Sivu 32/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Marras 2014, 19:18
Kirjoittaja alfa 156 v6
stoichiometric kirjoitti:^uudessa on vielä hyvä tovi aikaa laitattaa kuntoon tehdastakuuseen. On sitten seuraavalle omistajalle peli kunnossa. :)
Joo, takuisiinhan moiset menee mutta ei viitsis ylimääräsiä käyntejä pajalle tehdä... odottakoon seuraavaan huoltoon kun vikavalojakaan ei polta...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Marras 2014, 22:17
Kirjoittaja Jevgen
Luulin, että nyt se vaihdelaatikko sitten lauksesi, mutta ei. Olikin moottori irrallaan ja romisi apurunkoa vasten.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 00:06
Kirjoittaja Polforea
stoichiometric kirjoitti:^no kauan se kestikin. :-D
No, kesti ja kesti. Tuo pikkuvika, jota myyjäliike jäi selvittämään, oli siinä kyllä jo ostohetkellä. Viasta aiheutuva efekti ei ole muuttunut mihinkään sinä aikana, kun minä olen sillä ajanut.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 01:20
Kirjoittaja alfa164
stoichiometric kirjoitti:250000km kun on mittarissa, niin myyjänkin vastuu pienenee jo hyvin. Tuollaisilla kilometreillä on jo ohitettu kaikki kestävyys olettamat.
Lainaus kuluttajaviraston prosyyristä:
"Jos 200 000 kilometriä ajetun auton vaihteisto rikkoutuu, syynä on lähtökohtaisesti vaihteiston käyttöiän päättyminen eli ns. luonnollinen kuluminen. Korjauskustannukset kuuluvat silloin ostajalle riippumatta siitä, tapahtuiko vaurio kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta vai myöhemmin. Jos sama vahinko tapahtuu huomattavasti vähemmän käytetylle autolle, tilanne on toinen. On mahdollista, että auto ei ole vastannut kestävyydeltään sitä, mitä ostajalla on ollut aihetta edellyttää, vaikka auto olisikin ollut myyntihetkellä toimintakuntoinen."
Juurikin näin.Veljen vaimon kaiman tuttu myy autoja työkseen,ja muutama tapauskin mennyt "pidemmälle",kun ostaja luulluut ostavansa uuden,vaikka autolla jo 10v ikää :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 16:44
Kirjoittaja Polforea
Hain saksanraudan takaisin ajoon huollontarvekartoituksesta. Diagnoosi oli kuin olikin oikea, joten seuraava operointiaika päästään sopimaan, kunhan vaihtomoottori saapuu.

...joo, lohko halki. Ihan kun mulla olis tuuri kohdallaan :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 18:32
Kirjoittaja VMTD
Ei noilla 2000-luvun vehkeillä mitään tee, oli merkki mikä tahansa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 19:18
Kirjoittaja willez
A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 19:26
Kirjoittaja sämpy
Emännän 323 Mazdassa eka vika pariin vuoteen. Parkkipolttimo ei pala. Toivottavasti konepellin saranat ei ole ruostuneet jumiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 20:55
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Polforea kirjoitti:Hain saksanraudan takaisin ajoon huollontarvekartoituksesta. Diagnoosi oli kuin olikin oikea, joten seuraava operointiaika päästään sopimaan, kunhan vaihtomoottori saapuu.

...joo, lohko halki. Ihan kun mulla olis tuuri kohdallaan :D
Auts! Miten se nyt tuolla tavalla?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Marras 2014, 21:28
Kirjoittaja Polforea
Sen kun tietäis. Ei ole kovin yleinen öljyvuodon syy tuo.

Noooh, mylly ylös, toinen tilalle ja kovaa ajoo. Tai siis ajoo, sen verran laiska tuo on ettei ajo oo kovaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 00:06
Kirjoittaja willez
^ Yleisestihän nuo uudemmat bemmit vuotaa kaikki nesteitä, varsinkin öljyä. Suodattimen jalan tiiviste vuotaa varmaan jokaisesta. Öljynvaihdossa en ole muistaakseni koskaan nähnyt kuivaa e60/61,e9x,e8x-bemaria. Ja niin,siis kaikki mallit mitä vain on tehty. Öljypropun luukusta roikkuu tippoja ja luukun takana odottaa "märkä ullatus" :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 07:42
Kirjoittaja Aquatica
^
Itselläni samanmoisia kokemuksia korjaamopuolella, toisaalta taas kyseessä oli vähän vanhemmat bemarit pääsääntöisesti (90-luvun loppupään 700-sarja esim), mutta oli siellä yksi 2009 ikäinenkin. Missä laatikko ja kone vuosi öljyä. Ja perä. Ja jotain muutakin pientä :D

