Sivu 4/5

Lähetetty: 14 Joulu 2009, 12:48
Kirjoittaja mattijus
Kyllä luulen, että palstan seuraaminen on Autokeskuksella hyvissä käsissä :-D

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 18:53
Kirjoittaja Bisci
Hevosmiesten tietotoimisto kertoi kuulleensa luotettavan huhun, että Ripatin Hannu olisi neuvottelemassa Alfan myynnistä ja merkkihuollosta Lpnrantaan. Kun raketit on ammuttu, saattaa asiasta tihkua virallista tietoa - tai sitten ei.

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 19:59
Kirjoittaja jnok
mattijus kirjoitti:Kyllä luulen, että palstan seuraaminen on Autokeskuksella hyvissä käsissä :-D
Ensimmäinen kokemus Autokeskuksen palvelun laadusta. Kysyin jarrupaloja 159:siin netin kautta. Seuraavana päivänä tulikin heti emailitse yhteydenotto ja kyselivät rekisterinumeroa jotta voivat katsoa oikeat osat. Tuohon vastasin heti. Nyt on sitten mennyt yli kaksi viikkoa aikaa ja mitään ei ole kuulunut. Asia siis unohtui selvästikin kokonaan... mikä on niin valitettavan tavallista autoalalla.

En aio kysellä perään vaan ostan palat Motonetista (hinta muuten 29 Eur/taka, 39 Eur/etu) ja asennutan muualla. Varmaan puolet edullisempikin ratkaisu.

Jos haluavat palauttaa minun uskoni palvelun laatuun niin tiedot varmaan löytyvät talon sisällä kyselemällä.

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 22:46
Kirjoittaja mutt
jnok kirjoitti:En aio kysellä perään vaan ostan palat Motonetista (hinta muuten 29 Eur/taka, 39 Eur/etu) ja asennutan muualla. Varmaan puolet edullisempikin ratkaisu.

Jos haluavat palauttaa minun uskoni palvelun laatuun niin tiedot varmaan löytyvät talon sisällä kyselemällä.
Mulla on ilmeisesti Motonetin palat (jotka tietysti voivat olla lähes minkä tahansa tarvikevalmistajan tuotantoa) autossa, edellisen omistajan laittamat vähän ennen kuin ostin. Vinkuna on s-tnallinen ja pahenee. Itse muistuttaisin vielä annetusta lupauksesta, ettei tarvitse asennella paloja useampaan kertaan.

Lähetetty: 19 Joulu 2009, 23:39
Kirjoittaja Rolle
Mullakin on motonjetin palat ja levyt, katsastusmies kehui oikein erikseen jarruja.

Mutta saahan sitä ostaa kalliilla ja vielä huonolla palvelulla höystettynäkin, mutta takaako sekään laadun.

Lähetetty: 20 Joulu 2009, 01:51
Kirjoittaja Qtronic
Mulla 159:ssä Motonetin jarrupalat edessä ja takana.
Hyvin toimivat..voin suositella.

Lähetetty: 20 Joulu 2009, 12:05
Kirjoittaja -HH-
No jarrupalojen "laadun" näkee monesti vasta sitten kun ne kuumenee ja katoaako ne jarrut... :roll: Toiset tarvikepalat kestää ne, toiset taas ei - ei sillä ole väliä onko ne Motenetistä vai jostaan muualta harakirista. Kauppareissuajossa ei sillä kyllä ole mitään merkitystä mitkä palat siellä on :mrgreen: , jos taas ajotyyli on sellainen että niitä jarruja käyttää joskus oikeestikin niin kyllä mä kattoisin mitkä palat sinne laittaa.

Vanhastaan nuo Fiat-groupin orgispalat oli sellaasta laatua että niitä pystyi käyttämään kohtuullisesti radallakin, nykyisestä laadusta en tiiä. Olikos se reilu 15v sitten kun tuttu varaosakauppias tiskillä kysyi että haluatko sä "jarrupalat", vai jarrupalat...

Lähetetty: 20 Joulu 2009, 13:36
Kirjoittaja mutt
-HH- kirjoitti:Kauppareissuajossa ei sillä kyllä ole mitään merkitystä mitkä palat siellä on :mrgreen:
Ei niin, jos tykkää kirskunnasta. Motonetin palat voivat olla kutakuinkin mitä tahansa merkkiä, eihän niillä ole myynnissä mitään omia "Motonet"-paloja. Se on sitten tuurista kiinni, mitä tiskiltä käteensä saa. Tyypillisesti niillä näyttäisi olevan halvemman pään tarvikekamaa, joskus on toki ollut parempaakin.

