Sivu 23/107

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 10:02
Kirjoittaja jeQQ
Näinhän se on. Tosin vastaajia on aika paljon enempi, kuin aktiivisia foorumin käyttäjiä..

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 21:27
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Lukaisin nyt itsekin tuon Tuulilasin merkkien merkki jutun. Noi huolto ja palvelutulokset ei yllättäneet, mutta itse tyytyväisyys autoon yllätti huonolla tuloksellaan. Siihen oli kyllä järkeenkäyvä selitys jutun kirjoittajilla. Alfan omistaja-vastaajien keski-ikä oli koko tutkimuksen nuorin ja yleensä mitä nuorempi vastaaja sitä todennnäköisemmin ko. henkilö oli hankkinut autonsa käytettynä (joissa taas todennnäköisemmin vikoja), toisaalta nuoremmat vastaajat ovat kriittisempiä ja vastaavat enemmän asteikon ääripäihin ja tunteella pikemmin kuin tosiasioihin pohjautuen. Samoin muut merkit menestyi keskimäärin huonommin mitä nuorempi oli vastaajien keski-ikä.

Toisaalta kun nyt on vallalla tämä ekohippiajattelu ja ihme hybridiautojen kritiikitön ihailu (ja sokerina pohjalla päästöjen mukainen verotus) niin varmaan osin sekin vähentänyt Alfankin haluttavuutta kun ei niitä vähäpäästöisimpiä malleja juuri ole tarjolla. Kauppalehden optio-liitteessä oli muuten noista energiajutuista puheen ollen ihan ajatuksia herättävä St1-ketjun tj:n haastattelu. Tarvittaisiin kuulemma 20 000 uutta ydinvoimalaa, jos haluttaisiin kaikki maailman autot kulkemaan sähköllä.

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 21:47
Kirjoittaja jeQQ
No, itse en kyllä kuulu tuohon nuorien ryhmään. Ikää tuli juuri 21 ja täysin tyytyväinen Alfaan, vaikka pikkulaittoja on ollut ja vielä olisi. Pitäisi vaan nuorien ihmisten selvittää, mitä ostaa ennen kuin ostaa.. :roll:

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 23:57
Kirjoittaja 155156
21 vuotta on kyllä jo aika vanha. Tuossa iässä voi olla että harmaakaihi alkaa jo haitata ajamista.

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 00:04
Kirjoittaja maybetomorrow
Giallo Pozzuoli kirjoitti: mitä nuorempi vastaaja sitä todennnäköisemmin ko. henkilö oli hankkinut autonsa käytettynä (joissa taas todennnäköisemmin vikoja), toisaalta nuoremmat vastaajat ovat kriittisempiä ja vastaavat enemmän asteikon ääripäihin ja tunteella pikemmin kuin tosiasioihin pohjautuen.
Jyvällä ollaan, käytettyhän mulla tietenkin on eikä viä oo harmaakaihista uhkaa :lol: ja tosiaankin lätkin melkein järestään Deltalle ykköstä - mutta autolle puolestaan ihan sitä toista ääripäätä :P Ilmeisen tunteella tosiaan vetelin nekin sit. Juu vikoja on kyllä ollut - mutta tiesin kyllä aika tarkkaan mitä sieltä on tulossa ja olen tyytyväinen käytetyn hinta - laatusuhteeseen ennenmuuta. En ihan tarkkaan muista miten vastasin mutta jossain kohdassa ei ehkä vastaus ollut se ääriarvo. Täältä siis peesataan edellistä!

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 20:03
Kirjoittaja MK
Tämä sopisi tietysti pariin muuhunkin ketjuun, viikonvaihteen iltasanomissa on juttua Mitro Revosta, yksi poiminta artikkelista:
"kateuden käsittelyssä auttoi myös kun sain ostettua itselleni erinomaisen hienon auton, Alfa Romeon"
Chrysleriin vaihto on ilmeisesti pakon sanelema, liikuntavammaisen äidin kuljetustarpeisiin.

