Samaa musuterroriporukkaa virtaa suomeen, mut hei, rajat auki vaan, ja all inclusive palvelut auki.

Valvoja: Moderators
Ei Viron reissulla passia/virallista henkilöllisyystodistusta tarvita. Passini meni vanhaksi n. kaksi vuotta sitten. Olen sinä aikana tehnyt useita Tallinnan/Tukholman reissuja eikä kukaan ole papereita kysellyt maissa käydessä.Garmund kirjoitti:Passi Lopella, itse Hesas ja laiva Viroa kohti lähtee huomenna yhdentoista jälkeen aamupäivällä.
Tuolla iskulla nyt ei ollut mitään tekemistä turvapaikanhakijoiden kanssa.jkk kirjoitti:Samaa musuterroriporukkaa virtaa suomeen, mut hei, rajat auki vaan, ja all inclusive palvelut auki.
löydät kyllä pointin kun keskityt muuhun kuin näsäviisasteluun.Tuomas K kirjoitti:Tuolla iskulla nyt ei ollut mitään tekemistä turvapaikanhakijoiden kanssa.jkk kirjoitti:Samaa musuterroriporukkaa virtaa suomeen, mut hei, rajat auki vaan, ja all inclusive palvelut auki.
Pistää niin vihaksi kyllä. Munattomat luuserit hyökkää aseettomia ja viattomia vastaan.EmmiMaria kirjoitti:Taas hyvä muistutus siitä ettei mikään maa ole enää lintukoto ja kaikki on mahdollista, ärsyttää että melkein aina tälläiset teot ovat saman "aatteen" omaavien tekosia.
Sillä statuksella ne tänne tulee, että sikäli. Ykskin mullahi pääsi Norjaan pakolaisstatuksella 1991. Outoa, että se näyttää edelleen 17-vuotiaalta.Tuomas K kirjoitti:Tuolla iskulla nyt ei ollut mitään tekemistä turvapaikanhakijoiden kanssa.jkk kirjoitti:Samaa musuterroriporukkaa virtaa suomeen, mut hei, rajat auki vaan, ja all inclusive palvelut auki.
Missä kohtaa on näsäviisasteltu?jkk kirjoitti:löydät kyllä pointin kun keskityt muuhun kuin näsäviisasteluun.Tuomas K kirjoitti:Tuolla iskulla nyt ei ollut mitään tekemistä turvapaikanhakijoiden kanssa.jkk kirjoitti:Samaa musuterroriporukkaa virtaa suomeen, mut hei, rajat auki vaan, ja all inclusive palvelut auki.
Mahdollisimman iso haloo.jkk kirjoitti:Pistää niin vihaksi kyllä. Munattomat luuserit hyökkää aseettomia ja viattomia vastaan.EmmiMaria kirjoitti:Taas hyvä muistutus siitä ettei mikään maa ole enää lintukoto ja kaikki on mahdollista, ärsyttää että melkein aina tälläiset teot ovat saman "aatteen" omaavien tekosia.
Eipä noista teoista ja tekijöistä mitään kovin positiivista kukaan pysty ajattelemaan eikä siinä ole mitään rasistista. Rasistista olisi jos alat syyttämään viattomia noista teoista.EmmiMaria kirjoitti:Mä en oo ikinä ollu suppea katseinen tai millään muotoa rasisti (näin ei kokonaan suomalaisella ole varaakaan) mutta nää järjettömät teot ja mun ajatusmaailmaan ei sopivat aatteet nostaa kyllä itsesessäkin pintaan hieman rasistiset ajatukset ja en pidä siitäkään mut onko kohta enää vaihtoehtoja...
Koska Suomestakin palautetaan yli kaksi kolmasosaa takaisin, niin suurin osa on kyllä ihan elintason perässä haikailevia. Edelleen, ottakoot "17-vuotiaat" mallia Ukrainasta, siellä ollaan rintamalla ja maata puolustetaan, eikä jätetä lapsia muijineen selviämään, kun itse ollaan Suomen tapaisessa täyshoidossa.Tuomas K kirjoitti:Turvapaikanhakijat eivät liity asiaan muuten kuin että monet heistä ovat juuri terroristijärjestöjä pakenemassa.
