Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sitten kun unohdetaan se mustavalkoinen ajattelutapa taas kerran, ja avataan silmät sille että joka ihmisellä on omanlaisensa luusto sun muut.
Toiselle ei tule reikiä vaikka pesee hampaat milloin muistaa, ja mussuttaa sokeria jatkuvasti.
Toiselta tippuu hampaat vaikka pitää huolta suustaa kaikkien ohjeistusten mukaan.
Toiselle ei tule reikiä vaikka pesee hampaat milloin muistaa, ja mussuttaa sokeria jatkuvasti.
Toiselta tippuu hampaat vaikka pitää huolta suustaa kaikkien ohjeistusten mukaan.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Yleinen avautumis-ketju
Busso ei käynnisty, akku check. Tulppia epäillään täs.. pff
Startti kuulostaa ihan hyvältä, ja vähä meinaa välillä hörähtää mutta ei.
Edit: Vähä nyppäs käyntiin nii joha alko pelaan, käynnistyy taas avaimestaki.
Startti kuulostaa ihan hyvältä, ja vähä meinaa välillä hörähtää mutta ei.
Edit: Vähä nyppäs käyntiin nii joha alko pelaan, käynnistyy taas avaimestaki.
Viimeksi muokannut Macela, 26 Maalis 2015, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mie olen ymmärtänyt, että kerta vuoteen, jopa, suositellaan hampaiden tarkistuttamista.
2 tai 3 vuotta taitaa olla itellä viimekäynnistä.
Aiheeseen: Q4:sen öljypohja iha ruosteessa
2 tai 3 vuotta taitaa olla itellä viimekäynnistä.
Aiheeseen: Q4:sen öljypohja iha ruosteessa

Suoraan vaan suoraa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hampaista: kerran vuodessa hammaslääkärillä käydään tarkistamassa et suussa kaikki ok. Tarvittaessa tulee lähete hammashygieenikolle, joka sitten putsailee pahimmat shitit pois. Harvemmin sitä terveellä ihmiseellä täytyy ronkkia hampaita vuosittain... poikkeuksia toki on.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
EI HAMPAISTA: 
Vaan Alfasta
Osat ei päässytkään vielä tänään matkaan, joten odotettavissa vasta maanantaina.
Sen lisäksi ohjaustehostimen pumppu hikoilee öljyä... Tietenkin suoraan laturin päälle

Vaan Alfasta

Osat ei päässytkään vielä tänään matkaan, joten odotettavissa vasta maanantaina.
Sen lisäksi ohjaustehostimen pumppu hikoilee öljyä... Tietenkin suoraan laturin päälle

- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Eli laturin rikkojakin paljastui.
yhdessä Fordissa vuoti naftaa laturin päälle. Yksi säädin tuli vaihdettua ennen kuin huomattiin mistä vika johtui ja samalla toinen laturi.
yhdessä Fordissa vuoti naftaa laturin päälle. Yksi säädin tuli vaihdettua ennen kuin huomattiin mistä vika johtui ja samalla toinen laturi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
mahtaneeko liittyä öljytty laturisoppa siihen käynnistysjutskaankin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
Määrä on niin pieni, ettei tuhansien klilsojen ajolla taso laske edes mainittavasti.
Myöskin hieman epäilen ATF-öljyn tuhoavan laakereita ihan kovin nopeasti?
Ja vielä kerran: suurin epäily on sammutusläppä. Kuitenkin kovin yleinen ongelma, kun hieman kaivelee...
Myöskin hieman epäilen ATF-öljyn tuhoavan laakereita ihan kovin nopeasti?
Ja vielä kerran: suurin epäily on sammutusläppä. Kuitenkin kovin yleinen ongelma, kun hieman kaivelee...
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mites te turkulaiset, näkyyks kaikki tv-kanavat? Ekaa kertaa avasin töllön kuukausiin ja puolet kanavista pimeenä. Ei auta uudelleenhaku yms.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eiks tämmönen öljy oo myös helposti syttyvää sopivassa lämpötilassa?Aquatica kirjoitti:Määrä on niin pieni, ettei tuhansien klilsojen ajolla taso laske edes mainittavasti.
Myöskin hieman epäilen ATF-öljyn tuhoavan laakereita ihan kovin nopeasti?
Ja vielä kerran: suurin epäily on sammutusläppä. Kuitenkin kovin yleinen ongelma, kun hieman kaivelee...

