Sivu 24/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 21:13
Kirjoittaja willez
jansku kirjoitti:
willez kirjoitti:^^ Kyllähän se aski itsessään on ihan susi. Oli just koulutus DSG ja VAG-COM väylätekniikasta. Siellä puhuttiin että olis laatikon akseleissa laakerinkaula ongelmia. Tulee ns. "täystuho" sitten kun laakeri hajoaa yms.

Eli tuohon asiaan kiteytettynä, sekä ohjainyksikkö ongelmat sekä kaksoismassavauhtipyörä ongelmat, niin tuho on valmis.

Tiedä sitten onko noi uudemmat DSG:t (7) kestävämpiä? Oliko se niin et ne on ns. kuivalla kytkimellä vai mahtuuko sekaan myös ns. märkäkytkimiä?
DSG-askejahan on kolme. Ensimmäinen kehityversio oli 6+1 ja märkä monilevykytkin. Toinen oli 7+1 ja kuiva kytkin. Uusin, eli kolmas kehitysversio tuli 2010 ja kehitettiin näihin "työkaluihin" eli caddy,transporte,amarok jne. Kestää 500nm vääntöä ja on 7+1 ja taas märkäkytkin. Kahdessa ekassa on ollut pirusti ongelmia, ilmeisesti tämä viimeisin (kolmas) on toiminut ihan ok. En tiedä johtuuko siitä että on niin uus vielä..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 21:24
Kirjoittaja Alfissimo
Ainakin minun mielestäni typerä kysymyksen asettelu tuossa jutussa-"onko ongelmista puhuttu jo liikaa?". Hah , niistä todellakaan ei ole puhuttu tarpeeksi, enemmänkin vaiettu salaisuus, jonka nyt vain valitettavasti jotkut jo tietävät.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Helmi 2014, 22:54
Kirjoittaja gYdEbUh
UupunutRomeo kirjoitti:
gYdEbUh kirjoitti: Vakkari pitäisi ensinnä saada pelaamaan.
Putoaako pois päältä jossain tietyssä nopeudessa ?
En ole vielä tähän mennessä paneutunut tähän ongelmaan. Viiksi tuntuu itsessään pelaavan muttei siitä mene käskyt ollenkaan eteenpäin. Viiksessä on myös nopeusrajoitintoiminta joka toimii normaalisti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Helmi 2014, 15:43
Kirjoittaja Albertolli
Volvon öljyherja "varmistui" paskaa anturissa -viaksi. Eli uusien öljyjen myötä herja katosi kokonaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Helmi 2014, 22:17
Kirjoittaja Riccardo
Mersu vie rahasi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

Hyvää kommenttia. :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 09:09
Kirjoittaja jkk
^ :lol: :lol:

mikäs siinä karkkeja poimiessa :D onkohan toi joku ulkomaalanen auto kun rekkarin sumennokses näkyy jotain keltasta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 09:21
Kirjoittaja alfa 156 v6
jkk kirjoitti:^ :lol: :lol:

mikäs siinä karkkeja poimiessa :D onkohan toi joku ulkomaalanen auto kun rekkarin sumennokses näkyy jotain keltasta?
Tai sitten ne on koekilvet, setä on juuri koeajamassa uutta mersua :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 09:27
Kirjoittaja jkk
^nojoo, sekin voi olla, käsirahaks nameja :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 21:19
Kirjoittaja jansku
Riccardo kirjoitti:Mersu vie rahasi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

Hyvää kommenttia. :mrgreen:
Selkeästi karkkipäivä...
jostain luin rivien välistä otsikon mikä perustui abien penkkariajeluun kehä 3 sisällä, ja mitenkäs sikainfluenssa kuin päiväkodin lapset poimivat karkkeja maasta...sori ot...