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 20:48
Kirjoittaja Herra Salo
jeQQ kirjoitti:itse en kyllä kuulu tuohon nuorien ryhmään.
:mrgreen: Et vaan tiedä sitä itse.

Terv:Vanhus yli 30v

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 21:23
Kirjoittaja jeQQ
Meniköhän porukalta nyt hieman ohi. Tarkoitin, etten kuulu niihin nuoriin, jotka tuntuivat tätä Alfan arvostelua alaspäin vievän. :roll: Itse pistin kyllä aika paljon täysiä pongoja. :lol:

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 12:46
Kirjoittaja Gasolina
Uusi AutoItalia on 105srjn harrastajan unelma numero. Sis juttua malleista; Montreal, Gta, Gtv, Spider ja sokerina pohjalla Giulia Super!

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 14:29
Kirjoittaja RIPA
Olisko tosta merkkien merkki tuloksesta vedettävissä johtopäätös, että Alfa-väki on liian rehellistä jengiä? :lol:

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 22:51
Kirjoittaja il_dottore
Giallo Pozzuoli kirjoitti: .... Kauppalehden optio-liitteessä oli muuten noista energiajutuista puheen ollen ihan ajatuksia herättävä St1-ketjun tj:n haastattelu. Tarvittaisiin kuulemma 20 000 uutta ydinvoimalaa, jos haluttaisiin kaikki maailman autot kulkemaan sähköllä.
[OT] En ole lukenut ko. artikkelia, mutta tuohon sähköjuttuun voin sanoa, että jos kaikki Suomen henkilöautot muutettaisiin sähköllä toimiviksi, tarvittaisiin niille sähköä noin 10 % nykyisestä Suomen sähkön kokonaiskulutuksesta. Sopivasti tuotantohuippuja/kysyntäpiikkejä vältellen siitä voitaisiin myös iso osa tuottaa olemassa olevalla kapasiteetilla. [/OT]

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 15:03
Kirjoittaja hagger16
Tuoreimmassa Auto Bildissä vieraillaan 156:lla romiksella etsimässä Alfaan osia ja käypä samainen viininpunainen yksilö myös autofiksaajan vastaanotolla.

Liekkö auton omistaja, jutussa esiintynyt Petri, foorumilaisia? Tunnusta! :wink:

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 20:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
hagger16 kirjoitti:Tuoreimmassa Auto Bildissä vieraillaan 156:lla romiksella etsimässä Alfaan osia ja käypä samainen viininpunainen yksilö myös autofiksaajan vastaanotolla.

Liekkö auton omistaja, jutussa esiintynyt Petri, foorumilaisia? Tunnusta! :wink:
"Petrin Alfa Romeo 156 olisi ikänsä puolesta jo potentiaalista kalustoa romikselle". Jopas alkaa lupaavasti tuo juttu :crazyeyes:

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 21:52
Kirjoittaja DaViega
Taas kerran AB liiottelee... ihan hyvän näkönen keskiaukeaman tyttöhän se on, ei mikään romutus ikänen räppänä! ehkä vähän ruostetta helmassa ja takaluukussa, mutta ei se vielä auto romuttamolle aja!

sitten toi ylenpalttinen VAG perseennuolenta uuden passatin kohdalla; julistivat auton jo "Ihmeeksi". RISTUS SENTÄÄN, ETTEHÄN TE EDES OLE AJANNEET SITÄ! :crazyeyes: kuvatkin tais olla kuvankäsittely ohjelmasta... Taidan tilata tuulilasia seuraavaks

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 22:56
Kirjoittaja jeQQ
Itse tilasin, kun oli niin halpaa. VAG-miehet ottaa minua ylipäätänsäkin päähän, ihme hilperituninkeja.

