Sivu 290/443

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 08:29
Kirjoittaja koltiainen
Voin sen kyllä paljastaa että ihan siipan kanssa harrastellaan, ikää mulla on 51 ja vaimokkeella 42
Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 10:28
Kirjoittaja jkk
koltiainen kirjoitti: Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
eikös tuon pitäis toimia molemminpuolin? helposti muuttuu tehokkaaks kiristyskeinoksi jolla painetaan toista kyykyyn.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 11:29
Kirjoittaja h_lauri
jkk kirjoitti:
koltiainen kirjoitti: Sehän on kiinni vain yhdestä asiasta, miehen pitää muistaa hurmata naisensa joka päivä uudestaan.
Jos sitä alkaa ajatella kalustoon kuuluvana, menee seksihanat hyvin pian kiinni.
eikös tuon pitäis toimia molemminpuolin? helposti muuttuu tehokkaaks kiristyskeinoksi jolla painetaan toista kyykyyn.
Ai jaa? Ei kai nyt sentään! :wink:

:drinking:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 15:42
Kirjoittaja koltiainen
Nainen on sen verran kimurantti elukka että sen kanssa ei kande alkaa mitään vaatimaan vaan elellä ihan rauhassa.
Nimimerkki: Päivän huonekaluja siirrellyt.
PS: Vielä vois tapetit vaihtaa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 16:25
Kirjoittaja Tuomas K
Mielenkiintoinen näkemys aiheesta.
Mielestäni parisuhde on kuitenkin sanaton sopimus seksuaalisesta kanssakäymisestä, ja haluttomuus on sopimusrikkomus. Jos nainen katsoo oikeudekseen kieltäytyä seksistä vastoin puolison toiveita, hänen pitää olla valmis hyväksymään seuraukset, sanoo naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Merja Metsä-Heikkilä.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuh ... 90399.html

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 21:06
Kirjoittaja EmmiMaria
Sen sopimuksen pitäis mennä niin et jos toisen tekee mieli ja itseä ei niin heittäytyy silti leikkiin äkkiä taas haluttaa ja joku kerta kun itsellä tekee ja toisella ei niin yrittää silti... ainahan ei halut kohtaa samalla hetkellä....

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 25 Loka 2014, 21:14
Kirjoittaja miska_alfa
Kuoppabileet ei ole koskaan mukavia vaikkei omaa verisukulaista haudatakkaan.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 26 Loka 2014, 16:42
Kirjoittaja Finest
Kuskin puolen vetarin pultit oli rohkeasti jätetty sormitiukkuudelle.
Kaikki 6 kpl yhtä löysällä, oikea puoli olikin ok.
1-2 dl vettä pakoputken jousto-osassa, luullakseni vain toisessa haarassa. Tuli kiire pois alta..
Kuvittelin veden olevan yleensä takavaimentimessa, eikä tolla ole ajettu kovin viileässä.
Öljypohja ei mahtunut tulemaan kokonaan pois. Oikean alatukivarren puslan kiinnitysrauta on tiellä.
Se varsinaisesti haittaa, otan sitten pukissa sen pois.
Vielä pitäisi löytää intoa ja aikaa purkaa ac kompressori tarvittavilta osin sekä vaihteensiirtovaijerit

