
Liikenteestä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Liikenteestä
Vastaavanlainen rajoituksen pudottaminen tuli Pälkäneentielle Parolan risteyksestä Pälkäneelle päin Aulangontien risteyksen muutostoimien jälkeen. 60 rajoitus ja koko välillä ei ensimmäistäkään liittymää ja uusi kevyen liikenteen väylä alikulkuineen valmistui remontin yhteydessä, haloo!! Toinen mielenkiintoinen juttu Hml:ssa liikkuville: Oletteko huomannut Sibeliuksenkadun ja Hallituskadun kulmassa on kolmio, minkä takia? Eihän sieltä voi tulla kun oikealta, eli väistämisvelvollisuus on jo olemassa. Ai niin, onhan tietysti ne vikasuuntaan ajavat sinivalkoiset autot 

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 02 Helmi 2012, 18:17
- Car(s): 159 JTDm 2.4 Q-Tronic -08 Berlina
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Liikenteestä
näitähän on.
tietyöalueella aika tyypillinen juttu on se, että laitetaan alempi nopeusrajoitusmerkki juuri ennen taajama / taajama päättyy -merkkiä. tai se, että risteys "nollaa" nopeusrajoituksen joko taajama- tai maantienopeuteen.
jos olen asian oikein ymmärtänyt, kaavio 30 (merkki) - 1m ilmaa - taajama päättyy (merkki) = saa ajaa tietyön läpi 80 km/h. niin typerää kuin se onkin. yritin aika monta kertaa ajaa pasilassa tutkaan tietyöalueella (en sentään kaheksaakymppiä, mut kuitenkin) ihan vaan saadakseni debatin asiasta virkavallan kanssa aikaseks, huonolla menestyksellä tosin.
tietyöalueella aika tyypillinen juttu on se, että laitetaan alempi nopeusrajoitusmerkki juuri ennen taajama / taajama päättyy -merkkiä. tai se, että risteys "nollaa" nopeusrajoituksen joko taajama- tai maantienopeuteen.
jos olen asian oikein ymmärtänyt, kaavio 30 (merkki) - 1m ilmaa - taajama päättyy (merkki) = saa ajaa tietyön läpi 80 km/h. niin typerää kuin se onkin. yritin aika monta kertaa ajaa pasilassa tutkaan tietyöalueella (en sentään kaheksaakymppiä, mut kuitenkin) ihan vaan saadakseni debatin asiasta virkavallan kanssa aikaseks, huonolla menestyksellä tosin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Siltähän tuo Street Viewiä katselemalla kieltämättä näyttäisi, komia moka kyltityksessä
.
Tervakoskella oli aiemmin vastaava setti, jos tuli Mikkolantien jatkeena olevaa pätkää 130:ltä Koivusillantielle, pääsi kyllä taajamaan mutta 40km/h kylttiä ei jatkona ollut, jos ajeli Varisojantien ja Mäyrän kautta Vanhakylälle. Tuo kuitenkin fiksattiin joitakin vuosia takaperin.

Tervakoskella oli aiemmin vastaava setti, jos tuli Mikkolantien jatkeena olevaa pätkää 130:ltä Koivusillantielle, pääsi kyllä taajamaan mutta 40km/h kylttiä ei jatkona ollut, jos ajeli Varisojantien ja Mäyrän kautta Vanhakylälle. Tuo kuitenkin fiksattiin joitakin vuosia takaperin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Tulin eilen Porintietä Ruskeasuon liikenneympyrään. Joko joku oli kääntynyt stadista tullessaan vasempaan tai sitten joku insinörtti teki uukkarin tullessaan Munkasta. Onneksi EI sattunut mitään!
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+Autole ... 5562212214" onclick="window.open(this.href);return false;
No koskas repäistään Alfoilla?
No koskas repäistään Alfoilla?

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Liikenteestä
^ja tiedonannossa lukisi: Alfa Romeo harrastajien kokoontumisajossa nopeudet nousivat, autot hävisivät horisonttiin. 

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Liikenteestä
Siinä vaiheessa myyn omani pois... nopeasti, vaikka satasella..SaLexi kirjoitti:No koskas repäistään Alfoilla?
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Taitaa moinen toiminta ainakin keskusteluttaa meikäläisiä siinä mielessä, että ajomiiteissä osataan käyttäytyä ja ajaa letkoissa kuten kuuluu.
Meinaan vaan, että poliisia saattavat moiset alkaa kiinnostaa, jos homma lähtee lapasesta.
Meinaan vaan, että poliisia saattavat moiset alkaa kiinnostaa, jos homma lähtee lapasesta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
^Ai niin kuin viimeksi? 

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Ankkapariskunta ylitti 24-tietä hitaasti taapertaen ja uusikorinen Mini teki aika äkkijyrkän väistöliikkeen, sitten joku takaa tuleva auto pysäytti kokonaan ja sen takana tuleva paahtoi sen vierestä ohi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Re: Liikenteestä
Joo Bemaristit sai taas vähän lisää mainetta.SaLexi kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+Autole ... 5562212214" onclick="window.open(this.href);return false;
No koskas repäistään Alfoilla?
Ja sitten ne vielä ihmettelee kun niihin suhtaudutaan liikenteessä hyvin isolla varauksella. Etenkin jos on föönattu.
Re: Liikenteestä
Olen ollut kaksi kertaa btcf cruisingeissa kaverin kyydissä. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.
Ei kiitos enää. Ikinä.
En halua luoda mielipahaa tämän palstan BMW kansalle, mutta joku voisi kertoa noiden järjestäjille että cruisinkien tarkoitus on olla iloinen harrastajien ajotapahtuma. Ei kansankatastrofi jolla on tarkoitus teurastaa ihmisiä ja raiskata autoja. Kyllä, muutama tuhoaa koko kerhon maineen.
Ei kiitos enää. Ikinä.
En halua luoda mielipahaa tämän palstan BMW kansalle, mutta joku voisi kertoa noiden järjestäjille että cruisinkien tarkoitus on olla iloinen harrastajien ajotapahtuma. Ei kansankatastrofi jolla on tarkoitus teurastaa ihmisiä ja raiskata autoja. Kyllä, muutama tuhoaa koko kerhon maineen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Eilen oli taas jotkut kisat, joista en tiennyt. Ajelin vt12 Lahdesta-Hollolaan ja vanhan C-mersun kuskilla oli tärkein tehtävä matkan aikana, etten vain tule vahingossakaan ohi. Kruisailin nopeusvälillä 78-82 sopivasti valojen rytmissä, ettei tarvi pysähtyä. Tämä sankari joutui kerran hidastamaan niin, että pääsin jo rinnalle ja kaasu pohjassa lisäsi mersukuski vauhtia
. Säälittävää, mutta niin yleistä tuolla tienpätkällä.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Kait ne koki, että audi kuskit oli painelleet tuossa mielessä jo ohi, ajattelivat repästä jo ottaa oman "leiman" takasS_A kirjoitti:Joo Bemaristit sai taas vähän lisää mainetta.SaLexi kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+Autole ... 5562212214" onclick="window.open(this.href);return false;
No koskas repäistään Alfoilla?
Ja sitten ne vielä ihmettelee kun niihin suhtaudutaan liikenteessä hyvin isolla varauksella. Etenkin jos on föönattu.

