Sivu 4/4

Lähetetty: 12 Touko 2009, 15:24
Kirjoittaja heme
Ei ole Suomessa yhtään. Lähimmät Ruotsissa.

http://home.planet.nl/~evdbeek/sztabel.html

Lähetetty: 12 Touko 2009, 15:54
Kirjoittaja gYdEbUh
heme kirjoitti:Mitenkähän tulli laskee autoveron jos toisi Saksasta Alfan RZ/SZ:n. Mikähän olisi vertailuauto?
Alfa RZ/SZ:hän on Alfa 75 3.0 V6 hienolla korilla ja sisustalla sekä piristetyllä koneella, joten ei sitä hirveän kalliiseen urheiluautoon voi verrata. Periaatteessa GTV 3.0 24v on hyvin lähelle sama asia, mutta ei nyt kuitenkaan. Jonkun vastaavan Maseratin on jo käytävä verrokiksi, ja nehän ei noin vanhana ole kalliita.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 16:12
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Muistelisin että oli aikanaan hinnoiteltukkin Suomeen. Joku tarinahan väittää jossain tuollaisen olleen näytilläkin mutta eivät saaneet myytyä ja menivät Ruotsiin.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 17:22
Kirjoittaja Pavunlaskija
heme kirjoitti:Ei ole Suomessa yhtään. Lähimmät Ruotsissa.

http://home.planet.nl/~evdbeek/sztabel.html
Muutama viikko sitten kävin 156 farkun hakemassa Belgiasta ja samassa liikkeessä oli myös SZ myynnissä.

http://www.gta-italiancars.be/fr/index. ... il&auto=37

Oma budjetti jäi vähän vajaaks (aika todella paljon) ettei varaa ollut ottaa myös SZ mukaan, mutta oli kyllä kiva ihastella luonnossa. Liikkeessä oli pari heppua myymässä. Toinen oli motorsport ihmisiä ja ajeli GTA:lla ratasarjaa. Väitti ennen omistaneensa kolmannen ikinä valmistetun SZ:n, mutta myyneensä rataharrastusta rahoittaakseen pois. Tiedä oliko totta, mutta mukava oli autoista turista. Samassa liikkeessä oli myös muuta erikoisempaa kalustoa mm. kolme entistä Italian poliisin Alfaa vilkuilla ja kaikilla.

Lähetetty: 12 Touko 2009, 18:38
Kirjoittaja Rasvis
heme kirjoitti:Mitenkähän tulli laskee autoveron jos toisi Saksasta Alfan RZ/SZ:n. Mikähän olisi vertailuauto?
Tätä on joskus tullut mietiskeltyä. Jos olisi uusi Brera niin vero ei kohta 20-vuotiaalle autolle olisi kummoinen. Jos taas verrattaisiin johonkin samanikäiseen, toisenmerkkiseen autoon niin 90-luvun alun BMW 325i Coupé olisi periaatteessa aika lähellä. (kohta sataa kiviä...)

Kummankin vaihtoehdon mukaan verot olisivat hyvinkin inhimilliset. Mutta jos tulli vetääkin jonkun villin kortin ja päättää että harvinaisuuden vuoksi verrokki onkin jotain eksoottisempaa, niin...?

Lähetetty: 13 Touko 2009, 09:34
Kirjoittaja Tommi
RZ/SZ on itselläkin ollut (kaukaisissa) haaveissa.

Tarinan mukaan tuollainen todella oli aikoinaan jopa esillä Suomessa.
Sama tarina kertoo, että sen hinta oli siihen aikaan todella suolainen. Tarkkaa kuvaa ei ole, mutta puhuttiin kai useista sadoista tuhansista markoista. Pelkona olisi siis, että tulli löytäisi jostain tuon alkuperäisen pyyntihinnan, vaikkei niitä yhtään myytykään.

-tommi

Lähetetty: 13 Touko 2009, 09:44
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tässä mennään ihan mutulla mutta...olisiko hinta voinut olla siinä TM:n koeajossa tai jossain TM:n autohinnastossa. Kovasti oli muistikuva että olisi ollut n.100.000mk kalliimpi kuin 75 V6.
Joskus keräsin kirppareilta yms. vanhoja autolehtiä joissa oli italoja koeajossa yms. Oli tuokin TM:ä. Erään, erittäin typerän, tapahtumasarjan johdosta ei ole enää noita vanhoja lehtiä.
Lottovoiton yms. jälkeen tulisi kyllä tuollainen ostettua. Näin normipalkkalaisena on harrasteautoksi liian kallis.

