
Tämon vitsi-ketju
Valvoja: Moderators
Re: Tämon vitsi-ketju

- Liitteet
-
- IMG-20180105-WA0001.jpg
- (62.74 KiB) Tiedosto ladattu 9203 kertaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Tähän on maailma mennyt!



- Liitteet
-
- IMG-20180109-WA0002.jpg
- (96.83 KiB) Tiedosto ladattu 9078 kertaa
Tämon vitsi-ketju
^^ tuo on sitä sukupuolineutraalia shittiä. 
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Tämon vitsi-ketju
Shittiä nimenomaan!AVe kirjoitti:^^ tuo on sitä sukupuolineutraalia shittiä. :

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Tuo on sitä tahallista väärinymmärrystä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Ehkä tämäkin sopii ketjuun?
Eilen oli uutisena, miten Helsingissä on keksitty hieno, uusi, idea. Ihmisten liikkuvuuden ja bisnesmaailman toiminnan parantamiseksi muualta Suomesta tulevien junamatkustajien pitäisi päästä nykyistä nopeammin lentokentälle. Tätä varten pitäisi rakentaa ns. lentorata eli suora ja nopea yhteys lentokentän ja Helsingin keskustan välille. Lentoranta kytkeytyy toisesta päästään päärataan, joten osa pääradan junista voisi koukata sen kautta.
Jaa, missä se vitsi on?
Tämä lentorata oli esillä Kehärataa suunniteltaessa. Eli reitti on jo olemassa, mutta se on hidas, koska sitä ajetaan joka asemalla pysähtyvillä paikallisliikenteen junilla. Lentorata olisi siis ollut sama asia kuin toisen raideparin, "ohituskaistan", lisääminen Kehäradan kylkeen. Idea oli esillä kun Kehärataa suunniteltiin, mutta Helsingissä koko ratahanke lisäraitein tai ilman ei tuntunut kiinnostavan pätkääkää. Pääsihän lentokentälle bussillakin. Tosin yksi reaktio sentään nähtiin - kun joku kehtasi ehdottaa, että osa pääradan junista koukkaisi Kehäradan kautta (vaikka kaukoliikenteen käyttöön varattu "ohituskaista" puuttuisikin), niin vastaus oli selkeä "EI MISSÄÄN NIMESSÄ" ja "keskustelu tästä loppuun nyt tähän" mitä "vapaan tiedonvälityksen äänitorvi" HS kirjaimellisesti noudattikin. Eli asenne oli, että KAIKEN muualta maasta tulevan matkustajaliikenteen on syytä koukata keskustan kautta. Koska näin on ennenkin ollut.
Kehäradan ohella rakennetut lisäraiteet ilman asemalaitureita eivät varmaan olisi hankkeen kustannuksia mahdottomasti nostaneet. Vaan jos nyt ruvetaan lisaraiteita rakentamaan, lysti maksanee enemmän kuin alkup. rata, kun joudutaan työskentelemään toiminnassa olevan radan kyljessä, asemat on jo rakennettu ja taloa nousee asemien ympäristöön.
Eilen oli uutisena, miten Helsingissä on keksitty hieno, uusi, idea. Ihmisten liikkuvuuden ja bisnesmaailman toiminnan parantamiseksi muualta Suomesta tulevien junamatkustajien pitäisi päästä nykyistä nopeammin lentokentälle. Tätä varten pitäisi rakentaa ns. lentorata eli suora ja nopea yhteys lentokentän ja Helsingin keskustan välille. Lentoranta kytkeytyy toisesta päästään päärataan, joten osa pääradan junista voisi koukata sen kautta.
Jaa, missä se vitsi on?
Tämä lentorata oli esillä Kehärataa suunniteltaessa. Eli reitti on jo olemassa, mutta se on hidas, koska sitä ajetaan joka asemalla pysähtyvillä paikallisliikenteen junilla. Lentorata olisi siis ollut sama asia kuin toisen raideparin, "ohituskaistan", lisääminen Kehäradan kylkeen. Idea oli esillä kun Kehärataa suunniteltiin, mutta Helsingissä koko ratahanke lisäraitein tai ilman ei tuntunut kiinnostavan pätkääkää. Pääsihän lentokentälle bussillakin. Tosin yksi reaktio sentään nähtiin - kun joku kehtasi ehdottaa, että osa pääradan junista koukkaisi Kehäradan kautta (vaikka kaukoliikenteen käyttöön varattu "ohituskaista" puuttuisikin), niin vastaus oli selkeä "EI MISSÄÄN NIMESSÄ" ja "keskustelu tästä loppuun nyt tähän" mitä "vapaan tiedonvälityksen äänitorvi" HS kirjaimellisesti noudattikin. Eli asenne oli, että KAIKEN muualta maasta tulevan matkustajaliikenteen on syytä koukata keskustan kautta. Koska näin on ennenkin ollut.
Kehäradan ohella rakennetut lisäraiteet ilman asemalaitureita eivät varmaan olisi hankkeen kustannuksia mahdottomasti nostaneet. Vaan jos nyt ruvetaan lisaraiteita rakentamaan, lysti maksanee enemmän kuin alkup. rata, kun joudutaan työskentelemään toiminnassa olevan radan kyljessä, asemat on jo rakennettu ja taloa nousee asemien ympäristöön.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Tämon vitsi-ketju