Mutta mikä ihme tuosta tekisi romariauton, ei voi ymmärtää? Omat autot kun ovat -91 ja -74, niin ei se ikä sitä ainakaan tee, eikä pieni ruoste. Ei kovin moni auto ole valmistettu ruostumattomasta teräksestä.. / kokonaan galvanoidusta

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 23:15
Kirjoittaja V6
autobildin tilaus kyllä loppuu mullakin tähän halpaan jaksoon, kyllä on niin saksalaislaispainoitteinen lehti ettei mitään tolkkua noissa jutuissa, kaikki muut on p..kaa paitsi omat autot

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 00:58
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Lopetin Autobildin tilauksen viime viikolla. Jospa sitä pikku hiljaa siirtyisi Auto Italian tilaajaksi. Mitäs kautta tilaus kannattaisi tehdä?

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 13:53
Kirjoittaja 90
tilatkaa mobilisti kuten allekirjoittanut teki..uusimmassa numerossa koeajo ja juttua Ferrari dinosta ja lisäksi vakio palstalla juttua lehden toimittajan sekä 1600 GTJ:n yhteiselosta..
:wink:

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 16:06
Kirjoittaja PetriR
hagger16 kirjoitti:Tuoreimmassa Auto Bildissä vieraillaan 156:lla romiksella etsimässä Alfaan osia ja käypä samainen viininpunainen yksilö myös autofiksaajan vastaanotolla.

Liekkö auton omistaja, jutussa esiintynyt Petri, foorumilaisia? Tunnusta! :wink:
Tulipa nyt oikein rekisteröidyttyä, passiivisesti olenkin palstalla jo kauan pyörinyt. Olen siis jutussa esiintyvän auton omistaja ja niinkuin jutun kuvistakin voi päätellä, myös Auto Bildin toimituksen edustaja. Kommenteista päätellen juttu on aloituslauseen perusteella ymmärretty hieman väärin: eihän Alfaa olla tässä romutettavaksi viemässä, vaan nimenomaan katsastamassa varaosien saatavuutta romiksilta ja AVK:lta. Jutun mannekiinina toiminut 11 vuoden ikäinen, 180 000 km ajettu autoni kaipaa tällä hetkellä eniten hitsaajan osaavaa kättä juuri helmojen ja kynnyskoteloiden osalta, pakoputki falskaa ja etupää narisee, mutta paaliin ei vielä olla hetkeen menossa.

Mitä mielikuvaan ABS:n saksalaispainotteisuudesta tulee, sitä pyritään toki koko ajan tasapainottamaan kotimaisin artikkelein ja juttuja lokalisoimalla. Myös italialaisautoja löytyy taas seuraavastakin numerosta, klassikko-/uutuusjutun muodossa. Allekirjoittaneen lisäksi myös mainitun jutun kirjoittaja Kiviranta on suuri italoautojen ystävä, jälkimmäinen suorastaan harrastaja. Omaan lyhyeen, mutta intohimoiseen Alfa-historiaani kuuluu nykyisen kulkineeni lisäksi 33 1.7 QV vuosimallia 1990.

Nimimerkki DaViegalle tiedoksi: skuuppikuvat ovat AINA kuvankäsittelyohjelmalla tehtyjä. Niissähän esitellään malleja, joita ei vielä välttämättä ole olemassa. Ihmeillä kirjoittaja viittaa tekstin toiseksi viimeisessä kappaleessa mainittuihin teknisiin ihmevarusteisiin, liioitellen kieltämättä.

-Petri-

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 16:42
Kirjoittaja TommiS
Piti lukea ajatuksella uudestaan kyseinen artikkeli. Nopea ensilukeminen kohotti kiistatta hiukan verenpainetta, mutta uusinta auttoi ymmärtämään painottamaasi asiaa; varaosien hankintaa.
Minusta tuo oli lopulta ihan kelvollinen juttu, sisältäen monien eri osapuolien näkemyksen siitä, mitä tuonikäiselle autolle voi ja kannattaa tehdä.

Saksalaisautojen painotuksen lehden linjassa voi yrittää ymmärtää emolehden kotimaalla.
Suomalainen hifilehdistökin oli aikanaan "aavistuksen" kallellaan kotimaiseen suunnitteluun, ja sen aikaansaamiin tuotteisiin.

