
Tuo Nettiauto on kyllä vaarallinen, löysin jo monta autoa joihin voisin tuota 156:tta käydä tarjoamassa vaihdossa vaikka tarkoitus onkin vähentää autoja

Valvoja: Moderators
75:n moottori oli vedenpitävä. Joku sankari nimittäin ajoi auton talveksi pihalle ja unohti vaihtaa pakkasnesteet sisään.joskus vuosi takaperin Abarth kirjoitti:...Tämän jälkeen pääsinkin täyttämään jäähdytinjärjestelmän vedellä, lisäämään moottoriin öljyt ja suodattimen. Mikäli moottori toimii ja osoittautuu "vedenpitäväksi", niin vaihdan sisään oikeat jäähdytinnesteet. Tämä käy siististi ja kätevästi alavesiletkuun asentamani tyhjennyshanan avulla.
Aarteita löytyy?Jonzan kirjoitti:Autotallin siivousta.... Voi jumalauta.
Kyllä sen tietää, kun tallilla ei ole tullu tehtyä puoleen vuoteen yhtään mitään, ja aina kun siellä on käyny ni ne on ollu sellasia pikavisiittejä "No mä siivoon sit ens kerralla"...... Hyvä ku kenkiä näkee ku lattialla kävelee. Masentavaa... Lonkero ja biljardi vei voitonjeQQ kirjoitti:Aarteita löytyy?Jonzan kirjoitti:Autotallin siivousta.... Voi jumalauta.
Sama vika, Turussa taas. Tosin laihana lohtuna viiden yön päästä "työmatka" Portugaliin.jkk kirjoitti:voi vittu, loma loppu maanantaiks töihin (kaikkea hauskaa odottaa) ja 6 h päästä lento takasin perkeleen härmään, meinasin jo tottua espanjan meininkiinyks asia sentään hyvin, painoa tullut reilus kuukaudes vaan 2 kg lisää vaikka menu ollut reissus vähän mitä sattuu
punaviinipullon jämä ja sinne tilkka fairyä. Itekki joskus asuin vanhemmassa talossa, ni yhen kesän niiden kanssa taistelin. Paskiaiset ei edes raidiin kuole. Joka viemäriin kannattaa myös kaataa jotain kunnon myrkkyä, siellä yleensä pesiytyvät.willez kirjoitti:BanaanikärpäsetVirittänyt nyt pari ansaa tohon keittiöön katotaan meneekö ne halpaan
Ilmeisesti kaljatölkin suuaukko on niitten lempparipaikka
Kerrostaloviidakkoa en kaipaa mutta tuo 15 on 5 enemmän kuin meidän kesän keskilämpötilajkk kirjoitti:^portugalis lienee suht lämmintä vielä!
kyllä syö miestä tuo näkymä ikkunasta, harmaa kerrostalo viidakko, harmaa taivas, lämpötila 15 ja ulkona kävelee 1 ihminen ja sekin naama ku norsun vee ...
Ennen kuin kaadetaan kaikki nykyisen hallituksen niskaan, niin kannattaa huomioida, että tätä uudistusta ehdottaa Jorma Ollilan johtama "Oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä selvittävä työryhmä":Ciancarlo kirjoitti:^Jep. Tätä menoa Suomessa ei ole enää "töissä" kuin valtion virkamiehet, jotka väkisin keksivät uusia veroja ja maksuja.
Mikä stna näitä poliitikkoja ja virkamiehiä vaivaa, että tämä maa ajetaan aivan kyykyyn? Tämä nykyhallitus on kertakaikkiaan kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Sanat ei riitä prkl.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=298712#p298712" onclick="window.open(this.href);return false;Topi kirjoitti:Hassua sinänsä, että ministeri ottaa asian esille muutama päivä sen jälkeen, kun Helpten-niminen yritys (joka muuten tuottaa GSP-pohjaisia paikkatietopalveluja - mikä yhteensattuma) on ottanut km-korvaukset esille blogimerkinnässään. Lisäksi ministeri ottaa ulostulossaan esille eri suuruiset verohelpotukset/kilometrikorvaukset julkisten kulkuvälineiden saatavuuden mukaan - siis käytännössä notkeimmin paikkatiedon perusteella (yllätys, yllätys). Mitäs se tämä Helpten nyt taas tuottikaan?
Tämä Helpten on siis sama firma, jonka hallituksessa istuu entinen liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö.
Sama firma, joka ilmoittaa, kuinka GPS-kyttäykseen perustuva käyttöverotus toimisi vapaaehtoisuuden pohjalta. Tähän asti olen ollut siinä luulossa, että lait valmistellaan ministeriössä eikä yksityisissä yrityksissä.
Ei kai, ei kai nyt vaan olisi silleen, että ministeriön keulahahmoa vedätetään...?
