Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Tuohonhan on mennyt jo ihan järjettömästi aikaa ja vaivaa ja rahaa! :lol: Vaiha äkkiä esim. "luotettavaan" uuteen volkkariin tms.....

PS: onko siis jokin ysikytluvun puolenvälin Caarina?? Vai oliks ne jo Avensiksia silloin..
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Valitsin autoni niin että katsoin netistä; mikä automalli on luotettavuustilastojen ykkönen ja ostin sellaisen. RAV4 neliovisena ja manuaalina. Syy tähän on se, että en halua, että käyttöautoa trvitsisi huoltaa ylimääräistä ja en tarvitse arkiajoon elämyksiä.
bensaa se syö hirvittävästi 11litraa/100km mutta sitähän saa tankkaamalla lisää, neliveto on kiva.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Streider »

willez kirjoitti:^ Kyllä. Yleisesti nuo kalliimmat mallit tehdään japanissa. Esimerkiksi honda siirsi accordin tuotannon/kasauksen takaisin japaniin vuonna 2002 jatkuvien laatuongelmien takia. Olisko ollut 1995-2002 tehtiin näitä briteissä. Honda ei halunnut menettää mainettaan,maksoi mitä maksoi. Ja suunnitelma näyttää toimivan,kun näitä 2003-2008 accordeja seuraa. Tuttua japsilaatua ja ei suurempia vikoja ennen 300tkm ajoa.
Miten niin ennen 300tkm? Tuo virstanpylväs on meidän vuosimallia 2007 olevassa Accordissa jo ylitetty eikä tunnu missään :-D Esimerkiksi yhtään puslaa tai niveltä ei ole vaihdettu, mutta jarrulevyt on toki mennyt kerran uusiksi. Muutoin mennään edelleen niillä mitä tehtaalta on laitettu. Auto on ollut perheessä uudesta asti, kyseessä 2.0i bensakoneinen farkku, enkä kyllä keksi mitään sanomista. Okei, kuskin perseenlämmittimen kytkimestä on muuten palanut polttimo. Ja onpa siitä muutama muukin polttimo mennyt tuossa aikajaksossa. On kyllä oikeasti sellainen käyttöjuhta jolla voi lähteä ihan minne vain ilman huolta ja murhetta, vaimokkeellahan se on päivittäisessä käytössä työautona ja aika raskaasti lastattuna ainakin puolet kilometreistä tullut rullattua.

Niin, muiden merkkien murheita. Mersun perä alkoi vähän ulvoa, kilometrit 435tkm rapsahti tauluun. Ja keskuslukituskin vähän temppuili tänään hetkellisesti.. ja okei, syöhän se öljyäkin vähän.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

willez kirjoitti:^ Kyllä. Yleisesti nuo kalliimmat mallit tehdään japanissa. Esimerkiksi honda siirsi accordin tuotannon/kasauksen takaisin japaniin vuonna 2002 jatkuvien laatuongelmien takia. Olisko ollut 1995-2002 tehtiin näitä briteissä. Honda ei halunnut menettää mainettaan,maksoi mitä maksoi. Ja suunnitelma näyttää toimivan,kun näitä 2003-2008 accordeja seuraa. Tuttua japsilaatua ja ei suurempia vikoja ennen 300tkm ajoa.
Muitakin hondia britit kasasivat sanan varsinaisessa merkityksessä jonkun aikaan.civikillä taisi olla jotain yhteistä jonkun rover mallin kanssa 90-luvulla

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

alfa164 kirjoitti:
willez kirjoitti:^ Kyllä. Yleisesti nuo kalliimmat mallit tehdään japanissa. Esimerkiksi honda siirsi accordin tuotannon/kasauksen takaisin japaniin vuonna 2002 jatkuvien laatuongelmien takia. Olisko ollut 1995-2002 tehtiin näitä briteissä. Honda ei halunnut menettää mainettaan,maksoi mitä maksoi. Ja suunnitelma näyttää toimivan,kun näitä 2003-2008 accordeja seuraa. Tuttua japsilaatua ja ei suurempia vikoja ennen 300tkm ajoa.
Muitakin hondia britit kasasivat sanan varsinaisessa merkityksessä jonkun aikaan.civikillä taisi olla jotain yhteistä jonkun rover mallin kanssa 90-luvulla
Kyllä. Juurikin noita ysiketluvun puolvälin civiccejä. Kuva