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 17:17
Kirjoittaja V6
TommiS kirjoitti: Saksalaisautojen painotuksen lehden linjassa voi yrittää ymmärtää emolehden kotimaalla.
esim tossa numerossa missä oli juttu käytetyistä avoautoista, luki muistaakseni että spiderin vioista voisi kirjoittaa oman kirjan tms ja sakemanneissa ei tietysti ollut oikeastaan mitään ongelmia, sama linja näkyy melkein kaikissa artikkeleissa jotain ihme vitsintynkää jokaraossa ihan kuin pikkupoikien kirjoittamia juttuja suomi24 palstalta, vähän samanlainen asenne kuin ajovalo nettisivulla... varaosa-artikkelissa ei ollut mitään vikaa, siitä ymmärsi heti mistä oli kysymys mutta se olikin kai suomalaisten kirjoittama...

Lähetetty: 22 Kesä 2009, 22:39
Kirjoittaja TommiS
^olet V6 ihan oikeassa kirjottamassasi.
En ryhdy arvioimaan, onko tämä threadi oikea paikka ruotia asiaa mutta
kuitenkin, jos hetkeksi ottaa viher-valko-punaiset lasit päästään, löytyy AB-Suomestakin ihan objektiivisia kannanottoja:

AB 1/2009:
Kestotesti BMW 320i Touring, tätä mieltä ovat lukijat:
"Takuu toimii:
30 000 kilometrin jälkeen pidän edelleen erittäin paljon Touringistani.
Muutamia vikoja on korjattu takuuna (ohjauspylvään vaihto, jumiutuneet ovenkahvat, panoraamakaton vesivuoto, tavaratilan kansi, sytytyspuolan vaihto). Ostaisin 320i:n uudelleenkin."

Tuosta lausunnosta voi lukija sitten vetää omat johtopäätöksensä; vikoja vähän, vai vähän enemmän.
Saman kilometrimäärän rullannut oma italiaano: yksi takuukäynti; takajarrusylinterin jumiutus; 30 min varikkopysähdys. Ei muuta.

Vahvasti plussan puolella oli myös mielestäni 159 jtdm:n ketotesti moottorivauriosta huolimatta. Kovasti autosta pidettiin loppupäätelmässä. Yleisen laadunkin todettiin kohentuneen reippaasti. Oma lehti on jo silppurissa, joten en saa tähän enää lainauksia.

Mitosta 10/09:
Neljä tähteä viidestä (millä asteikolla, voi tosin kysyä):
Kovasti kehuja, ja loppupäätelmänä:
"Mito 1,6 jtdm on vauhdin hurman ja ajotalouden sopusointuinen mielleyhtymä. Voiko asiaa nasevammin ilmaista?"

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 21:14
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Ehkä pitäisi jättää onelinereiden viljely itselläni vähemmälle. Tuo Petrin Alfa-juttu oli kokonaisuudessaan ihan hyvä, se että 10-vuotiasta autoa pidetään jo romutusikäisenä oli se juttu mikä itseäni jutussa ihmetytti.

Mukavaa kuulla, että Auto Bildin suomen toimituksesta löytyy Alfistejakin. Itse lehtihän on ihan hyvä hintaansa nähden. Automaailman uutuuksista pysyy kyllä hyvin perillä. Nuo rengas-, autonvaha- ja mitä kaikkia testejä niitä on lehdessä ollutkin ovat kuitenkin olleet itselleni ehkä hyödyllisintä antia lehdessä. Ovat johtaneet muutamiin ostopäätöksiin mm. renkaiden hankinnassa.
Tuo saksalaisautojen "aavistuksenomainen" suosiminen ei varmaan saksalaislehdessä ole yllättävää, saksalaisvalmistajat tuntee varmasti parhaiten saksalaisen maun. Se miksi lopetin tilauksen ei johdu siitä että lehti olisi jotenkin huono. Ostan varmasti jatkossakin irtonumeroita aina bongatessani jonkun kiinnostavan jutun.

il_dottore: Tarkennan, että siinä option jutussa puhuttiin 12 000 eikä 20 000 ydinvoimalasta. Muisti pätki. Siinä oli otaksuttavasti otettu mukaan myös raskaan liikenteen energiatarve.

