Sivu 29/107

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 20:30
Kirjoittaja Savo
Älyttömän hyvä juttu Entusiastissa talviajoista. Ja jutussa järettömän hieno 156:nen tajuttoman kovassa sladissa. Kukahan noin hyvän jutun on kirjoittanut ;)

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 11:41
Kirjoittaja Lurppa
Huomasin tossa pari päivää sit kun telkusta tuli Autoklassikot niminen sarja jimiltä. Kunnostivat '69 Alfa Spideriä.

Tuolta voi katsoa neljä viimeisintä jaksoa, missä kunnostivat tuota. Itse en siis ole nähnyt kuin pätkän tuosta yhden jakson lopusta, en tiedä onko noita jaksoja ollut enemmänkin katsottavissa. :roll: Ja tosiaan, ohjelma on "DIY" niin siinä on sen tyylinen puhuttelukin katsojalle. :D

Lähetetty: 22 Huhti 2010, 22:40
Kirjoittaja azorblade
Lurppa kirjoitti:Huomasin tossa pari päivää sit kun telkusta tuli Autoklassikot niminen sarja jimiltä. Kunnostivat '69 Alfa Spideriä.

Tuolta voi katsoa neljä viimeisintä jaksoa, missä kunnostivat tuota. Itse en siis ole nähnyt kuin pätkän tuosta yhden jakson lopusta, en tiedä onko noita jaksoja ollut enemmänkin katsottavissa. :roll: Ja tosiaan, ohjelma on "DIY" niin siinä on sen tyylinen puhuttelukin katsojalle. :D
Just meinasin tulla kertomaan löydöstä.
Nyt näyttäisi kuitenkin olevan (kaikki?) 5 jaksoa katsottavissa.

Lähetetty: 24 Huhti 2010, 10:02
Kirjoittaja Turre
Hesarissa juttua MiTo MultiAir:ista.

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 20:43
Kirjoittaja jeQQ
Jaahas, uudessa Tuulilasissa juttua 159:stä :)

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 12:41
Kirjoittaja -Lee-

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 14:08
Kirjoittaja Alfieri
:D:D:D:D:D:D

Paljon lupaava sivun osoite:

alfa-romeo-tz3-corsa-esiteltiin-0-100-kmh-alle-35-sekuntia.html

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 14:35
Kirjoittaja V6
"Voimanlähteenä on Alfa 8C Competizionen 4,2-litrainen V8-moottori, joka kehittää 420 hevosvoimaa."

välillä ihmetyttää kuka näitä juttuja oikein kirjoittelee , varmaan joku aivan muun alan ihminen.

8c 4.7 L 4691 cc wet sump 450 hv
tz3 4.2L 4200 cc dry sump 420 hv

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 15:00
Kirjoittaja Matti_S
Bonjasitteko painon? 850kg. Toi on Lotus Elisen luokkaa. Nice.

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 17:21
Kirjoittaja einari
Tänään(?) ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli juttua uudesta AR STW 1750 ti:n koeajosta. Kehuivat ajettavuutta, penkkejä, suorituskykyä, jarruja sekä varustelua. Miinuksia olivat rengasmelu sekä jäykkä jousitus.
Yleisesti ottaen juttu antoi autosta kovin positiivisen kuvan.

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 09:13
Kirjoittaja Laku
Tänään(?) ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli juttua uudesta AR STW 1750 ti:n koeajosta. Kehuivat ajettavuutta, penkkejä, suorituskykyä, jarruja sekä varustelua. Miinuksia olivat rengasmelu sekä jäykkä jousitus.
Yleisesti ottaen juttu antoi autosta kovin positiivisen kuvan.
Ja rivien välissä kehuivat vanhan 2.2:sen koneen. Olen aika lailla samoilla linjoilla.
Vai oliko se nyt Tuulilasissa, kun molemmissa lehdissä juttu 159:stä.
Samoin oli Fiatista 500 ja Punto Evo juttuja Tuulilasissa.

Autokeskuksella näyttä olevan hyvät juttujen buffaajat. koska tekstiä löytyy aika paljon nykyisin italiaanoista.

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 11:21
Kirjoittaja einari
Laku kirjoitti: Autokeskuksella näyttä olevan hyvät juttujen buffaajat. koska tekstiä löytyy aika paljon nykyisin italiaanoista.
Kyllä noita on todellakin alettu nyt buffaamaan aivan eri tahtiin kuin ennen. Autobildissäkin näkyi tänään olevan juttua Giuliettasta & 2uettotantasta. Ei tainnut olla erityisemmin pahaa sanottavana kummastakaan, en ole vielä ehtinyt perehtymään kunnolla. Giuliettaan kaipailtiin farmari-, coupe- ja cabriomalleja.
Hinnat ovat vielä julkistamatta.

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 11:39
Kirjoittaja Vittorio Jano
Myös Car ja ams ovat noteeranneet Giuliettan.

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 12:05
Kirjoittaja Copyfighter
Laku kirjoitti:

Autokeskuksella näyttä olevan hyvät juttujen buffaajat. koska tekstiä löytyy aika paljon nykyisin italiaanoista.
Niin, Autokeskus saattaa jopa tehdä lehdistötiedotteita ja soittelee toimittajille. :mrgreen:

Lähetetty: 01 Touko 2010, 15:27
Kirjoittaja willez
Klik!

Komia peli !

Lähetetty: 06 Touko 2010, 19:49
Kirjoittaja PePe
Finnairin uudessa Blue Wings - lehdessä näytti olevan koko sivun ilmoitus "Teiden hedonisteille -vuodesta 1910".
Ihan tyylikäs!
Hetken jo luulin että ovat ehtineet laittamaan tuohon kuvan 2uettotantasta, mutta olikin Spiderin takaosa ovelasta kuvakulmasta.

Lähetetty: 08 Touko 2010, 19:22
Kirjoittaja routasydän
einari kirjoitti:
Laku kirjoitti: Autokeskuksella näyttä olevan hyvät juttujen buffaajat. koska tekstiä löytyy aika paljon nykyisin italiaanoista.
Kyllä noita on todellakin alettu nyt buffaamaan aivan eri tahtiin kuin ennen. Autobildissäkin näkyi tänään olevan juttua Giuliettasta & 2uettotantasta. Ei tainnut olla erityisemmin pahaa sanottavana kummastakaan, en ole vielä ehtinyt perehtymään kunnolla. Giuliettaan kaipailtiin farmari-, coupe- ja cabriomalleja.
Hinnat ovat vielä julkistamatta.
Positiiviset jutut oli. Sanottiin, että giulietasta 4veto suunnitteilla...

Lähetetty: 13 Touko 2010, 21:34
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Alfa 156 oli noteerattu tuoreimman Auto Bildin suurivikaisimpien autojen joukkoon "Miksi näin kauniissa autossa pitää olla näin paljon vikoja". Oli sentään kahdella ja puolella tähdellä suurivikaisten autojen parhaimmistoa. Jotenkin ei yllättänyt, että kaikista vähiten vikoja löytyy lehden mukaan VW Golfista, joiden omistajien mahdollisina päänsärkyinä on jutun mukaan ainoastaan hilseilevät ovenkahvat ja lisävarusteiden sähköongelmat.

Lähetetty: 14 Touko 2010, 01:45
Kirjoittaja PSS
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Alfa 156 oli noteerattu tuoreimman Auto Bildin suurivikaisimpien autojen joukkoon "Miksi näin kauniissa autossa pitää olla näin paljon vikoja". Oli sentään kahdella ja puolella tähdellä suurivikaisten autojen parhaimmistoa. Jotenkin ei yllättänyt, että kaikista vähiten vikoja löytyy lehden mukaan VW Golfista, joiden omistajien mahdollisina päänsärkyinä on jutun mukaan ainoastaan hilseilevät ovenkahvat ja lisävarusteiden sähköongelmat.
Jos Alfoja ajettaisiin samalla tavalla kuin Golfeja niin mitään vikaa ei tulisi. Pistäkääs Golf 7000rpm kiihdytyksiin päivittäin niin on vähintään moottori siirtynyt taaemmaksi.

Lähetetty: 14 Touko 2010, 09:15
Kirjoittaja 155156
Tuttavalla pari vuotta vanhaan VW Golfiin kertyy talvella jäätä etuoven ja korin väliin oven alemman etukulman kohdalla. Lopputulos vääntynyt ovipelti ovea avatessa. VW:n huollon mukaan tyyppivika eli ovipeltejä vääntyillyt enemmänkin jään takia.

Edit: kirjoitin vahingossa väärään ketjuun. Piti mennä "Toisten merkkien murheita".

Lähetetty: 14 Touko 2010, 09:46
Kirjoittaja mattijus
155156 kirjoitti:Tuttavalla pari vuotta vanhaan VW Golfiin kertyy talvella jäätä etuoven ja korin väliin oven alemman etukulman kohdalla. Lopputulos vääntynyt ovipelti ovea avatessa. VW:n huollon mukaan tyyppivika eli ovipeltejä vääntyillyt enemmänkin jään takia.
Tuossa E46:ssa vastaava homma, ovipelti tosin säilynyt suorana

Lähetetty: 14 Touko 2010, 10:02
Kirjoittaja Kirkinen
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Jos Alfoja ajettaisiin samalla tavalla kuin Golfeja niin mitään vikaa ei tulisi. Pistäkääs Golf 7000rpm kiihdytyksiin päivittäin niin on vähintään moottori siirtynyt taaemmaksi.
Kuka jaksaa kuunnella sitä raastamista - voi olla, että mäntä tulee jo kurkistamaan, kuka kiusaa :mrgreen:

Lähetetty: 14 Touko 2010, 11:34
Kirjoittaja Jalamari
^^En tiiä miten nuo Volkkarin vaivat tähän topikkiin liittyy, mutta tohon edellä mainittuun vaivaan on ainakin konsti. Eikä edes kallis.

http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=6599

Lähetetty: 15 Touko 2010, 15:40
Kirjoittaja AlfaTom
Hieno Alfa, harmi kun on vaan uniikkikappale...

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... untia.html

Lähetetty: 16 Touko 2010, 13:31
Kirjoittaja DaViega
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Jotenkin ei yllättänyt, että kaikista vähiten vikoja löytyy lehden mukaan VW Golfista, joiden omistajien mahdollisina päänsärkyinä on jutun mukaan ainoastaan hilseilevät ovenkahvat ja lisävarusteiden sähköongelmat.
Köh köh... Alustan puslat etuakselilla samanlaista kulutustavaraa kuin Alfoissa (alatukivarren takapuslat) kallistuksenvakaajan puslat on kovasti väljääntyvää sorttia (alffa menee vielä katsastuksesta läpi, mutta ei Golffi). oven lukkosylinterin, ja niiden varret on verratavissa muovileluihin. niinkin pieni, ja yksinkertainen asia, kuin hansikaslokero on onnistuttu lössimään: lyhyen ajan sisällä joutunnut korjaamaan 1 audin ja 1 saman ikäisen VW;n lokeroa, koska mekanismi on merentunnut luukun sisältä. Ja kaiken huippu on tuo AB;n kohta: lisävarusteiden sähköongelmat: Moottorissa miljoona anturia, joita uusitaan säännöllisen epäsäänöllisesti. lieneekö keskuslukitus sitten lisävaruste (varmaankin sitten...) moottoreita on hajonnut ovista ja konteista...

Golf kuskit ovat vielä siinä määrin pihtareita, etteivät korjaa mitään muuta kuin vilkkuvan huolto tekstin, eli kun auto päätyy toiselle tai kolmannelle omistajalle on autosta tullut jo pommi.

AB:n saksalaisuus on niin räikeää, että vaihdoin tilaukseni kalliimpaan tuulilasiin hyvin äkkiä...

Lähetetty: 20 Touko 2010, 20:17
Kirjoittaja Ollie
Uudessa Retrossa (no 71) kymmenen sivun juttu teemana Alfa 100v.

Lähetetty: 20 Touko 2010, 21:42
Kirjoittaja jiiässä
Tänään(?) ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli juttua uudesta AR STW 1750 ti:n koeajosta. Kehuivat ajettavuutta, penkkejä, suorituskykyä, jarruja sekä varustelua. Miinuksia olivat rengasmelu sekä jäykkä jousitus.
Yleisesti ottaen juttu antoi autosta kovin positiivisen kuvan.
TM koeajossa ihmettelivät 1750 ti:n vaisua kiihtyvyyttä 9,5s 0-100km/h, osasyyksi takerteleva vaihteisto. Kiihtyi samaan tahtiin suunnilleen kuin vanha 164TS, mutta painaakin sen reilut 1500 kg tyhjänä.

Kehuivat valoja xenoneilla erittäin hyviksi, harvinaista Alfan kohdalla.. :-D

Lähetetty: 24 Touko 2010, 09:37
Kirjoittaja PRO
Julietta noteerattu iltalehti.fi:ssä alkufiilistely-artikkelin muodossa...