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Liikenteestä
Nyt olen Millellä useampana päivänä kumpaankin suuntaan työmatkaa ajellessa huomannut joutuneeni johonkin kisaan joko farkkuavensiksen tai penarin kanssa. Ihmetyttää vaan onko pojilla laskento jääny kesken kun karkeastikin teho/painosuhdetta verratessa pyörä on hieman eri lukemissa.Alfissimo kirjoitti:Eilen oli taas jotkut kisat, joista en tiennyt. Ajelin vt12 Lahdesta-Hollolaan..
En minä mutta pojat:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... rss=allimg" onclick="window.open(this.href);return false;
En tyytynyt tavanomaiseen.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Tämän työpäivän paras (= hengenvaarallisin...) suoritus tapahtui jälleen kerran (arvasit oikein!!!!) TAMPEREELLA!
Eli seuraavasti:
Ajan Myllypurosta läntistä ohitustietä, kohti Lahdesjärveä ja purkupaikkaa. Autossa 11000kg nestelavoja.....Mittarissa maltilliset 83 km/h, kuorma tiivis ja sidottu. Rajasalmen silloilla ohitan juuri Nokialta tulevaa liittymäramppia, kun apparin peilissä vilahtaa jotain sinistä......Edellä ajaa raakaa alinopeutta(n. 80km/h) Avensis, johon pidän hiukan liian pientä, oisko jotain luokkaa 50m eroa.....Ohituskaistalla jatkuva autojono, joten ohi on turha, ja myös melko mahdoton, lähteä kokeilemaan....Se sininen on kasikytluvun korolla, jonka tarkoituksena on irroittaa KAIKKI teho ykskolmosesta ja ehtiä eteeni moottoritielle. Kaikki raskaankaluston kuljettajathan tekevät huvikseen kiusaa muulle liikenteelle ajamalla jatkuvasti lähes 20km/h alinopetta "satasen" alueella, joten Corolla vääntää hanat auki ja ehtii kuin ehtiikin eteeni juuri ja juuri rampin lopussa. Se mitä tämä sankari ei näe on edessäni mateleva Avensis......Tapahtuu seuraavaa: Heti kun korolla on ohittanut etupuskurini, jalkani lävähtää jarrulle koska tajuan ettei tojotaidiootti havainnoi edessä ajavaa autoa. Silmänräpäys ja korollan eturenkaista nousee savu kun kuski melkein törmää Avensiksen perään....Itse täysjarrutan ja ohjaan hiukan keskiviivan päälle jotten ajaisi tämän kahelin päälle. Tapahtuu seuraavaa: Takanani ajelee perälaudassa kiinni opel vectra farmari, joka tulee niin lähellä, että välttääkseen ajamasta perääni joutuu ohjaamaan salamannopeasti ohituskaistalle. Ohituskaistaa Opelin takaa tulee musta auto, joka keskikaidetta hipoen ja ABS:t paukkuen onnistuu nipin napin välttämään törmäyksen uuppeliin........Tällä välin kaiken aiheuttanut korolla päättää ohittaa Avensiksen kun "se nutaa tos mun edessäni"........Torvien sointi kuuluu varmaan Rovaniemellä asti.............
Jälleen selvitty hengissä siis tästäkin työpäivästä......Mut hei!; Perimätiedon mukaan kaikki Tamperelaiset ( kaiketi myös allekirjoittanut
) ovat "keskimääräistä" parempiä kuljettajia..... 
Eli seuraavasti:
Ajan Myllypurosta läntistä ohitustietä, kohti Lahdesjärveä ja purkupaikkaa. Autossa 11000kg nestelavoja.....Mittarissa maltilliset 83 km/h, kuorma tiivis ja sidottu. Rajasalmen silloilla ohitan juuri Nokialta tulevaa liittymäramppia, kun apparin peilissä vilahtaa jotain sinistä......Edellä ajaa raakaa alinopeutta(n. 80km/h) Avensis, johon pidän hiukan liian pientä, oisko jotain luokkaa 50m eroa.....Ohituskaistalla jatkuva autojono, joten ohi on turha, ja myös melko mahdoton, lähteä kokeilemaan....Se sininen on kasikytluvun korolla, jonka tarkoituksena on irroittaa KAIKKI teho ykskolmosesta ja ehtiä eteeni moottoritielle. Kaikki raskaankaluston kuljettajathan tekevät huvikseen kiusaa muulle liikenteelle ajamalla jatkuvasti lähes 20km/h alinopetta "satasen" alueella, joten Corolla vääntää hanat auki ja ehtii kuin ehtiikin eteeni juuri ja juuri rampin lopussa. Se mitä tämä sankari ei näe on edessäni mateleva Avensis......Tapahtuu seuraavaa: Heti kun korolla on ohittanut etupuskurini, jalkani lävähtää jarrulle koska tajuan ettei tojotaidiootti havainnoi edessä ajavaa autoa. Silmänräpäys ja korollan eturenkaista nousee savu kun kuski melkein törmää Avensiksen perään....Itse täysjarrutan ja ohjaan hiukan keskiviivan päälle jotten ajaisi tämän kahelin päälle. Tapahtuu seuraavaa: Takanani ajelee perälaudassa kiinni opel vectra farmari, joka tulee niin lähellä, että välttääkseen ajamasta perääni joutuu ohjaamaan salamannopeasti ohituskaistalle. Ohituskaistaa Opelin takaa tulee musta auto, joka keskikaidetta hipoen ja ABS:t paukkuen onnistuu nipin napin välttämään törmäyksen uuppeliin........Tällä välin kaiken aiheuttanut korolla päättää ohittaa Avensiksen kun "se nutaa tos mun edessäni"........Torvien sointi kuuluu varmaan Rovaniemellä asti.............
Jälleen selvitty hengissä siis tästäkin työpäivästä......Mut hei!; Perimätiedon mukaan kaikki Tamperelaiset ( kaiketi myös allekirjoittanut


"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^Just just, taisi käydä vähän jokaisella tsägä kun ei pellit kolissut 

- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Liikenteestä
Ainakin 156 2.0 koneella menee risteykset ja kurvit niin vauhdikkaasti, ettei jää suorille paljoa kokeilemista. Alfalla olisi niin mukava jättää teholla kaikki valoista lähdettyään ja heittää muiden edelle pelkällä väännöllä. En haluaisi kuitenkaan leimata Alfisteja yllyttäjiksi. Poikkeus sääntöön.
Vaikutanko jo merkki uskovaiselta? Voitais ottaa chilin syönti skaba ;P
Linkissä A ja B autoilijoihin suunnattua läppää.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20120 ... 0_v1.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaikutanko jo merkki uskovaiselta? Voitais ottaa chilin syönti skaba ;P
Linkissä A ja B autoilijoihin suunnattua läppää.