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 20:39
Kirjoittaja Tazio
PetriR kirjoitti:
Tulipa nyt oikein rekisteröidyttyä, passiivisesti olenkin palstalla jo kauan pyörinyt. Olen siis jutussa esiintyvän auton omistaja ja niinkuin jutun kuvistakin voi päätellä, myös Auto Bildin toimituksen edustaja. Kommenteista päätellen juttu on aloituslauseen perusteella ymmärretty hieman väärin: eihän Alfaa olla tässä romutettavaksi viemässä, vaan nimenomaan katsastamassa varaosien saatavuutta romiksilta ja AVK:lta. Jutun mannekiinina toiminut 11 vuoden ikäinen, 180 000 km ajettu autoni kaipaa tällä hetkellä eniten hitsaajan osaavaa kättä juuri helmojen ja kynnyskoteloiden osalta, pakoputki falskaa ja etupää narisee, mutta paaliin ei vielä olla hetkeen menossa.

Mitä mielikuvaan ABS:n saksalaispainotteisuudesta tulee, sitä pyritään toki koko ajan tasapainottamaan kotimaisin artikkelein ja juttuja lokalisoimalla. Myös italialaisautoja löytyy taas seuraavastakin numerosta, klassikko-/uutuusjutun muodossa. Allekirjoittaneen lisäksi myös mainitun jutun kirjoittaja Kiviranta on suuri italoautojen ystävä, jälkimmäinen suorastaan harrastaja. Omaan lyhyeen, mutta intohimoiseen Alfa-historiaani kuuluu nykyisen kulkineeni lisäksi 33 1.7 QV vuosimallia 1990.

Nimimerkki DaViegalle tiedoksi: skuuppikuvat ovat AINA kuvankäsittelyohjelmalla tehtyjä. Niissähän esitellään malleja, joita ei vielä välttämättä ole olemassa. Ihmeillä kirjoittaja viittaa tekstin toiseksi viimeisessä kappaleessa mainittuihin teknisiin ihmevarusteisiin, liioitellen kieltämättä.
Tervetuloa! Viestisi on minusta sen verran mielenkiintoinen ja rehellinen, että seuraavan kerran kun AutoBild käsiini osuu taidan myös lukea sen.

Meillä tuo kulkee lehtikierrossa ja olen luettuani aikanaan jonkun 10 alkupään numeroa todennut silloisen informaatiotason olleen jonkun verran Etumatkaa-lehdestä Wolfsburgiin päin ja ignoroinut sen siitä pitäen täysin. Normaali ihminen kun kestää vain tietyn määrän VAG propagandaa.

Seuraavan numeron kohtaamista odotellen ja hyviä Alfa Romeo kilometrejä toivotellen,
-Tazio

Lähetetty: 26 Kesä 2009, 11:41
Kirjoittaja V6
uusi nettiyhteisö Alfisteille on tekeillä

http://www.alfisti.com/index.php?lang=en

avautuu yleisölle ilmeisesti muutaman päivän päästä


lisää:

http://www.autoblog.it/post/20761/alfis ... alfa-romeo

tässä videohaastattelussa myös tuosta muutama sana
http://www.youtube.com/watch?v=l0cxqmBTmKk

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 09:07
Kirjoittaja rim
Kauppalehdessä autovakuutuksista, juttukuvassa upeasti Alfan vanne logolla...

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/07/23865



Myös Alfa Romeon kuljettaja voi säästää tuntuvasti kilpailuttamalla autonsa vakuutuksen. Esimerkiksi Turussa Alfa Romeon autovakuutus maksoi halvimmillaan 887 euroa. Hinnan tarjosi Nordea Vahinkovakuutus. Turun Fenniassa sama vakuutus olisi maksanut 1209 euroa.