Lähetetty: 24 Touko 2010, 17:18
Kirjoittaja DaViega

Lähetetty: 31 Touko 2010, 09:00
Kirjoittaja RIPA
Ykköseltä myöhäisillassa sunnuntaisin tulevassa englantilaisessa Hiljainen Todistaja sarjassa oikeuslääkäri Cunningham näyttää kurvailevan 159:llä!

Lähetetty: 31 Touko 2010, 10:00
Kirjoittaja Alfissimo
Paikallinen aviisi Etelä-suomen sanomat noteerasi autosivuillaan 159 1750Tbi:n. Ei sovi aloittelijalle ärhäkän luonteensa takia, joka todettiin positiiviseen sävyyn.
Lopputiivistelmä meni vapaasti lainaten: "Loistava auto takapenkin etureunaan asti. Tästä eteenpäin joutuu antamaan paljon anteeksi. Tässä tapauksessa näin on kuitenkin helppo tehdä."

Lähetetty: 31 Touko 2010, 10:30
Kirjoittaja Farina
Alfissimo kirjoitti:Paikallinen aviisi Etelä-suomen sanomat noteerasi autosivuillaan 159 1750Tbi:n. Ei sovi aloittelijalle ärhäkän luonteensa takia, joka todettiin positiiviseen sävyyn.
Lopputiivistelmä meni vapaasti lainaten: "Loistava auto takapenkin etureunaan asti. Tästä eteenpäin joutuu antamaan paljon anteeksi. Tässä tapauksessa näin on kuitenkin helppo tehdä."
Lienee ollut saman toimittajan tekemä juttu lauantain Aamulehdessä, koska samoin sanoin Alfasta todettiin.

Lähetetty: 31 Touko 2010, 22:54
Kirjoittaja savijo-r
Alfissimo kirjoitti:Paikallinen aviisi Etelä-suomen sanomat noteerasi autosivuillaan 159 1750Tbi:n. Ei sovi aloittelijalle ärhäkän luonteensa takia, joka todettiin positiiviseen sävyyn.
Tämän aloittelijoille sopimattoman ärhäkän Italiaanon Tekniikan maailma kiihdytti 100 kilometrin tuntinopeuteen huimaan 9.5 sekuntiin. :-D

Lähetetty: 31 Touko 2010, 23:28
Kirjoittaja Alfissimo
Tuohon 12-13 sekunnin dieselpösöön verrattunahan tuo 9.5 on suorastaan räjähtävää. Hämmästyttääkummastuttaa tämä nykymeno, kun alle 10 sekunnin 0-100 on jotenkin erikoista. Aikanaan omalla 164:llä kellottelin vapaalla kädellä n. 8.4-8.7sek aikoja 0-100km/h. Siinä tuskin edes kaikkia hevosia oli tallella, eikä ajellessa tuntunut yhtään liian tehokkaalta, juu harvemmin ;).

Lähetetty: 01 Kesä 2010, 10:13
Kirjoittaja V6
savijo-r kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Paikallinen aviisi Etelä-suomen sanomat noteerasi autosivuillaan 159 1750Tbi:n. Ei sovi aloittelijalle ärhäkän luonteensa takia, joka todettiin positiiviseen sävyyn.
Tämän aloittelijoille sopimattoman ärhäkän Italiaanon Tekniikan maailma kiihdytti 100 kilometrin tuntinopeuteen huimaan 9.5 sekuntiin. :-D
siinähän oli jotain vikaa... eli yli sekunti liikaa ilmeisesti.

Lähetetty: 01 Kesä 2010, 13:54
Kirjoittaja Matti_S
V6 kirjoitti: siinähän oli jotain vikaa... eli yli sekunti liikaa ilmeisesti.
Jep, kakkonen ja kolmonen eivät vissiin meinanneet mennä silmään.

Mutta pakko kyllä myöntää, että en oo vielä kertaakaan ajanut yhtään Alfaa jossa olisi ollut oikeasti hyvä aski. Alfetta GVT6 & 75 on ehtaa kasarikamaa, 156/147 keppi on holtittoman pitkä ja vaihtelu yhtä hämmentämistä ja uudemmissa keppi on yhä turhan pitkä ja liike hieman epämääräinen. Paras ehkä tuossa 2.4JTDM:ssä ja 3.2l v6:sessa.

