
Nettiautosta bongattu
Valvoja: Moderators
Asiaa näpyttelet,en kiellä...Useemman kerran Tammisella käyneenä jälkikäteen ajatellen Miks se proto oli pressun alla piilossa ja montreaali,alfajeeppi,zagato junior,ym oli esillä...bemuista ja lancioista puhumattakaan??? Jospas puhutaankin salaliittoteoriasta tai vaikka rantakirppuviritelmästä,tiedä häntä... 

- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Äkkiä katsottuna kieltämättä yhdennäköisyyttä Matra D'jettiin on melkoisesti, mutta on noissa erojakin, kuten että Matran taka-akseli on paljon taaempana, sivupilarit protossa paljon pystymmässä kuin matrassa, ovet ja kaikki lasit erilaiset jne. Tuo protohan oli voittanut kuitenkin CARF:in Conconse d'originalita pystin, eikös sen voittamiseksi pitäisi alkuperä osoittaa aukottomasti? Vai onko CARF:ia viety kuin pässiä narussa?
Paperit ilmoituksessa hälventäisi varmasti epäilykset toki. Kun tuota kansainvälisillä kauppapaikoilla myös kaupitellaan, niin eiköhän se herätä asiantuntija-alfistien mielenkiintoa laajemmaltikin. Lieköhän tuosta ollut koskaan mitään lehtijuttua tehty?
Paperit ilmoituksessa hälventäisi varmasti epäilykset toki. Kun tuota kansainvälisillä kauppapaikoilla myös kaupitellaan, niin eiköhän se herätä asiantuntija-alfistien mielenkiintoa laajemmaltikin. Lieköhän tuosta ollut koskaan mitään lehtijuttua tehty?
jos katsoo pelkästään etuosaa niin lähimmäksi menee omasta mielestäni porsse 911. Joo hiukan outo juttu että autosta ei tarkempaa tietoa ole, jos se onkin jonkun Bertonen työntekijän joku ihan oma projekti.. eikä varsinaisesti Bertonen kun noin huonosti on tietoa. Luulisi asian muuten selvinneen esim Bertonelta kyselemällä tms.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Äkkiä katsottuna kieltämättä yhdennäköisyyttä Matra D'jettiin on melkoisesti,
Porsche tuli minullekkin mieleen, mutta se johtuu varmasti auton väristä.
Asia ei sinänsä kuulu minulle alkuunkaan, mutta mitään en sille voi että tämä auto on jäänyt häiritsemään mieltäni aina siitä lähtien kun sen ensikerran näin, mikä auto se on?
Minua häiritsee eniten se että etulamput ja vilkut eivät sovi ollenkaan koriin. Etuvalot on yhtä kokoa liian pienet ja vilkkuja ei ole upotettu koriin mikä tuolloin oli tapana esim näissä:
http://sfaroc.tripod.com/archives/id46.html
Toinen asia mikä häiritsee on se että Alfan tunnusomainen etusääleikkö puuttuu ja etusäleikkö löytyy aina vaikka väkisin tehtynä:
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... rio700.jpg
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... ona700.jpg
Etuikkuna ei osu ollenkaan pilarin muotoon, mistä herää kysymys: mistä autosta etuikkuna on kotoisin, koska jos kerran tehdään prototyyppi niin ikkunan luulisi olevan se helpoin osa valmistaa.
"Takaluukku" on vähintäänkin "innovatiivinen" vertauksena voi hyvin käyttää sitä kun Tuulilasi teki aikanaan jutun Lamborghini Countach LP400:sta niin kuvia ladottaessa oli Suomessa joku ajatellut että Countach:in takaluukku aukeaisi takapaneelista ulospäin ja siksi lehteen joutui kuva missä "takapaneeli" on avattu, "Ehkä urheiluautoissa on takaluukku kuten on kotona puu-ceen tyhjennysluukkukin..."
Oletetaan että puskurit on tieliikenne syistä asennettu.
Tässä esimerkiksi on prototyyppi, tosin "entisöity", mutta sopusuhtainen:
