Sivu 33/66

Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 18 Marras 2015, 19:33
Kirjoittaja Tazio
^
Bible and sword! Tuohan on kaunis. Kevyt (nykyvessaksi) takaveto ja kova aski, beaty is not just skin deep :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 11:33
Kirjoittaja Kivijärvi
FIAT 124: https://www.youtube.com/watch?v=BT01RpxLXlo

Johan tuosta alkaa olla esillä vaikka mitä, kun Losissa autonäyttelyssä on kerran esitelty. Itseäni vähän kiusaa kun esittelijänainen hokee "italian craftsmanshipiä" joka toisessa lauseessa, eikä sisusta ole ratin badgea enempää erilainen kuin Masa MX-5:ssä. Enempi olisi voinut yrittää Fiatilla, edes mittaristossa ja keskikonsolin napeissa. 500:n henkeen olisi saatu puhallettua hieno retroavokki, tai sitten muuten vain yrittää luoda uusiksi sitä mitä Fiat ikinä tuleekaan 2010-2020-luvuilla olemaan.

Hieno auto kuitenkin ja todella toivon, että tuodaan Suomeen meidän pitkien ja alati lämpenevien kesien iloksi! Ottaisivat vaikka Finnairilla kopin tuosta autosta, liisariksi tuollaiset kaikille lentäjille. Ajatuksella "Illaksi kotiin, Mrs Robinson".. Sitten kun maassa olisi uutena hommatut 50 kpl, saisi autojen arvonalennuspiirteet huomioiden 2v ikäisen Fiatin saa muutaman vuoden päästä samaan rahaan kuin erikoppaisen 10v Mazdan.. :-D

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 11:51
Kirjoittaja Kivijärvi
kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE

Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 12:32
Kirjoittaja Albertolli
Ostaisin muuten, mutta ei pysty koska se on pilattu haineväantennilla.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 12:42
Kirjoittaja Jefromow
:-D

Kyllä haineväantenni pitäisi kieltää siinä missä haineväkeittokin.

Näinköhän tuo haineväantenni saavuttaa kohta samat levelit lumiharjan kanssa tällä foorumilla.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 12:45
Kirjoittaja Kivijärvi
^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 14:20
Kirjoittaja 155156
Kivijärvi kirjoitti:^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...
Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.

ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 15:40
Kirjoittaja Stilo
155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Marras 2015, 20:58
Kirjoittaja Garmund
155156 kirjoitti: Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.

ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
Miulla pelaa paremmin 155:sen antenni, kuin 156:sen.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 03:38
Kirjoittaja S_A
Kivijärvi kirjoitti:kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE

Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..
No niin kun oon täällä ennenkin sanonut ; ei Toyota ole mikään Alfa, josta saa kiksit.
Mutta se miten se auto toimii on todella hienoa. Miten se on saatu toimimaan noin hienosti.
Se on todella hieno auto, vaikka se jakaakin mielipiteet varmasti etenkin tämän uuden Priuksen kohdalla.

Kulutuksesta voin sanoa vaan sen, että etenkin taajamissa esim. Kehä 3 sisäpuolella paljon ajavalla millään diisselillä tai pikku nyky trendin mukasella bensaturbolla ei ole mitään asiaa näihin kulutuslukemiin. 10-20kmh mateleva ruuhka mennään pääosin sähköllä ja kaikki parkkihallit voi ajaa puhtaasti sähköllä. Olettaen, että akuissa on varaustilaa riittävästi, voi sähköllä ajaa pitkiäkin pätkiä kunhan nopeuden pitää alhaalla eli juuri ruuhkat ja parkkihallit.

Maantielläkin kelkka kääntyy hybridiin, koska sähkömoottori antaa taustatukea. Esimerkiksi 115kmh mittarinopeudella vakkari päällä Kolmostietä Riihimäeltä Myyrmäkeen kitkapyörillä, kontissa tavaraa ja 4 hengen kuormalla 4,7 litran matkakohtainen keskikulutus.
Nyky muodin mukasella pikku bensa turbolla saa tehdä jo töitä, että pääsee lähelle 5 litraa, jos edes on mahdollista.

Kannattaa käydä koeajamassa, ihan sellanen 2-4h:n lenkki ja tutustua autoon. Se ei ehkä aukene pikasella koeajolla, mutta pari tuntia alkaa jo riittämään.

Eli rohkeasti vaan ajamaan!

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 10:15
Kirjoittaja Kivijärvi
^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.

Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.

Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 11:06
Kirjoittaja S_A
Kivijärvi kirjoitti:^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.

Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.

Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.
Vähällä menee Multijettikin näköjään. Se ero mitä nyt äkkiseltään keksin tohon Hybridiin eroa on se (kokemuksella myös ei hybridin ajamisesta), ettei sillä tarvitse mitenkään pingottamalla pingottaa sitä ajamista, että saa kulutuksen alas. Se järjestelmä hoitaa ite itttensä, ja et välttämättä ees huomaa onko sähkö vai bensa käytössä. Sitten jos ajamista haluaa vielä seuraaville tasoille - niin sitä säästöä voi tehdä litran helposti. Vähän miettien ja ennakoiden tien profiilia ja tulevia liikenne tapahtumia.

Esimerkiksi just pysäköinti paikat, kytket EV Moodin päälle, se menee sähköllä 30kmh asti eli just tollasia pysäköintihalleja ym.kannattaa tolla ajella. Muutenhan toi lataa itse itsensä, ainakin Auris. Eli kun akkuissa tippuu lataus tarpeeksi alas, moottori käynnistyy ja se lataa sitä ja sammuu kun on tarpeeksi virtaa taas kerättynä. Moottoritieajossahan tuo lataa itse itsensä ihan huomaamatta.
Lisäksi voi vielä tehostaa akkujen latausta kytkemällä B-vaihteen, eli ns.alamäki jarrun päälle. Moottoriteiden rampeihin poistuttaessa esim. B- vaihde päälle niin jarruja ei tarvitse parhaimmillaan käyttää ollenkaan moottori jarrutuksen takia.

Muutenkin nykimättömämpää vaihdelaatikkoa ei enää ole. Tuo ei nyi ollenkaan. Missään tilanteessa.

Eli kyllä toi järjestelmä on aika hieno loppuenlopuksi, jos yhtään ajaminen kiinnostaa ; niin tuo auto tuo uusia juttuja ajoon ja kuten aiemmin kirjotin - tuo hybridi juttu lopulta sitoo sut ajamaan nätisti, koska kilpailet itsesi kanssa kulutuksesta per matka. :D

Ainiin ne tankkausvälit, sekalaitsa moottoritie-kaupunki pyöritystä 2-3 viikkoa tankkausväli. Ihan oikeasti. :)

Joo Toyotat oli vielä viitisenkin vuotta sitten aika tylsän näkösiä. Toisin on nyt. Avensis ja Auris johdattivat uuteen muotoiluun ja Lexus siinä vanavedessä. Nyt kun alkaa olemaan jo ihan eri näköstä, alkaakin kelkka mielipiteissä kääntyä siihen, että on jo liikaa muotoja. :D
Mun mielestä persoonallisuus on plussaa. Ja hetken päästä nämäkin näyttävät ihan normaaleilta, silmä tottuu.

Vielä tästä sähköhässäkästä ; Teslahan on täys sähköauto, mutta sehän ei lataa itse itseään eihän?
Ei edes rullatessa kerää talteen energiaa kuten Toyotan hybridit keräävät. Ja varmaan muidenkin merkkien hybridit?

En voi käsittää, että MIKSI Tesla ei rakentanut sellasta tohon mukaan, onko se sitten niin mahdoton juttu vai painaa tonnin vai mikä siinä on syynä. Miettikääs jos ois täys sähköauto, ja se lataisi itse itseään aina kun rullaat, rampeissa ja liikennevaloihin aina täyttyisi akut jonkin verran......

Tietääkö kukaan vastausta tohon?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 11:13
Kirjoittaja mattijus
Paha sanoa miksi olisivat moisen pois jättäneet, kun kuitenkin ovat sellaista kehittäneet. (en siis tiedä onko kyseistä järjestelmää nykyTeslassa)

http://www.teslamotors.com/blog/magic-t ... ve-braking

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 11:53
Kirjoittaja jaacco
On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 13:03
Kirjoittaja Aquatica
^^^
Samaa sanon kuin yllä, eli siis kyllähän se Teslalla on käytössä jarruenergian takaisinkeruu?
Eihän ne muuten olis Suomen oloissa sitä 500km päässyt latauksella ns. normiajossa...?

Imo, edelleen sähkö/hybridivehkeistä henkilökohtaisesti ylivoimaisesti haluttavin on Tesla. Mikään muu ei innosta, ei yhtään.
Omiin ajoihin se valtaosin riittäisi, mutta lompakko ei riitä moisen hankintaan =P

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 16:34
Kirjoittaja Garmund
^Ei ees BMW i8? Itselle kyllä kelpaisi sekin :)

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Marras 2015, 16:38
Kirjoittaja mattijus
i8 on kyllä oikeasti hieno

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Marras 2015, 04:36
Kirjoittaja S_A
jaacco kirjoitti:On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.
OK no sitä minäkin, että ihme hommaa JOS ei ole tota tätä järjestelmää.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Marras 2015, 10:51
Kirjoittaja Aquatica
i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.

Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Marras 2015, 12:15
Kirjoittaja Macela
Aquatica kirjoitti:i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.

Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.
OT, mutta BMW E31:n voisin omistaa. Mmmm... Ja sitte toki Z3 Coupe olis myös aika siisti peli, sekä Z8 joka onki sitte jo värä eri hintaluokas.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Marras 2015, 12:38
Kirjoittaja Kivijärvi
Aiempaan liittyen BMW i3 olisi todella kiehtova tapaus. Harmi vaan kun hinta on ihan pimeä näissä Suomeen tuoduissa harmaatuonneissa. Harvalla meistä on pistää 50k€ miniautoon, olipa kuinka kiehtova vain ja lottovoittajat saattavat päätyä valinnoissaan muualla ("Avensis puolinahoilla", kuten yleisesti meistä suomalaisista vitsaillaan). Mutta olisi enemmän kuin paikallaan jossain isompien kaupunkien liepeillä asuville, ei varmaan tarvitsisi edes Range Extender-versiota ollenkaan. Toisaalta, itse ottaisin sen, sillä ei tarvitsisi arkailla pidempiäkään reissuja. Ihmettelen vähän silti miksi bensatankista piti tehdä joku 9-10-litrainen, samalla vaivalla olisi tuplannut, ja auton kantama (sähkö+bensa) olisi helposti sen 500km kelissä kuin kelissä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Marras 2015, 16:48
Kirjoittaja alfista
Stilo kirjoitti:
155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...
Vihdoinkin Italialaista automuotoilua! Valmis klassikko! Siisti, haluan.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 24 Marras 2015, 20:52
Kirjoittaja hagger16
Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 26 Marras 2015, 11:18
Kirjoittaja lerppu
Jestas mikä häkkyrä. Sillä kuulemma joutuu vielä ottamaan naisiakin! Kamalaa. :shock:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 26 Marras 2015, 15:28
Kirjoittaja Jefromow
hagger16 kirjoitti:Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml
Psst. Nyt varovaisesti, herra hagger16 :silent:
Autoaiheisten foorumien kirjoittamattoman säännön mukaan siulle pitäisi räväyttää banskua. Noita Rönkön juttuja vaan ei linkitetä ja sillä sipuli.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 29 Marras 2015, 16:47
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Tulossa Abarth 124 Spider jolla Fiat aikoo lähteä mukaan myös Rallin MM-sarjaan TM:n mukaan. Hienoa!

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 29 Marras 2015, 20:32
Kirjoittaja peksu
Uusi Fiat Tipo olisi jo saatavilla Italiassa.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 11:58
Kirjoittaja Kivijärvi
^yllärihalpa on Tipo! Olkoonkin, että 15000 eurolla saa 1.4/95hp -version, on tuossa kyllä autoa koko rahalla. En tiedä mitä pikkuautot Italiassa maksavat, mutta ei tunnu pahalta tuo em. hinta. Suomeen varmaan joskus joo, mutta jääneekö alle 20000 euron? Olisi ainakin eduksi, jos jäisi reippaasti alle.

Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 13:55
Kirjoittaja Smacket
Onkos tuolla uudella Tipolla jotain yhteistä Albean kanssa?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 13:59
Kirjoittaja sämpy

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 14:00
Kirjoittaja Kivijärvi
^Eikös ollut rinnakkaismalli 500X/500L/Jeep Renegade -alustalle...? Eivätkö nuo ole alustaveljeksiä kaikki keskenään?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 14:48
Kirjoittaja jaacco
Varmaan lähin sukulainen on Dodge Dart. Mitat melkein samat ja sisusta lähes identtinen.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 19:28
Kirjoittaja Pujazuba
^Dartti on Giuliettan alustalle tehty.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 19:42
Kirjoittaja V6
Pujazuba kirjoitti:^Dartti on Giuliettan alustalle tehty.

jep, toi on eri
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 19:57
Kirjoittaja sämpy
Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 22:01
Kirjoittaja Garmund
Tai vain etuvetoinen korotettu... Eikös sitäkin saanut vajaavetoisena?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 30 Marras 2015, 23:01
Kirjoittaja Pujazuba
sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
Tai Corsa on pieni etuvetoinen Renegade... :wink: Riippuu miten katsoo.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 08:50
Kirjoittaja mutt
sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
No, eipä Delta Integraleakaan ole kuvailtu nelivetoisena Ritmona (tai Ibizana), vaikka yhtälailla samaa platformia ovatkin.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 09:08
Kirjoittaja sämpy
Miten mä en löydä noista autoista (Ritmo/Delta) yhtään mitään yhteistä, pelleistä tai alustan osista. Paitsi neljä pyöräkoteloa. Mistä ajatus että noilla olisi mitään tekoa keskenään?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 10:41
Kirjoittaja mutt
Ei "platform" (joka usein virheellisesti suomennetaan pohjalevyksi) tarkoitakaan mittavaa määrää samoja osia. Onhan 156 ja Lybrakin vielä Tipon peruja olevaa platformia, vaikka niukasti niissäkin samaa on sen enempää keskenään kuin Tiponkaan kanssa. Ihan tarkkaa määritystä en itsekään tiedä, mutta käsittääkseni kyse on enemmän siitä, mitä voidaan valmistaa samalla tuotantolinjalla ja -menetelmillä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 13:19
Kirjoittaja sämpy
Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta. Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.

No tässä ei nyt ole kyse oikein otsakkeen uutuuksista, enempi muinaishistoriaa jota harva edes muistaa. Itselle kumminkin jopa konkreettisempaa kun suurin osa mainituista löytyy tontilta, mutta renegade on nähty vain kerran kaukaa viime viikolla.

Taitaa olla dinosaurus koko äijä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 14:35
Kirjoittaja Vode
Ihan mielenkiinnosta piti tarkistaa tuo itsekkin... Lainattua carsfromitaly.net -sivulta:

"Formally presented for the first time at the Frankfurt Motorshow in September 1979, the Lancia Delta was designed by Giugiaro to fit around the mechanicals of a Fiat Strada/Ritmo and to replace the Fulvia (already out of production) as Lancia's 'small' car. Many changes were made to the basic Ritmo running gear - the engines were reworked to improve the power outputs, and the suspension from the Beta was adapted to fit to the Ritmo floorpan."

Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 15:23
Kirjoittaja Vittorio Jano
Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...

Kuva

(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 16:04
Kirjoittaja mutt
Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 16:29
Kirjoittaja A Bart
mutt kirjoitti:
Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.
Kyllä se taitaa olla aika liki kappassakin, toki edessä tukivarret on paksumpaa tavaraa.
Mutta minkä fiatin pohjalevylle se sitten on veistelty?
sämpy kirjoitti:Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta.
Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.
Vai ymmärsinkö mä ton viimisen lauseen väärin?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 16:45
Kirjoittaja sämpy
Eikös kappa ole aika pitkälti Croman/Theman perillinen? Ja tuohon Ritmon/Deltan pohjalevyasiaan pitänee perehtyä ihan kuvaamalla, koska etuaisoissa, tulipellissä tms ei ole kyllä mitään samaa, eikä luonnollisesti takarungossakaan. Pohjan taittuminen helmaan voi olla enempi Ritmoa kuin Betaa, mutta noin se oli varmaan kaikilla merkeillä.. Että enintään keskitunnelissa ja jalkatiloissa voi olla vähän jotain samaa, ei kuitenkaan mitään yhteensopivuutta. Varsinkaan kun keskitunnelikin on Ritmossa paljon matalampi. Ehkä ne ei ole vaan tienneet mistä puhuvat. Yhtä hyvin voisi sanoa tehdyn VW Derbyn pohjalevylle.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 18:39
Kirjoittaja Shuttle
Vittorio Jano kirjoitti:Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...

(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
Onko noi edelleenkin muovisia ja rämiseviä kippoja, vai onko laadulle tehty vihdoinkin jotain? Muistan aikoinani kuinka pettynyt olin Minin sisustan laatuun. Alta 100tkm ajettu auto ja meininki oli kuin jossain vm-96 Puntossa. Vähän irvestee sieltä ja täältä, rätisee ja ritisee, ei oikein sellaista laadun korkeaa fiilistä saanut. Hyundaissa ja Kiassakin asia oli paremmalla tolalla. Muutenhan kiva auto.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 01 Joulu 2015, 20:20
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Sama kokemus joku vuosi sitten ajetusta Countrymanista. Nitinää ja räminää kuului joka nurkasta.

Tuosta uudesta en tiedä. Toivottavasti?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 17:50
Kirjoittaja PRO
Volvo S90

http://www.carscoops.com/2015/12/this-j ... ahead.html

Hieno, mutta vielä varauksella katselen persikkaa...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 17:55
Kirjoittaja Garmund
"Hainevä"-antenni :)