itse asiaan...huomasin juuri että mini pitäisi katsastaa 11.3 mennessä..muistin samalla että raidetangonpää pitää vaihtaa...kummalta puolelta ei mtn hajua...mutta siinä oli välystä kun auton mittarissa oli 36 *** km ja nyt mittarissa on 51 *** :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 21:46
Kirjoittaja Polforea
Inssi kertoo n. 15 euron hinnalla, kumpi niistä pitää vaihtaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 23:56
Kirjoittaja Isola
Todennäköisesti se toinenkin puoli on jo väljä, joten välttämättä ei ole pöllömpi ajatus vaihtaa ne molemmat. Vai onko ne hinnoiteltu unobtaniumin kilohinnalla?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 09:24
Kirjoittaja palkus
Kävi siinä tuttu edustaja kyselemässä dkw:n kulmiensäätöä, kun jotain kränää on merkkiliikkeen kanssa suoralla tiellä ajamisesta. Säätöaikaa nyt ei kumminkaan sattunu olemaan.
Kävin tuolla dkw-kerhon voorumilla vakoilemassa ja siellä höpistään jostain "mutteriohjauksesta". Onko ne ny saanu ohjauksenkin mutterille. :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 10:30
Kirjoittaja Laku
^Joo sama vika mun Penarissa, ohjaus kun menee mutterin kulman yli, pitää kääntää takasin kulman yli ja taas takasin kulman yli toisellle puolelle.

Ihme nytkytystä suoraan ajaminen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 10:56
Kirjoittaja palkus
:shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 10:59
Kirjoittaja Isola
Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 13:36
Kirjoittaja WWWVespa
Saksalaisella täsmällisyydellä ovat nämä portaat taatusti vakioituja ja kuljettaja voi hyödyntää moista ominaisuutta tarkkuutta parantaen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Helmi 2014, 21:42
Kirjoittaja jansku
Isola kirjoitti:Todennäköisesti se toinenkin puoli on jo väljä, joten välttämättä ei ole pöllömpi ajatus vaihtaa ne molemmat. Vai onko ne hinnoiteltu unobtaniumin kilohinnalla?
Kait se maksaa jos laakkoselle vie…tosin autolla on ajettu sen verran "vähän", ja tässä on muutenkin huolto edessä, (viisas ilmaisin kertoo takajarrujen huollosta), joten enköhän mä kiikuta ton vekottimen sinne laakkoselle, saavat sitten hoitaa kaikki kerralla kuntoon, + jos jtn skeidaa sattuis tapahtuu, on kuitenkin huollot tehty aina siellä missä "pitääkin"…

(reilu 50eur/kpl maksais raidetangon päät mister autossa. Tosin kulmathan täytyy sen jälkeen säätää.)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Helmi 2014, 23:23
Kirjoittaja jknracing
Isola kirjoitti:Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:
Japsit osanneet tonkin kopioda. Tutun avensiksen ohjausta ihmettelin luokkaa 12 vuotta sitten, et kuulluuko siinä olla tommoset "naksut"? Se sit huollossa kyseli siitä. Ei kuulema ollut vika vaan ominaisuus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 16:35
Kirjoittaja Jiitee
jknracing kirjoitti:
Isola kirjoitti:Se on se saksalainen täsmällisyys, mitä autolehdissäkin kehutaan. Kun ohjaus on portaittainen, auto ei vaella pienten ohjausliikkeiden mukana. :mrgreen:
Japsit osanneet tonkin kopioda. Tutun avensiksen ohjausta ihmettelin luokkaa 12 vuotta sitten, et kuulluuko siinä olla tommoset "naksut"? Se sit huollossa kyseli siitä. Ei kuulema ollut vika vaan ominaisuus.
Sen verran tuttu vehje tuo 1st gen Avensis, että pakko kommentoida. Ohjauksen mahdollinen kitinä tai naksunta kuului isolla todennäköisyydellä ohjausakselin kuivasta läpivientikumista. Lääkkeenä tuohon oli ruiskaus teflonrasvaa tai vastaavaa , ja johan hiljeni. Jos on ollut selviä pykäliä niin tuolloin on ollut vikaakin.

Ihme essonbaarijuttu tämä japsien kopiontiuskomus.. kyllä ne nipponin poijaat ovat osanneet tehdä omiakin vikoja ja ominaisuuksia.

Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 20:57
Kirjoittaja doublesix
Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna. Vuosimallista ei tietoa, mutta ilmeisesti aikaisempaa saapumiserää. Kone 1.4. Hihnalla ajettu n. 15tkm, mutta vaihdosta yli 4v. Korjauksen hinta-arvio vähintään 2 tonnia.

Osaako joku kertoa, mikä noissa Kolopalloissa on hihnan vaihtoväli?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 21:18
Kirjoittaja Aquatica
Suoli24:n ja muiden vähän faktuaalisimpien lähteiden perusteella 2000-luvun alkupäässä ainakin:
90tkm. Kaiketi ei aikarajaa lainkaan? Huolto-ohjelman mukaan myös heitelty ilmoille sellaista, että vaihto 120tkm välein (Suomessa suositellaan 90tkm) - mutta tarkastus 30tkm välein.
Vagarenalla 1.4:llä näemmä 90tkm on se, mitä suositellaan ja sekin jo vähän ilmeisesti onnen koettamista. Ajasta en löydä mitään mainintaa, jakopäästä van se, että sinne pitäisi vaihtaa kaikki mitä vaihdettavissa on - erityisesti kiristin, joka ei internetin taustatiedon perusteella kuullu normaalijakopäähuollon yhteydessä vaihdettavaksi ilman erillistä pyyntöä?!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 22:36
Kirjoittaja Polforea

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 06:47
Kirjoittaja Vainio
Polforean linkkiä katsoessa osui tämä uutinen silmiin:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1402634885

Onkohan toikin samaa linjaa mitä saksalaisten yleinen perversio tehdä mahdollisimman monimutkaisia valosysteemejä autoihin joilla ei kuitenkaan näe kunnolla ajaa?
Tuonkin kehityksen lopputulos on luultavasti sellainen, että kuski ei näe pimeässä ajaa kun samalla vastaantulijan verkkokalvot palaa karrelle :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 07:16
Kirjoittaja h_lauri
^Niin, tuossahan se sanotaan:

"Siten ne parantavat näkyvyyttä..." eli oma auto näkyy mahdollisimman kaukaa. :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 07:34
Kirjoittaja Albertolli
Tuossa Astonin takaisinkutsu-uutisessa mainitaan asiat kaasupolkimen varsi ja muovi :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 07:39
Kirjoittaja äölkjhgf
doublesix kirjoitti:Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna.
Jos tuon näköinen jakopää niin "hyvällä" mäihällä lyhempi hihna poikki niin ei ole niin paljon venttiileitä solmussa :roll:

Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 09:13
Kirjoittaja Tuomas K
Vainio kirjoitti:vastaantulijan verkkokalvot palaa karrelle :-D
Uutisessa mainittiin kymmenkertainen valoteho, mutta hehkutetiin "digitaalista" systeemiä joka estää häikäisyä.

Jotenkin en usko että se systeemi täydellisen aukottomasti löytäisi vastaantulevan liikenteen ja jättäisi häikäisemättä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 09:23
Kirjoittaja Albertolli
Eikös Mersulla ole ollut vastaava häikäysynestohässäkkä jo vuosia?
Muistelen joskus lukeneen vanhaa Huulilasia lekurin odotushuoneessa ja siinä suitsutettiin tuota järjestelmää joka tunnistaa edellä ajavat ja vastaantulevat ja peittää umpiosta sopivan osan, jolloin valoa ei tule naapurin silmiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 09:42
Kirjoittaja Ottimo
Ei tietenkään mitään Alfaan verrattavaa myöhästelyä uusien mallien suhteen mutta Audikaan ei ole ihan pysynyt aiktaulussaan http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... ign=Boksi3

