Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Sitten kun unohdetaan se mustavalkoinen ajattelutapa taas kerran, ja avataan silmät sille että joka ihmisellä on omanlaisensa luusto sun muut.
Toiselle ei tule reikiä vaikka pesee hampaat milloin muistaa, ja mussuttaa sokeria jatkuvasti.
Toiselta tippuu hampaat vaikka pitää huolta suustaa kaikkien ohjeistusten mukaan.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Busso ei käynnisty, akku check. Tulppia epäillään täs.. pff

Startti kuulostaa ihan hyvältä, ja vähä meinaa välillä hörähtää mutta ei.

Edit: Vähä nyppäs käyntiin nii joha alko pelaan, käynnistyy taas avaimestaki.
Viimeksi muokannut Macela, 26 Maalis 2015, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Mie olen ymmärtänyt, että kerta vuoteen, jopa, suositellaan hampaiden tarkistuttamista.
2 tai 3 vuotta taitaa olla itellä viimekäynnistä.

Aiheeseen: Q4:sen öljypohja iha ruosteessa :(
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Hampaista: kerran vuodessa hammaslääkärillä käydään tarkistamassa et suussa kaikki ok. Tarvittaessa tulee lähete hammashygieenikolle, joka sitten putsailee pahimmat shitit pois. Harvemmin sitä terveellä ihmiseellä täytyy ronkkia hampaita vuosittain... poikkeuksia toki on.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

EI HAMPAISTA: 8)

Vaan Alfasta :(

Osat ei päässytkään vielä tänään matkaan, joten odotettavissa vasta maanantaina.
Sen lisäksi ohjaustehostimen pumppu hikoilee öljyä... Tietenkin suoraan laturin päälle :roll:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Eli laturin rikkojakin paljastui.

yhdessä Fordissa vuoti naftaa laturin päälle. Yksi säädin tuli vaihdettua ennen kuin huomattiin mistä vika johtui ja samalla toinen laturi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

mahtaneeko liittyä öljytty laturisoppa siihen käynnistysjutskaankin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Määrä on niin pieni, ettei tuhansien klilsojen ajolla taso laske edes mainittavasti.
Myöskin hieman epäilen ATF-öljyn tuhoavan laakereita ihan kovin nopeasti?

Ja vielä kerran: suurin epäily on sammutusläppä. Kuitenkin kovin yleinen ongelma, kun hieman kaivelee...

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Mites te turkulaiset, näkyyks kaikki tv-kanavat? Ekaa kertaa avasin töllön kuukausiin ja puolet kanavista pimeenä. Ei auta uudelleenhaku yms.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:Määrä on niin pieni, ettei tuhansien klilsojen ajolla taso laske edes mainittavasti.
Myöskin hieman epäilen ATF-öljyn tuhoavan laakereita ihan kovin nopeasti?

Ja vielä kerran: suurin epäily on sammutusläppä. Kuitenkin kovin yleinen ongelma, kun hieman kaivelee...
Eiks tämmönen öljy oo myös helposti syttyvää sopivassa lämpötilassa? :roll:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^tehdasasetukset/resetointi

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Eikös ATF-öljyllä ole kuitenkin joku +300 se syttymislämpötila?
Mutta määrä on oikeasti vähäistä, siis niin vähäistä, että sen näkee tihkuneen, mutta märkää ei näkynyt ainakaan pumpun pyörältä alaspäin.

Seurataan tilannetta ja pitäähän tuokin kuntoon laittaa, ettei kohta leviä jotain muuta vaihteeksi...

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pakoputki poikki 155:sta, onneksi ovat suunnitelleet niin, että takapöntön etupuolen putki jää käkkärivaijerin varaan, eikä tökkää maahan katketessa. Ei kestänyt tuo putki kuin 5 vuotta ja 220 tkm. hitsauksen jälkeen kuitenkin matka jatkuu vielä.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Saatanan atk. Mes päivittyi ja ny väittää ettei oo lisenssiä. Oli jääny vuos 2008 koneeseen eperin tutkailun jälkeen. Kello päivitetty ja pari boottia mut ei auta. V..tun atk...