Se että on elintason perässä ja se että ei täytä jotain määrättyjä kriteereitä turvapaikan myöntämiseksi ovat kaksi aivan eri asiaa.Shuttle kirjoitti:Koska Suomestakin palautetaan yli kaksi kolmasosaa takaisin, niin suurin osa on kyllä ihan elintason perässä haikailevia.
Milläs rintamalla ajattelit olla puolustamassa kun kyseessä saattaa olla useiden kilpailevien terroristijärjestöjen, dikaattorin ja kapinallisten välinen sisällissota? Ei siellä ole tavalliselle ihmiselle mitään rintamaa jolla puolustaa sitä omaa maata.Shuttle kirjoitti:Edelleen, ottakoot "17-vuotiaat" mallia Ukrainasta, siellä ollaan rintamalla ja maata puolustetaan, eikä jätetä lapsia muijineen selviämään, kun itse ollaan Suomen tapaisessa täyshoidossa.
Jos tänne joku ihan oikeasti haluaa tehdä terrori-iskun, niin se sitten tekee. Sitä ei pakolaisten potkiminen estä.jkk kirjoitti:Niimpä.
Eikös isis kiellä sielläpäin muut uskonnot kuin oman tulkintansa islamista ja teloitus on rangaistus. Sekös toimii vai?Aquatica kirjoitti:^
Kielletään uskonnot jokaisessa muodossaan, niin eiköhän tuo onnistu. Ja siis kielto tarkoittaa automaagista teloitusta, jos joku edes ajattelee moista.
Joo, 6 miljardia ehkä joutuis teilaamaan. Mut oispahan tilaa temmeltää. Ja kun on tilaa, ei tule kränää. Eiks ni?
Mikä epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka? Miltä osin se on niin täysin epäonnistunut? Päästämällä tänne muutaman ulkomaalaisen?routasydän kirjoitti:Väite siitä, että meidän yksittäiset polttopulloääliöt jne olisi suurempi ongelma, kuin täysin epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka jo viimeisen 20v aikana tai nykynen pakolaiskatastrofi ja hallitsematon maahantulo ja maahantulijoiden aiheuttamat ongelmat, on täysin naurettava ja perusteeton väite.
Kerrotko tyhmälle mitä tekemistä Pariisin tapahtumilla on turvapaikkasysteemin kanssa?routasydän kirjoitti:Edelleen uskon, että meillä on voimia ja varaa auttaa, mutta meidän ehdoilla, mikä tarkoittaisi hallittua määrää autettavia, jotka käytäisiin tosiaan esimerkiksi paikanpäältä hakemassa, varmistuen jo silloin taustoista ja hädäntarpeesta. Nykyinen malli mahdollistaa aina vaan entistä paremmin Pariisin kaltaiset jättitapaukset, kuten myös pienemmän mittakaavan tapot, joita onkin sitten ollut pitkin Eurooppaa.
Tästä sopii ottaa sielläkin päässä koppi.routasydän kirjoitti:Energia pitäisi käyttää siihen miten tällä ongelmalle pistetään stoppi ja miten se otetaan hallintaan, rationaalisia ratkaisuja eikä tunnepohjaista mutua.
Mitäs niin traagisia päätöksiä nyt on tehty "maahantulon osalta"?routasydän kirjoitti:Nyt päästään siihen tilanteeseen, että eurooppalaisen valtaväestön viha kasvaa, mikä lienee myös vastapuolen tavoitteena, ja mistä ei varmasti seuraa mitään hyvää. Tämä toiminee taas hyvänä esimerkkinä siitä, miten nyt tehdyt päätökset hallitsemattoman maahantulon osalta ovat epäonnituneet täydellisesti, ja miten sen myöntäminen ja suunnan muuttaminen on siitä huolimatta todella hankalaa.
Terroristeja oli useita, meinaatko että isku olisi jäänyt tekemättä ilman yhtä miestä? Eurooppaan myös pääsee muutenkin kuin pakolaisena jos kovasti on halua.jkk kirjoitti:^^tyhmälle sen verran että yksi Pariisin terroristeista oli pakolaisten kanssa samalla veneellä kreikan saarelle saapunut mätämuna.
En mä niin väittänyt. Tuossa vaan oli yhteys tapahtumien kanssa, sitähän sä kysyit. Eiks nii?Tuomas K kirjoitti:Terroristeja oli useita, meinaatko että isku olisi jäänyt tekemättä ilman yhtä miestä? Eurooppaan myös pääsee muutenkin kuin pakolaisena jos kovasti on halua.jkk kirjoitti:^^tyhmälle sen verran että yksi Pariisin terroristeista oli pakolaisten kanssa samalla veneellä kreikan saarelle saapunut mätämuna.
