Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Menin sit myymään GTV:n. Harmittaa jo nyt.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Garmund kirjoitti:Selepeed sammu punaseen liikennevaloon hidastaessa :shock: , oli vielä city (automaatti) päällä.
aijai, jumahtiko vaihde? mulla kävi samoin, punasiin pysähtyes 5 vaihde jäi päälle cityllä ja ihen jumahti. laatikko paskaks.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Oiskohan kakkonen tai kolmonen päällä sammunut, toimi onneksi käynnistämisen jälkeen normaalisti
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

h_lauri kirjoitti:
JackFry kirjoitti:h_laurin kanssa samoilla ajatuksilla. Kesätuurajahan on siksi, että se jatkaa duuneja siitä mihin sä jäit. Kesälomalla ei mennä töihin, koska silloin ladataan omia akkuja. :drinking:
Joo. Lomalla lomaillaan, muutenhan se ei ole lomaa. Periaatteessahan kunkin tiimiläisen pitäisi osata hoitaa muidenkin hommia, mutta jos ja kun kuitenkin etukäteen tietää lomansa ajankohdan, pitäisi pystyä hoitamaan keskeneräiset työt loppuun. Sikäli kun tuo ei mulla onnistunut, oli tapana sopia pomon ja jätkien kanssa, miten menetellään. Tosiaankaan en lomilla koskenutkaan työkaluihin.
Itselläni on sellainen tilanne, että olen "pikkupomona" kahdeksan hengen tiimille. Nyt kävi sillä tavalla, että minua tuuraava kaveri oli kolme viikkoa ennen mun lomalle jäämistä Jenkkilässä, enkä näin ollen pystynyt hänelle neuvomaan tiettyjä viime tipassa tapahtuneita ja hieman kesken jääneitä asioita ennen lomalle jäämistäni. Niinpä kävin eilen pari tuntia duunissa ja päivitin hänet tilanteen tasalle. Helpottaa hänen työtään ja helpottaa myös omaa lomailuani, kun ei tarvii miettiä, hoituuko asiat mun lomaillessani. Oma valinta ja tavallaan oma työnjohdollinen mokani, mutta näin halusin asiat hoitaa ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä :-)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

156 ei mennyt katsastuksesta läpi. Oikea ylätukivarsi eteen ja toiselle puolelle raidetangon sisempi nivel pitää uusia. Eli ei isoja juttuja, mutta harmittaa kuitenkin. Tarve olis saada tuo ajoon, jotta voisi entrailla tuota 75:sta.
Aqun painajaismaista ylätukivarren irroitus-vuodatusta lukeneena täytynee varata reippaasti aikaa siihen hommaan... :?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Eipä se paha ole. Teoriassa :D

Ilmeisesti tosiaan tuossa 2.4JTD:ssä on rakenne aavistuksen erilainen (eri korkeudella vetarit tms), joten ei ole ihan simppelein homma.
Teoriassa: iskarin alapultti auki (jos lähtee), napamutteri irti ja vetaria tönäsee sisäänpäin (ei tarvitse irrottaa), alatukivartta vääntämällä iskaritolppa pois olkavarresta, iskaripakka irti ylhäältä ja tukivarsi vaihtoon. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. JOS homma menee hyvin, on helposti alta tunnin homma.... Jos ei, varaa viikonloppu ainakin :lol:

Oma avautuminen;
Tuli kuin tulikin yksi väärä osa Sparetolta. Osanumero oikea, joten vika ollen siis Alfan numeroinnissa. Oli btw. ainoa osa, joka tuli "Alfa Romeo"-mainoslätkällä :D
Eli apulaitehihnan etummainen (ylempi) ohjuri on ~paljon pienempi halkasijaltaan (ympärysmitta), kuin vanha. Ja pulttikin oli M10, kun vanha M8...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mitäs tekoa iskarin pultilla ja vetarilla on YLÄtukivarren vaihtamisen kanssa :roll: ? Olka-akselin alapultti kylläkin kannattaa avata ja tiputtaa vaikka koko ylätuen auton ulkopuolelle ja vaihtaa ruuvipenkissä. Jos tukivarren pultti on jo edellisessä vaihdossa käännetty, ei ole sitäkään ongelmaa tilan kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eiku tarkoittaakohan Aqu nyt just sitä alimmaista pulttia, jolla koko haarukka putoaa alas. Iskarin alapulttiin ei kuitenkaan tarvitse kajota. Minulla tuo alapultti aukesi ihan räikän kanssa normiväännöllä molemmilta puolilta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nimenomaa iskarin alapulttia meinasin, koska olka-akselin alapulttia en uskaltanut edes yrittää :-D Iskarin alapultti näytti helpommalta... (eli iskarin saisi nostettua ylös olkavarresta).