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^tätä hupiahan riittää.

Oma PuuCeeni on jo viimeisen vuoden tahmaillut sammutettaessa, kun joka kerta on ensin pitänyt asentaa 2 kpl päivityksiä. Siis vekotin oli juuttunut ikuiseen looppiin niiden kanssa. Mutta viikko sitten katkesi pinna, kun käynnistys rupesi menemään tyyliin virrat päälle -> kone hyrrää hetken, buuttaa kahdesti uudelleen, jurnuttaa itsekseen tovin ja ilmoittaa sitten päivityksen epäonnistuneen, puretaan asennus -> piiiitkä odotus, vielä yksi buutti ja taas odottelua. Varttitunnin kesti käynnistys tällä menetelmällä.

Ei auttanut kuin maksimoida tietoturva kytkemällä automaattiset turvapäivitykset pois. Siinä sivussa tuli vilkaistua lokitiedostoa eikä enää ihmetytä, miksi tietokoneet hidastuvat vanhetessaan. Kymmeniä ja taas kymmeniä ilmoituksia epännistuneesta asennuksesta. Ja aina silloin tällöin yksittäinen onnistunut päivitys. Eli jostain syystä ne vain harvoin ovat onnistuneet 1. yrittämällä ja osa ei ikinä. Viimeisimmässäkin episodissa vaikutti, että vain 1 paketti ei asennu -> kone poisti aina ne 10 muutakin mitä yritti samalla kertaa asentaa.

Noo, yhtään helpompaa ei ole Android -täppärinkään kanssa. Vekotin käyntiin ja mitään sillä ei voi tehdä ennen kuin tapan ne 11-13 ohjelmaa, jotka automaattisesti käynnistyy taustalle, mitä lie toimittamaan (päivityksiä tarkastamaan tms.). Vaan jos hetkeksikään laittaa vehkeen nukkumaan, niin sama operaatio pitää toistaa. Mikähän idea on käynnistää automaattisesti nuo ohjelmat, jotka sitten imee 90 % laitteen tehoista vaikka maailman tappiin (siis tahmailu ei lopu, kuten voisi olettaa, jos kyseessä olisi vain nopea päivitysten tark.). Luonnollisesti lähes joka ainoa on vielä sellainnen, mitä ei ikinä ole tullut käytettyä, mutta ei uskalla poistaakaan (härveli antaa hirmuisia uhkauksia toimintansa rampautumisesta, jos moista rupean puuhaamaan). Tässä paskassa ei ole edes mahdollisuutta kytkeä näitä automatiikkoja pois...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

noiden päivitys-loopit on siitä kivoja, että vaativat aika usein koko paskan uudelleen asennuksn. etenkin windows 8 kanssa ollut tätä rumbaa..... windows 8 -> 8.1 päivityskin on yksi vitsi.... joka toinen kone menee tilttiin :D

Vaimolla on samsungin android luuri ja siinä on juurikin tuota pelleilyä esiasennetujen ohjelmien kanssa... tästä viisastuneena ostin nexus luurin jossa on perus android ilman mitään valmistajan omia paskabloatware ohjelmia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Puhelinvalmistajien innosta tunkea Androideihin automaattisesti käynnistyvää bloatwarea kertoo jotain se, että Play-kaupasta löytyy kymmenittäin ohjelmia estämään ohjelmien käynnistymistä laitteen käynnityessä, mutta sellaista, joka käynnistää ohjelmia laitteen käynnistyessä, sai oikeasti etsiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Joutu jättää auton Hyvinkäälle porukoille ja bussikyytillä stadiin. Ei kehdannut kesänakeilla lähteä sutimaan.

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja AAW »

insinörtti kirjoitti:^tätä hupiahan riittää.

Oma PuuCeeni on jo viimeisen vuoden tahmaillut sammutettaessa, kun joka kerta on ensin pitänyt asentaa 2 kpl päivityksiä. Siis vekotin oli juuttunut ikuiseen looppiin niiden kanssa. Mutta viikko sitten katkesi pinna, kun käynnistys rupesi menemään tyyliin virrat päälle -> kone hyrrää hetken, buuttaa kahdesti uudelleen, jurnuttaa itsekseen tovin ja ilmoittaa sitten päivityksen epäonnistuneen, puretaan asennus -> piiiitkä odotus, vielä yksi buutti ja taas odottelua. Varttitunnin kesti käynnistys tällä menetelmällä.

Ei auttanut kuin maksimoida tietoturva kytkemällä automaattiset turvapäivitykset pois. Siinä sivussa tuli vilkaistua lokitiedostoa eikä enää ihmetytä, miksi tietokoneet hidastuvat vanhetessaan. Kymmeniä ja taas kymmeniä ilmoituksia epännistuneesta asennuksesta. Ja aina silloin tällöin yksittäinen onnistunut päivitys. Eli jostain syystä ne vain harvoin ovat onnistuneet 1. yrittämällä ja osa ei ikinä. Viimeisimmässäkin episodissa vaikutti, että vain 1 paketti ei asennu -> kone poisti aina ne 10 muutakin mitä yritti samalla kertaa asentaa.

Noo, yhtään helpompaa ei ole Android -täppärinkään kanssa. Vekotin käyntiin ja mitään sillä ei voi tehdä ennen kuin tapan ne 11-13 ohjelmaa, jotka automaattisesti käynnistyy taustalle, mitä lie toimittamaan (päivityksiä tarkastamaan tms.). Vaan jos hetkeksikään laittaa vehkeen nukkumaan, niin sama operaatio pitää toistaa. Mikähän idea on käynnistää automaattisesti nuo ohjelmat, jotka sitten imee 90 % laitteen tehoista vaikka maailman tappiin (siis tahmailu ei lopu, kuten voisi olettaa, jos kyseessä olisi vain nopea päivitysten tark.). Luonnollisesti lähes joka ainoa on vielä sellainnen, mitä ei ikinä ole tullut käytettyä, mutta ei uskalla poistaakaan (härveli antaa hirmuisia uhkauksia toimintansa rampautumisesta, jos moista rupean puuhaamaan). Tässä paskassa ei ole edes mahdollisuutta kytkeä näitä automatiikkoja pois...
Kokeilkaa joku näistä

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

sataviisviis kirjoitti:Joutu jättää auton Hyvinkäälle porukoille ja bussikyytillä stadiin. Ei kehdannut kesänakeilla lähteä sutimaan.
Hyvinkäällä olikin ihan reilusti lunta, ainakin 5cm. Kuulemma Porvoossakin oli. Hämeenlinnassa ei oikeastaan yhtään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Räntää, mutta joo pari tuumaa alkaa olla täynnä

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Tänään tultiin siipan kanssa risteilyltä, onneksi EI vaihdettu kesärenkluloita lähtiessä kuten ehdotin.
Oli ihan tarpeeksi vetistä skeidaa tiellä jo talvi renkuiloillekkin.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja JMC »

Ihmettelin tuossa mittaristossa näkyvää keltaista kajoa ja vilkaisin ratin puolan taakse. Vikavalohan se siellä möllöttää, johan mä melkein 3000km ilman ylimääräisiä valoja pääsinkin :evil:
Auto käy normisti ja käyttäytyy jopa paremmin vikavalon syttymisen jälkeen, se pieni nykiminen on hävinnyt tyystin..
En ehtinyt koodeja lukea mutta illalla sitten.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^P0000: No fault detected, there has to be something wrong?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ensimmäistä kertaa kävi itselleni niin, että ostaja ei noutanutkaan pakettiaan ja matkahuolto toimitti paketin takaisin.
Laskun kera toki..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja JMC »

Polforea kirjoitti:^P0000: No fault detected, there has to be something wrong?
:lol:
Sopis kyllä näihin hyvin..

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

"Failure in "motor conrol system failure" warning light unit" -unauthorized activation detected :-D
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

jalittam kirjoitti:Saatanan atk. Mes päivittyi ja ny väittää ettei oo lisenssiä. Oli jääny vuos 2008 koneeseen eperin tutkailun jälkeen. Kello päivitetty ja pari boottia mut ei auta. V..tun atk...
No ny toimii, ehkä, taas. Muistin et joskus -13 jouluna oli tullu spostia MESn tekijältä, notta 1.8 asennus vaatii uuden lisenssikoodin mikä oli hardwarekoodin kans postissa. Aikoinas skippasin ton 1.8:in eikä mitään lisenssejä ole tarvinnu päivitellä. Toi vuoden -13 koodi toimi.

Avaudtaan lisää aateekoosta:
Mul on tommone Lumia 920 joka päivittyi tossa jokuaika sitten joksikin "väriksi" (?). Asennuksen aikana mainostettiin mm. et nopeempi netinselaus yms. Nyt välillä se sammuttaa selaimen itekseen tai esmes tätäkin saittia selaillessa "<-" nappia painaessa heittää seilimen veks. Kätevää. Sitt ku vaik tsuumaa, ni välillä heittää jonnekin viestiketjun puoleenväliin tjsp... tai näkyy vai saitin vihreä taustaväri. Ja joku keinoäly hettää välillä johonkin vaakaviivaan taihi sivuttain pystyrajaan näyttöä koskiessa - mä olen useasti erimieltä ko. sumean logiikan kanssa. Tätä tarinaa kirjoittelen taas tälä vm n. 06 toshiban halvimmalla läppärillä mis näppäimet/hiiren napit jättää välillä työnsä tekemättä. Eli - saatanan atk.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Samaa tekee Opera ja Firefox Androidilla, taitaa johtua enemmänkin tämän foorumin vähän vähemmän yhteensopivasta mobiilitoteutuksesta (liekkö sitä on lainkaan saitin puolesta?).

Toisaalta Project Spartan vaikuttaa jopa oikeansuuntaiselta korvikkeelta IE:lle. Saapi nähdä...

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mutku ennen päivitystä ei tommoisia ollu. Paska päivitys jos vasta nyt rupes tämäkin saitti tökkimään.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Chrome (kai, se vakioselain kuitenkin) Androidilla ja Jollan vakioselain toimii täällä(kin) ihan nätisti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Alfa jäi talliin lepäämään, laturi muuttui lämmityslaitteeksi. Minuutin käyttö antaa jo savumerkkiä ja tulikuuma päältä, ei lataa vaan ei merkkivaloakaan. Saanut vaseliinisuihkun kun tarvikevetarin suojakumin kiristyspanta auennut itsekseen, onni että huomasin ennekuin taas risa vetari. Täytyy ottaa suunnitelma B käyttöön ja varaberlingo itelle ajoon. Poika menköön bussilla tai äidin autolla:-). Jos koittaisi ebayn halvinta laturia, 141€ posteineen. Tai jotain, kaikkien sattumien summana ei tuotakaan summaa ole juuri nyt irroittaa :oops: :oops:
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja J-H »

Nopeasti laadittu vikalista vasta katsastettuun käyttöautooni, ei tiedä mistä aloittaisi pajottamaan :D

-Vasemmalla edessä alatukivarren taaempi hela väljä
-Oikealla edessä iskarin yläpää väljä
-Vasemmalla takana pitkittäisvarren hela väljä
-Ilmastointi vuotaa pyyhkijöiden paikkeilta
-Keskiputki vuotaa ja takaputki poikki + pöntöstä tuli villat pihalle
-Vilkku ei toimi oikealle ja hätävilkut ei lainkaan
-Kuskin ikkunahissi rikki
-Startti oikkuilee toisinaan
-Moniurahihna alkoi vinkumaan
-Etusatuloiden liukutapit väljät
-Termari jumittunut auki

En olisi uskonut, että melkein 400tkm ajettu Italialainen auto voisi pitää näin monta vikaa sisällään, ja näistäkin yli puolet tuli yhden viikon sisällä :mrgreen: Vaan on niin mukava auto että jokaisen vian aion kyllä korjata, pikkuhiljaa kun mahdollista on :)

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja -HH- »

J-H kirjoitti:Nopeasti laadittu vikalista vasta katsastettuun käyttöautooni, ei tiedä mistä aloittaisi pajottamaan :D

-Vasemmalla edessä alatukivarren taaempi hela väljä
-Oikealla edessä iskarin yläpää väljä
-Vasemmalla takana pitkittäisvarren hela väljä
-Ilmastointi vuotaa pyyhkijöiden paikkeilta
-Keskiputki vuotaa ja takaputki poikki + pöntöstä tuli villat pihalle
-Vilkku ei toimi oikealle ja hätävilkut ei lainkaan
-Kuskin ikkunahissi rikki
-Startti oikkuilee toisinaan
-Moniurahihna alkoi vinkumaan
-Etusatuloiden liukutapit väljät
-Termari jumittunut auki

En olisi uskonut, että melkein 400tkm ajettu Italialainen auto voisi pitää näin monta vikaa sisällään, ja näistäkin yli puolet tuli yhden viikon sisällä :mrgreen: Vaan on niin mukava auto että jokaisen vian aion kyllä korjata, pikkuhiljaa kun mahdollista on :)
Ai noissa kilsoissa ne tukivarren puslat alkaa K:sta menemään - omaan reilusti vajaa 300tkm ajettuun vasta ilmeisesti alapallot edestä vaihdettu kertaalleen. Takapäästä vaihdoin kaikki pitkittäisvarren puslat, navasta vulkanisoinnit irti ja etummaisetkin finaalissa. Tosin tuo on FL pitää sisällään eri etupuslat. Moniurahihnasta kanssa hauska kokemus - pistin aikoinaan QH:n kun se hain näppärästi joku ilta Motonetistä, kiljui jo käytännössä uutena ja pakkasella aina, oli kuinka kireällä tahansa. Kun sen vaihtoi Gatesiin niin sai olla remmi ihan oikeassa tiukkuudessa ja on pakkasillakin hiljainen. Pitää pystytellä erossa noissa QH:n apulaitehihnoista. Bosalin takaputki oli kanssa mulla aika lyhytikäinen, keskiputki on tuntunut kestävän pitempään. En tiedä miten nykyinen tarvike takana kestää, sen merkkiä ei tainnut olla mainittu.

Termarista tuli mieleen että 2.4:nen lämpeää yleensäkin mittarin mukaan suht hitaasti, ja käy vähän kylmänä. A bartilta kannattaa vissiin kysellä ainakin niitä vitoskoneen termareita :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Itse taisin hommata kanssa QH:n apulaitehihnan Alfaan joku aika sitten ja se meni 500km jälkeen poikki.. Hihnapyörät ei kyllä olleet ihan linjassa, mutta sen jälkeinen laatuhihna kyllä kesti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

QH:n kytkinlevy ampui keskiöjouset asetelman väliin.. eikös tuo joku perinteinen brittivalmistaja liene? En osta yhtään tuolla logolla varustettua osaa enää..
Niin ja pitikös jostain omasta ahistuksestakin avautua? No maksoin noin viisi tonnia erilaisia veroja, nyt on saldot tilillä ennätysalhaalla. Pitänee lykätä suunnitelmia Alfan teippauksista myöhemmäksi. Toivottavasti verottaja ei syksyllä sitten muistele pahalla.

Positiivinen uutinen oli, että tuttu on hankkinut 50cm tarraleikkurin ja opettelee sitä käyttämään. Nopea ja tarkka laite tuntui olevan, ei kun piirtämään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Mulle on sanottu, tai olen jostain lukenut, ettei QH ole mikään merkki ollenkaan, vaan pakkaaja, joka pakkaa sitten pakettiin vähän milloin minkäkin valmistajan tavaraa.
Ja avaudutaan siitä että poraaminen metalliterällä tuntuu aina olevan yhtä perseestä. Olen nyt ostanut Bilteman, sekä kunnon merkkisen coboltti poranteräsarjan, joiden pitäisi siis olla poranterien parhaimmistoa mitä järkevästi pystyy edes saamaan, niin en yhtä pientä porausta ole saanut noilla kahdella sarjalla tehtyä. Useista teristä meni aikalailla samointein kärki tylpäksi.
No luovutin sitten porauksen ja vedin ulokkeen rälläkällä pois. Eipä ollut rälläkän mielestä kovaa metallia.
Näkyi myös Lidli nostaneen erään usein ostamani tuotteen hintaa yli 50%.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Mikä siinä on, että jos lapsi voisi nukkua, niin se herää tikkana 07:00? :evil: Arkiaamuna hyvä, että saa hereille päiväkotiin... Pitää varmaan alkaa valehtelemaan iltaisin, että joo kyllä huomennakin mennään päiväkotiin vaikka olisi vapaapäivä. :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^^
En tiedä mitä poraat ja minkä kokoisella terällä, mutta äkkiseltään kuulostaa, että olis liikaa kierroksia/lämpöä. Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Ja rosteri työstökarkaistuu jos pora ei heti ala lastuamaan ja porayskohta kuumenee. Ja sit ei enää pora uppoa vaan tylsyy.

Niin ja poralla porataan reikiä ja jyrsintapilla jyrsitään ulokkeita :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Abarth kirjoitti:^^
Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Tämä.

Ero on kuin yöllä ja päivällä, kun käyttää tähän tarkoitettua "liukastetta".
Viimeksi muokannut Pasi, 03 Huhti 2015, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Nyrkkisääntönä.6400:terän halkaisija=kierrokset "normi metallille".
Eli ei aina kannata käsikoneella painaa sitä liipasinta pohjaan :)
kierteytysöljy myös porauksessa hyvää.Riittoisaa,helppo "käyttää" paksuuden vuoksi.Toisena vinkkinä paineilmaa terälle,jos mahdollista,kuumentuminen myrkkyä terälle.kolmas vinkki:Osta dormerin poria :wink:
Ja se koboltti pora tarkoitettu "sitkeille" metalleille,esim ruostumattomalla,ehkei ole paras valinta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Marutei kirjoitti:Mikä siinä on, että jos lapsi voisi nukkua, niin se herää tikkana 07:00? Arkiaamuna hyvä, että saa hereille päiväkotiin...
Noi se vaan menee aika pitkäänkin.

Mutta varmaan tulee sekin aika, ettei niitä saa sängystä ylös millään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mutta varmaan tulee sekin aika, ettei niitä saa sängystä ylös millään.

Jos miun äidiltä kysyttäisiin, syyllistyin tähän aika pahasti. Nolottaa, kun muistelee, kuinka hän sai hätistää lähes täysikäistä poikaa ylös sägystä, jotta ehdin ajoissa kouluun/kesätöihin. :oops:

En edelleenkään oikein saa mentyä tarpeeksi aikaisin nukkumaan, tuppaa menemään härääminen 9-10 ja välillä myöhemmäksikin, silloin kun ei ole pakko nousta aikaisemmin.
Tosin teininä ja lapsena taisi mennä puolillepäiville vapaaehtoisesti herääminen.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei oo vielä teini-ikäisiä ipanoita, mutta nuorin sisko on 16 ...

Kuva
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Pasi kirjoitti:
Abarth kirjoitti:^^
Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Tämä.

Ero on kuin yöllä ja päivällä, kun käyttää tähän tarkoitettua "liukastetta".
Tässä mun tapauksessa kyse oli ihan siitä että terät oli liian huonoja tuohon metalliin,
koska käytin ihan asiallisia kierroksia eikä tulosta tullut oikein yhtään.
Se mitä näistä vihjeistä ei mulla ollut muistissa on että coboltti olisi ennemmin sitkeille metalleille, ja pistän korvantaakse tuon Dormer vinkin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Mulle on sanottu jo kloppina, että terän pitää tehdä koko ajan lastua jotta pitää itse itsensä terävänä, eli nopeus ja paine sen mukaan. Jos painetta riittää eli pääsee istumaan poran päälle tai hauiksessa on potkua, voi sitten pistää kierroksiakin. Jos ei pysty painamaan, pitää vaihtaa asentoa.

Mutta ihan "ammattimiehissäkin" näkee niitä jotka alkaa poraamaan käsivaralta metalliin reikää kierrokset täysillä.

Ja ihan hyvin on kestänyt Boschin teräsarjakin. 1-10mm täydellinen sarja 29,90, ei pahan hintainen. Semmosia kiiltäviä en tiedä tarkemmin materiaalia, kaksoisviistetty kärki joka tekee kotiteroituksen vähän haasteellisemmaksi. Mutta on noitakin tullut paljon teroiteltua, joskus jopa pikkuteriä varmaan 2,5mm on pienimpiä mitä on joutunut teroittamaan. Yleensä vasta yli 5mm teriä kannattaa ehkä teroittaa. DrillDoctor olisi hyvä mutta sekin maksaa, joten nauhahiomakoneella, rälläkällä ja timanttiviilalla on menty. Ja joskus Biltsun teroituspurkilla, mutta käsivaralta teroitan melkein paremmin ja helpommin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ainakin isommissä teräkoissa, ei se terään kohdistuva voima ja lastuaminen tarkoita, että voi vetää kovilla kierroksilla. Eipä esim sorveissa ja jyrsimissä poraterät pyöri kuin satoja kierroksia/min.
Samasta syystä, kuin leikkuunestettä käytetään, estämään terän ylikuumeneminen. Näin ainakin olen ymmärtänyt metallin työstöä töissään tekevien kanssa puhuessa.

Noissa monissa käsivarakoneissa ja puulle tarkoitetuissa pylväsporakoneissa on juuri, ettei saa tarpeeksi pieniä kierroksia metallin poraamiseen. Tottahan tuokin varmaan on, että ei terä kuumene ja kulu niin paljoa, niin kauan kun se tekee lastua.


Edit: Vähän mutua tämä miulta on, kun en ole opiskellut metallialaa tai suoranaisesti työskennellyt metallintyöstössä. Tuon lämpenemishomman varmaan osaisin kyllä laskemalla todistaa. (aika kyllä menisi, kun en oikein muista mitään kaavoja ulkoa ja en aivan suoraan tuontyyppistä asiaa ole laskenut.)
Suoraan vaan suoraa

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Juu kun oikein konepajahommaan mennään, niin lastuamistakin on monenlaista. Eikä yhtennäinen 1mm paksuinen lastukiekura suinkaan ole tarkoitus.
Mutta kotikäyttöön ihan pätevä ohje, että jos lastua ei tipu porauskohdasta niin terä tylsyää ja lämpenee. Joka on itseään kiihdyttävä reaktio, kun terä ei lastua, ei lämpöäkään siirry ja terä pehmenee ja tylsyy entisestään.
Ja leikkuuöljyä tosiaan kannattaa käyttää. Tai kierteytysöljyä. Noissa on tosiaan eroa, jotkut on paksumpia vaahtoja ja kestävät kauemmin. Asiakkaalla on hyvä porajyrsin, mutta ei siinäkään muljupumppua ole, joten ihan sprayöljyllä mennään.
Eikä poranteriä kannata koskaan lainata kaverille...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Leikkuunopeus pikateräksen kanssa kohilleen, ni terä kestää. Ja syöttö toki, vaikka sen käsivaralta joutuisi määrittämään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ihan kartalla olevia ohjeita.Just männä viikolla tuli porattua 17.5mm poralla samalla teroituksella 2metriä reikää metalliin,80mm syviä reikiä.Ei toki manuaalisesti,vaan cnc keskuksella.
Nim:cnc-jyrsijä vuodesta 2001 :)

Lukittu