Ylipäätään ihmisiä on melko mahdotonta estää tulemasta. Ei-toivottuja voidaan lähettää takaisin, mutta tulemista se ei estä.
Laitapa linkkiä. En googlaa itse, sinä esität väitteitä joten tapana on että esität myös lähteet.routasydän kirjoitti:Meillä on laaja tutkimuspaketti maahanmuuttajien ja heidän jälkeläisten tekemistä rikoksita, valtion tutkimuskeskuksen tekemä ja tilastoihin pohjautuva.
Toteutuneet väkivallanteot on "mutua"?routasydän kirjoitti:eikä pelkkää polttopullo heitety mutua.
Jäi vielä tarkentamatta miltä osin pakolaispolitiikka on hallitsematonta.routasydän kirjoitti:Mitä tulee hallitsettomaan pakolaispolitiikkaan, niin sen taloudelliset ja yhteiskunnalliset ongelmat ovat vasta aluillaan, niistä on täälläkin kirjoiteltu jo aiemmin pitkät pätkät.
Kun itsellä menee huonosti niin sitä aletaan etsimään syyllisiä. Todellisuuden kanssa sillä ei tarvitse olla mitään tekemistä, kunhan saadaan purkaa omaa turhautumista.routasydän kirjoitti:Minusta on täysin ymmärrettävää, että nykyisessä tilanteessa, missä jokaiselta kansalaiselta leikataan ja viedään, kansalaisten kärsivällisyys ja ymmärrys ylimääräisiin ongelmiin vähenee.
Koska en lähde yleistämään niin jo viuhuu suvakkikortti. Todelliset argumentit taisi loppua.jkk kirjoitti:sinulla on unelma, mulla ei.
Annapa esimerkki missä olen tehnyt näin.Shuttle kirjoitti:Jännää et Tuomaksen kaltaiset ihmiset niputtaa länsimaalaiset samaksi homogeeniseksi ryhmäksi mitä tulee rikoksiin
Muslimi tekee rikoksen niin tekeekö sen koko muslimimaailma?Shuttle kirjoitti:mutta muslimit ovat "yksittäistapauksia" yms.
Jotenkin tämä ad hominem-soopa ei yllätä yhtään. Asia-argumentteja ei siis taida löytyä.Shuttle kirjoitti:Toki sivuja tuossa riittää enemmän kuin keskiverto "Vihreä lanka" julkaisussa, joten myös asian sisäistäminen ja lukeminen vaatii enemmän työtä kuin tuulivoiman hypetys.
Todellisuuskriittisen kanssa väittely näkyy olevan ihan turhaa kun hoidat näköjään myös minun argumentit ettei mun tarvitse itse vaivautua.Shuttle kirjoitti:Toki odotan vastaväitteitä, kuinka tuo on "vain" oikeuspoliittisen laitoksen tutkimuksia ja tekijöinä vain valkoihoisia ja suomalaisia, joten "ei voi yleistää" yms.
Kommentoin viestisi muita kohtia ensin, välillä täytyy tehdä töitäkin.Shuttle kirjoitti:Mitä jos lukisit linkkaamani dokumentin ja pistäisit vähemmän näsäviisaita kommentteja? Sinä halusit lähteitä, sinulle tarjottiin niitä, sen sijaan että edes tutustuisit niihin rupeat jauhaamaan samaa kuin aina ennenkin. Olepas nyt hyvä ja lue tuo 256-sivuinen tutkielma aiheesta ja jatka sitten keskustelua, jooko?
Ihan perusasioita tässä maailmassa on että jos esität väitteen niin se on sinun asiasi todistaa väitteesi oikeaksi. Se että minä en kumoa väitettäsi ei tee siitä totta, eikä ole minun asiani myöskään todistaa väitettäsi oikeaksi.routasydän kirjoitti:Miten minusta tuntuu, että kaikilla muilla on aina perusteluvastuu ja muiden tehtävä on heittää todisteet
Sulla on varmaan jonkunlainen tilastollinen analyysi jo tehtynä näistä jutuista?routasydän kirjoitti:Löydän pelkästää Oulun seudulta kesän jälkeen maahanmuuttajien tekemistä väkivaltarikoksista enemmän lehtitapauksia, kuin näitä heitä vastaan tehtyjä tikoksia Suomessa.