EDIT:
Sanotaan nyt vielä, että tuo 09 todnäk oli väärällä käytöllä rikottu, mutta kuitenkin...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 10:04
Kirjoittaja legza
Tässä hiljattain kohdannut kaksi tapausta, jossa E90/91 koppanen nelisylinterinen bensavehje syö öljyä ihan tajuttomasti. Toisen luultiin vuotavan ne pihalle, kun oli aivan märkä, mutta vuotojen korjaus ei lopettanu öljynsyöntiä. Toiseen taitaa tätä nykyä olla vaihdettu moottori.

Taitaa juurikin nuo nelipyttyset bensakoneet olla BMW:llä aina ollut vähän huonompia kuin muut?
Yhdellä tutulla vastaavan korinen 2.0d ja taitaa kohta olla 200tkm mittarissa ilman voimansiirron ongelmia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 10:46
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Nelipyttyisissä dieseleissä (moottorityyppi N47) on ollut jakopääongelmia. Huoltotoimenpiteenäkin hieman haastavampi, kun ketju löytyy koneen perästä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 12:55
Kirjoittaja TeroPee
willez kirjoitti:A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...
Minkä ikäinen kasi? Näitä kun on myyty jo 20 vuotta samalla mallinimellä niin tietäisi vähän että onko alkupään neljän tonnin autosta kyse vai kymmenen vuotta vanhasta viidentoista tonnin autosta. Vai vuoden ikäisestä sadan tonnin autosta. Paljonko oli ajettu?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Marras 2014, 17:52
Kirjoittaja willez
TeroPee kirjoitti:
willez kirjoitti:A8 audi. Vikakoodi : "Vaihdelaatikon tukikumi , oikosulku / katkos" :lol: Noh,siellä on "älykäs" vaihdelaatikon tukikumi,johon menee sähköliitin. Kumin sisällä on jotain mömmöä mikä muuttaa tukikumin toimintaa eri tilanteissa. Ei mitään, kaksi tämmästä oli p*skana @ 400€ / kpl :lol: Ja plus, kaasuläpistä hampaat murtunut, 850€ / kpl... V*ttu mitä romuja...
Minkä ikäinen kasi? Näitä kun on myyty jo 20 vuotta samalla mallinimellä niin tietäisi vähän että onko alkupään neljän tonnin autosta kyse vai kymmenen vuotta vanhasta viidentoista tonnin autosta. Vai vuoden ikäisestä sadan tonnin autosta. Paljonko oli ajettu?
Olisko ollut 2004 ja about 250tkm ajettuna. Muistaakseni 3.0TDI.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Joulu 2014, 10:44
Kirjoittaja sämpy

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Joulu 2014, 13:18
Kirjoittaja Alfissimo
Siinä alkaa pikkuhiljaa totuus tulemaan isommalla kädellä esiin, vaikka sen "kaikki" jo pitkän aikaa ovatkin tienneet. Yritä siinä sitten vaihtaa autoa, kun ei liikkeetkään sitä TSI DSG:tä uskalla vaihdossa ottaa tai näkyy ainakin kunnolla hyvityksessä. Se kohteliain tapa osoittaa, mikäli jotain tiettyä autoa ei myyntiriviinsä halua.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Joulu 2014, 13:36
Kirjoittaja Aquatica
^
Helppo ratkasu tuohonkin on:
Autosta hyvitetään 500euroa vaihdossa (siis yhteensä, ei loppuvelan tm. päälle) ja se myydään 6000euron katteella. Sillä rahalla siihen saa sen DSG:n. Ja puolikkaan moottorin. Ja koska asiakas ei saa kaikkea firman piikkiin, on teoriassa mahdollista saada "omansa" edes pois firmalla...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Joulu 2014, 15:35
Kirjoittaja Tuomas K
Teoria vaan kaatuu siihen että kukaan ei ota kuuden tonnin autosta viiden sadan hyvitystä. Turhaa spekulointia siis siitä eteenpäin mitä tapahtuu kauppojen jälkeen, koska niitä ei tapahdu.