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 27 Loka 2014, 07:49
Kirjoittaja Nelli
Mito päätti jättää starttaamatta. Starttimoottori ei inahdakaan :bad-words:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 30 Loka 2014, 18:59
Kirjoittaja Bisci
Lähetti verottaja yhdistetyn Joulu- ja uudenvuoden tervehdyksen. Pitänee liittyä: http://iloisetveronmaksajat.wordpress.com/ tai:
https://www.youtube.com/watch?v=tJMEJgl9SNo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 30 Loka 2014, 23:00
Kirjoittaja alamajy
Auristo kirjoitti:Omia autoja minulla on ollut vuodesta 1987 lähtien ja nyt ensimmäistä kertaa ajan pinnoitetuilla renkailla, tähän asti ollut aina jotain tunnettua merkkiä alla. :drinking:
No pinnoitetut CR-renkaan talvikiekot tulivat vanteiden mukana ja ovat lähes uudenveroisessa pinnassa.
Lähes uudet Hakka 8:it ovat peltivanteilla odottamassa siirtoa noiden pinnattujen tilalle joten kokeilen alkutalven paljailla teillä urheilua pinnoitetuilla kumeilla :roll:
Minä ajoin 2 talvea CR:n pinnoitetuilla 155:lla. Olivat positiivinen yllätys. Yhtään nastaa ei irronnut vaikka kylkimyyryä tuli harrastettua sekä reippaita kiihdytyksiä. Selvästi oli kuulemma kaksi runkoa löysempiä kuin muut, mutta kaikki olivat ihan pyöreitä ja pienillä painoilla saatu tasapainotettua.
Hinta/laatu suhde todella kohdallaan.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Loka 2014, 19:09
Kirjoittaja nipalz
Oli mukava yllätys parkkiksella kun lähti aamulla liikkeelle, oli joku ajotaidoton kolauttanu käyttis civikin kylkeen mojovan lommon takalokariin naarmujen kera :bad-words: eikä muuten ollu tietenkään jättänyt mitään lappua, mikä näitä ihmisiä vaivaa nykyään ku ei oteta vastuuta virheistään! Onneks sentään alfa oli tallissa suojassa...

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Loka 2014, 20:40
Kirjoittaja willez
Huhhuh, pakko kai se on kohtaloon uskominen. Tänään kaupan käynnin jälkeen muija läks alfalla (ei oo ajanu sillä pitkään,pitkään aikaan,kun honda on parempi auto :mrgreen: ) hakemaan halloween matskua keskustasta ja sano mulle että teeppä sää ruoka sillä aikaa. Mun kiinnostukseni ruoanlaittoon on täydet 0, ja taitotaso koulusarvosanalla 5-. Noh,itse pyörin keittiössä sormi suussa "essu päällä" ja aattelin soittaa muijalle kysyä ohjeita. Noh,puhelin soi juuri kun sitä tavoittelin,emäntä soitti että alfa ei lähe käymään :lol: Puhelimen läpi kuulin heti, kun kaasuläppä hakkaa täysillä ja kuvittelin silmissäni vikavalon komppaavan tiukasti samaan grooveen. Siinä sitten itse kyselin muijalta ohjeita ruoan valmistukseen ja samalla kerroin ohjeita,miten irroitetaan akun miinuskaapeli akusta :crazyeyes: Huhhuh mitä hommaa. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Alfa saatiin liikkeelle ja ruoka oli hyvää,näin tänään :-D

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Loka 2014, 20:47
Kirjoittaja jalittam
Nuilla suorituksilla varmaan kumpikin saa tänään...

:mrgreen:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Loka 2014, 21:17
Kirjoittaja palkus
:lol: Etkö willez ole vieläkään asentanut päävirtakatkaisinta. Olis pali helpompi käynnistys, ko vääntäis vaan vivusta hetkeksi.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 31 Loka 2014, 23:25
Kirjoittaja willez
stoichiometric kirjoitti::lol: Etkö willez ole vieläkään asentanut päävirtakatkaisinta. Olis pali helpompi käynnistys, ko vääntäis vaan vivusta hetkeksi.
No prkl,pitääpä poiketa biltemassa :drinking:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 00:01
Kirjoittaja Macela
Alkaa yks kerrallaan pimeneen sisustan valoja

So far

Ilmansuunnan nupikka pimeemä
Ilmanvoimakkuuden nupikka välillä pimeenä
Kierrolukumittarin alempi valo pimeenä tänään..

Vaihtaa kaikki sitte kerralla uusiks, kysyinki aiemmin jossain näistä muttei muista misä. Mistä kannattaa hakea noita valoja, noihin nupikoihin menee ilmeisesti vähä hankalemmat kuin itse mittareihin?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 00:17
Kirjoittaja Aquatica
Itse ostin 1,2w lasikantoja (mittarit) 10kpl Fixukselta. Hinta oli 6.95,- paketti. Nuo käy siis suoraan mittareiden taustavalojen korvaajaksi. Sen sijaan ne säätönuppien lamput ovat 1,2w lasikantoja pitkällä jalalla ja ne on kolvattu taasen kiinni muovikantoihin, mutta vanhan lampun voi repiä irti rikkomatta kantaa - foorumilla jotkut ovat laittaneet noita ensiksi mainittuja lasikantoja tilalle ja saanut homman toimimaan.

PS.
Niitä muovikantoja ei kannata rikkoa. Muistaakseni yllämainittu lafka pyytää niistä hintaa reippaasti yli euron kappale, ja niitä lamppuja nyt kuitenkin muutama sinne menee.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 16:42
Kirjoittaja Macela
Mmmmkay...

Tossa vähä googlettelin noita ja tämmöset mittaristoon?

Ja samanmoiset pitäs mennä sitten keskikonsolinnupikoihin mutta vaan sen mustan kannan kanssa?

Kuva

Melkein haluis valmiiksi noiden mustien palojen kera noi toiset niin ei tarvis alkaa kikkaileen ilman välineitä, vaikka maksaiski vähä enempi, en vaan toistaseks löytänyt noita mistään.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 17:06
Kirjoittaja Aquatica
Juuri tuollaisia mittaristoon. Mutta nuo on kalliita, kun 10kpl paketin saa esim. Osramia tosiaan 7eurolla ihan Fiksuksen tiskiltä. Tiskiltä kun pyytää "1.2w lasikanta" niin osuu oikeaan.

Tuo jälkimmäinen ei näy, joten jäikö linkki vaiheeseen?

EDIT:
Ilmeisesti tämä on säätönupikkaan sopiva: http://www.motonet.fi/fi/tuote/432597/B ... ari-12V12W
Näyttää ainakin sellaisilta, mitä itselläni pari kappaletta on hätävaralle. Ja itse polttimohan on sama, kuin lasikantapolttimo, mutta sen jalat on kolvattu tuohon muovikantaan kiinni.
Noita vaihtoehtoja on muutama, joten ihan varmaksi en voi sanoa, onko tuo B8,3, B8x... tai joku muu noista, mutta vanhan irrottamalla homma selviää. Mittariston puolelta löytyy melkein samannäköinen kanta, mutta muistaakseni siinä on aavistuksen eri kohdilla nuo lukkoulkonemat/"laipan" paksuus.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 18:13
Kirjoittaja Macela
Juu, mittaristo siis selko juttu :)
Aquatica kirjoitti:
Tuo jälkimmäinen ei näy, joten jäikö linkki vaiheeseen?

EDIT:
Ilmeisesti tämä on säätönupikkaan sopiva: http://www.motonet.fi/fi/tuote/432597/B ... ari-12V12W
Näyttää ainakin sellaisilta, mitä itselläni pari kappaletta on hätävaralle. Ja itse polttimohan on sama, kuin lasikantapolttimo, mutta sen jalat on kolvattu tuohon muovikantaan kiinni.
Noita vaihtoehtoja on muutama, joten ihan varmaksi en voi sanoa, onko tuo B8,3, B8x... tai joku muu noista, mutta vanhan irrottamalla homma selviää. Mittariston puolelta löytyy melkein samannäköinen kanta, mutta muistaakseni siinä on aavistuksen eri kohdilla nuo lukkoulkonemat/"laipan" paksuus.
Jälkimmäinen pitäs olla kuva, mutta jostai syystä ei sitten ilmeisesti näy, tuolta kuitenkin vaiheen 17 kuva:

http://www.alfa156.net/tech/bulbs/fr_in ... bulbs.html


Keskikonsoliin säätönupikoihin ton asennusohjeen perusteella pitäs mennä tolla muovikannalla tommoset pitemmät kuin mitä tossa ylläolevassa linkissä ja muovikantakin eri mallinen?

E: Tossa taitais olla samanmoinen muovikanta kuin "alfa156.netin" ohjeessa, mutta itse polttimo eri..
E2: No mutta tossa olis vastaavilla specseillä oleva polttimo, mutta näyttää niin lyhyeltä että mahtaako valaista yhtää

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 18:30
Kirjoittaja Aquatica
Kahtos pirua. Erilainen tuo näyttäis olevan... Mutta onko kannan lukitus samanlainen kuin linkkaamassani, jos on niin sittenhän sekin voisi toimia? En varmaan huomenna kerkeä tutkimaan, mutta jos kerkiän niin tutkin ja katson, millainen siihen menee...

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 18:40
Kirjoittaja Pele
Onko 156:n lämppärinsäätimien polttimokannat erilaiset kuin 147:n?
147:ssa oli myös muovikantaan juotetut polttimot alkujaan mutta tilalle sopi suoraan ihan perus mittaristovalojen kannat. Muistaakseni otin ne Fiat Tipon mittaristosta silloin. (DGT:ssä niitä riittää)
Jäi sen jälkeen tinailut pois, kun pystyi pelkän polttimon perinteiseen tyyliin vaihtamaan.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 18:45
Kirjoittaja Aquatica
Siinä ymmärryksessä olen edelleen, että toinen kanta sopii molempiin, mutta toinen ei. Ja nimenomaan noin päin voisi olla, kuin pele sanoi. Mutta ehkä huomenna pääsen tarkistamaan, jos aikaa ja valoa piisaa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2014, 21:17
Kirjoittaja VMTD
155:ssa vasemman etupyörän pultit löysällä, onneksi tuttu lotina paljasti ajoissa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Marras 2014, 13:42
Kirjoittaja Jame
Painepesuri tuli siten tiensä päähän. Kolmen auton pesu putkeen oli liikaa ja rupesi käry käymään, kunnes hiljeni lopullisesti.

Mutta ehdottakaaps jotain kohtuuhintaista peliä tilalle, vai pitäiskö oottaa kevääseen että tulis hyviä tarjouksia ?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Marras 2014, 14:51
Kirjoittaja Macela
^^^^^^

Vähä rajua OT:tä paikotellen joten

Jaa kiitokset taas Aquaticalle vaikka löytykin sitten helposti paikanpäältä :)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Marras 2014, 16:43
Kirjoittaja m.sa
Jame kirjoitti:Painepesuri tuli siten tiensä päähän. Kolmen auton pesu putkeen oli liikaa ja rupesi käry käymään, kunnes hiljeni lopullisesti.

Mutta ehdottakaaps jotain kohtuuhintaista peliä tilalle, vai pitäiskö oottaa kevääseen että tulis hyviä tarjouksia ?
Mä ostin Stihlin 128 plussan. On todella jämerä rakenne edelliseen Altoon verrattuna. Pitkä letku, rotosuutin ja tais olla imeväkin. Painava laite niin pysyy hyvin pystyssä vaikka vähän letkusta vetelisikin. Hinta on kilpailijoihin nähden varsin ok.

http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=95/762

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 03 Marras 2014, 21:44
Kirjoittaja vesamaan
aukes sitten katalysaattorin jälkeisen liitoksen pultit kesken matkan :evil: kolme tuntia V6sen pörinää satasen marssivauhdilla ei tunnu enää kivalta. Sitte tarvis jostain löytää paikka missä sais noi pultit kiinni. Eikä tuttuja missään... tai no yks vanha typy olis mutta siltä ei oikeen viitti pyytää apuja :roll:

Elikkäs Yli/alahärmän alfistit, apua tarvitaan :mrgreen:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Marras 2014, 09:27
Kirjoittaja Jiitee
^ Jokin palveleva huoltoasema ?? Pohjanmaalla niitä kuitenkin vielä on.
Suosittelen asema-67:aa , jos tulet Seinäjoki -Ilmajoki-suuntaan.

Juha

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Marras 2014, 09:34
Kirjoittaja 155TS
T.muukkonen ähtävällä? Tunnin matka alahärmästä googlen mukaan...

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Marras 2014, 11:37
Kirjoittaja arv
No jos viitsit Seinäjoelle asti ajella, niin mun tallissa voi laittaa pultit kiinni. Ei ole kylläkään nosturia. Apuja saa kyllä, pulttejakin on monenmoista ja hitsi.
044 viis44neljä76nolla

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 04 Marras 2014, 16:45
Kirjoittaja vesamaan
kiitos vinkeistä ja avuntarjouksista. Onneksi sain työnantajan hallia+trukkia lainata sen verran että pääsin auton alle. Pultitkin löytyi 8) Nyt on taas kiva ajella. Aamulla kyllä hävetti räjäyttää kone tulille Powerparkin pihalta :mrgreen: ja rahaakin piti vielä hakea alahärmän keskustasta ennenkuin pöristelin ylihärmään tehtaalle. Pintakaasulla....

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Marras 2014, 01:02
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Keitin just kahvia ja parin mukillisen välissä ihmettelin et keittiön kello on väärässä ajassa... Tietokoneesta nyt sit näin et se on ihan oikeastikkin 1 yöllä ja aamulla pitäis taas lähtee töihin.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 05 Marras 2014, 01:31
Kirjoittaja Sautio
m.sa kirjoitti: Mä ostin Stihlin 128 plussan. On todella jämerä rakenne edelliseen Altoon verrattuna. Pitkä letku, rotosuutin ja tais olla imeväkin. Painava laite niin pysyy hyvin pystyssä vaikka vähän letkusta vetelisikin. Hinta on kilpailijoihin nähden varsin ok.

http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=95/762

Noi Stihlin pesurit on Nilfisk-Alton valmistamia. Itse tuli hankittua tuollainen: https://www.hobbyhall.fi/web/store/nilf ... bCjCnivnhv

Omaan käyttöön painetta on liikaakin ja vedentuotto mainio. Omastani maksoin 230e se kun oli Hobbyhallin asiakaspalautuslaite, avaamaton pakkaus, ilmeisesti joku tullut katumapäälle ja lähettänyt samantien takaisin.

Vertailukoneena on kaverin noin 1,0m3/h 3-vaihepesuri, sillä jo peseekin oikeasti jotain mutta ompa hauskaa raijata perässään 70kg painavaa laitetta. Arkikäytttöön turhan tehokaskin.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2014, 10:09
Kirjoittaja alfista
FCA on julkistanut monisanaisesti uuden Alfa Romeo Giulietta Sprint mallin. Siltä varalta, että lehdistötiedotteen englanti ei taitu, niin suomennan sen tähän alle:

Suomennettu teksti:

Kunnioitamme Giulietta Sprint perintöä niskatukiin kirjaillun "Sprint" tekstin muodossa.

Alkuperäinen teksti:

Today at the Balocco Test Centre, the Giulietta Sprint was presented to the international press. This new version pays homage to the iconic Giulietta Sprint of 1954, the first in a whole class of cars and one of the products that are emblematic of Italian style and construction.

With its international preview at the recent Paris Motor Show, the new Giulietta Sprint celebrates 60 years of the model that, in the wake of the 1900's success, was launched at the Turin Motor Show in 1954 and made short work of winning over enthusiasts worldwide. The Giulietta was the Fifties dream car of motorists, the vehicle that, for the first time, made the desire of owning an Alfa Romeo an accessible one. Today it's the turn of the new Giulietta Sprint to take on that mantle, offering a more distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology.

In particular, the new Giulietta Sprint embodies the true "Alfa Spirit", expressed: in "Lightness & Efficiency", through some elements that increase the dynamic efficiency of the car, such as the rear dam with sports extractor and the side skirts; in "Italian Style", that is, the work carried out on the Giulietta's character to further emphasise the Italian nature of its style; in "Advanced Technology", with the new 150 HP 1.4 engine, the latest addition to the MultiAir family, which represents the state of the art in petrol engine technology; and in "Dynamics", the famous pleasure of driving an Alfa Romeo, achieved in part through the model's innovative architecture and the many electronic systems with which it is equipped.

The same "Alfa Spirit" can be found in all three generations of the Giulietta: from the 1954 original to the 1977 Giulietta and to the Giulietta Sprint of today. All these cars are "light and efficient" - from the choice of materials to the weight-to-power ratio -and express the care and attention to detail typical of the finest Italian design. What's more, they have great agility and handling on the road thanks to direct steering, advanced suspension and well-balanced weight distribution.

This is without mentioning the fact that they are all created to become the new technological benchmark in their categories, thus boasting cutting-edge solution in every generation. An example? The 1954 saw the début of the revolutionary 'twin-shaft' four-cylinder 1.3 made of aluminium for maximum efficiency. And the 1977 Giulietta introduced the transaxle system - with engine at the front and gearbox at the rear - for a weight distribution able to guarantee safety, stability and roadholding in all driving conditions. The same occurred in 2010 with the new architecture of the current Giulietta, an authentic "technical and technological leap forward" with respect to contemporary floor panels in terms of content introduced, materials and technologies adopted and performance levels and safety standards achieved.

This is the thread that runs through not only the three generations of the Giulietta, but all Alfa Romeos, a heritage of technical solutions and style characteristics that are critically assessed and reinterpreted every time a new car or version is created. As it was then, so it is today: Alfa Romeo designers and engineers draw on this heritage to design and build cars full of beauty and personality, achieving a magical balance between reason and sentiment, technology and creativity.

The strong connection between the historic and the contemporary is also clearly expressed by the new TV advert - on air in Italy and soon in the rest of Europe - where a new and a 1954 Giulietta Sprint take on a thrilling succession of corners and straights together: this is the natural habitat of Alfa Romeos, a concrete expression of all the experience and competence of a brand that has been building sports cars for more than 100 years.

Alfa Romeo has also made automotive history on many occasions, a history in which cars and designers, races and engines are the players that have marked the technological progress and sports events of the 20th century. To learn about this extraordinary human and industrial history, from today you can visit the new "Alfa Romeo Hall of Legends" which, through a dynamic and engaging interface, allows you to admire the invaluable exhibits in the Alfa Romeo historical collection, as well as read the biographies of designers, engineers, technicians and drivers who have contributed to the prestige of a brand that has existed for more than a hundred years.

Jatkoa.........

More distinctive style, thrilling performance and state-of-the art technology: the new Giulietta Sprint represents the true "Alfa Spirit", a masterly blend of values and content - according to the principles of "Lightness & Efficiency", "Italian Style", "Advanced Technology" and "Dynamics" - that make Alfa Romeo cars absolutely unique.

The resulting car is a 100% Alfa Romeo, able to offer "authentic sensations", breaking out of the realm of the necessary to that of emotion: from aesthetics to passion for refined technology and from the pleasure found behind a wheel to the expression of personality.

The Giulietta Sprint has been on sale in Italy from last week and it will be rolled out progressively in the rest of Europe.

Italian Style: attention to detail and choice of high-quality materials

The new Giulietta Sprint comes with an exclusive sports "outfit" distinguished by the dedicated badge and some distinctive elements such as the rear bumper with sports extractor, oversized tailpipes and 17'' Sprint alloy wheel with 5 holes (18" on request). The exterior styling of the new version is completed by the tinted rear windows and glossy anthracite finishes on the front grille, handles, rear-view mirror fairings and fog light frames.

Attention was paid to details and high-quality materials were chosen to represent the ultimate expression of Italian style. In particular, the black sports trim stands out, enhanced by the fabric and Alcantara Sprint seats with red stitching and logo on the headrests. Another standard feature is the leather-covered steering wheel with red stitching, while the dashboard and door panels have a sophisticated, carbon-coloured finish.

The sporty character of the Giulietta Sprint is also expressed in the black roof lining and the velvet mats. And when you work with Italian Style, nothing is left to chance: this explains that inimitable personality that lets us instantly tell a car with an Alfa Romeo shield from all the others we come across on everyday roads.

"Lightness & Efficiency": rear sports bumper and side skirts

In order to improve the already excellent aerodynamic efficiency of the model, the new Sprint version offers a rear sports bumper with extractor and side skirts. Together with the rigid, light structure made using materials such as aluminium and high-strength steels as well as state-of-the-art manufacturing technologies, they ensure excellent dynamic performance in perfect harmony with the winning combination of "lightness and efficiency".

"Advanced Technology": new 150 HP 1.4 MultiAir engine

The Giulietta Sprint sees the début of the new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, a powerful and reliable engine which is a superb expression of the new Sprint version's sporting spirit. With this equipment, the car can achieve a top speed of 210 km/h and accelerate from 0 to 100 in 8.2 seconds. Absolutely outstanding performance together with extremely limited consumption and emissions: suffice it to say that, in the combined cycle, the recorded figures are 5.7 l/100 km and 131 g/km of CO2 respectively (the adoption of ECO tyres, available depending on the market, permits a further reduction to 5.6 l/100 km and 129 g/km).