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20120 ... 0_v1.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
Re: Liikenteestä
Sitten taitaa olla parasta hakea se 8C jostain.Jarkki kirjoitti:Alfalla olisi niin mukava jättää teholla kaikki valoista lähdettyään ja heittää muiden edelle pelkällä väännöllä.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Liikenteestä
evilpet kirjoitti:Sitten taitaa olla parasta hakea se 8C jostain.Jarkki kirjoitti:Alfalla olisi niin mukava jättää teholla kaikki valoista lähdettyään ja heittää muiden edelle pelkällä väännöllä.
Ja sillonkin pitää kattoa, ettei vierelle satu nissania...
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
http://www.youtube.com/watch?v=iYbjfH_ODac" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällainen ohitus eilen 8-tiellä. Kilsan kuluttua alkaa ohituskaista yms.
Tällainen ohitus eilen 8-tiellä. Kilsan kuluttua alkaa ohituskaista yms.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Liikenteestä
Tainnut nismo-kuski käsittää kaistamerkinnät väärin. Heti kun keltainen viiva alkaa niin mennään ohi, vaikka aikaisemmin oli hyvää paikkaa mennä ihan katkoviivallakin. On se vaikeeta.Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=iYbjfH_ODac" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällainen ohitus eilen 8-tiellä. Kilsan kuluttua alkaa ohituskaista yms.

- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
^^ Sullahan löyty Vel Satisistakin kuvamateriaalia
Näitä vaan lisää. Millä systeemillä tallennat? Olen itsekin ajatellut autokameraa kun noita tilanteita tulee.

Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Kopioin suoraan vastauksen toiselta foorumilta:
Tällainen tuli sitten hommattua ja päälle 16GB:n kortti.
http://www.dealextreme.com/p/720p-wide- ... -lcd-73819" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutama huomio vehkeestä:
+ Kortin täyttyessä alkaa nauhoittamaan uudelleen/päälle
+ Käynnistyy samalla, kun auto ja sammuu kolme sekuntia auton perässä
+ Käytettävyys kohtuu kunnossa (perusnäppäimet, -valikot ja kääntyvä näyttö)
+ Näyttö suljettuna siro ja piiloutuu vaikka taustapeilin taakse
+ Kääntyvä näyttö, jolla saa suht helposti kohdisteltua kuvakulman
+ Yhdellä napin painalluksella saat videopätkän lukittua ettei päälle nauhoitus pilaa. Nauhoittaa siis minuutin paloissa.
+ Tukeva imukuppi ja hyvät säädöt varressa
+ Hinta
+ Pitkä virtapiuha, joten saa vaikka takapenkiltä virrat.
- Kuvanlaatu kehnon ja surkean välillä
- Kennon dynamiikka myös surkeaa (kirkas taivas vs. varjoisat kadut)
- Edellisestä jatkaen: kuva epätarkka, varsinkin reunoilta
- Pakkasen kestävyys?
Kaikki nämä kannattaa suhteuttaa 30 euron hintaan!
http://youtu.be/DFbyBM7Fct0" onclick="window.open(this.href);return false; Tuonne ilmestyy aikanaan testivideota.
Re: Liikenteestä
Noniin! Katos! Tavallista parempi kuljettajahan se siinä!Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=iYbjfH_ODac" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällainen ohitus eilen 8-tiellä. Kilsan kuluttua alkaa ohituskaista yms.

Omat säännöt ja mitä sitä keltasista ja risteyksistä, ohi pitää päästä hinnalla millä hyvänsä.

Ei taida jengi tajuta tosiaan sitä, että toi keltanen viiva on ehdoton. Ylität sen, etenkin tilanteessa joka tulkitaan ohitukseksi, niin selitykset on sen jälkeen 0.
Sama tuplakeltasilla; ylität sen vaikkapa risteysalueella kääntyvän ajoneuvon takia, "ettei tarttisi himmata sen takia vauhtia", niin ei riitä selitykseksi mikään enää siinä vaiheessa.
Jalankulkijat, pyöräilijät varmaankin vielä menee ymmärrykseen, mutta ei raktori. Se on ehdoton, sen ylittäminen on kiellettyä vaikka ois 10km suora ja ei ketään ja 45kmh menevä raktori edessä.
Kerran olin Klaukkalaan menossa, siinä Shellin jälkeisessä ylämäessä; vastaan tuli S-Märsu ja siinähän se tuplakeltasilla tais jotain 80kmh ohi ladata muutamasta autosta siinä alamessä kun itse olin mäen pohjalla menossa ylöspäin.
No kai sillä täppiä on maksella noita rapsuja kun on varaa ajaa tollasella uudella S:llä, mutta mites se kortin lähtö...

Mutta ei noi taida työkseen ajaa, joilla on varaa tollasia riskejä ottaa. Täysin turhien sekunttien takia pistää duunipaikka kortille..... No kukin tavallaan. Hauska noita on seurata kuitenkin. Tavallista parempiahan ne...