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 09:15
Kirjoittaja Romeo

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 14:23
Kirjoittaja Alfissimo
Hotakaisen Klassikko tänään klo. 21 TV1:sta. Dägäboxi on jo ajastettu.

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 14:30
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Uusimmassa Top Gearissa Mito vs. Skoda Roomster vs. Toyota iQ.
http://www.youtube.com/watch?v=3fALH45148s

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 20:20
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 22:48
Kirjoittaja willez
Alfissimo kirjoitti:Hotakaisen Klassikko tänään klo. 21 TV1:sta.
aiai,oli hieno leffa :-D "polje sitä riisikuppias saatana,mulla on pellin alla 150hevosvoimaa!" :-D aivan mahtava

Lähetetty: 07 Heinä 2009, 07:12
Kirjoittaja Jarama
willez kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Hotakaisen Klassikko tänään klo. 21 TV1:sta.
aiai,oli hieno leffa :-D "polje sitä riisikuppias saatana,mulla on pellin alla 150hevosvoimaa!" :-D aivan mahtava
Joo, kyllä oli fiilikset katossa kun tuo kohta tuli :mrgreen:

Eikö tuo halli ole Sulalla, josta tuo Alfa ostettiin?

Lähetetty: 07 Heinä 2009, 11:43
Kirjoittaja Alfaholisti
Juu tuo halli on Sulan alueella, tosin nykyään hieman remontoituna.

Tsekkasin muuten omistajatiedot teksitiviestillä kummastakin leffassa esiintyvästä sjuttifemmasta siitä twinsparkista joka on pääosassa ja 1,6:sta jolla lopussa ajetaan poliisin piikkimattoon.

Tuo twinspark FAO-1.. on katsastettu viimeksi 2004 ja ainakin omistajatiedot kertovat auton olevan Helsingissä.

Ykskutonen EKT-9.. on katsastettu viimeksi 2005 ja omistajatiedot Helsingissä.

Onkohan näistä kumpikaan palstalaisten omistuksessa?

Lähetetty: 07 Heinä 2009, 21:03
Kirjoittaja Ipi76
^Ja CARF:in tarra takaikkunassa.

Lähetetty: 11 Heinä 2009, 22:00
Kirjoittaja Dobber
Brera hemmoille tiedoksi, että saksastakin löytyy virisarjoja V6:siin:

http://www.novidem.ch/pdfs/nov_web0508_alfabrera3-2.pdf

Lähetetty: 12 Heinä 2009, 01:48
Kirjoittaja Suba
Ja tosi edullisesti :wink: mikäli ymmärsin oikein varsinkin kun tuo saksa ei ole oiken hallussa.

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 13:00
Kirjoittaja Jönsson
Viikonloppuna siivosin ja tein tilaa kaappiin, mihin tulee kerättyä vanhoja lehtiä. Tekniikan Maailmat pysyvät varastossa nelisen vuotta, minkä jälkeen päätyvät kierrätykseen lukuunottamatta kestoarkistoitavia numeroita, joissa on jotain erityisen kiinnostavaa, kuten Alfa-artikkelit. Nyt oli aika tehdä karsintaa vuosikerrassa 2005.

Arvatkaapa, montako artikkelia vuoden 2005 Tekniikan Maailmoissa oli Alfa Romeoista?

Tarkennan vielä, että artikkeli tarkoittaa tässä yhteydessä koeajoa, kestotestiä, ensitestiä, tyyppejä ym. juttua, jossa Alfa Romeo tuotteena tai firmana on pääosassa. Eli mitään Geneven autonäyttelyreportaasin yhteydessä linssiin osunutta 8C:tä ei lasketa, vaan montako juttua TM teki vuonna 2005 esitelläkseen lukijoilleen Alfa Romeon aikaansaannoksia?

Älkää luntatko.

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 13:13
Kirjoittaja Curva Grande
^ Sanotaan vaikka yksi.

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 13:44
Kirjoittaja Janne
Nollaa veikkaan.

