TeroPee kirjoitti:Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.
Ääh, häh.
Kyllä JTD:n luonne on mukavan sporttinen (varsinkin, kun miettii dieselinä). Moni muumerkkinen "urheiluvehje" on luonteettomampi bensakoneella, mitä Alfa JTD:llä. Etenkin 2.4:llä, kun käykin aika nätisti. Yksysi on sopiva säästöpossu, vaikkei luonnetta samalla tavalla tarjoakaan. Oletan, että olet ajanut moisilla? Jos et, niin suosittelen kokeilemaan
Olen ajanut sekä 1.9 että 2.4 dieselit, molemmat tosin automaatteja. Voimaa saadaan dieselistä kyllä kivasti mutta itseä häiritsee lyhyt vetoalue. Se ei parane edes automaatilla. Ajiin vastikään Golf 7 GTD:llä (184hv, DSG) ja A3 (8V eli se ihan uusin) 1.8 TFSIq S-tronicilla (180hv). Periaatteessa Golf on viritetty sporttisemmaksi mutta se vetoalueen lyhyys ärsytti nopeasti ja katkottomasti vaihtavasta kaksoiskytkinlaatikosta huolimatta.
Enemmän luonnetta on jopa mun omassa GTV:ssä ja varsinkin 205 Greenissä jossa on 1.360 cm3 kone ja kaksikurkkuinen kaasari sekä kivat 85hv.
alfa164 kirjoitti: samaan kategoriaan menee joidenkin "totuus",että oikeassa urheiluautossa kuuluu olla käsin siirrettävät rattaat,ja rattaiden siirtoa varten erillinen jalkapainin,vaikka oikeissa URHEILU autoissa moiset jäänyt jo aikoja sitten menneisyyteen
Tai sitten niitä oikeita URHEILU autoja tekevät yhä harvemmat ja harvemmat perinteistenkin valmistajien siirtyessä yhä lähemmäksi bulevardisportteja ja urheilullisia premium SUV:ja kohderyhmänään harmaat pantterit, supermallit ja muut peter panit..
-Tazio
Niimpä.hyvänä esimerkkinä bulevardisportti Bugatti Veyron.
Sarkasmiksi tarkoitettu heitto,ja vielä hymiöillä varustettu.Onnistuu se laskeminen helmi taulullakin,mutta laskimella vaan nopeampaa,ja mukavampaa,ja helpompaa
Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä !
+ valkoinen
+ automaatti
+ nahkapenkit
+ näkyvyys
+ asiallinen moottori
+ neliveto
- tylsä merkki
- ei mikään tykki - mutta pitääkö tällaisen ollakaan?
Kuusi plussaa ja 1-2 miinusta makuasioista riippuen. Selvä peli, hae pois.
Täytyy nyt fundeeraa oikeen huolella. Vaikka GTA on loistava auto,alkaa siihenkin näköjään kyllästymään prkl.. Tosta sais sit joku alfisti malliston huippuversion ! Puoltoista vuotta tahkottu gtalla ja hauskaa on ollut mutta silti tekis mieli vaan vaihtaa. Emäntäkin olis tyytyväinen ku sais ajaa "maasturilla" Alfalla ei suostu ajamaan oikeastaan ollenkaan
Käy koittamassa, sitten oot paljon viisaampi. Kattelin vuosi sitten kanssa tuon koppaisia Suzukeja kun oli rouvan autonvaihto käsillä. Vaihtoehtona oli myös CR-V, mut jotenkin mua kiinnosti Suzuki enemmän, tosin 1.9 dieselinä. Sehän lienee sama kuin Alfan 1.9 jtdm, jollen ihan väärin muista.
^^^tuo homma kaduttaa jälkeenpäin, yksi Alfa jonka möin pois 7 vuotta sitten on kummitellut mielessä ja unissa siitä lähtien.
