
Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Aika turha jupista jälleennmyynti arvoista yms. mutta laitan nyt kumminkin, pyytämättä. Eräs tuttu osti uuden x-type mondeon ja hinta oli sen ~5kymppiä. Joku siinä kuitenkin takaraivoa tökki ja meni tasan vuodenpäästä (20tkm mittarissa) tutulle myyjälle ehdottamaan vaihtokaupaa oikein jaguaariin. Kaupanteosta ei tullu vaa mitään kun välirahaa ei myyjä suostunut sanomaan, vaan ehdotti ystävällisesti vaan unohtamaan auton vaihdon ja jatkamaan x-typellä. Lopulta kengän puristus selvisi sitten uhkailujen
jälkeen: mondeon hyvitysarvo 25k€ max.

"puhun niin totta kuin osaan"
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Sekalainen koeajoketju
Täytyy kompata edellistä, mutta nykyään ovat jo siinä hinnassa, että ei enää tule isosti takkiin. Alfoilla, jaggeilla, mineillä ym. eksoottisilla ajaneena ei koskaan ole uutta viitsinyt ostaa juurikin tuon aleneman vuoksi - käytettynä tunteella. Giuliettojakin kannattaisi melkein viedä täältä Saksaan näillä meidän hinnoilla.
Tuossakin aika ok oloinen Jagge http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/7806647 jossa on vielä paljon kilsoja jäljellä ja varmaan 10ke saa hakea pois ja onhan tussa omanlaista tyyliä.
Mondeoksihan tuota haukuttiin, mutta ei pidä unohtaa, että tuon ajan keskiluokan kulkineista Mondeo oli aina testeissä ajettavuudessa kärkipäässä. Jagge perustui periaatteessa Mondeoon ja paljon oli samaa palikkaa, mutta ainakin Jaguarin mukaan vain 20% oli oikeasti samaa osaa ja 80% "omia" tai modattua eli vähemmän tuossa varmaan oli mondeota kun esim. A4 vs. Octavia, mutta ei siitä sen enempää vääntöä. Hyvä auto ajaa aikalaisekseen.
Tuossakin aika ok oloinen Jagge http://www.nettiauto.com/jaguar/x-type/7806647 jossa on vielä paljon kilsoja jäljellä ja varmaan 10ke saa hakea pois ja onhan tussa omanlaista tyyliä.
Mondeoksihan tuota haukuttiin, mutta ei pidä unohtaa, että tuon ajan keskiluokan kulkineista Mondeo oli aina testeissä ajettavuudessa kärkipäässä. Jagge perustui periaatteessa Mondeoon ja paljon oli samaa palikkaa, mutta ainakin Jaguarin mukaan vain 20% oli oikeasti samaa osaa ja 80% "omia" tai modattua eli vähemmän tuossa varmaan oli mondeota kun esim. A4 vs. Octavia, mutta ei siitä sen enempää vääntöä. Hyvä auto ajaa aikalaisekseen.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Empä tuohon ole vaihtamassa/ostamassa ja kuitenkin jos tuon hintaluokkasta kattelis niin kyllä se 159 sieltä kuitenkin vielä ensin tulis. Mutta mikäli tuossa oppaas jotain muuten mielenkiintosta on ja helpolla skannautuu nii mikäs siinSavo kirjoitti:En oo ajanut, mutta kiinnostaa myös minua. Jos haluat, voin skannata sulle tuon osto-oppaan.Macela kirjoitti:Onko täällä Jaguar X-Typellä ajaneita? Kiinostais käydä koeajaas tuollasta, vaihtamassa en ole mutta 156:n jälkeen luokkansa kiinostavin automalli vaikka lieneekin pohimmiltaan Mondeo.

Noni
Re: Sekalainen koeajoketju
Mielestäni reilusti mainettaan parempia autoja nuo X-Typet. Mondeoksi ehkä joku haukkuu, mutta ST220 Mondeo on edelleen paras ajamani etuveto joka kaikilta osin täyttää perhauton kriteerit. Töissä oli yhdellä aika pitkään tuo "uudempi" X-Type joltain vuodelta 2007 tai 2008, ei siitä hirveästi huonoa kuullut. Enemmänkin noista kettuilee ne, jotka ajaa niillä TSI-Octavioillaan.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Ajelin viime viikolla TOYOTALLA
Tarkemmin Varis hybridillä. Hybrideistä olen aiemmin ajanut vain Hondan Insightilla, joka on kevyempi toteutus samasta aiheesta.
+ Kaupunkiajo vaivatonta ja sähkömoottorista kuuluu hauska ääni.
+ Kori on jäykkä eikä natinoita yms ole.
+ Jousitus selvittää terävät routakuopat ja jäiset nimismiehenkiharat äänettä ja muutenkin esimerkillisesti
+ Kulkee maantiellä suoraan paimentamatta ja Toyotan raideväli sopii suomalaisteiden uriin
+ Pikkuautoksi äänieristys on onnistunut: melutaso nousee kyllä, mutta sen sävy ei ole häiritsevä, eikä mikään pomppaa esiin. Parempi kuin OG93 Saab tässä suhteessa. Nastat alla, BF Goodrich 185/60R15.
+ Vakionopeudensäätimellä on oma viiksi
+ Tuulilasin pesuri levittää pesunesteen esimerkillisen hyvin (spruzzatore pyyhkijän varressa)
+ Liikkeellelähdöt sujuvat reippaasti ja voimakkaasti automaattivaihteiston ja sähkömoottorin yhteistyöllä
- Ohjaus on vähän epämääräinen (sähköinen tehostus tietty), mutta onneksi ei ylitehostettu
- Polkimet ovat täysin tunnottoman löysät ja kaasu on yliherkkä (eco mode rauhoittaa kaasua hieman). Jalkaa ei voi lepuuttaa kaasupolkimella
- Penkin istuinosa on liian lyhyt eikä selkänojassa ole sivutukea. Mallia sivutukeen sopisi ottaa vaikkapa Ford Fiestasta.
- Ratti ei säädy tarpeeksi.
- Kulutus 6 litraa / 100km ja tankki on valtava 30-litrainen.
- Hybridisysteemin akkuja ei voi ladata sähköverkosta
- Vaihdekepakko kulisseineen on jostain 80/90-lukujen taitteesta eikä sovi sisustaan. Miksei tähän voinut laittaa sitä Nauriksen tai Priusin hassua joystickia?
- Ei valomuistia
- Puutteellinen mittaristo
- Kammottava portaaton automaattivaihteisto. Luulisi sähkömoottorin tarjoavan hyvin voimaa maantielläkin tapahtuviin kiihdytyksiin? Nyt kaasupolkimen painaminen johtaa moottorin huutamiseen, mutta mitään muuta ei oikein tapahdukaan. Ohi ei kannata yrittää mistään traktoria nopeammasta.
- A-pilarien katve osuu ikävään kohtaan ja ne pystyvät kätkemään jalankulkijan taakseen. Anteeksipyyntöni sille jalankulkijalle, joka pelästyi tiukkaa jarrutusta ja epämiellyttävän lähelle liukunutta Toyotaa
Edelleen kannattaa varmistaa oma näkyvyytensä ja toivottavasti kaikkiin autoihin tulee sellaiset jalankulkijan tajuavat hätäjarrutustunnistimet.
Yhteenvetona: Kaupunkiautoksi mainio pienin varauksin. Maantiellä auto toimii satunnaiskäytössä, mutta säännöllisessä pitkässä ajossa ajoergonomia ei riitä ja kroppa ei kestä. Puutteet ovat sellaisia, että ne voitaisiin kyllä korjata helposti jos tehdasta kiinnostaisi. Ilmeisesti pieni auto ei sitten kuitenkaan SAA olla hyvä? Markkinointi sanoo, että tarpeettoman isot kaupataan sitten kovaan hintaan? Tällaisenaan auto sopii kakkosautoksi ja/tai kaupunkiajoon.

Tarkemmin Varis hybridillä. Hybrideistä olen aiemmin ajanut vain Hondan Insightilla, joka on kevyempi toteutus samasta aiheesta.
+ Kaupunkiajo vaivatonta ja sähkömoottorista kuuluu hauska ääni.
+ Kori on jäykkä eikä natinoita yms ole.
+ Jousitus selvittää terävät routakuopat ja jäiset nimismiehenkiharat äänettä ja muutenkin esimerkillisesti
+ Kulkee maantiellä suoraan paimentamatta ja Toyotan raideväli sopii suomalaisteiden uriin

+ Pikkuautoksi äänieristys on onnistunut: melutaso nousee kyllä, mutta sen sävy ei ole häiritsevä, eikä mikään pomppaa esiin. Parempi kuin OG93 Saab tässä suhteessa. Nastat alla, BF Goodrich 185/60R15.
+ Vakionopeudensäätimellä on oma viiksi
+ Tuulilasin pesuri levittää pesunesteen esimerkillisen hyvin (spruzzatore pyyhkijän varressa)
+ Liikkeellelähdöt sujuvat reippaasti ja voimakkaasti automaattivaihteiston ja sähkömoottorin yhteistyöllä
- Ohjaus on vähän epämääräinen (sähköinen tehostus tietty), mutta onneksi ei ylitehostettu
- Polkimet ovat täysin tunnottoman löysät ja kaasu on yliherkkä (eco mode rauhoittaa kaasua hieman). Jalkaa ei voi lepuuttaa kaasupolkimella

- Penkin istuinosa on liian lyhyt eikä selkänojassa ole sivutukea. Mallia sivutukeen sopisi ottaa vaikkapa Ford Fiestasta.
- Ratti ei säädy tarpeeksi.
- Kulutus 6 litraa / 100km ja tankki on valtava 30-litrainen.
- Hybridisysteemin akkuja ei voi ladata sähköverkosta
- Vaihdekepakko kulisseineen on jostain 80/90-lukujen taitteesta eikä sovi sisustaan. Miksei tähän voinut laittaa sitä Nauriksen tai Priusin hassua joystickia?
- Ei valomuistia

- Puutteellinen mittaristo
- Kammottava portaaton automaattivaihteisto. Luulisi sähkömoottorin tarjoavan hyvin voimaa maantielläkin tapahtuviin kiihdytyksiin? Nyt kaasupolkimen painaminen johtaa moottorin huutamiseen, mutta mitään muuta ei oikein tapahdukaan. Ohi ei kannata yrittää mistään traktoria nopeammasta.
- A-pilarien katve osuu ikävään kohtaan ja ne pystyvät kätkemään jalankulkijan taakseen. Anteeksipyyntöni sille jalankulkijalle, joka pelästyi tiukkaa jarrutusta ja epämiellyttävän lähelle liukunutta Toyotaa

Yhteenvetona: Kaupunkiautoksi mainio pienin varauksin. Maantiellä auto toimii satunnaiskäytössä, mutta säännöllisessä pitkässä ajossa ajoergonomia ei riitä ja kroppa ei kestä. Puutteet ovat sellaisia, että ne voitaisiin kyllä korjata helposti jos tehdasta kiinnostaisi. Ilmeisesti pieni auto ei sitten kuitenkaan SAA olla hyvä? Markkinointi sanoo, että tarpeettoman isot kaupataan sitten kovaan hintaan? Tällaisenaan auto sopii kakkosautoksi ja/tai kaupunkiajoon.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
[pilk.nus.] A4:ssä ja Octaviassa on hyvin vähän samaa, sillä mm. moottori on asennettu konehuoneeseen eri suuntiin (Sotkassa poikittain, A4:ssä pitkittäin), sen sijaan samaa perusrakennetta Octavian kanssa löytyy mm. Audi TT:stä ja A3:sta. [/pilk.nus.]sataviisysi kirjoitti: Jagge perustui periaatteessa Mondeoon ja paljon oli samaa palikkaa, mutta ainakin Jaguarin mukaan vain 20% oli oikeasti samaa osaa ja 80% "omia" tai modattua eli vähemmän tuossa varmaan oli mondeota kun esim. A4 vs. Octavia, mutta ei siitä sen enempää vääntöä. Hyvä auto ajaa aikalaisekseen.
Jaggen X-typestä ei ole kokemusta mutta kuuluu kyllä omalle "jos sopiva yksilö sopivaan hintaan sattuu kohdalle" -listalle. Tarkoittaa mulle suurinta bensakonetta, automaattia ja hyviä varusteita.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^yhdyn nussintaan. Ja sitten vielä jatkoksi se, että pa*ka valuu alaspäin, eli sotka ei ole se ensimmäinen uuden tekniikan hyödyntäjä. Dkw/vw tehdään ensin.
Vastaavasti x-type tuli mondeon jälkeen, joten valuma menikin ylöspäin.
Vastaavasti x-type tuli mondeon jälkeen, joten valuma menikin ylöspäin.

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Sekalainen koeajoketju
TeroPee kirjoitti:
[pilk.nus.] A4:ssä ja Octaviassa on hyvin vähän samaa, sillä mm. moottori on asennettu konehuoneeseen eri suuntiin (Sotkassa poikittain, A4:ssä pitkittäin), sen sijaan samaa perusrakennetta Octavian kanssa löytyy mm. Audi TT:stä ja A3:sta. [/pilk.nus.]
niin on koska Skoda on pienempi auto, eli samaa kamaa kuin a3
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli tänään "koulumatkalla" jarrutettua sen verran Porvoossa, että kävin yhdellä liikkeellä katsomassa tätä 3.gen Deltaa. Nettiautosta noita (Niinkuin muitakin Lancioita) tullut jonkun verran seurailtua. Sen verran taideteosmainen laite, että kuvien perusteella en osannut sanoa että pidänkö ulkonäöstä vai en. Varsinkin vaaleammassa sävyssä vaikuttaa kuvissa suhteellisen korkealta, herättäen jopa jonkinlaisia tila-auto -fiboja. Kylläpä kuva voi pettää. Alun perin tympeähköltä vaikuttanut tumma (grafiitin?)harmaa sopi todella hyvin sutjakan oloiseen ja matalahkoon hatchbackiin. Eikä enää tarvitse miettiä; on se nätti, tykkään. Myös sisusta on tyylikäs, laadukkaan oloinen ja silmää miellyttävä. Peräkontti tyydyttää oman tilatarpeen heittämällä. Takapenkit ei kiinnosta; ne ketkä siellä silloin joskus harvoin matkustaa, osaavat varmaan olla narisematta tai valita paremman kyydin. Hallintalaitteet nopeasti omaksuttavissa Alfan omistajalle. Mutta sitten se moottori; 1.4 bensakone on se mikä se on.
Vanhemmilla laitoksilla ikäni liikkuneena ajattelin että kyllähän ne nykyisin ottaa noista pikkulohkoistakin ihan hyvin tehoa irti. Ihan hyvin ja hyvin onkin kaksi eri asiaa. Ei se mitenkään raivostuttavan laiska ollut, mutta odotin vain enemmän. Kauppaan jäi Lancia.
Tämäkin kuuluu niihin autoihin, joista rehellisesti olisin halunnut pitää enemmän. Jollekulle, kenellä ei ole samanlainen fetissi hillittömiin Co2-päästöihin, on varmasti erittäin hyvä auto.
Näin muutaman tunnin myöhemmin toisella hartialla istuva pikkuenkeli koittaa saada minut perustelemaan tarvitseeko sitä tehoa oikeasti enemmän. Toisella hartialla istuva piru kysyy että mitä hittoa lässytän; ei haluja hevosvoimiin tarvitse perustella. Ilmiselvästi tunteita, ristiriitaisia sellaisia, aiheuttava auto. Sekä ennen että jälkeen koeajon.

Tämäkin kuuluu niihin autoihin, joista rehellisesti olisin halunnut pitää enemmän. Jollekulle, kenellä ei ole samanlainen fetissi hillittömiin Co2-päästöihin, on varmasti erittäin hyvä auto.
Näin muutaman tunnin myöhemmin toisella hartialla istuva pikkuenkeli koittaa saada minut perustelemaan tarvitseeko sitä tehoa oikeasti enemmän. Toisella hartialla istuva piru kysyy että mitä hittoa lässytän; ei haluja hevosvoimiin tarvitse perustella. Ilmiselvästi tunteita, ristiriitaisia sellaisia, aiheuttava auto. Sekä ennen että jälkeen koeajon.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
^Onhan niitä tehty 200-heppaisella 1.8 turbolla, ja kaasuöljyä polttavalla 1.9 twinturbolla. Joutuu tosin ulkomailta hakemaan...
Minulle se suoraan Bravosta otettu sisustus tökkii eniten. Ei oikein tiedä, millä ajaisi, kun Lybrasta joskus aika jättää...
Minulle se suoraan Bravosta otettu sisustus tökkii eniten. Ei oikein tiedä, millä ajaisi, kun Lybrasta joskus aika jättää...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Oliko se tuo 1.4 Turbojet 150 hv? Eikös tuollainenkin ole kuitenkin suht pirteä? Mulle riittäisi kyllä vallan mainiosti, 0-100 kuitenkin 8,7 sec 
Mukavan persoonallinen peli, mutta hintaeron ja hyvin pitkälti Bravon sisustan takia päätyisin Bravoon jos noista kahdesta pitäisi valita.

Mukavan persoonallinen peli, mutta hintaeron ja hyvin pitkälti Bravon sisustan takia päätyisin Bravoon jos noista kahdesta pitäisi valita.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ juu piti itsekin katsoa jälkeenpäin että ei kai tämä se kuningasmoottori ole. Ei oo tosiaan paljon Suomen tarjonnassa näkynyt. E: uskontoni kieltää minulta dieselit
^Juu, just se. No kun tuo suht pirteä on nimenomaan suhteellinen käsite. Iso tekijä on varmaastikin auton massa, ennemminkin kuin varsinainen tehonpuute. Kuten yllä; ei nyt mitenkään räävittömän hidas, mutta busson ratista tuohon hypänneenä ei herättänyt juuri ilonväristyksiä.
^Juu, just se. No kun tuo suht pirteä on nimenomaan suhteellinen käsite. Iso tekijä on varmaastikin auton massa, ennemminkin kuin varsinainen tehonpuute. Kuten yllä; ei nyt mitenkään räävittömän hidas, mutta busson ratista tuohon hypänneenä ei herättänyt juuri ilonväristyksiä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Delta on kyllä hieno. Onhan sille vähän tehtävissä pirteydenkin suhteen.
http://www.smchiptuning.com/3879/lancia ... -turbo-155
http://www.smchiptuning.com/3879/lancia ... -turbo-155
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuota 1.9 twinturboa löytyy jopa suomesta välillä myynnissä. Tosin järjettömillää pyynneillä. Tuosta on olemassa myös 2.0 kaasuöljy versio 165 hepalla ja se on jo ihan mukava menijä tuohon 1.4 bensaturboon verrattuna. Itsellä oli siis pari vuotta tuollainen 1.4 turbo ja kyllä silläkin pärjäsi. Tosin tehoa joutui vähän kutittelemaan kierrättämällä, jos halusi nopeasti mennä. Bravo taitaa olla hieman kevyempi ja siitä syystä olla hivenen pirteämpi.mutt kirjoitti:^Onhan niitä tehty 200-heppaisella 1.8 turbolla, ja kaasuöljyä polttavalla 1.9 twinturbolla. Joutuu tosin ulkomailta hakemaan...
Minulle se suoraan Bravosta otettu sisustus tökkii eniten. Ei oikein tiedä, millä ajaisi, kun Lybrasta joskus aika jättää...
Vinkkinä tuohon vielä se, että takapenkki liikkuu edestakaisin noin parikyt senttiä ja voi valita takajalkatilan tai ruhtinaalisen tavaratilan välillä.
Edit. Täällä kun on verrattu tuota Deltaa tuohon Bravoon, niin kyllä se Delta tuntui laadukkaamalta ja itse asiassa oli laadukkaampi kuin nykyinen Giulietta. Tuon viimeisen totesin myös kun koeajoin ihan uutta Giuliettaa omistaessani Deltan.
Viimeksi muokannut Gusse, 16 Maalis 2016, 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Itselläni oli Delta 3v ja 100tkm ajan. Oikein hyvä auto, laadukaskin. Oli 1.6 Multijet ja sen 120hp ja etenkin 300Nm riitti vaivattomaan menoon kelissä kuin kelissä nyytillä kuin nyytillä. Eihän se mikään 2.4JTDm ollut menoltaan, mutta varsin riittävä. Pidin autosta kovasti, ja vissiin muutkin, sillä eskarityttöni tuumi viimeksi tänään aamulla "Iskä, on ikävä Lanciaa". Ostajakandidaatin kannattaisi "piruuttaan" koepolkaista noi dieselit, vaikka uskonto ei sallikaan... 

-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91
Re: Sekalainen koeajoketju
Pieni bensaturbo on omanlaisensa ajaa, mutta onhan se järkytys kun siirryt isosta vaparista pieneen bensaturboon. MiTo nyt liikkuu vilkaasti tuolla tjetillä, mutta se on sen 150 kiloa Deltaa kevyempi. Siltikkin tuntuu jyrkissä mäissä vääntö heiveröiselle. TSI ja Ecoboostit tuntuu vääntävän alhaalta paremmin, mutta ne on täysin munattomia vehkeitä jo keskialueen yläpuolella. Eli sillein tjet on siisti motti, siinä kun menoa tule lisää kierrosten myötä eikä ole modernisti tasapaksu...-TTY- kirjoitti:^^ juu piti itsekin katsoa jälkeenpäin että ei kai tämä se kuningasmoottori ole. Ei oo tosiaan paljon Suomen tarjonnassa näkynyt. E: uskontoni kieltää minulta dieselit
^Juu, just se. No kun tuo suht pirteä on nimenomaan suhteellinen käsite. Iso tekijä on varmaastikin auton massa, ennemminkin kuin varsinainen tehonpuute. Kuten yllä; ei nyt mitenkään räävittömän hidas, mutta busson ratista tuohon hypänneenä ei herättänyt juuri ilonväristyksiä.
Edit: Eikä ne dieselit ole oikeastaan mikään vastaus tähän ongelmaan, koska niissäkin on hyvin suppea kierrosalue missä ne oikeasti toimii hyvin. Vaihteita joutuu käyttämään. Ikinä en ole bussolla ajanut, mutta veikkaan että ko mylly toimii pirun hyvin jokaisella kierrosalueella. Siitähän tässä taita enemmän olla kyse.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Normiajossa mihin tarvitaan hyvin vääntävässä riisselissä kierroslukualuetta , tarkoitat varmaan sitä yläpäätä?LVA kirjoitti:Pieni bensaturbo on omanlaisensa ajaa, mutta onhan se järkytys kun siirryt isosta vaparista pieneen bensaturboon. MiTo nyt liikkuu vilkaasti tuolla tjetillä, mutta se on sen 150 kiloa Deltaa kevyempi. Siltikkin tuntuu jyrkissä mäissä vääntö heiveröiselle. TSI ja Ecoboostit tuntuu vääntävän alhaalta paremmin, mutta ne on täysin munattomia vehkeitä jo keskialueen yläpuolella. Eli sillein tjet on siisti motti, siinä kun menoa tule lisää kierrosten myötä eikä ole modernisti tasapaksu...-TTY- kirjoitti:^^ juu piti itsekin katsoa jälkeenpäin että ei kai tämä se kuningasmoottori ole. Ei oo tosiaan paljon Suomen tarjonnassa näkynyt. E: uskontoni kieltää minulta dieselit
^Juu, just se. No kun tuo suht pirteä on nimenomaan suhteellinen käsite. Iso tekijä on varmaastikin auton massa, ennemminkin kuin varsinainen tehonpuute. Kuten yllä; ei nyt mitenkään räävittömän hidas, mutta busson ratista tuohon hypänneenä ei herättänyt juuri ilonväristyksiä.
Edit: Eikä ne dieselit ole oikeastaan mikään vastaus tähän ongelmaan, koska niissäkin on hyvin suppea kierrosalue missä ne oikeasti toimii hyvin. Vaihteita joutuu käyttämään. Ikinä en ole bussolla ajanut, mutta veikkaan että ko mylly toimii pirun hyvin jokaisella kierrosalueella. Siitähän tässä taita enemmän olla kyse.
Ei mihinkään, esim. rekan ohitus Mjetillä 80 km/h --> 120 km/h koko ajan vitonen silmässä...
Rata-ajo on sitten erikseen, sinne Nordi tai Busso ...
Tosin jos ajaisin alle 10 tkm vuodessa niin minullakin olisi Busso, mutta kun tulee 30 -40 tkm...

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
^olisko siinä bensassa se joustavuus se taikasana? Dieselissä vaivattomuus on todellista, mutta vähänkin pyrkivämpi meno on aika väkinäistä kapean vetoalueen kanssa. Deltan 1.6 Multijet on dieseliksi laaja-alainen, todellinen veto alkaa 1400-1500 kieppeissä, eikä ole kuollut sen allekaan. Katkeaa 4000 kohdalla kylläkin aika tarkkaan. Siinä välissä tuntuu olevan hengissä koko ajan, eikä turboviive ole kohtuuton. Jossain 2004 Renu DCI:ssä veto alkoi 2000, päättyi 3500. Yritä siinä sitten edetä ripeästi kun auto nyökkii koko ajan pykällettäessä. Sataseen päästessäkin oli jo kuutonen silmässä, vaikka täysillä kiihdytteli..
Takana on 7vkoa Nissan Pulsar 1.2/115hp -bensaturbon ratissa. Siinä on ikävä parin sekunnin tuumaustauko ennen kuin veto tulee kunnolla. Aivan alhaalla vetoa ei ole tarjolla ollenkaan. Ottaa kierroksia dieseliä kärkkäämmin ja jossain keskirekisterissä on hetkittäin tosi pirteä. Viiden tonnin päälle tuntuu ahdistuvan. Silti jotenkin joustavampi kuin 1.6 Multijet. Kulutuksessakaan ei tule kuin litra takkiin maantiellä. Kiikun kaakun kummanko noista haluaisi autoonsa - kierrosherkkyyden vai massiivisen alaväännön. Joku Fiat 500:n Multijet 1.3 taas on kovin mieto ja bensakonemainen, väännön hyökyä ei tule missään vaiheessa, kierrosherkkyyttäkään ei niin ole ja punaraja on käytännössä tarpeeton kun ei tykkää sinne mennä kuitenkaan.
Voisi kokeilematta kuvitella, että Deltaan 1.9 tuplaturbo tarjoaisi vähän kaikkea samassa paketissa ja olisi paras motti koriin. Alavääntöä oli muistaakseni tehdasspekseissä 400Nm ja toisaalta teho 190 hepoa on kireästi otettu tuosta litramäärästä. Tuplaturbolla saadaan alavääntö ja ahdistumaton yläpää (?). Kakslitrainen on ollut Alfa 159:ssä ja siinä kait sitä on mainittu autolehdistössä miedoksi ja tasaiseksi, ettei se varmaan juuri 1.6:tta enemmän kesää tee.
Takana on 7vkoa Nissan Pulsar 1.2/115hp -bensaturbon ratissa. Siinä on ikävä parin sekunnin tuumaustauko ennen kuin veto tulee kunnolla. Aivan alhaalla vetoa ei ole tarjolla ollenkaan. Ottaa kierroksia dieseliä kärkkäämmin ja jossain keskirekisterissä on hetkittäin tosi pirteä. Viiden tonnin päälle tuntuu ahdistuvan. Silti jotenkin joustavampi kuin 1.6 Multijet. Kulutuksessakaan ei tule kuin litra takkiin maantiellä. Kiikun kaakun kummanko noista haluaisi autoonsa - kierrosherkkyyden vai massiivisen alaväännön. Joku Fiat 500:n Multijet 1.3 taas on kovin mieto ja bensakonemainen, väännön hyökyä ei tule missään vaiheessa, kierrosherkkyyttäkään ei niin ole ja punaraja on käytännössä tarpeeton kun ei tykkää sinne mennä kuitenkaan.
Voisi kokeilematta kuvitella, että Deltaan 1.9 tuplaturbo tarjoaisi vähän kaikkea samassa paketissa ja olisi paras motti koriin. Alavääntöä oli muistaakseni tehdasspekseissä 400Nm ja toisaalta teho 190 hepoa on kireästi otettu tuosta litramäärästä. Tuplaturbolla saadaan alavääntö ja ahdistumaton yläpää (?). Kakslitrainen on ollut Alfa 159:ssä ja siinä kait sitä on mainittu autolehdistössä miedoksi ja tasaiseksi, ettei se varmaan juuri 1.6:tta enemmän kesää tee.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
1500-6500rpm (tosin Busso vetänee tuosta yli) vetoalue vaan on arkenakin ihan eri asia kuin 1500-4000rpm, vaikka jälkimmäisessä olisikin tarpeeksi voimaa samoihin kellotuloksiin paperilla.Jiitee kirjoitti:Normiajossa mihin tarvitaan hyvin vääntävässä riisselissä kierroslukualuetta , tarkoitat varmaan sitä yläpäätä?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin, 700-7500rpm on vetoalue tuossa omassa 3.2 bussossa. Siihen harva ahdettu motti pystyy.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Polforea kirjoitti:1500-6500rpm (tosin Busso vetänee tuosta yli) vetoalue vaan on arkenakin ihan eri asia kuin 1500-4000rpm, vaikka jälkimmäisessä olisikin tarpeeksi voimaa samoihin kellotuloksiin paperilla.Jiitee kirjoitti:Normiajossa mihin tarvitaan hyvin vääntävässä riisselissä kierroslukualuetta , tarkoitat varmaan sitä yläpäätä?
Niin, mihin sitä ylärekisteriä tarvitaan muuhun kuin kulutuksen ja fiiliksen nostoon petrolheadeilla ...
aika pitkälle ajelen vain 1 , 3, ja 5 -vaihteilla taajamissakin.
Bensaturbot on sitten eri juttu kuin bensavaparit... esim. 940 G:ssä olevat myllyt yhdistävät oivallisesti
bensa- ja riisselimoottorin parhaita puolia käytössä. Luotettavuudesta odotan vielä näyttöjä. Tosin mielipiteitä
löytyy varmasti puhtaan ison bensavaparin puolesta, mutta ne ovat dinosauruksia voima/kulutus-suhteella mitattuna mielestäni.
Sitten kun Nettiautossa löytyy yli 300-400 tkm ajettuja Alfan bensaturboja, kiinnostun oikeasti.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
mulla pikkumoottorissa 1250-7000rpm käyttökelponen (vitosella). Aika usein on taajamassakin 5 päällä. Olen myös tuolla suurimmalla vaihteella rekkojakin ohitellu.
Edit: ihan suurimmalla tuota 7000rpm ei jaksa ja aika harvoin tulee koitettuakaan
Edit: ihan suurimmalla tuota 7000rpm ei jaksa ja aika harvoin tulee koitettuakaan

- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Sekalainen koeajoketju
Onko alfisteilla kokemusta S-Type Jaggesta? Mieluiten 4.0 V8.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
2.5 busso vs. 1.4 T-Jet. Tein tämän loikan cold turkey. Onhan se busso toki busso. Mutta käytännön ajossa Giulietta on ihan oikeesti pirteämpi menemään. Jos annetaan kuiva, suora veto, niin kyllähän se busso tietty käskemällä sen T-Jetin jättää...
Tämä Giuliettan hehkutus tosin sillä varauksella, että T-Jet vaati hieman "opettelua", alkuun olin sitä mieltä ettei tämä kovin terhakka ole!
MiTo MA oli suoraan kylmiltään vikkelä, mutta siihen auttoi tct. Sen puikkoihin hyppäsin GT JTS:stä, joka oli kaupunkinopeuksilla hitaampi, mutta maantiellä nopeampi kuin MiTo.
Yksikään listatuista ei ole suorananisesti laiska, mutta ei myöskään mikään tykki. Riittäviä nimenomaan. Käytännön erot suht pieniä. Kai se 166 oli näistä suoralla hyvissä olosuhteissa nopein, Giulietta hitain. Mutta jokapäivän ajossa liikun vikkelämmin Giuliettalla. Kaikki näistä hitaampia menemään kuin 2 litrainen vanha diesel Bemari, jolla tulee ajeltua.
Tämä Giuliettan hehkutus tosin sillä varauksella, että T-Jet vaati hieman "opettelua", alkuun olin sitä mieltä ettei tämä kovin terhakka ole!
MiTo MA oli suoraan kylmiltään vikkelä, mutta siihen auttoi tct. Sen puikkoihin hyppäsin GT JTS:stä, joka oli kaupunkinopeuksilla hitaampi, mutta maantiellä nopeampi kuin MiTo.
Yksikään listatuista ei ole suorananisesti laiska, mutta ei myöskään mikään tykki. Riittäviä nimenomaan. Käytännön erot suht pieniä. Kai se 166 oli näistä suoralla hyvissä olosuhteissa nopein, Giulietta hitain. Mutta jokapäivän ajossa liikun vikkelämmin Giuliettalla. Kaikki näistä hitaampia menemään kuin 2 litrainen vanha diesel Bemari, jolla tulee ajeltua.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Sekalainen koeajoketju
Onko toi "vanha bemari" tuo allekirjoituksessasi mainittu vm.2010 ????
LOL
LOL

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Kyllä. Eihän se uusikaan ole. Mukavaa toki, että bemarikin voi tuoda iloa elämään - ihan ääneen nauramiseen asti!
Itselleni se on kyllä aika teutonisen iloton kulkine...

Itselleni se on kyllä aika teutonisen iloton kulkine...

-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Rahamiehet tosiaan on erimiehiä!
Mutta työtä ansiotulojensa pitimiksi tekevä voi - jopa Suomessa - saada ihan ok vähän käytettyjä autoja (kuten itse ostan, yleensä n. 3 vuotiaana ja mielellään max 50tkm ajettuna).
Köyhyys alkaa vasta kun luotto loppuu.
Mutta työtä ansiotulojensa pitimiksi tekevä voi - jopa Suomessa - saada ihan ok vähän käytettyjä autoja (kuten itse ostan, yleensä n. 3 vuotiaana ja mielellään max 50tkm ajettuna).
Köyhyys alkaa vasta kun luotto loppuu.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Mihin sitä ahdinta dieselissäkään tarvii, pääsihän kaupparatsut perille W123 200d:lläkin?Jiitee kirjoitti:Niin, mihin sitä ylärekisteriä tarvitaan muuhun kuin kulutuksen ja fiiliksen nostoon petrolheadeilla ...
Edelleen: se laajempi vetoalue vaan on erilainen ajaa, kun tarvii kepittää vähemmän. Minä muuten ajelen yleensä bensakoneella taajamassa kakkosella tai kolmosella, dieselillä noiden välilläkin tulee vaihdeltua enemmän.
Ja ei, mulla ei ole mitään henkistä pakkoa ajaa tietyllä polttoaineella, vaan yritän tunnistaa ja tunnustaa molempien etuja (yksinkertaistettuna: bensan suurin plussa on käytös, dieselin suurin plussa on kulutus). Juuri nyt sattuu olemaan bensakone, kun sopivilla varusteilla oleva auto löytyi sellaisella, mutta diesel (lähinnä 2.4JTDm, BMW:n N57 tai Jaguarin 2.7 V6TT) oli ihan yhtä hyvin vaihtoehtolistalla (ja on seuraavassakin autonvaihdossa). Pakko tosin myöntää, että vaihtelu virkistää, kun aiemmin putkeen oli käyttöautoissa D24T, 1.9TDI, 2.0TDI, 1.9TiDS (JTDm lie tälle tutumpi nimi) ja 2.4JTDm.
D24T muuten veti 1000-5500rpm siivosti, turhia värisemättä. Millään kierroksilla siinä ei ollut oikeasti voimaa ja 1000-2000rpm oli voimiltaan todella heikkoa, mutta silti selvästi vetoalueella, vaikkakin heikolla osalla. Luonteeltaan dieseliksi todella mukava, mutta pirun laiska ja etenkin kylmänä todella kauheaääninen moottori.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Polforea puhuu asioita. Pensavehkeellä ei ole niin nuukaa esim kaupungissa siitä, että mikä vaihde nyt sattuu olemaan silmässä. Toki motin ja äänisuunnitelun täyttyy olla sellaiset, ettei ääni rumene kierrosten noustessa. Nyt tietysti automaattiporukka kömpii keskusteluun mukaan, hurmoksessa 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Sekalainen koeajoketju
Sitähän tässä on naureskellut että toisessa topicissa kerrotaan miten nautinnollista on vemputtaa jatkuvasti sitä keppiä - ja taas tässä topicissa että miten koneessa pitää olla mahdollisimman laakea käyttökierrosalue ettei sitä keppiä tällä erää tarviikkaan vemputtaa kun se ei kiinnosta. Koittakaa jo päättää kumpi on kivampaa 

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Täysin OT, mutta noista kokemistani/omistamistani moottoreista ottaisin minkä vaan nykyisten 500/500L peltien alle:
Paras oma vaparibensamotti: Alfa 156 ja 2.0 TeSsu - silkkiä, tasaisuutta ja luonnetta tai Vollen viismukinen - kiukkuinen ruotsalainen w/ äänet!
Paras toisen oma vaparibensamotti: Toyota Avalon 3.5 V6 - lähtee ku hauki rannasta, vaikkei uskoisi
Paras toisen oma turbobensa: Alfa MiTo 1.4 T-Jet - toimii alhaalta ylös
Paras oma turbodiesel: Lancia Delta 1.6 Multijet - kuten edellä
Paras toisen oma turbodiesel: Alfa 159 2.4 JTDm - "vetelät housuun"-diesel
Paras vapari diesel: Seat Cordoba 1.9 SDI - kuin bensalla ajaisi
Paras ei bensa, ei diesel: Chevy Volt - toimii ku junanvessa, eiku Pendolino
Paras oma vaparibensamotti: Alfa 156 ja 2.0 TeSsu - silkkiä, tasaisuutta ja luonnetta tai Vollen viismukinen - kiukkuinen ruotsalainen w/ äänet!
Paras toisen oma vaparibensamotti: Toyota Avalon 3.5 V6 - lähtee ku hauki rannasta, vaikkei uskoisi
Paras toisen oma turbobensa: Alfa MiTo 1.4 T-Jet - toimii alhaalta ylös
Paras oma turbodiesel: Lancia Delta 1.6 Multijet - kuten edellä
Paras toisen oma turbodiesel: Alfa 159 2.4 JTDm - "vetelät housuun"-diesel
Paras vapari diesel: Seat Cordoba 1.9 SDI - kuin bensalla ajaisi
Paras ei bensa, ei diesel: Chevy Volt - toimii ku junanvessa, eiku Pendolino
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
^^^Odottelin samaa
.
^^Riippuu autosta. Kun kysymys selkeästi oli vähintään osittain osoitettu minulle, niin vastaan (vaikka lien kertonut tämän joskus ennenkin): vähänkin urheiluhenkisessä (myös käyttö-)autossa se, että voimalinja ei luistele pyytämättä. Eli vaikka sitä keppiä ei vemputa, niin koko auto toimii yhtenä yksikkönä ja reagoi samaa vauhtia moottorin kanssa esitettyihin pyyntöihin/käskyihin. Kruiserihenkiset kulkineet on asia erikseen, XJ:n haluaisin (edelleen) automaattina ja 12-sylinterisenä.
Mutta joo, vääntävällä bensakoneella voi ajaa samalla tapaa kuin vääntävällä dieselillä, mutta jos nilkan oikaisee, tulee vastaan rajoittimen sijaan ylärekisteri, eli vähemmän pakkoa kepittää.

^^Riippuu autosta. Kun kysymys selkeästi oli vähintään osittain osoitettu minulle, niin vastaan (vaikka lien kertonut tämän joskus ennenkin): vähänkin urheiluhenkisessä (myös käyttö-)autossa se, että voimalinja ei luistele pyytämättä. Eli vaikka sitä keppiä ei vemputa, niin koko auto toimii yhtenä yksikkönä ja reagoi samaa vauhtia moottorin kanssa esitettyihin pyyntöihin/käskyihin. Kruiserihenkiset kulkineet on asia erikseen, XJ:n haluaisin (edelleen) automaattina ja 12-sylinterisenä.
Mutta joo, vääntävällä bensakoneella voi ajaa samalla tapaa kuin vääntävällä dieselillä, mutta jos nilkan oikaisee, tulee vastaan rajoittimen sijaan ylärekisteri, eli vähemmän pakkoa kepittää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Yeehaw - hurmos! 

-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Parempi kun ei bensa-diesel, manuaali-automaatti -asiasta tee itselleen liian ahdasta linnaketta. Kaikki käy, kunhan on hyvin toteutettu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Aika hyvin sanottu.Jevgen kirjoitti:Parempi kun ei bensa-diesel, manuaali-automaatti -asiasta tee itselleen liian ahdasta linnaketta. Kaikki käy, kunhan on hyvin toteutettu.
Itse sanoisin kuitenkin niin, että tilanteen mukaan

-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, toki tarve ja sen hetkiset mieltymykset vaikuttavat. Itse olen ainakin sen verran tuuliviiri, että en uskalla enää julistaa, millainen se ainut oikea auto on. Joskus tuli sanottua, etten koskaan hanki ranskalaista farmarikorista autoa tai dieseliä ja etenkään automaattivaihteisena. Nyt on kaikki samassa paketissa. Pari kaveria tämän muistaa ja niiden kanssa on kyllä asiaa naureskeltu useamman kerran.
Re: Sekalainen koeajoketju
Pitäishän sun jo tietää että kun pitää keppiä pienessä liikkeessä, voi saada hyvä fiiliksen.-HH- kirjoitti:Sitähän tässä on naureskellut että toisessa topicissa kerrotaan miten nautinnollista on vemputtaa jatkuvasti sitä keppiä - ja taas tässä topicissa että miten koneessa pitää olla mahdollisimman laakea käyttökierrosalue ettei sitä keppiä tällä erää tarviikkaan vemputtaa kun se ei kiinnosta. Koittakaa jo päättää kumpi on kivampaa
Toki jos jollain olisi 2.4 vitoskone joka vääntää alhaalta ylös rajoittajaan asti piristyen, ja sen perässä mehulinko, voisi nyt jäävätä itsensä

Re: Sekalainen koeajoketju
Joo mutta eiks se vatkaaminen ole liikenteen seassa vähän vaarallista?A Bart kirjoitti:Pitäishän sun jo tietää että kun pitää keppiä pienessä liikkeessä, voi saada hyvä fiiliksen.
Toki jos jollain olisi 2.4 vitoskone joka vääntää alhaalta ylös rajoittajaan asti piristyen, ja sen perässä mehulinko, voisi nyt jäävätä itsensä

Ymmärrän joo että arvaat miten hyvin se mehulinko sopii tuossa tonnikeijussa tuon koneen kaveriksi. Toki onhan se vähän sen väärinkäyttöä kun 99% ajasta kierrokset on alle 3-tonnia mutta sopii älyttömän hyvin tuonne liikenteen sekaan tällaiselle varhaiskeski-ikäiselle. Voimaahan ei tuossa tule missään vaiheessa mitenkään räjähtävästi - tai sitten kopan tarveisi olla 800kg kevyempi että se kulkisi hyvin oikeesti. Mutta kyllä itse tuota miellyttävämpänä kone-laatikko yhdistelmänä pidän kuin 2.4 JTD:tä kovalla askilla samassa kopassa, ja kulkua oli mielestäni vähintään yhtä hyvin. Kyllä tuo bensakonekin sen mutkan putkeen kaipaisi jotta se hyvin liikkuisi...
Ja Polforealle - ei se kommentti ollut kenellekään osoitettu. Naurattaa vaan miten ristiriitaista tuo fanaattisuus vatkattavaan soppakauhaan välillä on. Jevgen on asian ytimessä, välillä tuntuu että kielletään tietyt asiat vaikka niitä todellisuudessa haluasi mutta uskonto ei anna myöden

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, tarpeet vaihtelee, eikä karsinaa kannata laittaa liian pieneksi. Mullakin on vain muutama juttu mitkä varmasti jää karsinan ulkopuolelle: tupaöljy, aasialainen, itäblokkilainen. Pimeällä puolella on myös station wagon ja vispilä-automaatti, mutta näiden kahden kohdalla en voi lyödä hommaa täysin lukkoon. Varsinkin uusien muunninlootien kehittyminen siten, ettei sitä öljyä siellä kovasti vatkata, jättää harkinnan varaa. Rautatieaseman yhdysauton ilmestyminen p*rseen alle on kyllä hyvin epätodennäköistä.Jevgen kirjoitti:Juu, toki tarve ja sen hetkiset mieltymykset vaikuttavat. Itse olen ainakin sen verran tuuliviiri, että en uskalla enää julistaa, millainen se ainut oikea auto on. Joskus tuli sanottua, etten koskaan hanki ranskalaista farmarikorista autoa tai dieseliä ja etenkään automaattivaihteisena. Nyt on kaikki samassa paketissa. Pari kaveria tämän muistaa ja niiden kanssa on kyllä asiaa naureskeltu useamman kerran.
"puhun niin totta kuin osaan"
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Onpa vesilasiin melkoinen myrsky tullut...
Kuitenkin, jos on kaksi suurinpiirtein samassa painoluokassa painivaa autoa (166 & Delta), niin kyllähän sen n. 40:n hevosvoiman katoamisen huomaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Aktiivista kepinheiluttamista en edelleenkään koe itselleni haitallisena tekijänä. Kyllähän sieltä Deltankin ylärekisteristä alkaa menoa löytymään, mutta jo aikaisemmin mainittu paino leikkasi sitä todellista liikettä mielestäni hieman liikaa. Kyllä moottoria tarpeen tullen kierrätetään, mutta jatkuvaa punarajan kutittelua en kuitenkaan pidä toivottavana vaikka on insinöörillä tietty ollut varmaan joku ajatus siinä että mihin kohtaan se on mittaritaulussa alkanut punaista tussia käyttää. 1750-versio tuntuisi kyllä äkkiseltään julmetun haluttavalta mutta ne on sitten ulkomailla.
Tuohon bensa/diesel- kysymykseen pari pointtia. Vaikka yhtään dieseliä en itse ole omistanut, niin useammanlaisella on tullut joskus matkaa taitettua, enemmän tai vähemmän. BMWe46 330d, MB220cdi, -270cdi, VolvoV50 2.0d, -C30 1.6d, Dodge Avenger 2.0CRD ainakin... Niiden perusteella on itselle jäänyt mielikuva, että mallistosta löytyy kyllä aina itselle mielenkiintoisempi vaihtoehto bensapuolelta. Tosin 159:n kohdalla kokeilematta epäilen, että 2.4JtD kohdalla niitä vaihtoehtoja saattaa olla vaan yksi. Sen perustelua, mitä itse kukin kokee tarpeellisena ja oikeasti tarvitsee, en lähde edes yrittämään. Se vaatisi pitempiaikaista psykologis-filosofista paneutumista johon itsellä ei välttämättä lopun perin riitä kapasiteetti. Oman vuotuisen kilometrimäärän takia on kyllä tupaöljyä suositeltu suunnalta ja toiselta, mutta en ole vielä kokenut dieselin riemuja niin tenhoaviksi että olisin siihen siirtynyt.
Delta dieselinä... Kyllä tuota nyt silti saattaisi kokeilla. Vaikka ehkä ylläolevasta & aikaisemmin nopsasti editoidusta lisäyksestä voikin sen kuvan saada, niin täydellisiä poissulkemisia nelipyöräisten maailmassa en tunnusta. Yksi Deltan haluttavuutta lisäävä tekijä omalla kohdalla on sen suhteellinen harvinaisuus, ja varmaankin kävisin koettamassa jos tilaisuus tulisi. Tämänhetkisestä valikoimasta: Alunperin se eniten kiinnostava oli Loimaalla sijaitseva yksilö, mutta koska Porvoo on huomattavasti lähempänä ja matkalla, niin kävin siellä koettamassa että minkälainen tuo nyt ylipäätään autona on. Tuon ainoan diesel-vaihtoehdon ollessa yksityisellä myynnissä, niin en koe kovinkaan reiluna lähteä sopimaan koeajoa kun en kyseistä yksilöä hinnoittelusta johtuen olisi kuitenkaan ostamassa. Lasipalatsit ovat hieman eri asia, koska se osaltaan kuuluu niiden työnkuvaan mutta yksityisille tuollainen olisi vain törkeätä ajan hukkaamista.
Olisiko nyt jonkun uuden koeajon aika? Anyone...?
Kuitenkin, jos on kaksi suurinpiirtein samassa painoluokassa painivaa autoa (166 & Delta), niin kyllähän sen n. 40:n hevosvoiman katoamisen huomaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Aktiivista kepinheiluttamista en edelleenkään koe itselleni haitallisena tekijänä. Kyllähän sieltä Deltankin ylärekisteristä alkaa menoa löytymään, mutta jo aikaisemmin mainittu paino leikkasi sitä todellista liikettä mielestäni hieman liikaa. Kyllä moottoria tarpeen tullen kierrätetään, mutta jatkuvaa punarajan kutittelua en kuitenkaan pidä toivottavana vaikka on insinöörillä tietty ollut varmaan joku ajatus siinä että mihin kohtaan se on mittaritaulussa alkanut punaista tussia käyttää. 1750-versio tuntuisi kyllä äkkiseltään julmetun haluttavalta mutta ne on sitten ulkomailla.
Tuohon bensa/diesel- kysymykseen pari pointtia. Vaikka yhtään dieseliä en itse ole omistanut, niin useammanlaisella on tullut joskus matkaa taitettua, enemmän tai vähemmän. BMWe46 330d, MB220cdi, -270cdi, VolvoV50 2.0d, -C30 1.6d, Dodge Avenger 2.0CRD ainakin... Niiden perusteella on itselle jäänyt mielikuva, että mallistosta löytyy kyllä aina itselle mielenkiintoisempi vaihtoehto bensapuolelta. Tosin 159:n kohdalla kokeilematta epäilen, että 2.4JtD kohdalla niitä vaihtoehtoja saattaa olla vaan yksi. Sen perustelua, mitä itse kukin kokee tarpeellisena ja oikeasti tarvitsee, en lähde edes yrittämään. Se vaatisi pitempiaikaista psykologis-filosofista paneutumista johon itsellä ei välttämättä lopun perin riitä kapasiteetti. Oman vuotuisen kilometrimäärän takia on kyllä tupaöljyä suositeltu suunnalta ja toiselta, mutta en ole vielä kokenut dieselin riemuja niin tenhoaviksi että olisin siihen siirtynyt.
Delta dieselinä... Kyllä tuota nyt silti saattaisi kokeilla. Vaikka ehkä ylläolevasta & aikaisemmin nopsasti editoidusta lisäyksestä voikin sen kuvan saada, niin täydellisiä poissulkemisia nelipyöräisten maailmassa en tunnusta. Yksi Deltan haluttavuutta lisäävä tekijä omalla kohdalla on sen suhteellinen harvinaisuus, ja varmaankin kävisin koettamassa jos tilaisuus tulisi. Tämänhetkisestä valikoimasta: Alunperin se eniten kiinnostava oli Loimaalla sijaitseva yksilö, mutta koska Porvoo on huomattavasti lähempänä ja matkalla, niin kävin siellä koettamassa että minkälainen tuo nyt ylipäätään autona on. Tuon ainoan diesel-vaihtoehdon ollessa yksityisellä myynnissä, niin en koe kovinkaan reiluna lähteä sopimaan koeajoa kun en kyseistä yksilöä hinnoittelusta johtuen olisi kuitenkaan ostamassa. Lasipalatsit ovat hieman eri asia, koska se osaltaan kuuluu niiden työnkuvaan mutta yksityisille tuollainen olisi vain törkeätä ajan hukkaamista.
Olisiko nyt jonkun uuden koeajon aika? Anyone...?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Olisi! Giulian. (Muutkin kelpaa, jos tuota ei ihan tänään näppeihinsä saa...)
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Sekalainen koeajoketju
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/7889908
Kävin tämän kokeilemassa kun näitä täytyy alkaa pitää silmällä..
Koeajoon lähdettiin lämpimin moottorein, auto kävi liikkeen pihalla kun saavuin.
Mitä jäi mieleen?
-Ei kolinoita eikä nitinöitä.
-Moottori ja vaihteisto toimivat hyvin.
-Pohjassa ei pikaisesti katsottuna mitään ruosteista.
-Ei vikavaloja.
-Huoltokirjassa aukkoja alkupäässä, nokkaketju tarkistettu mutta ei ilmeisesti vaihdettu?
-Maalipinnassa lohkeamia takaluukun ympärillä ja eteenkin sisäpuolella. Alta paistoi shamppanjan väri, tarran mukaan kuitenkin Alfa Rossona tehtaalta lähtenyt. Muutamia lohkeamia peitetty töpöttämällä.
-Kummatkin etulokarit maalattu uudelleen, värisävy hyvä mutta maalauslaatu poikkesi tehtaan tekeleestä.
-Hieman parkkikolhuja takaovissa.
-Kesäkumien uusiminen ajankohtainen.
-Kuskin penkissä ilmeisesti tupakan reikä.
-Logot pitää vaihtaa.
-Kuskin puolen sisin umpio päästänyt vettä sisäänsä, kuivui kirkkaaksi koeajon aikana.
Ilmastointi, kenwoodin mankka ja cruise jäi kokeilematta. (mankka kyseli koodeja)
Onko yleistä että näistä maali lohkeilee? Ilmeisesti kuitenkin värimassa+lakka yhdistelmä ja lohjenneesta kohdasta lähtenyt kumpikin kerros
Kävin tämän kokeilemassa kun näitä täytyy alkaa pitää silmällä..
Koeajoon lähdettiin lämpimin moottorein, auto kävi liikkeen pihalla kun saavuin.
Mitä jäi mieleen?
-Ei kolinoita eikä nitinöitä.
-Moottori ja vaihteisto toimivat hyvin.
-Pohjassa ei pikaisesti katsottuna mitään ruosteista.
-Ei vikavaloja.
-Huoltokirjassa aukkoja alkupäässä, nokkaketju tarkistettu mutta ei ilmeisesti vaihdettu?
-Maalipinnassa lohkeamia takaluukun ympärillä ja eteenkin sisäpuolella. Alta paistoi shamppanjan väri, tarran mukaan kuitenkin Alfa Rossona tehtaalta lähtenyt. Muutamia lohkeamia peitetty töpöttämällä.
-Kummatkin etulokarit maalattu uudelleen, värisävy hyvä mutta maalauslaatu poikkesi tehtaan tekeleestä.
-Hieman parkkikolhuja takaovissa.
-Kesäkumien uusiminen ajankohtainen.
-Kuskin penkissä ilmeisesti tupakan reikä.
-Logot pitää vaihtaa.
-Kuskin puolen sisin umpio päästänyt vettä sisäänsä, kuivui kirkkaaksi koeajon aikana.
Ilmastointi, kenwoodin mankka ja cruise jäi kokeilematta. (mankka kyseli koodeja)
Onko yleistä että näistä maali lohkeilee? Ilmeisesti kuitenkin värimassa+lakka yhdistelmä ja lohjenneesta kohdasta lähtenyt kumpikin kerros

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Yritin käydä koeponnistamassa Mini Clubmanin. Ei ollut ässätöntä mallia kotona, joten kostoksi pikapolkaisin Octavia RS 230 DSG:n.
Sisusta on perusteutoonin näköinen, korostettua asiallisuutta ja pari kiiltävää listaa kertomassa että nyt ei istuta Hertzin vuokraversiossa. Jakkarat ovat asiallisesti tukevat mutta joistain sporttipulkista tuttua säädettävää reisitukea ei matkaan ole tarttunut. Värimaailman saa valita vapaasti kunhan se on mustaa mustalla.
Pataa tulille, ja se kuulostaa... ei oikein miltään. Tässä versiossa on myyjän mukaan sporttiputkisto ja jonkinmoisessa kiihdytyksessä se pitikin mölyä itsestään, mutta kuulosti lähinnä siltä kun joku irtonainen pelti olisi resonoinut. Kertaalleen vaihtohetkeen osunut, lähinnä rusahdusta muistuttava äännähdys toi hakematta mieleen että nytkö se DSG jo laukesi. Rengasmelu lienee luokassaan vaimeaa luokkaa mutta kyllä sitä 18" kitkapalloilla esiintyy. Vähemmässä ovat ne vehkeet joissa ei suomalainen nastojen nakertama raastinrautapinta ala ilmoittelemaan itsestään.
Tennarin lyöminen lattiaan aiheuttaa melkoisen kuminauhamaisen pyrinnön. Nopeusmittarin mukaan vauhti kyllä nousee aika haipakkaa mutta se ei varsinaisesti tunnu paljon miltään. Ai mutta, täällähän on joku ituhippimoodi päällä, painellaan näppylästä lastuaivo RS-täpinöihin ja johan alkaa tapahtua paremmin. Bonuksena pienelle vaihtaessa kuuluu putkista hauska ja arvatenkin erittäin tarkoituksella esiin manattu pauke. Tässä moodissa vaan kierrokset jäävät koko ajan roikuskelemaan niin ylös että sen käyttö normiliikkumisessa ei tunnu kovin luontevalta. "Normal"-mode on sitten jotain noiden välistä. Toivottavasti tälle trendikkäälle käyttötilakikkailulle saadaan pian päätös, en ole vastaavasta tykännyt missään muussakaan autossa. Tehkää nyt rrkkkele sellainen softa että autoa voi ajaa kaasupolkimella!
Tsadin kehäteiden sisällä ruuhka-aikaan pörrääminen ei tee autolle oikeutta mutta toisaalta vastaa aika hyvin sitä arkista jyystöä johon se minun allani joutuisi. Yksi ramppi sattui kohdalle niin että autolle pääsi antamaan edes vähän happea, ja kyllähän tuo hyvin luottamusta herättävästi tarrasi kestopäällysteeseen. Mutkaisemmalla pätkällä olisi varmasti kiva peli.
Summa summarum; Tuntui hyvältä tavalliselta autolta. Ei jatkoon.
Sisusta on perusteutoonin näköinen, korostettua asiallisuutta ja pari kiiltävää listaa kertomassa että nyt ei istuta Hertzin vuokraversiossa. Jakkarat ovat asiallisesti tukevat mutta joistain sporttipulkista tuttua säädettävää reisitukea ei matkaan ole tarttunut. Värimaailman saa valita vapaasti kunhan se on mustaa mustalla.
Pataa tulille, ja se kuulostaa... ei oikein miltään. Tässä versiossa on myyjän mukaan sporttiputkisto ja jonkinmoisessa kiihdytyksessä se pitikin mölyä itsestään, mutta kuulosti lähinnä siltä kun joku irtonainen pelti olisi resonoinut. Kertaalleen vaihtohetkeen osunut, lähinnä rusahdusta muistuttava äännähdys toi hakematta mieleen että nytkö se DSG jo laukesi. Rengasmelu lienee luokassaan vaimeaa luokkaa mutta kyllä sitä 18" kitkapalloilla esiintyy. Vähemmässä ovat ne vehkeet joissa ei suomalainen nastojen nakertama raastinrautapinta ala ilmoittelemaan itsestään.
Tennarin lyöminen lattiaan aiheuttaa melkoisen kuminauhamaisen pyrinnön. Nopeusmittarin mukaan vauhti kyllä nousee aika haipakkaa mutta se ei varsinaisesti tunnu paljon miltään. Ai mutta, täällähän on joku ituhippimoodi päällä, painellaan näppylästä lastuaivo RS-täpinöihin ja johan alkaa tapahtua paremmin. Bonuksena pienelle vaihtaessa kuuluu putkista hauska ja arvatenkin erittäin tarkoituksella esiin manattu pauke. Tässä moodissa vaan kierrokset jäävät koko ajan roikuskelemaan niin ylös että sen käyttö normiliikkumisessa ei tunnu kovin luontevalta. "Normal"-mode on sitten jotain noiden välistä. Toivottavasti tälle trendikkäälle käyttötilakikkailulle saadaan pian päätös, en ole vastaavasta tykännyt missään muussakaan autossa. Tehkää nyt rrkkkele sellainen softa että autoa voi ajaa kaasupolkimella!
Tsadin kehäteiden sisällä ruuhka-aikaan pörrääminen ei tee autolle oikeutta mutta toisaalta vastaa aika hyvin sitä arkista jyystöä johon se minun allani joutuisi. Yksi ramppi sattui kohdalle niin että autolle pääsi antamaan edes vähän happea, ja kyllähän tuo hyvin luottamusta herättävästi tarrasi kestopäällysteeseen. Mutkaisemmalla pätkällä olisi varmasti kiva peli.
Summa summarum; Tuntui hyvältä tavalliselta autolta. Ei jatkoon.
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Oikea asenne!Rasvis kirjoitti:Tuntui hyvältä tavalliselta autolta. Ei jatkoon.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Lisäksi Teitä on huijattu. Ei se urheilumurina ja pauke mistään putkistosta kuulu vaan ration kovaäänisistä se möykkä tulee. 

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Ai tulee
Olisin minä hienommankin soundtrackin keksinyt jos se on ihan tekemällä pitänyt tehdä.
BMW on etuvetoinen tila-auto, Cadillac (BLS) on Fiatin dieselillä varustettu Saab, Subarun CVT-vaihteistossa on pykälät ja Skodan pakoputket paukkuvat kaiuttimissa. Maailma on rikki.

BMW on etuvetoinen tila-auto, Cadillac (BLS) on Fiatin dieselillä varustettu Saab, Subarun CVT-vaihteistossa on pykälät ja Skodan pakoputket paukkuvat kaiuttimissa. Maailma on rikki.
- Epäkelpokeräilijä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
2-sarjalainen sekä hinnat alkaen 2gen X1 tosiaan raapivat etupäästä. 2-sarjan tilaloota onkin kauhistus. Tänään liikenteessä mokomaa yytsin ja en pitänyt näkemästäni. Mutta 4-sarja. Se on edelleen hieno!
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei se Skoda yksin tässä ole, - Mustang Ecoboostin kajarit ovat muutakin kuin vain musiikintoistoa varten, eikä esim. Lexus LFA, PNV F10 M5 ole pekkaa pahempia.. löytyyhän näitä. Jopa Porsche stana..Rasvis kirjoitti:Ai tuleeOlisin minä hienommankin soundtrackin keksinyt jos se on ihan tekemällä pitänyt tehdä.
.... Maailma on rikki.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Yön pimeinä hetkinä tullu uuteen Kiuluun liittyviä kauhuajatuksia. Painajaiset alko, kun evä ilmestyi. Meinaan se on sitten omalta kohdalta game over, jos Alfa Romeon kajareista tulee pörinöitä&paukkeita. Pirulle kun antaa pikkusormen niiin....
Toisaalta olis helpotuskin nuot äänitehosteet. Vois lopettaa kiinnelaina-, sisäelinmyynti- yms suunnitelmat hyvillä mielin.

"puhun niin totta kuin osaan"