Lähetetty: 01 Kesä 2010, 18:55
Kirjoittaja Jönsson
2,4 JTDm:n vaihteisto on kyllä kuin 70-luvun kuorma-autosta. Yhtä kevyt ja nopea.

Lähetetty: 01 Kesä 2010, 19:36
Kirjoittaja Matti_S
Jönsson kirjoitti:2,4 JTDm:n vaihteisto on kyllä kuin 70-luvun kuorma-autosta. Yhtä kevyt ja nopea.
Jep, mutta ehkä tuosta jäykkyydestä johtue noi vahteet loksahtelee kivoimmin paikalleen.

Lähetetty: 02 Kesä 2010, 09:37
Kirjoittaja 155156
Nyky-Spider sai aika heikot arvostelut eilen JIM:llä näytetyssä Fifth Gear - ohjelmassa. Koeajaja oli se kikkarapää bloke ja loppukaneetti oli "en suosittele". Ohjelma oli todennäköisesti pari vuotta vanha.

Lähetetty: 03 Kesä 2010, 13:00
Kirjoittaja Jönsson
Matti_S kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:2,4 JTDm:n vaihteisto on kyllä kuin 70-luvun kuorma-autosta. Yhtä kevyt ja nopea.
Jep, mutta ehkä tuosta jäykkyydestä johtue noi vahteet loksahtelee kivoimmin paikalleen.
Koeajettiin emännän toivomuksesta(!!) Mito pari viikkoa sitten ja siinä oli sujuva vaihteisto; kevyt, nopea, täsmällinen.

Lähetetty: 03 Kesä 2010, 18:25
Kirjoittaja DaViega
Giulietta paiskasi pöytään ennätyksen:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/yksi ... an-tahteen

Onhan se vähän rajattu, mutta ennätys silti...

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 19:04
Kirjoittaja Xehpuk
Auto Bildin yleisönosastokirjoitteluissa pohdittiin mm. Giuliettan hinnoittelua. Toimitus huomautti Alfan olevan premium-asteikolla VW:a korkeammalla ja tulkitsijasta riippuen "jopa Audin tasolla" :D

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 22:06
Kirjoittaja DaViega
Xehpuk kirjoitti:Auto Bildin yleisönosastokirjoitteluissa pohdittiin mm. Giuliettan hinnoittelua. Toimitus huomautti Alfan olevan premium-asteikolla VW:a korkeammalla ja tulkitsijasta riippuen "jopa Audin tasolla" :D
Niiden varmaankin pitäisi mitata kuume, mites Auto Bild tollasta kirjottelee :shock: Tuohan on vain imagon perusteella, oikeasti Alfa on paljon parempi :wink:

Lähetetty: 07 Kesä 2010, 11:58
Kirjoittaja pasinoffi
http://www.autoblog.com/2010/06/05/aust ... o-cruiser/

Kyllä nyt poliisien kehtaa ruisailla! :axe:

Lähetetty: 08 Kesä 2010, 19:39
Kirjoittaja PRO
Uudessa Auto&Design -lehdessä designstoorit Giuliettasta ja Duettotantasta...

Löytyy paremmin varustelluista lehtikaupoista...

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 13:20
Kirjoittaja Alfissimo
Todella kehuvaan muotoon tehty koeajojuttu uudessa Tuulilasissa Giulietta 1750 QV:sta.

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 20:10
Kirjoittaja DaViega
:shock: DNA-kytkintä kehuttiin... eli olisiko kerrankin käyttöauto jossa homma toimii? perinteisesti kuitataan "mutta en erottannut pientäkään muutosta"

Lähetetty: 09 Kesä 2010, 20:20
Kirjoittaja Rasvis
Kyllä se namiskuukeli Mitossakin selviä muutoksia aiheuttaa mutta minusta D-asento oli ainoa jotakuinkin Alfalta tuntuva. Ärsyttävä ominaisuus on että kikkare palaa aina N-tilaan kun auton sammuttaa.

Lähetetty: 10 Kesä 2010, 09:28
Kirjoittaja jiigee
kyllä se ainakin Mito QV:ssä selvästi nyppäsi tehoa lisää, kun tasakaasulla vaihtoi N:stä D:hen

Lähetetty: 10 Kesä 2010, 17:15
Kirjoittaja DaViega
Eli nyt voidaan sanoa; Mitä muut on pitkään tehneet tuloksetta, onnistuu heti Alfa Romeolta? ;) sopii!