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^tehdasasetukset/resetointi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
Eikös ATF-öljyllä ole kuitenkin joku +300 se syttymislämpötila?
Mutta määrä on oikeasti vähäistä, siis niin vähäistä, että sen näkee tihkuneen, mutta märkää ei näkynyt ainakaan pumpun pyörältä alaspäin.
Seurataan tilannetta ja pitäähän tuokin kuntoon laittaa, ettei kohta leviä jotain muuta vaihteeksi...
Eikös ATF-öljyllä ole kuitenkin joku +300 se syttymislämpötila?
Mutta määrä on oikeasti vähäistä, siis niin vähäistä, että sen näkee tihkuneen, mutta märkää ei näkynyt ainakaan pumpun pyörältä alaspäin.
Seurataan tilannetta ja pitäähän tuokin kuntoon laittaa, ettei kohta leviä jotain muuta vaihteeksi...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pakoputki poikki 155:sta, onneksi ovat suunnitelleet niin, että takapöntön etupuolen putki jää käkkärivaijerin varaan, eikä tökkää maahan katketessa. Ei kestänyt tuo putki kuin 5 vuotta ja 220 tkm. hitsauksen jälkeen kuitenkin matka jatkuu vielä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Saatanan atk. Mes päivittyi ja ny väittää ettei oo lisenssiä. Oli jääny vuos 2008 koneeseen eperin tutkailun jälkeen. Kello päivitetty ja pari boottia mut ei auta. V..tun atk...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
^tätä hupiahan riittää.
Oma PuuCeeni on jo viimeisen vuoden tahmaillut sammutettaessa, kun joka kerta on ensin pitänyt asentaa 2 kpl päivityksiä. Siis vekotin oli juuttunut ikuiseen looppiin niiden kanssa. Mutta viikko sitten katkesi pinna, kun käynnistys rupesi menemään tyyliin virrat päälle -> kone hyrrää hetken, buuttaa kahdesti uudelleen, jurnuttaa itsekseen tovin ja ilmoittaa sitten päivityksen epäonnistuneen, puretaan asennus -> piiiitkä odotus, vielä yksi buutti ja taas odottelua. Varttitunnin kesti käynnistys tällä menetelmällä.
Ei auttanut kuin maksimoida tietoturva kytkemällä automaattiset turvapäivitykset pois. Siinä sivussa tuli vilkaistua lokitiedostoa eikä enää ihmetytä, miksi tietokoneet hidastuvat vanhetessaan. Kymmeniä ja taas kymmeniä ilmoituksia epännistuneesta asennuksesta. Ja aina silloin tällöin yksittäinen onnistunut päivitys. Eli jostain syystä ne vain harvoin ovat onnistuneet 1. yrittämällä ja osa ei ikinä. Viimeisimmässäkin episodissa vaikutti, että vain 1 paketti ei asennu -> kone poisti aina ne 10 muutakin mitä yritti samalla kertaa asentaa.
Noo, yhtään helpompaa ei ole Android -täppärinkään kanssa. Vekotin käyntiin ja mitään sillä ei voi tehdä ennen kuin tapan ne 11-13 ohjelmaa, jotka automaattisesti käynnistyy taustalle, mitä lie toimittamaan (päivityksiä tarkastamaan tms.). Vaan jos hetkeksikään laittaa vehkeen nukkumaan, niin sama operaatio pitää toistaa. Mikähän idea on käynnistää automaattisesti nuo ohjelmat, jotka sitten imee 90 % laitteen tehoista vaikka maailman tappiin (siis tahmailu ei lopu, kuten voisi olettaa, jos kyseessä olisi vain nopea päivitysten tark.). Luonnollisesti lähes joka ainoa on vielä sellainnen, mitä ei ikinä ole tullut käytettyä, mutta ei uskalla poistaakaan (härveli antaa hirmuisia uhkauksia toimintansa rampautumisesta, jos moista rupean puuhaamaan). Tässä paskassa ei ole edes mahdollisuutta kytkeä näitä automatiikkoja pois...
Oma PuuCeeni on jo viimeisen vuoden tahmaillut sammutettaessa, kun joka kerta on ensin pitänyt asentaa 2 kpl päivityksiä. Siis vekotin oli juuttunut ikuiseen looppiin niiden kanssa. Mutta viikko sitten katkesi pinna, kun käynnistys rupesi menemään tyyliin virrat päälle -> kone hyrrää hetken, buuttaa kahdesti uudelleen, jurnuttaa itsekseen tovin ja ilmoittaa sitten päivityksen epäonnistuneen, puretaan asennus -> piiiitkä odotus, vielä yksi buutti ja taas odottelua. Varttitunnin kesti käynnistys tällä menetelmällä.
Ei auttanut kuin maksimoida tietoturva kytkemällä automaattiset turvapäivitykset pois. Siinä sivussa tuli vilkaistua lokitiedostoa eikä enää ihmetytä, miksi tietokoneet hidastuvat vanhetessaan. Kymmeniä ja taas kymmeniä ilmoituksia epännistuneesta asennuksesta. Ja aina silloin tällöin yksittäinen onnistunut päivitys. Eli jostain syystä ne vain harvoin ovat onnistuneet 1. yrittämällä ja osa ei ikinä. Viimeisimmässäkin episodissa vaikutti, että vain 1 paketti ei asennu -> kone poisti aina ne 10 muutakin mitä yritti samalla kertaa asentaa.
Noo, yhtään helpompaa ei ole Android -täppärinkään kanssa. Vekotin käyntiin ja mitään sillä ei voi tehdä ennen kuin tapan ne 11-13 ohjelmaa, jotka automaattisesti käynnistyy taustalle, mitä lie toimittamaan (päivityksiä tarkastamaan tms.). Vaan jos hetkeksikään laittaa vehkeen nukkumaan, niin sama operaatio pitää toistaa. Mikähän idea on käynnistää automaattisesti nuo ohjelmat, jotka sitten imee 90 % laitteen tehoista vaikka maailman tappiin (siis tahmailu ei lopu, kuten voisi olettaa, jos kyseessä olisi vain nopea päivitysten tark.). Luonnollisesti lähes joka ainoa on vielä sellainnen, mitä ei ikinä ole tullut käytettyä, mutta ei uskalla poistaakaan (härveli antaa hirmuisia uhkauksia toimintansa rampautumisesta, jos moista rupean puuhaamaan). Tässä paskassa ei ole edes mahdollisuutta kytkeä näitä automatiikkoja pois...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
noiden päivitys-loopit on siitä kivoja, että vaativat aika usein koko paskan uudelleen asennuksn. etenkin windows 8 kanssa ollut tätä rumbaa..... windows 8 -> 8.1 päivityskin on yksi vitsi.... joka toinen kone menee tilttiin 
Vaimolla on samsungin android luuri ja siinä on juurikin tuota pelleilyä esiasennetujen ohjelmien kanssa... tästä viisastuneena ostin nexus luurin jossa on perus android ilman mitään valmistajan omia paskabloatware ohjelmia.

Vaimolla on samsungin android luuri ja siinä on juurikin tuota pelleilyä esiasennetujen ohjelmien kanssa... tästä viisastuneena ostin nexus luurin jossa on perus android ilman mitään valmistajan omia paskabloatware ohjelmia.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Puhelinvalmistajien innosta tunkea Androideihin automaattisesti käynnistyvää bloatwarea kertoo jotain se, että Play-kaupasta löytyy kymmenittäin ohjelmia estämään ohjelmien käynnistymistä laitteen käynnityessä, mutta sellaista, joka käynnistää ohjelmia laitteen käynnistyessä, sai oikeasti etsiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Joutu jättää auton Hyvinkäälle porukoille ja bussikyytillä stadiin. Ei kehdannut kesänakeilla lähteä sutimaan.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kokeilkaa joku näistäinsinörtti kirjoitti:^tätä hupiahan riittää.
Oma PuuCeeni on jo viimeisen vuoden tahmaillut sammutettaessa, kun joka kerta on ensin pitänyt asentaa 2 kpl päivityksiä. Siis vekotin oli juuttunut ikuiseen looppiin niiden kanssa. Mutta viikko sitten katkesi pinna, kun käynnistys rupesi menemään tyyliin virrat päälle -> kone hyrrää hetken, buuttaa kahdesti uudelleen, jurnuttaa itsekseen tovin ja ilmoittaa sitten päivityksen epäonnistuneen, puretaan asennus -> piiiitkä odotus, vielä yksi buutti ja taas odottelua. Varttitunnin kesti käynnistys tällä menetelmällä.
Ei auttanut kuin maksimoida tietoturva kytkemällä automaattiset turvapäivitykset pois. Siinä sivussa tuli vilkaistua lokitiedostoa eikä enää ihmetytä, miksi tietokoneet hidastuvat vanhetessaan. Kymmeniä ja taas kymmeniä ilmoituksia epännistuneesta asennuksesta. Ja aina silloin tällöin yksittäinen onnistunut päivitys. Eli jostain syystä ne vain harvoin ovat onnistuneet 1. yrittämällä ja osa ei ikinä. Viimeisimmässäkin episodissa vaikutti, että vain 1 paketti ei asennu -> kone poisti aina ne 10 muutakin mitä yritti samalla kertaa asentaa.
Noo, yhtään helpompaa ei ole Android -täppärinkään kanssa. Vekotin käyntiin ja mitään sillä ei voi tehdä ennen kuin tapan ne 11-13 ohjelmaa, jotka automaattisesti käynnistyy taustalle, mitä lie toimittamaan (päivityksiä tarkastamaan tms.). Vaan jos hetkeksikään laittaa vehkeen nukkumaan, niin sama operaatio pitää toistaa. Mikähän idea on käynnistää automaattisesti nuo ohjelmat, jotka sitten imee 90 % laitteen tehoista vaikka maailman tappiin (siis tahmailu ei lopu, kuten voisi olettaa, jos kyseessä olisi vain nopea päivitysten tark.). Luonnollisesti lähes joka ainoa on vielä sellainnen, mitä ei ikinä ole tullut käytettyä, mutta ei uskalla poistaakaan (härveli antaa hirmuisia uhkauksia toimintansa rampautumisesta, jos moista rupean puuhaamaan). Tässä paskassa ei ole edes mahdollisuutta kytkeä näitä automatiikkoja pois...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Hyvinkäällä olikin ihan reilusti lunta, ainakin 5cm. Kuulemma Porvoossakin oli. Hämeenlinnassa ei oikeastaan yhtään.sataviisviis kirjoitti:Joutu jättää auton Hyvinkäälle porukoille ja bussikyytillä stadiin. Ei kehdannut kesänakeilla lähteä sutimaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Yleinen avautumis-ketju
^
Räntää, mutta joo pari tuumaa alkaa olla täynnä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Räntää, mutta joo pari tuumaa alkaa olla täynnä
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tänään tultiin siipan kanssa risteilyltä, onneksi EI vaihdettu kesärenkluloita lähtiessä kuten ehdotin.
Oli ihan tarpeeksi vetistä skeidaa tiellä jo talvi renkuiloillekkin.
Oli ihan tarpeeksi vetistä skeidaa tiellä jo talvi renkuiloillekkin.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ihmettelin tuossa mittaristossa näkyvää keltaista kajoa ja vilkaisin ratin puolan taakse. Vikavalohan se siellä möllöttää, johan mä melkein 3000km ilman ylimääräisiä valoja pääsinkin
Auto käy normisti ja käyttäytyy jopa paremmin vikavalon syttymisen jälkeen, se pieni nykiminen on hävinnyt tyystin..
En ehtinyt koodeja lukea mutta illalla sitten.

