Sivu 28/443

Lähetetty: 18 Maalis 2008, 17:44
Kirjoittaja italia
Viikonloppuna joku mulkku murtautui 155:een
Lukko palasina ja kuskin ovi murjottu lommoille :evil:

Lähetetty: 18 Maalis 2008, 22:02
Kirjoittaja Ärräpää
Viikonloppuna joku mulkku murtautui 155:een
Ai saatana! Tollaset idiootit joutais nurkan taakse saatana!

Lähetetty: 18 Maalis 2008, 22:25
Kirjoittaja mml
Turhamaisin avautuminen ehkä pitkään aikaan mutta sieppaa se silti:

Olen tähän saakka ollut siinä uskossa että mulla on ainut shampanjanvärinen 156 Turun suunnalla. No ei ole, tänään näin toisen samanvärisen vehkeen.

Lähetetty: 18 Maalis 2008, 23:36
Kirjoittaja Sleepperi
JR:n suodatin ei ollutkaan sopiva.. :roll:

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 11:42
Kirjoittaja dada
Aijai... Alko kyllä totisesti ketuttamaan..!
Alfaan tulee pieni kone remppa... Graaahh! Ja muita pieniä korjauksia...
Haluaisiko joku valaista mulle jonkinlaista varaosien hinta arviota,
sitä mistä saisin halvalla osat, ja mistä viat johtuu? :?

1. Jakopää uusiks.

2. 3 sytytystulppaa on täynnä öljyä!

2.1 Eli tarvii kaikki uudet tulpat.

3. Tulpan johdot (ovat "rispaantuneet")

4. Antaa vikakoodit: Tyhjäkäynti tukossa - Lisä infoa alhaalla..
Lambdasondi - Katkonainen (Help?!)

5. Etu Ylätukivarsi (vasen ja oikea)

6. Etu Alatukivarsi (vasen ja oikea)

7. Vasen sisempi raidetangonpää

8. Öljypohja halki (Fuckin´ tietyöt! :twisted: )

9. Lämmityslaitteen vastus ja kuskin penkin vastus

10. Käsijarru jumittuu pakkasella

11. Bensaluukun kansi on ihan vähän kupera sisäänpäin,
kun joku avasi parkkihallissa oven suoraan siihen. Fantastic. :puke:


*Tyhjäkäynnistä:
Oli jo Alfan ostaessani tukossa, vaan enpä sitä siinä huomannut.
No otin yhteyttä Alfan myyneeseen liikkeeseen.
Auto meni heidän valitsemaansa korjaamoon.
Vika on edelleen muttei niin pahana kuin ostaessa.
Silloin saattoi satunnaisesti (kun Alfa sille päälle sattui) sammua,
jopa liikennevaloihin. Korjauksen jälkeen ei enää ole sammuillut,
mutta kun Alfa on tyhjäkäynnillä ja kierrokset ovat esim. 1000 niin yhtäkkiä tippuvat tosi alas!
Sama esiintyy välillä ajaessa, kun lähtee liikkeelle kierrokset pysähtyvät esim. 2000 ja kun painaa kaasua,
niin neula pysyy siinä 2000 ja yhtäkkiä pomppaa esim. 3000 kierrokseen,
se minne neula pomppaa riippuu siis siitä kuinka paljon kaasua on painanut!
Mikäköhän siellä on vialla ja mitäköhän ne siellä korjaamossa Romeolleni tekivät?
Olisi kiva tietää... Ja mitäköhän sille itse tekisin..?

Tuo vikakoodi Lambdasondista on täysin utopistinen..
En ole ainakaa huomannut että missä se oikeen vaikuttaa?
Kertokaa blondille.. :lol: :oops: Kiitoooss!

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 15:56
Kirjoittaja jaskas
^tuo lambda ja öljyä täynnä olevat tulpanreiäit vaikuttaa juuri noin tyhjäkäyntiin.
Vaihda tulpat, lambda ja tulpanpiuhat, niin varmasti käynti paranee.
Tukivarret vaihtoon niin ajokin paranee.

Ihan perusvikoja 156:sessa.

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 17:45
Kirjoittaja Epezi
^^Rikkinäiset tulpan ja puolan johdot voi aiheuttaa läpilyöntejä, joka voi myös aiheuttaa käyntihäiriöitä. Vanhempi TS käyttäyty juuri kuvailemallasi tavalla kun toinen puola löi läpi.

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 21:49
Kirjoittaja alfa 156 v6
Voi perhana että on 75:n konehuone ahdas :evil: Ei mahdu kunnon pakoputki ulos konehuoneesta ja mitään pilliä ei viitsis laittaa :oops:

Lähetetty: 20 Maalis 2008, 13:39
Kirjoittaja Oleino
^Kummeli Stories -ratkaisu? Olisi kätevä paistaa makkaratkin. :wink:

Lähetetty: 20 Maalis 2008, 14:37
Kirjoittaja alfa 156 v6
Oleino kirjoitti:^Kummeli Stories -ratkaisu? Olisi kätevä paistaa makkaratkin. :wink:
Se on tietty yks ratkasu, toinen on iso kulmuri :P

Lähetetty: 20 Maalis 2008, 20:12
Kirjoittaja Zulak
Ei sittenkään mitään :)

Lähetetty: 20 Maalis 2008, 20:49
Kirjoittaja timomikk
Airbagin yksikkö paskana.. saatanansaatana.. 554e + duuni =((

Lähetetty: 20 Maalis 2008, 22:54
Kirjoittaja jknracing
alfa 156 v6 kirjoitti:Voi perhana että on 75:n konehuone ahdas :evil: Ei mahdu kunnon pakoputki ulos konehuoneesta ja mitään pilliä ei viitsis laittaa :oops:
No kai se nyt sieltä etupuskurin oikeasta kulmasta mahtuu! :mrgreen:

Edit. Niin tai sitten vaikka lokasuojasta. http://www.youtube.com/watch?v=Fo35XoGE ... re=related

Suomessa noista ei taida kumpikaan mennä läpi katsastuskonttorilla.

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 09:51
Kirjoittaja alfa 156 v6
jknracing kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Voi perhana että on 75:n konehuone ahdas :evil: Ei mahdu kunnon pakoputki ulos konehuoneesta ja mitään pilliä ei viitsis laittaa :oops:
No kai se nyt sieltä etupuskurin oikeasta kulmasta mahtuu! :mrgreen:

Edit. Niin tai sitten vaikka lokasuojasta.
Näyttää nyt siltä että saattaa mahtua vaikka kaasupolkimen alta jos pikkasen modaa tunnelia :wink:

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 11:21
Kirjoittaja aannttii
alustasarja pitäs ostaa ja niiiin tajuttoman paljon vaihtoehtoja ettei osaa valita :(

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 11:28
Kirjoittaja jiiässä
alustasarja pitäs ostaa ja niiiin tajuttoman paljon vaihtoehtoja ettei osaa valita Sad
Helppo homma..Koni.. :wink:

Lähetetty: 23 Maalis 2008, 09:32
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
alfistipohjoosesta kirjoitti:Tii 1.11.2005 16:51
Tuli hommattua Alessio Miraget 16" X 7,5" Et38
Pahat hapettumat oli jo havaittavissa syksyllä 2007. Eli kahdessa talvessa ja n.7000km matkalla. Myyjä liike kuvasi vanteet, oli yhteyksissä jonnekkin. Ja nyt talvella tuli päätös että saan korvauksia, ts. voin ostaa tuotteita tuosta samaisesta liikkeestä. Vanteisiinhan ne ajattelivat minun sijoittavan mutta taidan ottaa Spideriin uudet kesäkummit.
Toisaalta harmittaa noiden vanteiden nopea hapettuma mutta hyvä että asia ratkesi näin helposti ja olen summaankin tyytyväinen.
Vanteista 2 on "pahasti" hapettunut ja kahdesta hapettumia on vaikea löytää. Varastointi ollut puhtaana ja ilmavasti. Ja talvellakin on tullut pestyä varsin säännöllisesti ja vahattuakin. Taidan kuitenkin vanteet pitää ja yritän kunnostaa ne.
Vanteet on helppo pitää puhtaana. Ja niin avoimet että mahdollisesti vanteet sisäpuolelle jäänyt lumi, savi yms. on helppo poistaa. Ja ulkonäköönkin olen ollut ihan tyytyväinen. Talvivanteiksi ei vaan voi suositella.

Lähetetty: 23 Maalis 2008, 22:05
Kirjoittaja Seiska5mma
alfa 156 v6 kirjoitti:Voi perhana että on 75:n konehuone ahdas :evil: Ei mahdu kunnon pakoputki ulos konehuoneesta ja mitään pilliä ei viitsis laittaa :oops:
Itse kävin lopulta rautakaupassa ostamassa pari eri kokoista lekaa. Liikeradan edestä piti tietysti irrottaa moottori. Mutta se ei enää tuntunut missään, kun oli pari kertaa ujuttanut rosteripakosarjan V6-koneen kylkeä pitkin vain huomatakseen, että se ei vieläkään mahdu, vaikka ranteet ovat melkein auki.

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 11:26
Kirjoittaja jansku
Delta-auto malmin vaihtoauto myyjien asiakaspalvelu!!! :evil: vittu että menee hermot aivan täysin!

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 15:09
Kirjoittaja jiigee
Huollosta soittivat ja kuulemma moniurahihnankin yhden ohjainrullan laakeri menossa, eli sekin vaihtoon. Tämä olikin hyvä, sillä samalla tehtävä jakohihnan ja kytkimen vaihto ei ollutkaan vielä tarpeeksi kallista. :evil:
No, tuleepa niin sanotusti "paljon uutta osaa" :roll:

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 18:52
Kirjoittaja HANU
Jumaleissön! Alfa kulkee diisselinä aikamoista kyytiä :shock:
Suosittelen kaikille 159 diisselin omistajille samanlaista viripakettia kuin omassani 8)

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 19:05
Kirjoittaja KJS
^Avautumisketjusta päätellen, oletko saanut ihan kalibroidulla tutkalla mitattua tietoa aiheesta?

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 19:56
Kirjoittaja HANU
KJS kirjoitti:^Avautumisketjusta päätellen, oletko saanut ihan kalibroidulla tutkalla mitattua tietoa aiheesta?
En oo saanu mitattua tietoa.
Muutama ohitus on tullut otettua ja kyytiä tuntuu piisaavan.
talvirenkaat kun vielä vois vaihtaa alta.....

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 20:38
Kirjoittaja kumimuumi
Työnantaja päätti myydä kaluston ja ajot toiselle isännälle, tullee taas työpaikan vaihto.

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 20:48
Kirjoittaja Jihti
^ Ei pitäis olla ylivoimainen tehtävä tällä alalla? :)

Lähetetty: 25 Maalis 2008, 20:53
Kirjoittaja kumimuumi
Jos löydät puolikkaan kuskille paikan, jossa 280-300h töitä/kk á14€+päivärahat - niin kerro ihmeessä - mihinkään 20centtiä kilsa touhuihin en enää lähde.

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 07:29
Kirjoittaja kumimuumi
Lumisade ja renkaissa kesäpinnat.. :evil:

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 10:35
Kirjoittaja hagger16
Naiset.

Soitin vaimolle kahdeksan jälkeen töistä, ettei yritäkään lähteä kymmeneksi autolla töihin, vaan annoin hänelle kaksi eri taksin numeroa, josta soitella kyytiä.
Kymmeneltä soittaessani uudestaan sain kuulla, että hän on jäänyt kiinni pihatielle...

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 11:11
Kirjoittaja Jihti
^ Mut ne taksit on niin kovin kalliita :wink:

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 12:05
Kirjoittaja ryde
Helevetin lumi :evil: Tunnin lykinnän (lumen) jälkeen pääsee jo pihast pois.

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 12:15
Kirjoittaja Sleepperi
ryde kirjoitti:Helevetin lumi :evil: Tunnin lykinnän (lumen) jälkeen pääsee jo pihast pois.
Arvaa pääsetkö takaisin..? :mrgreen:

Lähetetty: 26 Maalis 2008, 23:05
Kirjoittaja ryde
Sleepperi kirjoitti: Arvaa pääsetkö takaisin..? :mrgreen:
Pääsin, mut taas meni se tunti, että sai auton talliin. On se niin kivaa omistaa madallettu auto. :evil:

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 00:07
Kirjoittaja Kirk
Ottaa pannuun taas oikein urakalla... Typerä Vectra, jonka otin vaihdossa, kun Civicin möin ei taho mennä kaupaksi (eikä oo ainakaan hinnasta kiinni!), tänäänkin taas kaks ostajaa teki oharit. Niinku on tehny kaikki muutkin. Siis on sovittu tapaaminen ja kökötän sitten odottamassa eikä tyyppi tulekaan. !½"¤!"#%#/!!!!

Otin Alfan taas liikenteeseen, kun luulin että on kevät ja että saan Vectran myytyä. Noh, niin. Ja lunta tulee ensimmäistä kertaa koko talvena ku esterin perseestä!! Ja auton tankkauskin kesti reilu pari tuntia kun tankin korkin lukko ei meinannu aueta ei sitten millään... AAAAAAARGHHHHH!!!!

Rakastan kyllä Alfaani, mutta on siinä vaan niin monta aivan äärimmäisen VITTUMAISTA ominaisuutta, lähinnä talveen liittyen. Niin ja tietysti hälytin, joka menee itsestään päälle kun oven sulkee. Eli jos autosta täytyy purkaa ajon jälkeen tavaraa, niin hälyä saa rämpätä ihan urakalla... "Lasken kymmeneen, ei auta, jatkan tuhanteen..."

RRRRAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!! Nyt kerralla paineet ulos.

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 00:20
Kirjoittaja TestarosaFinland
Neuvon sinulle saman mitä olen neuvottanut epezille. Talvella ei kannattaa laittaa bensa korkin lukoon, koska sen jälkeen sitä ei saa auki oikein millään(no ehkä vesipusi auttaa,mutta sekaan ei aina). Mistä sen tiedän? Riitti kun kerran olen tanssinut -20 asteen pakkasessa korkin ympärillä kädet paljaana...

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 04:44
Kirjoittaja Jointti
39 asteen kuume. =(

Lähetetty: 27 Maalis 2008, 14:34
Kirjoittaja Ärräpää
Vittu sais loppua tuo lumen tulo jo. Renkaat vatkaa nii ettei tiellä meinaa kestää. Lunta joka paikka täynnä saatana.

Lähetetty: 28 Maalis 2008, 20:42
Kirjoittaja Jucciz
Koira sitten päätti raapaista kynsillä alfan kylkee mukavan näköiset jälet :x

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 13:33
Kirjoittaja kumimuumi
Mikä on kun takapenkiltä huudetaan pysähtymään ja kuljettaja ei silti pysähdy. Tuloksena kuollut repsikka, kaveri haudattiin eilen. Kuljettajalta amputoitiin molemmat jalat, tuomio tulee oikeudesta vielä aikanaan.

kuva

EDIT: juma, eka kertaa toi lyhyt linkki onnistui.. :lol:

Lähetetty: 30 Maalis 2008, 21:35
Kirjoittaja pikkis77
Perjantaina auto kyljelleen 3 metriä syvään ojaan... Onneksi oli tullut tuota lunta aikas paljon, alfaan ei tullut naarmuakaan. Hinausauton kuljettaja oli ammattimies, sai auton nätisti pois ojasta...