- Liitteet
-
- C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_IMG-20180110-WA0008.jpg
- (108.36 KiB) Tiedosto ladattu 8524 kertaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Jenkkipoliisi ampumaharjoituksissa. 

- Liitteet
-
- IMG-20180109-WA0003.jpg
- (97.96 KiB) Tiedosto ladattu 8522 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Kaukojunien koukkaaminen kehärataa pitkin lentoasemalle ei ole mahdollista, joten sikäli siitä keskusteleminen on täysin hyödytöntä. Lisäraiteiden ja kolmioraiteen rakentaminen kehäradalle olisi ehkä voinut olla vaihtoehto lentoradalle (en tiedä onko sellaista koskaan vakavissaan suunniteltu), mutta se olisi huomattavasti hitaampi vaihtoehto kuin suunniteltu lentorata, joka olisi nimenomaan nopea yhteys, ei vain vaihdoton. Eivät siis ole alkuunkaan "sama" asia.insinörtti kirjoitti:Ehkä tämäkin sopii ketjuun?
Eilen oli uutisena, miten Helsingissä on keksitty hieno, uusi, idea. Ihmisten liikkuvuuden ja bisnesmaailman toiminnan parantamiseksi muualta Suomesta tulevien junamatkustajien pitäisi päästä nykyistä nopeammin lentokentälle. Tätä varten pitäisi rakentaa ns. lentorata eli suora ja nopea yhteys lentokentän ja Helsingin keskustan välille. Lentoranta kytkeytyy toisesta päästään päärataan, joten osa pääradan junista voisi koukata sen kautta.
Jaa, missä se vitsi on?
Tämä lentorata oli esillä Kehärataa suunniteltaessa. Eli reitti on jo olemassa, mutta se on hidas, koska sitä ajetaan joka asemalla pysähtyvillä paikallisliikenteen junilla. Lentorata olisi siis ollut sama asia kuin toisen raideparin, "ohituskaistan", lisääminen Kehäradan kylkeen. Idea oli esillä kun Kehärataa suunniteltiin, mutta Helsingissä koko ratahanke lisäraitein tai ilman ei tuntunut kiinnostavan pätkääkää. Pääsihän lentokentälle bussillakin. Tosin yksi reaktio sentään nähtiin - kun joku kehtasi ehdottaa, että osa pääradan junista koukkaisi Kehäradan kautta (vaikka kaukoliikenteen käyttöön varattu "ohituskaista" puuttuisikin), niin vastaus oli selkeä "EI MISSÄÄN NIMESSÄ" ja "keskustelu tästä loppuun nyt tähän" mitä "vapaan tiedonvälityksen äänitorvi" HS kirjaimellisesti noudattikin. Eli asenne oli, että KAIKEN muualta maasta tulevan matkustajaliikenteen on syytä koukata keskustan kautta. Koska näin on ennenkin ollut.
Kehäradan ohella rakennetut lisäraiteet ilman asemalaitureita eivät varmaan olisi hankkeen kustannuksia mahdottomasti nostaneet. Vaan jos nyt ruvetaan lisaraiteita rakentamaan, lysti maksanee enemmän kuin alkup. rata, kun joudutaan työskentelemään toiminnassa olevan radan kyljessä, asemat on jo rakennettu ja taloa nousee asemien ympäristöön.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tämon vitsi-ketju
Pele kirjoitti:Jenkkipoliisi ampumaharjoituksissa.

Vakava asia and all that. Tosin se jänkkipoliisi ei taida ihan niin paha olla kuin halutaan esittää
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Tuo tilasto ei taida kertoa keihin poliisi kohdistaa väkivaltaansa, ja black lives matter-kampanja puhuu nimenomaan poliisiväkivallasta. Tahallista asian väärinymmärtämistä siis taas kerran.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tämon vitsi-ketju
^
Vaikka nuo kaikki tuossa olisivat poliisin ampumia oisko kuitenkin noin ihan rehellisyyden nimissä pohdittavissa jotta niitä elämiä voisi säästyä enemmän tarttumalla johonkin toiseen aiheeseen?
Ihan oikeasti?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Vaikka nuo kaikki tuossa olisivat poliisin ampumia oisko kuitenkin noin ihan rehellisyyden nimissä pohdittavissa jotta niitä elämiä voisi säästyä enemmän tarttumalla johonkin toiseen aiheeseen?
Ihan oikeasti?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Eli jos mustan ihmisen todennäköisyys joutua poliisiväkivallan kohteeksi on moninkertainen valkoiseen nähden, niin sillä ei ole merkitystä, koska maailmassa on joku toinenkin ongelma?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tämon vitsi-ketju
^
Voisi tietysti pohtia miksi se viaton musta sinne Glockin tähtäimiin joutuu ja miksi siitä koukusta vedetään. On aikamoista mutkien suoraksi vetämistä ja ’tahallaan väärinymmärrystä’ vain huutaa kyttärasistisikaa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Voisi tietysti pohtia miksi se viaton musta sinne Glockin tähtäimiin joutuu ja miksi siitä koukusta vedetään. On aikamoista mutkien suoraksi vetämistä ja ’tahallaan väärinymmärrystä’ vain huutaa kyttärasistisikaa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Kyllä se on tahallista väärinymmärrystä vedota tilastoon joka ei kerro sitä, mitä sen väitetään kertovan. Tai no, voi se olla "tahatonta", mutta jos puuttuu halu ottaa asiasta selvää, niin kyllä sekin menee aika lailla sinne tahallisen väärinymmärryksen puolelle.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tämon vitsi-ketju
Jaahas. Tämä tahallinen väärinymmärrys on siis eräänlainen tämän hetken Hitler-kortti
Taidan laittaa Urheilukyljen tulille ja lähteä kyykkäämään.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Taidan laittaa Urheilukyljen tulille ja lähteä kyykkäämään.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Eli kun joku ei tiedä eikä haluakaan tietää kritisoimastaan asiasta, mutta esittää siitä silti painokkaita mielipiteitä ja vetoaa asiaan liittymättömiin tilastoihin, niin sitä ei saa kutsua tahalliseksi väärinymmärrykseksi?
Sulla on varmaan joku osuvampi luonnehdinta tuollaiselle toiminnalle?
Sulla on varmaan joku osuvampi luonnehdinta tuollaiselle toiminnalle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tämon vitsi-ketju
En kyllä yhtään tajua, miten ylläoleva liittyy vitsiketjuun.
PS, juurisyy tuolla on rikollisuus.
Se, mistä se taas johtaa, on ihan oma keissinsä.
Mut jos heitettäs vaikka läbänderiä vähän välillä tänne, eiks ni?
Minkä takia Yhdistyneissä kuningaskunnissa (tuttavallisemmin brittein saarilla **) on niin paljon jokia, joiden nimessä on jossakin kohtaa Avon?
Roomalaiset eivät tienneet, että kelttien kielellä Avon tarkoittaa jokea, kun kysyivät milloin minkäkin joen nimeä kelteiltä. Vastaus oli aina "Avón".
**
Tiedän, ettei ole vain kyseinen saariperse. Mutta täällä kun halutaan kaikki ymmärtää aina väärin joidenkin osalta, pitää disklaimereita tehdä.
PS, juurisyy tuolla on rikollisuus.
Se, mistä se taas johtaa, on ihan oma keissinsä.
Mut jos heitettäs vaikka läbänderiä vähän välillä tänne, eiks ni?
Minkä takia Yhdistyneissä kuningaskunnissa (tuttavallisemmin brittein saarilla **) on niin paljon jokia, joiden nimessä on jossakin kohtaa Avon?
Roomalaiset eivät tienneet, että kelttien kielellä Avon tarkoittaa jokea, kun kysyivät milloin minkäkin joen nimeä kelteiltä. Vastaus oli aina "Avón".
**
Tiedän, ettei ole vain kyseinen saariperse. Mutta täällä kun halutaan kaikki ymmärtää aina väärin joidenkin osalta, pitää disklaimereita tehdä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Juu, aika heikosti osuu vitsiketjuun ihmisten tappaminen.
Re: Tämon vitsi-ketju
Lienee siis syytä keventää ilmapiiriä.
Niin uskomattomalta kun tämä juttu kuulostaakin, mutta eräällä
pilvenpiirtäjätyömaalla oli samassa työporukassa neekeri ja kaksi
mustalaista. Rakennustyömaa oli edennyt 42. kerroksen korkeudelle, kun
neekeri putosi alas ja kuten arvata saattaa, muuta ei jäänyt jäljelle
kuin märkä läiskä.
Poliisit tulivat kuulustelemaan manneja tapauksen johdosta, mannet
onnistuivat vakuuttamaan poliisit, että neekeri vain yksinkertaisesti
horjahti ja putosi alas. Poliisit tuumailivat, että kyseessä onneksi on
vain neekeri ja ihmisuhreilta vältyttiin.
Sitten poliisit kysyivät manneilta, olisiko jotain erityisiä
tuntomerkkejä,
koska ruumis pitäisi tunnistaa. Mannet miettivät päänsä puhki, kunnes
toinen kertoi poliiseille neekerillä olleen kaksi persereikää.
Ilahtuneena poliisit sanoivat, että onpas hyvä erityistuntomerkki,
mutta miten te voitte sen tietää, koska ihminen jolla sellainen vamma
on tuskin kertoo siitä kovin avoimesti.
Siihen manne tuumasi, että ei me muuten oltais sitä tiedettykään, mutta
työnjohtaja tuntui tietävän, koska joka aamu sanoi kun tultiin
porukalla töihin, että sieltä se neekeri taas tulee kahden persreijän
kanssa.


Niin uskomattomalta kun tämä juttu kuulostaakin, mutta eräällä
pilvenpiirtäjätyömaalla oli samassa työporukassa neekeri ja kaksi
mustalaista. Rakennustyömaa oli edennyt 42. kerroksen korkeudelle, kun
neekeri putosi alas ja kuten arvata saattaa, muuta ei jäänyt jäljelle
kuin märkä läiskä.
Poliisit tulivat kuulustelemaan manneja tapauksen johdosta, mannet
onnistuivat vakuuttamaan poliisit, että neekeri vain yksinkertaisesti
horjahti ja putosi alas. Poliisit tuumailivat, että kyseessä onneksi on
vain neekeri ja ihmisuhreilta vältyttiin.
Sitten poliisit kysyivät manneilta, olisiko jotain erityisiä
tuntomerkkejä,
koska ruumis pitäisi tunnistaa. Mannet miettivät päänsä puhki, kunnes
toinen kertoi poliiseille neekerillä olleen kaksi persereikää.
Ilahtuneena poliisit sanoivat, että onpas hyvä erityistuntomerkki,
mutta miten te voitte sen tietää, koska ihminen jolla sellainen vamma
on tuskin kertoo siitä kovin avoimesti.
Siihen manne tuumasi, että ei me muuten oltais sitä tiedettykään, mutta
työnjohtaja tuntui tietävän, koska joka aamu sanoi kun tultiin
porukalla töihin, että sieltä se neekeri taas tulee kahden persreijän
kanssa.



- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tämon vitsi-ketju
^haha, tää oli hyvä
mutta olen vähän skeptinen sen suhteen että kevensikö tämä kaikkien mieltä




- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tämon vitsi-ketju
Tämä on totta, etenkin tällaisena aikana kun mielensäpahoittaminen on trendikästäPele kirjoitti:^ Ei kaikkia voi, eikä tarvikaan miellyttää.![]()

Re: Tämon vitsi-ketju
Mää taasen tuota eppäilen koko juttuva paskapuhheeks, mannet työmaalla muka...



Operating at the speed of dark
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tämon vitsi-ketju
Teddy kirjoitti:Mää taasen tuota eppäilen koko juttuva paskapuhheeks, mannet työmaalla muka...![]()
Pitäähän ne kuparit ja työkoneet jostain hakea?

- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tämon vitsi-ketju
^^, ^^^ ja ^^^^^^^

-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk





-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Tämon vitsi-ketju
Hienoa settiä pojat, forumin ylläpito on varmasti ylpeä teistä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Niin, se on mahdotonta, koska siitä on tehty mahdotonta. Helsingin näkemys on ollut, että kaikkien matkustajien on syytä käydä koukkaamassa keskustan kautta. Kun yleisönosastokirjoituksissa muuta ehdoteltiin, Helsingin päättäjät älähtivät, ettei tästä edes keskustella (mitä kieltoa HS kuuliaisesti noudattikin). Totaalisesti sivuutettiin sekin, että Kehäradan sijaan meillä voisi olla metroyhteys lentokentälle. Martinlaakson rata, jonka jatkeena Kehärata toteutettiin, on alun perin rakennettu siten, että se voitaisiin muuttaa metroradaksi. Lisäksi keskustaan on vuosikymmeniä sitten louhittu pari edelleen turhan panttina olevaa asemavarausta tätä varten. Mutku tapana on vastustaa kaikkea, mikä ei pakota työ- ja etämatkalaisia vaihtamaan liikennevälinettä keskustassa (listalla myös keskustatunneli, Kehä II jatko, Raidejokerin kanssa vetkuteltu 25 vuotta...). Toisaalta jo etukäteen tolkuttoman kalliiksi (suhteessa tuottamiinsa hyötyihin) tiedettyä Pisararataa suunnitellaan täyttä päätä, koska se tukee kivasti olemassaolevia rakenteita.Tuomas K kirjoitti:Kaukojunien koukkaaminen kehärataa pitkin lentoasemalle ei ole mahdollista, joten sikäli siitä keskusteleminen on täysin hyödytöntä.
Lentoradan nopeus ei tule sen reitistä, vaikka alkup. luonnoksissa se loppupäästään oikaisikin suoraan lentokenttää kohti, vaan siitä, ettei välillä tule 10-12 pysähdystä, kuten Kehäradan junilla. Niinpä myös Keharadan rinnalle koko matkalta rakennetut lisäraiteet tarjoaisivat paljon nykyistä nopeamman yhteyden.
Kehärata oli olevinaan täysin tarpeeton, mutta kovasti on käyttäjiä riittänyt ja paljon on lehdissä näkynyt valitusta yhteyden hitaudesta. Ja kas näin kääntyi takki, nyt Lentorataa esitellään ikään kuin uutena & valtakunnantason hankeena. Sillä tekosyyllä, että se mahdollistaa muualta tuleville nopeamman pääsyn lentokentälle. Vaikka nykyäänkin on mahdollista vaihtaa lehtokentälle menvään junaan jo Tikkurilassa (mitä ei tietenkään ole mainostettu, arvattavasta syystä).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tämon vitsi-ketju
Tässä kaikille suvakeille ja persuille:


Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
No nyt menee vähän väärin päin. Kyllä siitä olisi ihan erikseen ja varta vasten pitänyt tehdä mahdollista. Ja jos olisikin tehty, niin kehäradan reitti on täysin älytön pohjoisen suunnan kaukojunaa ajatellen, eli kyllä se lentoradan nopeus kehärataan verrattuna tulee nimenomaan reitistä. Lähijunien välissä ajaminen on ajatuksena lähinnä naurettava eikä edes keskustelun arvoinen, eli jos kaukojunilla olisi sinne haluttu mennä, niin sinne olisi tarvittu niitä varten toiset kaksi raidetta ja itäpäähän kolmioraide. Sitten se taas tekisi kauhean koukkauksen, joka olisi kaukojunille täysin tarpeeton, lisäisi matkaa reilusti ja aiheuttaisi tarpeettoman alhaisen nopeusrajoituksen. Vanhan Martinlaaksonradan varteen tuskin myöskään mahtuisi kahta lisäraidetta, joten ajatus lienee pitkälti toteuttamiskelvoton minkään järjellisten budjettien rajoissa.insinörtti kirjoitti:Niin, se on mahdotonta, koska siitä on tehty mahdotonta. Helsingin näkemys on ollut, että kaikkien matkustajien on syytä käydä koukkaamassa keskustan kautta. Kun yleisönosastokirjoituksissa muuta ehdoteltiin, Helsingin päättäjät älähtivät, ettei tästä edes keskustella (mitä kieltoa HS kuuliaisesti noudattikin). Totaalisesti sivuutettiin sekin, että Kehäradan sijaan meillä voisi olla metroyhteys lentokentälle. Martinlaakson rata, jonka jatkeena Kehärata toteutettiin, on alun perin rakennettu siten, että se voitaisiin muuttaa metroradaksi. Lisäksi keskustaan on vuosikymmeniä sitten louhittu pari edelleen turhan panttina olevaa asemavarausta tätä varten. Mutku tapana on vastustaa kaikkea, mikä ei pakota työ- ja etämatkalaisia vaihtamaan liikennevälinettä keskustassa (listalla myös keskustatunneli, Kehä II jatko, Raidejokerin kanssa vetkuteltu 25 vuotta...). Toisaalta jo etukäteen tolkuttoman kalliiksi (suhteessa tuottamiinsa hyötyihin) tiedettyä Pisararataa suunnitellaan täyttä päätä, koska se tukee kivasti olemassaolevia rakenteita.Tuomas K kirjoitti:Kaukojunien koukkaaminen kehärataa pitkin lentoasemalle ei ole mahdollista, joten sikäli siitä keskusteleminen on täysin hyödytöntä.
Lentoradan nopeus ei tule sen reitistä, vaikka alkup. luonnoksissa se loppupäästään oikaisikin suoraan lentokenttää kohti, vaan siitä, ettei välillä tule 10-12 pysähdystä, kuten Kehäradan junilla. Niinpä myös Keharadan rinnalle koko matkalta rakennetut lisäraiteet tarjoaisivat paljon nykyistä nopeamman yhteyden.
Kehärata oli olevinaan täysin tarpeeton, mutta kovasti on käyttäjiä riittänyt ja paljon on lehdissä näkynyt valitusta yhteyden hitaudesta. Ja kas näin kääntyi takki, nyt Lentorataa esitellään ikään kuin uutena & valtakunnantason hankeena. Sillä tekosyyllä, että se mahdollistaa muualta tuleville nopeamman pääsyn lentokentälle. Vaikka nykyäänkin on mahdollista vaihtaa lehtokentälle menvään junaan jo Tikkurilassa (mitä ei tietenkään ole mainostettu, arvattavasta syystä).
Sulla on muuten varmaan joku lähde keskustelukiellolle?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tämon vitsi-ketju
^Mä mistään pk-seudun julkisista mitään tiedä, mutta tuo raidejokeri on kyllä tulossa. Satun olemaan proto-jokerin rakentamiseen sekaantunut.. Kuokkaa ei maahan ole lyöty, mutta itse ratikat on työn alla, joten kai niille ratakin tulee
Jotainhan tuosta on: http://raidejokeri.info/?page_id=808

Jotainhan tuosta on: http://raidejokeri.info/?page_id=808
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tämon vitsi-ketju
Ei välttänättä ihan oikea ketju, mutta...
Näin eilen kaupassa miehen, jonka takin selkämyksessä luki "Riihimäen öljypoltinhuolto". Kauheasti olisi tehnyt mieli kysyä että huoltavatko volkkarin lisäksi muitakin automerkkejä, muttaa ajattelin kuitenkin sedän olevan vapaa-ajalla enkä häirinnyt työasioilla.
Näin eilen kaupassa miehen, jonka takin selkämyksessä luki "Riihimäen öljypoltinhuolto". Kauheasti olisi tehnyt mieli kysyä että huoltavatko volkkarin lisäksi muitakin automerkkejä, muttaa ajattelin kuitenkin sedän olevan vapaa-ajalla enkä häirinnyt työasioilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tämon vitsi-ketju
Eikö tuossa pitäisi englanniksi lukea "henkilöoletettu" näin vihreinä aikoina?Pele kirjoitti:Tähän on maailma mennyt!![]()

- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tämon vitsi-ketju
MV-lehden uusi rahoitussuunnitelma:
"Suomessa on ollut kulttuuri, että jos julkaisu ei miellytä, sitä voidaan mustamaalaa mainostajille.
Siihen tulee muutos, sillä teemme jokaisesta mustamaalamiskampanjasta rikosilmoituksen ja tulemme kaikki viemään oikeuteen asti – sieltä lopulta sen rahan saamme, eikä meille ole väliä, saammeko sen mainostajalta vai siltä hörhöltä, joka tuolla omaa agendaansa ajaa toisten liiketoimintaa haittaamalla."

"Suomessa on ollut kulttuuri, että jos julkaisu ei miellytä, sitä voidaan mustamaalaa mainostajille.
Siihen tulee muutos, sillä teemme jokaisesta mustamaalamiskampanjasta rikosilmoituksen ja tulemme kaikki viemään oikeuteen asti – sieltä lopulta sen rahan saamme, eikä meille ole väliä, saammeko sen mainostajalta vai siltä hörhöltä, joka tuolla omaa agendaansa ajaa toisten liiketoimintaa haittaamalla."

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Heh, jopas ovat ansaintamallin keksineet 

Re: Tämon vitsi-ketju
Totta! Tarkkana saa olla! Muuten voi tulla yhteydenotto Valtakunnan valittajaltaShuttle kirjoitti:Eikö tuossa pitäisi englanniksi lukea "henkilöoletettu" näin vihreinä aikoina?Pele kirjoitti:Tähän on maailma mennyt!![]()

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Automiesten tapa tehdä popcornia
https://www.youtube.com/watch?v=z_RvYokNkgo
Miten tunnistaa hyvää ruokaa tarjoavan ravintolan?
https://www.youtube.com/watch?v=0vDD0YyUyMI
https://www.youtube.com/watch?v=z_RvYokNkgo
Miten tunnistaa hyvää ruokaa tarjoavan ravintolan?
https://www.youtube.com/watch?v=0vDD0YyUyMI
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Tämon vitsi-ketju
Miten tulikin mieleen kun tänään töissä kun saapuvan tavara auto saapui...
https://www.youtube.com/watch?v=OZLAMC6ezAo
https://www.youtube.com/watch?v=OZLAMC6ezAo
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tämon vitsi-ketju
Tämä on ihan käsittämätön juttu. Ensin saksalaisvalmistajien rahoittamassa tutkimuksessa kaasutettiin apinoita dieselin pakokaasuilla, alkuperäisenä ideanaan näin edistää dieselien myyntiä, mutta jossain vaiheessa on sitten päätetty jättää hieno aineisto hyödyntämättä markkinoinnissa. Mikä ihme niille nyt tuli?
https://tekniikanmaailma.fi/kymmenen-ap ... kokaasuja/

https://tekniikanmaailma.fi/kymmenen-ap ... kokaasuja/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Tämon vitsi-ketju
insinörtti kirjoitti:Tämä on ihan käsittämätön juttu. Ensin saksalaisvalmistajien rahoittamassa tutkimuksessa kaasutettiin apinoita dieselin pakokaasuilla, alkuperäisenä ideanaan näin edistää dieselien myyntiä, mutta jossain vaiheessa on sitten päätetty jättää hieno aineisto hyödyntämättä markkinoinnissa. Mikä ihme niille nyt tuli?![]()
https://tekniikanmaailma.fi/kymmenen-ap ... kokaasuja/

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Tämon vitsi-ketju
Markuksessa on enemmän miestä, kuin missään pujopartaisessa pipopää-hipsterissä.Bebbu kirjoitti:Markuksella on asiaa. Kyllä jämpti on näin! Perkele!
https://www.youtube.com/watch?v=-kvH53NVQi4

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta