pitkämies kirjoitti:Tämä haave olisi pitänyt toteuttaa jo kauan sitten. Suamesta ei tahdo löytyä, ja Natsien tarjonta on joko roskaa/huippua.....Hyvien hinnat on jo lähteneet kipuamaan. 10000-13000e ostaa kaiketi hjuvän.... Monta vuotta sitten monta tonnia vähemmän..... Mielellään Prima-serie iliman kattia....."Blu-Golfo", Pelle Nero "Poltrona Frau"......Sopis Thesiksen kaveriks....
Eikös sulle tule bolletino?
Sieltä saattasi löytyä 8.32 ahdettuna volumexillä (no ei, kun joku jenkkiruuvi)
^ Ei tule.....ÖÖ...olikos se nyt sit Club Lancia Finlandin....vai Pitänyt liittyä jo iät ja ajat mutku olen niin saamaton....Ja juu kyl mä tuon yksilön olen bongannut....Kauniisti on rakennettu, mut alkuperäinen kiehtoisi enemmän....
Tuossa juuri katselin Discoverylta Wheeler Dealersin uusia jaksoja, jossa Cerberan kunnostivat. Siinä oli putkirunko aivan mätä, eikä todellakaan näyttänyt kivalta urakalta purkaa koppaa ympäriltä. Tokihan WD:n show-hengessä tapahtui helposti, yksinkertaisesti ja alle tunnissa .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Se on ihan hieno jakso, mukava kattella. Nehän toteavat rungon olevan niin mätä että hankkivat vaan uuden suosilla. En sitten tiedä miten tuo Suomessa olisi virallisesti tehtävissä, kun runko on se perusosa, jossa on runkonumero yms.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Mulla taitaa olla aika vaatimattomat toiveet autojen suhteen, ainakin mitä hintaluokkaan tulee. Onhan noi miljoonan markan Fefet ja lambot upeita laitteita ja fanitan kyllä ihan runsaasti, mutta ei silti osaa kehittää moisista mitään "pipe dream"-juttua. Autot kun on tehty ajettaviksi eikä samettilakanan alla piiloteltaviksi, joten aika tylsästi(?) meikäläisellä on tämän tyyppisiä laitteita hankintalistalla...
Noita Ferrari moottorisia Maserateja saa todella halvalla Euroopasta, se neliovisuus tappaa auton jälleenmyyntiarvon. Mutta se autovero ei Suomessa laske jostainsyystä, nyt taitaa tulla 100% autoveroa ostohintaan nähden.
^ Suomalaiset arvostavat niin tolkuttomasti Maseratia että hinnat ei vaan laske Varmaan aika monelle normi kadunkulkijalle tulee yllätyksenä että Maserati on pitänyt jälleenmyyntihintansa huomattavasti saman aikakauden saksalaisia, saman hintakategorian vehkeitä paremmin.
Pänniin nuo verot, kun hinnat olisivat Euroopassa jo ihan inhimillisillä tasoilla
^ Jos Saabismi iskee niin tämä olis "SE" hankinta (Itsellä ollut neljä Saabia )....Tuommoinen kaksivärinen vaaleilla nahkapenkeillä ja kattoluukulla varustettu Turbo pyöri aikoinaan Tampereella. Nyt tietenkin hävinnyt jäljettömiin...
^^Piti vähän kaivella arkistoja....TM 12/83.....K.O SAAB Turbo Apc vertailussa vastaan Volvo 240 Turbo, Mitsubishi Galant Turbo, BMW 520i...... Saab sijoittui vertailun kakkoseksi seuraavilla kommenteilla; "Saabia voidaan pitää syyllisenä turbovillitykseen, joka on temmannut mukaansa niin autonvalmistajat kuin ostajatkin. Saab on vielä askeleen edellä APC-järjestelmänsä ansiosta(Säätelee moottorin kuormitusta ja pyrkii vähentämään nakutusta ohivirtausventtiiliä avaamalla...) Voi vain arvata mitä mahdollisuuksia Turbon ja mikroprosessorin yhdistelmä vielä voikaan tarjota! Paljon parjattu Turbo-Saab on tekniikaltaan ja ominaisuuksiltaan huipputason auto." Ah!! 80-lukua........mmmmm.......
pitkämies kirjoitti:Tuommoinen kaksivärinen vaaleilla nahkapenkeillä ja kattoluukulla varustettu Turbo pyöri aikoinaan Tampereella. Nyt tietenkin hävinnyt jäljettömiin...
Mihin maailman aikaan? Kaverin isällä oli just tuollainen (yllätys, yllätys!) työsuhdeautona Tampereen seudulla joskus vuonna 85 tai jotain. Nahkapenkeistä ei ole varmaa mielikuvaa, mutta muuten kaikki täsmää.
Ja jottei lipsuttaisi otsikosta: minua jäi vähän vaivaamaan se Avantime...
Täällä on melko pahaksi päässyt Morgan 3 Wheeler -kuume jatkunut hetken aikaa.. Gulf Edition olisi erityisen maukas kesärassi. Onneksi(?) kuumeesta eroon pääsyä rajoittaa hinta, ja eihän täältä löydy edes maahantuontia. Kai tuon kilpiin tässäkin maassa saisi, tiedä sitten kuinka paljon verottaja haluaisi moisesta rankaista..
^ Sama homma, eikä videoiden katsominen paljon helpota. Juu, on kyllä tullut katsottua dealership locations jostain syystä muutamaan otteeseen.. Tukholmasta ei toki olisi paha homma käydä hakemassa. Että eiköhän käydä tekemässä reissu?
pitkämies kirjoitti:Tuommoinen kaksivärinen vaaleilla nahkapenkeillä ja kattoluukulla varustettu Turbo pyöri aikoinaan Tampereella. Nyt tietenkin hävinnyt jäljettömiin...
Mihin maailman aikaan? Kaverin isällä oli just tuollainen (yllätys, yllätys!) työsuhdeautona Tampereen seudulla joskus vuonna 85 tai jotain. Nahkapenkeistä ei ole varmaa mielikuvaa, mutta muuten kaikki täsmää.
90-luvun alussa kun kakarana asuin Tampereen Härmälässä oli siellä jollain tuommoinen kaksiovinen nahkoilla. Isällä ollut oli viisiovinen kangaspenkeillä. Oli kangasjakkarat muuten lisävaruste...
Muistan edelleen kun noin viisivuotiaana pikkunassikkana isän ja pikkuveljen kanssa käytiin ensimmäisen kerran ajelulla, oli suunnilleen maailman makein auto
Alexander Borgå kirjoitti:Koska itsekin olen kasarin lapsi, on listalla mm.
Pösö 205 T16
Lancia Delta Integrale
Williams Clio ja tietysti
Maserati QP
Siinä on hieno lista tällekkin 80-luvun lapselle!
Toki 205 Pösöksi riittäisi siisti alkuperäinen 1.9Gti:kin ja Delta saisi olla joku Evoluzione.. En yhtään laittaisi vastaan. Williamssi Cliossakin joku kiehtoo eikä hankintahinnatkaan oli aivan pilviin vielä karannut. (nimimerkillä: Kloppi joka on ottanut melkein 7000€ lainaa kakkosGolffiin... Maksettu onneksi jo..)Maseratiksi jotain 90-luvun Chibliä tai Shamaania. Tai ehkä se 3200GT:kin tuosta 2000-luvun jälkeen menisi.
stoichiometric kirjoitti:^noita ritmoja tosiaankin on runsaasti kaupan/liikentessä
Oliskohan niitä I-koppaisia 125:sia vissiin pari liikenteessä... Ja se yksi musta oli joku vuosi sitten kaupan. Tosin maahantulleista yksilöistä taitaa suurin osa olla jollaan muotoa tallessa - niistä tosin en tiiä jotka on rallipolulle on vuosien saatossa rakennettu (kolmesta aidosta on mielestäni ainakin tehty F-ryhmäläinen).
Jos Pele tollaasta haluaa niin melkeen katselisin ulkomaista tarjontaa... Ja hinnat ei ainakaan laskusuunnassa ole joten tuskin kandee hirveesti aikailla.
stoichiometric kirjoitti:^noita ritmoja tosiaankin on runsaasti kaupan/liikentessä
Oliskohan niitä I-koppaisia 125:sia vissiin pari liikenteessä... Ja se yksi musta oli joku vuosi sitten kaupan. Tosin maahantulleista yksilöistä taitaa suurin osa olla jollaan muotoa tallessa - niistä tosin en tiiä jotka on rallipolulle on vuosien saatossa rakennettu (kolmesta aidosta on mielestäni ainakin tehty F-ryhmäläinen).
Jos Pele tollaasta haluaa niin melkeen katselisin ulkomaista tarjontaa... Ja hinnat ei ainakaan laskusuunnassa ole joten tuskin kandee hirveesti aikailla.
Tuos ois aika helmi: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fi ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometritkin kohdillaan.
No,jospa tyydyn vain haaveilemaan,ja koitan pitää nykyiset vermeet jonkinlaisessa kunnossa.
Olenko yksin perversioni kanssa vai omaako joku muukin kiinnostusta Continental GT:een?
Moisen näin juuri tänään tampereella....Istuin Lahdenperän Shellin terassikaffeella kun moottoritielle lähti nousemaan musta Conti GT......Aika hillitysti kuski kiihdytti mutta murina kuulosti mukavalta...
^
Olet
En voi mitään, mutta nyky Bentleyistä tulee jotenkin paha maku suuhun. Nuo SS Konsultingin luomat ovat sujuvasti raiskanneet sekä W.O:n alkuperäisen, että Rolls Royce vuosien Bentleyn, IMHO.
Tazio kirjoitti:^
Olet
En voi mitään, mutta nyky Bentleyistä tulee jotenkin paha maku suuhun. Nuo SS Konsultingin luomat ovat sujuvasti raiskanneet sekä W.O:n alkuperäisen, että Rolls Royce vuosien Bentleyn, IMHO.
-Tazio
Tätä pelkäsinkin......varsinkin kun olen aika lailla samaa mieltä asiasta ! Herrasmiehen valinta taitaisi kallistua Turbo R:ään, Arnage T:een tms.....
Tähän mennessä on tullut ostettua pari autoa niistä mitä olen aina halunnut: Talbot Horizon ja Alfa 147 diesel. Enää tarvitsee ostaa Brera, 159 ja Chevrolet Suburban. Viimeseen ei tosin riitä kortti .
Mitäs raati on mieltä jos salaa mielisi tällaista keksintöä seuraavaksi käyttö/harrasteautoksi? Juu se ei ole Italialainen mutkun alkaa Italo-vaihtoehdot olla aikas ohuessa......Breraa olen miettinyt mutta se on auttamattoman ahdas siitä ei pääse mihinkään, QP IV on täydellisen upea mutta en voisi kuvitella suolaavani moista ympärivuotisesti(vitoskoriin ei vaan riitä lantit ja samat perustelut kuin edellä), 159 on ihan komea muttamutta.....Jaguarissa materialisoituu mielestäni hyvä teho/paino-suhde (alukoppa jotain 1650kg/~400hv = ei tarvi esittää mitään kenellekään), klassinen neliovinen kaunis "Sedan", tyylikäs sisustus ja varusteita riittävästi. Ei maailman harvinaisin kioski mutta kyllä XJ kääntää aina oikeita päitä......Ajatuksia? Kommentteja?
Tuossa yksi XJ majailee naapuritalon parkkipaikalla. Monesti ohi ajaessani olen miettinyt, ja ipanoillekin ääneen sanonut, että tuollaisen iskä voisi ostaa, jos rahaa olisi. En siis minä ainakaan paheksuisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Henkilökohtaisesti tutkisin mahdollisuuksia venyttää budjettia ja ostaa vuoden-pari uudemman. X308 on nimittäin Komee, mutta X350 on vaan Vielä Komeempi.
En silti tippaakaan epäröisi ajaa X308:lla, etenkään XJR:llä, sen enempää töihin kuin Tuusulaan kebabillekaan. Mutta jos tuollaisen haet, niin sulla on suorastaan velvollisuus esitellä se Britit Kohtaassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Jos italialaisia autoja ei olisi olemassa, ajaisin britillä. Ensimmäistä Lanciaa ostaessa vakavin toinen vaihtoehto oli Rover 820, mutta siinä häiritsi se "20". Tämä tulkittakoon siis suositukseksi Jaguarille, vaikka niitä tuleekin vastaan joka nurkalla.
Jaggen ja alfan omistavat jostain syystä aikas usein löytävät sympatiaa toisistaan... yksi esimerkki http://www.jagclub.net/keskustelu/viewt ... jagge+alfa
Ja hieno peli tollanen XJR, itsekkin hikoilin aikanaan alfan vaihtoa tuollaiseen mutta päädyin kuitenkin siihen että ajellaan molemmilla merkeillä eikä kaduta pätkääkään. Fiilishän noissa on ihan erilainen mutta ah, niin hieno molemmissa
Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen Alfa Romeo Montreal. Toki muitakin on, jotka pääsevät samaan sarjaan, mm: Datsun 240Z, Lancia Stratos, Lancia 037, Lancia Montecarlo, Beta Coupe jo onkin, Ferrari 308/328, Lancia Fulvia HF Coupe, Alfa Romeo 1750/2000 GTV, ensimmäisen sukupolven Celicat (semmoinen minulla joskus olikin jo) ja tietenkin tämmöinen ihan superrealisinen eli Ferrari 250 GTO