyy olevan nettiautossa kuukaudesta toiseen...)

sutimiseneston saa pois ja pyörät suorassa saa suditettua niin paljon kuin haluaa mutta heti kun ottaa isomman luisun niin järjestelmä tulee ja pelastaa :evil:
Osaatkos sanoa onko autossa jotain pistoketta tai liittimiä jonka irroittamalla nuo vehkeet saa pelistä pois? Ja mitä tarkalleen tapahtuu jos niin tekee?
Ajonhallinnan releen irrottamalla Eemeli parani huomattavasti luisuttelun suhteen :) Samalla meni toki muutakin tuollasta elektroniikkaa pimeäksi (ABS jne...)
Kiitos vinkistä. Tässä tapauksessa tosin näyttää ettei ongelma ole siinä. Tuntuu sladi onnistuvan kivasti paitsi että yhtään märällä kelillä syttyy ESP/BAS merkkivalo palamaan aika pian jolloin ESP on kokoajan päällä.
Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 16:15
Kirjoittaja palkus
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Termi olympia-volkkari otettu tosissaan.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
Todellakin tosissaan

Kuva
Hieno toi dsg-loodan paskasmenneen rattaan kuvatus tossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 20:51
Kirjoittaja Isola

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 21:12
Kirjoittaja UupunutRomeo
gYdEbUh kirjoitti: Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.
Putoaako pois päältä jossain tietyssä nopeudessa ?