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös se nyt ole vähän kuin menis perse edellä puuhun, sori nyt vaan. Alahaarukan pultti auki ja periaatteessa pelkkä iskaritolpan löysääminenkin yläpäästä riittää, mutta toisen puolen ylätuen jouduin kaivamaan ulos ruuvipenkkiin, kun tukivarren pultti ei suostunut tulemaan ulos ilman lekaa & tuurnaa ja siellä poterossa on kovin huono käyttää kumpaakaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja willez »

* Yläpallo auki -> koko hässäkkä tipahtaa reilusti alaspäin
* Napamutteri auki -> vetarin ulkopää pois navasta ja pyöräntuenta roikkuu kivasti ulkona alapallon ja raidetangon varassa
* Iskarin alapään läpipultti auki (joka menee alatukivarren helan läpi)
* Iskarin ylätuen/hässäkän (alumiinia) pultit auki konehuoneen puolelta (olisko ollut kolme pulttia?)
* Vääntää kangella alatukivarren ala-asentoon ja nyt on jo erittäin mukava vaihtaa ylätukivarsi (eli ylätukivarren pitkä läpipultti mahtuu tulemaan ulos ottamatta jouseen kiinni)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Juuri noin.
Tuosta muuten puuttuu koiranluun irrotus, koska iskarihässäkkäänhän tuo kiinni tulee :oops:

^^
Noinhan ne tuolla Alfa-huollossakin tuon tekevät. Itse olisin purkanut enemmän, mutta 15v kokemuksella mentori ehdotti tuota tapaa...
Miksi irrottaa olkavartta (ja riskeerata enempi myös jarruletku/abs-johto/ymvauriot) kokonaan, kun riittää teoriassa helpon pultin avaus? Jos alhaalta tarvitaan 2 asiaa auki, on se vähemmän kuin kolme. En minä ainakaan saa olkavarren kanssa iskarihässäkkää pöydälle purkamatta enemmän, kuin nyt purin :D
Toki tuossa mentiin perse edellä puuhun sen vuoksi, etten malttanut ensiksi antaa lämpöä (ja kunnolla) sille läpipultille keskikohdastaan, jos olisin tuskin mitään murheita olisi tullutkaan?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Bones »

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wish ... ment.shtml
Noin mä sen oon tehnyt..
Ja jumittavia läpipultteja kutittelen paineilmataltalla.
200 baria vaparissa..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

ylätukivarren vaihdon mä oon 156:een tehny seuraavasti

1. koiranluu irti olkavaresta
2. yläpallo irti olkavarresya
3. abs, jarruletkut irti kiinnikeistä
4. iskarinhaarukan alapultti irti
5. iskari+ylätukivarsi paketin mutterit 4 kpl konehuoneesta auki
6. ylätukivarren ja sen telineen pujottelu ulos pyöränkotelosta ja vaihto.

kasaus väärinpäin

en hiffaa miks ois helpompaa keskittyy siihen iskarin alapulttiin joka on takuulla aivan vitn jumissa jos sitä ei ole avattu aikasemmin ja vielä napamutterin kanssa sähläämistä...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No ei ole kikkailua napamutterin kanssa... Iso tykki hoitaa sen. Alapultti varmasti myös jumissa, joten... Sitten kun alatukivarsi pitää vaihtaa niin varmaan rälläkällä joutuu vetämään senkin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^siihen pitkään pulttiin joka menee haarukan alaosasta alatukivarren läpi mitään rälläkkää tarvii kun avaa mutterin toisesta päästä ja naputtaa pultin ulos...

anyways, hyvä jos varsi vaihtuu ja auto vissiin ajossa! :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:en hiffaa miks ois helpompaa keskittyy siihen iskarin alapulttiin joka on takuulla aivan vitn jumissa jos sitä ei ole avattu aikasemmin ja vielä napamutterin kanssa sähläämistä...
Ei se millään takuulla ole jumissa, mulla irtosi molemmilta puolilta ihan helposti.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kyllä se menee just näin kuten JKK kirjoitti. Ei tarvi napamutteriin koskea.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuomas K kirjoitti:
jkk kirjoitti:en hiffaa miks ois helpompaa keskittyy siihen iskarin alapulttiin joka on takuulla aivan vitn jumissa jos sitä ei ole avattu aikasemmin ja vielä napamutterin kanssa sähläämistä...
Ei se millään takuulla ole jumissa, mulla irtosi molemmilta puolilta ihan helposti.
Omalla kohdallani (4kpl otanta) se iskarin kiinnityspultti siihen haarukkaan on aina auennut nätisti - kulmahiomakoneella.
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Yllättäen Alfa ei ole vieläkään päässyt AK:lle saakka. Pitkiä nuo pk-seudun etäisyydet!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:^siihen pitkään pulttiin joka menee haarukan alaosasta alatukivarren läpi mitään rälläkkää tarvii kun avaa mutterin toisesta päästä ja naputtaa pultin ulos...

anyways, hyvä jos varsi vaihtuu ja auto vissiin ajossa! :)
On ajossa :mrgreen:
Pitäisi vaan saada tuo apulaitepuoli nyt OIKEASTI kuntoon. Nyt se on lähes kunnossa...
Spareto myi valitettavasti yhden kappaletta ohjureita väärää osaa, eli tuli 60mm halkaisijalla oleva, väärällä pultilla varustettu SNR rulla, kun piti tulla 90,5mm halkaisijalla ja OIKEALLA pultilla oleva Ruvillen rulla...

Avautumiseksi nyt luettakoon vaikka se, että en saanut (kuten tiesin jo työn valmistuessa) apulaitehihnaa riittävän tiukalle. Kuorman kanssa hieman täristää liikaa ja nyt kostealla käynnistettäessä pitää erittäin lyhytaikaisen vingahduksen... Pitää keksiä keino kiristää tätä lisää.
32mm lenkki ei oikein mahdu tuonne, ainakaan hyvin... Ei saa väännettyä rullalle tarpeeksi, jotta saisi sokkaa paikalle jousikiristimellä, että pääsisi helpommin kiristämään epäkeskon. Pitääpi pyytää työkalua lainaan...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kuukauden päivät tapellut jeepin kanssa (mersun cdi) kun joka toinen päivä ei vaan käynnisty, tänä aikana jääty kahdesti hinurin armoille ja lukemattomia kertoja kotipihaan ja työpaikalle. Ongelma on ollut polttoaineenpaineissa, eli ei ole nostanut tarpeeksi painetta että antaisi suuttimille luvan aueta. Oon uusinut paineensäätimen kahdesti, korkeapainepumpun kahdesti, siirtopumpun kerran ja etsinyt mahdollisia ilmavuotoja, tuloksetta.

Tänään mittasin suuttimien läpivuotoja paluupuolelle, ja yksi suutin vuotaa ihan solkenaan.

Kaksi asiaa miksi kirjoitan tämän avautumisena.
1. En oppinut mitään uutta, muuta kuin että olen tyhmä. Tuo mittaus olisi pitänyt olla ensimmäisiä asioita vianhaussa, ja tiesin sen, mutta en vaan tehnyt sitä. Rahaa, aikaa ja ennenkaikkea hermoja on mennyt turhaan.
2. 20% todennäköisyys osui kohdalle ja vuotava suutin on tietysti se viimeinen jota ei saa paikallaan irti vaan joutuu laskemaan moottoria alaspäin :silly:
1-3 suuttimien vaihdossa menee vartti, nelosta varten on joku näppärä tehnyt "tyylikkään" huoltoluukun, eli nakertajalla reiän rintapeltiin. Vitosen vaihtoon menee varmaan päivä. Vittu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Auts.
Minkälainen rakenne? Lähinnä, että voiko tuo vuoto aiheuttaa nyt oikeita tiiviysongelmia suuttimen ja lohkon välissä esim? Näin joissakin voi käydä, josta seuraa automaattisesti ja auttamatta kansiremontti plaanauksineen ja koeponnistuksineen ja suuttimien korjauksineen (=paljon rahaa).
Muistahan sitten laitella ne suuttimet numerojärjestykseen, tai sitten koodata uusiksi uudet jos tulee uusia... Muutoin mennee korjaukset ketuiksi.