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 14:56
Kirjoittaja juuuso
Nollaa veikataan täältäkin. 2005 vuoden aikana taisi Suomeen ennättää 147 facelift, josta tuskin oltiin juoksujalkaa koeajoa tekemässä.

Lähetetty: 14 Heinä 2009, 09:29
Kirjoittaja DaViega
Eiköhän siellä ollu 1 kappale tuosta 147:sta? kait? mutta sehän ei vielä täytä artikkelin määritelmää... 0!

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /07/914432

Alfa Romeon moottoreilla on ajettu 5 kaksoisvoittoa F1 sarjassa

Lähetetty: 14 Heinä 2009, 11:05
Kirjoittaja Jönsson
Jönsson kirjoitti:
Arvatkaapa, montako artikkelia vuoden 2005 Tekniikan Maailmoissa oli Alfa Romeoista?

Tarkennan vielä, että artikkeli tarkoittaa tässä yhteydessä koeajoa, kestotestiä, ensitestiä, tyyppejä (nykyisin nimellä "ajettua") ym. juttua, jossa Alfa Romeo tuotteena tai firmana on pääosassa. Eli mitään Geneven autonäyttelyreportaasin yhteydessä linssiin vahingossa osunutta 8C:tä ei lasketa, vaan montako juttua TM teki vuonna 2005 esitelläkseen lukijoilleen Alfa Romeon tuotteita?
Löytyykö lisää arvauksia, parempia arvauksia?

Lähetetty: 14 Heinä 2009, 17:44
Kirjoittaja TeeHoo
156 1,9 ja 2,4 dieseleistä taisi olla aukeaman juttu jossakin numerossa.

Lähetetty: 15 Heinä 2009, 01:14
Kirjoittaja Jönsson
Niin. Tekniikan Maailma käsitteli siis seitsemän kertaa Alfa Romeota vuonna 2005. Yhteenkään vertailuun ei Alfa mahtunut, kuten eivät harvinaiset merkit yleensäkään. Yhtä artikkelia lukuunottamatta kyseessä olivat lyhyet "tyypit", nykyään kyseiset artikkelit kulkevat nimellä "Ajettua".

Numerossa 2 esiteltiin vasta Suomeen rantautunut Alfa GT varustettuna 2,0 JTS -moottorilla. Peruspositiivisesta reportaasista nousivat esiin mm. hyvä varustelu ja suhteellisen hyvät tilat. Ajettavuuden osalta todettiin, että talvi ja kitkarenkaat eivät tuo esille ko. auton parhaita piirteitä.

Numerossa 8 ajettiin kasvojenkohotuksen läpikäynyttä 147:ää. Ulkonäkö- ja sisustusmuutoksia pidettiin onnistuneina. Muuten kommentit kiteytyvät tekstin puolivälistä löytyvään lauseeseen: "Alfalla ajaminen on hauskaa".

Ja heti seuraavassa numerossa eli 9 / 2005 laitettiin purkkiin 156:n uudelleen Suomeen saapuneet dieselit. Suorituskyky ja ajettavuus saivat kiitosta ja yleisesti kerrottiin Fiat-konsernin saavutuksista diesel-alalla. Tiloja moitittiin ahtaan puoleisiksi.

Numerossa 10 oli alle saatu GT 3,2-litraisella moottorilla ja sulalla kelillä. Ja tämä rassihan arvioitiin lähes superautojen luokkaan. Sen todettiin olevan meluisa ja epämukava, kuin tuulahdus autoilun kulta-ajoilta, kovaksi keitetty kaunotar, kertakaikkiaan aito asia.

"Se ei tyydy olemaan vain muodollisesti pätevä bulevardicoupé. Mutkaista asfalttinauhaa Alfa jättää taakseen sellaisella vauhdilla ja vaivattomuudella, johon vain harvat autot pystyvät. Kaarteissa Alfa istuu kuin silitysrauta ja ohjautuvuus on todella nautittavaa. 3,2-litraisen kuutosen hereä pakonuotti on aivan omansa. Moottorin ominaisuudet eivät jää vain auditiivisen nautiskelun varaan. Moottori tuntuu vaihteesta riippumatta olevan aina alueella. Alfa GT:n kohdalla keskinkertaisuudesta ei ole pienintäkään pelkoa."