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 10:12
Kirjoittaja unknown
Tunnetusti Saksasta tulee "hyviä" autoja, kun ne yli-suunnitelmia tekevät yli-insinöörit puskevat ulos vähän liian nopeasti uutta mallia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 16:04
Kirjoittaja DaViega
Aquatica kirjoitti:Suoli24:n ja muiden vähän faktuaalisimpien lähteiden perusteella 2000-luvun alkupäässä ainakin:
90tkm. Kaiketi ei aikarajaa lainkaan? Huolto-ohjelman mukaan myös heitelty ilmoille sellaista, että vaihto 120tkm välein (Suomessa suositellaan 90tkm) - mutta tarkastus 30tkm välein.
Vagarenalla 1.4:llä näemmä 90tkm on se, mitä suositellaan ja sekin jo vähän ilmeisesti onnen koettamista. Ajasta en löydä mitään mainintaa, jakopäästä van se, että sinne pitäisi vaihtaa kaikki mitä vaihdettavissa on - erityisesti kiristin, joka ei internetin taustatiedon perusteella kuullu normaalijakopäähuollon yhteydessä vaihdettavaksi ilman erillistä pyyntöä?!
Tarkastus ensimmäisen kerran 90tkm kohdalla - ei tosin kannata pelleillä, normaalisti tässä kohtaa on hihnat vaihdettu - ja 90 jälkeen tarkastus 30tkm välein. Kiristimen vaihtoväli taisi olla 180tkm. Ainahan nuo myydään jakohihnasarjalla, jossa on kaikki tarvittavat kilkkeet.
Periaatteessa hihnalla ei ole vaihtoväliä jos tarkastuksessa hihnasta ei löydy vikaa. rohkea rokan syö - tai volkkarin ostaa :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 18:38
Kirjoittaja Aquatica
^
Juurikin näin. Rohkeahan ajaa JTS:n tai TS:n hihnallakin sen 120tkm... tai 5v. :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 18:40
Kirjoittaja palkus
^ja harrastuksiin kuuluu myös venäläinen ruletti, härkätaistelu yms. :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2014, 03:15
Kirjoittaja legza
äölkjhgf kirjoitti:
doublesix kirjoitti:Kaverin Golfista napsahti jakohihna poikki tänä aamuna.
Jos tuon näköinen jakopää niin "hyvällä" mäihällä lyhempi hihna poikki niin ei ole niin paljon venttiileitä solmussa :roll:
Kuullut juurikin noista moottoreista ettei kannata ylittää hihnan vaihtoväliä tai edes yrittää sinne asti päästä. (Olikos se nyt 90tkm?) ja kokemuksen perusteella (vaimolla vastaavaan moottorin omaava Bora) huohotin suht jäätymisherkkä, muutamassa minuutissa pumppasi öljyt pihalle viime talvena, toisaalta yksi talvi meni ilman ongelmia, nyt sillon tällöin putsannut huohottimen, tiedä sitten onko oikeesti ollut apua, kun ei sitä joka kuukausi jaksa putsailla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2014, 15:11
Kirjoittaja Pasi
"Michael Barr recently testified in the Bookout v. Toyota Motor Corp lawsuit that the likely cause of unintentional acceleration in the Toyota Camry may have been caused by a stack overflow. Due to recursion overwriting critical data past the end of the stack and into the real time operating system memory area, the throttle was left in an open state and the process that controlled the throttle was terminated. How can users protect themselves from sometimes life endangering software bugs?"
Kuinkas monelle vanhan kansan autoilijalle tuo "stack overflow" sanoo yhtään mitään?

Koodi: Valitse kaikki

Toyota::MovingForward encountered an unhandled exception
:wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2014, 15:25
Kirjoittaja Aquatica
Uh. Tuo on jo... Mitenhän tän sanois. Nolo bugi? Luulisi olevan muistia vähän suojattu juurikin tällaisten tilanteiden varalle... Ilmeisesti ei kuitenkaan :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2014, 15:43
Kirjoittaja Isola
Pasi kirjoitti:Kuinkas monelle vanhan kansan autoilijalle tuo "stack overflow" sanoo yhtään mitään?
Eikös se tarkoita tätä tilannetta? :wink:
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Helmi 2014, 18:14
Kirjoittaja mutt
Taitaa olla ennemminkin overloading-toteutus...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2014, 21:24
Kirjoittaja DaViega
Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....? :lol:

