Sivu 4/97

Lähetetty: 01 Loka 2010, 20:48
Kirjoittaja Suba
No onneksi ne läpät voi pienellä rahalla tai vaivalla ottaa pois.
Nimimerkki läpät roskiksessa.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 21:37
Kirjoittaja Finest
Niin taitaa olla.
Vaikuttaa ilmeisesti alakierrosten vääntöön.
ST200:ssa sitä luultavasti muutenkin ohuesti, ainakin huippuvääntö oli 5500 rpm ja -teho 6500 rpm

Lähetetty: 01 Loka 2010, 22:01
Kirjoittaja Suba
No en ole huomannut juurikaan mitään eroa oli läpät tai ei. Ennemminkin vääntää jotenkin puhtaammin kylmänä.
Joten olenkin taipuvainen usokomaan että kyseiset läpät on suunniteltu kylmänä päästöjen kurissa pitämiseen.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 22:06
Kirjoittaja Finest
Tuota ST:tähän ei itsellä ole kun päädyin AR:oon.
Joten en kiistele :)

Lähetetty: 01 Loka 2010, 22:20
Kirjoittaja Suba
Hyvä valinta. Samaan olisin minäkin päätynyt. :wink:

Lähetetty: 02 Loka 2010, 21:57
Kirjoittaja Backstroker
laitoin mopoon jäähdytysnestettä moottoriöljyn säiliöön. jonka jälkeen tajusin homman ja imin apteekin paksulla ruiskulla ne täyttöaukon kautta ulos. laitoin sitten uudet 2tahtiöljyt tilalle. onko vaaraa? :-D

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 15:52
Kirjoittaja toolman
Tutun rysler Neoniista lupasin koittaa sammutella moottorin vikavalon, OBD2-USB piuha on mutten löydä mistään sopivaa softaa joka puhuisi "rysleriä". Ostin sitten ennakkoluulottomasti Bilteman CR-101 -testerin ja eikun koittamaan. Arvaatte varmaan? Se laatikko ei ymmärrä Neonia eikä muuten Alfaakaan, sanoo aina vaan "No Code". Vein sen paskan takas biltemaan.
Kellään ideaa miten sais Neonista koodit luettua/sammutettua ?
(ja se avaimen off-on-off-on-off-on -jumppa ei tässä toimi (vm. 2002))

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 18:19
Kirjoittaja DaViega
'99 sebring ohje, varmaankin jenkki versioon:
http://www.ehow.com/how_6233277_reset-l ... coupe.html

Etäisesti muistuu mieleen ohje, joka sisälsi jarrupolkimen painamista, mutta en kooklaamalla löydä sitä... tai olla 2003 sebring kun meni ihan sekasin kun laittoi OBD piuhan kiinni testiä varten, tuli vikakoodeja ja valoja killu taulussa sietämättömästi :lol:

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 19:57
Kirjoittaja Vainio
Jaa, pitäisköhän sitä avautua vähän muista merkeistä kun tuli koettua niin hienoja hetkiä tuon vaimon työsuhdeauton kanssa jouluna ja viimeksi tänään.
Eli auto on a4 sedan 1.9tdi 85kw vm.2006. Aaton aattona erehdyin lainaamaan tuota menopeliä kun menin töihin. No töihin kyllä pääsin, mutta takaisin kotiin kun piti päästä niin piti soittaa vaimo hakemaan Alfalla kotiin. VAG-laatuauto kun ei käynnistynyt millään. Startti pyöritti, mutta ilman tulosta. No auto jäi duunin pihaan seisomaan joulupäivään saakka. Silloin menttin ihmettelemään, että pitäiskö se hinata lähimpään korjaamoon katottavaksi. Kokeilin kuitenkin vielä kerran, että lähtiskö se käyntiin. No lähtihän se. Muuten auto toimi ihan normaalisti, mutta melkoisia nykimiskohtauksia tuli kotimatkalla. Seuraavana päivänä oireet olikin jo hävinneet kokonaan.
Tänään lainasin samaista menopeliä kauppareissulle. Kauppaan mennessä auto taas nyki vähän. Kun väänsin auton käyntiin kaupasta lähtiessä niin pitkän starttauksen jälkeen tuloksena oli valtaisa musta savupilvi ja auto kävi kuin vanha Zetor. No aikansa yskittyä käynti tasaantui ja uskalsin ajella kotiin. Taitaa olla taas ylimääräisen huollon aika;)

Laitetaan nyt sitten muita havaittuja ominaisuuksia "premium" autosta tähän kun on niin sopiva fiilis vuodattaa:
-Takaikkunat veivattavia tässä hintaluokassa?
-Takapenkin keskipaikka narisee kuin hetekka silloin kun siinä joku istuu
-Takalasin lämppärin kun laittaa päälle niin radio lakkaa kuulumasta
-Lämmityslaite puhaltaa keskelle tuulilasia sulan aukon, reunoille ei ole mitään henkäystä. Todella miellyttävä sopivalla lumisateella.
-Takakontin luukku ja lukko on aina jäässä.
-Moottori ei lämpene jos pakkasta on -15 tai enemmän. Sähkölämmitin kyllä auttaa, mutta aika viileät kyydit tuppaa olemaan.
-Kiihdytettessä vähänkin rivakammin alkaa tuntua kumma tärinä moottorin/voimansiirron suunnalta.
-EGR vaihdettu kahdesti 80tkm matkalla (kenties kohta kolmannen kerran)
-ABS antureita vaihdettu koko kierros neljään nurkkaan

Valittaminen on aina helppoa...

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 20:12
Kirjoittaja routasydän
5v vanha auto työsuhdeautona? Juu kyllähän noissa audeissakin on kuulemma ongelmia ollu...

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 08:34
Kirjoittaja Vainio
Sori, käytin väärää termiä elikkäs se on autoetuauto joka on firman omistuksessa, eikä siis mikään 3v leasing sopimus pakota firmaa vaihtamaan sitä aina 3 vuoden välein.

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 10:23
Kirjoittaja jiiässä
Tojotan 2.2 D4D koneissa pahoja kansi, kannentiiviste yms ongelmia. Työläs homma vielä remontoida.

Suurin yksittäinen syy lienee kun rautainen liekkirengas kannentiivisteessä painuu alumiiniseen kanteen ja alumiiniseen lohkoon sisään jossa kannenpultit on kannen reunoilla, vetää myös kannen kieroksi ja paineet alkaa vuotamaan.

Kantta ei saa koneistaa suoraksi vaan se pitää vaihtaa.

täällä mm lisää aiheesta...

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 4318d878f7

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 13:24
Kirjoittaja Jönsson
Vainio kirjoitti:Sori, käytin väärää termiä elikkäs se on autoetuauto joka on firman omistuksessa, eikä siis mikään 3v leasing sopimus pakota firmaa vaihtamaan sitä aina 3 vuoden välein.
Eikös se ole sama auto kuin työsuhdeauto? Voihan sellainen olla vaikka 20-vuotias.

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 13:52
Kirjoittaja routasydän
Jönsson kirjoitti:
Vainio kirjoitti:Sori, käytin väärää termiä elikkäs se on autoetuauto joka on firman omistuksessa, eikä siis mikään 3v leasing sopimus pakota firmaa vaihtamaan sitä aina 3 vuoden välein.
Eikös se ole sama auto kuin työsuhdeauto? Voihan sellainen olla vaikka 20-vuotias.
kuulostaa äkkiseltään samalta. Yleensä kai se firma, joka etujen annosta päättää, päättää myös autoon liittyvistä rajoitteista. En sitten tiedä jos olis esim oma firma. Yleensä kai ne pitää olla uusia tai lähes uusia, takuu voimassa yms, ja firmoilla on sitten erinäkösiä soppareita eri maahantuojien kanssa. En oo sen tarkemmin perehtyny muuten kuin oman työnantajan tarjoamaan autoetuun

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 14:22
Kirjoittaja jkf
^Offtopic, mutta oikeat termit lienevät "Vapaa autoetu" ja "Auton käyttöetu". Tarkempi selvitys alla.

Verohallinnon päätös vuodelta 2011 toimitettavassa verotuksessa noudatettavista luontoisetujen laskentaperusteista, Verohallinnon päätös Dnro 1031/32/2010, 24.11.2010 21 § "Vapaa autoetu on kysymyksessä, kun työnantaja suorittaa autosta johtuvat kustannukset. Auton käyttöetu on kysymyksessä, kun palkansaaja suorittaa itse ainakin auton polttoainekulut."

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 15:00
Kirjoittaja BB
Passatista meni lambda ja sen vaihdossa huoltaja huomasi että ne pakosarjan jälkeiset joustinpalat falskaa. Olihan se mulla jo viikon.
Possusta meni kytkimen jompikumpi sylinteri.
Molemmissa takuu korvaa, molemmat pajalla. Meikäläisen mäihällä en uskalla enää omistaa muita kuin takuun alaisia autoja..

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 15:31
Kirjoittaja Kopsu
jiiässä kirjoitti:Tojotan 2.2 D4D koneissa pahoja kansi, kannentiiviste yms ongelmia. Työläs homma vielä remontoida.

Suurin yksittäinen syy lienee kun rautainen liekkirengas kannentiivisteessä painuu alumiiniseen kanteen ja alumiiniseen lohkoon sisään jossa kannenpultit on kannen reunoilla, vetää myös kannen kieroksi ja paineet alkaa vuotamaan.
Kahteen edelliseen Avensikseen vaihdettiin kolme moottoria noiden takia. :roll: Noista menee samaan syssyyn yleensä myös alakerta uusiks. On tullut ajeltua noiden Anjovisten kanssa aika paljon (500 tkm.) ja ei ainakaan mua ole toi laatu vakuuttanut. Edellisestä meni mm. moottori, vaihteisto, laturi, webasto jne. Kaiken lisäks toi laadun perikuva tarjoaa takuun vain 100 000 kilometriin saakka.

Kaiken kukkuraks noiden ajo-ominaisuudet on jostain 90-luvun alkupuolelta. Ja 2.2 dieselautomaatin kulutus on liki 10 litraa sadalla. :crazyeyes:

Lähetetty: 16 Tammi 2011, 15:49
Kirjoittaja gYdEbUh
toolman kirjoitti:Tutun rysler Neoniista lupasin koittaa sammutella moottorin vikavalon, OBD2-USB piuha on mutten löydä mistään sopivaa softaa joka puhuisi "rysleriä". Ostin sitten ennakkoluulottomasti Bilteman CR-101 -testerin ja eikun koittamaan. Arvaatte varmaan? Se laatikko ei ymmärrä Neonia eikä muuten Alfaakaan, sanoo aina vaan "No Code". Vein sen paskan takas biltemaan.
Kellään ideaa miten sais Neonista koodit luettua/sammutettua ?
(ja se avaimen off-on-off-on-off-on -jumppa ei tässä toimi (vm. 2002))
Tuli muuten halu näin jälkisytytyksellä kertoa kun hain tuon oman Neonin AVK:lta. Auto käynnistyi AVK:n pihalla normaalisti. Mikään vikavalo ei vilkkunut. Ajelin auton 150km himaan ilman pienintäkään ongelman häivää. Noh, himassa sitten kun riisuin etupäätä: ilmanputsarikotelo palasina, vasen runkoaisan pää solmussa, oikea runkoaisa taipunut selkeästi oikealle vaikka osuma on tullut keulan vasempaan osaan. Ilmastoinnin lauhdutin mutkalla, jonkun ison sähköboksin joka sijaitsee keulassa yksi pistoke murtunut, vasemman ajovalon kaikki kiinnikkeet rikki ja muutenkin paloja lohjennut, etupään raudat painuneet reilusti sisään, repsikan ovi ei aukea.. Jotain näistä huomasin kyllä jo AVK:lla. Mutta jännä että tosiaan että auto pelasi täysin normaalisti : ) (ilmanputsari lieriö) Ja auton korjaukseen ei vaadita mitään muuta kun että tuo vasen etuvalo näyttää oikein, vaikka auto on -04 (rekisteröintikatsastus)

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 17:36
Kirjoittaja DaViega
Juuri kun luulee kuulleensa villeimätkin huhut, niin VAG:kta paukahtaa lisää :lol:

Dieseleiden jäätyminen tuolla ei ole mitään uutta, välijäähdyttimet umpeutuu kun pakkanen laskee tarpeeksi, mutta nyt sitten volkkari asentaja kertoi uudesta ilmiöstä: Bensa passattien pakoputki jäätyy umpeen. nurkkaajo luo kosteutta joka sitten jäätyy :silly:

Eli: Ikiliikkuja Diesel on talvisin lakossa, ja Bensoilla ei voi ajaa nurkka-ajoa :lol:

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 13:01
Kirjoittaja mutt
DaViega kirjoitti:Bensa passattien pakoputki jäätyy umpeen. nurkkaajo luo kosteutta joka sitten jäätyy :silly:
Puntoillahan tuota tapahtui yleisesti (pieni kone ja yleensä kevyttä ja lyhyttä kaupunkiajoa), kunnes alettiin tekemään vedenpoistoreikiä :!:äänenvaimentimien pohjiin. Sedälle kävi noin 528i-bemarin kanssa, joten onnistuu se isommiltakin.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 14:09
Kirjoittaja DaViega
:shock: Ei mutta hetkonen... Jos Alfaan poraa millin reiän putkeen, saa pörinät ja voi katsastus sedälle sanoa, että on vedenpoistoreikä... :lol:

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 18:49
Kirjoittaja Vainio
Tuli tuossa vajaa kuukausi sitten vuodatettua a4:sta. Yksi korjaamokeikka on takana mutta mitään vikaa siitä ei löytynyt.
Viime viikolla se alkoi tekemään kummaa jälkikäyntiä. Kun autosta kääntää virrat pois niin se on jäänyt käymään ehkä yhdellä tai kahdella sylkyllä n. 10 sekunniksi. Avaimen ehtii ottaa hyvin lukosta pois kun kone vielä käy. Jälkikäynnin yhteydessä se päästelee jonkun verran harmaata savua putkesta.
Onkos kellään mitään villiä veikkausta taikka tarkkaa tietoa mistä moinen voisi johtua???
Kai sitä täytyy selailla noita VAG foorumeita jos jotain vihjettä sattuisi löytymään. Jos sitä vaikka säästyisi turhilta ajoilta pajalle kun osaisi edes heittää jonkun arvauksen laakkosen tiskillä...

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 14:17
Kirjoittaja mutt
Bensakoneinenkos tuo aanelonen on? Vuotava suutinhan se tuollaista tekisi, muuten ei pitäisi olla jälkikäynnin mahdollista.

Edit: Kaasuöljykäyttöinen siis. Huolestuisin hieman enemmän, jos on oma auto. Kehnoimmassa tapauksessa se käy moottoriöljyllä, ja vika ennakoi todellista grande finalea saksalaisen insinööritaidon näyteikkunalle, ellei hommaan puututa ajoissa. Toinen mahdollisuus on jonkinlainen suutinvuoto siinäkin, pakkohan sen on apetta jostain saada käyntiä varten.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 14:58
Kirjoittaja Alfred Romero
Voin kertoa, että meidän 33sessakin pakoputkeen kerääntyi vettä ihan helvetisti. Laitoin uuden takapöntön, niin eikö perkele 2n vuoden päästä ollut ollut takana alla 2 pientä reikää. No poralla tuikkasin vähän isommiksi, että saan korjattua, niin vettähän sieltä tuli. Typerä rakenne muutenkin.
Katti ja lambda hiton takana, ettei vaan saisi helpolla leimalle lämpöiseksi ja putki mutkittelee kuin kiinalaiskortteleiden lohikäärmeet..
Kyllähän tohon kosteus tiivistyy tekoaltaan veroisesti.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 18:06
Kirjoittaja Vainio
mutt kirjoitti:Bensakoneinenkos tuo aanelonen on? Vuotava suutinhan se tuollaista tekisi, muuten ei pitäisi olla jälkikäynnin mahdollista.

Edit: Kaasuöljykäyttöinen siis. Huolestuisin hieman enemmän, jos on oma auto. Kehnoimmassa tapauksessa se käy moottoriöljyllä, ja vika ennakoi todellista grande finalea saksalaisen insinööritaidon näyteikkunalle, ellei hommaan puututa ajoissa. Toinen mahdollisuus on jonkinlainen suutinvuoto siinäkin, pakkohan sen on apetta jostain saada käyntiä varten.
Taisi osua toi sinun arvaus moottoriöljyllä käymisestä aika lähelle totuutta. Ilmeisesti turbo mennyt siihen kuntoon, että päästelee öljyä läpi joka kertyy välijäähyttimeen. Sieltä kone saa sitten imaistua palokelpoista tavaraa sisäänsä satunnaisesti. Näin ainakin veikkasi asentaja...
Mittailevat kuulemma vielä ohivuodot viallisen kannentiivisteen varalta.

Kaikenlaista sitä dieselkoneessa voikin olla. Ei tullut itelle ihan ekana mieleen, että moottoriöljy päätyy polttoaineeksi. Toisaalta palaahan dieselissä vaikka mäkkärin paistorasva.

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 10:13
Kirjoittaja Farina
Kaverin A4 2.0T Quattro on poltellut pari kuukautta moottorin vikavaloa. Kone oli myös jossain limb-modessa, koska tehot ei ollut tallessa. Äijä diagnasoi itse jollain värkillä että lambda-anturi paskana. Se että jatkoi ajelua vaan, ei ainakaan musta kuulostanut fiksulta... No, Audicenter otti Aanelkun hellään huomaan ja löysi jotain vanhoja vikakoodeja, nollasi muistin ja ilmoitti, että kaikki kunnossa. Huollon muistivat sentään tehdä sekä kirjoittaa messevän laskun. Kaveri oli tyrmistynyt, kun mitään ei varsinaisesti tehty. Pääsi se sentään kymmenen kilsaa huollosta ja moottorin vikavaloa pamahti uudelleen kehiin, eikä sammunut... Nauraa ei viitsinyt, mutta melkoinen deja vu-fiilis tuli. Elkeet on juuri samat kun mun ekan 159:ni ja DA:n taistelussa. Saapa nähdä milloin Auditin on iskussa ja mitä löytyy, vai löytyykö.

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 10:41
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
^^ Onko varmaa että moottori pyörii, tai se on häiriön lähteenä? Jos autossa webasto niin sen häiriöt voi olla "paukahduksia/tussahduksia" ja sitten harmaita savu pölläytyksiä.

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 11:15
Kirjoittaja AlfaTom
Työkaverilla -05 Passat diesel ollut jo kolmesti pajalla, joku sähkövika ehkä...välillä lähtee käyntiin ja välillä ei... :mrgreen:

Lähetetty: 10 Helmi 2011, 18:11
Kirjoittaja Vainio
Alfistipohjoosesta kirjoitti:^^ Onko varmaa että moottori pyörii, tai se on häiriön lähteenä? Jos autossa webasto niin sen häiriöt voi olla "paukahduksia/tussahduksia" ja sitten harmaita savu pölläytyksiä.
Ei oo webastoa vaikka sellaisen kyllä tarttiskin.
Kyllä siinä moottori pyörähtelee, koska ensimmäisen kerran kun toi jälkikäynti osui omalle kohdalle niin meinasi auto luiskahtaa hangen puolelle omassa pihassa. Parkeeraus kun tulee suoritettua usein siihen malliin, että auto sammuksiin, ykkönen päälle ja ovi auki. Ja kaikki tapahtuu tämä tapahtuu samalla sekunnilla. Oli siis jo ykkönen päällä ja kytkin ylhäällä ennen kuin tajusin, että vielä moottori sätkii ja vie autoa kohti lumihankea.

OT:No eipä siinä. Tänään se alkoi Alfakin nykiä ja pari kertaa tuntunut liikkeellelähtö todella vaikealta. Alavääntö hävinnyt yllätten pariin otteeseen. Rauhalliseti kiihdyttäessä tuntuu selvä nykäisy suunnilleen 1600rpm ja 1800 rpm kohdalla.
:evil: PRKL dieselit :evil:
Oiskohan se vaihteeksi EGR:n vaihto Alfaan. Johan tästä onkin kohta 9 kuukautta kun sama keksintö hajosi Audista. Oireet oli siinäkin vastaavat.

Lähetetty: 12 Helmi 2011, 11:42
Kirjoittaja Rasvis
Rauta ruostuu edelleen. Ihan kuin vanhan Seiskavitosen pohjaa katselisi.

Lähetetty: 12 Helmi 2011, 12:35
Kirjoittaja pjotrthegreat
Entisessä ajokissani Citroen Xsarassa vm 2002 ajettu 160tkm, oli vuonna 2009 seuraavat viat:
- Toinen etujousi poikki
- Radio jumittui/jäi päälle (lukuisien eri etsintöjen/kokeilujen jälkeen tämä vika jäi...)
- Vilkku toiseen suuntaan ei vilkuttanut vaan jäi palamaan.
- Taka-akselista taaksepäin runsaasti ruostetta (ei minkäänlaista ruostesuojausta, pelkkä maali tuolla alueella).
- Vara-rengasta ei meinannut saada laskettua pohjasta koska kierre/laskusysteemi ruosteessa.
- Moottori ravisti reippaasti kiihdytyksessä tietyllä kierrosalueella (korjautui ruiskusuuttimien puhdistuksella)

Ei mitään ylitsepääsemätöntä siis, mutta tuo radiohomma oli niin mystinen/vmäinen että auto vaihtui alffaan...

Ps. Vihaan integroituja radioita...

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 20:37
Kirjoittaja Vainio
A4:nen odottaa pajalla uutta sylinterikantta ja turboa.
Onneksi on saksalainen laatuauto niin tuotakin remonttia voi vielä kutsua huolloksi.

Eli aikansa tutkivat ja tuollainen tuomio tuli. Huollosta saa auton takaisin ehkä kahden viikon sisällä.

Jos olisi italiaano tuohon kuntoon päätynyt 140tkm matkalla niin sitä voisi joku vaikka sanoa huonoksi laaduksi.

No ehkä tämä a4:sen tarinasta toistaiseksi. Pitänee alkaa tutkimaan pystyykö tuolle Alfan EGR:lle tekemään ohitusleikkauksen jollain konstilla.

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 20:54
Kirjoittaja maybetomorrow
Vainio kirjoitti:A4:nen odottaa pajalla uutta sylinterikantta ja turboa.
Onneksi on saksalainen laatuauto niin tuotakin remonttia voi vielä kutsua huolloksi.
Ei oo kuulopuheiden mukaan ainoa foorumilaisen rinkeli, jota talvi on koetellut - jos yhtään lohduttaa. Neiti osaa varmaan kertoa itse paremmin, ragazza hoi! 8)

Minkäs vuoden talviauto tuo 156 taas olikaan?

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 21:07
Kirjoittaja pitkämies
Rasvis kirjoitti:Rauta ruostuu edelleen. Ihan kuin vanhan Seiskavitosen pohjaa katselisi.
Useita kertoja ja monia eri yksilöitä tutkaillut eräässä alan yrityksessä ja todennut kuinka kammottavassa kunnossa voi pari vuotias kutos-mazda koriltaan olla :crazyeyes: ......ja näitä loistavia myyntimenestyksiä oli kuulemma parhaimmillaan kymmenien autojen jono odottamassa pikku spöijäystä ja "laittoa". Kunhan nyt kestäis ees takuuajan ........siitä ei enempiä :wink: Ja pahimmat yksilöt ei välttämättä näytä päällepäin ees kovin kummoisilta....pientä kuplaa vähän siellä täällä, ja sitten kun otetaan auki niin OHO :shock: .....

Lähetetty: 15 Helmi 2011, 21:24
Kirjoittaja ragazza
maybetomorrow kirjoitti:
Vainio kirjoitti:A4:nen odottaa pajalla uutta sylinterikantta ja turboa.
Onneksi on saksalainen laatuauto niin tuotakin remonttia voi vielä kutsua huolloksi.
Ei oo kuulopuheiden mukaan ainoa foorumilaisen rinkeli, jota talvi on koetellut - jos yhtään lohduttaa. Neiti osaa varmaan kertoa itse paremmin, ragazza hoi! 8)

Minkäs vuoden talviauto tuo 156 taas olikaan?
Audi A6 vuosimallia '06 ei tosiaan oikein suostu olemaan kunnollinen talvivempele. Akku tyhjenee milloin sattuu (vaikka on uusittu vuosi sitten), lasinpesuneste jäätyy ja onpa se herjannut jäähytinnesteenki jäätymisestä, mutta se taisi olla väärä hälytys.

Tulipa tuossa viime viikolla Audille kumminkin ensimmäinen kyyti hinurin lavalla suoraan kotipihasta, kun sakemanni huusi öljynpaineiden katoamisesta eikä startannut. :shock: Huollossa vaihdettiin öljyt, suodatin ja öljysihti ecc. elikkä kokonaisuudessaan ~600€. Ah. Saa nähdä, mitä tuo saksalainen laatuauto seuraavaksi keksii iloksemme!

Alfa 159 on toistaiseksi ollut oiva talviajokki 8)

Lähetetty: 25 Helmi 2011, 22:37
Kirjoittaja kurppa
Viime perjantaina 18.2.2010 ajoin Rusko-Nummela-Rusko cruising.
Tienposkessa kolme johtotähteä kaksi olympiarenkailla varustettua ja hinurin kyydissä yksi ranskis. Ei yhtään italiaanoo tienposkessa kaikki liikkui.
Tänään yhteistyökumppanini soitti ja valitti että työsuhde A4 1,8 Tbo, jätti hänet Mannerheimintielle Hki:n. Soittivat Vag:n huollosta ja sanoi että heti kun saadaan uusi tbo Saksasta palataan asiaan.
Jos joku haluaa herkutella muiden merkkien murheilla suosittelen läpimästi lähintä Bosh car serviceä. Heh heh.

Lähetetty: 26 Helmi 2011, 16:21
Kirjoittaja VMTD
Aina on hyvä muistaa myös jokaisen merkin liikenteessä oleva kappalemäärä ja kilometrisuoritus, kun laskeskelee luotettavuuksia.

Lähetetty: 07 Maalis 2011, 22:29
Kirjoittaja mutt
Mazda "Spider". Selvä hommahan se on, että matolaatikko houkuttaa saalistajia...

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 14:24
Kirjoittaja Finest
mutt kirjoitti:Mazda "Spider". Selvä hommahan se on, että matolaatikko houkuttaa saalistajia...
Aikamoista :shock:
Toimisiko Raid..

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 15:01
Kirjoittaja willez
Finest kirjoitti:
mutt kirjoitti:Mazda "Spider". Selvä hommahan se on, että matolaatikko houkuttaa saalistajia...
Aikamoista :shock:
Toimisiko Raid..
mahtaakohan olla teräksen vahvuista seittiä kun on bensahöyryissään ne kutonut :-D

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 15:05
Kirjoittaja Smacket
mutt kirjoitti:Mazda "Spider". Selvä hommahan se on, että matolaatikko houkuttaa saalistajia...
Aprillia? :)

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 19:02
Kirjoittaja DaViega
Kerrankin muu syy kuin pihtaaminen valmistuksessa, tuskin tuota kukaan insinööri osaisi odottaa :D

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 20:00
Kirjoittaja J. Saari
Ritmon kaasarin ympäristö kerää muuten myös hämppiksiä. Sieltä imusarjan päältä niitä saa aina sillon tällön putsailla. Viime näkemältä imupuolen kanavat oli kuitenkin puhtaat seiteistä eli ei tarvitse odotella Fiatilta takaisinkutsua....

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 08:47
Kirjoittaja WWWVespa
Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 08:48
Kirjoittaja alfista
^ Niinpä! Melko huonoa julkisuutta.

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 13:46
Kirjoittaja Smacket
WWWVespa kirjoitti:Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.
Jotenkin tälläisestä toiminnasta tulee lähinnä omistajan vähä-älyisyys ja snobbailu mieleen kuin protesti maahantuojan / huollon huonoa asiakaspalvelua kohtaan. Henkilökohtaisesti arvostan sen verran näitä erikoisautoja, että en moiselle omistajalle luovuttaisi edes ajokorttia.. :evil:

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 14:33
Kirjoittaja routasydän
Smacket kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.
Jotenkin tälläisestä toiminnasta tulee lähinnä omistajan vähä-älyisyys ja snobbailu mieleen kuin protesti maahantuojan / huollon huonoa asiakaspalvelua kohtaan. Henkilökohtaisesti arvostan sen verran näitä erikoisautoja, että en moiselle omistajalle luovuttaisi edes ajokorttia.. :evil:
No joo, hienoja autoja, mutta kuitenkin vain autoja, ja vieläpä tuotannossa olevia, ei ns klassikoita. Eli rahalla korvattavissa ja sitähän kaverilla ilmeisesti on.

Mitä tämän kaverin sitten olisi pitänyt tehdä? Ilmeisesti oli porras portaalta ollut yhteydessä aina volkkarin ylimpään johtoon saakka saamatta vastinetta (toki tässä vain tarinan toinen puoli). Tälla tavalla kaveri sai kyllä nyt asialleen melkoisen huomion, mikä ilmeisesti oli tarkoituskin. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Ja jos oman autonsa haluaa paskaksi laittaa niin anti mennä vaan, etenkin jos sillä toimenpiteellä jotain vielä saavuttaa. Tempaus tuskin vaikuttaa lambojen myyntiin tai haluttavuuteen, mutta tod näk huomioidaan konsernin sisällä paremmin kuin jo yritetyt viralliset valitusreitit.

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 15:01
Kirjoittaja EBITDA
Hatarasti muistan lukeneeni (olisikohan ollut vanhasta kunnon V8-Magazinesta joskus 80-luvulla), että jenkeissä joku paikallinen rakennusurakoitsija nosti heikosta laadusta/huonosta palvelusta sisuuntuneena uuden karhean pikku-Caddynsa nosturin nokkaan valtatien ylle roikkumaan muutamaksi päiväksi Älä osta Cadillacia -kyltein varustettuna. Pikku-protesti sekin.
routasydän kirjoitti:
Smacket kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.
Jotenkin tälläisestä toiminnasta tulee lähinnä omistajan vähä-älyisyys ja snobbailu mieleen kuin protesti maahantuojan / huollon huonoa asiakaspalvelua kohtaan. Henkilökohtaisesti arvostan sen verran näitä erikoisautoja, että en moiselle omistajalle luovuttaisi edes ajokorttia.. :evil:
No joo, hienoja autoja, mutta kuitenkin vain autoja, ja vieläpä tuotannossa olevia, ei ns klassikoita. Eli rahalla korvattavissa ja sitähän kaverilla ilmeisesti on.

Mitä tämän kaverin sitten olisi pitänyt tehdä? Ilmeisesti oli porras portaalta ollut yhteydessä aina volkkarin ylimpään johtoon saakka saamatta vastinetta (toki tässä vain tarinan toinen puoli). Tälla tavalla kaveri sai kyllä nyt asialleen melkoisen huomion, mikä ilmeisesti oli tarkoituskin. Jos ei hyvällä niin sitten pahalla. Ja jos oman autonsa haluaa paskaksi laittaa niin anti mennä vaan, etenkin jos sillä toimenpiteellä jotain vielä saavuttaa. Tempaus tuskin vaikuttaa lambojen myyntiin tai haluttavuuteen, mutta tod näk huomioidaan konsernin sisällä paremmin kuin jo yritetyt viralliset valitusreitit.

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 15:09
Kirjoittaja WWWVespa
^^Eiköhän ketjussa ole käyty läpi, mikä ja miksi meni pieleen sekä mitä tehdä jatkossa paremmin.

Eihän tuollainen purkaus kaikkein hienoin tapa asioiden hoitamiseen ole, mutta ei kyllä varmaan ole esimerkiksi Paganin käänteinen mainoskampajakaan. :silly:

Lähetetty: 16 Maalis 2011, 22:16
Kirjoittaja A Bart
EBITDA kirjoitti:Hatarasti muistan lukeneeni (olisikohan ollut vanhasta kunnon V8-Magazinesta joskus 80-luvulla), että jenkeissä joku paikallinen rakennusurakoitsija nosti heikosta laadusta/huonosta palvelusta sisuuntuneena uuden karhean pikku-Caddynsa nosturin nokkaan valtatien ylle roikkumaan muutamaksi päiväksi Älä osta Cadillacia -kyltein varustettuna. Pikku-protesti sekin.
Eikös tuossa ollut silloin juttua/suivaantumisen aihe siitä kuuluisasta bensakoneesta väsätystä 5.7 diiselistä?