Ja jo numerossa 13 oltiin lähdetty Italiaan ajamaan uutta 159:ää. Moottoreita kehuttiin, samoin tyyliä, hienostuneisuutta ja yleisvaikutelmaa sekä tietenkin ajettavuutta. Sanoma tiivistyi näin: "lyhyellä koeajolla eri moottoriversioilla auto teki hyvin positiivisen vaikutuksen.

Numerossa 21 oli sitten vuorossa Brera otsikolla "Taidetta ja tekniikkaa". Muuten koko artikkeli oli pelkkää suitsutusta, mitä tulee sekä tyyliin, että tekniikkaan. Sittemminhän TM on hieman vesittänytkin arvioitaan Brerasta, mutta nyt siitä todettiin mm. seuraavaa: "hedonismin ehdoilla, tymäävän kaunis, 4-sylinterinen moottori toimii - alkuperästään huolimatta - merkin parhaiden perinteiden mukaisesti, Alfan V6 vetää upealla tavalla, ...voimaa...Kiitos kysymästä sitä on, Brera toimmii, niin kuin kaikkien autojen pitäisi toimia, jarrut ovat erinomaisen tehokkaat ja helppokäyttöiset" jne.

Ja mikä hienointa, kolmen sivun juttuun oli tungettu aimo annos myös tunnetta: "neliveto on kaikinpuolisen erinomaisuutensa lisäksi oivallista sielunhoitoa niille, joiden maailmassa aurinko laski mailleen silloin, kun Alfa Romeo hylkäsi sen ainoan oikean tavan siirtää voima tiehen - takapyörien välityksellä".

Kauniisti oli kuvattu myös moottoreita: "kuusisylinteristen Brerojen muhkeat baritonit leikkaavat Baloccon kuuluisan moottoriradan ilmaa. Alfan malliston uusi moottori vie pelkällä pakonuotillaan ajatukset italialaisen autohistorian hienoimpiin hetkiin".

Ja mitä tulee historiaan; jutussa ansiokkaasti käsiteltiin Breran tie takavetoisesta konseptiautosta sarjatuotantoon ja samalla kerrottiin Alfa Romeo Montrealin tuhkimotarina näyttelyesineestä kulttiesineeksi. Ja kumpikin historiapläjäys vielä kuvien kera.

Vaan mikäpä oli se seitsemäs juttu, mitä se käsitteli? Kahden sivun artikkeli oli otsikoitu "Kaunis kuin ase". Kyseessä oli vuoden 1953 Alfa Romeo 6 C 3000 CM.

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 18:42
Kirjoittaja mml
Poliisikoira Rexin tämän päiväisessä jaksossa Moser ajoi 155:llaan kilpaa 80-lukulaista Escortia vastaan. Ette varmaan arvaa miten se päättyi...

Jaksossa vilahti myös takaveto GTV, jonka konepellille Rex ansiokkaasti hyppäsi paimentamaan roistoja.

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 23:42
Kirjoittaja Erkka

Lähetetty: 18 Heinä 2009, 01:34
Kirjoittaja 90
jaa olisikohan kurvailtu pikku maistissa?

Lähetetty: 18 Heinä 2009, 06:54
Kirjoittaja Suba
^ Miten niin pikku? :)

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 22:19
Kirjoittaja doublesix
Uudessa Koiramme lehdessä 7-8/2009 juttu Arja Kettusen ja Maija Pakarisen kennelnimen keksimisestä:"Istuin keittiön pöydän ääressä ja heiluttelin auton avaimia.Ne putosivat pöydälle niin,että Alfa Romeon logo jäi näkyviin.Siinä se oli,Neliapilan."

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 19:52
Kirjoittaja Rasvis