"Fiat Chrysler Automobiles omaa jo pitkällä olevat suunnitelmat esimerkiksi täyssähköisen Fiat 500 -mallin suhteen, mutta näiden oletetaan olevan jäissä yhdistymiseen saakka. Tämän jälkeen suunnitelma voitaisiin toteuttaa PSA:n CMP-pohjalevyn avulla. "
mitähän tämä tarkoittaa? autohan on jo valmis ja eri variaatiotkin...
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
"BRUSSELS (Reuters) - Fiat Chrysler and French rival PSA gained EU antitrust approval on Monday for their $38 billion merger to create the world’s No.4 carmaker after pledging to boost Japanese rival Toyota Motor."
The two companies that would form the world’s fourth-largest automaker are aiming to seal the deal by the end of January, according to people familiar with the matter.
^ ja ^^
Hyvä, että meni läpi. Vaikka olenkin huolissani, homman kaatuminen nyt olisi t-näköisesti kylmempää kyytiä fca’lle kuin ranskalaisten ja kiinalaisten kanssa jatkaminen.
Tuo lopullinen vääntö noista pienistä pakettiautoista on mielenkiintoinen, nyt siis sitoudutaan jatkamaan yhteistyötä Toyotan kanssa. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa, muuta kuin, että Toyota saa jatkossakin brandata psa-vaneja?
Vai löysikö joku tarkempaa tietoa aiheesta?
Viimeisten 60 vuoden aikana laatu on mielestäni ihan pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan - ei liian suurin loikkkauksin - parantunut. Tarpeeksi ja enemmän vai vähemmän kuin kilpailijoilla, onkin toinen juttu?
Peki kirjoitti:Viimeisten 60 vuoden aikana laatu on mielestäni ihan pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan - ei liian suurin loikkkauksin - parantunut. Tarpeeksi ja enemmän vai vähemmän kuin kilpailijoilla, onkin toinen juttu?
Lähinnä kilpaijoihin verrattuna meinasin, enkä pelkästään FCA:ta, siitä ei ole mulla tarpeeksi kokemusta että voisi hirveästi huudella.
PSA:lla laatu taas on takavuosiin verrattuna jossain mielessä huonontunut, etenkin useimmat 2010-luvun bensamoottorit mainitakseni, eikä Pösön 2000-luvulla suunnitellut autotkaan pääsääntösesti mitään huipputuotteita laadullisesti ole.
Mutta jos vaikka nyt olisi se aika että yhdistävät ne parhaat ominaisuudet eikä vain miten halvimmalla saadaan.
"Modern, hybrid and electric Jeep, Fiat and Alfa Romeo cars will start leaving the Tychy factory in 2022. An investment worth 755 million zlotys with the prospect of a multiple increase in investment is a crowning proof of the markets' confidence in Poland."
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Fiat ja Abarth Olivier Francois
Lancia Luca Napolitano
Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato (earlier in PSA)
Maserati Davide Grasso
Chrysler ja Dodge Timothy Kuniskis
Jeep Christian Meunier
Peugeot Linda Jackson (earlier in Citroen)
Citroen Vincent Cobée
DS Beatrice Foucher
Opel Michael Lohscheller (as earlier)
•Jean-Philippe Imparato is the new brand chief executive.
He's the ex-Peugeot vice-president and Tavares' right hand man, also holding now the title of "Synergies Referent", as the expression "sister cars" was mentioned several times in yesterday's press conference.
kohta on varmaa joo Alfakin sitten Pösö.-.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
"...Lanciaa ollaankin nostamassa samaan sarjaan Alfa Romeon DS:n kanssa. Virallisesti Stellantis ei ole Lancian kohtalosta pukahtanut paljoakaan, mutta tarkkasilmäiset ovat tutustuneet yhtiön listaamaan ajoneuvomerkkien arvokategoriaan, Carscoops-sivusto uutisoi.
Siinä Lancia komeilee samalla premium-listalla yhdessä Alfa Romeon ja DS:n kanssa."
^Upealtahan tuo kuulostaa Lancian kannalta! Eikä välttämättä olisi haastavaa kehittää Lancialle mallistoa. Ypsilonin kylkeen vaikka pieni citymaasturi ja joku isompi ja sitten Thema sekä Delta? Suurella mielenkiinnolla jäädään odottamaan uutisia.
Alfaan ja Maseratiin kuulemma "panostetaan merkittävästi" joka voi tällä kertaa pitää paikkaansa. Toivotaan että Alfa saisi vihdoin uutta nostetta ja laajan malliston!
Nuova Thema oli sentään hyvä auto, toisin kuin 200:esta badgetettu Flavia, johon valittiin keskinkertaisen suorituskyvyn ja reippaan kulutuksen yhdistävä teollisuusmoottori.
DS:llä ja Lancialla lienee tulevaisuudessa enemmänkin yhteistä. Ensin mainitulta puuttuu historia, jälkimmäiseltä mallit.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Noh, Lancia-brändättyjä pösöjä odotettavissa. Ehkä silti parempi kuin Lancia-brändätty Chrysler 300...
Äläsny. Olin hyvin hilkulla laittamassa tuollaista, mutta oli järkevästi saatavilla vain dieselillä ja sen huvivero oli ihan liikaa. 3.6 V6 Pentastar-versiota olisi tietenkin Saksasta saanut, mutta sitten kuitenkin Giulia vei voiton. En kadu, mutta tarttis vähän enemmän pätäkkää säilöä kaikki haluamansa lelut...
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ei mikään uutinen, vaan havainto maahantuojan nettisivuun fcaautofinland.com liittyen: etusivulla on kuvat maahantuojan edustamien automerkkien logoista, jota toimivat linkkeinä. Linkit avaavat kunkin merkin Liettuan sivun. Liettuan maatunnus URL-osoitteessa on lt. Italian URL-maatunnus on it.
Maahantuojat vaihtuu, mutta tekemisen laatu säilyy.
Näin joskus ennen tätä Stellantis-kuviota unessa, että Toyota Auto Finlandin Maakunnan Autossa Seinäjoella huollatin Giuliaa ...
Kuvitelkaa jos ... äh tai ei kannata.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Maahantuojat vaihtuu, mutta tekemisen laatu säilyy.
Näin joskus ennen tätä Stellantis-kuviota unessa, että Toyota Auto Finlandin Maakunnan Autossa Seinäjoella huollatin Giuliaa ...
Kuvitelkaa jos ... äh tai ei kannata.
Olen kyllä tyytyväinen toistaiseksi ESS:n palveluun ja osaamiseen. Saas nähdä jos tulee jotakin haastavampaa esiin...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Stellantiksen face sivuilla on englantia ja ranskaa, laitoin palautetta että missä Italian kieli....ei hirveesti kuumota lukea jotain ranskankielisiä juttua siellä, tai oikeammin se ponnahti tohon uutisvirtaan näkyville....
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02