Ai että kun sais töihin kameran; yksi kamera siihen sivuikkunalle kuvaamaan peiliin, ja yksi kamera keulalle. Ja sitten kuvaamaan..... Sais Maikkarin kympin uutisiin varsin mielenkiintosia huumori pätkiä.......
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Liikenteestä
Mielenkiintoista, juuri tuo peilin taakse piilotus ja sähkönsyöttö on itsellä pyörinyt mielessä. Dealextremen jättimäinen valikoima on vaan vaikeuttanut ostopäätöstä. 159:ssä on muistaakseni vain yksi tupakkasytkäri, pitäisi ottaa virta melkein jostain muualta kuin siitä...Raimo Miettinen kirjoitti:Kopioin suoraan vastauksen toiselta foorumilta:Tällainen tuli sitten hommattua ja päälle 16GB:n kortti.
http://www.dealextreme.com/p/720p-wide- ... -lcd-73819" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutama huomio vehkeestä:
.
.
.
Kaikki nämä kannattaa suhteuttaa 30 euron hintaan!
http://youtu.be/DFbyBM7Fct0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Tuonne ilmestyy aikanaan testivideota.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
Tuossa samassa mäessä tultiin joskus alamäkeen Volvo 240 + Fiat 127 hinausyhdistelmällä. Pysähdyttiin risteykseen kun oltiin vasemmalle (shellille päin) kääntymässä. Pari autoa meni oikealta ohi niinkuin kuuluukin, mutta sitten näin, että takaa tulee Audi jolla ei ole mitään aikomusta pysähtyä. Peräänhän se mäjähti luultavasti täysin jarruttamatta. Seiskasta tuli rusina...S_A kirjoitti:Kerran olin Klaukkalaan menossa, siinä Shellin jälkeisessä ylämäessä; vastaan tuli S-Märsu ja siinähän se tuplakeltasilla tais jotain 80kmh ohi ladata muutamasta autosta siinä alamessä kun itse olin mäen pohjalla menossa ylöspäin.
Tuossa siis http://g.co/maps/7gvaq" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Liikenteestä
Luulin nähneeni jo kaiken, mutta ei.
Olin kääntymässä Friisilän nurkilta Merituulentielle kohti Tapiolaa kun Matikylän suunnalta tuli punanen Cagiva tai joku vastaava, piikki kuitenkin. Olin jo puolessa välissä risteystä kun ton piikin sain näkökenttään autojen lomasta. Vauhtia sillä oli sen verran, että suoraanhan se tulee- ajattelin joten stoppasin bussin sitten siihen risteykseen. Mutta eipäs tullutkaan, herra kääntyi Tapiolan suuntaan.
No ei mitään erikoista tossa tietenkään, mutta kävi sitten seuraavissa valoissa ilmi, ettei tässä Cagivassa ole vilkun vilkkua. Olin hetken aikaa todella ihmeissäni miten en sitä ollut huomannut, mutta seuraavissa valoissahan tuo asia sitten selvisi. Ei etuvilkkuja, ei takavilkkuja.
Varsin...mielenkiintoinen suhtautuminen. Varsinkin kun moottoripyöriä ei muutenkaan meinaa nähdä riittävän ajoissa, johtuen usein näiden ylisuurista tilannenopeuksista, niin aja vielä ilman vilkkuja tuola. Ei siinä kyllä etulamputkaan toimineet.
Tosiaan jos haluaa itsensä hengiltä helposti, niin kannattaa repiä motosykkelistä kaikki valot ja vilkut hittoon, eiköhän se joku päivä kolahda riittävän pahasti sitten.

Olin kääntymässä Friisilän nurkilta Merituulentielle kohti Tapiolaa kun Matikylän suunnalta tuli punanen Cagiva tai joku vastaava, piikki kuitenkin. Olin jo puolessa välissä risteystä kun ton piikin sain näkökenttään autojen lomasta. Vauhtia sillä oli sen verran, että suoraanhan se tulee- ajattelin joten stoppasin bussin sitten siihen risteykseen. Mutta eipäs tullutkaan, herra kääntyi Tapiolan suuntaan.
No ei mitään erikoista tossa tietenkään, mutta kävi sitten seuraavissa valoissa ilmi, ettei tässä Cagivassa ole vilkun vilkkua. Olin hetken aikaa todella ihmeissäni miten en sitä ollut huomannut, mutta seuraavissa valoissahan tuo asia sitten selvisi. Ei etuvilkkuja, ei takavilkkuja.
Varsin...mielenkiintoinen suhtautuminen. Varsinkin kun moottoripyöriä ei muutenkaan meinaa nähdä riittävän ajoissa, johtuen usein näiden ylisuurista tilannenopeuksista, niin aja vielä ilman vilkkuja tuola. Ei siinä kyllä etulamputkaan toimineet.
Tosiaan jos haluaa itsensä hengiltä helposti, niin kannattaa repiä motosykkelistä kaikki valot ja vilkut hittoon, eiköhän se joku päivä kolahda riittävän pahasti sitten.
Re: Liikenteestä
Albertolli kirjoitti:Tuossa samassa mäessä tultiin joskus alamäkeen Volvo 240 + Fiat 127 hinausyhdistelmällä. Pysähdyttiin risteykseen kun oltiin vasemmalle (shellille päin) kääntymässä. Pari autoa meni oikealta ohi niinkuin kuuluukin, mutta sitten näin, että takaa tulee Audi jolla ei ole mitään aikomusta pysähtyä. Peräänhän se mäjähti luultavasti täysin jarruttamatta. Seiskasta tuli rusina...S_A kirjoitti:Kerran olin Klaukkalaan menossa, siinä Shellin jälkeisessä ylämäessä; vastaan tuli S-Märsu ja siinähän se tuplakeltasilla tais jotain 80kmh ohi ladata muutamasta autosta siinä alamessä kun itse olin mäen pohjalla menossa ylöspäin.
Tuossa siis http://g.co/maps/7gvaq" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

No onneksi ei henkilövahinkoja?
Selvisikö se, miksei se nähnyt teitä?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Liikenteestä
^Ei tullut henkilövahinkoja lihaskipujen lisäksi. Käsi oli ratilla tömäyksen sattuessa ja ratti vääntyi aivan kieroon. Selkänojakin antautui.
Audikuskin sokeuteen ei löytynyt selitystä.
https://lh4.googleusercontent.com/-SZRB ... G_0535.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/-WKzs ... G_0540.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-UnC7 ... G_0541.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/-4JRN ... G_0537.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-yt8C ... G_0538.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/-eFw2 ... G_0545.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-y98z ... G_0548.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja audin keula:
https://lh6.googleusercontent.com/-zpt8 ... G_0549.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvolle ei käynyt kovin pahasti kun vetokoukku otti iskun vastaan. Vakuutusyhtiö maksoi tonnin, ettei sitä tarvitse lunastaa
https://lh4.googleusercontent.com/-hcYv ... G_0529.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Audikuskin sokeuteen ei löytynyt selitystä.
https://lh4.googleusercontent.com/-SZRB ... G_0535.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh3.googleusercontent.com/-WKzs ... G_0540.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-UnC7 ... G_0541.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/-4JRN ... G_0537.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-yt8C ... G_0538.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh6.googleusercontent.com/-eFw2 ... G_0545.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
https://lh5.googleusercontent.com/-y98z ... G_0548.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja audin keula:
https://lh6.googleusercontent.com/-zpt8 ... G_0549.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvolle ei käynyt kovin pahasti kun vetokoukku otti iskun vastaan. Vakuutusyhtiö maksoi tonnin, ettei sitä tarvitse lunastaa