Auto käy normisti ja käyttäytyy jopa paremmin vikavalon syttymisen jälkeen, se pieni nykiminen on hävinnyt tyystin..
En ehtinyt koodeja lukea mutta illalla sitten.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
^P0000: No fault detected, there has to be something wrong?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ensimmäistä kertaa kävi itselleni niin, että ostaja ei noutanutkaan pakettiaan ja matkahuolto toimitti paketin takaisin.
Laskun kera toki..
Laskun kera toki..
Senza cuore saremmo solo macchine
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Polforea kirjoitti:^P0000: No fault detected, there has to be something wrong?

Sopis kyllä näihin hyvin..
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
"Failure in "motor conrol system failure" warning light unit" -unauthorized activation detected 

Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Yleinen avautumis-ketju
No ny toimii, ehkä, taas. Muistin et joskus -13 jouluna oli tullu spostia MESn tekijältä, notta 1.8 asennus vaatii uuden lisenssikoodin mikä oli hardwarekoodin kans postissa. Aikoinas skippasin ton 1.8:in eikä mitään lisenssejä ole tarvinnu päivitellä. Toi vuoden -13 koodi toimi.jalittam kirjoitti:Saatanan atk. Mes päivittyi ja ny väittää ettei oo lisenssiä. Oli jääny vuos 2008 koneeseen eperin tutkailun jälkeen. Kello päivitetty ja pari boottia mut ei auta. V..tun atk...
Avaudtaan lisää aateekoosta:
Mul on tommone Lumia 920 joka päivittyi tossa jokuaika sitten joksikin "väriksi" (?). Asennuksen aikana mainostettiin mm. et nopeempi netinselaus yms. Nyt välillä se sammuttaa selaimen itekseen tai esmes tätäkin saittia selaillessa "<-" nappia painaessa heittää seilimen veks. Kätevää. Sitt ku vaik tsuumaa, ni välillä heittää jonnekin viestiketjun puoleenväliin tjsp... tai näkyy vai saitin vihreä taustaväri. Ja joku keinoäly hettää välillä johonkin vaakaviivaan taihi sivuttain pystyrajaan näyttöä koskiessa - mä olen useasti erimieltä ko. sumean logiikan kanssa. Tätä tarinaa kirjoittelen taas tälä vm n. 06 toshiban halvimmalla läppärillä mis näppäimet/hiiren napit jättää välillä työnsä tekemättä. Eli - saatanan atk.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
^
Samaa tekee Opera ja Firefox Androidilla, taitaa johtua enemmänkin tämän foorumin vähän vähemmän yhteensopivasta mobiilitoteutuksesta (liekkö sitä on lainkaan saitin puolesta?).
Toisaalta Project Spartan vaikuttaa jopa oikeansuuntaiselta korvikkeelta IE:lle. Saapi nähdä...
Samaa tekee Opera ja Firefox Androidilla, taitaa johtua enemmänkin tämän foorumin vähän vähemmän yhteensopivasta mobiilitoteutuksesta (liekkö sitä on lainkaan saitin puolesta?).
Toisaalta Project Spartan vaikuttaa jopa oikeansuuntaiselta korvikkeelta IE:lle. Saapi nähdä...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mutku ennen päivitystä ei tommoisia ollu. Paska päivitys jos vasta nyt rupes tämäkin saitti tökkimään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Chrome (kai, se vakioselain kuitenkin) Androidilla ja Jollan vakioselain toimii täällä(kin) ihan nätisti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Yleinen avautumis-ketju
Alfa jäi talliin lepäämään, laturi muuttui lämmityslaitteeksi. Minuutin käyttö antaa jo savumerkkiä ja tulikuuma päältä, ei lataa vaan ei merkkivaloakaan. Saanut vaseliinisuihkun kun tarvikevetarin suojakumin kiristyspanta auennut itsekseen, onni että huomasin ennekuin taas risa vetari. Täytyy ottaa suunnitelma B käyttöön ja varaberlingo itelle ajoon. Poika menköön bussilla tai äidin autolla:-). Jos koittaisi ebayn halvinta laturia, 141€ posteineen. Tai jotain, kaikkien sattumien summana ei tuotakaan summaa ole juuri nyt irroittaa



Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nopeasti laadittu vikalista vasta katsastettuun käyttöautooni, ei tiedä mistä aloittaisi pajottamaan 
-Vasemmalla edessä alatukivarren taaempi hela väljä
-Oikealla edessä iskarin yläpää väljä
-Vasemmalla takana pitkittäisvarren hela väljä
-Ilmastointi vuotaa pyyhkijöiden paikkeilta
-Keskiputki vuotaa ja takaputki poikki + pöntöstä tuli villat pihalle
-Vilkku ei toimi oikealle ja hätävilkut ei lainkaan
-Kuskin ikkunahissi rikki
-Startti oikkuilee toisinaan
-Moniurahihna alkoi vinkumaan
-Etusatuloiden liukutapit väljät
-Termari jumittunut auki
En olisi uskonut, että melkein 400tkm ajettu Italialainen auto voisi pitää näin monta vikaa sisällään, ja näistäkin yli puolet tuli yhden viikon sisällä
Vaan on niin mukava auto että jokaisen vian aion kyllä korjata, pikkuhiljaa kun mahdollista on 

-Vasemmalla edessä alatukivarren taaempi hela väljä
-Oikealla edessä iskarin yläpää väljä
-Vasemmalla takana pitkittäisvarren hela väljä
-Ilmastointi vuotaa pyyhkijöiden paikkeilta
-Keskiputki vuotaa ja takaputki poikki + pöntöstä tuli villat pihalle
-Vilkku ei toimi oikealle ja hätävilkut ei lainkaan
-Kuskin ikkunahissi rikki
-Startti oikkuilee toisinaan
-Moniurahihna alkoi vinkumaan
-Etusatuloiden liukutapit väljät
-Termari jumittunut auki
En olisi uskonut, että melkein 400tkm ajettu Italialainen auto voisi pitää näin monta vikaa sisällään, ja näistäkin yli puolet tuli yhden viikon sisällä


Re: Yleinen avautumis-ketju
Ai noissa kilsoissa ne tukivarren puslat alkaa K:sta menemään - omaan reilusti vajaa 300tkm ajettuun vasta ilmeisesti alapallot edestä vaihdettu kertaalleen. Takapäästä vaihdoin kaikki pitkittäisvarren puslat, navasta vulkanisoinnit irti ja etummaisetkin finaalissa. Tosin tuo on FL pitää sisällään eri etupuslat. Moniurahihnasta kanssa hauska kokemus - pistin aikoinaan QH:n kun se hain näppärästi joku ilta Motonetistä, kiljui jo käytännössä uutena ja pakkasella aina, oli kuinka kireällä tahansa. Kun sen vaihtoi Gatesiin niin sai olla remmi ihan oikeassa tiukkuudessa ja on pakkasillakin hiljainen. Pitää pystytellä erossa noissa QH:n apulaitehihnoista. Bosalin takaputki oli kanssa mulla aika lyhytikäinen, keskiputki on tuntunut kestävän pitempään. En tiedä miten nykyinen tarvike takana kestää, sen merkkiä ei tainnut olla mainittu.J-H kirjoitti:Nopeasti laadittu vikalista vasta katsastettuun käyttöautooni, ei tiedä mistä aloittaisi pajottamaan
-Vasemmalla edessä alatukivarren taaempi hela väljä
-Oikealla edessä iskarin yläpää väljä
-Vasemmalla takana pitkittäisvarren hela väljä
-Ilmastointi vuotaa pyyhkijöiden paikkeilta
-Keskiputki vuotaa ja takaputki poikki + pöntöstä tuli villat pihalle
-Vilkku ei toimi oikealle ja hätävilkut ei lainkaan
-Kuskin ikkunahissi rikki
-Startti oikkuilee toisinaan
-Moniurahihna alkoi vinkumaan
-Etusatuloiden liukutapit väljät
-Termari jumittunut auki
En olisi uskonut, että melkein 400tkm ajettu Italialainen auto voisi pitää näin monta vikaa sisällään, ja näistäkin yli puolet tuli yhden viikon sisälläVaan on niin mukava auto että jokaisen vian aion kyllä korjata, pikkuhiljaa kun mahdollista on
Termarista tuli mieleen että 2.4:nen lämpeää yleensäkin mittarin mukaan suht hitaasti, ja käy vähän kylmänä. A bartilta kannattaa vissiin kysellä ainakin niitä vitoskoneen termareita

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Itse taisin hommata kanssa QH:n apulaitehihnan Alfaan joku aika sitten ja se meni 500km jälkeen poikki.. Hihnapyörät ei kyllä olleet ihan linjassa, mutta sen jälkeinen laatuhihna kyllä kesti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
QH:n kytkinlevy ampui keskiöjouset asetelman väliin.. eikös tuo joku perinteinen brittivalmistaja liene? En osta yhtään tuolla logolla varustettua osaa enää..
Niin ja pitikös jostain omasta ahistuksestakin avautua? No maksoin noin viisi tonnia erilaisia veroja, nyt on saldot tilillä ennätysalhaalla. Pitänee lykätä suunnitelmia Alfan teippauksista myöhemmäksi. Toivottavasti verottaja ei syksyllä sitten muistele pahalla.
Positiivinen uutinen oli, että tuttu on hankkinut 50cm tarraleikkurin ja opettelee sitä käyttämään. Nopea ja tarkka laite tuntui olevan, ei kun piirtämään.
Niin ja pitikös jostain omasta ahistuksestakin avautua? No maksoin noin viisi tonnia erilaisia veroja, nyt on saldot tilillä ennätysalhaalla. Pitänee lykätä suunnitelmia Alfan teippauksista myöhemmäksi. Toivottavasti verottaja ei syksyllä sitten muistele pahalla.
Positiivinen uutinen oli, että tuttu on hankkinut 50cm tarraleikkurin ja opettelee sitä käyttämään. Nopea ja tarkka laite tuntui olevan, ei kun piirtämään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Mulle on sanottu, tai olen jostain lukenut, ettei QH ole mikään merkki ollenkaan, vaan pakkaaja, joka pakkaa sitten pakettiin vähän milloin minkäkin valmistajan tavaraa.
Ja avaudutaan siitä että poraaminen metalliterällä tuntuu aina olevan yhtä perseestä. Olen nyt ostanut Bilteman, sekä kunnon merkkisen coboltti poranteräsarjan, joiden pitäisi siis olla poranterien parhaimmistoa mitä järkevästi pystyy edes saamaan, niin en yhtä pientä porausta ole saanut noilla kahdella sarjalla tehtyä. Useista teristä meni aikalailla samointein kärki tylpäksi.
No luovutin sitten porauksen ja vedin ulokkeen rälläkällä pois. Eipä ollut rälläkän mielestä kovaa metallia.
Näkyi myös Lidli nostaneen erään usein ostamani tuotteen hintaa yli 50%.
Ja avaudutaan siitä että poraaminen metalliterällä tuntuu aina olevan yhtä perseestä. Olen nyt ostanut Bilteman, sekä kunnon merkkisen coboltti poranteräsarjan, joiden pitäisi siis olla poranterien parhaimmistoa mitä järkevästi pystyy edes saamaan, niin en yhtä pientä porausta ole saanut noilla kahdella sarjalla tehtyä. Useista teristä meni aikalailla samointein kärki tylpäksi.
No luovutin sitten porauksen ja vedin ulokkeen rälläkällä pois. Eipä ollut rälläkän mielestä kovaa metallia.
Näkyi myös Lidli nostaneen erään usein ostamani tuotteen hintaa yli 50%.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Re: Yleinen avautumis-ketju
Mikä siinä on, että jos lapsi voisi nukkua, niin se herää tikkana 07:00?
Arkiaamuna hyvä, että saa hereille päiväkotiin... Pitää varmaan alkaa valehtelemaan iltaisin, että joo kyllä huomennakin mennään päiväkotiin vaikka olisi vapaapäivä. 


- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^
En tiedä mitä poraat ja minkä kokoisella terällä, mutta äkkiseltään kuulostaa, että olis liikaa kierroksia/lämpöä. Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Ja rosteri työstökarkaistuu jos pora ei heti ala lastuamaan ja porayskohta kuumenee. Ja sit ei enää pora uppoa vaan tylsyy.
Niin ja poralla porataan reikiä ja jyrsintapilla jyrsitään ulokkeita
En tiedä mitä poraat ja minkä kokoisella terällä, mutta äkkiseltään kuulostaa, että olis liikaa kierroksia/lämpöä. Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Ja rosteri työstökarkaistuu jos pora ei heti ala lastuamaan ja porayskohta kuumenee. Ja sit ei enää pora uppoa vaan tylsyy.
Niin ja poralla porataan reikiä ja jyrsintapilla jyrsitään ulokkeita

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tämä.Abarth kirjoitti:^^
Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Ero on kuin yöllä ja päivällä, kun käyttää tähän tarkoitettua "liukastetta".
Viimeksi muokannut Pasi, 03 Huhti 2015, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Nyrkkisääntönä.6400:terän halkaisija=kierrokset "normi metallille".
Eli ei aina kannata käsikoneella painaa sitä liipasinta pohjaan
kierteytysöljy myös porauksessa hyvää.Riittoisaa,helppo "käyttää" paksuuden vuoksi.Toisena vinkkinä paineilmaa terälle,jos mahdollista,kuumentuminen myrkkyä terälle.kolmas vinkki:Osta dormerin poria
Ja se koboltti pora tarkoitettu "sitkeille" metalleille,esim ruostumattomalla,ehkei ole paras valinta
Eli ei aina kannata käsikoneella painaa sitä liipasinta pohjaan

kierteytysöljy myös porauksessa hyvää.Riittoisaa,helppo "käyttää" paksuuden vuoksi.Toisena vinkkinä paineilmaa terälle,jos mahdollista,kuumentuminen myrkkyä terälle.kolmas vinkki:Osta dormerin poria

Ja se koboltti pora tarkoitettu "sitkeille" metalleille,esim ruostumattomalla,ehkei ole paras valinta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleinen avautumis-ketju
Noi se vaan menee aika pitkäänkin.Marutei kirjoitti:Mikä siinä on, että jos lapsi voisi nukkua, niin se herää tikkana 07:00? Arkiaamuna hyvä, että saa hereille päiväkotiin...
Mutta varmaan tulee sekin aika, ettei niitä saa sängystä ylös millään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vittorio Jano kirjoitti:
Mutta varmaan tulee sekin aika, ettei niitä saa sängystä ylös millään.
Jos miun äidiltä kysyttäisiin, syyllistyin tähän aika pahasti. Nolottaa, kun muistelee, kuinka hän sai hätistää lähes täysikäistä poikaa ylös sägystä, jotta ehdin ajoissa kouluun/kesätöihin.

En edelleenkään oikein saa mentyä tarpeeksi aikaisin nukkumaan, tuppaa menemään härääminen 9-10 ja välillä myöhemmäksikin, silloin kun ei ole pakko nousta aikaisemmin.
Tosin teininä ja lapsena taisi mennä puolillepäiville vapaaehtoisesti herääminen.
Suoraan vaan suoraa
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei oo vielä teini-ikäisiä ipanoita, mutta nuorin sisko on 16 ...


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tässä mun tapauksessa kyse oli ihan siitä että terät oli liian huonoja tuohon metalliin,Pasi kirjoitti:Tämä.Abarth kirjoitti:^^
Poraa pitäisi jäähdyttää leikkuunesteellä jos vähänkään paksumpaa matskua poraa.
Ero on kuin yöllä ja päivällä, kun käyttää tähän tarkoitettua "liukastetta".
koska käytin ihan asiallisia kierroksia eikä tulosta tullut oikein yhtään.
Se mitä näistä vihjeistä ei mulla ollut muistissa on että coboltti olisi ennemmin sitkeille metalleille, ja pistän korvantaakse tuon Dormer vinkin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mulle on sanottu jo kloppina, että terän pitää tehdä koko ajan lastua jotta pitää itse itsensä terävänä, eli nopeus ja paine sen mukaan. Jos painetta riittää eli pääsee istumaan poran päälle tai hauiksessa on potkua, voi sitten pistää kierroksiakin. Jos ei pysty painamaan, pitää vaihtaa asentoa.
Mutta ihan "ammattimiehissäkin" näkee niitä jotka alkaa poraamaan käsivaralta metalliin reikää kierrokset täysillä.
Ja ihan hyvin on kestänyt Boschin teräsarjakin. 1-10mm täydellinen sarja 29,90, ei pahan hintainen. Semmosia kiiltäviä en tiedä tarkemmin materiaalia, kaksoisviistetty kärki joka tekee kotiteroituksen vähän haasteellisemmaksi. Mutta on noitakin tullut paljon teroiteltua, joskus jopa pikkuteriä varmaan 2,5mm on pienimpiä mitä on joutunut teroittamaan. Yleensä vasta yli 5mm teriä kannattaa ehkä teroittaa. DrillDoctor olisi hyvä mutta sekin maksaa, joten nauhahiomakoneella, rälläkällä ja timanttiviilalla on menty. Ja joskus Biltsun teroituspurkilla, mutta käsivaralta teroitan melkein paremmin ja helpommin.
Mutta ihan "ammattimiehissäkin" näkee niitä jotka alkaa poraamaan käsivaralta metalliin reikää kierrokset täysillä.
Ja ihan hyvin on kestänyt Boschin teräsarjakin. 1-10mm täydellinen sarja 29,90, ei pahan hintainen. Semmosia kiiltäviä en tiedä tarkemmin materiaalia, kaksoisviistetty kärki joka tekee kotiteroituksen vähän haasteellisemmaksi. Mutta on noitakin tullut paljon teroiteltua, joskus jopa pikkuteriä varmaan 2,5mm on pienimpiä mitä on joutunut teroittamaan. Yleensä vasta yli 5mm teriä kannattaa ehkä teroittaa. DrillDoctor olisi hyvä mutta sekin maksaa, joten nauhahiomakoneella, rälläkällä ja timanttiviilalla on menty. Ja joskus Biltsun teroituspurkilla, mutta käsivaralta teroitan melkein paremmin ja helpommin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ainakin isommissä teräkoissa, ei se terään kohdistuva voima ja lastuaminen tarkoita, että voi vetää kovilla kierroksilla. Eipä esim sorveissa ja jyrsimissä poraterät pyöri kuin satoja kierroksia/min.
Samasta syystä, kuin leikkuunestettä käytetään, estämään terän ylikuumeneminen. Näin ainakin olen ymmärtänyt metallin työstöä töissään tekevien kanssa puhuessa.
Noissa monissa käsivarakoneissa ja puulle tarkoitetuissa pylväsporakoneissa on juuri, ettei saa tarpeeksi pieniä kierroksia metallin poraamiseen. Tottahan tuokin varmaan on, että ei terä kuumene ja kulu niin paljoa, niin kauan kun se tekee lastua.
Edit: Vähän mutua tämä miulta on, kun en ole opiskellut metallialaa tai suoranaisesti työskennellyt metallintyöstössä. Tuon lämpenemishomman varmaan osaisin kyllä laskemalla todistaa. (aika kyllä menisi, kun en oikein muista mitään kaavoja ulkoa ja en aivan suoraan tuontyyppistä asiaa ole laskenut.)
Samasta syystä, kuin leikkuunestettä käytetään, estämään terän ylikuumeneminen. Näin ainakin olen ymmärtänyt metallin työstöä töissään tekevien kanssa puhuessa.
Noissa monissa käsivarakoneissa ja puulle tarkoitetuissa pylväsporakoneissa on juuri, ettei saa tarpeeksi pieniä kierroksia metallin poraamiseen. Tottahan tuokin varmaan on, että ei terä kuumene ja kulu niin paljoa, niin kauan kun se tekee lastua.
Edit: Vähän mutua tämä miulta on, kun en ole opiskellut metallialaa tai suoranaisesti työskennellyt metallintyöstössä. Tuon lämpenemishomman varmaan osaisin kyllä laskemalla todistaa. (aika kyllä menisi, kun en oikein muista mitään kaavoja ulkoa ja en aivan suoraan tuontyyppistä asiaa ole laskenut.)
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu kun oikein konepajahommaan mennään, niin lastuamistakin on monenlaista. Eikä yhtennäinen 1mm paksuinen lastukiekura suinkaan ole tarkoitus.
Mutta kotikäyttöön ihan pätevä ohje, että jos lastua ei tipu porauskohdasta niin terä tylsyää ja lämpenee. Joka on itseään kiihdyttävä reaktio, kun terä ei lastua, ei lämpöäkään siirry ja terä pehmenee ja tylsyy entisestään.
Ja leikkuuöljyä tosiaan kannattaa käyttää. Tai kierteytysöljyä. Noissa on tosiaan eroa, jotkut on paksumpia vaahtoja ja kestävät kauemmin. Asiakkaalla on hyvä porajyrsin, mutta ei siinäkään muljupumppua ole, joten ihan sprayöljyllä mennään.
Eikä poranteriä kannata koskaan lainata kaverille...
Mutta kotikäyttöön ihan pätevä ohje, että jos lastua ei tipu porauskohdasta niin terä tylsyää ja lämpenee. Joka on itseään kiihdyttävä reaktio, kun terä ei lastua, ei lämpöäkään siirry ja terä pehmenee ja tylsyy entisestään.
Ja leikkuuöljyä tosiaan kannattaa käyttää. Tai kierteytysöljyä. Noissa on tosiaan eroa, jotkut on paksumpia vaahtoja ja kestävät kauemmin. Asiakkaalla on hyvä porajyrsin, mutta ei siinäkään muljupumppua ole, joten ihan sprayöljyllä mennään.
Eikä poranteriä kannata koskaan lainata kaverille...
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Yleinen avautumis-ketju
Leikkuunopeus pikateräksen kanssa kohilleen, ni terä kestää. Ja syöttö toki, vaikka sen käsivaralta joutuisi määrittämään.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ihan kartalla olevia ohjeita.Just männä viikolla tuli porattua 17.5mm poralla samalla teroituksella 2metriä reikää metalliin,80mm syviä reikiä.Ei toki manuaalisesti,vaan cnc keskuksella.
Nim:cnc-jyrsijä vuodesta 2001
Nim:cnc-jyrsijä vuodesta 2001