http://www.alfabb.com/bb/forums/1900-20 ... ction.html
Jos unohdetaan hetkeksi se että auto on prototyyppi, niin mielenkiintoista olisi tietää mikä on auton akseliväli. On nimittäin mahdollista että auto on aikanaan ajettu "puun ympäri" ja joku on sitten tehnyt omannäköisen auton, mutta se tärkein tieto on että mistä autosta? Tämän kertoo rungonnumero ja teoreettisesti on mahdollista että kyseessä olisi jokin mielenkiintoinen auto... Vain asiantuntija voi siihen jotain sanoa ja se asiantuntija löytyy ulkomailta, ehkä auton aitous selviää sillä myydäänkö auto ulkomaille vai ei.
Asia ei sinänsä kuulu minulle alkuunkaan, mutta mitään en sille voi että tämä auto on jäänyt häiritsemään mieltäni aina siitä lähtien kun sen ensikerran näin, mikä auto se on?
Minua häiritsee eniten se että etulamput ja vilkut eivät sovi ollenkaan koriin. Etuvalot on yhtä kokoa liian pienet ja vilkkuja ei ole upotettu koriin mikä tuolloin oli tapana esim näissä:
http://sfaroc.tripod.com/archives/id46.html
Toinen asia mikä häiritsee on se että Alfan tunnusomainen etusääleikkö puuttuu ja etusäleikkö löytyy aina vaikka väkisin tehtynä:
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... rio700.jpg
http://www.alfabb.com/bb/forums/attachm ... ona700.jpg
Etuikkuna ei osu ollenkaan pilarin muotoon, mistä herää kysymys: mistä autosta etuikkuna on kotoisin, koska jos kerran tehdään prototyyppi niin ikkunan luulisi olevan se helpoin osa valmistaa.
"Takaluukku" on vähintäänkin "innovatiivinen" vertauksena voi hyvin käyttää sitä kun Tuulilasi teki aikanaan jutun Lamborghini Countach LP400:sta niin kuvia ladottaessa oli Suomessa joku ajatellut että Countach:in takaluukku aukeaisi takapaneelista ulospäin ja siksi lehteen joutui kuva missä "takapaneeli" on avattu, "Ehkä urheiluautoissa on takaluukku kuten on kotona puu-ceen tyhjennysluukkukin..."
Oletetaan että puskurit on tieliikenne syistä asennettu.
Tässä esimerkiksi on prototyyppi, tosin "entisöity", mutta sopusuhtainen:
http://www.alfabb.com/bb/forums/1900-20 ... ction.html
Jos unohdetaan hetkeksi se että auto on prototyyppi, niin mielenkiintoista olisi tietää mikä on auton akseliväli. On nimittäin mahdollista että auto on aikanaan ajettu "puun ympäri" ja joku on sitten tehnyt omannäköisen auton, mutta se tärkein tieto on että mistä autosta? Tämän kertoo rungonnumero ja teoreettisesti on mahdollista että kyseessä olisi jokin mielenkiintoinen auto... Vain asiantuntija voi siihen jotain sanoa ja se asiantuntija löytyy ulkomailta, ehkä auton aitous selviää sillä myydäänkö auto ulkomaille vai ei.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Virallinen selityskö on, että tämä olisi koritehtaan Alfa Romeolle tekemä prototyyppi? Tiedä hänestä, mutta tuntuu oudolta että tuonnäköinen auto olisi todellakin lähtenyt samojen kavereiden kynistä kuin esmes 50-luvun Giuliettat. Minusta tuo näyttää samalta kuin moni tämän päivän tuningauto; Laitellaan tähän vähän kaikennäköistä muotoa ja osaa ja katsotaan mitä tulee.
- Epäkelpokeräilijä -
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Enpä tiennytkään Alfalla olleen "twinspark"-koneita jo tuohon aikaan.unknown kirjoitti:Tässä esimerkiksi on prototyyppi, tosin "entisöity", mutta sopusuhtainen:
http://www.alfabb.com/bb/forums/1900-20 ... ction.html

- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Bertone osaisi varmaan tuon alkuperän parhaiten selvittää, postia vaan tuonne: http://www.bertone.it/User/en/presadire ... tti_en.htm 

- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan... 

- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
http://www.autoscout24.at/Details.aspx?id=lgvvdjgcwggh
Kävinpä paikanpäällä mulkoilemassa moista turbovikaista 156 2.4 JTD:tä.. Ei ihan priimakunnossa maalipinta, muutamia naarmuja ja pikkasen alkavaa ruostetta tuulilasin yläreunassa (kuten yleensä). Muuten ihan asiallisen oloinen peli.
1500 eurolla sen sais ajaa kotiin ja sitten pääsiskin taas rakentamaan kiisselihirmua..
Kävinpä paikanpäällä mulkoilemassa moista turbovikaista 156 2.4 JTD:tä.. Ei ihan priimakunnossa maalipinta, muutamia naarmuja ja pikkasen alkavaa ruostetta tuulilasin yläreunassa (kuten yleensä). Muuten ihan asiallisen oloinen peli.
1500 eurolla sen sais ajaa kotiin ja sitten pääsiskin taas rakentamaan kiisselihirmua..

- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Eipä oikein nappaisi, vaikka hinta olisi murto-osa, mutta kai noillekin oma ostajakuntansa löytyy. Fast'n Furious Alfa.salot kirjoitti:Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan...
Kimmo / alfatune.fi
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Ei vissiin löytäny mitään harvinaisempaa Alfaa raiskattavaksi.salot kirjoitti:Kukas maksaisi 20 k€ tästä? http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=157485390 Sietäis vähän miettiä mitä alkaa tunaroimaan...
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=161409971 ,tonnilla 
...Siis ymmärränkö jotain väärin vai pitääkö tässä matkaliput tilata ?
...voishan sitä joskus lukea eikä heti innostua
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=162457781
väärä väri,niinkuin tohon hintaan olisi merkitystä...
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=160957707
vanha pitää hintansa..
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=161172523
,mutta rajansa kaikella... Ellen taas väärin ymmärtäny.

...Siis ymmärränkö jotain väärin vai pitääkö tässä matkaliput tilata ?
...voishan sitä joskus lukea eikä heti innostua

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=162457781
väärä väri,niinkuin tohon hintaan olisi merkitystä...
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=160957707
vanha pitää hintansa..
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=161172523
,mutta rajansa kaikella... Ellen taas väärin ymmärtäny.
- 1300ti
- Viestit: 942
- Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
- Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Viesti:
Raskaita syytteitä tuntuu olevan tarjolla ilman selvää asiantuntemusta.
Kannattaa katsella kuvia muista 50-60 -luvun italialaisten pikkupajojen protoista ja esisarjoista, kyllä niistä moni on monin tavoin outo, huonolaatuisesti kiireellä kasattu ja vaikkapa koripajalla tehty F12-ambulanssiimme (sentään sarjatuotantoa) on kyllä tinaa ja kittiä joka paikkaan laitettu melkoisia määriä juuri pienten valmistemäärien, huonon sovitelaadun jne. takia.
Italiassa oli ennen tapana, että kun vaikka Fiat tai juuri Alfa Romeo esitteli jonkin uuden automallin, sen ympärille loihdittiin nopeasti kymmeniä one off -yksilöitä ja piensarjoja lukemattomien koripajojen toimesta. Samalla valmistajan ei tarvinnut keskittyä kuin pariin päämalliin ja pajat nakersivat vaihtelevalla menestyksellä specialinsa. Suomessa on mm. Antti Tammisen 2600 Spider, jonka linjat on tehty italialaiselle kreivittärelle paremmin sopiviksi, vaikkei sitä juuri edes huomaa, siivet on vähän erilaiset jne. Vastaavasti esim. jenkit teettivät italiassa asti messuautonsa ja urheilumalleja pitkälle 60-lukua halvan työvoiman takia, mutta juuri HUONO TYÖN LAATU on lehtihistoriikkien mukaan ollut yksi syy että siirtyivät tekemään itse rumat peltilehmänsä.
Vastaavasti esim. Saab Sonettien jokainen kori oli paljon myöhemminkin ollut yksilöllinen ja luukkujen sovittaminen oli ollut pahasti tappiollista...

Kannattaa katsella kuvia muista 50-60 -luvun italialaisten pikkupajojen protoista ja esisarjoista, kyllä niistä moni on monin tavoin outo, huonolaatuisesti kiireellä kasattu ja vaikkapa koripajalla tehty F12-ambulanssiimme (sentään sarjatuotantoa) on kyllä tinaa ja kittiä joka paikkaan laitettu melkoisia määriä juuri pienten valmistemäärien, huonon sovitelaadun jne. takia.
Italiassa oli ennen tapana, että kun vaikka Fiat tai juuri Alfa Romeo esitteli jonkin uuden automallin, sen ympärille loihdittiin nopeasti kymmeniä one off -yksilöitä ja piensarjoja lukemattomien koripajojen toimesta. Samalla valmistajan ei tarvinnut keskittyä kuin pariin päämalliin ja pajat nakersivat vaihtelevalla menestyksellä specialinsa. Suomessa on mm. Antti Tammisen 2600 Spider, jonka linjat on tehty italialaiselle kreivittärelle paremmin sopiviksi, vaikkei sitä juuri edes huomaa, siivet on vähän erilaiset jne. Vastaavasti esim. jenkit teettivät italiassa asti messuautonsa ja urheilumalleja pitkälle 60-lukua halvan työvoiman takia, mutta juuri HUONO TYÖN LAATU on lehtihistoriikkien mukaan ollut yksi syy että siirtyivät tekemään itse rumat peltilehmänsä.
Vastaavasti esim. Saab Sonettien jokainen kori oli paljon myöhemminkin ollut yksilöllinen ja luukkujen sovittaminen oli ollut pahasti tappiollista...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse en löytänyt syytöksiä, kysymyksiä & epäilyksiä pikemminkin.1300ti kirjoitti:Raskaita syytteitä tuntuu olevan tarjolla ilman selvää asiantuntemusta.
Tämä lienee aivan totta ja käsittääkseni pätee myös moniin tuon ajan tuotantomalleihin, varsinkin pienempinä sarjoina valmistettuihin.1300ti kirjoitti:Kannattaa katsella kuvia muista 50-60 -luvun italialaisten pikkupajojen protoista ja esisarjoista, kyllä niistä moni on monin tavoin outo, huonolaatuisesti kiireellä kasattu ja vaikkapa koripajalla tehty
Samaa mieltä. Autosta pyydetään kuitenkin sellaista rahasummaa, että evidenssiä olisi hyvä löytyä. Muutaman tonnin ruoskien kanssa pätevätkin sitten muunlaiset säännöt.unknown kirjoitti:Historian selvittäminen ensimmäinen ehto että autoa voi prototyypiksi nimetä; Keneltä ostiti, mistä edellinen oistaja on ostanut ja jne..
Miten auto on joutunut tieliikenteeseen, yleensä prototyypit tuhotaan?
Kuka auton on tehnyt, minkälaiset dokumentit tästä on? valokuvia? tomeksianto? ym?
Löytyykö autosta merkintöjä, kuten rungonumero.
Kiinnostava auto joka tapauksessa - toivottavasti jää Suomeen. Ja toivottavasti historiaan saadaan jostakin lisävalaisua.
Yksi teoria voisi muuten olla se, että kyseessä ei ole varsinaisesti Alfa Romeon prototyyppi, vaan prototyyppi jossa on AR:n tekniikka. Se voisi selittää mm. sen scudetton puuttumisen nokasta.
Niin ja tuossa viimeisessä kuvassa vissiin arefin osastolla näytillä? Tämän tarinaa joskus jostakin kyllä lueskelin.
Omistajalla/jilla on muuten sitten jokseenkin vitu**i erimerkkisiä autoja - klassikoitakin tallessa. Näköjään pääosin pihalla, mutta kuitenkin. bemareita, mersuja, alfoja, fiatteja yms. pukkilassa ja sitten pohjoisempana kangasniemellä.
Tuo hinta autolla ei kuitenkaan päätä huimaa, suomalainen on kuitenkin niin perseaukista kansaa, että tänne sitä ei myytyä saa. Ulkomailla sitten kylläkin, joskin historian täytyy olla aukoton.
Olihan V8:ssa taannoin juttu vanhasta chriscraftista joka oli tehtaan mukaan tuhottu protoversio. Kuitenkin se löytyi jostakin vajasta 40-60 vuoden kuluttua ja on taasen vesillä. Joten ei näiden olemassa olossa ole mitään ihmellistä - itse tarinoissa varmasti on..
nimim. V6 Ti:n kannet hyllyssä - eihän näitä uusia pitäisi edes olla
Omistajalla/jilla on muuten sitten jokseenkin vitu**i erimerkkisiä autoja - klassikoitakin tallessa. Näköjään pääosin pihalla, mutta kuitenkin. bemareita, mersuja, alfoja, fiatteja yms. pukkilassa ja sitten pohjoisempana kangasniemellä.
Tuo hinta autolla ei kuitenkaan päätä huimaa, suomalainen on kuitenkin niin perseaukista kansaa, että tänne sitä ei myytyä saa. Ulkomailla sitten kylläkin, joskin historian täytyy olla aukoton.
Olihan V8:ssa taannoin juttu vanhasta chriscraftista joka oli tehtaan mukaan tuhottu protoversio. Kuitenkin se löytyi jostakin vajasta 40-60 vuoden kuluttua ja on taasen vesillä. Joten ei näiden olemassa olossa ole mitään ihmellistä - itse tarinoissa varmasti on..
nimim. V6 Ti:n kannet hyllyssä - eihän näitä uusia pitäisi edes olla

..ammattina autoslalom..
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Onko jollain tietoa tästä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2367860
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Ollut myytävänä jo aika kauan aikaa jos tieto auttaa..>>Kaitsu kirjoitti:Onko jollain tietoa tästä: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2367860
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Etsi yhtäläisyydet näiltä kahdelta nettisivulta
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2519445
Näyttää webbiserveri menneen tukkoon käyttäjäryntäyksen takia. Laitetaan kuvat liitteenä tänne suoraan
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2519445
Näyttää webbiserveri menneen tukkoon käyttäjäryntäyksen takia. Laitetaan kuvat liitteenä tänne suoraan
- Liitteet
-
- romu6 (Medium).JPG
- (59.01 KiB) Tiedosto ladattu 6450 kertaa
-
- romut (Medium).JPG
- (76.5 KiB) Tiedosto ladattu 6449 kertaa
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
^ onneks en vielä hakenu kahvia ni ei tarvi byyhkiä böytää... kenen tuo hirvitys on?Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/1854335
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
Kyllä niitä asiantuntijoita on täällä Suomessakin - kyllä täältä sen verran intohimoisia pitkänlinjan harrastajia löytyy jonkunkin verran - mutta ei niiltä kukaan ole tainnut mitään tässä asiassa koskaan kysyä.unknown kirjoitti:Vain asiantuntija voi siihen jotain sanoa ja se asiantuntija löytyy ulkomailta, ehkä auton aitous selviää sillä myydäänkö auto ulkomaille vai ei.
Itse pidän autoa joskus vuosien 1965-75 välissä sekalaisista osista rakennettuna omavalmisteena ja sellaisena se olisi jopa jokseenkin tyypillinen oman aikansa tuote. Ilman yksiselitteistä dokumentaatiota muille spekulaatioille ei juuri ole perusteita.
Kare
jep-jep.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tyyppitunnuksen 105 91 perusteellahan auto on 105srjn Spider Junior eli avoauto(!) Näitä on alettu valmistaa vuonna 1968. Autossa on pakkilukollinen vaihteisto, yläkautta huohottava moottori ja tasavirtalaturi, joten näiden perusteella pääosa tekniikasta voisi hyvin olla vuoden 1968 Spider Juniorista. Myös etupään pellit voisivat hyvinkin olla Spiderista muokatut.kare kirjoitti: Itse pidän autoa joskus vuosien 1965-75 välissä sekalaisista osista rakennettuna omavalmisteena ja sellaisena se olisi jopa jokseenkin tyypillinen oman aikansa tuote. Ilman yksiselitteistä dokumentaatiota muille spekulaatioille ei juuri ole perusteita.
Kare
Ainakin osa peruskorista näyttää rintapellin ja ohjauslaitteiden sijainnin perusteella olevan 101 tai ehkä jopa 750srjaa. 105srjn moottorin sovittaminen tuohon alustaan taitaisi jopa onnistua käyttämällä 116srjn öljypohjaa ja pumppua, jotka taas alkavat olla jo melko uutta osaa.
Edelleen se valmistenumero olisi ihan mielenkiintoista tietää.
Giulia Super -69
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Mitähän sanoisivat telttan tiskillä kun menis kyseleen 80 tkm huoltoo?Vittorio Jano kirjoitti:Sisäänajettu 33.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Katos vaan, näkyy meikäläisen eka Alfakin olevan vielä kulussa, eikä ainakaan päällisin puolin ole pahasti huonontunut.
Kilometrejä on tullut 100000 lisää siitä kun luovuin.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2663907
Ja halpakin on.
-cr
Kilometrejä on tullut 100000 lisää siitä kun luovuin.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/2663907
Ja halpakin on.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
^Ei kai realisointifirmalta muuta voi odottaakaan. No, kai jokainen järjissään oleva tajuaa että tuon ikäinen ja tuon verran ajettu auto sisältää omat tuntemattomat riskinsä. Koeajokin kertoo jo paljon. Jos ei uskalla, niin paras mennä ostamaan uutta.
Kuitenkin, eihän tuolla hinnalla saa esim. Deltasta muuta kuin pohjalevyn, öljypohjan ja tulpat ts:ään
.
-cr
Kuitenkin, eihän tuolla hinnalla saa esim. Deltasta muuta kuin pohjalevyn, öljypohjan ja tulpat ts:ään

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Lancioita jäin selailemaan.
Aika mahtava laite:
http://tinyurl.com/mcohv3
Näyttää muutenkin myymälässä olevan kaikkea kivaa tarjolla.
Aika mahtava laite:
http://tinyurl.com/mcohv3
Näyttää muutenkin myymälässä olevan kaikkea kivaa tarjolla.