Viidensadan hyvitys on siis vain tapa ilmoittaa että vie romunsa muualle.

Tietysti yksi vaihtoehto on antaa se viidensadan hyvitys ja myydä se romu eteenpäin kuudella sataa, auton hinta kun vaikuttaa myös siihen minkälaista kuntoa asiakkaalla on lupa autolta odottaa. Romumetallin hinnalla myytävän auton ei voi odottaa olevan uudenveroisessa kunnossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Joulu 2014, 16:15
Kirjoittaja insinörtti
^ Kauppalehden uutisoimassa tapauksessa auto taisi olla mallia 10 vee ikää ja 250 tkm mittarissa = kuuluu joka tapauksessa kategoriaan "artisti maksaa".

Tarkoitus lie ollut lähinnä herätellä puupäitä, jotka ostaavat rippikouluikää lähestyvän auton ja vinkuvat sitten, kun siihen tulee jotain rempattavaa. Näitä hulluja ilmeisesti riittää, kun noinkin vanhan, paljon ajetun, vika-alttiin ja kalliin korjattavan hintapyyntö voi olla 5 k€.

Ja sitten laatuautoilijoille lunta tupaa toisestakin ovesta...

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 85/304?n=1

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Joulu 2014, 21:05
Kirjoittaja jkk
tutustuin yhteen bmw e36:ees josta on sudittelun myötä revenny takakelkka irti korista sekä iskarin torni revenny :roll: oli kuulema kolissu vähä :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Joulu 2014, 21:13
Kirjoittaja Ricambi
Vahvaa tekstiä sano...

Lomakkeessa lukee muun muassa näin: "Ostaessani Volkswagen/Audi/Skoda/Seat -merkkisen auton [...] ja allekirjoittamalla tämän lomakkeen, vapautan myyjäliikkeen kaikesta vastuusta auton teknisen kunnon osalta."

Rantaperkiön Autotalon toimitusjohtaja Tapio Törmä, miksi näin?
Meillä on ollut niin huonoja kokemuksia näistä Volkswagen- ja Audi-autoista. Suurin osa on mennyt rikki myynnin jälkeen, ja niistä on tullut paljon kuluja. Ajateltiin kokeilla nyt tällaista, Törmä kertoo Taloussanomille.
Korjauslasku on aina ollut sitten tuhansia euroja, satasilla ei selviä, Törmä kertoo.

Taitaa olla niin kun suolletaan vuosittain kasa uusia malleja niin väkisinkin laatu alkaa kärsimään, ei ole aikaa testata kunnolla ja paskaa alkaa tulemaan ulos tehtaalta. Olen aina ollut sitä mieltä että nämä merkit ovat täysin yliarvostettuja.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 21:41
Kirjoittaja Satakuusnelonen
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1928783

Eikö huollossa enään vaihdeta edes tiivistettä? :crazyeyes:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Joulu 2014, 23:12
Kirjoittaja Aquatica
^
Et uskokaan. Ainakin tarinat, joita Laakkosen asentajalta kuulee, on tasoa: "oli jarrusatulassa likaa. Vaihdettiin uudet kummallekin puolelle". Puhtaasti syynä se, että on vaan niin paljon "tehokkaampaa" myydä uutta osaa, kuin on tehdä perushuoltoa vanhalle. Ei tietenkään aina ole keissi tuo, etenkin jos asiakas napisee hinnasta, mutta....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Joulu 2014, 06:09
Kirjoittaja sämpy
No tuntitaksat on sitä luokkaa, että se on oikeesti asiakkaalle halvempaa pistää kaikki osat uutta helposti paikoilleen, kuin edes yrittää elvyttää mitään vanhaa tai tapella minkään ruuvin kanssa. Eikä tule asiakas sitten valittamaan tai tule mitään muutakaan sähläystä ja moneen kertaan korjausyritystä. Tosin en tiedä osaako nuo tuolla edes avata jumiutuneita ruuveja.

Tuos kun kävin Autokeskuksessa tilaamassa osia ja näin sen hinnaston siinä tiskillä, niin nostin välittömästi omaa tuntihintaa 40%. Silti taidan tehdä melkein päivän töitä sillä hinnalla kun bemariasentaja yhden tunnin. Mutta tykkään kun voi tehdä kunnolla ja rasvailla kaikki ruuvit ynnä korjata muutkin ilmi tulleet viat samalla, kuin olla ns. "liukuhihnalla" jonkin ohjeaikataulukon mukaisissa suoritteissa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Joulu 2014, 18:18
Kirjoittaja palkus
tää on nyt vähän ot. Olin piällikkön tiguaniin (mittarissa ~170tkm) kyydissä ~100km. Ihmeen tökö jousitus, kaikki epätasasuudet tuli terävästi sisälle, vaikka on paksut renkaat alla. Sitten myöskään käyttövoima-aineen versio ei päässyt missään vaiheessa unohtumaan, sen vertta selkeä perkinsin sointi jatkuvasti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Joulu 2014, 18:34
Kirjoittaja jkk
^siinä on varmaa sama alusta ku vagin transuissa :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 10:14
Kirjoittaja lerppu
X1. Xdrive on ihan ok. Mutta: Ajonvakautukset sun muut sensorihärpäkkeet vie kokonaan nelivedon edut. Paitsi silloin kun mennään suoraan. Totaalisen raivostuttavaa. Nelivedolla pitää voida kääntää reilusti ja kontrolloida kaasulla. BMW on erimieltä... Tekisi melkein mieleni tehdä kuten kuvan kuski. Kattokoristeeksi...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 10:19
Kirjoittaja Polforea
^Eti siitä kojetaulusta nappi, jossa lukee "DSC". Sen jälkeen kiroa cruisen toimimattomuutta tietyissä tilanteissa ja käy koodauttamassa cruise toimimaan DSC:n ollessa päällä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 10:24
Kirjoittaja lerppu
Napissa lukee DTC ja se toki auttaa vähän. Mutta liian vähän, ei poista läheskään kaikkia renkaiden jarrutuksia/ tehon leikkauksia. Valittelin samaa jo Jeepissä, mutta tää on pahempi...
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 10:29
Kirjoittaja Polforea
Äh joo, ajatushärö, DTC siinä tosiaan lukee. Onko X1 tehty sitten niinkin rajoittuneeksi? Tuo E90 antaa ekalla tasolla liekaa melko reilusti ja pidemmällä painalluksella vissiin kokonaan pois.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 10:41
Kirjoittaja Tiphookki
Sitikasta hajosi takalasinpyyhkimen varsi pesun yhteydessä. Uusi ei onneksi paljoa kustanna http://www.ebay.com/itm/Citroen-Xsara-E ... 1391989398

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 11:09
Kirjoittaja lerppu
Polforea kirjoitti:Äh joo, ajatushärö, DTC siinä tosiaan lukee. Onko X1 tehty sitten niinkin rajoittuneeksi? Tuo E90 antaa ekalla tasolla liekaa melko reilusti ja pidemmällä painalluksella vissiin kokonaan pois.
Hmm, tasoja? Täytyypä koittaa pitkää painallusta, josko tuo auttaisi! En ymmärrä miksi hyvällä alustalla ja erinomaisella voimalinjalla toteutettu auto on elektroniikalla pilattu!? "Tehdään tästä hyvä, mutta ei anneta kenenkään ajaa sillä."

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 11:10
Kirjoittaja Polforea
Joo. Lyhyellä tökkäyksellä menee DTC-moodiin, pidemmällä painalluksella pistää tiettävästi kokonaan pois. Vähän niinkuin Alfa, joka lyhyellä tökkäsyllä laittaa luistoneston pois ja pitkällä myös ajonvakautuksen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 15:04
Kirjoittaja lerppu
YEEHAW! :twisted:
Bimmeri on pelastettu - mitä nöyrin kiitos!!
Alfaforumi on joviaali paikka, Baijerilaisen kuskiakin jalomielisesti autettiin. :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 10:35
Kirjoittaja Gusse
^Tuohan toimikin myös vanhassa ykkössarjalaisessa :-D . Kiitoksia tästä tiedosta! Täältähän löytyy yllättäen saksanihmeisiinkiin apuja :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 12:23
Kirjoittaja Alfisti_61
Hetki sitten koettua: parin vuoden ikäinen diesel E Mersu oli yön aikana tyhjentäyt akun. Manuaalista löytyi ohjeet apuvirralla käynnistämiseksi, joten tekemääntekemään. Lähtihän se käyntiin, mutta vaihteisto ei toimi. Parkki on päällä ja pysyy. Kaipa siellä on joku hemmetin kompuutteri sanonut poks. Jään mielenkiinnolla odottamaan diagnoosia. Molemmat Alfat vaan mennä porskuttavat....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 19:54
Kirjoittaja willez
Pösö 800007 , vm.ei muista,lähes uusi, ajettu 57tkm

*Pakoputken keskikannake ja putki itsessään ruostunut täysin poikki
*Kaksi peruutustutkan nappia pimeänä
*Molemmat etukoiranluut täysin väljänä


= P*skoja vehkeitä ? :mrgreen: :lol:

Mietittiin kaverin kanssa et veis tommosen uuden pösön tehtaan linjaston päästä suoraan japaniin toyotan tai hondan (yleisesti japsi) laadunvalvojien eteen tutkittavaksi niin mahtasko ne revetä hysteeriseen huutonauruun maassa kierien ? :lol: Kun vertaa vaikka Toyotan Prius+ niin pikkusen on laatueroa 8)

Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu. Pösöä toljottaessa tulee vain paha mieli ja karmivat muistot lukuisista hikisistä taisteluista kun mikään ei vaan toimi...

Kuva

Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 20:22
Kirjoittaja Rasvis
Kasinollaseiskaa on tehty vuosina 2002-2010 ja ajomäärästä voisi veikkailla että mitään päivittäistä pitkää siivua ei kärryllä ole vedetty. Ruostuuhan se pakoputki silloin jos sitä ei vedetä kuumaksi vaan aina lilluu vettä pohjalla. Koiranluut ja parkkitutkan anturit maksavat muualta kuin marmorilta ostaen parikymppiä kappale. Jos omat Alfat olisivat noin pienillä murheilla menneet niin olisin aika häpi :-D

Automallia en mitenkään erityisesti puolustele. Kaveri osti kymmenen vuotta sitten 807:n uutena ja tänä vuonna talutti sen purkaamoon, ainakin viimeiset vuodet olivat aikamoista via Dolorosaa. Saa nähdä miten pitkälle oma 407 jaksaa, näin kahdeksan vuoden ja 170 tuhannen kilometrin kohdalla ei vielä näy mitään viitteitä luopumisesta. Eikä tietysti pitäisikään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 21:01
Kirjoittaja willez
Rasvis kirjoitti: Saa nähdä miten pitkälle oma 407 jaksaa, näin kahdeksan vuoden ja 170 tuhannen kilometrin kohdalla ei vielä näy mitään viitteitä luopumisesta. Eikä tietysti pitäisikään.
Joo,omat kokemukset 407 niin etualapalloja on vaihdeltu ja satunnaisia vikavalon vilkkumisia. Muutamassa myös tullu vedet sisälle (ilmankiertojärjestelmän poistoletku tukossa -> uittaa hanttarin lattialle), kannattaa muuten tsekata. Näkyy sieltä hanttarin puolelta hiukan muovin takana musta letku..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 21:10
Kirjoittaja kivirok
Ramista katosi kuta kuinkin kaikki kojelaudan sähköt + sähkölasit kesken ajon. :D
Sulakkeet ok, mutta autohan on täynnä jotain sähkärivirityksiä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 21:29
Kirjoittaja sämpy
Kato jarrutehostajan alapuolelta/sivulta liittimet, muistaakseni siellä on päävirtojen läpimenoplugit tulipellissä. Jos olis kontaktivikaa? Sekä tietenkin liitoksen akulta. Voi toki olla virtalukkovikakin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 10:54
Kirjoittaja Jiitee
willez kirjoitti:Pösö 800007 , vm.ei muista,lähes uusi, ajettu 57tkm

*Pakoputken keskikannake ja putki itsessään ruostunut täysin poikki
*Kaksi peruutustutkan nappia pimeänä
*Molemmat etukoiranluut täysin väljänä


= P*skoja vehkeitä ? :mrgreen: :lol:

Mietittiin kaverin kanssa et veis tommosen uuden pösön tehtaan linjaston päästä suoraan japaniin toyotan tai hondan (yleisesti japsi) laadunvalvojien eteen tutkittavaksi niin mahtasko ne revetä hysteeriseen huutonauruun maassa kierien ? :lol: Kun vertaa vaikka Toyotan Prius+ niin pikkusen on laatueroa 8)

Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu. Pösöä toljottaessa tulee vain paha mieli ja karmivat muistot lukuisista hikisistä taisteluista kun mikään ei vaan toimi...

Kuva



Samaa mieltä, Toyota ja muutkin japsit pääosin vaikuttavat olevan sitä laadukkaampia , mitä vanhempia autot ovat.
Laadukkaimmat ajan hammasta kestävät Tojot tehdään tosin edelleen emämaassa.

Jt

Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 13:15
Kirjoittaja willez
^ Kyllä. Yleisesti nuo kalliimmat mallit tehdään japanissa. Esimerkiksi honda siirsi accordin tuotannon/kasauksen takaisin japaniin vuonna 2002 jatkuvien laatuongelmien takia. Olisko ollut 1995-2002 tehtiin näitä briteissä. Honda ei halunnut menettää mainettaan,maksoi mitä maksoi. Ja suunnitelma näyttää toimivan,kun näitä 2003-2008 accordeja seuraa. Tuttua japsilaatua ja ei suurempia vikoja ennen 300tkm ajoa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 13:18
Kirjoittaja jkk
^ymmärtäähän sen, maineen menetyksestä seuraa kyllä kova lasku niinkuin on muutaman merkin kohdalla tullut huomattua.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 13:47
Kirjoittaja flapjack
Corolla kävi huonon käynnistymisen takia huollossa. Yksi hehku kuulemma poikki ja toinen pimeä niin tiukassa ettei lähde siististi eikä merkkihuollolla ole työkaluja irrottaa. Selvisi kuitenkin vielä -20 aamusta näineen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 14:46
Kirjoittaja mutt
willez kirjoitti:Edit: Muutenkin kun vertaa autoja,niin toyotaa katsoessa tulee välittömästi mieleen varmuus,luotettavuus,täydellinen toimivuus aina ja sitkeä laatu.
Mulle taas tulee mieleen se Via Dolorosa, jota on saanut kokea Toyotilla ajaessa. Tai no, pitkä 4wd Hiace -05 oli matka-ajossa ihan asiallinen, pitkä akseliväli ilmeisesti tuo vakautta (ja sellaisen kääntöympyrän, että missään stadionia pienemmässä paikassa ei vekslailematta ympäri käännä. :lol: ) Mutta ne henkilömallit, huhhuh... Huomaa, että mallistoa uusiessa on jätetty vanhoista malleista kaikki sellainen, joka on todettu kestäväksi. Alustarakenteiden osalta tämä piste saavutettiin ilmeisesti joskus 80-luvun lopulla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 16:16
Kirjoittaja Rolfa Ameo
Istuin viime viikolla ensimmäistä kertaa Audi A6:n kyytiin. Menimme Nokialta Tampereelle (15km). Ensiksi oli kiire lähimmälle huoltamolle, koska öljyvalo paloi. Koneeseen lisättiin 1,5-2 litraa öljyä. En kysellyt kuskilta mitään. Matka taitettiin kuskin sivulasi alhaalla, takapenkilläkin oli kylmä. Hiukan tietysti hymyilytti.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Joulu 2014, 21:32
Kirjoittaja unknown
Käyttö Toyotani täyttää näinä päivinä 20-vuotta, kesällä vaihdoin jakopään hihnan, kun en saanut enää selvää siitä konehuoneen tarrasta, missä lukee koska viimeksi vaihdettu, vaihdoin samalla kaikki stefat.
Nyt on ilmennyt sellainen ongelma, että oven lukkoihin tiivistyy kosteutta ja jäätyy, ilmeisesti pitäisi puhdistaa ja rasvata. Voi olla ihan yleinen ongelma tässä vaiheessa, kun on kuitenkin suunniteltu lähinnä aavikolle/liian kuumiin maihin, kun vain muutaman kerran kesässä kuulee, että flektit käy.
alkuperäinen jakajan kansi oli viime kesänä vaihdettava, kun oli tiivistynyt kosteutta tulpan johdon liittimeen ja se oli ruostunut kiinni, auto kävi, mutta vaihdoin varmuudeksi Puolan ja kondensaattorin.
Joku päivä vaihdan jarrupalat, kun ovat loppu ja viimeksi vaihdettu 7-vuotta sitten, levyt onalkuperäiset ja hyvät.

Ruostetta ei ole ja etuiskunvaimentajia lukuunottamatta, kaikki alustan osat on alkuperäiset, autolla ajettu 280tkm