Lähetetty: 13 Touko 2009, 11:31
Kirjoittaja seppo
RZ:n hinta oli muistaakseni Suomessa n. 500 000 mk, Suomeen oli varattu yksi auto, jonka silloinen Ruotsin (ja Suomen) maahantuojaliikkeen johtaja myi takaisin Italiaan keräilijälle? Auto oli näytteillä mm. Petikossa Alfa liikkeessä. Korjaamokäsikirja löytyy sitä tarvitsevalle 8)

Lähetetty: 13 Touko 2009, 15:54
Kirjoittaja TestarosaFinland
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
heme kirjoitti:Mikähän olisi vertailuauto?
Jos taas verrattaisiin johonkin samanikäiseen, toisenmerkkiseen autoon niin 90-luvun alun BMW 325i Coupé olisi periaatteessa aika lähellä (kohta sataa kiviä)
Kyllä sataa :mrgreen:
Sitä ei saa vertailla 325een, ei senvuoksi, että se on BMW vaan sen tosi korkean hinnan sekä uutena että käytettynä. Se SZ/RZ sijoituu minun mielestäni johonkin Breran ja Mazerat GranTurosmoon välimaastoon.

Taas offtopic, Vanhassa TopGearssa sanotiin, että se on nopeampi kaarteessa kuin Ferrari Testarosa, kuuliko joku muu tästä? :shock:

Lähetetty: 13 Touko 2009, 16:38
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
http://www.youtube.com/watch?v=ReT26G7KMdI

Tälläisenä Alfa ja The Boss fanina tulee ihan kyyneleet...

Lähetetty: 25 Joulu 2009, 15:26
Kirjoittaja Q-System
Pari kuukautta on nyt tullut ensimmäistä kertaa dieselillä ajeltua (volvo :oops: ) Samalla on ajatus V6 Alfan vaihtaminen ensivuonna diesel 156:seen alkanut hiipimään mieleen.Tarjonta on Suomessa kuitenkin melko surkeaa,joten Saksanmaalta pitänee varmaan hakea.


Kumpikohan olisi järkevämpi vaihtoehto 1.9 JTD 140HV vai 2.4 JTD 140HV?
Lastun iskisin kiinni tietysti,mutta eroavatko koneet ajettavuudeltaan merkittävästi toisistaan?

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 20:50
Kirjoittaja Bisci
Jonkin värkin, siis auton, tuonti on taas pikkuisen alkanut kiinnostaa. Jos siinä olisi vähän tehokkaampi Otto-herran kehittelemä voimalaite, niin järkevän tuontipelin kriteeristö on nykyään kai seuraava:
-teho (kW) / kokonaismassa (kg) < 0,15
-co2 -rajaa ei ilmoitettu Fahrzeugbriefissä > verotetaan kokonaismassan mukaan, eli aivan tuoreet laitteet eivät tule kyseeseen.
-kokonaismassa kohtuullinen > pienempi vero%.

Satakuuskuutoset ja S-Typet ovat esim. hinnoittelultaan aika mielenkiintoisia pelejä, miksei joku vielä vanhempikin keräilyaihio. Mitäpäs löytyisi vähän kevyemmästä luokasta?

Esim. 162 kW Alfat ovat kW/kg < 0,15, eli autoveroon ei tule urheiluautokerrointa (1,5). Mutta milloinkas noita co2-arvoja alettiinkaan virallisesti ilmoitella? Kaiketi joskus 2000 - 2002? :crazyeyes:

Lähetetty: 04 Helmi 2010, 21:18
Kirjoittaja Bisci
Ja tämä löytyikin Akoake -sivustolta:

"Ensimmäinen raportointivuosi oli vuosi 2000,
mutta tuolloin seurantaan vaadittavat CO2-päästötiedot
löytyivät vain 63 prosentilta Suomessa
ensirekisteröidyistä henkilöautoista. Näiden perusteella
laskettu keskimääräinen CO2-päästö oli
181 g/km. Vuonna 2001 tiedot oli jo kaikista Suomessa
ensirekisteröidyistä tyyppihyväksytyistä
autoista."

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 08:45
Kirjoittaja Rolle
Eli 2000 ja vanhemmat menevät painon mukaan vaikka CO-merkintä löytyisikin. S-Type R on asiallinen, mutta ei taida löytyä noin vanhoja.

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 10:55
Kirjoittaja tinke
Bisci kirjoitti:-teho (kW) / kokonaismassa (kg) < 0,15
-co2 -rajaa ei ilmoitettu Fahrzeugbriefissä
-kokonaismassa kohtuullinen
Elikäs Maserati Quattroporte V8 Evoluzione (IV) vm -99 menisi sopivasti rajoihin.
247 kW/1647 kg=0,14997 < 0.15

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 10:58
Kirjoittaja fahlsjy
S-Type R on asiallinen, mutta ei taida löytyä noin vanhoja.
Näin on, mutta jos ei tarvi 4 ovea niin tuota hienoa moottoria saa 2 ovisella kuorella myös 2000 mallisena...... :-D

Asiaan liittyen niin mikä on toi urheiluautokerroin?? Kun itse omaa hankintaani 3 vuotta takaperin selvittelin niin en kyllä tuollaiseen törmännyt? Onko joku uusi juttu joka on multa mennyt ohi...

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 11:08
Kirjoittaja mattijus
fahlsjy kirjoitti: Näin on, mutta jos ei tarvi 4 ovea niin tuota hienoa moottoria saa 2 ovisella kuorella myös 2000 mallisena...... :-D

Asiaan liittyen niin mikä on toi urheiluautokerroin?? Kun itse omaa hankintaani 3 vuotta takaperin selvittelin niin en kyllä tuollaiseen törmännyt? Onko joku uusi juttu joka on multa mennyt ohi...
"Päästöihin" perustuvassa autoverouudistuksessa lisättiin autoveroon myös kateuskerroin. 3v sitten taisi verot määräytyä vielä epämääräisellä kateuslotolla ilman virallista kateuskerrointa. :mrgreen:

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 10:08
Kirjoittaja Bisci
tinke kirjoitti:Elikäs Maserati Quattroporte V8 Evoluzione (IV) vm -99 menisi sopivasti rajoihin.
247 kW/1647 kg=0,14997 < 0.15
Juu, samoin Mase 3200 Gt. Ei ole verottajan mielestä urheiluauto, ei! Ongelma Masen kohdalla on korkea kotimainen hintataso, mikä nostaa veron määrää. S-Type R lienee järkevämpi, ja jopa XK.

Mitenkäs noiden kohdalla verottaja määrittelee kotimaisen myyntihinnan?

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 10:12
Kirjoittaja Bisci
fahlsjy kirjoitti:Asiaan liittyen niin mikä on toi urheiluautokerroin?? Kun itse omaa hankintaani 3 vuotta takaperin selvittelin niin en kyllä tuollaiseen törmännyt? Onko joku uusi juttu joka on multa mennyt ohi...
Jos auton teho (kW) / kokonaispaino (kg) > 0,15, korotetaan autoveroa kertoimella 1,5.

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 13:29
Kirjoittaja Alfieri
^ TÄH! :shock: :roll: :crazyeyes:

Piti oikein tarkistaa, ettei tänään ole 1.4.

Lähetetty: 06 Helmi 2010, 15:07
Kirjoittaja fahlsjy
Juu, samoin Mase 3200 Gt. Ei ole verottajan mielestä urheiluauto, ei! Ongelma Masen kohdalla on korkea kotimainen hintataso, mikä nostaa veron määrää. S-Type R lienee järkevämpi, ja jopa XK.

Mitenkäs noiden kohdalla verottaja määrittelee kotimaisen myyntihinnan?

Niinpä, noita mekaanisesti ahdettuja kun tulee sivusilmällä hieman seurailtua niin taitaapi sellaisia olla suomen maassa tällä hetkellä kolme myynnissä.. pari uudempi koppaista ja yksi vanhempi.
Täytyi oikein tullin sivuilta käydä päivittelemässä omat tiedot tosta verotuksesta ja todellakin sieltähän nuo teho/paino laskennat ja niiden vaikutukset veron määrään löytyy.
Katsoin noita veropäätöksiä myös ja 2003 mallisesta XKR:ää oli verotettu joulukuussa n.15000 euroa. Paljon vai vähän mutta vertailla voi siihen että mun autosta on samanikäisenä maksettu v. 2007 yli 20000 euroa... tosin kovempaan veroon vaikutti varmaan myös se että toi on "tuplaärrä" jolle on vielä vaikeampi löytää vertailuhintaa edes euroopasta.
Eli jotenkinhan nuokin linjassa ovat vai onko lottokone vain arponut vahingossa noin lähelle verot??

Lähetetty: 13 Elo 2010, 13:23
Kirjoittaja mml
Olen katsellut pää vinossa muualla Euroopassa myytäviä Breroja. Aika nihkeästi niitä on tuotu Suomeen. Mobilen halvin 3.2 Q4 näytti olevan 12.999. Mitä mahtaisi olla verotusarvo tänä päivänä 2006 - 2007 ensirekisteröidyille vehkeille? Nettiautossa huutavat 32.500 - 34.900 € Q4:sta joissa kaikissa pirun pienet kilometrit.

2008 on joku uittanut -06 mallisen 2,2 JTS:n jolla oli tuolloin ajettu 41 tkm. Verotusarvoksi on tuolloin arvottu 24.500...

Lähetetty: 13 Elo 2010, 20:13
Kirjoittaja Eero
seppo kirjoitti:RZ:n hinta oli muistaakseni Suomessa n. 500 000 mk, Suomeen oli varattu yksi auto, jonka silloinen Ruotsin (ja Suomen) maahantuojaliikkeen johtaja myi takaisin Italiaan keräilijälle? Auto oli näytteillä mm. Petikossa Alfa liikkeessä. Korjaamokäsikirja löytyy sitä tarvitsevalle 8)
Mulla tuli auton mukana mapillinen Alfa-tietoutta, mm. lehtileikkeitä.
Mukana oli HS 19.1.1991 ollut Autolehtosen mainos, jossa hehkutetaan Alfa Romeo S.Z:m ensiesittelyä Suomessa. Eli yksi on tosiaan suomessa ollut.

P.S mulla on 75:ssä S.Z:n ratti :lol:

Lähetetty: 15 Elo 2010, 23:31
Kirjoittaja mml
Bisci kirjoitti:Jonkin värkin, siis auton, tuonti on taas pikkuisen alkanut kiinnostaa. Jos siinä olisi vähän tehokkaampi Otto-herran kehittelemä voimalaite, niin järkevän tuontipelin kriteeristö on nykyään kai seuraava:
-teho (kW) / kokonaismassa (kg) < 0,15
-co2 -rajaa ei ilmoitettu Fahrzeugbriefissä > verotetaan kokonaismassan mukaan, eli aivan tuoreet laitteet eivät tule kyseeseen.
-kokonaismassa kohtuullinen > pienempi vero%.

Mistä muuten johtuu että nyky systeemin aikana tuotujen 2.0 JTS koneisten GT Alfojen veroprosentiksi on lyöty 30,1% Niiden päästöt kun on muistaakseni 207 g/km ja teholuku jää alle tuon 0,15. Eikös sen pitäisi silloin olla 25,2?

Lähetetty: 16 Elo 2010, 07:29
Kirjoittaja Rolle
207g/km = 24,7 veroprosentti ja siihen alvit, eiku elvit, eiku.. päälle ja aika liki 30,1 prosentissa olla kokonaisveron osalta.

Lähetetty: 21 Loka 2010, 19:43
Kirjoittaja Inserto
Tekisi vähän mieli tuoda Brera saksasta kun hinnat on saksassa noin 15ke... veikkauksia millaisia veroja noihin tulisi jos olisi 2.2 bensa tai 2.4 diesel. Käytetäänkö tohon vertailuautona 159 kun noita ei hirveästi ole tuolta saksasta uitettu.

Lähetetty: 21 Loka 2010, 21:05
Kirjoittaja gYdEbUh
^Lienee noita Breroja sen verran Suomessa että niitä käytetään.
Itse kun toin aikanaan albumissa olevan Lanzan, taidettiin ensin käyttää verrokkina Fiat coupea, mikä olisi oikein, mutta sain pelkällä puhelinsoitolla muutettua verrokin Alfa 155:ksi sillä perusteella että tuota Deltaa tehdään myös hatchbackinä :-D

Lähetetty: 15 Joulu 2010, 23:17
Kirjoittaja Bisci
Tulli päättikin lähetellä joululahjan jo nyt: tuli autoveropäätös. Noooh Joulupäivänä alkaa sitten oikaisuvaatimuksen kirjoitus. Tällä kertaahan ei saksanreissulla tarttunut Alfa mukaan vaan toinen laatupeli.

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 05:07
Kirjoittaja doublesix
Hieno peli! Rupee Jeeppi olemaan foorumilaisten yleisin kakkosauto.

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 19:57
Kirjoittaja Bisci
doublesix kirjoitti:Hieno peli! Rupee Jeeppi olemaan foorumilaisten yleisin kakkosauto.
Joo, kyllähän Jeeppikin aiheuttaa suupielten venymistä ja nousua eri tavalla tosin kuin Alfa.

Eipä taida ihan totisia olla nuo sinunkaan ajokkisi. Kumpikin on mielessä käynyt autoa hankkiessa, ja spiideri oli keväällä vakavamminkin kierroksessa, nasta namu.

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 20:01
Kirjoittaja Suba
^Röhee peli tuo unlimited. Paljon onnea upeasta hankinnasta. Yhtä kävin itsekin testaamassa, mutta päädyin sitten GC:n.

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 20:23
Kirjoittaja Bisci
Kiitos. Pari GC:tä oli myös tsekattu varalle, mutta vastustuskyky petti heti tuon yksilön kohdalla. Taitaa GC-kuskilla olla oikean jalan nilkan ojentajalihas yhdistetty poskilihaksiin? Onnea myös!

Perhana, jeeppikuskillahan pitää näköjään olla myös spiideri!

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 20:41
Kirjoittaja Suba
^ No pitäähän sitä naama olla hymyssä kesät talvet. :wink:

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 21:11
Kirjoittaja alfa164
heme kirjoitti:Mitenkähän tulli laskee autoveron jos toisi Saksasta Alfan RZ/SZ:n. Mikähän olisi vertailuauto?
Helposti.
Teet tekaistun myynti ilmoituksen nettiautoon,ehkä lievästi hinta alakanttiin :wink:
Itse en moista tekisi,mutta täällä Luvialla isot pojat puheli moisesta tempusta jolla saadaan japanin tuonti halavalla kilpiin :roll:

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 21:34
Kirjoittaja beta
Kuinka kova vetokyky tuolla unlimitedillä on? Onnittelut upeasta autosta, tuota katsoessa tulee aina sellainen hauska macgyver-fiilis :mrgreen:

Itse olen kanssa miettinyt, että pitäisi saada jokin OIKEA maastoauto metsä- ja trailerinvetoautoksi, ei mitään uusia landcruisereita, ja sama vekotin on aina vähän jyskyttänyt takaraivossa, jos sitä vain raskisi :-D

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 22:02
Kirjoittaja Robert
Kohta varmaan pitäis tehä ihan talviauto topikki jeepeille sen verta täälläkin niistä puhutaan jo.

Itse ostaisin tämän mallisen jeepin jos autonasentajan palkat antaisi myöten http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/3339615


tuohon kyllä täytyisi saada kunnon lukot koska tuppaa vähän oleen pahassa paikassa 1-pyörä vetoisia.

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 22:26
Kirjoittaja Suba
beta kirjoitti:Kuinka kova vetokyky tuolla unlimitedillä on?
Unlimitedillä suurin perävaunumassa saa olla 3330kg ja kaksiovisella se on 1840kg.

Robert, Lukkojen puutetta paikkaa luistonrajoitin eli jarruttaa sutivaa pyörää ja keskitasauspyörästön lukko hitaan nelivedon yhteydessä takaa
vähintään kahden pyörän vedon. Eli aika jutturiin tuon saa ajaa ettei omin avuin pääse etenemään.

Lähetetty: 17 Joulu 2010, 23:59
Kirjoittaja Bisci
Suba kirjoitti:
beta kirjoitti:Kuinka kova vetokyky tuolla unlimitedillä on?
Unlimitedillä suurin perävaunumassa saa olla 3330kg ja kaksiovisella se on 1840kg.

Robert, Lukkojen puutetta paikkaa luistonrajoitin eli jarruttaa sutivaa pyörää ja keskitasauspyörästön lukko hitaan nelivedon yhteydessä takaa
vähintään kahden pyörän vedon. Eli aika jutturiin tuon saa ajaa ettei omin avuin pääse etenemään.
Eipä ole newtoneita kiskottu. Tuntuu olevan ihan eri luokkaa kuin entinen Cheroke. Ennen kaikkea sellainen vaivattomuus vallitsee. Jos ei nyt ihan tankkia pane perään poikittain, niin kevyemmät taakat siirtyilevät uuteen osoitteeseen melko huomaamattomasti. Eikä ainakaan vielä ole lunta niin paljoa, etteikö maastossa voisi liikkua huolettomasti. Niin, kun honda- ja audimiehellä rajoitin siirtää voiman lipsuvalle pyörälle, niin Jeepissä päinvastoin = toimii. Tässä esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=QeS2cFQhZ10

Lähetetty: 18 Joulu 2010, 08:25
Kirjoittaja AlfaTom
Robert kirjoitti: tuohon kyllä täytyisi saada kunnon lukot koska tuppaa vähän oleen pahassa paikassa 1-pyörä vetoisia.
Minkälaiset lukot tuohon Grandiin sitten pitäisi laittaa?

Vakiona lukot molemmissa perissä ja jakolaatikossa...

En ole kovin pahoissa paikoissa ollut vielä mutta ei tuota mihinkään offispooriin muutenkaan viitsi upottaa. Veto ja pito kyllä on riittänyt tiekäytössä.

Jos harkitsee tuollaista niin kannattaa muistaa että v.2000 käyttöönotetuista maksetaan kokonaismassan mukaan käyttömaksua. Vuotta nuoremmasta menee päästöjen mukaan.....

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 08:40
Kirjoittaja jeQQ
Ei kukaan ole Italiasta tuonut alfaa? Pikkainen ajatus tuossa hiipii takaraivoon, kun kesällä muutenkin tarkoitus mennä Italiaan.. Löytyykös netistä Italian nettiauto / vastaava?

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 22:35
Kirjoittaja Bisci
Mobile.de ja autoscout ulottuvat ihan kohtuutarjonnalla myös Italiaan. Kannattaa suhtautua latinomenttaliteetillä ilmoitettuihin km-lukemiin. Muuten varmaan saletisti natstaa, ja eikun suoraan kohteeseen.

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 23:16
Kirjoittaja jeQQ
Joo. Tuli tässä myös toinen optio mieleen. Nappaisi suoraan Saksasta alfan ja ajelisi sittenkin sellaisella tuota reissua. :)

Missäs niitä perusoppaita nyt tuommoisen saksa-auton hankintaan oli?

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 23:28
Kirjoittaja doublesix

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 23:46
Kirjoittaja jeQQ
Jees, tuohan on hyvä. Osaako joku antaa vinkkiä, kuinka olisi mahdollista tehdä noin kuukauden lomareissu Euroopassa Saksasta ostetulla autolla? Riittääkö pidempi vakuutus?

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 01:13
Kirjoittaja niki
Eikös niitä punaisia vientikilpiä saa jopa vuoden mittaisella voimassaololla, eli tuo kuukauden matkustelu ei pitäisi olla mikään ongelma...

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 11:18
Kirjoittaja jeQQ
Ookkei. Sit jos joku vielä osaisi vinkkailla paikkaa, mistä saisi tietoon tuon vakuutuksen hinnan? Voisi alkaa pikkuhiljaa laskeskelemaan..

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 22:56
Kirjoittaja Bisci
Kilvet ovat yleensä joko 5 pv tai 3 kk.

Itse olen ottanut aina kotimaisen kaskon heti kaupanteon jälkeen. Olemme sopineet vakuutusyhtiön asiamiehen kanssa etukäteen, että soitan auton merkin, mallin, km-lukeman, valmistenumeron ja siirtokilpien tunnuksen. Sitten vaan kasko vaihdetaan Suomi-rekkarille. Ihan tepsivä juttu.

Toinen asia: on ollut rauhallisempi mieli matkailla uudella ja oudolla pelillä kun on ollut Autoliiton AL-turva. Maksaa muistaakseni nelisenkymppiä.