https://lh4.googleusercontent.com/-hcYv ... G_0529.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Liikenteestä
Joku symppis BMW E61-kuski yritti ilmeisesti päästä (omastakin) hengestään Vihdintien kaksikaistaisella osalla. Neljääkymppiä ajellut työkone veti kuudenkympin alueella pitkää tiivistä letkaa, josta oli näköjään päästävä ohi just nyt mutkassa, sulkuviivan kohdalla, liikenteenjakajan kohdalla, vastaantulijoista välittämättä. Tuli jo kuulosteltua joko rysähti mutta ilmeisesti vastaantulijat onnistuivat väistämään tai sitten joku jonossa löi liinat kiinni jotta asfaltticowboylle löytyi Bemarin mentävä kolo. Sama toistui ainakin muutamaan otteeseen.
Aika useinhan liikenteessä joku jollain tavalla töpeksii mutta en muista milloin olisin näin härskiä suoritusta nähnyt. Tuollainen E61 on vähän kangastellut mielissä hommata joskus omaankin talouteen mutta nyt kieltämättä into vähän laimeni, siitäkin huolimatta ettei se ole hienon auton syy että niitä ostavat myös kusipäät.
Aika useinhan liikenteessä joku jollain tavalla töpeksii mutta en muista milloin olisin näin härskiä suoritusta nähnyt. Tuollainen E61 on vähän kangastellut mielissä hommata joskus omaankin talouteen mutta nyt kieltämättä into vähän laimeni, siitäkin huolimatta ettei se ole hienon auton syy että niitä ostavat myös kusipäät.
- Epäkelpokeräilijä -
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
vähän samanlainen biimeri köllähdys täälläkin.
Aamulla ajelin töihin tässä, launeen cittarin takana, suunta renkomäkeen, siinähän on sulkuviivat ja siinä "korttelin" välillä vatsaan tuleville syntyy ryhmittymiskaista, noh joku päätti alottaa sen ryhmittymiskaistan 100 metriä liian aikasin...
Mä huomaan kun vastaan tulee puolittain samalla kaistalla mun kanssa uusi 5-sarjalainen taksi... Mulkku kun olin (maanantai-aamu, joten se oli ihan oletus asenne) niin otin itsekkin keskiviivan tuntumaan, en kiihdytännyt kuitenkaan. pääs biimeri niukasti siitä välistä livahtamaan - ajattelin että se haki jotain ylimääräistä jännitystä niin päätin sitten tarjoilla sitä
Aamulla ajelin töihin tässä, launeen cittarin takana, suunta renkomäkeen, siinähän on sulkuviivat ja siinä "korttelin" välillä vatsaan tuleville syntyy ryhmittymiskaista, noh joku päätti alottaa sen ryhmittymiskaistan 100 metriä liian aikasin...
Mä huomaan kun vastaan tulee puolittain samalla kaistalla mun kanssa uusi 5-sarjalainen taksi... Mulkku kun olin (maanantai-aamu, joten se oli ihan oletus asenne) niin otin itsekkin keskiviivan tuntumaan, en kiihdytännyt kuitenkaan. pääs biimeri niukasti siitä välistä livahtamaan - ajattelin että se haki jotain ylimääräistä jännitystä niin päätin sitten tarjoilla sitä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nelon ... 50830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Että tällä tavalla.
Että tällä tavalla.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Liikenteestä
Olenkohan minä nyt ymmärtänyt kiertoliittymän säännöt oikein?
JOS olen ylittänyt jo liittymässä olevat maalatut kolmiot usealla metrillä (linja-auto kyseessä), ja vasemmalta kiertoliittymään tullut auto ei ollut sielä ympyrässä; ylittänyt näitä tiemerkintä-kolmioita ennen minua; niin miten ihmeessä nämä ajavat silti "päin?"
VIime aikoina 2 tapausta, joissa olen joutunut pysähtymään keskelle ympyrää sen takia, että vasemmalta tuleva henkilöauto ei osoita minkäänlaisia väistämisen merkkejä, huolimatta siitä; että olin sielä ympyrässä ensiksi. Asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä "saako vasemmalta tuleva autoletka mennä 20 auton verran" kun jono nyt sattuu liikkumaan. Vetoketju-periaatteella tämä on ymmärtääkseni suunniteltu ja suurta varovaisuutta noudattaen sinne on ajettava kolmion takia.
Toisessa näistä tapauksista herra ei ollut lähelläkään koko kiertoliittymää ja silti otti vielä oikein vauhtia, etten varmasti pääse ennen häntä liittymästä pois. Seurauksena tosiaan pysähdyin keskelle kaistaa jättäen 1½ auton kokoisen raon, josta kaveri sitten Toyotansa taikoi kanttareita hipoen hiljentämättä sen enempää.
Ja tosiaan; tämä Toyota otti vauhtia, kiihdytti suoraan päin. JOS olisin antanut mennä ja olettanut hänen väistävän, osuma olisi tullut etupyörän taakse, metrin verran. SIinä sitten olisi herralla ollut selittämistä, miten on mahdollista osua linja-autoon tällä tavalla kiertoliittymässä, etenkin kun herra vasemmalta sinne liittymään tuli ja aikaa on riittävästi hiljentää......
Toinen tapaus sattui Kampissa, samanlainen tilanne. Olin jo ympyrässä, eturekaatkin ohittaneet nuo tiemerkintä-kolmiot, kun Fredalta päin vasemmalta tullut Nissan saapui vasta tässä vaiheessa kiertoliittymään ja ei todellakaan osoittanut minkäänlaisia väistämisen merkkejä. Joten pakkohan minun oli taas pysähtyä ja siitä se Nissani keulaa hipoen jarruttamatta meni. Tämäkin olisi osunut jonnekin etupyörään suurin piirtein. (Muistakaa linja-auton keulaylitys), eli melkosen pitkällä olin jo kiertoliittymässä ja silti EI....
Siis olenko ymmärtänyt jotain nyt väärin? Vai onko vaan sattunut kohdalle todellisia pölhöjä, joilla ei ole hajuakaan yhtään mistään?
No toisaalta; Jorvin mäessä pysäkiltä lähtiessä minut kiilasi eräs Kansan Ihme Autoilija (KIA), näki kyllä varmasti koko mäen mitalta linja-auton lähtevän ihan just pysäkiltä, mutta EI. Kiilasi tuplakeltasten yli keskisormi pystyssä kun painoin vähän torvea huomauttaakseni yhteisistä pelisäännöistä. Bembölen koulun kohdalle päästyämme tämä samainen KIA kuljettaja huitoi sormella oikealle osottaen 60kmh rajotusmerkkiä.
Mitä tähän sitten sanoisi? Tee näitten kanssa sitten tuola töitä kun perusasiat on hukassa... Ja sen kyllä huomaa toisinaan.
JOS olen ylittänyt jo liittymässä olevat maalatut kolmiot usealla metrillä (linja-auto kyseessä), ja vasemmalta kiertoliittymään tullut auto ei ollut sielä ympyrässä; ylittänyt näitä tiemerkintä-kolmioita ennen minua; niin miten ihmeessä nämä ajavat silti "päin?"

VIime aikoina 2 tapausta, joissa olen joutunut pysähtymään keskelle ympyrää sen takia, että vasemmalta tuleva henkilöauto ei osoita minkäänlaisia väistämisen merkkejä, huolimatta siitä; että olin sielä ympyrässä ensiksi. Asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä "saako vasemmalta tuleva autoletka mennä 20 auton verran" kun jono nyt sattuu liikkumaan. Vetoketju-periaatteella tämä on ymmärtääkseni suunniteltu ja suurta varovaisuutta noudattaen sinne on ajettava kolmion takia.
Toisessa näistä tapauksista herra ei ollut lähelläkään koko kiertoliittymää ja silti otti vielä oikein vauhtia, etten varmasti pääse ennen häntä liittymästä pois. Seurauksena tosiaan pysähdyin keskelle kaistaa jättäen 1½ auton kokoisen raon, josta kaveri sitten Toyotansa taikoi kanttareita hipoen hiljentämättä sen enempää.
Ja tosiaan; tämä Toyota otti vauhtia, kiihdytti suoraan päin. JOS olisin antanut mennä ja olettanut hänen väistävän, osuma olisi tullut etupyörän taakse, metrin verran. SIinä sitten olisi herralla ollut selittämistä, miten on mahdollista osua linja-autoon tällä tavalla kiertoliittymässä, etenkin kun herra vasemmalta sinne liittymään tuli ja aikaa on riittävästi hiljentää......
Toinen tapaus sattui Kampissa, samanlainen tilanne. Olin jo ympyrässä, eturekaatkin ohittaneet nuo tiemerkintä-kolmiot, kun Fredalta päin vasemmalta tullut Nissan saapui vasta tässä vaiheessa kiertoliittymään ja ei todellakaan osoittanut minkäänlaisia väistämisen merkkejä. Joten pakkohan minun oli taas pysähtyä ja siitä se Nissani keulaa hipoen jarruttamatta meni. Tämäkin olisi osunut jonnekin etupyörään suurin piirtein. (Muistakaa linja-auton keulaylitys), eli melkosen pitkällä olin jo kiertoliittymässä ja silti EI....
Siis olenko ymmärtänyt jotain nyt väärin? Vai onko vaan sattunut kohdalle todellisia pölhöjä, joilla ei ole hajuakaan yhtään mistään?