Näin uuden karheassa mondeossa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2014, 23:03
Kirjoittaja alfa164
unknown kirjoitti:Tunnetusti Saksasta tulee "hyviä" autoja, kun ne yli-suunnitelmia tekevät yli-insinöörit puskevat ulos vähän liian nopeasti uutta mallia.
Kuinkahan nopeasti,tai jopa ennen "nykyistä"alkaa uuden sukupolven mallin suunnitelmat?Tarkoitan näitä kuolemattomia malleja,joilla jatkumo lähes varma:puntot,golfit,corollat yms :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Maalis 2014, 23:24
Kirjoittaja legza
DaViega kirjoitti:Fordilla kova usko omiin tuotteisiinsa:
Huolloille on varattu 11 ruutua + 1 luovutushuollolle, mutta muille korjauksille 18....? :lol:

Näin uuden karheassa mondeossa...
En lähtis sieltä VAG, Subaru, Saab liikkeen puolelta mitään huutelee. :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 16:50
Kirjoittaja Pasi
Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 17:09
Kirjoittaja palkus
^paaliin :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 20:25
Kirjoittaja willez
Pasi kirjoitti:alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin?
Mitäs siellä on tapahtunu,väljänä ?? Ei voi olla mahdollista :-D :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 22:39
Kirjoittaja alfa164
10v vaan kesti,menee kait vielä takuuseen

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Maalis 2014, 23:05
Kirjoittaja unknown
ai, ai! Tää on niin tätä!! Mihin tää maailma on menossa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 10:36
Kirjoittaja Riccardo
Pasi kirjoitti:Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!
Hyvä provo. Vai oliko kirjoitusvirhe? 1984 Accord? 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 13:39
Kirjoittaja Jiitee
Riccardo kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Kuka tietää millanen homma on vaihtaa alapallonivel vuosimallin 2004 Honda Accordiin? .... Lupasin harkita josko auttaisin toveria mäessä ko. projektissa!
Hyvä provo. Vai oliko kirjoitusvirhe? 1984 Accord? 8)
Saattoi olla :wink: Kasarijapseissa tekniikka kestää pitkään, pitempään kuin pellit ympärillä... tämän takia niitä viedäänkin vielä europpalaisittain
" puoliraatona" Afrikkaan.

JT

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 15:24
Kirjoittaja Ricambi
stoichiometric kirjoitti: Kävi siinä tuttu edustaja kyselemässä dkw:n kulmiensäätöä, kun jotain kränää on merkkiliikkeen kanssa suoralla tiellä ajamisesta. Säätöaikaa nyt ei kumminkaan sattunu olemaan.
Kävin tuolla dkw-kerhon voorumilla vakoilemassa ja siellä höpistään jostain "mutteriohjauksesta". Onko ne ny saanu ohjauksenkin mutterille. :shock:
Bemarin uusinta tekniikkaa "Kuulamutteriohjaus".... :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Maalis 2014, 19:25
Kirjoittaja Jevgen
Tänään pääsin näkemään ja kuulemaan uudenkarhean Golfin liikkeellelähtörituaalia, kun viereisessä parkkiruudussa kyseiseen vekottimeen kömpi vanhempi herrasmies. Ruudusta ei päässyt pois kun peruuttaen, mutta ilmeisesti pakki ei meinannut mennä silmään. Vaihdelaatikko rääkäisi muutaman kerran todella ikävän kuuloisesti. Yrityskertoja oli toista kymmentä, autoa käynnisteltiin uudelleen pari kertaa ja aikaakin kului joku minuutti. Olin juuri kömpimässä ulos autosta tarjotakseni työntöapua, kun pakki löytyi ja volkkari nytkähti liikkeelle. Kaverin huulilta pystyi lukemaan selvästi ainakin sanan P**RRRKELE. Kieltämättä koominen tapahtuma. Ei ehkä olisi niin paljoa omalle kohdalle sattuessaan hauskuuttanut.