Ja vielä, kyllä tuo on ns. tuttua: joskus on se ihan selkeimmin tarkistettavissa oleva vika syyllinen, mutta "ei se siinä ole kun joskus toimii"...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tää on siis mersun 270cdi kone, suora vitonen, suutin ei vuoda ulospäin vaan "läpi" paluulinjaan. Tuo olisi siis ihan pirkka perus homma mutta kun kone on niin syvällä että ylöspäin ei ole tilaa. Näissä ei myöskään ole suuttimien koodausmahdollisuutta.
Liitteet
WP_20140619_001.jpg
Suutinten vuotomittaus.
(75.99 KiB) Tiedosto ladattu 1807 kertaa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Just tulin töistä kotiin, taloyhtiön pihassa on yhteensä kaksi autoa, molemmat mun, olen ainoa ihminen koko taloyhtiössä. Huomennakin on töitä, kuin myös sunnuntaina. Voisin mä ehkä olla kaverin mökillä saunomassa ja juomassa kaljaa...

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Käytiin sit koko perheen voimin kälyn luona saunomassa ja grillaamassa, mentiin miehen golffil vaikka en sillä tykkää ajaa. Pakkasin kasin mais lapset autoon että pääsen viemää sammahtamispistees olevat nappisimmut nukkumaan. 100 metriä kälyn talolta Golffissa paukahti ja se sammu ku saunalyhty, ei lähtenyt käyntiin. Soitin miehelle ja aloittelin saksalaisen manaamista kun se hiprakassa naureskeli "eikös olekkin kiva ajaa välillä kunnon autoa" Juu ei tosiaan oo, alas tulla auttaa tää sun paskakasas ei käynnisty. Golffist oli kone heilahtanu paikoiltaa ja jakohihnan koppa "räjähtäny" auki :bad-words: Lohduttelin miestä siinä sen mesotessa ja mun itkuni lomasta "et hei! Nythän sä voit ostaa itelles Alffan :lol: Onpa taas hyvä syy :drinking:
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Epezi kirjoitti:Tää on siis mersun 270cdi kone, suora vitonen, suutin ei vuoda ulospäin vaan "läpi" paluulinjaan. Tuo olisi siis ihan pirkka perus homma mutta kun kone on niin syvällä että ylöspäin ei ole tilaa. Näissä ei myöskään ole suuttimien koodausmahdollisuutta.
Jeeppi on mulle ihan tuntematon värkki, mutta saman konsernin Voyagerissa tuo pyyhkimien alla oleva peltikaukalo lähtee ihan ruuveilla pois ja näin saa vähän lisää tilaa ropaamisille.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Pyysin kaveria tuomaan mukanaan Vantaalta 205 GTI Pösön alkuperäiset alut. Myyjä kertoi vanteiden olevan suorat, mutta maalausta vailla.

Sain vanteet. Jokainen kiero..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos sulla on kirjallisena jossain missä myyjä väittää vanteita suoriksi niin sehän riittää rikosilmoitukseenkin jos ei kaveri suosiolla palauta hilloja.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Juu, löytyy sähköpostikeskustelu, jossa mainitaan vanteet suoriksi, kun sitä erikseen kysyin.
En tiedä vaikuttaako se mitään asiaan, kun kaverini osti vanteet puolestani. Olisiko hänen pitänyt osata tarkistaa niiden kunto?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

GTI:n alkuperäisten alujen kanssa oli ongelmia jo uutenakin. Sai painottaa huolella. Tarkat saksalaisetkaan eivät onnistuneet kuin vasta kolmannella kerralla.
-86 mallissa vanteet olivat Made in Italy. :lol:
Ride on!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos ei ne nyt ihan solmussa ole niin aika vaikea sitä kai on silmällä havaita sitä kieroutta? Sinänsähän ostajalla on velvollisuus tarkastaa tavara ennen kaupantekoa. Jos ne on ihan paljaalla silmällä katsoen kierot niin paha siihen on tietysti jälkeenpäin vedota.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ei ne niin selvästi ole solmussa. Yhdestä huomasin tallin lattialla pyöritellessä selvän kierouden ja loput rengaskoneessa.
Noista on muuten kaksi Made in France ja kahdessa lukee Italy.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

hagger16 kirjoitti:Noista on muuten kaksi Made in France ja kahdessa lukee Italy.
Kaksi SMR:n valmistamaa ja kaksi Speedlinen? Lemmersit tais olla Belgialaiset..?

Speedlinen vanne on sitten muuten noin kilon kevyempi kuin SMR:n, jos oikein muistan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, kyllä, SMR ja Speedline. Paino ero on huomattava. Mitannut en ole.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Olisitkohan saanut mun vanhat vanteet käsiisi? :-D Jos mukana tuli orggispultteja, joista muutama on pitkällä kannalla, niin luultavasti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jaa, voi olla. :-D Pultteja en saanut. Ne kyllä ilmoituksessa mainittiin, mutta olivat jo johonkin hukkuneet.
Vanteet oli tosiaan Vantaalla myynnissä.
Mikäs näiden tarina on muuten, kuin ovat hirvittävässä kunnossa? :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jos ne tosiaan samat on, niin multa lähtiessä ne oli vielä suorat ja suht.koht. siistit. Ellen väärin muista niin omani möin Vantaan suunnille. Aikaa siitä on jo tosin suunnilleen 4 vuotta.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tavallisella pölynimurilla saa vessanpöntöstä imettyä hieman vettä, sen jälkeen se sanoo poks.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Pikku-Jeqqu asialla?
Dysonin imurilla voi imaista täyden vessapaperirullan telineestään ja jatkaa imurointia normaalisi :oops:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joo Jäynä oli taas luova oma itsensä. Mä olin pienemmän ipanan kanssa sitä hysyyttämässä ja vaimo siivoili muuten kämppää. Pojan lempparilelu on imuri, niin kaitpa se wc pönttö hänen mielestään kaipasi vähän putsia. Elektroluxista tuli aika nopeesti elektroroskaa..

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

hagger16 kirjoitti:Jaa, voi olla. :-D
Melkein kaikki Pugitavara on multa onnistunut lähtemään, mutta yhdet uudet melko ronskit spacerit (olisko ollu 2x 15mm 2x 20mm) pitkine pultteineen olis vielä tallilla. Saattais lähteä ihan fiksuun hintaan. Ilmoittele jos on tarve
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jargon »

Avoero, talo myyntiin..lainaa enemmän kuin asunnon arvo.. :roll: :agrue:

No onneksi ei kuitenkaan hirveästi, joitakin tuhansia silti, olis niilläkin rahoilla voinut jotain muutakin tehdä..

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^Kai homma menee silti suotuisasti siinä mielessä, ettei riitaa ole? Sehän vasta helvettiä onkin, kerran vierestä seuranneena.. Jaksamista toivotan joka tapauksessa!

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jargon »

Juu ei onneksi tarvitse riidellä, suht sopuisasti pystyy homman hoitamaan.

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vehje »

164:ssa alkoi kuulumaan naputus koneesta, paikansin sen stetoskoopin avulla 6. sylinteriin. Toivottavasti olisi vaan hydr. nostaja mennyt rikki. Otin 156 tallista ulos ja siinähän sitten vuotaa jäähdytin :drinking:
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ensimmäistä kertaa elämässäni sellainen tilanne, että meidän työyhteisömme työtilanne vuodenvaihteen jälkeen ei olekaan ihan varma. Asia ei sinänsä ole minulle kovinkaan paha paikka (viimeisten tietojen mukaan itselläni voi olla jopa vara valita kahdesta työnantajasta) , mutta huolestuttaa joidenkin alaisteni työllistyvyys. Varsinkin niille, joilla on juuri perustettu perhe ja asuntolainat päällä, toivoisi töiden jatkuvan. Voin joutua jopa sellaiseen ikävään tilanteeseen, että olen vaikuttamassa siihen, kenellä hommat jatkuvat ja kenellä ei. Elämme jännittäviä aikoja.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^olet varmaan kuullut mitä kävi I:ssä? nuoria pihalle surutta tulojärjestyksen mukaan. moni alle 25 v- njet edes ansiosidonnaista välttämäti. avokki yks johon kolahti. pääsi lennosta uuteen mestaan, onneks. muuten meillä vois olla aika nihkeetä, niinkuin on uutisoitu eräästä "nuorisotakuun" tapauksesta.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jkk kirjoitti:^olet varmaan kuullut mitä kävi I:ssä?
Tiedän asiasta aika paljonkin, mutta vaikken kyseissä firmassa ole koskaan työskennellytkään, niin en kommentoi asiaa millään tavalla.

Tänään ilmeni, että itselläni näitä tulevaisuuden vaihtoehtoja saattaa olla jopa kolme, joten ei pitäis olla valittamista. Mutta kun on 17 vuotta tottunut olemaan käytännössä oman itsensä herra ja "firman Dr.House", kuten eräs pomo kommentoi, niin se rajaa vaihtoehdot siihen, että valitsen sen joka tarjoaa eniten vapautta. Palkasta riippumatta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sullahan on sitten ihan hyvä tilanne! :)

Lukittu