No toisaalta; Jorvin mäessä pysäkiltä lähtiessä minut kiilasi eräs Kansan Ihme Autoilija (KIA), näki kyllä varmasti koko mäen mitalta linja-auton lähtevän ihan just pysäkiltä, mutta EI. Kiilasi tuplakeltasten yli keskisormi pystyssä kun painoin vähän torvea huomauttaakseni yhteisistä pelisäännöistä. Bembölen koulun kohdalle päästyämme tämä samainen KIA kuljettaja huitoi sormella oikealle osottaen 60kmh rajotusmerkkiä.
Mitä tähän sitten sanoisi? Tee näitten kanssa sitten tuola töitä kun perusasiat on hukassa... Ja sen kyllä huomaa toisinaan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Tulee oltua kohtelias linjureille ja vaikka joskus väliin tulevat ristyksestä, niin joustan. Pari hommaa joskus ihmettyttänyt:
-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
-Ajonopeudet, 50 km/h alueella ajan mittarin mukaan karvan alle 60 km/h. Pikku hiljaa linja-auto saavuttaa ja ajaa lähellä, vaikkei kait olekaan nopea pysähtymään.
Jarrun vilautuksella on yleensä herännyt tähän päivään. Ei kuljettajan pakko ole ylinopeutta ajaa, oli reitit mitä vaan.
-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
-Ajonopeudet, 50 km/h alueella ajan mittarin mukaan karvan alle 60 km/h. Pikku hiljaa linja-auto saavuttaa ja ajaa lähellä, vaikkei kait olekaan nopea pysähtymään.
Jarrun vilautuksella on yleensä herännyt tähän päivään. Ei kuljettajan pakko ole ylinopeutta ajaa, oli reitit mitä vaan.
Re: Liikenteestä
Pari kertaa tullut vastaan tapaus, että dösän takavilkku on ollut ihan aidosti rikkiFinest kirjoitti: -Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
VMP
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Sillo ko mukulat ol pienempii ni ajoin ne kyydiss Helsingintietä kohti Kauniaisten assaa, nopeus hiukan yli 40 km/h, se kun on rajotus. Peiliss näky vaa helvatan iso grilli. Raamattuopiston suoralla sit lähti dösä ohitte, mut konsa ei semmone minkä liiku, ni joutu palaa taakke ku vastaa tuli auto. Tunnelitien risteyksee saakka se sit ajo kaikki valot päällä jos mahollist viel lähempänä...ja pysäytti ekal pysäkil. Siit aivottomast taikinast mä tein täysin asiallisen ilmotukse dösayhtiöö, mut ne mitää vastannu.Finest kirjoitti:Jarrun vilautuksella on yleensä herännyt tähän päivään. Ei kuljettajan pakko ole ylinopeutta ajaa, oli reitit mitä vaan.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Liikenteestä
Voi hyvin olla niin. Joku viisas on kuitenkin kehittänyt tuplavilkut moniin busseihin, mikä on kyllä hyvä.mattijus kirjoitti:Pari kertaa tullut vastaan tapaus, että dösän takavilkku on ollut ihan aidosti rikkiFinest kirjoitti: -Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Liikenteestä
Jos on joskus Joensuussa asunut, osaa noitakin varoa. Aina.
Finest kirjoitti:-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Liikenteestä
Tämä on kyllä niin tottaEBITDA kirjoitti:Jos on joskus Joensuussa asunut, osaa noitakin varoa. Aina.
Finest kirjoitti:-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
T: Nimimerkki, kohta kahdeksan vuotta Joensuussa asunut.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Olihan eilen likellä.
"Meinasin tappaa" prätkäkuskin http://goo.gl/maps/RiCV" onclick="window.open(this.href);return false; kuvan osoittamassa risteyksessä, kun olin suoraan yli tuota Viistokatua jatkamassa. Minulla kolmio ja tuossa oikealla oleva pensasaita peittää näkyvyyden liiankin tehokkaasti. Varovasti keulaa tielle, että puskan taaksekin jotain näkyisi ja kun näyttää ettei ketään tule, lähden rauhallisesti liikkeelle. Juuri, kun autoni on keulan verran mennyt eteenpäin, potkaisen jarrulle seis, kun huomasin jotain välähtävän oikealla.
Sieltä tulee moottoripyörä aivan törkeää vauhtia, 70-80km/h 30 alueella, en tiedä sitten olisiko jopa keulinut tuolta ja valo välähtänyt keulan laskeutuessa. Onneksi huomasin, koska muuten se olisi osunut johonkin a-pilarin paikkeille ja todennäköisesti kuski jatkanut hengettömänä sitten matkaansa.
Yhtään eilistä suoritustani varovaisemmin tuosta ei varmaan enää pysty ajamaan ja silti meinasi kolahtaa. Jos olisi ollut yhtään heikommilla huomioilla ja hitaammalla reaktiolla oleva kuski (lue: vanhempi), olisi varmasti kolahtanut. Enkä tarkoita, että itse olisin mitenkään supertarkka tai -nopea.
Syy olisi ollut minun, ja hengettömänä oleva "mopoilija" ei olisi pystynyt kertomaan ajaneensa liian lujaa.
"Meinasin tappaa" prätkäkuskin http://goo.gl/maps/RiCV" onclick="window.open(this.href);return false; kuvan osoittamassa risteyksessä, kun olin suoraan yli tuota Viistokatua jatkamassa. Minulla kolmio ja tuossa oikealla oleva pensasaita peittää näkyvyyden liiankin tehokkaasti. Varovasti keulaa tielle, että puskan taaksekin jotain näkyisi ja kun näyttää ettei ketään tule, lähden rauhallisesti liikkeelle. Juuri, kun autoni on keulan verran mennyt eteenpäin, potkaisen jarrulle seis, kun huomasin jotain välähtävän oikealla.
Sieltä tulee moottoripyörä aivan törkeää vauhtia, 70-80km/h 30 alueella, en tiedä sitten olisiko jopa keulinut tuolta ja valo välähtänyt keulan laskeutuessa. Onneksi huomasin, koska muuten se olisi osunut johonkin a-pilarin paikkeille ja todennäköisesti kuski jatkanut hengettömänä sitten matkaansa.
Yhtään eilistä suoritustani varovaisemmin tuosta ei varmaan enää pysty ajamaan ja silti meinasi kolahtaa. Jos olisi ollut yhtään heikommilla huomioilla ja hitaammalla reaktiolla oleva kuski (lue: vanhempi), olisi varmasti kolahtanut. Enkä tarkoita, että itse olisin mitenkään supertarkka tai -nopea.
Syy olisi ollut minun, ja hengettömänä oleva "mopoilija" ei olisi pystynyt kertomaan ajaneensa liian lujaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Kyllä se teknisessä tutkinnassa näkyy että mopo tuli törkeää ylinopeutta. Yhdeksänkympin vauhdissa se mopo uppoaa siihen auton kylkeen aikalailla syvemmälle ja kuski lentää reilusti pidemmälle lepikkoon kuin kolmenkympin vauhdista. Pari fysiikan kaavaa ja ollaan sillä hehtaarilla mitä kyytiä kaheli ajoi.Alfissimo kirjoitti:Syy olisi ollut minun, ja hengettömänä oleva "mopoilija" ei olisi pystynyt kertomaan ajaneensa liian lujaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^
Kyllähän sen nyt huomaa, että tuleeko mopo 30kmh vai 60kmh. Jälki kertoo tarinansa... Mutta tuommoiset paikat on kyllä suoraan sanottuna perseestä. Täällä päin on pari vastaavaa risteystä, jotka on vähintään yhtä ikäviä kesäsin - eikä ole ihan kerta tai pari, kun on ollut läheltä piti-tilanne. Mites se tieliikennelaki sanoi, ettei saa olla näköesteitä risteyksen välittömässä läheisyydessä (kuten lumikasat) - miksi siis korkeat pensasaidat on sallittu?
Kyllähän sen nyt huomaa, että tuleeko mopo 30kmh vai 60kmh. Jälki kertoo tarinansa... Mutta tuommoiset paikat on kyllä suoraan sanottuna perseestä. Täällä päin on pari vastaavaa risteystä, jotka on vähintään yhtä ikäviä kesäsin - eikä ole ihan kerta tai pari, kun on ollut läheltä piti-tilanne. Mites se tieliikennelaki sanoi, ettei saa olla näköesteitä risteyksen välittömässä läheisyydessä (kuten lumikasat) - miksi siis korkeat pensasaidat on sallittu?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Liikenteestä
Vähän niinkuin näin:Alfissimo kirjoitti:Syy olisi ollut minun, ja hengettömänä oleva "mopoilija" ei olisi pystynyt kertomaan ajaneensa liian lujaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/moott ... sa/420810/
http://goo.gl/maps/3lAh
Tuossa risteyksessä kasvaa tienlaidassa koivuja pyörän tulosuuntaan tien laidassa, vinosti katsottuna peittävät näkyvyyttä. Juuri ennen risteysaluetta näet joko autoliikkeen nurkan, tai koivu"aidan" tai olet jo risteyksessä. Autokuski oli muuten tuulilasin kestotesti kuljettaja, eläkkeellä oleva A-lehtien toimittaja. Tuulilasi on julkaissut asiasta hieman puolieelliselta haiskahtavan artikkelin jo ennen tutkinnan valmistumista, että pyörällä olisi ollut 150km/h vauhtia. En nyt tiiä, ei ehkä kuitenkaan ihan...:

"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Liikenteestä
Kyllähän se pitää ajoissa laittaa. Ovien meneessä kiinni vilkku ehtii kolme-neljä kertaa tikittää ennen kuin auto edes minnekään siitä pysäkiltä voi lähteä. Uusissa busseissa kun on pysäkkijarru, ovijarru siis; ennen kuin ovet on kiinni auto ei liiku. Joten JOS kuljettaja vaan ammattinsa osaa; niin tekee asian näin kuten kerroin.Finest kirjoitti:Tulee oltua kohtelias linjureille ja vaikka joskus väliin tulevat ristyksestä, niin joustan. Pari hommaa joskus ihmettyttänyt:
-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
-Ajonopeudet, 50 km/h alueella ajan mittarin mukaan karvan alle 60 km/h. Pikku hiljaa linja-auto saavuttaa ja ajaa lähellä, vaikkei kait olekaan nopea pysähtymään.
Jarrun vilautuksella on yleensä herännyt tähän päivään. Ei kuljettajan pakko ole ylinopeutta ajaa, oli reitit mitä vaan.
Se on sitten ihan eri juttu havaitaanko tuo vilkku, siihen linja-autonkuljettaja on täysin syytön jos sitä ei havaita vilkkujen ollessa kunnossa.
Sekin kuuluu työnkuvaan (ainakin itselläni!), tarkistaa vähintään nuo vilkut, se kun on meillä yksi tärkeimmistä välineistä työssämme.

Re: Liikenteestä
Ja taas se ydin asia liikenteestä; tilannenopeus.Alfissimo kirjoitti:Olihan eilen likellä.
"Meinasin tappaa" prätkäkuskin http://goo.gl/maps/RiCV" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; kuvan osoittamassa risteyksessä, kun olin suoraan yli tuota Viistokatua jatkamassa. Minulla kolmio ja tuossa oikealla oleva pensasaita peittää näkyvyyden liiankin tehokkaasti. Varovasti keulaa tielle, että puskan taaksekin jotain näkyisi ja kun näyttää ettei ketään tule, lähden rauhallisesti liikkeelle. Juuri, kun autoni on keulan verran mennyt eteenpäin, potkaisen jarrulle seis, kun huomasin jotain välähtävän oikealla.
Sieltä tulee moottoripyörä aivan törkeää vauhtia, 70-80km/h 30 alueella, en tiedä sitten olisiko jopa keulinut tuolta ja valo välähtänyt keulan laskeutuessa. Onneksi huomasin, koska muuten se olisi osunut johonkin a-pilarin paikkeille ja todennäköisesti kuski jatkanut hengettömänä sitten matkaansa.
Yhtään eilistä suoritustani varovaisemmin tuosta ei varmaan enää pysty ajamaan ja silti meinasi kolahtaa. Jos olisi ollut yhtään heikommilla huomioilla ja hitaammalla reaktiolla oleva kuski (lue: vanhempi), olisi varmasti kolahtanut. Enkä tarkoita, että itse olisin mitenkään supertarkka tai -nopea.
Syy olisi ollut minun, ja hengettömänä oleva "mopoilija" ei olisi pystynyt kertomaan ajaneensa liian lujaa.

Sussahan ei ollut mitään vikaa, minkäs sinä sille voit jos toinen osapuoli ei ymmärrä näin yksinkertaista asiaa 30 rajotusalueella. Ei pitäisi olla aikuiselle ihmiselle niin vaikeaa ymmärtää, että vastuu on mittaamaton ja siinä ei sitten 30 alueella enää selitellä yhtään mitään jos jonkun lapsen yli ajat tollasilla nopeuksilla.
Tällä viikolla useampi ilmeisesti erittäin rahakkaan henkivakuutuksen omaava motoristi osunut kohdalle. Ei voi kun ihmetellä näiden rohkeutta ajaa jonojen välissä sellasilla 20-30kmh nopeuksilla, erittäin agressiivisesti ja vähät välittämättä muista tiellä liikkujista. Kaikista parasta tässä on se, että poikkeuksetta nämä ajavat myös punaisiin. Pitäähän sen ensimmäisenä jonossa olevan auton eteenkin päästä, suojatielle tai pysäytysviivan yli. Eli pääopastiminen ohi, eli punaisiin päin ajaminen on tämä termi sillon, jos sen pääopastiminen ohittaa pysähtymättä. KOrtti lähtee ilman selityksiä, jo pelkästään siitä jonon välissä ajamisesta...... saati punaisiin päin ajosta.
Paras selitys mitä olen eräältä motoristilta kuullut tähän jonon välissä ajamiseen oli "tulee niin kuuma."
No ilmesesti se on sen arvoinen riski, kortti lähtee, pyörä romuna, ehkä pyörätuolissa, tai hyvällä tuurilla vaan koko loppuvuosi kävelysauvojen kanssa, ja jos käy se huonoin tuuri mitä muutama vuosi sitten kävi; ei tartte kun tilata tammiarkku.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Liikenteestä
Nyt pitää perua sanojaan, perjantaina näin joensuussa bussikuskin, joka oikeesti osasi käyttää myös vilkkuakin. Ja minäkin osasin antaa tietä, kun pysäkiltä lähti.Äksjiiärrä kirjoitti:Tämä on kyllä niin tottaEBITDA kirjoitti:Jos on joskus Joensuussa asunut, osaa noitakin varoa. Aina.
Finest kirjoitti:-Eikö vilkkua olekkaan pakko laittaa ennen kuin lähtee pysäkiltä tai ollenkaan? Kerran meinasi tulla kylkeen kun en osannut ajatuksia lukea ja olin kohtuu lähellä (=nippa nappa olisi ehtinyt jarruttaa, ei vilkkua)
T: Nimimerkki, kohta kahdeksan vuotta Joensuussa asunut.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Liikenteestä
Pyöräilijä-Xehpuk meinasi jäädä auton yliajamaksi perjantaina, kun musta farkkumersu ohitti stop-merkin pysähtymättä ängetäkseen ahtaaseen väliin liikennevirrassa. 2s odotus omalle vuorolle oli ilmeisesti liikaa! Terkkuja kuskille
. Onneksi olin hereillä tilanteessa, enkä joutunut testaamaan kypärän suojausominaisuuksia. Paikkana Ahlmanintien ja Hallilantien risteys. Ei niitä stop-merkkejä sinne huvikseen laiteta.. 


-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
512A kuski perseili tänään aika lahjakkaasti Kehä I:llä. Köröttelin itse Mestarintunnelin läpi, itään päin, keskikaistalla, vakkari päällä n. 65 todellisella nopeudella. Huomasin peilistä, että oikeanpuoleista, päättyvää kaistaa tulee bussi selvällä ylinopeudella. Tässähän on tapana ottaa se perinteinen puolen kilometrin ennakko rajoituksen muuttumiseen 60 -> 80 km/h. Vaan ei tuota bussia ohjastaneelle arjen sankarille kelvannutkaan vaihtaa kaistaa autoni taakse, vaan piti yrittää oikealta ohi. Tämän kun huomasin, niin jätin itse kiihdyttämättä, vaikka hiemen ennen oikeanpuoleisen kaistan päättymistä rajoitus vaihtuu kahdeksaankymppiin. Tästä huolimatta dösä ei kerennyt punnertamaan autostani ohi, mutta sehän ei yhtään menoa haitannut. Kyllä pienempi väistää, kun isompi puskee surutta päälle!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.