Muovipyöräinen jakohihnankiristin, maalikynä.
155:een tuli hankittua uudet takalokasuojat, taka-akseli, konepellin sarana, maski, moniurahihnan kiristin.
Nippanappa sai mahtumaan taka-akselin peräkonttiin, mutta meni se sinne kun änkesi.
Tuplarattaat, matkarattaat ja uudempi pienikokoinen turvaistuin telakalla. Sen verran rupes nyppimään tuo vöillä kikkailu, kun suurimmassa osasta autoja liian lyhyet vyöt..
20€:n Monarkin muhvirunko jostain niiltä ajoilta kun Ilves voitti suomenmestaruuksia. Aika passeli talvipyörä siitä tuli kun vaihdoin kulkurista kiekot ja satulan siihen. Kulkurin runko oli auttamatta liian pieni. Jarrut ja ohjaustanko vielä piti laittaa tilaukseen niin talvipyörä on valmis.
Äh sori. Hain nimenomaa sanaa kaukalo tuolla "pienellä istuimella". Britaxin baby safe oli nyt tuo kaukalo mikä jäi ylimääräiseksi. Tuossa reilu puolisen vuotta sitten haettiin tällainen:
Tuo on ihan kelvollisesti pelannut ja menee kivasti autoon kuin autoon.
E: Eli tuollainen Britax baby safe kaukalo olis nytten ylimääräisenä. Tuossa on se kökkö, että siinä ei ole kiinnityspultteja telakkaa varten, eli menee sitten turvavyöhommiksi joka kerta. Jos jollain tarvetta, niin pro bono saa hakea..
Viimesenä hankintana tuli tänään ajettua hyväksytty inssiajo ja sitä myötä kortti!
onse vaan kiva huristella tuola menemään vaikka sievästi ajellukki.
kilsoja tänää tuli tommonen parisataa
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Sakkeus kirjoitti:Viimesenä hankintana tuli tänään ajettua hyväksytty inssiajo ja sitä myötä kortti!
onse vaan kiva huristella tuola menemään vaikka sievästi ajellukki.
kilsoja tänää tuli tommonen parisataa
Onneks olkoon!
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Valvoline maxlife 5W-40 5L + Bosch öljynsuodatin, 2x 0.946L Red line 75-90NS, 3x 1L Valvoline maxlife ATF, Valvoline Max life coolant AF 5L ja uusi termostaatti anturin kera eli jospa sitä lähiaikoina 156:lle pikkutalvihuotoa..
156:een uusi tuulilasi, joka kustansi 250€. Ehtihän entinen tuulilasi olla 11 kuukautta kiinni ja siitä ajasta ehjänä kuukauden..jospa tämä olisi vähän pitkäikäisempi.
^Ensi viikolla saadaan G nippuun, jos ehtii. Etupää kondiksessa, mutta rytäkässä halkesi vaihdelaatikon kansi. Nyt sekin korjattu ja toivotaan, että oilit pysyy sisällä.
Mitsu hommattiin ensikesän heinänajoon
Terveyskeskuksesta haettu parin päivän lepuutuslupa, josko tämä kaikki voimat vievä flunssa talttuisi sillä.
Eiköhän se maailma pyöri omalla painollaan sen aikaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
^ Mulla on pitämättömiä sairaslomia ihan sairaasti.... Viimmeksi saikulla n.10v sitten........On se kumma kun mikään tauti ei tunnu purevan!? Aina töissä......Ja saako kiitosta....... Noh.... onneks meiltä löytyy ihan tarpeeksi miehiä jotka pitää minunkin sairaslomani.....
pitkämies kirjoitti:^ Mulla on pitämättömiä sairaslomia ihan sairaasti.... Viimmeksi saikulla n.10v sitten........On se kumma kun mikään tauti ei tunnu purevan!? Aina töissä......Ja saako kiitosta....... Noh.... onneks meiltä löytyy ihan tarpeeksi miehiä jotka pitää minunkin sairaslomani.....
Kompaan. Viimeksi sairaana vuonna -94. Siis siten ettei ole pystynyt lähtemaan kouluun tai töihin. Pieniä flunssia kurkkukipuineen ja yskineen ei lasketa. Kuumekaan ei koskaan nouse (pl. krooninen autokuume) edes flunssan aikana, joten pakottavaa syytä sairaslomille ja töistä pois jäämiselle ei ole ollut. Duunista en ole ollut viela päivääkään pois Kohta varmaan jysähtää jokin maailmanlopun sairaus tms. kohtaus/accidentti...
Hillhouse kirjoitti:Kuumekaan ei koskaan nouse (pl. krooninen autokuume) edes flunssan aikana, joten pakottavaa syytä sairaslomille ja töistä pois jäämiselle ei ole ollut.
Eihän se kuume ole mikään edellytys sille sairaslomalle. Kuumeettomanakin voi suorituskyky laskea merkittävästi ja kuumeettomanakin voi tartuttaa muita.
Himassa mittari näytti 36,4 ja t-talolla 37,7 eli kantsii tsekkailla ne himamittaritkin, että pelittää oikein. Ite oli pakko käydä lekurilla flunssan takia, kun ei puhuminen onnistunut yskimättä ja pitäis kuitenkin pystyä luurissa jauhamaan töiksensä..
Uusi tiskikone. Hyvän mielen ostos oman kylän kodinkoneliikkeestä. Menin extempore, ilman ajatusta mitä haluan ja valkkasin sopivan kolmen uuden ja yhden käytetyn koneen valikoimasta. Ihanaa palvelua, hintavertailut gigantteihin ja vastaaviin jätin tekemättä.
^ Joskus vain se HYVÄ palvelu ja miellyttävä ostotapahtuma ratkaisee. Ei hinta. Näin kävi myös kahta viimeistä autoa ostaessani. Joku saattaa vieroksua ns. "jobbareita" , mutta ainakin viimeksi kun hain Lancian Seinäjoelta( rivi autoja pakkasessa ja yksi jalasmökki toimistona), sain niin rehellistä/mukavaa palvelua ja asiallisen vaihtotarjouksen että otin auton hangesta samoin tein mukaani....
jeQQ kirjoitti:Himassa mittari näytti 36,4 ja t-talolla 37,7 eli kantsii tsekkailla ne himamittaritkin, että pelittää oikein.
Olisiko ollut eri mittauspaikkakin eli korva vs. kainalo + ruumiinlämpö vaihtelee normaalistikin puolisen astetta päivän mittaan, ollen alimmillaan juuri aamulla.
^on ne paskoja, mutta ne on myös halpoja. Tilat on hyvät ja ajoltaankin ihan ok. Teknisiin murheisiin ja polttoaineisiin kun varaa rahaa niin antaa mennä vaan.
Polttoaine ei ongelma, kun ei ihan hirveästi ajella. Tekniset murheet eivät varsinaisesti houkuta, joku perustekniikaltaan toimiva melkein saisi olla. Toisaalta kyllähän sitä kuulee, että alfatkin on ihan paskoja ja neljää tullut kokeiltua niitäkin..
Kyllä alfat on paljon vähempivikasia kun noi jenkkivehkeet. Eurooppalaiset tila-autot kun on jotenkin aneemisia pökäleitä niin vikaherkkyydestä huolimati tollanen tuli hommattua. bensapumppu tilttasi 3pv hankinnasta....uutta ameriikasta odotellessa.....suomesta ostettun n.400€ ebay 40€ kuluineen...
Mun kokemukset rajoittuvat Voyageriin ja Grand Voyageriin, jotka molemmat nelivetoja. Jos tila-autoista puhutaan, niin GV on sitä sanan varsinaisessa merkityksessä(kuten myös uudempi Trans Sport). Liuku-ovet, takapenkkirivin jalkatilat, keskirivin erillisistuimet ja keskikonsolin puuttuminen ovat sellaisia asioita, jotka muilta puuttuvat.
Eipä tuo sen vikaherkempi ole ollut, kuin Alfatkaan, mutta helpompi korjata kyllä. Muuten olisin erittäin tyytyväinen, mutta tuota omaa on edelliset omistajat kohdelleet hieman huonosti, joka näkyy auton ulkoasusta. Ja koska ruostesuojaus on joskus jäänyt tekemättä, niin nyt se sitten kantaa hedelmää...
Kannattaa siis ostaa hyväkorinen yksilö. Automaatit porsii, jos käytetään väärin ylivaihdetta ja väärillä öljyillä. Muuten ei mitenkään heikkoa tekniikkaa.
Smacket kirjoitti:Uusi scudetton yläosa logolla - josko tuon vihdoin saisi paikoilleen
Mullakin odottaisi paketissa vastaava....
Onko kukaan muuten huomannut miten nopeasti noi menee nykyään paskaan kuntoon? Onko laatu heikentynyt indexin mukaisesti, vai onko siitä tahallaan tehty pieni lisätulonlähde?