Sivu 234/443

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 15:17
Kirjoittaja h_lauri
MarcusV kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Keravan arvauskeskus meinasi tappaa faijan. Tännekin sen kertonut, mutta kertauksena: oli vähän pipiä ja rintasärkyä ymv. pientä kivaa. Tulehdusarvot läpi katosta. 2vko buranaa ja kotia lepäämään. Takaisin 2vko päästä, sama jatkuu - ei muutaku lisää buranaa. Faijan onneksi oli paikalla käymässä joku sydänkirurgi tjsp... siitä sitten lanssilla teholle. Ei kuulemma ollut päiviä elinaikaa jälellä, jos ei olisi päässyt hätäleikkaukseen (?) tai oikean hoidon piiriin ylipäänsä.

Että kyllä nuo osaavat muuallakin...
Nojuuh, mutkin on kymmenen vuoden ajan pistetty ennen asian hoitamista pihalle närästyslääkkeet kourassa ja myös ehdotettu "ahdistuksen" lievittämistä puhumalla ammattiauttajalle.. Eivät vaan normilekuritkaan aina osaa lukea noita sydänfilmejä vaan se vaatii ammattilaisen.
Jorvi hoiteli takavuosina yhen sedän infarktia keuhkokuumeena ja kun antibiootti ei auttanut, keksivät sitten diagnosoida tarkemmin. Toinen setä lähti närästyslääkkeet taskussa lauantaina ja kellahti kumoon tiistaina...niin että silloin, kun itse jouduin sinne aivoinfarktin vuoksi, ei luottamus ollut kovinkaan korkealla. Yksi sikäläinen neurologi vielä alkoi kinastelemaan merkonomin kanssa, mistä se B12-vitamiini ihmiskehoon tuleekaan, jos ei olla purkin äärellä.

Oma avautuminen liittyy kusenkeltaisen padan kuvaan kojetaulussa. "Have engine checked" ja melkoinen ravistus oireina, tyhjäkäynnillä kans. Kun kiihdytti ja kiekat nousi yli 2000 rpm, hakkaus väheni, samoin kolmosella pystyi ajamaan kuuttakymppiä ihan ok (n. 3000 rpm), mutta kun laittoi neloselle, alkoi ravistaa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 17:12
Kirjoittaja jkk
^mä en ymmärrä et miten julkisen sektorin terveydenhuolto henkilökunnasta on niin tunareita vaikka ovat suurinpiirtein samat koulut käyneet kuin yksityiset...

liittyyks toi sun ravistus niinku vaihteisiin selkeesti? eiks vaihtokunnossa oleva vauhtipyörä ravistele? vai onko tuossa sellasta ollenkaan?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 17:33
Kirjoittaja Tiphookki
Viime perjantaina tietokoneesta levisi tuuletin ja se meni takuukorjattavaksi (reilu 5kk vanha kone), lauantaina katkesi konepellin aukaisuvaijeri jonka saaminen pian olisi aika pirun tärkeää, töissä saatananmoinen kiire ja hermot kireellä. Ei kai tässä muuta.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 17:41
Kirjoittaja h_lauri
jkk kirjoitti:^mä en ymmärrä et miten julkisen sektorin terveydenhuolto henkilökunnasta on niin tunareita vaikka ovat suurinpiirtein samat koulut käyneet kuin yksityiset...

liittyyks toi sun ravistus niinku vaihteisiin selkeesti? eiks vaihtokunnossa oleva vauhtipyörä ravistele? vai onko tuossa sellasta ollenkaan?
:?

Emmää mistää mitää tiiä. Vikakoodi nollattu ja kinneri kulkee. Pakonokan asentotunnistinvikaa epäilivät. Unohtu sanoa, että ravisti vapaallakin, kun painoi kaasua. Antiavautuminen: oli kivaa ajaa busson kyydissä pajalle ja letkassa takaisin. Jotain hyötyä pojan muutosta Alkon viereen. :-D

Toi julkisen vs. yksityisen laatutaso on mielenkiintoinen kysymys. Diacorin neurologi teki paljon paremman vaikutuksen (onneksi olin silloin töissä niin meni työterveyden piikkiin).

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 18:41
Kirjoittaja PK
:drinking: no kyllä auto säikäytti tänään, kun just olin lähtenyt asiakkaan luota, niin yhtäkkiä pilli huutamaan ja kissan kokoset kirjaimet näytölle,että "NUMBERPLATE LIGHT FUNCTION FAILURE"... tai jotain ja siinä ekana tuli miäleen että ei vittu menikö mittarivalot tai jotain ja ankaraa kiroilua mielessä. Ja koitin siinä päivänvalossa kurkkia, mut sit hoonolla soomella hokasin et rekkarikilpeehän tää tarkottaakin... no kohta ilmoitus hävisi ja kaikki hyvin taas... :-D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 18:45
Kirjoittaja mutt
h_lauri kirjoitti:Toi julkisen vs. yksityisen laatutaso on mielenkiintoinen kysymys.
Sitäkin mielenkiintoisempi siitä tulee, kun huomioidaan, että julkisen lekurit ovat varsin usein töissä myös yksityissektorilla.

Yksityisellä on enemmän aikaa per asiakas, kun määrät on pienempiä. Lisäksi resursseja voidaan keskittää niille alueille josta raha tulee, ja jättää harvinaisemmat ja kalliimmat hankaluudet julkiselle. Syöpähoitoja ja isoja operaatioita tehdään aika vähän yksityisellä verrattuna julkiseen. Julkisella puolella tk-lääkärin työhönsä käyttämästä ajasta ja resursseista päättävät kunnallispoliitikot, joilla ei yleensä ole muuta kompetenssia aiheeseen, kuin katsoa minkä näköisiä numeroita on viivan alla. Kaikilla ei sitäkään, ja sitten käy niitä kukkasia, että viedään toimintaedellytyksiä perusterveydenhuollolta, kun halutaan säästää kuluista, jotka tulevat raskaammasta hoidosta - jonka tarpeeseen voitaisiin vaikuttaa siellä perusterveydenhuollossa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 18:51
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Täyttä asiaa.

Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 19:03
Kirjoittaja Tazio
^^ ja ^
Joo, tosin jonkin verran jokunen vuosi sitten ko. probleemeja rapsutelleena ei voi välttyä valitettavalta diagnoosilta jossa suurimmat ongelmat ovat käsittämättömät organisaatiot ja p***a johtaminen.

-Tazio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:33
Kirjoittaja Jalamari
Noihin aiempiin Suomen posti viesteihin. Mulla kesti Lohjalta sen suuttimen matka Vaasaan yli viikon. Kiinasta tuli paketti kuudessa päivässä. :lol:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:35
Kirjoittaja Tiphookki
Kaveri tilasi Kreikasta kamaa ja ihmetteli, että missähän viipyy. Noh joku Kesäbörje oli tiputtanut saapumisilmoituksen naapurin postiluukusta ja kyseinen naapuri oli jossain lomalla. Paketti lähti takasin Kreikkaan ja joutuu nyt maksamaan toistamiseen toimituskulut vaikka selitti myyjälle, että mitä oli käynyt. Oli kaveri pistänyt pikkusen hyvää palautetta postille asiasta.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:47
Kirjoittaja insinörtti
Ihanaa, mikkisoft!

Aikoinaan tietämyskone käynnistyi tasan minuutissa, mutta ajan mittaan kertynyt muutama service päkki yms. tauhkaa ja rupesi menemään 10 min. SSD kovalevy palautti käynnistymisajan tuonne minuutin pintaan, mutta tänä aamuna oli vuorossa imperiumin vastaisku - Win7 asenteli 70 päivityspakettia eikä siihen mennyt kuin tunti. Nyt koneen käynnistyminen ottaa pikkasta vaille 5 min. Yrittävät vissiin markkinoida niitä tuoreempia käyttiksiään?

Mikähän olisi taas 10 kertaa nopeampi vaihtoehto SSD lätylle? :roll:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:48
Kirjoittaja jeQQ
Unix?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Heinä 2013, 21:49
Kirjoittaja Polforea
^^^Mun yankeista tulleille sarjiksille meinasi käydä samoin, saapumisilmoitus kun oli kadonnut jonnekin. Onneksi paikallinen asiamiespostin täti oli ihmetellyt kun ei mulla yleensä kestä 2 viikkoa hakea pakettia ja laittanut matkaan ylimääräisen pakettikortin. Jotkut osaa vielä palvellakin.

^^Älä sammuta sitä :mrgreen:.