At the heart of MultiAir is a new electrohydraulic valve management system that allows a reduction in fuel consumption (by controlling air directly via the engine intake valves, without using the throttle) and harmful emissions (via combustion control). MultiAir is also a versatile technology that fittingly represents the concept of "downsizing" applied to the new generation of engines.

In addition to the brand new 150 HP 1.4 MultiAir Turbo Petrol, the Giulietta Sprint can be equipped with a further five engines: the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP - with Alfa TCT twin clutch automatic transmission - and the 1.6 JTDM 105 HP, 2.0 JTDM 150 HP and 2.0 JTDM 175 HP turbo diesel engines, the latter also with Alfa TCT, as well as the 120 HP 1.4 Turbo LPG. An offer of power and technology that combines high-level performance with respect for the environment and limited running costs.

"Dynamics": the utmost driving pleasure

The Giulietta has assumed a place in the tradition of the best Alfa Romeo models, drawing on its heritage of dynamic performance, without compromising on efficiency and convenience in everyday use. The secret behind this performance is continuous technological research, which finds its utmost expression in the Giulietta. This is demonstrated by the "Compact" architecture - created with high-resistance materials which allowed the weight of the structure to be limited - in addition to the Dual Pinion active steering and the sophisticated suspension configurations (MacPherson at the front and the advanced Multilink at the rear).

Furthermore, driving satisfaction and comfort adapt to meet every customer's specific needs thanks to the Alfa DNA selector, a device that customises the vehicle's behaviour to suit different road conditions and driving styles. The new architecture of the Alfa Romeo Giulietta was designed to integrate the vehicle's different systems and exploit them to the full, thus emphasising the three set-up functions (Dynamic, Normal and All Weather) available through the Alfa DNA selector. The device, fitted as standard on the entire range, is designed to modify the operating parameters of the engine, gearbox, steering system and Q2 electronic differential, in addition to the behaviour logic of the ESC system.

Finally, the new Giulietta Sprint can also adopt the latest Alfa TCT twin dry clutch automatic transmission - combined with the 1.4 MultiAir Turbo Petrol 170 HP and 2.0 JTDM 175 HP engines - which ensures greater efficiency, driving comfort and sports feel than automatic transmissions with torque converter.

"Advanced Technology": class-leading safety

The new Giulietta Sprint is one of the safest cars in its category, which turns the tables for those who think that safety detracts from performance. In addition to the undisputed dynamic characteristics of the model, it features plenty of standard equipment, such as six airbags, ESP, three-point seat belts with double pretensioner, anti-whiplash system and third load line for excellent passenger compartment protection.

These are followed - again as standard - by certain systems which are unique in this category, such as Alfa DNA with electronic Q2 differential, the system which allows torque to be transferred to the outer wheel when cornering, to prevent understeer at the front, with benefits for the car in terms of traction, safety and driveability. And there's more: DST, which prompts drivers to correct their driving in the event of an emergency through impulses at the wheel. Finally, the Pre-fill system guarantees maximum promptness during emergency braking. All these features translate into an extremely high active and passive safety level. The Giulietta earned five stars in crash tests according to the stricter parameters introduced by Euro NCAP from its launch, scoring 97% for adult passenger protection, one of the highest scores in the category.

"Advanced Technology": the innovative Uconnect infotainment system

"Embedded" in the middle of the new Sprint's dashboard, above the DNA selector and the dual zone automatic climate control, is the innovative Uconnect multimedia device with 5" touchscreen and complete with Bluetooth connection for hands-free operation and streaming audio, Aux-in connector, USB port, voice commands, SMS reader and, in the 6.5'' version, satellite navigation with 3D bird's eye view maps, progressive route guidance and the 'One Step Voice Entry Destination' function for entering the required destination with voice commands, as well the DAB device, for listening to digital-quality radio.

Both systems have been developed in collaboration with first-class partners: Harman and Here Auto for Uconnect 6.5" and Continental for Uconnect 5".

In detail, the Uconnect system lets you access all the main functions, from the analogue and digital radio (DAB) - on request for the 5" version, standard on the 6.5" version - through to all the main multimedia resources (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone) which can be connected via USB port or Aux-in socket. The system also includes an advanced Bluetooth interface to access extra functions, such as phone call management or reading received SMS text messages via text-to-speech technology, innovative Audio Streaming system that reproduces music files and web radio stations directly from a smartphone in streaming via Bluetooth through the audio system.

Range

For all the information regarding the new Giulietta Sprint, you can access the local site Alfa Romeo Press.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2014, 11:36
Kirjoittaja Tazio
^
:)

-Tazio

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2014, 11:54
Kirjoittaja A Bart
Yllättävän monisanaisia nuo lehdistötiedotteet :lol:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2014, 15:54
Kirjoittaja J. Saari
Jollain lailla hauskaa tuo lainausmerkkien käyttö alkuperäisessä tekstissä..

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2014, 23:55
Kirjoittaja mattijus
Voisi ko tuon lumen työntää jonnekin, minne ei aurinko paista. Eikun sinnehän sitä koko ajan pukkaa.

Jospa tästä toukokuussa sitten piristyisi.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 07 Marras 2014, 06:56
Kirjoittaja alfista
mattijus kirjoitti:Voisi ko tuon lumen työntää jonnekin, minne ei aurinko paista. Eikun sinnehän sitä koko ajan pukkaa.

Jospa tästä toukokuussa sitten piristyisi.
Niinpä. Kesärenkailla töihin lumenpöperössä. Meinasin kirjoittaa, että tässä kohtaa pitäisi muuttaa etelään, mutta sielläkin on sään kanssa ongelmia:

Jos ymmärrän oikein, niin Roomassa säähälytys. Rankkasateita Liguriassa jne.
http://www.infomotori.com/auto/2014/11/ ... a-rischio/

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 08 Marras 2014, 20:06
Kirjoittaja EmmiMaria
Nyt alkaa riittää nää huonot uutiset... kolmas nuoruuden kaveri joka tänä vuonna kuollut, nyt niitä meni sitten kaks kerralla, serkkulikka makaa vihanneksena sairaalassa kun joku vitun urpo päätti sen hakata ja kuristaa... Fuck this shit I`m going back to wonderland! :bad-words:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 16:36
Kirjoittaja fahlsjy
Höh, näinkin voi käydä kun autoa lainaa.... :shock:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 19:15
Kirjoittaja Polforea
^Toisaalta voit onnitella osumatarkkuudesta. Ainakin kuvasta näyttää siltä, että osuma jää vain oven alueelle ja ovi on suhteellisen helppo vaihtaa verrattuna karmin pokkauksen oikomiseen.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 19:19
Kirjoittaja Shuttle
^^Ja tuo on juurikin se syy, miksen lainaa kulkuneuvoa ikinä toisille poislukien pikkuveljelle. Harmitus olisi suuri.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 19:49
Kirjoittaja sämpy
Takakaarikin ruvella.. kulkuneuvoja voi lainata, Autoja ei koskaan. Otan osaa.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 20:36
Kirjoittaja Albertolli
Ellen väärin muista niin toisessa ketjussa taisi olla maininta syyllisestä (ns. "omaa verta"), jolloin auton lainaajan osuus rikkeestä on hyväksyttävä :lol:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 20:50
Kirjoittaja fahlsjy
Jep, tytärhän tota lainas ja kaarikin on ottanut osumaa. Saas nähdä miten korjauksen kanssa käy. Voisko mennä jopa lunastukseen moisen takia?

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 20:58
Kirjoittaja Polforea
Damn, sitten on jo huomattavasti ikävämpi paikattava, jos kerran kaaressakin on hittiä. Nooh, pellinleivonnan ammattilaiset kyllä kertovat hinnan, jonka pohjalta pääset sitten arpomaan vakuutusyhtiön kanssa ratkaisua.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Lähetetty: 11 Marras 2014, 20:58
Kirjoittaja Alfissimo
Saattavat tuon ikäisen kohdalla jopa katsoa ITSELLEEN halvemmaksi korjata, kuin lunastaa. Riippuen hattuarvan tuottamasta "arvosta".