On muuten vaikeaa päästä pois kyljellään olevasta autosta, 166:sen ovi painaa mahottomasti ku sitä pitää nostaa ylöspäin...
kumminkin, onni onnettomuudessa :P

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 13:38
Kirjoittaja Joksa
Teboilit, joilla ei ole 10W60 hyllyssä, eikä suostu sitä tilaamaan.
Yksi purkki on jo tallissa, mutta jää vähän vajaaksi 5,9l:sta.
13:35 < Tiige> "luuleks sä että tää on joku teboil"

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 10:26
Kirjoittaja Sleepperi
Mikä siinä on, että aina, kun lähtee kauniina kevätpäivänä ensimmäiselle ajelulle, niin joku menee pieleen. Laitoin vakioputsarin takaisin, koska vapari oli liian pitkä. Tässä vaiheessa meinas mennä jo hermot, kun mutterit yms oli hukassa, samoin työkalut. Tarkistin öljyt, vedet jne. ihastelin puhdasta konehuonetta ja katsoin, että kaikki on ok. Noh, konepelti kiinni. Dang. Ei mennyt, noh vähän enemmän voimaa. Dang. Meni, mutta toinen puoli jäi monta senttiä raolleen! Prkl. Yritin avata konepellin ohjaamosta käsin uudestaan, mutta kas, se ei aukeakaan enää vivusta. Noh, yritin puoli tuntia ronkkia avausvipua, joka on konepellin reunan takana, kunnes tajusin ettei se siitä aukea. Sitten tiirailin toisen puoli tuntia valojen rei´istä konepellin alle, että mitähän sinne väliin jäi. Kappas, se rullamitta on paisarin ja konepellin välissä, jolla juuri mittailin sitä liian pitkää vapaavirtaussuodatinta! Tunnin päästä sain apurin, jonka avustuksella sain paksulla rautalangalla revittyä mitan pois. Sitten kello olikin jo sen verran paljon, että sainkin ajella suoraan kotia.. Toivottavasti tänään pääsis ruisailee ihan kunnolla :-D

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 17:34
Kirjoittaja Rasvis
Eihän tuossa käynyt kuinkaan kun sattuu olemaan muovinen kone"pelti". Perinteisessä peltiversiossa olisi nyt paisarin kohdalla komea finni.

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 00:33
Kirjoittaja Seiska5mma
Sama konepeltikämmi täälläkin.

Tapahtumaketju alkoi tietysti siitä, että vein japanilaisen autoni venttiilit säädettäväksi varmuuden vuoksi. Don't fix it, if it.. oli taas unohtunut. 20 euroa ei ollut paha hinta, eikä säädettävääkään löytynyt. Ajattelin viikon päästä, että vaihdanpa tulpat 10 vuotta nuorempiin, kun on kerta venttiilit kohdallaan ja 550 euron virranjakajakin vaihdettu entisen tilalle. Jokainen tulppa jökötti poterossaan 2 cm syvässä öljyssä. Laitoin märän tulpanjohdon tötterön takaisin ja suljin tallinoven. Parin viikon päästä jouduin katsastamaan auton. Ajattelin, ettei ne tulppia katso. Sain bumerangin täysin öljyn peitossa olevasta koneen takaosasta. Venttiilikannen koppahan se siellä vuosi. Kukahan sen viimeksi irrotti, aijaa, se venttiilinsäätäjä.

Nooh, ostin uuden tiivisteen ja vaihdoin. Koppa oli lähes irti ja tulpatkin sai irti suoralla etusormella pyörittämällä. Samaa aikaa pihalla jökötti Golffini jarrunestelätäkössä. Sama jätkä oli vaihtanut putket ja kiristysmomentti oli nähtävästi sama. Nooh, saan iskiakseen hermokipulääkettä, jonka ansiosta en enää hermostu. Hyödyllinen sivuvaikutus.

Kun remppa oli valmis, iskin konepellin kiinni. Räikkä oli lokasuojan päällä siinä, mihin konepellin reuna osuu. Siihen ei enää lääkkeen teho riittänyt.

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 00:35
Kirjoittaja tonih
Tänään oli kyllä hermo kireellä, ihan katkeamispisteessä oikeestaan.. Päivä lähti ihan kivasti käyntiin aamulla ja käväsin jopa duunipaikallaki mutkan, jonka jälkeen käytin junioria lääkärissä ja aattelin sitte iltapäivällä että kun kerran aurinkoki paistaa niin käväsempä vähä ulkoiluttamassa hämistä...

Eihän tuota pitkään tarvinnu ajaa ku löyty taas joku saatanan hessu hopo viivakoodiviikset vahattuna iskän audin puikoista ja voi vittu!!!! otti teineillä niin luonnolle ku en ollut ihastuksesta soikeena siitä tötteröstä ja herran ajotaidoista että, piti sitte alkaa urpoilemaan takapaksissa kiinni sillä perkeleen pöllö-öljyllä käyvällä PERHE farmarilla, vittu jos se kerran on niin urheilullinen ja kovaan ajoon tehty niin miksi vitussa se ei näytä siltä... alkaa jo ottaa kupoliin ku joka valoissa on joku sörsselström nyökyttelemässä jollain tiisseli volvolla tai audilla, sitte äijät vetää keskustassa sataa voitonriemusena että "eihän tolla pärjää ees tiisselille"... Huoh suomalaiset on saatanan tyhmä kansa...

Luulis että tää ois riittäny, päivä OLI jo pilalla ja hermot menneet, suuntasin siis hämiksen kotia kohti. Odottelin apeana valoristeyksessä vuoroani ja voila, joku remonttipässi kanttaa samasta risteyksestä viimenenväri päässä vanhalla hiasella kivien ja nastojen ja minkälie lentäessä pitkin autoa iloisen ropinan saattelemana, voi VIT... puristin rattia rystyset rutisten ja purin iteltä melkeen kielen poikki. Eiku kotia katteleen tuliko mitään jälkiä ja mun säkä ei pettäny nytkään, pikkurillin pään kokonen lohkeama maalia tiessään melkeen keskeltä konepeltiä :evil:

koko ilta menny kiukutellessa, vaimon mielestä kannattais myydä koko auto jos sillä ajamisesta tulee vaan noin pahalle tuulelle :crazyeyes:

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 00:42
Kirjoittaja Seiska5mma
Noin ne vaimot aina sanoo kun ostaa Alfan.

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 08:18
Kirjoittaja Rasvis
Ja tuppaavat vielä usein olemaan ihan oikeassa...

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 12:12
Kirjoittaja GT-Pappa
Onhan se Vaimo mullekin sanonu, että vaihda nyt tää auto vaikka vanhaan ladaan,kun oon kiukutellu liikenteessä olevia vatipäitä. Kun autoletka valuu kolmeeviittä viidenkympin alueella, tai jotku törpöt ei pääse valoista liikkeelle, tai joku tahallaan hidastelee edessä kun on huomannut millainen auto on takana. Tahallaan kiusaajia kyllä riittää :evil: :evil:

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 12:35
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tietenkin kannattaa pitää mielessä, etteivät kaikki liikenteessä tapahtuvat uunoilut johdu siitä, että itse ollaan Alfalla tien päällä.

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 16:43
Kirjoittaja Ärräpää
Nasta napsahti edellä ajavasta ooppeli sorsasta tuulilasii. Vittu, pitää huomenna mennä lasiliikkeesee poraamaa se... :(

Lähetetty: 02 Huhti 2008, 16:53
Kirjoittaja Topi
Spiderin kytkinnesteet ovat vajuneet talvella. Menee vähintään ilmaamiseksi. Mutta koska tää on niin tätä, niin eiköhän pääsylinterin tiivisteetkin ole menneet.

(Enkä yhtään hämmästyisi, vaikka ilmausnippa työsylinterissä olisi totaalisesti jumissa. Ja pitää se vuotokohtakin selvittää.)

Vehettä ei tietenkään saa omalla moottorilla talvisäilytyspaikasta pois ilman kytkintä. Siis vetoa ja työntöä...

-Topi Kuusinen