Oli mahdollisuus ostaa vajaa vuosi sitten takaisin, mutta oli niin hirveässä kunnossa että jouduin jättää väliin. Vieläkin käy aikaajoin mielessä että joskus vielä hommaan saman Alfan takaisin
^^ Nimenomaan. Koeajo ratkaisee paljon,voipi olla ihan hirveä ajaa ja se oli siinä.. Ja tietty myös liikkeen vaatima väliraha. Alfojen kanssa yleensä ollut vaikea saada edes tyydyttävää korvausta liikkeiltä. No mut,tänään on vapaapäivä jos painelis hämeenlinnaan kattelee
^ Hahahha Njoo,soitin sinne, niin auto on vantaalla suzukivelholla tutkittavana. "Omat pojat" ei löytänyt mitään vikaa,eli 80-100km/h kiihdyttäessä täristää. Kaikki "tuning" hommat on tehty merkkiliikkeessä uuteen autoon kun se on saapunut maahan ja näin ollen on suzukin omia palikoita kuulema. Alla olevissa vanteissa on kitkat,ja nyt alla on alkuperäiset 16" uusilla kesänakeilla,eli rengas-sinksaukset pitäs sit kuitenkin tehdä yms.. Maanantaina tulee soittoa onko tärinän syy selvinnyt.
willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä !
No tuota.... "Hei, mulla oli tuollainen kuumaverinen Italialainen, nopea, kaunis ja harvinainen urheiluauto, mutta vaihdoin sen sitten hetken mielijohteesta pieneen Suzuki-citymaasturiin" - saattaapi jossain vaiheessa ahdistaa myöhemmin. Älä nyt hyvä mies...
willez kirjoitti:^ Hahahha Njoo,soitin sinne, niin auto on vantaalla suzukivelholla tutkittavana. "Omat pojat" ei löytänyt mitään vikaa,eli 80-100km/h kiihdyttäessä täristää. Kaikki "tuning" hommat on tehty merkkiliikkeessä uuteen autoon kun se on saapunut maahan ja näin ollen on suzukin omia palikoita kuulema. Alla olevissa vanteissa on kitkat,ja nyt alla on alkuperäiset 16" uusilla kesänakeilla,eli rengas-sinksaukset pitäs sit kuitenkin tehdä yms.. Maanantaina tulee soittoa onko tärinän syy selvinnyt.
Kysy suoran kaupan hintaa myös. Voin ostaa sinulta GTA:n suoraan pois, jos ja kun se hyödyttää Sukisukin ostoa.
Tuskin Laakkonen kovin korkealle arvostaa GTA:ta......
^ Kyllähän ne alfan tietoja hiukan kyseli. Mutta on kuitenkin "marginaalimerkki niinkuin myös tämä meidän madallettu suzuki" . Ei ole mitään kuulunut sieltä. Hiukan muutenkin huuma laantunut kun alfakin on ilman aivoja tallissa Kirurgin puhelua odotellessa..
Isäukon pentele ei enää kehdannut ajaa alle 300 hevosvoimaisella autolla. Tietenkään merkki ei vaihtunut, mutta nyt Jeepin konehuoneeseen ei virtaa enää paholaisen mehua vaan puolipalloihin tulee happea etsimään ihan oikeaa bensiiniä! Menin leukailemaan että Hemi Grand Cherokee ei MiToa kyydistä pudottanut; uusinta-ottoa lupaili omalla yksilöllään faija... Raportoidaan kuinka käy!
Lerppu (jos nimimerkki on pienellä, niin eikös se lauseen alussa kirjoiteta isolla? ) käy nyt hakemassa sen 166:n. Katot vaan että siinä on oikea määrä mäntiä. Mulla olis sisusta tiedossa siihen
TeroPee kirjoitti:Diesel ja Jaguar sopii vielä huonommin yhteen kuin diesel ja Alfa Romeo. Koskaan en ole X-typellä ajanut mutta aina silloin tällöin kuolaan 3.0 V6 -malleja. Nätti auto ja asiallinen voimalinja.
Ääh, häh.
Kyllä JTD:n luonne on mukavan sporttinen (varsinkin, kun miettii dieselinä). Moni muumerkkinen "urheiluvehje" on luonteettomampi bensakoneella, mitä Alfa JTD:llä. Etenkin 2.4:llä, kun käykin aika nätisti. Yksysi on sopiva säästöpossu, vaikkei luonnetta samalla tavalla tarjoakaan. Oletan, että olet ajanut moisilla? Jos et, niin suosittelen kokeilemaan
Olen ajanut sekä 1.9 että 2.4 dieselit, molemmat tosin automaatteja. Voimaa saadaan dieselistä kyllä kivasti mutta itseä häiritsee lyhyt vetoalue. Se ei parane edes automaatilla. Ajiin vastikään Golf 7 GTD:llä (184hv, DSG) ja A3 (8V eli se ihan uusin) 1.8 TFSIq S-tronicilla (180hv). Periaatteessa Golf on viritetty sporttisemmaksi mutta se vetoalueen lyhyys ärsytti nopeasti ja katkottomasti vaihtavasta kaksoiskytkinlaatikosta huolimatta.
Enemmän luonnetta on jopa mun omassa GTV:ssä ja varsinkin 205 Greenissä jossa on 1.360 cm3 kone ja kaksikurkkuinen kaasari sekä kivat 85hv.
Tottahan sitä ajaisi vähintään viisilitraisella kahdeksanpyttyisellä vaparibensalla, mutta kun pitää autolla ajaakin ja köyhällä ei ole kaikkeen varaa, eikä aikakaan riitä harrastamiseen. Hyvä siis, että Alfalla ja Jaguaarilla on dieselkoneisia vaihtoehtoja. Yksi TDI VAG taloudessa on enemmän kuin tarpeeksi. Ei sillä jaksa ajaa.
lerppu kirjoitti:Isäukon pentele ei enää kehdannut ajaa alle 300 hevosvoimaisella autolla. Tietenkään merkki ei vaihtunut, mutta nyt Jeepin konehuoneeseen ei virtaa enää paholaisen mehua vaan puolipalloihin tulee happea etsimään ihan oikeaa bensiiniä! Menin leukailemaan että Hemi Grand Cherokee ei MiToa kyydistä pudottanut; uusinta-ottoa lupaili omalla yksilöllään faija... Raportoidaan kuinka käy!
Toivotaan, että faijasi Jeepin perässä ei lue SRT..
willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä !
Sanattomaksi vetää. Madallettu japanilainen maastoauto leveillä matalaprofiillirenkailla, isolla bensakoneella eikä silti kulje mihinkään - en ymmärrä ollenkaan. Ei voi mennä maastoon, mutta tuskin on ihan helmi asfaltillakaan. Meitsin mielestä vielä ihan hirvittävän ruma. No, nää on kai niitä makuasioita.
Ei se sun kuume tästä voi johtua, sen täytyy olla jotain muuta. Käy hyvä mies verikokeessa.
Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...
lerppu kirjoitti:Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...
Cometh the hour, cometh the Man
Millainen pata tuo nykyhemi oikein on? Omat kokemukset tuosta ovat täysi nolla. Vanha 5,2/5,9 on jossain määrin tuttu ja 6,1 Hemistä on otettu lyhyet savut, joten asintuntijan mielipide kiinnostaa.
Tuossa kun iskutilavuuskin on jotenkin mukavan kuuloinen
Otsa vähän lämmin ja tähtäimessä tälläinen volvo. Ex-alfailijana en koe, että nykypäivänä löytäisin alfatarjonnasta itselleni ja perheelleni autoa. Sääli.
willez kirjoitti:Nyt on pakko linkittää tämä. Siis en tiedä miksi, mutta nyt on aivan sairas kuume vaihtaa alfa TÄHÄN ! Autokuumetta 39,5C ja alko jo j*malauta tommoset katumaasturit kiihottamaan ! Sanokaa ny suoraan mitä tässä pitäis tehdä !
Sanattomaksi vetää. Madallettu japanilainen maastoauto leveillä matalaprofiillirenkailla, isolla bensakoneella eikä silti kulje mihinkään - en ymmärrä ollenkaan. Ei voi mennä maastoon, mutta tuskin on ihan helmi asfaltillakaan. Meitsin mielestä vielä ihan hirvittävän ruma. No, nää on kai niitä makuasioita.
Ei se sun kuume tästä voi johtua, sen täytyy olla jotain muuta. Käy hyvä mies verikokeessa.
Tuohan kuullostaa juuri sopivan järkevältä yhdistelmältä. Jos autohankintoja ajattelisi järjellä niin eihän kukaan ajaisi Alfallakaan.
^
Itseasiassa... Järkevästi aatellen ajan Alfalla.
Etenkin 156 on tullut tutuksi, jakopäävauriota lukuunottamatta varmaan tasan joka ikinen tyyppivika nyt jo koettu. Ja paljon niitä ei-niin-tyypillisiä vikoja (mm. vilkkurele )
Joten mikään ei enää yllätä. Osaan jo etsiä halpoja toimivia osia tilalle, pystyn itse tekemään paljon. Kun tuo kulkee ja ei ole läpimätä kakka, niin järkevämpi vaihtoehto mielestäni, kuin vanha tojota (koska uudempi/samanikäinen on jo niin paljon kalliimpi kuin Alfa, ettei tosikaan - budjetti ei riittäisi edes melkein hankintaan). Saksanvankkuri VW on etenkin TSI-koneella erikoistunut käytetyn auton surmanloukkuostoon... Ei siinä, vaikka näissäkin on jatkuvasti ja aina jotain vikaa, niin kertaakaan ei ole (oma) Alfa jättänyt vielä tien päälle!
^ No ei oo kyllä hinnan kiroissa. Näissä on kyllä teknisiä yksityiskohtia jotka kampeavat hintaa alaspäin mutta tuolla rahalla ei enää voi kovasti metsään mennä.
Tossa olisi mielekäs pikkukone, ja kohtuukulutus ja -kilometrit. Vaan mitenpä toimii ja kestää tuollainen Dualogic-vaihteisto? Sehän on joku selespeedin evoluutio kuitenkin. Noissa bensa-Bravoissa olen ymmärtänyt olevan jonkin lähtökohtaisesti heikon vaihteiston, joka etenkin 150hp -versiossa porsii sitten varsin nopeasti. Onkohan tuo Dualogic vaihteisto vain sen saman lootan robotisoitu versio?
Olen joskus koeajanut smart fortwon, jossa on tuollainen robottiloota. Haukuttu hitaaksi ja huonoksi, vaan eipä tuntunut itseäni kiusavan. Nykiväkin vaihto automaattisesti tehtynä taitaa mun päässä olla itse tehtyä parempi. Ja kiitosta saa kiinteydestä, mulla kun tahtoo mennä hermo luisteleviin momentinmuuntimellisiin lootiin. Onko kellään kokemusta tuollaisesta Dualogic-vaihteistosta...? Onhan noita Viissatasissa, Puntoissa, ja tavarapuolen pikkukipoissa (nimeä en nyt muista). Muutenhan auto on ihan ajolleen vertailukelpoinen oman Nuova Deltan kanssa - joskus tuli ponnistettua 1.6 Multijet ja 1.9 Multijet Bravot. Luksus karisee toki Fiatiin astuttaessa.
lerppu kirjoitti:Kappas, Ghost has stirred from his slumber - ja heti sivaltaa sanan säilällä tappavan tarkasti! Ei oo, Tazio, tuo perinnön odottelukapistus katu ja kilpatekniikan tuotos. Olisikin. Nyt sekä auto että kone jo tuttuja monesta yhdistelmästä. Ihan jees - kyllä! SRT elähdyttäis toki eritavalla...
Cometh the hour, cometh the Man
Millainen pata tuo nykyhemi oikein on? Omat kokemukset tuosta ovat täysi nolla. Vanha 5,2/5,9 on jossain määrin tuttu ja 6,1 Hemistä on otettu lyhyet savut, joten asintuntijan mielipide kiinnostaa.
Tuossa kun iskutilavuuskin on jotenkin mukavan kuuloinen
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Tämän milleniumin hemipatoja oon toki joitain käskytellyt, en tiedä täyttyykö asiantuntija-status niistä. Pari viikkoa ajelin Dodge Magnum-Hemillä, Chargeria koeajanut jonkun kilsan (lähes identtiset). Autona näihin voi verrata 300C:tä, jota ajanut paljon diesel-pannulla. Hemiä lisäksi vielä Commanderin puikoissa joitain satoja maileja. Grand Cherokeeta nyt sitten useammalla padalla... Mutta vain kerran lyhyesti Hemi Cudaa päässyt kokemaan. Verrokkina Cuda täysin ylivoimainen! Moderni Hemi lepuuttajineen pirun sivistynyt. Niin sividtynyt, että luonnetta saa etsiä! Numeroitaan laiskempi kaikissa kokeilemissani laitoksissa. Tosin karmaiseva Hryslerin ajonhallinta leikkaa iloja padasta... Don't get me wrong - on se ihan oikee kasi! Kliininen vaan, ei herätä tuntemuksia. Toivois enemmän räyhähenkeä, nyt se on leppoisan vahva.
Kivijärvi kirjoitti:Noissa bensa-Bravoissa olen ymmärtänyt olevan jonkin lähtökohtaisesti heikon vaihteiston, joka etenkin 150hp -versiossa porsii sitten varsin nopeasti.
Ei pitäisi olla mitään tekemistä hepojen kanssa, kun kyseessä on kasausvirhe (väärät laakerivälykset). Liittynee enempi valmistusajankohtaan ja silloin vaikuttaa se, ettei Deltan aikaan myyty 120 hv mallia, vaan T-Jet oli aina = 150 hv. 120 hv Dynamic (ja Dualogic) tulivat vasta AK:n aikana.
Vaihteisto on tosiaan M32 -pohjainen eikä siitä hirveästi taida kotimaisia kokemuksia löytyä. Ftcf:n puolella vaikuttaa tasan 1 kpl käyttäjiä. Googletuksella sentään löytyi vähän lisää tarinaa http://www.fiatforum.com/bravo/346837-a ... logic.html
Kivijärvi kirjoitti:Luksus karisee toki Fiatiin astuttaessa.
Mjoo, ulkomuoto (IMHO) on edelleen erittäin OK, mutta sisustan ”ten shades of grey” vaatinee tuhdin masennuslääkityksen kuskille.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Albertolli kirjoitti:Vanhemmissa 150hv malleissa on ihan asiallinen sisusta. On värillistä tikkausta penkeissä ja ovipahveissa ym.
Totanoin, suoritin justiinsa pariteettitarkastuksen muistilleni ja seison edellisen väitteeni takana. Kaikki Deltan myymät T-Jetit olivat 150 hv padalla, mutta värilliset tikkaukset yms. löytyy vain Sport -mallista. Joka on se suositeltavampi, koska siinä on ohjaustehotuksen määrä säädettävissä (se sport -nappi), monipuolisempi ajotietokone yms. pientä - ero varustelussa oli paljon suurempi (Sport/Dynamic) kuin AK:n maahantuomissa malleissa. Toisaalta noissa 150 hv Dynamiceissä näyttää sentään olevan kojelauta "hiilikuitua", mikä uudemmasta puuttuu. Puutteena tässä vanhemmassa kalustossa on hands free (Blue&Me), joka oli jokseenkin tolkuttoman hintainen lisävaruste (toista tonnia, muistaakseni) -> taitaa olla aika harvassa. Plus se ilmeisin eli ei löydy minkään sorttista automaattia.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Albertolli kirjoitti:Vanhemmissa 150hv malleissa on ihan asiallinen sisusta. On värillistä tikkausta penkeissä ja ovipahveissa ym.
Totanoin, suoritin justiinsa pariteettitarkastuksen muistilleni ja seison edellisen väitteeni takana. Kaikki Deltan myymät T-Jetit olivat 150 hv padalla, mutta värilliset tikkaukset yms. löytyy vain Sport -mallista. Joka on se suositeltavampi, koska siinä on ohjaustehotuksen määrä säädettävissä (se sport -nappi), monipuolisempi ajotietokone yms. pientä - ero varustelussa oli paljon suurempi (Sport/Dynamic) kuin AK:n maahantuomissa malleissa. Toisaalta noissa 150 hv Dynamiceissä näyttää sentään olevan kojelauta "hiilikuitua", mikä uudemmasta puuttuu. Puutteena tässä vanhemmassa kalustossa on hands free (Blue&Me), joka oli jokseenkin tolkuttoman hintainen lisävaruste (toista tonnia, muistaakseni) -> taitaa olla aika harvassa. Plus se ilmeisin eli ei löydy minkään sorttista automaattia.
Sportissa on myös boosti, jonka pitäisi hetkellisesti nostaa turbon painetta ja tarjota parin sekunnin ajan suurempaa vääntöä ja oliko noin 170 heppaa.
Moro ja kiitos vastauksistanne!
Taitaa Bravo jäädä jonkun toisen ostettavaksi, kun 6v Lancia lähenee rahallista arvottomuutta hurjalla vauhdilla.. Tosin lieneepä Lancian kohdalla arvonmääritys vähän vaikeampaa kuin Golfin tai Corollan, mutta tässä vuoen 2014 puolella hintakäsitykset ovat saaneet 4000 euron haarukan ja huonoimmat arviot näemmä tulevat pääsääntöisesti Fiat-merkkiorganisaation omilta jälleenmyyjiltä. Kai ovat tulleet allergisiksi koko konsernin tuotteille..!?
Jonkun laittamassa Fiatforumin linkissä oli threadi, jonka perusteella toi Dualogic on sama loota kuin muissakin Bravoissa, tässä tapauksessa lootan saa rikki ilmeisesti automaattisesti... Ei jotenkin ole nostamassa ostoaikeita.
Kivijärvi kirjoitti:Moro ja kiitos vastauksistanne!
Taitaa Bravo jäädä jonkun toisen ostettavaksi, kun 6v Lancia lähenee rahallista arvottomuutta hurjalla vauhdilla.. Tosin lieneepä Lancian kohdalla arvonmääritys vähän vaikeampaa kuin Golfin tai Corollan, mutta tässä vuoen 2014 puolella hintakäsitykset ovat saaneet 4000 euron haarukan ja huonoimmat arviot näemmä tulevat pääsääntöisesti Fiat-merkkiorganisaation omilta jälleenmyyjiltä. Kai ovat tulleet allergisiksi koko konsernin tuotteille..!?
Jonkun laittamassa Fiatforumin linkissä oli threadi, jonka perusteella toi Dualogic on sama loota kuin muissakin Bravoissa, tässä tapauksessa lootan saa rikki ilmeisesti automaattisesti... Ei jotenkin ole nostamassa ostoaikeita.
Juu, tuo Delta on aika vaikea pala monelle autofirmalle. Saman huomasin itsekin reilu vuosi sitten kun yritin omaani vaihdossa tarjoilla. Meni sitten kuitenkin Nettiauton kautta kaupaksi vajaassa kuukaudessa, kun hinta oli kohillaan. Tällä hetkellä ostaisin kyllä mieluusti tuon Autokeskuksen Deltan, jos ei olisi jo kahta autoa. Muuten nuo nettiautossa olevat Deltat on omasta mielestä ylihinnoiteltuja.
Gusse kirjoitti:Sportissa on myös boosti, jonka pitäisi hetkellisesti nostaa turbon painetta ja tarjota parin sekunnin ajan suurempaa vääntöä ja oliko noin 170 heppaa.
Ei ole, vaan sport nappi tekee ihan samaa kuin Giuliettan Dynamic tila: kaasupolkimen vaste äkäisemmäksi, ohjaustehostuksen asetukset muuttuvat ja ahtopaineen annetaan nousta ylemmäs. Normaalisti ahtopaine rajataan noin 1 bariin, millä saadaan väännöksi 206 Nm 2250-5000 rpm haarukassa. "Sokka poistettuna" maksimi on reilut 1,3 bar, millä irtoaa 230 Nm @ 3000 rpm. Huipputeho ei muutu, yli 5000 rpm taitaa jo tulla ahtimen kapasiteetti vastaan.
Tosin on yksi erokin - Bravon sport tilassa ohjaustehostus kevenee, joten ohjauksen tuntuma paranee pleikkariohjauksesta siedettäväksi. Giuliettassa puolestaan tuntuma on mitä on ja Dynamic tilassa ohjaus vain keskittää voimakkaammin. OK moottoritieajossa (auto kulkee suoraan ohjaamatta), mutta vastaan hankaava sähkömoottori tuntuu todella oudolta kaupunpyörityksessä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Emännän Rellu on viimeisen vuoden aikana alkanut murentua käsiin. Onkos kellään kokemusta uudesta Kia Soulista? Onko parempi ajaa kuin vanha, ja tarvitseeko konetiellä Peltoreita? Nuo asiat ovat Scenicissä hyvällä tolalla mutta kun se piru ei halua enää pysyä nipussa.