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 17:28
Kirjoittaja 155156
Keskisuomalaisen mukaan Fiatin myynti Jyväskylässä menee Jyväskylän Autotarvike Oylle, jolla nyt VW, Audi ja Seat. Myyntipisteenä toimii Seatia myyvä Ahjoauto. Alfa Romeota artikkeli ei mainitse.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 02:07
Kirjoittaja Tuomas K
Ei se uusi maahantuoja pelkästään uusien autojen hintaa nostanut. Kysäisin piruuttani jarrujen paineenvaraajan hintaa, nimellistä 400 euroa pyysivät siitä. Teltta pyysi 240 euroa.

US Parts pyytää sekin 289 euroa mokomasta pallerosta. Eipä taida tuota kannattaa suomesta hankkia.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 08:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
TM:n autohinnastossa ei ollut enää Lanzaa ollenkaan. Toivottavasti kyseessä on vain tilapäinen vaihe.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 16:50
Kirjoittaja Ex-Fiat
Toistaiseksi hyviä kokemuksia Autokeskuskuksen varaosista.

Tarvitsin tuohon apulaitehihnan rullaan muovisen suojakorkin, Deltassa 24.50e -> Autokeskuksessa 8.5e.

Nyt oli pakko ottaa Deltasta kun Autokeskus olisi joutunut tilaamaan ja Deltalla oli hyllyssä.



Muutenkin Autokeskuksesta tulee nopeasti vastaukset varaosatiedusteluihin.

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 18:05
Kirjoittaja 90
Vittorio Jano kirjoitti:TM:n autohinnastossa ei ollut enää Lanzaa ollenkaan. Toivottavasti kyseessä on vain tilapäinen vaihe.
jos auto ei siälly varsinaiseen maahantuontiohjelmaan niin silloin se yleensä poistuu noista autolehtien hinnastoista..
eikös lancian kohdalla ole tauko päällä maahantuonnin suhteen....

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 18:21
Kirjoittaja gYdEbUh
Hitto kun jaksais selvittää paljonko maksais jos ostais joka ikisen tietyn Alfan osan erikseen Deltasta että paljonko tulisi kokonaisen auton osat maksamaan, ja sitten pyytää niitä kasaamaan :lol:

Lähetetty: 31 Joulu 2009, 20:21
Kirjoittaja Vittorio Jano
90 kirjoitti: eikös lancian kohdalla ole tauko päällä maahantuonnin suhteen....
Ilmeisesti joo.

Lähetetty: 01 Tammi 2010, 14:27
Kirjoittaja mutt
Vittorio Jano kirjoitti:
90 kirjoitti: eikös lancian kohdalla ole tauko päällä maahantuonnin suhteen....
Ilmeisesti joo.
http://www.aro.fi/uutisia/20091007_aroy ... antuonnin/
Malliston laajuuden vuoksi AutoFennica keskittyy aluksi Fiat- ja Alfa Romeo -maahantuontipalveluiden rakentamiseen, mutta palvelee myös Lancia-asiakkaita, vaikka varsinainen kaupallinen maahantuonti aloitetaan myöhemmin.
Ja onhan sivulla http://www.lancia.fi/ mm. seuraavaa mainittu:

Lancia-info0200 12100
Lancia-autoilijoiden kysymyksiin vastaa Lancia-info, puh. 0200 12100.

Palvelu on auki 24 tuntia vuorokaudessa, ja soittaminen maksaa normaalin paikallispuhelun hinnan.
Jotenkin tuntuu siltä, että vaikka maahantuonti onkin nyt jäissä, niin palvelutaso on silti noussut entisestä.

Lähetetty: 04 Tammi 2010, 13:24
Kirjoittaja Ottimo
Nyt on sitten virallista että Ruotsin uusi maahantuoja on suoraan tehtaan alla, nimi on Fiat Group Automobiles Sweden. Pidän tätä erittäin hyvänä uutisena.

Lähetetty: 04 Tammi 2010, 21:46
Kirjoittaja alfista
No, siellä se on kai ollutkin hajallaan pienten yrittäjien varassa. Ruotsalaisten epäluuloahan tuo kuvastaa, jos kukaan ei lähtenyt koko maan edustukseen.

Mutta hyvä uutinenhan tuo on.

Lähetetty: 05 Tammi 2010, 11:32
Kirjoittaja seppo
Kyllä Ruotsissa on toiminut yksityinen maahantuoja toistakymmentä vuotta, Italienska Bil AB viimeisimpänä tehtaan oman maahantuonnin jälkeen, samoin Norjassa, Virossa ja Suomessa, kumma että kaikki ovat lopettaneet toimintansa Fiatin kanssa tänä vuonna, mistä tämä kertoo? Tehtaan (niinkuin nimi antaa ymmärtää) maahantuonti yrittää jo toistamiseen Ruotsissa, näinköhän onnistuu nyt paremmin, toivotaan!
Joka maassa myyty muutama sata autoa vuodessa, vaikeaa on...

Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 12:40
Kirjoittaja Eepe
Onkos kellään kokemuksia tämän uuden maahantuojan huolto/varaosien
hinnoittelusta?.

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 18:12
Kirjoittaja TommiS
On. Huoltaminen ei ole näköjään yhtään halvempaa kuin Deltassa. Päinvastoin.

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 18:58
Kirjoittaja Jiiällä
Eepe kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tämän uuden maahantuojan huolto/varaosien
hinnoittelusta?.
Itse kyselin joulukuussa Autokeskuksesta alustavaa hinta-arviota 120tkm huollolle sisältäen remmien vaihdon kilkkeineen + vesipumppu, ajoituksenmuunnin ja nokka-akselien stefat.

Sain oikein hienon eritellyn arvion sähköpostiini jossa kokonaishinnaksi oli arvioitu 2200e.

Jostain syystä en ole viitsinyt vastata tuohon mitenkään...

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 19:06
Kirjoittaja Vittorio Jano
TommiS kirjoitti:On. Huoltaminen ei ole näköjään yhtään halvempaa kuin Deltassa. Päinvastoin.
Työn laadusta kokemusta?

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 19:25
Kirjoittaja TommiS
^Rutiinihuolto 2v/60000km. Ei takuutöitä.
Toiminta vaikutti sinänsä asialliselta, eikä minkäänlaisia moitteenaiheita löydy.
Hinta 620 eur. DA olisi tehnyt parisataa halvemmalla. Sellainen tapaus.

Kuitti tässä ketjussa

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 19:37
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Hyvin mielin voin siis jatkaa autoni huollattamista Delta-Autossa.. Paikallisessa on ainakin pitkän linjan Alfa-mekaanikko, jolta hommat sujuu.

Kun näköjään hinnat eivät uuden maahantuojan myötä muutu huomattavasti halvemmaksi, niin mitään syytä ei ole vaihtaa.

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 20:14
Kirjoittaja hagger16
Itämaan tietäjä 7.10.2009 kirjoitti:Noo, ei nuolaista vielä ennenkuin tipahtaa, hehkuteta ennen kuin ensimmäinen huolto on hoidettu, kiitetä ennen kuin on nähty tukivarren kilohinta ja suitsuteta ennen kuin on todettu myyjien palvelualttius..

Pessimisti ei pety. :mrgreen:
Olisin mielelläni ollut väärässä. Jatketaan hyväksi havaittujen nyrkkipajojen käyttöä...

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 23:27
Kirjoittaja Q-System
Jiiällä kirjoitti:
Eepe kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tämän uuden maahantuojan huolto/varaosien
hinnoittelusta?.
Itse kyselin joulukuussa Autokeskuksesta alustavaa hinta-arviota 120tkm huollolle sisältäen remmien vaihdon kilkkeineen + vesipumppu, ajoituksenmuunnin ja nokka-akselien stefat.

Sain oikein hienon eritellyn arvion sähköpostiini jossa kokonaishinnaksi oli arvioitu 2200e.

Jostain syystä en ole viitsinyt vastata tuohon mitenkään...
2200€ :shock: Voin vain kuvitella V6:selle hintaa.Ja luulin telttaa joskus kalliiksi..

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 00:38
Kirjoittaja pitkämies
Siis 2200 euroa tessun jakopäästä oheisineen!!!!!!!!!!!!!......Juu luin näköjään oikein :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: Onko ne jumalauta järjissään!!!!! Tiedän että markat ovat mennyttä aikaa mutta että pyöreesti 13000 mk toimenpiteestä jossa auto vain siis periaatteessa "huolletaan", eli siitä ei "korjata" mitään......HAHAHAAAAAAAAAAAAAA :lol:
Ehkä surullisinta on se että joku saattaa tuon vielä maksaakin.....

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:05
Kirjoittaja Kivijärvi
Onpa huimat hinnat huollossa.. Aika erikoista silti, nimittäin ainakin autonostajille näytetyt hinnat Nissaneiden ja Chryslerien osalta ovat olleet järkeviä, suorastaan edullisia - liekö vain osatotuus niidenkin huoltohinnoista?. Mikä kumma saa luulemaan että Alfalla ajaa vaan ne Ruåttin prinsessojen kosijat ja muu köyhälistö...?!

Unohdus-edit: onko kukaan nähnyt Alfaa/Fiatia jo uusissa myyntipisteissä?

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:24
Kirjoittaja Laku
Eipä näytä kovin ponnekkaalta uuden maahantuojan hommat. Ei myöskään jälleenmyyjien.
Yhtä hiljaista on kun hautuumailla. Muutama vaihtoauto on ilmaantunut koko Suomen Autokeskusten sivuille.
Giulietta TM:n mukaan tulossa syksyllä ja jälleenmyyntiverkosto kattaa koko Suomen.
Se on sitten varmaan niin, että se mikä joulukuussa ilmoitettiin saa kelvata seuraavat 9 kuukautta.
Ai niin, 156 omistajat kai saivat jonkun huoltotarjouksen, muille ei varmaan ole aktivointipostia lähetelty sitten sen ensi kirjeen.
Nettisivuilla ei tapahdu yhtikäs mitään, kai ne porukat on näissäkin firmoissa vaan siellä töissä ja palkka juoksee leimatusta ajasta, työsuorituksista pitäis varmaan saada eri korvaus.

Onneksi toi oma bensa 159 ja Lancia ovat niin hyvässä tikissä, ettei uusinta ole ajankohtaista. Kerkiää ootella vähän pitempäänkin varsinaista toimintaa ja sen aloitusta.

En kyllä millään tavalla voitoksi tätä vaihtoa julistaisi tämän näytön perusteella.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:36
Kirjoittaja tumbe
Nyt tekisi mieli sanoa että mitä minä sanoin keskustelun alkupuolella kun mua vastaan vähän jopa hyökättiin kun epäilin tämän uuden maahantuojan taitoja/hintoja ja ym.. :roll:

Miinuksia:
Nyt on myyntiverkosto pienentynyt--> asiakkailla pitempi matka palveluille (tosin tämä saattaa parantua ajan kanssa)

Autojen hinnat noussut jopa 20%

Huoltojen hinnat nousseet jotain luokkaa 30-50%

Autot ovat monen merkin kanssa samoissa tiloissa--> vähemmän koeajoautoja ja pienemmät myyntitilat. Myös huoltotilat jaetaan monen muun merkin kanssa mikä saattaa vaikuttaa huollon saantiin.

Plussia:
Varusteita saa isommalla kädellä.
Muita plussia ei tullut mieleen. Muut saa korjata ja lisätä jos tulee muita mieleen.

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:41
Kirjoittaja JaniW
Jiiällä kirjoitti:
Eepe kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tämän uuden maahantuojan huolto/varaosien
hinnoittelusta?.
Itse kyselin joulukuussa Autokeskuksesta alustavaa hinta-arviota 120tkm huollolle sisältäen remmien vaihdon kilkkeineen + vesipumppu, ajoituksenmuunnin ja nokka-akselien stefat.

Sain oikein hienon eritellyn arvion sähköpostiini jossa kokonaishinnaksi oli arvioitu 2200e.

Jostain syystä en ole viitsinyt vastata tuohon mitenkään...
Lainatakseni (hieman sensuroiden) nasevasti nimettyä Facebook-ryhmää: ensin mä olin et ei stna, sit mä olin et ei vtu.

Eihän tuo hinta ole enää tältä planeetalta. Kyselin joskus Deltasta 60 tkm huollon hintaa ja se oli jotain reilu tonni JTS:än. Pidin sitä kalliina ja teetätin homman hyväksi havaitsemallani pajalla puoleen hintaan. Miten sama homma voi maksaa 3-4 kertaa enemmän jossain muualla, vaikka olisi miten merkkiliike?

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:42
Kirjoittaja Kivijärvi
Lähestyin Autokeskusta marraskuussa ja koeajoautoja lupailtiin olevan joulukuussa, viimeistään tammikuun alussa. No, välipäivinä leviteltiin vain käsiä ja oltiin kovasti pettyneitä Tampereen pisteessä koeajo- ja esittelyautojen puutteesta. Ei noita myyntilukuja helpolla näemmä aiota parantaa.. :(

Joku Giulietta olisi erinomainen startti Alfan myynnille, samoin kuin Miton koko valikoima. Jos vain rahaa sattuisi olemaan, saisi olla pidättelemässä ettn ostaisi molempia samalla kertaa. Enkä usko olevani ainoa, jolla todellisia ostohaluja olisi. Ja Fiatin puolella 500 ja Bravo ovat hyviä ja ostavaa yleisöä laajemminkin kiinnostavia, kai ne nyt kauppaansa tekisivät, jos asiaksi otettaisiin. Jos nyt joku Ford Ka myy hyvin, kyllä Fiat 500 Popin pitäis mennä kaupaksi. Deltahan ei noita Popeja edes halunnut myydä, mikä lie asennevamma ollut.

Nyt pitäis saa Diili-Jethro mukaan, tuntui saavan ainakin toiotaa kaupaksi ihan kiitettävästi... :crazyeyes:

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 12:22
Kirjoittaja KJS
Uudella maahatuojalla olisi tuhannen taalan paikka aloittaa myynti. Merkin 100-vuotisjuhlat, uusi Giulietta, Mitokin vielä tuore malli, merkillä aktiivista harrastustoimintaa esim. kahden kerhon muodossa....Mutta kun ei niin ei. Onneksi noita harrastekulkineita voi jatkossakin tuoda / tuottaa ulkomailta ja huollattaa osaavilla EI merkkiliikkeillä. Loskassa ja suolassa voi sitten kahlata Toyotalla, johon kallein määräaikaishuolto merkkiliikkeessä on vähän alle 400 euroa. UGH! Olen puhunut!

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 13:06
Kirjoittaja liekki
Kivijärvi kirjoitti:Lähestyin Autokeskusta marraskuussa ja koeajoautoja lupailtiin olevan joulukuussa, viimeistään tammikuun alussa. No, välipäivinä leviteltiin vain käsiä ja oltiin kovasti pettyneitä Tampereen pisteessä koeajo- ja esittelyautojen puutteesta. Ei noita myyntilukuja helpolla näemmä aiota parantaa.. :(
Eikös Verbaali kirjoitellut tuolla Mito-ketjussa, että Suomen/Pohjolan malleja aletaan tekemään vasta tammikuussa? Varmaan sama priorisointi 159:n kohdalla Italian päässä?

Eli välttämättä ei ole autokeskuksen tahdosta kiinni, ettei esittelyautoja vielä ole.

EDIT: Onko muuten muut huomanneet, että ne myy Bemareita pois Alfojen alta? :wink: Hesarissa ollut useampanakin päivänä isot mainokset isoilla alennuksilla. Tyhjentää varastot, kun tulee parempaa tavaraa tilalle.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 13:09
Kirjoittaja Laku
Eiköhän niistä esittely ym autoista olisi voinut sopia parhaiten silloin kun sitä edustussopimusta rustattiin, jos olisi halunnut!!

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 13:33
Kirjoittaja alfista
Hankintaverotus muuttuu, niin ei kannata hankkia varastoa täyteen juuri nyt.

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 18:13
Kirjoittaja Jiiällä
JaniW kirjoitti:
Jiiällä kirjoitti:
Eepe kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia tämän uuden maahantuojan huolto/varaosien
hinnoittelusta?.
Itse kyselin joulukuussa Autokeskuksesta alustavaa hinta-arviota 120tkm huollolle sisältäen remmien vaihdon kilkkeineen + vesipumppu, ajoituksenmuunnin ja nokka-akselien stefat.

Sain oikein hienon eritellyn arvion sähköpostiini jossa kokonaishinnaksi oli arvioitu 2200e.

Jostain syystä en ole viitsinyt vastata tuohon mitenkään...
Lainatakseni (hieman sensuroiden) nasevasti nimettyä Facebook-ryhmää: ensin mä olin et ei stna, sit mä olin et ei vtu.

Eihän tuo hinta ole enää tältä planeetalta. Kyselin joskus Deltasta 60 tkm huollon hintaa ja se oli jotain reilu tonni JTS:än. Pidin sitä kalliina ja teetätin homman hyväksi havaitsemallani pajalla puoleen hintaan. Miten sama homma voi maksaa 3-4 kertaa enemmän jossain muualla, vaikka olisi miten merkkiliike?
Tässä vielä ihmeteltäväksi saamani tarjous:
Terve,

kävit tuossa muutama päivä sitten kyselemässä Alfa 147 (XXX-XXX) huollon hintaa

hinta-arvio näyttää seuraavanlaiselta:
- 120 tkm huolto n. 600 €
- jakohihnan vaihto n. 535 €
- laturin hihna n. 45 €

jakohihnan vaihdon yhteydessä:
- tasapainoakselin hihna n. 250 €
- vesipumppu n. 170 €
- jakopään rattaat n. 235 €
- nokka-akselin ajoituksen muunnin n. 285 €
- nokka-akselien stefat n. 80 €

hinnat sisältävät tarvittavat osat ja työt

kaikki yhteensä tehtynä n. 2200 €
Vielä ihmeellisemmäksi tuon tarjouksen tekee se että laturin ja tasapainoakselin hihnat on eritelty vaikka ne on (käsittääkseni) pakko vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä?

Ja jakopään rattaat tarkoittaa mitä? Ketjukoneissahan on rattaat, ei hihnavetoisissa...

Onkohan ajettu takaa nokkien pyöriä, ei kai niitä tarvii vaihtaa jos vaihtaa stefat ja ajoituksenmuuntimen?

Jos taas on tarkoitettu kiristimiä ja rullia niin eikös ne kuuluisi sisältyä tuohon hihnan vaihtoon?

Ei hyvää päivää jos tämä tulee olemaan jatkossakin linja, onneksi noita hyviksi todettuja ja järkevämpää hinnoittelua harrastavia huoltoja löytyy täältä pääkaupunkiseudulta.

P.S. pitäisikö nämä Autokeskuksen hinnoittelu-ihmetykset siirtää tuohon Kokemuksia Autokeskuksen huolloista? -ketjuun?

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 18:23
Kirjoittaja Rolle
Jiiällä kirjoitti:P.S. pitäisikö nämä Autokeskuksen hinnoittelu-ihmetykset siirtää tuohon Kokemuksia Autokeskuksen huolloista? -ketjuun?
Ei voi liittää viestejä ketjusta toiseen, joten jos jatkatte sinne (vaikka samaisella viestillä uudestaan), niin päästään helpoiten eteenpäin.

Ei voi taas kuin ihmetellä minkälaisia kavereita siellä asioita hoitaa. Autoalan konkareita, jotka tekevät asioita "kuten ennenkin on tehty"? :?

Re: Huolto/varaosien hinnat.

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 18:30
Kirjoittaja Jiiällä
Rolle kirjoitti:
Jiiällä kirjoitti:P.S. pitäisikö nämä Autokeskuksen hinnoittelu-ihmetykset siirtää tuohon Kokemuksia Autokeskuksen huolloista? -ketjuun?
Ei voi liittää viestejä ketjusta toiseen, joten jos jatkatte sinne (vaikka samaisella viestillä uudestaan), niin päästään helpoiten eteenpäin.
Roger, jatketaan tätä keskustelua siis siellä.

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 17:14
Kirjoittaja TommiS
Olarin AK:ssa oli muuten suhteellisen mittava remontti käynnissä myyntitiloissa.
Kertoilivat, että halli on jaettava kahtia siitä syystä, että italialaiskonserni ei halua tuotteitansa samaan riviin Nissaneiden kanssa.
Sinänsä tervetullutta profiilinkohotusta.

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 21:17
Kirjoittaja Ärräpää
Asiasta toiseen, tuo sun 147 huolto maksais saman verran melkeepä ku meikäläisen auto! Aika hurjaa on...

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 10:12
Kirjoittaja HR
TommiS kirjoitti:.... halli on jaettava kahtia siitä syystä, että italialaiskonserni ei halua tuotteitansa samaan riviin Nissaneiden kanssa.... ..
:lol:

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 16:07
Kirjoittaja tumbe
HR kirjoitti:
TommiS kirjoitti:.... halli on jaettava kahtia siitä syystä, että italialaiskonserni ei halua tuotteitansa samaan riviin Nissaneiden kanssa.... ..
:lol:
Tämähän on ollut yksi syy miksi pienet yrittäjät eivät merkkiliikkeitä nykyään pidä kuten 90-luvullla. Nykyään kun jokainen merkki haluaa omat tilat ja stantardi lattiat ja seinät ja valomainokset ym.., ei ole halpaa hommaa muutaman vuoden välein uudistaa tuollasia varsinkin jos merkit vaihtuu tai tulee lisää.

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 19:05
Kirjoittaja -TMP-
tumbe kirjoitti:
HR kirjoitti:
TommiS kirjoitti:.... halli on jaettava kahtia siitä syystä, että italialaiskonserni ei halua tuotteitansa samaan riviin Nissaneiden kanssa.... ..
:lol:
Tämähän on ollut yksi syy miksi pienet yrittäjät eivät merkkiliikkeitä nykyään pidä kuten 90-luvullla. Nykyään kun jokainen merkki haluaa omat tilat ja stantardi lattiat ja seinät ja valomainokset ym.., ei ole halpaa hommaa muutaman vuoden välein uudistaa tuollasia varsinkin jos merkit vaihtuu tai tulee lisää.
Jep, eräs tuttu autokauppiaskin sanoi olevansa helpottunut kun erään merkin edustus siirtyi pois, sanoi että alkoi vähän ottamaan pattiin kun kaverit kulki lux-mittarin kanssa mittaamassa onko valaistus oikean tehoinen :-D

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 11:08
Kirjoittaja KauGoH
Bisci kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoi kuulleensa luotettavan huhun, että Ripatin Hannu olisi neuvottelemassa Alfan myynnistä ja merkkihuollosta Lpnrantaan. Kun raketit on ammuttu, saattaa asiasta tihkua virallista tietoa - tai sitten ei.
tämän päivän Etelä-Saimaassa juttua! kyllä, ripatti rupeaa maahantuojaksi lappeenrananssa :lol:

olen enemmän kuin häpi häpi! pääsee sieltä saatanan 70 luvun jäähallista pois, ja eroon delta autosta! toivottavasti tuo ottaa tuulta alleen ja ihmiset ostavat sieltä, ettei häviä heti pois! ensin tulee pelkkä fiat edustus ja myöhemmin vasta Alfa Romeo mutta huollot alkavat ilmeisesti pyöriä jo aiemmin, henkilökuntaa on koulutettu ja yksi uusi mekanikko löytyy myös!

alkaisikohan täällä kaakon kulmallakin tuo palvelun laatu paranemaan nyt? :wink:

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 00:57
Kirjoittaja AlfaTom
Kouvolaan tulee taas Alfan myynti :-D

Autosalpa (Volvo&BMW-liike) aloittaa 01.04. myynnin, huollon ja varaosapalvelut. Aprillia? No ei kai sentään :P

Aprillipäivänä pitää mennä paikalle potkimaan renkaita ja juomaan kahvia :wink:

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 08:49
Kirjoittaja tammi
TommiS kirjoitti:italialaiskonserni ei halua tuotteitansa samaan riviin Nissaneiden kanssa.
Prkl, meidän piha on sitten italialaiskonsernin painajainen kun Alfan vieressä "köllöttää" Nissan :mrgreen:

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 09:26
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Bisci kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimisto kertoi kuulleensa luotettavan huhun, että Ripatin Hannu olisi neuvottelemassa Alfan myynnistä ja merkkihuollosta Lpnrantaan. Kun raketit on ammuttu, saattaa asiasta tihkua virallista tietoa - tai sitten ei.
Siis häh! Olisin pudonnut penkiltä jos en makaisi sohvalla! Onkohan kyseessä sama mies jonka tunnen? Pistäpäs Bisci mulle privana vähän tietoa jos viitsit. Sit voin kysyä herralta itseltään jos on sama mies.

Autosalvan edustus olisi kyllä myös hieno juttu.

Lähetetty: 18 Maalis 2010, 11:41
Kirjoittaja AlfaTom
Siis tuo Autosalvan edustus julkistettu jo Maaliskuun alussa, mutta mulle tieto tuli parturiltani :lol: lukiessani uutta TM:n numeroa parturintuolissa istuessani. Parturirouva totesi, että Autosalvalle tulee pari uutta merkkiä.
Ei ollut enää epäselvää mitkä merkit :wink:

Pitää käydä tänään kurkkaamassa onko jo viritelty Alfa logoja Volvojen ja Bemarien viereen :-D

Odotukset on kyllä hyvät Autosalvan suhteen, pitkään paikkakunnalla toiminut yritys ja suht hyvässä maineessa.