Kuka kysyisi ministeriltä, onko tämä tietoinen tästä LVM:n ja Helptenin välisestä yhteydestä?
-Topi Kuusinen
Nimenomaan tämän takana on hallitus ja sen virkamiehet. Ilman nykyistä vihervasenhihhulihallitusta tätä koko "työryhmää" ei edes olisi. Monimiljonääri ja veronkiertäjä Ollila on vain asiaatuntematon "työryhmän" vetäjä, jonka tekee täysin turhaa "työtä", joka maksaa ihan h*lvetisti.Farina kirjoitti:Ennen kuin kaadetaan kaikki nykyisen hallituksen niskaan, niin kannattaa huomioida, että tätä uudistusta ehdottaa Jorma Ollilan johtama "Oikeudenmukaista ja älykästä liikennettä selvittävä työryhmä":Ciancarlo kirjoitti:^Jep. Tätä menoa Suomessa ei ole enää "töissä" kuin valtion virkamiehet, jotka väkisin keksivät uusia veroja ja maksuja.
Mikä stna näitä poliitikkoja ja virkamiehiä vaivaa, että tämä maa ajetaan aivan kyykyyn? Tämä nykyhallitus on kertakaikkiaan kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Sanat ei riitä prkl.
Puheenjohtaja:
Jorma Ollila, hallituksen puheenjohtaja, Nokia Oy
Jäsenet:
Harri Pursiainen, kansliapäällikkö, liikenne- ja viestintäministeriö
Minna Kivimäki, osastopäällikkö, liikenne- ja viestintäministeriö
Raimo Sailas, kansliapäällikkö, valtiovarainministeriö
Merja Sandell, hallitusneuvos, valtiovarainministeriö
Kari Wihlman, pääjohtaja, Liikenteen turvallisuusvirasto
Juhani Tervala, pääjohtaja, Liikennevirasto
Asta Sihvonen-Punkka, pääjohtaja, Viestintävirasto
Veli-Pekka Saarnivaara, pääjohtaja, Tekes
Jorma Mäntynen, professori, Tampereen tekninen yliopisto
Kirsi Virrantaus, professori, Aalto yliopisto
Risto Kulmala, johtava ITS-asiantuntija, Liikennevirasto
Kimmo Ylisiurunen, toiminnanjohtaja, ITS Finland ry
Sihteerit:
Risto Murto, liikenneneuvos, liikenne- ja viestintäministeriö
Tuomo Suvanto, liikenneneuvos, liikenne- ja viestintäministeriö
Eli poliitikoilla tai nykyisellä hallituksella ei ole mitään tekemistä tämän esityksen kanssa, vielä. Kyllönen tosin nimitti työryhmän, mutta ei ole osallistunut toimintaan.
Kyllä. Ilman hallituksen liikenneministeriä, tätä työryhmää ei olisi olemassa. Ei. Ei ole olemassa vielä mitään 6c/km verotusta, minkä takana hallitus olisi. Suomalaista autoverotusta eivät säädä mitkään työryhmät. Ne tekevät vain esityksiä ministerille, joka voi jatkaa asian käsittelyä tai olla jatkamatta. Ja ei. Ministeri Kyllönen ei voi tätä asiaa todellakaan päättää. Eduskuntaa säätää Suomessa lait. Kyllönen voi tuoda asian eduskunnan käsittelyyn, muttei voi jyrätä asiaa läpi ilman eduskunnan tukea. Epäilen (ja toivon) ettei tälle asialla löydy tukea eduskunnan piiristä, vaan jopa hallituspuolueiden rivit tulevat rakoilemaan ja tämä malli hylätään kaikessa hiljaisuudessa alun kovasta kohinasta huolimatta (tai siitä johtuen).Ciancarlo kirjoitti:Nimenomaan tämän takana on hallitus ja sen virkamiehet. Ilman nykyistä vihervasenhihhulihallitusta tätä koko "työryhmää" ei edes olisi. Monimiljonääri ja veronkiertäjä Ollila on vain asiaatuntematon "työryhmän" vetäjä, jonka tekee täysin turhaa "työtä", joka maksaa ihan h*lvetisti.Farina kirjoitti:Ennen kuin kaadetaan kaikki nykyisen hallituksen niskaan, ...Ciancarlo kirjoitti:^Jep. Tätä menoa Suomessa ei ole enää "töissä" kuin valtion virkamiehet, jotka väkisin keksivät uusia veroja ja maksuja.
Mikä stna näitä poliitikkoja ja virkamiehiä vaivaa, että tämä maa ajetaan aivan kyykyyn? Tämä nykyhallitus on kertakaikkiaan kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Sanat ei riitä prkl.
V*tuttaa nämä oman maan syöjät niin, että muutan kohta kuuhun asumaan.
Maksuihin tuli jo heti inflaatiokorotus, ovat nyt 6,8 ja 3,4 senttiäShuttle kirjoitti:Valtion 3 sentin ja 6 sentin per kilometri -ajatelma. Ei jumalauta.
Ja niitä papereita saa tulla postissa vaikka kuinka monta kk peräkkäin vaikka summa olisikin 0,00 €Giallo Pozzuoli kirjoitti:Shuttle kirjoitti:Järjestelmä postittaa joka kuukausi automaattisesti katuvalomaksun kulutuksen ja vallitsevan taksan mukaisesti.
espanjassa alotetaan verottamaan auringon käytöstä, eli ne jotka aurinkopaneeleilla säästävät sähkössä maksavat valtiolle verona takasin valtion menettämät rahat. reilu kerho.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Maksuihin tuli jo heti inflaatiokorotus, ovat nyt 6,8 ja 3,4 senttiäShuttle kirjoitti:Valtion 3 sentin ja 6 sentin per kilometri -ajatelma. Ei jumalauta.
http://yle.fi/uutiset/kyllonen_rauhoitt ... ta/6810541" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Seuraavaksi voitaisiinkin laajentaa systeemiä katuvalomaksuilla. Jokaiseen ihmiseen, lemmikkieläimeen ja kulkuvälineeseen mukaanlukien autot, moottoripyörät, skootterit, mopot, polkupyörät, inavlidimopot, nojapyörät, potkulaudat sun muut härvelit kiinnitetään tunnisteella varustettu katuvaloanturi ja jokaiseen katuvalopylvääseen GPS-lähetintunnistin joka lähettää satelliitin välityksellä keskustietokantaan kyseisen katuvalon luxeista nauttineiden henkilöiden tunnistetiedot. Järjestelmä postittaa joka kuukausi automaattisesti katuvalomaksun kulutuksen ja vallitsevan taksan mukaisesti. Nokia ja Helpten mielellään varmasti alkaa kehittää tämänkin systeemin josta saadaan aivan hitsin fantastinen vientituote!
Yle voisi myös alkaa kehittelemään isovelijärjestelmän keräämän datan hyödyntämistä ja lanseerata koko kansan Big Brother formaatin 24H-vuorokaudessa. Ihan voisi sitä varten uuden YLE BB-kanavan perustaa. Tieto kuuluu kansalle vai miten sen yhden rekisterikilpitietopalvelutarjoajan mainoslause meni. Aivan fantastinen formaatti ja vientituote!
Sähköautotouhussa sekä työn että harrastusten puolesta jonkin verran mukana olleena voin vahvistaa, että nimenomaan tästä syystä verotusta ei toteuteta yksinkertaisesti polttoaineen hinnan kautta. Jotenkinhan sähköautoistakin on päästävä rahastamaan, koska vallitsevan poliittisen ilmapiirin mukaan auto on paha. Se vain, että se lypsäminen loppuu kun lehmä kuolee. Ei kukaan voi olla niin tyhmä ettei tajuaisi, mitä liikenteen raju väheneminen tarkoittaa koko maan talouden kannalta. Vielä eilen puhuttiin kestävyysvajeesta, mutta nyt yht äkkiä onkin varaa ryhtyä tavoittelemaan talouden supistumista.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ja yksi juttu mihin tolla pohjustetaan on tietysti se skenaario, että ne sähköautot ja hyvin pieniruokaiset hybridit vielä alkaa olla enemmistönä autokannasta.
Eikös sen peräti pitäisi olla niin että autoihin joista autovero on maksettu niin seurantalaitetta ei tulisi, verottomiin sitten laite ja km maksut??Tuomas K kirjoitti:Tuommoista mietin, että kun tuolla kilometriverolla olisi tarkoitus korvata myös autovero, niin sittenhän vanhoilla autoilla joista on uutena maksettu täysimääräinen autovero tuon kilometriveron pitäisi olla alempi, muuten tulee kaksinkertainen verotus.
Pitäisi kuulemma Petäjävedelläkin olla viinakauppa, puhuivat tuolla kylillä. Ei vain kukaan ole siellä sellaisessa käynyt. Onhan autoveroakin alennettu huipustaan aika lailla, mutta ajoneuvoveroon ei vaikuta se, paljonko autosta on aikanaan maksettu autoveroa. Samalla tavalla tuo mennee nytkin, eli kaksinkertainen verotus totta kai - miksi ei? Tarkoitushan on vähentää liikennettä, ei mitään muuta.fahlsjy kirjoitti:Eikös sen peräti pitäisi olla niin että autoihin joista autovero on maksettu niin seurantalaitetta ei tulisi, verottomiin sitten laite ja km maksut??