Juttu ei liity maahanmuuttoon ollenkaan, kannattanee käyttää siihen googletukseen ihan minuutteja eikä sekunteja.routasydän kirjoitti:30s googlauksen jälkeen löytyi tämä
http://www.optula.om.fi/material/attach ... lisuus.pdf
Se kuka hakee turvapaikkaa ei ole pakolaispolitiikalla päätettävissä.routasydän kirjoitti:Pakolaispolitiikka on hallitsematonta silloin, kun emme hallitse sitä ketä tulee, emme tiedä valtaosan taustoista mitään, emmekä yksinkertaisesti tiedä mitä tekisimme heidän kanssa
Hallitsemme edelleen sitä kuka tänne saa muuttaa. Se hallitsematon maahanmuutto on edelleen määrittelemättä.routasydän kirjoitti:Kerropas puolestaan minkä osan siitä hallitsemme?
Mitenkään ei yllätä että paskaahan tuo väite oli kun tuota Shuttlen linkkaamaa dokumenttia aiheesta luki.routasydän kirjoitti:Lähi-Idästä ja Afrikasta tulevat muuttajat tekevät monikymmenkertaisesti väkivaltarikoksia, mukaan lukien raiskaukset, verrattuna kantaväestöön
Mitä ajattelet sellaisesta hypoteettisesta tilanteesta että se rajan yli tuleva olisi oikeasti turvapaikan tarpeessa ja takaisin lähettäminen kuolemantuomio? Eli sitä tilannetta jota varten koko turvapaikkajärjestelmä on olemassa.EmmiMaria kirjoitti:Rajan yli ominpäin tulevia ei tarvitsisi ottaa
Ei tarvitse odotella. Sello oli jo 2009. Tietääkseni Suomalaiset ei ole vielä saanut mamuja hengiltä terrori iskuissa. Toki ei ole todisteita, että tapahtunut liittyy uskontoon. Tässä tapauksessa kyseessä oli kuitenkin normaali pakolainen.Tuomas K kirjoitti:Jos tänne joku ihan oikeasti haluaa tehdä terrori-iskun, niin se sitten tekee. Sitä ei pakolaisten potkiminen estä.jkk kirjoitti:Niimpä.
Paljon isompi riski on nämä kotoperäiset terroristit jotka yrittävät polttaa vastaanottokeskuksia sun muuta fiksua. Siitä porukasta on syntynyt jo useampi pieni terrori-isku, sitä ensimmäistä vierasperäistä vielä odotellaan.
Olisihan se hienoa jos tuo toimisi. Todellisuus kuitenkin on sellainen, että sieltä leiriltä harva pääsee eteenpäin eikä se leirillä asuminen tarjoa minkäänlaista tulevaisuutta. Paha ihmisiä on siis siitä moittia että pyrkivät mieluummin Eurooppaan.EmmiMaria kirjoitti:Niin karua kuin onkin niin olen sitä mieltä että ensin hakeudutaan leirille ja sitä kautta päästään muualle hakemaan turvapaikkaa. Ei tarvitsisi ylittää maita ja meriä pelkoperseessä. Tämä mun ajatus vaatisi toki sen että muutkin Euroopan maat ottaisivat samalla tavalla näitä kiintiöpakolaisia jolloin viesti siitä että leiriltä on pääsy Eurooppaan turvaan ja se ei vaatisi omaisuutta eikä vaarallisia matkustuskeinoja ja maiden olisi helpompaa kontrolloida ketä ja mistä syystä autetaan.
Ei tullut Sellon tapaus mieleen, mutta toisaalta en kyllä pitäisi sitä niinkään terroritekona vaan laajennettuna itsemurhana. Vähän samaan tapaan kuin kouluampumiset tai perisuomalaiset perhesurmat.legza kirjoitti: Ei tarvitse odotella. Sello oli jo 2009. Tietääkseni Suomalaiset ei ole vielä saanut mamuja hengiltä terrori iskuissa. Toki ei ole todisteita, että tapahtunut liittyy uskontoon. Tässä tapauksessa kyseessä oli kuitenkin normaali pakolainen.