Noissa jotenkin tuntee "brittiläisyyden" joka puolella :-D

^^ Noniin. Tossa meijän -05 on nyt 206tkm taulussa. Ostaessa oli kuljettajanoven lukkolaite rikki (ei mennyt lukkoon eikä auennut). Lukkolaitteen sisälle sai "actuatorin", joka maksoi marmorilla n.40€. Mitään muuta ei ole ollut. Ja tässä myös on tuo penkinlämmittimen taustavalo pimeänä :lol:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

meillä puolestaan ulkokahvat irtosivat joka ovesta.Paljon parjattu 164:n kahva oli lujaa tekoa noihin verrattuna

Avatar
kivirok
Viestit: 460
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja kivirok »

sämpy kirjoitti:Kato jarrutehostajan alapuolelta/sivulta liittimet, muistaakseni siellä on päävirtojen läpimenoplugit tulipellissä. Jos olis kontaktivikaa? Sekä tietenkin liitoksen akulta. Voi toki olla virtalukkovikakin.
Virtalukkohan se. Oli jäätynyt, niin rasvasin sen. Toimii nyt about joka toisella startilla.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kuinkakohan paljon pitäisi liikkeeltä saada kymppitonnin autosta hyvitystä, kun autossa piti olla ESP ilmoituksen ja kauppakirjan mukaan, mutta loistaa poissaolollaan.. En nyt sano että sitä niinkään kaipaisi, mutta osto päätökseen olisi ehkä vaikuttanu silti. Eikös täälläkin ollut joku ennakko tapaus 159:stä, kun puuttui noi ASR/ESP/Hill holder.. Koitin etsiä miten sen kanssa kävi, mutta en löytänyt

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuommoisia varten niissä lukee: "Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä".
Tiedä sitten miten käy jos alkaa taistelemaan.

EDIT: Näköjään kauppakirjassakin, sitten voisi olla jo vähän vahvemmilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onhan tuosta tarkista tiedot-pykälästä väännetty ennenkin ja kuluttajaviranomaisten kanta on että se ei poista myyjän vastuuta siitä mitä on ilmoitettu.

Kyllä siitä voi hinnanalennusta vaatia. Myyjä ei siihen kyllä suostu ja vetoaa tuohon tarkista tiedot-kakkaan, mutta kannattaa soittaa vaikka kuluttajaneuvojalle ensin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

se on ~500 juuron varuste ollu noissa kiistajutuissa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ jotain tuollaista itsekkin ajattelin ja Vaikuttaisi että tämä selviäisi sovussa. Rahasta ei olla vielä puhuttu kunnolla, kun selvitellään maahantuojan kautta varustelistaa. Mukava myyjä kerrankin näin jälkeenkin päin.. :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

quppe kirjoitti:Rahasta ei olla vielä puhuttu kunnolla, kun selvitellään maahantuojan kautta varustelistaa.
Minkä takia? Eihän maahantuoja liity asiaan mitenkään :)

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ jostakin syystä myyjä halusi tietää virallisen varustelistan. Näillä mennään siis :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No jos myyjä niin vaatii... Sillä vaan ei ole mitään vaikutusta tuohon teidän väliseen kauppaan, kun kysymys lienee epäsuhdasta myyjän lupaaman ja todellisen välillä.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ juurikin näin ;)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Olis pitäny pysyä italialaisissa, ne sentään toimii talvella :D. Bemarin peräkontin lukko alkoi jumpitella ja jumahti ensin koko lukko auki-asentoon. Nyt se sentään pysyy fyysisesti kiinni, mutta auto vielä luulee sen olevan auki ja polttaa peräkontin valoa (tai siis polttaisi, jos en olisi nykäissyt itse valaisinta irti). Pitänee voidella lukkomekanismi ja tarkistaa mikrokytkin, kunhan kelit lämpenee. Onneksi ei sentään huuda jatkuvasti auki olevasta kontista, muistuttaa vaan lähtiessä ja pysähtyessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Peugeot 607 ajettu alta 200tkm :evil: taas muistutti tuolla antipollution fault ilmoituksella(moottorin vikavalo),tosin tällä kertaa koodinlukija ei löydä mitään vikaa
absit ei pelaa kunnolla,ja nyt tämäkin,katsastus viimeistään 12.1 :)
Menis webasto "oikkariin" ja polttais koko keksinnön :twisted:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

syö ne öljyä muutkin kuin TS/JTS -moottorit...