Avautuminen: jostain syystä katoin viikonloppuna vaihto-ohjeet nokan asentoanturille. Se kampuran anturi on sittenkin vähän vittumaisemmassa paikassa ollessaan startin ja torspoboksin välissä. Nyt on uusi anturi autossa, nimittäin pahvilaatikossaan repsikan jalkatilassa. Tarttee joku päivä yrittää kovemmin.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 01 Elo 2013, 18:26
Kirjoittaja hjpp
Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 01 Elo 2013, 18:35
Kirjoittaja kumimuumi
Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta. Perskele, kun onkin läjässä..

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Elo 2013, 14:11
Kirjoittaja Jiitee
hjpp kirjoitti:Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.
EGR finaalissako ? Tai ruiskutuspumpussa häikkää ?? Tai se kuuluisa DPF-hiukkasloukku-ongelma ?
( dieseliä joutuu tuolloin öljyn sekaan ja öljytaso nousee --> täällä jotakin vastaavaa..
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... smoke.html

JT

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Elo 2013, 15:28
Kirjoittaja Herra Salo
kumimuumi kirjoitti:Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta.
Ikävämpi juttu, eläimet sais opetella pysymään metsässä. Oliko transit sellainen oranssiraitainen?
Sellaisen näin eilen Pirkanhovilla.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Elo 2013, 16:02
Kirjoittaja Polforea
Parempi se peura kuitenkin on kopata autoon, jonka ikä mitataan kuukausissa kuin autoon, jonka ikä mitataan kymmenissä vuosissa, saatika kymmenissä. Tuoreehko transiitti oletettavasti uhrautui mallikkaasti kuljettajansa sijasta.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Elo 2013, 22:24
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Laitoin kaasugrillin tulille tuossa jokunen tunti sitten. Piti ne tavalliset äänet joista tiesi että syttyi. meni ehkä 30sek(?) ja haistoin kaasun. Sen enempiä ajattelematta painoin kipinää että syttyy "toisestakin reunasta". Ei muuten kannata. Jumalaton lieska kun grillin kansi lensi auki :silly: Nyt ei sitten punaisessa palaneessa kädessä ole juuri ihokarvoja kyynärtaipeen alapuolella. Jääpakkaus kunnes tunto hävisi + nyt rasvalappu yöksi. Lääkäriinhän en lähde. Luojan lykky että oli puuvillaa päällä. Ja ei muuten palanu rannekellon kohdalta, joka puolestaan on onneksi metallia. Jäi Raymond ehjäksi, se on tärkeintä :mrgreen:

Minim. "Kakskytä vuotta grillannu niin osaan nää hommat"

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Elo 2013, 09:38
Kirjoittaja h_lauri
Malminkartanon jannu soitti torstaina, että "se venttiilinvaihto maksaa noin 300, mutta kun asentaja kuuli, että se on jo vaihdettu, epäili hän, että kyseessä olisi hihnapyörä ja sen vaihdon yhteydessä kannattaisi vaihtaa kaikki jakopään kilkkeet". TTU. No vaihtoväli on tuohon kuulemma neljä vuotta/100 tkm, ikää nyt 3 v 4 kk ja taulussa 62500 suunnilleen. Ei meinaan ole paria tonnia ylimääräistä...

Onkos kellään käryä siitä, mikä muu tuossa TBissä voisi aiheuttaa pakopuolen ilmaliikenneanturin erroreita? Juu en saanu täsmällistä vikakoodia kaverilta, mutta jostain läpällisestä poistoventtiilistä se taisi puhella vähemmän mukavia...ai niin ja vikakoodin lukunollaus maksoi sitten 107 euroa, mutta sen taisinkin jo mainita.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Elo 2013, 09:41
Kirjoittaja Epezi
h_lauri kirjoitti:Ei meinaan ole paria tonnia ylimääräistä...
Eihän se jakopää ole kuin jotain 550€ osineen ja töineen. Sitä en tiedä mitä uusi hihnapyörä maksaa...
En löytänyt aikaisempia viestejäsi että millä perusteella sitä hihnapyörää ollaan nyt vaihtamassa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Elo 2013, 10:10
Kirjoittaja h_lauri
Epezillä on humööriä?

V70 jakopää, raidetangon pää ja pari muuta pikkujuttua vaihdettuna Malminkartanossa 900 euroa viime keskiviikkona (kuuntelin edellisen asiakkaan puheita asentajan kanssa, kun maksoi). TBi:hin pelkkä hihnapyörä samassa paikassa n. tonnin. Siis jokin pakopuolen poistojutska viskas mulle Have engine checked -messun ja eniten epäilty oli joko anturi tai venttiili, mutta semmoinen tohon vaihdettiin kesällä 2011. Siksi asentaja epäili hihnapyörän kulumaa. Juu tiedostan olevani merkonomi ja tykkimies, kenties myös tietämätön. :-D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Elo 2013, 10:59
Kirjoittaja Tomlau
^ Kannattaisi tarkistaa ettei löydy päivitystä tuohon. Esim Tbi koneisiin löytyy juurikin tuohon jako koodiin päivitys. Vinkkinä vain

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Elo 2013, 23:24
Kirjoittaja kumimuumi
Herra Salo kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:Muutaman kuukauden ollut st transiitti sai osuman peurasta.
Ikävämpi juttu, eläimet sais opetella pysymään metsässä. Oliko transit sellainen oranssiraitainen?
Sellaisen näin eilen Pirkanhovilla.
Kyllä se oli juuri se. Minä varmaan ajamassa, tai silloin tällöin rouva kaahamassa. :-D erottuiko?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 11:17
Kirjoittaja Epezi
No en ota kantaa tuohon vikadiagnoosiin kun ei mitään hajua mikä se vikakoodi on. Mutta 550€ jakopäärempasta ei ollut huumoria :wink:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 13:40
Kirjoittaja Alfissimo
Ruoste!!! Tiesin ja näin kyllä, että tässä käyttöautoksi tarkoitetussa vaihdossa itselle jäänessä tessussa hitsattavaa on. Nyt olen tässä viikonloppuna aukonut paikkoja vain todetakseni, ettei tätä välttämättä kannata alkaa tekemään. :( :evil:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 14:03
Kirjoittaja jeQQ
^Alkaa vissiin huonolla pidolla olleet varttikutoset olla sitten ihan oikeasti paskoja.. :/

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 14:57
Kirjoittaja Alfissimo
Tämä on joskus vedetty takahelmasta johonkin kivetykseen yms. porsaaseen ja leivottu pakkelilla umpeen ruosteineen päivineen. Samaa pakkelia on sitten aloituksen jälkeen leivottu kaikkien muidenkin 156:n vakio ruostepaikkojen päälle. On se perkele, kun loppupeleissä nuo helmat yms. pohjan pikkumädät on kohtuu yksinkertaisia hitsata kuntoon, niin mikä saatanan idiotismi käskee ne leipomaan jonkun lasikuitukitin alle pelkästään katsastusta varten :fist: . Tuolla oli puolikkaan nyrkin kokoista pakkelinölliä helman taka kulmassa.

Laitan kuvaa kansan nähtäville, kun nyt täältä auton alta selviän koneelle.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 18:45
Kirjoittaja Ciancarlo
^otan osaa, nuo ovat kyllä ikäviä hommia. Mielestäni kaikkein pirullisimpia kunnostaa.

Toivottavasti saat autosi kuitenkin kuntoon.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 18:58
Kirjoittaja DaViega
hjpp kirjoitti:Ihanata... Moottorin takaa nousee sininen savu ja kuuluu...tsup, tsup, tsup....ja rakkine käy vaikeasti täristäen.
Kuulostaa ihan vuotavalta suuttimelta.

Muuttorumban keskellä pyykinpesukone sanoo sopimuksen irti... niin kuin ei olisi muuten rahan menoa tässä kohtaa. Oliskos tollaset suoraveto koneet mistään kotosin?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 20:07
Kirjoittaja jkk
Alfissimo kirjoitti:On se perkele, kun loppupeleissä nuo helmat yms. pohjan pikkumädät on kohtuu yksinkertaisia hitsata kuntoon, niin mikä saatanan idiotismi käskee ne leipomaan jonkun lasikuitukitin alle pelkästään katsastusta varten :fist: . Tuolla oli puolikkaan nyrkin kokoista pakkelinölliä helman taka kulmassa.
rahahan varmaan tuossa on ollut takana. mut ei pakkelit kauaa ruosteen pääl pysy, et onko tuore katsastus fiksi jotta auto saadaan eteenpäin?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 20:23
Kirjoittaja Alfissimo
Siellä oli jotain lasikuitukittiä leivottu ja oli sen näköistä, että ollut paikallaan kauemmin kuin vuoden. Lokakuussa leimattu, siis kohta taas edessä, eikä mahdu omaan ymmärrykseen, kuinka tuo on vuosi sitten leiman saanut. Sellaisistakin kohdista, joissa pakkelia ei ole hämäämässä, on pohjapelti lähes koko pohjan matkalta irti pystykantista. Sinänsä juuri ei väliä, kun ei sitä pystypokkaustakaan ole juuri jäljellä :shock: . Kyllä mä tuon vielä meinasin tehdä, ainakin visio omassa päässä on toteutuksesta.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 20:38
Kirjoittaja jkk
^oho, no on kyllä vissiin aikamoinen työmaa, isoja paloja vaan sitten, ettei tarvi mitään palapeliä rakentaa postimerkin kokosista paikkauksista :D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Elo 2013, 22:10
Kirjoittaja berliina
alffissimo mä otin apparin lattian esiin eikä siellä ollu kuin yksi väkisin hakattu reikä 8cm.pitkä ja leveimmältä kohtaa 3cm.On siinä katsuri hakannu raivopäissä reikää on kuin tonnikalapurkki ois ruuvarilla aukaistu.Joutaa siis ainakin apumiehen lattia siitä raadosta.Toiveissa saada gtv keskiviikoks maalattua sen jälkeen katsotaan muut reiät.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 00:04
Kirjoittaja Alfissimo
Voipi vain olla, ettei tuota toimita alkaa toisesta autosta leikatuilla paloilla paikkaamaan, vaikka kuinka hyvä yksilö olisi. Täytyy nyt silti vielä katsoa, mitä kaikkea tuolta löytyy, että olisiko toisen auton paloista hyötyä varsinkin tuon takapään kotelon uusiksi tekemisessä. Ehkä, kuvat kertokoot enemmän.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 00:14
Kirjoittaja VMTD
Ei ainkaan sen auton pohjasta kannata laitta mikä minulla oli aikoinaan, sehän oli pehmeä jo silloin. Nyt seissyt taivasalla jo 3 vuotta.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 00:16
Kirjoittaja Alfissimo
Ilmeisesti Jussi samaa autoa tarkoittaa :roll: . Tiedä sitten, olisiko siitä tuo helmapellin yläpuolella oleva kotelo järjellisesti hyödynnettävissä. Jos ei muuten niin ainakin malliksi leikattuna. Tuosta vanhasta kun ei oikein enää saa alkuperäisestä muodosta selvää...

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 08:34
Kirjoittaja VMTD
No kyllä tuo kotelo voi olla vielä käyttökelpoinen.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 09:24
Kirjoittaja Aquatica
^^
Huh, tuo on jo karua. Karumpi kuin meidän ex-156... Paljonkin. Siinä ei edes kittiä ollut, oli vaan rehellistä ruostetta.
Mut on se täysin käsittämätöntä, kuinka porukka vetää jollain pakkelivirityksellä ruosteet piiloon ja vähän lasikuitukittiä sekaan, notta leiman saa ja sit ajellaan tyytyväisenä. Joillakin se on varmasti "teen nyt näin ja sit kun on leimaa ni teen kunnol" ja homma jää. Ja sitten on ne muut, jotka ei vaan jaksa panostaa vaan "leimakuntoon halvimmalla mahollisella tavalla". Melkein kannattaisi jo hommata joku vähempiruosteinen konerikko sillä 400eurolla millä niitä vähän väliä nettiautosta saa, ottaa siitä peltiä tai vaikka siirtää tekniikka semmoseen :D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 11:27
Kirjoittaja jkk
^taikka sit hoitaa autoa niin ettei lahoa ympäriltä pois :wink: luonnonilmiöitähän ei voi kokonaan estää, mutta hidastaa toki :)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 12:27
Kirjoittaja jeQQ
Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 13:00
Kirjoittaja vesamaan
jeQQ kirjoitti:Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..
Pitääkös tässä ruveta pohjaa tökkimään :shock: :lol:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 15:20
Kirjoittaja jeQQ
vesamaan kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:Monille nämäkin varmasti olleet vaan käyttöautoja, jolloin halpa leima varmasti mielessä. Sit kun alkaa oleen liian rapee kitille, niin kiertoon..
Pitääkös tässä ruveta pohjaa tökkimään :shock: :lol:
Ei tartte. ;) En mä kyllä oo tainnu kuulla että pohjaa kitillä vedeltäis muutenkaan? :D

E: Sitäpaitsi, ehämmä saanu sitä edes leimattua... :lol:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 15:31
Kirjoittaja Portti
Tämä ei ole varsinainen avautuminen, huomio ennemminkin.

Alitehoiset autot on vaarallisia.

Kaverin parin vuoden ikäisellä 105-heppaisella 1.2 TSI Golf-farmarilla käytiin Syötteellä maastopyöräreissulla kesälomalla. Aika huimaa oli istua kartturin penkillä kun kuskilla oli aika agressiivinen ajotyyli ja auto ei kulkenut mihinkään. Ohitukset oli jännittäviä kun ensin kuski roikkui edellä ajavan takapuskurissa muutaman minuutin ja sitten mentiin hivuttamalla ohi. Kaasu oli vissiin pohjassa koko tuon operaation ajan. Missään ei vaan huomannut sitä kaasun painallusta.

Onneksi Pohjois-Pohjanmaalla oli paljon pitkiä suoria. Meitä oli kolme aikuista miestä + kamaa aika paljon + kolme maastopyörää katolla, mikä epäilemättä teki auton suorituskyvystä vielä ekstriimimpää.

Itsekin ajoin jonkin verran tuolla autolla ja oli kyllä traumaattinen kokemus.

Syötteen reissun päälle omalla kesälomareissulla oli 7 päivän ajan vuokra-autona Hyundai i30-farmari 100 hevosvoimaisella 1.4-bensakoneella. Samanlaista herkkua sai siis nauttia enemmänkin. Itse kun olin ratissa niin ei tullut mieleenkään moottoritien ulkopuolella lähteä tuolla ohittelemaan. Alppiserpentiineillä oli jännää kun jatkuvasti sai laittaa pienempää sisään ylämäissä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 16:03
Kirjoittaja WWWVespa
^Josko se takapuskurissaroikkuja olisi kuitenkin vaarallisempi kuin autonsa?

Aikoinaan oli pakko opetella ohittelemaan laiskoilla dieseleillä ja silloin jotenkin luonnostaan ymmärsi, että oman auton etukulman saavuttaessa ohitettavan takakulman oli nopeuseron oltava mahdollisimman suuri. Eihän noilla olisi muuten päässyt ohi ollenkaan.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 16:43
Kirjoittaja Alfissimo
Kyllä se on kokemuksesta parin PSA:n valmistaman 110 heppaisen dieselinkin kanssa vauhti ladattava omalla kaistalla, ennen kuin ohitusta kannatti tosissaan harkita. Ennakoimallahan tuostakin selvisi, mutta voi olla täyteen ladattu 1.2 ätshii kovilla, kun ohitusta yrittää, roikkuipa sitten puskurissa tai kauempaa vauhtia kelaamalla.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 16:56
Kirjoittaja Portti
WWWVespa kirjoitti:^Josko se takapuskurissaroikkuja olisi kuitenkin vaarallisempi kuin autonsa?...
Kuski + auto = vaarallinen yhdistelmä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 17:30
Kirjoittaja WWWVespa
^Varsinkin, jos ei itse ymmärrä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 19:14
Kirjoittaja Aquatica
^
Tuo. Eipä tuolla 1.8TS:lläkään ole mitään asiaa ohitella täydessä kuormassa, jos ei ole pitkää pätkää kiihdyttää. Nimimerkillä 100-alue jossa n. 75kmh kulkevaa kärryautoa ja rekkaa ymv, vitoselta neloselle ja kaasu pohjaan? Ei mitään. Kolmoselle, kaasu edelleen pohjassa? Ei yhtikäs mitään. Kakkoselle? No nyt tapahtuu, valitettavasti vaan loppuu kierto kesken ja on heti kepitettävä takasin kolmoselle, mutta kun kiihtyvyys on alkanut jaksaa jo kolmosellakin runnoa ohi, ohi kun rekasta pääsee on nopeutta mittarin mukaan n. 105... Eli 75 -> 105 kestää täydellä lastilla about saman, mitä tyhjänä 0-120.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Elo 2013, 20:19
Kirjoittaja Aquatica
Ja sitten se avautuminen kun unohtui koko homma... Eli avautuminen. Airbagin valo syttyi, mutta jätti sammumatta. Ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun...