Sivu 26/294

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 15:23
Kirjoittaja Ottimo
PSS kirjoitti:Tämän mä ostaisin jos olis rahaa http://www.classicalfa.com/cars/Giuliet ... 01955.html
Totta, taivaallisen ihana ja sen värinenkin :-D Paljon hienoja Alfoja noilla sivuilla muutenkin.

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 21:18
Kirjoittaja jknracing
No mä voisin ostaa tän, jos ratti olisi kuskin puolella. Giulia Super Estate.

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 21:30
Kirjoittaja MiNkO^^
pirun nätti on :) kelpaisi mullekin tuollainen

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 16:28
Kirjoittaja kumimuumi
^vaihtaisin bertonen tuohon ihan koska tahansa.

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 16:30
Kirjoittaja gYdEbUh
Tässä on yksi parhaista moottorivauriokuvauksista: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/164/2569001

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 15:41
Kirjoittaja Ollie
Hieno ratagiulia myynnissä Norjassa.

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 16:19
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Tyylikkään hillitty Giulietta Sprint.

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 19:21
Kirjoittaja DragonForce
En ole kuullutkaan tälläisesta 156:sta. Tehtaan erikois malli 230hv :shock: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2632542

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 21:16
Kirjoittaja Epezi
^onhan siinä myös ajotietokone, navigaattori, sadetunnistin ja automaatti-ilmastointi :lol:

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 21:24
Kirjoittaja evilpet
^Ja alustasarja jota siinä ei tosin näytä olevan :lol:

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 21:27
Kirjoittaja 90
jos ne coiloverit on "vetäisty" yläasentoon.. :-D

mitähän erikoista tuossa mallissa oikein on.. :roll:

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 21:43
Kirjoittaja maybetomorrow
90 kirjoitti:jos ne coiloverit on "vetäisty" yläasentoon.. :-D

mitähän erikoista tuossa mallissa oikein on.. :roll:
Korkea hinta?

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 22:27
Kirjoittaja JaniW
90 kirjoitti:jos ne coiloverit on "vetäisty" yläasentoon.. :-D

mitähän erikoista tuossa mallissa oikein on.. :roll:
No se kun se on helmi :lol: ja siinä on näkymätön alustasarja.

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 23:02
Kirjoittaja Satakuusnelonen
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Viron puolelta oikeasti tehokas 156 8)

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 23:57
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^Tolla luultavasti voittaisi "Mitä alfasi kuluttaa"-ketjun alle kaksilitraisten sarjan.

Lähetetty: 24 Kesä 2009, 20:50
Kirjoittaja MiNkO^^

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 12:05
Kirjoittaja Gasolina
Ollie kirjoitti:Hieno ratagiulia myynnissä Norjassa.
Asiallisesti rakennettu peli. Tuolla on enemmän juttua autosta: http://www.alfabb.com/bb/forums/sedan-1 ... oject.html
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tyylikkään hillitty Giulietta Sprint.
Hieno on tämäkin, harvemmin näkee Rosso Amarantona.


Kuvien perusteella varsin hyvä Giulia-projekti: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/2635443

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 21:59
Kirjoittaja Epezi
Satakuusnelonen kirjoitti:Viron puolelta oikeasti tehokas 156 8)
Ihan kiva. Tiedossa olisi yksi alfan TS 240hp, 2litranen ja vapari, hieman tekisi mieli keksiä sille käyttötarkoitusta :)

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 14:23
Kirjoittaja maybetomorrow
''Alfat on täysiä paskoja, hyvä jos 200tkm sattuu pääsemään. Mersuilla ajetaan puoli miljoonaa helposti.''

Juu terveisiä Essolle vaan http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/155/2646063 :P

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 15:24
Kirjoittaja Monza
Jaksan aina hymyillä ilmoituksille, missä satojatuhansia rullatussa autossa kilometrit ei näy eikä tunnu.

No, pitäähän sitä toisaalta hyvät myyntipuheet olla :lol:

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 16:09
Kirjoittaja jeQQ
Voihan se tottakin olla, jos on jaksettu pitää huolta!

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 18:17
Kirjoittaja Monza
Toki auto voi hyvässä käyttökunnossa olla paljonkin ajettuna, mutta kilometrit ja aika jättävät aina jälkensä, tavalla tai toisella.

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 18:30
Kirjoittaja jeQQ
Totta, mutta on vaan tullut, valitettavasti, nähtyä parempia 400tkm autoja kuin karvan päältä 100tkm. :S Noh, jokainen huolehtii omastansa omalla tavalla. :)

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 19:02
Kirjoittaja maybetomorrow
jeQQ kirjoitti:Voihan se tottakin olla, jos on jaksettu pitää huolta!
Kuluvat osat voi olla vaihdeltu jo moneen kertaan tässä vaiheessa ;) Huvittaa itseänikin nuo ''näkymättömät kilometrit''. Pointtihan oli kuitenkin tuo mersumainen ml :-D

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 19:13
Kirjoittaja jeQQ
No tottakai niiden pitäisikin olla vaihdettu.. Sehän se pointti onkin. :roll: Jos autosta oikein huolta pitää viimeisen päälle, niin ei se nyt paljoja lahoile, vaikka ajelisi esim. 500tkm, sitten vaihdetaankin jo mottia..

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 19:15
Kirjoittaja KJS
Epezi kirjoitti:
Satakuusnelonen kirjoitti:Viron puolelta oikeasti tehokas 156 8)
Ihan kiva. Tiedossa olisi yksi alfan TS 240hp, 2litranen ja vapari, hieman tekisi mieli keksiä sille käyttötarkoitusta :)
Tarttis keksiä jotain suljetun alueen käyttöä. Ei taida mennä päästöistä läpi.

Lähetetty: 29 Kesä 2009, 19:45
Kirjoittaja Robert
KJS kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
Satakuusnelonen kirjoitti:Viron puolelta oikeasti tehokas 156 8)
Ihan kiva. Tiedossa olisi yksi alfan TS 240hp, 2litranen ja vapari, hieman tekisi mieli keksiä sille käyttötarkoitusta :)
Tarttis keksiä jotain suljetun alueen käyttöä. Ei taida mennä päästöistä läpi.
Epezin pitää ostaa toi Gasolinan mainitsema giulia niin ei ole mitään päästömittauksiakaan katstuksessa :wink:

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 13:33
Kirjoittaja 90
hakekaapas alfa parempaan talteen..

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/alfetta/2655135

kuviasta päätellen kohtuu hyvässä kunnossa joten hintakaan ei ole paha..

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 15:53
Kirjoittaja Satakuusnelonen
^Tais mennä jo, ilmeisestikkin oli sopivan hintainen :(

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 18:18
Kirjoittaja 90
nopeat syövät hitaat.. :)

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 21:05
Kirjoittaja savijo-r
90 kirjoitti:hakekaapas alfa parempaan talteen..

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/alfetta/2655135

kuviasta päätellen kohtuu hyvässä kunnossa joten hintakaan ei ole paha..
Jep. Noudettu jo ennen puolta päivää.

Täytyy koittaa laittaa projektikertomusta kun pääsee alkuun.

Tavoitteena olisi saada se kahden viikon sisään siihen kuntoon että maalari huolii sen.

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 22:08
Kirjoittaja 90
onnittelut tuoreesta hankinnasta näin projektikertomusta odotellessa.. :wink:

Lähetetty: 02 Heinä 2009, 19:55
Kirjoittaja Ottimo
Juu, täälläkin on erikoismalli myytävänä, 164 suoralla kutoskoneella. Auton kunto kuulostaa valitettavasti myös erityisen huonolta, silti omistaja kuvailee sitä "helmeksi". http://www.blocket.se/orebro/Alfa_Romeo ... ?ca=10&w=3

Lähetetty: 02 Heinä 2009, 20:43
Kirjoittaja Miuku
Kovasti V6-autokuume vaivaa: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/166/2593836
Olisiko kellään tietoa tästä ?

Re: 156 tuning

Lähetetty: 03 Heinä 2009, 16:15
Kirjoittaja >>Kaitsu
_L_T_V_ kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2412901

mielipiteitä ko tuning pirssistä? en tiedä onko autoa tässä topicissa ihmetelty aiemmin, ja onko omistaja foorumilta?
Kuva

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 19:03
Kirjoittaja KJS
Mitähän tästäkin sanois.

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 19:09
Kirjoittaja maybetomorrow
^ hei voisko vähän varottaa ennen ku laittelee tuollasia linkkejä tänne :wink: tässähän yks kerta viä tulee silmänpohjan rappeuma :lol:

hinta taitaa olla kääntäen verrannollinen rumennukseen nähden :roll:

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 20:21
Kirjoittaja jeQQ
156:sta ei kyllä ole kirveelläkään teinituninkautoksi. Ja ylläolevan linkin renkaatkin on kyllä aika järkyt tuolle korille. Traktori korisarjalla :lol:

Lähetetty: 04 Heinä 2009, 21:20
Kirjoittaja hagger16
^^^Itä-Suomen hovioikeudessa tuosta selviää ehdollisella...

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 01:04
Kirjoittaja MiNkO^^
tuollainenkin tuntuisi olevan tarjolla

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/2666891

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 01:38
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
MiNkO^^ kirjoitti:tuollainenkin tuntuisi olevan tarjolla

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/2666891
Tätä tulikin ihmeteltyä Lahden Classic Car näyttelyssä, kun ei ollut missään Alfa-kirjallisuudessa ym. tullut aiemmin vastaan.

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 07:50
Kirjoittaja mattijus
Samalta myyjältä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/2650666

Ihmettelin eilen, että tarkoittaako tuo ilmoitus Giulia 1600 TI, superharvinaisuus vaiko 1600 TI Super, harvinaisuus. (wikipedian mukaan TI Super 501 kpl valmisetettu)

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 17:41
Kirjoittaja unknown
MiNkO^^ kirjoitti:tuollainenkin tuntuisi olevan tarjolla

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/2666891
Aiemmin olen tuon auton nähnyt Suomessa... Mitä olette mieltä onko auto prototyyppi vai ei? (kysytään se nyt suoraan)

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 18:17
Kirjoittaja JMZ

Lähetetty: 08 Heinä 2009, 23:02
Kirjoittaja Gasolina
mattijus kirjoitti:Samalta myyjältä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/2650666

Ihmettelin eilen, että tarkoittaako tuo ilmoitus Giulia 1600 TI, superharvinaisuus vaiko 1600 TI Super, harvinaisuus. (wikipedian mukaan TI Super 501 kpl valmisetettu)
501:stä valmistetusta TI Superista tiettävästi 500 oli valkoisia ja yksi punainen. Tämä myynnissä oleva näyttää olevan Celeste. No, TI Supereita eli taida olla Suomessa yhtäkään. Hollannissa olisi yksi kohtuu hyvä myynnissä, hinta taisi olla 70 Ke:n hujakoilla.
Kohtuullisen hyvältä projektilta näyttää silti tuo myynnissä oleva TI

E: Pientä tarkennusta vielä noihin TI Superin valmistusmääriin ja väreihin. Yhteensä autoja on tosiaan tehty 501kpl, joista 499 valkoisia(Bianco Spino) lisäksi yksi punainen ja yksi harmaa. Näiden värikoodeista ei ole tietoa.
unknown kirjoitti:MiNkO^^ kirjoitti:
tuollainenkin tuntuisi olevan tarjolla
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/2666891
Aiemmin olen tuon auton nähnyt Suomessa... Mitä olette mieltä onko auto prototyyppi vai ei? (kysytään se nyt suoraan)
Saattaa olla tai sitten ei. Jotain dokumenttiä tuosta tai edes valmistenumero kyllä kannattaisi laittaa ilmoitukseen. Varmaa lienee, että ainakin keulan muodot, takaspoileri ja levennetyt pyöränkaaret eivät ole saaneet muotojaan 50-60-luvulla vaan paljon myöhemmin, ehkä kolarikorjauksen yhteydessä tai sitten muuten vaan. Erikoista on myös tehostetut levyjarrut, ratti on 105srjn Gta:sta ja ainakin venakoppa on 105srjn koneesta.
Itse en ole autoa nähnyt ja nämä kommentit on pelkkää spekulointia kuvien perusteella.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 16:00
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 16:42
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Gasolina kirjoitti:Saattaa olla tai sitten ei. Jotain dokumenttiä tuosta tai edes valmistenumero kyllä kannattaisi laittaa ilmoitukseen. Varmaa lienee, että ainakin keulan muodot, takaspoileri ja levennetyt pyöränkaaret eivät ole saaneet muotojaan 50-60-luvulla vaan paljon myöhemmin, ehkä kolarikorjauksen yhteydessä tai sitten muuten vaan. Erikoista on myös tehostetut levyjarrut, ratti on 105srjn Gta:sta ja ainakin venakoppa on 105srjn koneesta.
Itse en ole autoa nähnyt ja nämä kommentit on pelkkää spekulointia kuvien perusteella.
Keulan muodosta olen eri mieltä, olihan bertonella jo noissa 50-luvun alun BAT-tutkielmissa aika futuristisen kulmikkaat keulanmuodot. Studebakerin keulat oli 50-luvun lopun ja 60-luvun alun tuotantomalleissa aika samanhenkisiä jne. Kori voisi tosiaan olla ollut käsin taottu tutkielma jonka muodot on eläneet prosessin edetessä ja jos se olisi -61 viimein ajettu hallista ulos niin ei se niin älyttömästi poikkea silloisesta muotoilukielestä. Omaan silmään tuossa on vähän Bizzarrinilaista otetta. Takalasi tuossa näyttäisi olevan aika lähellä tuotantoon päätyneen giulietta sprintin lasia ellei ole ihan sama. Abarthilla ainakin tuntui olevan vuoteen -60 mennessä suunnilleen kaikissa malleissa vakiona hydrauliset levyjarrut joka kulmalla, tehostetuista en tiedä kuinka yleisiä olivat tuohon aikaan.

Lahden messuilla näin tuon, enkä oikeastaan hetkeäkään epäillyt sen aitoutta. Ehkä olen naiivi, mutten mä oikein keksi mitään syytäkään miksi joku viitsisi alkaa keksimäänkään tarinoita tuollaisen auton historiasta :D Tollaisen pitäminen tieliikenteessä on toki saattanut ylläpidossa aiheuttaa venymisiä alkuperäisyyden kustannuksella, mutta se on aika luonnollista.

edit. On muuten keulasta melko Studebaker Avantimainen tämä Bertonen '62 Alfa Romeo Coupe HS tutkielma.

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 17:24
Kirjoittaja jarski
Juu kyllä auto ihan aito on,aikoinaan sitä Tammisen tallissa ihmettelin...Kuka muuten ne kaikki varaosat osti ?

nettiautosta bongattu

Lähetetty: 09 Heinä 2009, 17:40
Kirjoittaja berliina
Mulla on videolla Tammisen hallista -90 luvulla kuvasin. Kyseinen kaaran kuvasin myös. Tammisen vaimo sanoi sen olevan ainoa maailmassa, isäntä itse oli sairaalassa.

Lähetetty: 10 Heinä 2009, 00:16
Kirjoittaja unknown
Historian selvittäminen ensimmäinen ehto että autoa voi prototyypiksi nimetä; Keneltä ostiti, mistä edellinen oistaja on ostanut ja jne..
Miten auto on joutunut tieliikenteeseen, yleensä prototyypit tuhotaan?
Kuka auton on tehnyt, minkälaiset dokumentit tästä on? valokuvia? tomeksianto? ym?
Löytyykö autosta merkintöjä, kuten rungonumero.

Jos auto on aito niin ainakaan näin sitä ei pidä myydä: "Harrastaja tietää mistä on kysymys..." minulla herää enemmän kysymyksiä kuin osaan niihin vastata.
Kyseinen auto pitäisi myydä siten että myynti-ilmoituksessa on yksi kuva autosta ja loput parikymmentä kuvaa on erillaisia dokumenttejä.

Miksi epäilen auton aitoutta ensikerran kun sen näin? Syynä tähän on se että korin valmistajaksi kerrotaan Bertone. Jos kyseessä on koritehdas joka auton on tehnyt, olisi se nyt aika erikoista että auto on koriltaan noinkin kiero. Jos prototyypin suunnittelun aikana tulee muutos koriin niin jos jokin paikka maailmassa on niin Italialaisessa koritehtaassa koko paneeli tehdään uudestaan tai ainakin korjataan siten että kupruja ei jää.
Kitti ei kuulu koritehtaan materiaalivalikoimaan ja mikä tahansa muoto on mahdollista saada peltiin kun talo on täynnä huippuosaajia. Eikä se johdu siitä että auto on prototyyppi että se saa olla "vähän sinnepäin," sitähän se koritehdas nimenomaan teki tuohon aikaan, yksittäisiä koreja, joista jokainen on erilainen, toiset enemmnän, toiset vähemmän, päinvastoin tuotantoon tuleva auto pitäisi olla vielä tarkempi kuin yksittäiskappale, jotta puumuotit saadaan valmistettua.
Yleensä prototyypit vielä koritettiin uudestaan tuohon aikaan aina lopulliseen sarjatuotantomuotoonsa ja tekniikka oli vain muulina mukana.

Jos ja painotan sanaa jos, siellä alla on prototyyppi niin epäilisin että 70-luvulla auto on sitten saanut "lasikuitu faseliftin" ja vahvasti epäilen että koritehdas olisi sen takana.

Ehkä skeptisyyteni johtuu siitä että näin auton aika rujossa kunnossa ja minulle tuli heti ensimmäisenä mieleen että; joku on laittanut Matra D'jet:n lasikuitukorin Alfan päälle ja lisännyt 250GTO takaspoleri... Toivottavasti olen väärässä.
http://www.flickr.com/photos/derekgottlieb/2462641744/