bmw antoi tänään taas moisen ilmoituksen:
WP_000910.jpg
(154.71 KiB) Tiedosto ladattu 5636 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Paljos sillä nyt on menty? Joko sullakin on lohko halki? :D
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varmaan vaan huohotin jäässä ja öljyt imusarjassa
VMP

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Polforea kirjoitti:^Paljos sillä nyt on menty? Joko sullakin on lohko halki? :D
24tkm on nyt mittarissa :roll: kai tuolla matkalla lohkon saa halki jo... kauheasti käryää toisinaan kyllä mutta ei ainakaan konehuonetta sotke :?
mattijus kirjoitti:Varmaan vaan huohotin jäässä ja öljyt imusarjassa
luulis jotenkin tuotakin oireilevan? No, menee huoltoon parin viikon päästä niin tutkikoon siellä mikä mättää.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hieno ilmoitus 8) Ei tartte kytätä tikkua, lisää vain jämptin litran kun pyytää. 8) Mitä tuo city tuossa tarkoittaa? Pikkupuntossakin on city, joka tarkoittaa lisäkevennettyä ohjausta. Ei kai se tuossa semmosta tarkota?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

stoichiometric kirjoitti:Hieno ilmoitus 8) Ei tartte kytätä tikkua, lisää vain jämptin litran kun pyytää. 8) Mitä tuo city tuossa tarkoittaa? Pikkupuntossakin on city, joka tarkoittaa lisäkevennettyä ohjausta. Ei kai se tuossa semmosta tarkota?
Radio CITY :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

HuhHuh Ja minä ku sain melkein jo slaagin :lol:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

alfa 156 v6 kirjoitti: luulis jotenkin tuotakin oireilevan? No, menee huoltoon parin viikon päästä niin tutkikoon siellä mikä mättää.
Juu, kyllä tuon huomasi :lol:

(minulla on vanha raato, ei tuossa tuoreessa ole varmaan mitään yhteistä noiden vanhuksien kanssa. Ei välttämättä tuota huohottimen jäätymistaipumustakaan)
VMP

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

alfa164 kirjoitti:Peugeot 607 ajettu alta 200tkm :evil: taas muistutti tuolla antipollution fault ilmoituksella(moottorin vikavalo),tosin tällä kertaa koodinlukija ei löydä mitään vikaa
absit ei pelaa kunnolla,ja nyt tämäkin,katsastus viimeistään 12.1 :)
Menis webasto "oikkariin" ja polttais koko keksinnön :twisted:

Voi ei.. Sulla on kyllä joku maanantaiyksilö. Pariin otteeseen täälläkin tullut antipollution (kuten kaikissa peugeoteissa, se kun herjaa heti jos yksiki pytty jättää esim kerran välistä), mutta muuten ollut kyllä murheeton.

Menossa huoltoon heti vuoden alusta, pari niveltä ja perushuolto, sekä katsastus.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Pug 205 ei mennyt leimasta läpi. Arvaako joku heti syyn miksi ei mennyt?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re:

Viesti Kirjoittaja mattijus »

TeroPee kirjoitti:Pug 205 ei mennyt leimasta läpi. Arvaako joku heti syyn miksi ei mennyt?
Taka-akselista se ei ainakaan ole voinut pompata
VMP

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Mutta siitäpä se juuri pomppasi. 205:n taka-akselit on jo kortilla. Tähänkin autoon tulee nyt 309:n akseli joka on muuten sama mutta 3cm leveämpi. Ei ollut xpartsilla yhtään kunnossa olevaa 205:n akselia.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja willez »

mattijus kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Pug 205 ei mennyt leimasta läpi. Arvaako joku heti syyn miksi ei mennyt?
Taka-akselista se ei ainakaan ole voinut pompata
:lol: :lol:

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Äidin mies teki aikoinaan sorvissa uudet puslat 205:n taka-akseliin, asensi rasvanipan, ja kävi traktorihuollossa truuttaamassa koko akseliputken täyteeen vaseliinia. Jos joku vielä sitä 500+tkm ajettua diesel-205:sta remontoi, saattoi olla yllättynyt taka-akselia purkaessa.

Tuo antipollution fault taitaa olla jonkunlainen ominaisuus PSA:laisissa. Kaverin Xsara heittää tuon aina joskus, kuten on tehnyt jo vuosikausia. Sitä varten on olemassa välineet koodin nollaamiseen. Mitään varsinaista vikaa autosta ei koskaan tähän liittyen ole löytynyt.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Shakal kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Peugeot 607 ajettu alta 200tkm :evil: taas muistutti tuolla antipollution fault ilmoituksella(moottorin vikavalo),tosin tällä kertaa koodinlukija ei löydä mitään vikaa
absit ei pelaa kunnolla,ja nyt tämäkin,katsastus viimeistään 12.1 :)
Menis webasto "oikkariin" ja polttais koko keksinnön :twisted:

Voi ei.. Sulla on kyllä joku maanantaiyksilö. Pariin otteeseen täälläkin tullut antipollution (kuten kaikissa peugeoteissa, se kun herjaa heti jos yksiki pytty jättää esim kerran välistä), mutta muuten ollut kyllä murheeton.

Menossa huoltoon heti vuoden alusta, pari niveltä ja perushuolto, sekä katsastus.
Juu,ongelmia ollut tuon antipulion kanssa,joka tunnetusti ilmoittaa heti olemassa olostaan,kun pienikin hetkellinen ristiriita esim:sytytyksen&syöttöpuolen välissä.
Viimeksi viaksi paljastui 3syl suutin,vaikka psa,ja yleismallin lukija väitti nelosta.
Abs vikaan taisi vika löytyä rikkinäisestä hammaskehästä,huomenna selviää,kun osa tulee.
Jännä juttu,suomessa ei myydä erikseen noita kehiä 607:aan,muihin kyllä,ei edes varaosa kirjat tunne.Briteistä löytyy kyllä.
Nettiä selatessa paljastui kuitenkin,että kaikissa pösöissä/citikoissa/ja eräissä fiateissa olisi samat hammaskehät(tuotenumerot samat),jos koko 90mm/48hammasta.
esim:206,306,406,407 on sama.Niin alkoi suomestakin löytymään,tosin jostan syystä niitä myydään omilla numeroilla ainakin motonetissä.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tuossa lähellä oleva Tuuloksen auto ja konekorjaamo on jotenkin noihin peugeotteihin erikoistunut, ovat joskus teettäneet akseleihin uusia päitäkin, joitten ympäri laakerit siis rullaa kun erillistä sisäkehää ei ole. Alunperin ovat tehtaalla/maahantuojalla kuulemma laittaneet rasvanipat väärään kohtaan, niin jää sisin laakeri veden armoille?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Yksi sitikkatuttu kertoili, että joku hänen tuttuna tms. citikkakerholainen kunnostaa juuri noita PSA-akseleita, joita ei enää uusina saisi. Hinta tosin ei ilmeisesti ole ihan ilmainen, vaikka ei työtunnilleen suurta summaa laske.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Roskia viedessä selvisi, että naapurin touraniin oli murtauduttu. Falckin kaverin pistäessä liinoja kiinni ilmeni, että oikea etujousi on poikki. Ei kuulemma haittaa ajamista.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ei haittaa vesi välijäähyssäkään, niin kauan kun ei imeydy moottoriin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hajos rouvan perintökalleus-pösökin. Termarin kotelo oli menyt ihan haperoksi ylävesiletkun lähdön sisältä ja poikkihan se meni, luonnollisesti klo 5 aamulla uudenvuodenaattona kun oli heittämässä rouvaa töihin. Hanskalokerossa on pyörinyt muutaman vuoden uusi kotelo. Olishan sen voinnut vaihtaa jos autossa olisi ollut muitakin työkaluja kuin tunkki ja ristikkoavain. Rouva taksilla töihin ja mä hakemaan 13mm avainta. Uusi termarinkotelo halkesi siinä vaiheessa kun kiristelin pultteja vielä "sormineen". Piti se sen verran nesteitä sisällä, että sain ajettua auton kotiin. Päivällä sitten hakemaan mätänetistä uus kotelo ja pakkasnestettä. Nyt taas pelaa.
Melkoisen synkkä laite toi -91 405. Remonttia ihan yhtenään. Vaihdettu vuosia sitten umpiot,toissa kesänä käsijarruvaijereiden taaimmat pätkät, raidetangon ulkopää viime leimalle ja nyt toi termarin kotelo. :wink:
Viimeksi muokannut jknracing, 05 Tammi 2015, 19:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Olevinaan kertaalleen jo vastasin mutta ehkä Tapatalk teki tepposet...

Xparts toimitti kunnostetun taka-akselin 205:een hiukan alle 400 euron hintaan rahteineen. Järkeä? Ei. Harrastus? Kyllä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Työkaverin e46 318iiii rupes pitämään tervettä KAL KAL KAL... ääntelyä. Mimmones tommonen kikotin oikein on, saako sille tehtyä mitään vai paaliin vain? Kattelin pikimmin, että jos laittaa motin kannatukselle ja purkaa alapalkin v*ttuuseen, niin sais öljypohjan irti. Kyselen siksi, että jos menis vittuil... siis remontikaveriksi.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Missä on vika, jos n.10v ikäinen CR-V ruopii nastoja tasamaalla jäisellä asfaltilla, kun itse lähdin samoista liikennevaloista ilman minkäälaista nastaropinaa. Nyt siis ihan tavallista kaupunkiajoa, eikä kukaan tietääkseni kisannut mitään. Ihmetytti vaan se viereisen kaistan raapiminen. Eikö sen pitäisi olla, muka, neliveto :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tätä ihan samaa olen täälläkin joskus ihmetelly. Ilmeisesti nämät uusimmat on parempia?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^^ Eihän ne nelivetoja ole, vaan nelipyörävetoisia. Kaksi pyörää vetää tiukan paikan tullen.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

"Neliveto jolla pääsee" :lol:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja willez »

Tiige kirjoitti:"Neliveto jolla pääsee" :lol:
"Minä tulen" vai miten se naurettava mainos menee :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saksassa sama mainos "Ich komme!" :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^ :D :D :D

Olis varmaan pitänyt pysyä italialaisissa, Alfa sentään toimi pakkasilla :lol:. Bemarin takakontti jäätyi mielestään taas auki. Tankin luukku puolestaan jämähti kiinni (lähti kyllä auki kun vähän näytti voimaa ja bensaa, kun aamulla oli pikkupakko tankata). Ikkunat ei pakkasella aukee ja vasen takaovikin hieman jännittää avata, kun kahva yrittää jäädä asentoon, jossa ovi ei mene kiinni. Pakko käydä nuo kaikki lukko- ja ikkunaosastot läpi ppvk -huollon nimissä. Samalla toki voi lätkiä äänieristebitumit ovipelteihin, kun kerran auki pitää ottaa...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

stoichiometric kirjoitti:Työkaverin e46 318iiii rupes pitämään tervettä KAL KAL KAL... ääntelyä. Mimmones tommonen kikotin oikein on, saako sille tehtyä mitään vai paaliin vain? Kattelin pikimmin, että jos laittaa motin kannatukselle ja purkaa alapalkin v*ttuuseen, niin sais öljypohjan irti. Kyselen siksi, että jos menis vittuil... siis remontikaveriksi.
Jaahans, oli neloskaulasta vallan liuskat hävinneet. :-D Yksi kappaletta mopilin 0w40 uhreja jälleen. :mrgreen:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kampiakseli koneistukseen tai ehjä tilalle.
Sama kiertokangelle.
Varmaan samalla kaikki muutkin liuskat uusiksi.
Teillä on siinä sitten parille illalle pikku puuhastelua tai sitten se paalivaihtoehto 8)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei mee paaliin vissiin kuin moottori :? Jantteri meinaa hommata toisen motin ja kyseli, jos kerkiäisin jeesaamaan vaihtohommassa. :(
Tarttis nyt vain saada toi ihottuma rauhottumaan. :wink:
Viimeksi muokannut palkus, 07 Tammi 2015, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin