Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Aquatica kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.
Ääh, häh.
Kyllä JTD:n luonne on mukavan sporttinen (varsinkin, kun miettii dieselinä). Moni muumerkkinen "urheiluvehje" on luonteettomampi bensakoneella, mitä Alfa JTD:llä. Etenkin 2.4:llä, kun käykin aika nätisti. Yksysi on sopiva säästöpossu, vaikkei luonnetta samalla tavalla tarjoakaan. Oletan, että olet ajanut moisilla? Jos et, niin suosittelen kokeilemaan :roll:

Olen ajanut sekä 1.9 että 2.4 dieselit, molemmat tosin automaatteja. Voimaa saadaan dieselistä kyllä kivasti mutta itseä häiritsee lyhyt vetoalue. Se ei parane edes automaatilla. Ajiin vastikään Golf 7 GTD:llä (184hv, DSG) ja A3 (8V eli se ihan uusin) 1.8 TFSIq S-tronicilla (180hv). Periaatteessa Golf on viritetty sporttisemmaksi mutta se vetoalueen lyhyys ärsytti nopeasti ja katkottomasti vaihtavasta kaksoiskytkinlaatikosta huolimatta.

Enemmän luonnetta on jopa mun omassa GTV:ssä ja varsinkin 205 Greenissä jossa on 1.360 cm3 kone ja kaksikurkkuinen kaasari sekä kivat 85hv.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Niin vapariBensiinissähän on melko laaja vetoalue.

Vetää siis kokoalueelta tasaisen huonosti, no Busso ylhäältä ehkä pikkasen pirteemmin. :lol:

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuskin käyttöautona Alfaa olisi, mikäli dieseliä ei olisi ollut tarjolla 155:een.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

VMTD kirjoitti:Tuskin käyttöautona Alfaa olisi, mikäli dieseliä ei olisi ollut tarjolla 155:een.
Samma här varttikuutosen kohdalla. Tosin periaatteessa en tarvitsisi autoa ollenkaan... :wink:

Jt(d)
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tazio kirjoitti:
alfa164 kirjoitti: samaan kategoriaan menee joidenkin "totuus",että oikeassa urheiluautossa kuuluu olla käsin siirrettävät rattaat,ja rattaiden siirtoa varten erillinen jalkapainin,vaikka oikeissa URHEILU autoissa moiset jäänyt jo aikoja sitten menneisyyteen :)
Tai sitten niitä oikeita URHEILU autoja tekevät yhä harvemmat ja harvemmat perinteistenkin valmistajien siirtyessä yhä lähemmäksi bulevardisportteja ja urheilullisia premium SUV:ja kohderyhmänään harmaat pantterit, supermallit ja muut peter panit..

-Tazio
Niimpä.hyvänä esimerkkinä bulevardisportti Bugatti Veyron.
Sarkasmiksi tarkoitettu heitto,ja vielä hymiöillä varustettu.Onnistuu se laskeminen helmi taulullakin,mutta laskimella vaan nopeampaa,ja mukavampaa,ja helpompaa :)

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
:)

Tosin pakko todeta, että eiköhän tuon Veyronin(kin) kohderyhmä tullut tuossa viestissäni jo määriteltyä.

Helmitaulu tai ei, minusta Morgan Three Wheeler on URHEILU auto, tuo ubervolsu on jumalattoman tehokas ja nopea statussymbooli.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kyllähän superautot ja urheiluautot on eri kategoriassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Markkinamiehet puhuu noiden tuhatheppaisten kohdalla hyperautoista. Superi on niin leimi ilmaus.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! :-D :-D Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä ! :lol: :lol:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Älä hyvä mies sorru susukiin. Osta toi mun romu ennemmi.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

+ valkoinen
+ automaatti
+ nahkapenkit
+ näkyvyys
+ asiallinen moottori
+ neliveto
- tylsä merkki
- ei mikään tykki - mutta pitääkö tällaisen ollakaan?

Kuusi plussaa ja 1-2 miinusta makuasioista riippuen. Selvä peli, hae pois.
Järkiautoilija

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Täytyy nyt fundeeraa oikeen huolella. Vaikka GTA on loistava auto,alkaa siihenkin näköjään kyllästymään prkl.. Tosta sais sit joku alfisti malliston huippuversion ! Puoltoista vuotta tahkottu gtalla ja hauskaa on ollut mutta silti tekis mieli vaan vaihtaa. Emäntäkin olis tyytyväinen ku sais ajaa "maasturilla" :-D Alfalla ei suostu ajamaan oikeastaan ollenkaan :P

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Onkosta willezin kesäloman alku ollu vähän rajummilla ainehilla ryyditetty. :lol:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:Onkosta willezin kesäloman alku ollu vähän rajummilla ainehilla ryyditetty. :lol:
:lol: A.Le Coq + nettiauto.com on näköjään vaarallinen yhdistelmä

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^ Emäntä on hyvä vaan ja ostaa itselleen sen maasturin. Ei se ole Miehen tehtävä.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Käy koittamassa, sitten oot paljon viisaampi. Kattelin vuosi sitten kanssa tuon koppaisia Suzukeja kun oli rouvan autonvaihto käsillä. Vaihtoehtona oli myös CR-V, mut jotenkin mua kiinnosti Suzuki enemmän, tosin 1.9 dieselinä. Sehän lienee sama kuin Alfan 1.9 jtdm, jollen ihan väärin muista.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^^tuo homma kaduttaa jälkeenpäin, yksi Alfa jonka möin pois 7 vuotta sitten on kummitellut mielessä ja unissa siitä lähtien.
Oli mahdollisuus ostaa vajaa vuosi sitten takaisin, mutta oli niin hirveässä kunnossa että jouduin jättää väliin. Vieläkin käy aikaajoin mielessä että joskus vielä hommaan saman Alfan takaisin :shock:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Nimenomaan. Koeajo ratkaisee paljon,voipi olla ihan hirveä ajaa ja se oli siinä.. Ja tietty myös liikkeen vaatima väliraha. Alfojen kanssa yleensä ollut vaikea saada edes tyydyttävää korvausta liikkeiltä. No mut,tänään on vapaapäivä jos painelis hämeenlinnaan kattelee

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^käy siin radalla sitten koeajamassa :twisted:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Hahahha :lol: Njoo,soitin sinne, niin auto on vantaalla suzukivelholla tutkittavana. "Omat pojat" ei löytänyt mitään vikaa,eli 80-100km/h kiihdyttäessä täristää. Kaikki "tuning" hommat on tehty merkkiliikkeessä uuteen autoon kun se on saapunut maahan ja näin ollen on suzukin omia palikoita kuulema. Alla olevissa vanteissa on kitkat,ja nyt alla on alkuperäiset 16" uusilla kesänakeilla,eli rengas-sinksaukset pitäs sit kuitenkin tehdä yms.. Maanantaina tulee soittoa onko tärinän syy selvinnyt.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! :-D :-D Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä ! :lol: :lol:


No tuota.... "Hei, mulla oli tuollainen kuumaverinen Italialainen, nopea, kaunis ja harvinainen urheiluauto, mutta vaihdoin sen sitten hetken mielijohteesta pieneen Suzuki-citymaasturiin" - saattaapi jossain vaiheessa ahdistaa myöhemmin. Älä nyt hyvä mies... :silly: :drinking: :mrgreen:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Se on Mies joka ajaa itseään puhuttelevalla autolla muiden mielipiteitä kuuntelematta.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja HANU »

willez kirjoitti:^ Hahahha :lol: Njoo,soitin sinne, niin auto on vantaalla suzukivelholla tutkittavana. "Omat pojat" ei löytänyt mitään vikaa,eli 80-100km/h kiihdyttäessä täristää. Kaikki "tuning" hommat on tehty merkkiliikkeessä uuteen autoon kun se on saapunut maahan ja näin ollen on suzukin omia palikoita kuulema. Alla olevissa vanteissa on kitkat,ja nyt alla on alkuperäiset 16" uusilla kesänakeilla,eli rengas-sinksaukset pitäs sit kuitenkin tehdä yms.. Maanantaina tulee soittoa onko tärinän syy selvinnyt.
Kysy suoran kaupan hintaa myös. Voin ostaa sinulta GTA:n suoraan pois, jos ja kun se hyödyttää Sukisukin ostoa.
Tuskin Laakkonen kovin korkealle arvostaa GTA:ta......
Autokaupan ammattilainen

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Kyllähän ne alfan tietoja hiukan kyseli. Mutta on kuitenkin "marginaalimerkki niinkuin myös tämä meidän madallettu suzuki" . Ei ole mitään kuulunut sieltä. Hiukan muutenkin huuma laantunut kun alfakin on ilman aivoja tallissa :crazyeyes: :lol: Kirurgin puhelua odotellessa..

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Isäukon pentele ei enää kehdannut ajaa alle 300 hevosvoimaisella autolla. Tietenkään merkki ei vaihtunut, mutta nyt Jeepin konehuoneeseen ei virtaa enää paholaisen mehua vaan puolipalloihin tulee happea etsimään ihan oikeaa bensiiniä! Menin leukailemaan että Hemi Grand Cherokee ei MiToa kyydistä pudottanut; uusinta-ottoa lupaili omalla yksilöllään faija... Raportoidaan kuinka käy!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Lerppu (jos nimimerkki on pienellä, niin eikös se lauseen alussa kirjoiteta isolla? :? ) käy nyt hakemassa sen 166:n. Katot vaan että siinä on oikea määrä mäntiä. Mulla olis sisusta tiedossa siihen :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

TeroPee kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.
Ääh, häh.
Kyllä JTD:n luonne on mukavan sporttinen (varsinkin, kun miettii dieselinä). Moni muumerkkinen "urheiluvehje" on luonteettomampi bensakoneella, mitä Alfa JTD:llä. Etenkin 2.4:llä, kun käykin aika nätisti. Yksysi on sopiva säästöpossu, vaikkei luonnetta samalla tavalla tarjoakaan. Oletan, että olet ajanut moisilla? Jos et, niin suosittelen kokeilemaan :roll:


Olen ajanut sekä 1.9 että 2.4 dieselit, molemmat tosin automaatteja. Voimaa saadaan dieselistä kyllä kivasti mutta itseä häiritsee lyhyt vetoalue. Se ei parane edes automaatilla. Ajiin vastikään Golf 7 GTD:llä (184hv, DSG) ja A3 (8V eli se ihan uusin) 1.8 TFSIq S-tronicilla (180hv). Periaatteessa Golf on viritetty sporttisemmaksi mutta se vetoalueen lyhyys ärsytti nopeasti ja katkottomasti vaihtavasta kaksoiskytkinlaatikosta huolimatta.



Enemmän luonnetta on jopa mun omassa GTV:ssä ja varsinkin 205 Greenissä jossa on 1.360 cm3 kone ja kaksikurkkuinen kaasari sekä kivat 85hv.
Tottahan sitä ajaisi vähintään viisilitraisella kahdeksanpyttyisellä vaparibensalla, mutta kun pitää autolla ajaakin ja köyhällä ei ole kaikkeen varaa, eikä aikakaan riitä harrastamiseen. Hyvä siis, että Alfalla ja Jaguaarilla on dieselkoneisia vaihtoehtoja. Yksi TDI VAG taloudessa on enemmän kuin tarpeeksi. Ei sillä jaksa ajaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

lerppu kirjoitti:Isäukon pentele ei enää kehdannut ajaa alle 300 hevosvoimaisella autolla. Tietenkään merkki ei vaihtunut, mutta nyt Jeepin konehuoneeseen ei virtaa enää paholaisen mehua vaan puolipalloihin tulee happea etsimään ihan oikeaa bensiiniä! Menin leukailemaan että Hemi Grand Cherokee ei MiToa kyydistä pudottanut; uusinta-ottoa lupaili omalla yksilöllään faija... Raportoidaan kuinka käy!
Toivotaan, että faijasi Jeepin perässä ei lue SRT.. :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ghost »

willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! :-D :-D Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä ! :lol: :lol:
:shock: :shock: :shock:

Sanattomaksi vetää. Madallettu japanilainen maastoauto leveillä matalaprofiillirenkailla, isolla bensakoneella eikä silti kulje mihinkään - en ymmärrä ollenkaan. Ei voi mennä maastoon, mutta tuskin on ihan helmi asfaltillakaan. Meitsin mielestä vielä ihan hirvittävän ruma. No, nää on kai niitä makuasioita.

Ei se sun kuume tästä voi johtua, sen täytyy olla jotain muuta. Käy hyvä mies verikokeessa.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

lerppu kirjoitti:Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...
Cometh the hour, cometh the Man ;)

Millainen pata tuo nykyhemi oikein on? Omat kokemukset tuosta ovat täysi nolla. Vanha 5,2/5,9 on jossain määrin tuttu ja 6,1 Hemistä on otettu lyhyet savut, joten asintuntijan mielipide kiinnostaa.
Tuossa kun iskutilavuuskin on jotenkin mukavan kuuloinen ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Otsa vähän lämmin ja tähtäimessä tälläinen volvo. Ex-alfailijana en koe, että nykypäivänä löytäisin alfatarjonnasta itselleni ja perheelleni autoa. Sääli.
Liitteet
Näyttökuva 2014-6-4 kello 17.48.58.png
(236.53 KiB) Tiedosto ladattu 3054 kertaa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Ghost kirjoitti:
willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! :-D :-D Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä ! :lol: :lol:
:shock: :shock: :shock:

Sanattomaksi vetää. Madallettu japanilainen maastoauto leveillä matalaprofiillirenkailla, isolla bensakoneella eikä silti kulje mihinkään - en ymmärrä ollenkaan. Ei voi mennä maastoon, mutta tuskin on ihan helmi asfaltillakaan. Meitsin mielestä vielä ihan hirvittävän ruma. No, nää on kai niitä makuasioita.

Ei se sun kuume tästä voi johtua, sen täytyy olla jotain muuta. Käy hyvä mies verikokeessa.
Tuohan kuullostaa juuri sopivan järkevältä yhdistelmältä. :mrgreen: Jos autohankintoja ajattelisi järjellä niin eihän kukaan ajaisi Alfallakaan. :wink:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Itseasiassa... Järkevästi aatellen ajan Alfalla.

Etenkin 156 on tullut tutuksi, jakopäävauriota lukuunottamatta varmaan tasan joka ikinen tyyppivika nyt jo koettu. Ja paljon niitä ei-niin-tyypillisiä vikoja (mm. vilkkurele :D)
Joten mikään ei enää yllätä. Osaan jo etsiä halpoja toimivia osia tilalle, pystyn itse tekemään paljon. Kun tuo kulkee ja ei ole läpimätä kakka, niin järkevämpi vaihtoehto mielestäni, kuin vanha tojota (koska uudempi/samanikäinen on jo niin paljon kalliimpi kuin Alfa, ettei tosikaan - budjetti ei riittäisi edes melkein hankintaan). Saksanvankkuri VW on etenkin TSI-koneella erikoistunut käytetyn auton surmanloukkuostoon... Ei siinä, vaikka näissäkin on jatkuvasti ja aina jotain vikaa, niin kertaakaan ei ole (oma) Alfa jättänyt vielä tien päälle!

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Tätä todennäköisesti pitäisi lauantaina mennä katsomaan. Lienee sopiva 405:n korvaaja: http://www.nettiauto.com/peugeot/407/6351680
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ No ei oo kyllä hinnan kiroissa. Näissä on kyllä teknisiä yksityiskohtia jotka kampeavat hintaa alaspäin mutta tuolla rahalla ei enää voi kovasti metsään mennä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro,
Nettiauton selailu on vaarallista.. tuli vastaan peruskulkine twistillä:
http://www.nettiauto.com/fiat/bravo/6404866

Tossa olisi mielekäs pikkukone, ja kohtuukulutus ja -kilometrit. Vaan mitenpä toimii ja kestää tuollainen Dualogic-vaihteisto? Sehän on joku selespeedin evoluutio kuitenkin. Noissa bensa-Bravoissa olen ymmärtänyt olevan jonkin lähtökohtaisesti heikon vaihteiston, joka etenkin 150hp -versiossa porsii sitten varsin nopeasti. Onkohan tuo Dualogic vaihteisto vain sen saman lootan robotisoitu versio?

Olen joskus koeajanut smart fortwon, jossa on tuollainen robottiloota. Haukuttu hitaaksi ja huonoksi, vaan eipä tuntunut itseäni kiusavan. Nykiväkin vaihto automaattisesti tehtynä taitaa mun päässä olla itse tehtyä parempi. Ja kiitosta saa kiinteydestä, mulla kun tahtoo mennä hermo luisteleviin momentinmuuntimellisiin lootiin. Onko kellään kokemusta tuollaisesta Dualogic-vaihteistosta...? Onhan noita Viissatasissa, Puntoissa, ja tavarapuolen pikkukipoissa (nimeä en nyt muista). Muutenhan auto on ihan ajolleen vertailukelpoinen oman Nuova Deltan kanssa - joskus tuli ponnistettua 1.6 Multijet ja 1.9 Multijet Bravot. Luksus karisee toki Fiatiin astuttaessa.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tazio kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...
Cometh the hour, cometh the Man ;)

Millainen pata tuo nykyhemi oikein on? Omat kokemukset tuosta ovat täysi nolla. Vanha 5,2/5,9 on jossain määrin tuttu ja 6,1 Hemistä on otettu lyhyet savut, joten asintuntijan mielipide kiinnostaa.
Tuossa kun iskutilavuuskin on jotenkin mukavan kuuloinen ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Tämän milleniumin hemipatoja oon toki joitain käskytellyt, en tiedä täyttyykö asiantuntija-status niistä. Pari viikkoa ajelin Dodge Magnum-Hemillä, Chargeria koeajanut jonkun kilsan (lähes identtiset). Autona näihin voi verrata 300C:tä, jota ajanut paljon diesel-pannulla. Hemiä lisäksi vielä Commanderin puikoissa joitain satoja maileja. Grand Cherokeeta nyt sitten useammalla padalla... Mutta vain kerran lyhyesti Hemi Cudaa päässyt kokemaan. Verrokkina Cuda täysin ylivoimainen! Moderni Hemi lepuuttajineen pirun sivistynyt. Niin sividtynyt, että luonnetta saa etsiä! Numeroitaan laiskempi kaikissa kokeilemissani laitoksissa. Tosin karmaiseva Hryslerin ajonhallinta leikkaa iloja padasta... Don't get me wrong - on se ihan oikee kasi! Kliininen vaan, ei herätä tuntemuksia. Toivois enemmän räyhähenkeä, nyt se on leppoisan vahva.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kivijärvi kirjoitti:Noissa bensa-Bravoissa olen ymmärtänyt olevan jonkin lähtökohtaisesti heikon vaihteiston, joka etenkin 150hp -versiossa porsii sitten varsin nopeasti.
Ei pitäisi olla mitään tekemistä hepojen kanssa, kun kyseessä on kasausvirhe (väärät laakerivälykset). Liittynee enempi valmistusajankohtaan ja silloin vaikuttaa se, ettei Deltan aikaan myyty 120 hv mallia, vaan T-Jet oli aina = 150 hv. 120 hv Dynamic (ja Dualogic) tulivat vasta AK:n aikana.

Vaihteisto on tosiaan M32 -pohjainen eikä siitä hirveästi taida kotimaisia kokemuksia löytyä. Ftcf:n puolella vaikuttaa tasan 1 kpl käyttäjiä. Googletuksella sentään löytyi vähän lisää tarinaa http://www.fiatforum.com/bravo/346837-a ... logic.html
Kivijärvi kirjoitti:Luksus karisee toki Fiatiin astuttaessa.
Mjoo, ulkomuoto (IMHO) on edelleen erittäin OK, mutta sisustan ”ten shades of grey” vaatinee tuhdin masennuslääkityksen kuskille.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vanhemmissa 150hv malleissa on ihan asiallinen sisusta. On värillistä tikkausta penkeissä ja ovipahveissa ym.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re:

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Albertolli kirjoitti:Vanhemmissa 150hv malleissa on ihan asiallinen sisusta. On värillistä tikkausta penkeissä ja ovipahveissa ym.
Totanoin, suoritin justiinsa pariteettitarkastuksen muistilleni ja seison edellisen väitteeni takana. Kaikki Deltan myymät T-Jetit olivat 150 hv padalla, mutta värilliset tikkaukset yms. löytyy vain Sport -mallista. Joka on se suositeltavampi, koska siinä on ohjaustehotuksen määrä säädettävissä (se sport -nappi), monipuolisempi ajotietokone yms. pientä - ero varustelussa oli paljon suurempi (Sport/Dynamic) kuin AK:n maahantuomissa malleissa. Toisaalta noissa 150 hv Dynamiceissä näyttää sentään olevan kojelauta "hiilikuitua", mikä uudemmasta puuttuu. Puutteena tässä vanhemmassa kalustossa on hands free (Blue&Me), joka oli jokseenkin tolkuttoman hintainen lisävaruste (toista tonnia, muistaakseni) -> taitaa olla aika harvassa. Plus se ilmeisin eli ei löydy minkään sorttista automaattia.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Varmasti onkin noin. Muutamaan yksilöön tullut tutustuttua ja ovat tainneet tosiaan olla Sport -mallia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Gusse »

insinörtti kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Vanhemmissa 150hv malleissa on ihan asiallinen sisusta. On värillistä tikkausta penkeissä ja ovipahveissa ym.
Totanoin, suoritin justiinsa pariteettitarkastuksen muistilleni ja seison edellisen väitteeni takana. Kaikki Deltan myymät T-Jetit olivat 150 hv padalla, mutta värilliset tikkaukset yms. löytyy vain Sport -mallista. Joka on se suositeltavampi, koska siinä on ohjaustehotuksen määrä säädettävissä (se sport -nappi), monipuolisempi ajotietokone yms. pientä - ero varustelussa oli paljon suurempi (Sport/Dynamic) kuin AK:n maahantuomissa malleissa. Toisaalta noissa 150 hv Dynamiceissä näyttää sentään olevan kojelauta "hiilikuitua", mikä uudemmasta puuttuu. Puutteena tässä vanhemmassa kalustossa on hands free (Blue&Me), joka oli jokseenkin tolkuttoman hintainen lisävaruste (toista tonnia, muistaakseni) -> taitaa olla aika harvassa. Plus se ilmeisin eli ei löydy minkään sorttista automaattia.
Sportissa on myös boosti, jonka pitäisi hetkellisesti nostaa turbon painetta ja tarjota parin sekunnin ajan suurempaa vääntöä ja oliko noin 170 heppaa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro ja kiitos vastauksistanne!
Taitaa Bravo jäädä jonkun toisen ostettavaksi, kun 6v Lancia lähenee rahallista arvottomuutta hurjalla vauhdilla.. Tosin lieneepä Lancian kohdalla arvonmääritys vähän vaikeampaa kuin Golfin tai Corollan, mutta tässä vuoen 2014 puolella hintakäsitykset ovat saaneet 4000 euron haarukan ja huonoimmat arviot näemmä tulevat pääsääntöisesti Fiat-merkkiorganisaation omilta jälleenmyyjiltä. Kai ovat tulleet allergisiksi koko konsernin tuotteille..!?

Jonkun laittamassa Fiatforumin linkissä oli threadi, jonka perusteella toi Dualogic on sama loota kuin muissakin Bravoissa, tässä tapauksessa lootan saa rikki ilmeisesti automaattisesti... :lol: Ei jotenkin ole nostamassa ostoaikeita.

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Kivijärvi kirjoitti:Moro ja kiitos vastauksistanne!
Taitaa Bravo jäädä jonkun toisen ostettavaksi, kun 6v Lancia lähenee rahallista arvottomuutta hurjalla vauhdilla.. Tosin lieneepä Lancian kohdalla arvonmääritys vähän vaikeampaa kuin Golfin tai Corollan, mutta tässä vuoen 2014 puolella hintakäsitykset ovat saaneet 4000 euron haarukan ja huonoimmat arviot näemmä tulevat pääsääntöisesti Fiat-merkkiorganisaation omilta jälleenmyyjiltä. Kai ovat tulleet allergisiksi koko konsernin tuotteille..!?

Jonkun laittamassa Fiatforumin linkissä oli threadi, jonka perusteella toi Dualogic on sama loota kuin muissakin Bravoissa, tässä tapauksessa lootan saa rikki ilmeisesti automaattisesti... :lol: Ei jotenkin ole nostamassa ostoaikeita.
Juu, tuo Delta on aika vaikea pala monelle autofirmalle. Saman huomasin itsekin reilu vuosi sitten kun yritin omaani vaihdossa tarjoilla. Meni sitten kuitenkin Nettiauton kautta kaupaksi vajaassa kuukaudessa, kun hinta oli kohillaan. Tällä hetkellä ostaisin kyllä mieluusti tuon Autokeskuksen Deltan, jos ei olisi jo kahta autoa. Muuten nuo nettiautossa olevat Deltat on omasta mielestä ylihinnoiteltuja.

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

407 ehti mennä. Mitähän sitä seuraavaksi katselisi :?.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Volvo 945 allekirjoittaneelta? :D
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Minä kyllä voisin hankkia Volvon mielelläni, mutta loppukäyttäjälle Volvo ei valitettavasti kelpaa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gusse kirjoitti:Sportissa on myös boosti, jonka pitäisi hetkellisesti nostaa turbon painetta ja tarjota parin sekunnin ajan suurempaa vääntöä ja oliko noin 170 heppaa.
Ei ole, vaan sport nappi tekee ihan samaa kuin Giuliettan Dynamic tila: kaasupolkimen vaste äkäisemmäksi, ohjaustehostuksen asetukset muuttuvat ja ahtopaineen annetaan nousta ylemmäs. Normaalisti ahtopaine rajataan noin 1 bariin, millä saadaan väännöksi 206 Nm 2250-5000 rpm haarukassa. "Sokka poistettuna" maksimi on reilut 1,3 bar, millä irtoaa 230 Nm @ 3000 rpm. Huipputeho ei muutu, yli 5000 rpm taitaa jo tulla ahtimen kapasiteetti vastaan.

Tosin on yksi erokin - Bravon sport tilassa ohjaustehostus kevenee, joten ohjauksen tuntuma paranee pleikkariohjauksesta siedettäväksi. Giuliettassa puolestaan tuntuma on mitä on ja Dynamic tilassa ohjaus vain keskittää voimakkaammin. OK moottoritieajossa (auto kulkee suoraan ohjaamatta), mutta vastaan hankaava sähkömoottori tuntuu todella oudolta kaupunpyörityksessä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Emännän Rellu on viimeisen vuoden aikana alkanut murentua käsiin. Onkos kellään kokemusta uudesta Kia Soulista? Onko parempi ajaa kuin vanha, ja tarvitseeko konetiellä Peltoreita? Nuo asiat ovat Scenicissä hyvällä tolalla mutta kun se piru ei halua enää pysyä nipussa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin