Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Vero kokonaisuudessaan n. 400€/vuosi 500:lla. Tarkkaan en muista, ei pitäis ylittyä. Maantiellä tunnoton mäille, tuulelle ja vaihteille. Toisin kuin pienet bensat. Ero on isompi kuin n. 40Nm ilmoitetuissa väännöissä antaa ymmärtää. Viitonen voisi olla pidempikin, jaksaisi hyvin niinkin. Niin ja kuorma ei tunnu. Ensimmäiset kaksi vaihdetta voisivat olla pidempiä, kiihtyisi paremmin. Kunhan muistaa polttaa dpf:n loppuun kun kone sen aloittaa, ei pitäis olla isoja murheita. Me ollaan päästelty omallamme 60tkm alkaen 46tkm ja takaluukun johtosarjan pakkasmurtumalla on selvitty vikojen osalta. Hyvä on ja punainen, tietenkin.
Re: Autonvaihtoketju
Kuvittelisin että 1.2 riittää tuohon ihan hyvin. Meillä on työmatkat taitettu pääasiassa 500:lla. Matkaa tulee n. 80km/päivä joka on enimmäkseen maantietä ja moottoritietä. Toki enemmän tehoa on aina enemmän tehoa...Abarth kirjoitti:Työmatka-ajossa puolet maantietä ja puolet kaupunkia yht. 26km/päivä ja loput ajot lähinnä kaupunkiajoa.

Tein itse - säästin
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Tarkkana noitten koneitten kanssa. Grande Puntoissakin on kahta eri 1,2 8v konetta. Toisessa 69hv (sama kuin 500 ja uudemmat Pandat) ja toisessa 65hv. Voisin kuvitella, että jälkimmäinen on vain aavistuksen piristetty vanhasta Pandasta ja Puntosta tuttu 60hv. Tuo 60hv on ihan eri maata kuin 69hv ajossa.
Anopilla on 1,4 8v GP ja mutsilla Punto Evo samalla koneella. Panda tuntuisi kulkevan paljon ripsakammin ja ainakin omasta mielestä se 77hv on kyllä melkoinen kuoleman moottori. Ei eloa millään kierrosalueella.
Meidän Pandalla (se 69hv) ajetaan ~110km arkipäivisin josta puolet isompaa tietä (mennessä hml-motaria, takaisinpäin tuusulantietä) ja kyllä tuolla pärjää hyvin isompien seassa eikä ole ollut ongelmia liittymisissä. Kannattaa käydä kokeilemassa ja antamassa tennaria niin tietää riittääkö itselle. Kulutus ei ole kummoinen vaikka ilmanvastus on samaa luokkaa turun tuomiokirkon kanssa, joten dieselillä säästölle pääsy vaatii taatusti melkoisesti kilsoja.
Anopilla on 1,4 8v GP ja mutsilla Punto Evo samalla koneella. Panda tuntuisi kulkevan paljon ripsakammin ja ainakin omasta mielestä se 77hv on kyllä melkoinen kuoleman moottori. Ei eloa millään kierrosalueella.
Meidän Pandalla (se 69hv) ajetaan ~110km arkipäivisin josta puolet isompaa tietä (mennessä hml-motaria, takaisinpäin tuusulantietä) ja kyllä tuolla pärjää hyvin isompien seassa eikä ole ollut ongelmia liittymisissä. Kannattaa käydä kokeilemassa ja antamassa tennaria niin tietää riittääkö itselle. Kulutus ei ole kummoinen vaikka ilmanvastus on samaa luokkaa turun tuomiokirkon kanssa, joten dieselillä säästölle pääsy vaatii taatusti melkoisesti kilsoja.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Autonvaihtoketju
Näinhän tässä sitten lopulta kävi, eli kaupat tehtiinkin manuaali-Riosta. Ei minun suosikkipelini mutta kyllähän tuotakin valintaa moni asia puoltaa. Voisi luulla että tuollaisen pitäminen ei pidemmän päällekään käy kukkarolle kun kaikki on niin peruskauraa kuin vaan olla voi. Lisäksi mm. pitkä takuu, sopuisa hinta ja löytyi suoraan hyllystä kelpoisella (lue: keltaisella) värillä.Aquatica kirjoitti:Jos päästöraja ei ylittyisi, käskisin (kyllä) ostamaan Kian.
Vielä kun olisi vähän parempi äänieristys sekä vaihteisto jota ei tarvitse hämmentää...
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Autonvaihtoketju
Vielä siitä 500:sta. Ei sitä ällää kannata sotkea soppaan jos vertaillaan koneiden riittävyyttä - se 1.4 16v on siinä koirankopissa patalaiska kun se huussi painaa vissiin niin paljon - ja pilaa hyvän moottorin maineen. Myös sitä 1.3 Multijettiä siinä on kopassa moitittu kovin laiskaksi...
Meillä 1.4 16v kone on Ypsilonissa ja siinä se on oikeen sopiva, vaikka painaa pikkuautoksi kohtuu paljon. Se kuuspykäläinen laatikko on tiuhaan välitetty joten se lisää sen koneen käytännön suorituskykyä kummasti, ja aiheuttaa myös sen että matka-ajossa ei ole mikään taloudellisuusihme kun vauhti nousee motarivauhtiin. Mut ei se mikään varsinainen juoppokaan ole, kutonen on siinä tiuhempi välitykseltään kuin 8-naulasessa vitonen. Kuuslovisen välitykset taitaa olla ton koneen kanssa mallista riippumatta about samat, mitenkäs viislovisessa mahtaa olla? Toki kuorman sen kanssa huomaa eli jos hytti täynnä väkeä niin ei se todellakaan raketti ole.
Varsinaista vertailua multijettiin mun on nyt paha suorittaa kun viimeksi sellaista oon ajanut 95-heppaisena nuova-Jupsissa, se oli jees muutta vanhastaan Classic-Puntossa ollut 75?-heppainen oli aika onneton esitys, sen kun sammutti melkeen jokaisessa liikkeellelähdössä eikä ollut aikoinaan italialaisessa ajossa mitenkään taloudellinen. Toki silloin sen kaikki "suorituskyky" kyllä hyödynnettiin. Paha sitä tietty on verrata kun se oli 10v sitten, taisi olla vielä se versio ilman vnt-ahdinta.
Mutta koeajamaan niitä, sillä se selviää mistä tykkää. Eikös nuo aika huolettomia tekniikaltaan ole mutta jos autoa meinaa pitää pitempään niin mitenkäs tuo Multijetin jakoketju, pitääkö se jossain vaiheessa _käytännössä_ vaihtaa? Jakoremmin vaihtovälit Autokeskuksen myötä pidennettiin mutta itse moiseen en ainakaan 16v:n kanssa alkaisi. Sen verran löysällä on kiristäjät olleet jo ennen 60tkm:n määrärajaakin. Ja siinä kuitenkin tulee kanttarellimetsää kanteen remmin porsiessa, 8v:t oli vanhastaan taas vapaastipyöiviä (ja kiinteällä kiristimellä). Onko ne edelleen?
Meillä 1.4 16v kone on Ypsilonissa ja siinä se on oikeen sopiva, vaikka painaa pikkuautoksi kohtuu paljon. Se kuuspykäläinen laatikko on tiuhaan välitetty joten se lisää sen koneen käytännön suorituskykyä kummasti, ja aiheuttaa myös sen että matka-ajossa ei ole mikään taloudellisuusihme kun vauhti nousee motarivauhtiin. Mut ei se mikään varsinainen juoppokaan ole, kutonen on siinä tiuhempi välitykseltään kuin 8-naulasessa vitonen. Kuuslovisen välitykset taitaa olla ton koneen kanssa mallista riippumatta about samat, mitenkäs viislovisessa mahtaa olla? Toki kuorman sen kanssa huomaa eli jos hytti täynnä väkeä niin ei se todellakaan raketti ole.
Varsinaista vertailua multijettiin mun on nyt paha suorittaa kun viimeksi sellaista oon ajanut 95-heppaisena nuova-Jupsissa, se oli jees muutta vanhastaan Classic-Puntossa ollut 75?-heppainen oli aika onneton esitys, sen kun sammutti melkeen jokaisessa liikkeellelähdössä eikä ollut aikoinaan italialaisessa ajossa mitenkään taloudellinen. Toki silloin sen kaikki "suorituskyky" kyllä hyödynnettiin. Paha sitä tietty on verrata kun se oli 10v sitten, taisi olla vielä se versio ilman vnt-ahdinta.
Mutta koeajamaan niitä, sillä se selviää mistä tykkää. Eikös nuo aika huolettomia tekniikaltaan ole mutta jos autoa meinaa pitää pitempään niin mitenkäs tuo Multijetin jakoketju, pitääkö se jossain vaiheessa _käytännössä_ vaihtaa? Jakoremmin vaihtovälit Autokeskuksen myötä pidennettiin mutta itse moiseen en ainakaan 16v:n kanssa alkaisi. Sen verran löysällä on kiristäjät olleet jo ennen 60tkm:n määrärajaakin. Ja siinä kuitenkin tulee kanttarellimetsää kanteen remmin porsiessa, 8v:t oli vanhastaan taas vapaastipyöiviä (ja kiinteällä kiristimellä). Onko ne edelleen?
Re: Autonvaihtoketju
Mä ainakin katsoin tarpeelliseksi vaihtaa sen ketjun 150tkm hujakoilla mun Lineasta kun kovilla pakkasilla kylmäkäynnistys kuulosti tosi pahalta. Ketju rallatti niin iloisesti että pelkäsin sen hyppivän hampaita, mikä ei tuolle koneelle ihan mahdotonta ole jos sillä on ajettu enempi kuin 100tkm. Alkupään GrandePuntojen aikaan tuon 1.3 multijetin kiristin suunniteltiin uudelleen kun kylmäkäynnistyksissä kävi tuhoja (öljynpaineella toimiva kiristin ei pitänyt ketjua kireällä aivan heti startin jälkeen kun öljynpaineita ei ollut => kettinki hyppi hampaat ja venttiilit oli sitten pitkinpoikin). Ketjulle ei tehty (kait) mitään ja se venyy niinkuin ennenkin. Joskus lueskelin brittifoorumeilta muistelen että aikaisin oli tullut GPsssä 70tkm huitteilla. Kiristin korjattiin jossain vaiheessa 2007.-HH- kirjoitti:Mutta koeajamaan niitä, sillä se selviää mistä tykkää. Eikös nuo aika huolettomia tekniikaltaan ole mutta jos autoa meinaa pitää pitempään niin mitenkäs tuo Multijetin jakoketju, pitääkö se jossain vaiheessa _käytännössä_ vaihtaa?
Eikös nuo nykymoottoreiden ketjujakopäät ole liki kaikissa ihan kuraa että turha niitä väittää huoltovapaiksi. Kaikenkukkuraksi vielä hankalempia (kalliimpia) vaihtaa kuin jakoremmit.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Kaikkeahan ei aina voi saada, ei edes joka kerta... Tietty harmihan se, ettei tarpeeksi pienipäästöistä löydy sopivalla laatikolla.Rasvis kirjoitti:Näinhän tässä sitten lopulta kävi, eli kaupat tehtiinkin manuaali-Riosta. Ei minun suosikkipelini mutta kyllähän tuotakin valintaa moni asia puoltaa. Voisi luulla että tuollaisen pitäminen ei pidemmän päällekään käy kukkarolle kun kaikki on niin peruskauraa kuin vaan olla voi. Lisäksi mm. pitkä takuu, sopuisa hinta ja löytyi suoraan hyllystä kelpoisella (lue: keltaisella) värillä.Aquatica kirjoitti:Jos päästöraja ei ylittyisi, käskisin (kyllä) ostamaan Kian.
Vielä kun olisi vähän parempi äänieristys sekä vaihteisto jota ei tarvitse hämmentää...
Äänieristys ei ole parasta, mutta oikeat renkaat tekee jo ihmeitä. mm. Continentali todettiin äärettömän äänekkääksi vrt. Nokian Hakka ja Dunlopit

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Voi olla tässä omassa dieselin tuputuksessa sekin, että itse pidän helpoista moottoreista. Harmi kun 500:n todellinen sport-versio jäi näkemättä. Ja kyllä, tiedän Abarthien olevan olemassa. Fiat 500 1750tbi olisi ollut timantti helmien joukossa.. Olen sitä mieltä ettei huonoa versiota olekaan tarjolla, että koeajolle ja omaa ostamaan!
Re: Autonvaihtoketju
Jeps, juuri tämä. Ei paljon "huoltovapaa" ketjullinen jakopää lämmitä jos todellisuudessa pitää rempata ja sen remppa maksaa moninkerroin enempi kuin vaihdettavan jakohihnan vaihto... Kyllä mä silloin itse ainakin otan mielummin kamppeen vaihdettavaksi tehdyllä remmillä. Eri juttu tietty ne jotka ajaa muutaman tonnin vuodessa, silloin remmin kanssa tulee aika vastaan monesti ja vähän ajettua remmiä joutuu vaihtelemaan joten silloin se venyvä jakoketju alkaa olemaan perusteltu.Vode kirjoitti: Eikös nuo nykymoottoreiden ketjujakopäät ole liki kaikissa ihan kuraa että turha niitä väittää huoltovapaiksi. Kaikenkukkuraksi vielä hankalempia (kalliimpia) vaihtaa kuin jakoremmit.
Taitaa vaan Tbin kohdalla loppua tila kesken normaalin 5-satkun nokalta...

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
On niitä. Katso mm. valmistajia, joilla on pitkät takuut ( 7 vuotta )-HH- kirjoitti:Jeps, juuri tämä. Ei paljon "huoltovapaa" ketjullinen jakopää lämmitä jos todellisuudessa pitää rempata ja sen remppa maksaa moninkerroin enempi kuin vaihdettavan jakohihnan vaihto... Kyllä mä silloin itse ainakin otan mielummin kamppeen vaihdettavaksi tehdyllä remmillä. Eri juttu tietty ne jotka ajaa muutaman tonnin vuodessa, silloin remmin kanssa tulee aika vastaan monesti ja vähän ajettua remmiä joutuu vaihtelemaan joten silloin se venyvä jakoketju alkaa olemaan perusteltu.Vode kirjoitti: Eikös nuo nykymoottoreiden ketjujakopäät ole liki kaikissa ihan kuraa että turha niitä väittää huoltovapaiksi. Kaikenkukkuraksi vielä hankalempia (kalliimpia) vaihtaa kuin jakoremmit.
Taitaa vaan Tbin kohdalla loppua tila kesken normaalin 5-satkun nokalta...

JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Kävin eilen vähän ajelemassa yhdellä -04 Freelanderilla. Siisti ja hyvä yksilö olis ja hintakin jo neuvoteltu. Viikonlopun yli aion kyllä miettiä vielä... Pikkusen kuumottais. -04 alkaen niiden sisustakin on kyllä parhaimmillaan lähes ylellisen oloinen (ollakseen katumaasturi).
Jotenkin vaan hirvittää hyppy tuntemattomille vesille...
Jos kaupat syntyy, niin rouvan 147 lähtee sit myyntiin. Ei sentäs kolmea autoa viitsi kahden hengen taloudessa pitää.

Jotenkin vaan hirvittää hyppy tuntemattomille vesille...
Jos kaupat syntyy, niin rouvan 147 lähtee sit myyntiin. Ei sentäs kolmea autoa viitsi kahden hengen taloudessa pitää.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Kolme autoa ihan jees, jos tilaa mokomille! Jonkinaikaa oli moinen settaus, yhteenlaskettu iskutilavuus oli tuolloin 12.8 litraa ja pyttyjä yhteensä 22kpl. Good times! Anywho - Vapaamaalainen on kyllä kiva laite, rohkeasti vaan syvään päähän! 

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
2.5 bensa olis siis tämä. Kaikista Freelandereista löytyy kauhujuttuja netistä, mutta tästä V6:sta sentään huomattavasti vähemmän ku katastrofaalisesta 1.8:sta.lerppu kirjoitti:^Kolme autoa ihan jees, jos tilaa mokomille! Jonkinaikaa oli moinen settaus, yhteenlaskettu iskutilavuus oli tuolloin 12.8 litraa ja pyttyjä yhteensä 22kpl. Good times! Anywho - Vapaamaalainen on kyllä kiva laite, rohkeasti vaan syvään päähän!
Tosin kaikkihan tietää senkin, ettei italiaanot ikinä toimi, joten sinänsä huonomaineinen Land Rover sopisi aika hyvinkin Alfan kaveriksi

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Tätsyllä tosiaan oli uutena samanmoinen. Pariin vuoteen ei mahtunut mitään ongelmia, jos ei ikkunalasien talvipulmia lasketa ongelmaksi. V6 on asiaa, nyt vaan sijoittamaan hyväntekeväisyyteen! (V6 tekee hyvää...) 

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Syytän sitten sinua, nimittäin kaupat sovittu ja huomenna hakemaan V6-koneinen Freelander!lerppu kirjoitti: Vapaamaalainen on kyllä kiva laite, rohkeasti vaan syvään päähän!


Nyt on pakko tehdä näin:

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
^
Onnea! Freebie on kiva peli!
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Onnea! Freebie on kiva peli!
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Nyt ei tullut Smartia eikä 500:sta. Tuli hienot mittarivalot ja iso irvistys
Ja pienet sille! 


- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Autonvaihtoketju
Onnittelut! Ensi kesänä Sebringillä bellaan
konserin tuote nääs.
Noi on kyllä kivoja laitteita. Onhan 2,7?

Noi on kyllä kivoja laitteita. Onhan 2,7?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos!
Juu on 2.7 ja tokihan konsernin laitteissa pysytään.
Juu on 2.7 ja tokihan konsernin laitteissa pysytään.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Ihan hyvä linja
. "500 vai Smart" ... "Sebring!", ainakaan kokoluokka ei pahasti heitä alkuperäisestä ideasta
. Mutta onnea hankinnasta, ostaminen on aika kivaa 



Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Autonvaihtoketju
Mut lähtikö Voyager vai lisääntyikö kalusto?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
^^Hmm.. joo, niin no... tässä nyt sitten jotenkin kävi näin.
^Grand Voya pysyy kyllä. Ehkä jossain vaiheessa päivittyy nelivetoon jos tarpeeksi hyvä yksilö tulee eteen.


^Grand Voya pysyy kyllä. Ehkä jossain vaiheessa päivittyy nelivetoon jos tarpeeksi hyvä yksilö tulee eteen.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Case closed tällä kertaa. Lantikka tuli taloon.
- Liitteet
-
- 4_1.jpg
- (83.73 KiB) Tiedosto ladattu 5915 kertaa
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Onnea hankinnasta! Varmasti asiallinen peli, varsinkin tuo facelift.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos! Onnea näiden(kin) kanssa varmasti tarvitaan. Facelift jäi lopulta ainoaksi oikeaksi vaihtoehdoksi. Sitten ku vielä sattui lähiseudulla sellainen hyväksi olettamani "British Green" yksilö kohdalle, niin se oli siinä!Abarth kirjoitti:Onnea hankinnasta! Varmasti asiallinen peli, varsinkin tuo facelift.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Autonvaihtoketju
Ei tarvitse valita 1.2 ja 1.4 väliltä kun ottaa molemmat. Ja vielä desin päälle.Abarth kirjoitti:Juu on 2.7 ja tokihan konsernin laitteissa pysytään.

Tein itse - säästin
Re: Autonvaihtoketju
Eero kirjoitti: Onhan 2,7?
Ehkä mieluummin että eihän vaan ole 2.7?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Siihen on viime vuodenvaihteessa tehty jakopää/vesipumppu/öljypumppuremontti, jos sitä tarkoitat?
"Sludge" pysyy ilmeisesti poissa hyviä öljyjä käyttämällä ja laakerivaurioilta välttynee ajoissa suoritettavalla öljynvaihdolla ja huolehtimalla, ettei pinta pääse alle minimin.
Yritin selvitellä etukäteen nämä 2.7:n tyyppiviat, kun oli itsellekin muodostunut mielikuva epäluotettavasta moottorista.
"Sludge" pysyy ilmeisesti poissa hyviä öljyjä käyttämällä ja laakerivaurioilta välttynee ajoissa suoritettavalla öljynvaihdolla ja huolehtimalla, ettei pinta pääse alle minimin.
Yritin selvitellä etukäteen nämä 2.7:n tyyppiviat, kun oli itsellekin muodostunut mielikuva epäluotettavasta moottorista.

Re: Autonvaihtoketju
^Laakerivauriot ensimmäisenä tuli mieleen.
Mutta kaikissa laitteissahan on omat murheensa.
Ja näitähän saa erittäin sopivalla rahalla verrattuna ominaisuuksiin joten kauhean korkealta ei missään tapauksessa tipahda.
Mutta kaikissa laitteissahan on omat murheensa.
Ja näitähän saa erittäin sopivalla rahalla verrattuna ominaisuuksiin joten kauhean korkealta ei missään tapauksessa tipahda.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Joo, hinnat on näissä sen verran kohdillaan, ettei kovin korkealta tipu. Aika näyttää 

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Pikku-Alfa eli 147 muutti uuteen kotiin Kirkkonummelle.
Ei nämä ainakaan ole vaikeita myydä, kun on hinta ja kunto kohdillaan. Yhdellä tekstiviestillä auto kaupattu...
.
Ei nämä ainakaan ole vaikeita myydä, kun on hinta ja kunto kohdillaan. Yhdellä tekstiviestillä auto kaupattu...

- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Kävin tänään kokeilemassa -98 9-5 2.3t Saappia stage 1 softalla ja ei tuo ainakaan lyhyen koeajon perusteella vaikuttanut yhtään hullummalta kamppeelta... Polforea ja muut voisi kertoa miksi tuommosesta kannattaisi pysyä erossa..? 
Sen verran selvitin, että huohotin päivityksen osat tulevat mukaan, jakopää ei rallata ja perän puslissa ei pitäisi olla välystä (juuri katsastettu). Lakka näytti hilseilevän vähän sieltä täältä, onko tuo jonkin sortin ominaisuus noissa 9-5:ssa?

Sen verran selvitin, että huohotin päivityksen osat tulevat mukaan, jakopää ei rallata ja perän puslissa ei pitäisi olla välystä (juuri katsastettu). Lakka näytti hilseilevän vähän sieltä täältä, onko tuo jonkin sortin ominaisuus noissa 9-5:ssa?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
^Ei siitä kannata pysyä erossa.
Autohan vain paranee, mitä kylmempi keli on ja mitä pitempi matka on taivallettavana.
Eikö tuossa ole siis tehty huohotinpäivitystä? 2004 ja uudemmissa on huohotukset suunniteltu jo alunperin oikein. Lakkavikoja en ole huomannut, mutta tyypillinen ruostekohta on ainakin näissä helmallisissa malleissa takapyörän kaaren etu-alareuna. Helma hankaa maalin puhki ja siitä sitten ruoste aloittaa leviämisen. Samoja ongelmia takaluukussa. Tuossa -98:ssa ei helmoja taida olla.
Hieno auto kuitenkin. Erittäin mukava ja paranee, kun vaihtaa vähän jäykempää alustaa alle.
Softauksia harrastajat tekee näihin todella edullisesti ja siinä päivittyy muutakin kuin menopuoli. Omassani on esimerkiksi sutimisenesto päivitetty tuoreempaan.

Autohan vain paranee, mitä kylmempi keli on ja mitä pitempi matka on taivallettavana.
Eikö tuossa ole siis tehty huohotinpäivitystä? 2004 ja uudemmissa on huohotukset suunniteltu jo alunperin oikein. Lakkavikoja en ole huomannut, mutta tyypillinen ruostekohta on ainakin näissä helmallisissa malleissa takapyörän kaaren etu-alareuna. Helma hankaa maalin puhki ja siitä sitten ruoste aloittaa leviämisen. Samoja ongelmia takaluukussa. Tuossa -98:ssa ei helmoja taida olla.
Hieno auto kuitenkin. Erittäin mukava ja paranee, kun vaihtaa vähän jäykempää alustaa alle.
Softauksia harrastajat tekee näihin todella edullisesti ja siinä päivittyy muutakin kuin menopuoli. Omassani on esimerkiksi sutimisenesto päivitetty tuoreempaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Ei ole ilmeisesti tehty tuossa autossa huohotinpäivitystä, koska osat löytyivät vielä peräkontista. Yksi ruostepiste löytyi toisesta takakaaren alaosasta, mutta muuten oli lähinnä tuota lakkavikaa puskurien reunoissa, ovenkahvojen ympärillä yms. Ohjaustehostin tuossa huuti kuin pistetty sika, mutta uusi pumppu näyttäisi olevan satasen luokkaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Autonvaihtoketju
Oon vähän katsellut itselle käyttikseksi dieseliä ja yks vaihtoehto olisi 9-5 "dame edna"-lookki. En oikein keulan ilmeestä pidä mutta muuten auto olisi kiinnostava tutulla konsernin 150hp tid-koneella. Onko saabisteilla tietoa onko tässä viimeisimmässä upgreidauksesaa mitään erikoista mikä pitäisi selvittää? Saabit muuten ovat mulle täysin vieraita.
Abarth 500 Esseesse
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Niin, omassani laukesi moottori 150tkm kohdalla huohotinpäivityksen puuttuessa. Sakka oli tukkinut öljysihdin ja kaikki porsi voitelun puutteesta. Turbo, jakopää, alakerta..
Osia on vaihdettu omaani pitkä lista, mutta silti olen ollut tyytyväinen. Kaikki tuntuu toimivan suunnitellusti ja tosiaan erittäin mukava auto talvella ja matka-ajossa.
Eipä noissa uudemmissa ole varmaan muuta, kuin autoa on vain paranneltu ensimmäisistä versioista. Uudempi = parempi.
Alustan osia ei tarvitse vaihdella samalla tavalla kuin Alfan kanssa on tottunut.
Suosittelen kokeilemaan, jos vähänkään siltä tuntuu.
Osia on vaihdettu omaani pitkä lista, mutta silti olen ollut tyytyväinen. Kaikki tuntuu toimivan suunnitellusti ja tosiaan erittäin mukava auto talvella ja matka-ajossa.
Eipä noissa uudemmissa ole varmaan muuta, kuin autoa on vain paranneltu ensimmäisistä versioista. Uudempi = parempi.
Alustan osia ei tarvitse vaihdella samalla tavalla kuin Alfan kanssa on tottunut.

Suosittelen kokeilemaan, jos vähänkään siltä tuntuu.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Koska siitä on öljysihti tukossa, jakopää menossa, EVAP vuotaa, kolmosen mäntä on kevyesti halki (vanha ja väsynyt MAF mittaa liian vähän ilmaa, seos menee laihalle ja sehän tunnetusti tekee hyvää), sytkäkasetti porsii kohta ja kampuran asentoanturi vetelee viimeisiään. Niin ja bensapumppu on juuri vaihdettu legendaarisen kestävään DW200:een ja asennus kruunattu uppoasennusta kestämättömällä letkulla, peräkontin johtosarja on melkein poikki (olihan kyseessä sedan?), vasemman takapyörän kaaren etureuna on ruosteessa, toinen lampunpesuri pysähtelee mihin asentoon sattuu ja valonvalvontarele kaipaa huomiota. Jos Garrettin ahdin (GT17) ei ole vielä levinnyt, niin varaudu vaihtamaan se (mieluiten Mitsubishin tuotteeseen, jota taitaa vielä saada kohtuuhintaan marmorilta kera muutossarjan).Sape kirjoitti:Kävin tänään kokeilemassa -98 9-5 2.3t Saappia stage 1 softalla ja ei tuo ainakaan lyhyen koeajon perusteella vaikuttanut yhtään hullummalta kamppeelta... Polforea ja muut voisi kertoa miksi tuommosesta kannattaisi pysyä erossa..?
No, ehkei nyt ihan kaikki, mutta siinä vähän tarkistuslistaa ja femmaharrastajien kohtaamia ongelmia

Kai se on varmasti se teharin pumppu eikä öljysihti? Jos öljysihti ei vielä huuda, niin se kannattaa putsata pian, mieluiten jo eilen, ellei ole vielä putsattu. Eikä olisi paha idea putsata uudestaan huohotinpäivityksen jälkeen. Varmista myös, että mukana oleva huohotinpäivitys on viimeisintä versiota (osanumero lie 55561200, jos on ostettu marmorilta valmiina pakettina).Sape kirjoitti:Ohjaustehostin tuossa huuti kuin pistetty sika, mutta uusi pumppu näyttäisi olevan satasen luokkaa.
Jaa niin, kun kerran auto on jo stagetettu, niin softa saattaa olla Biopower ja SID-info aktivoituna (=ajotieturista näkee anturiarvoja yms). Molemmat on positiivisia asioita.
Ei siinä mitään oikein kummallista ole, joskin sisusta muuttui hieman ja GM:n konserniosia tuli käyttöön, eivätkä ne minun mielestäni istu 9-5:n kojetauluun yhtään kauniisti. Käy kokeilemassa, miltä auto omaan kouraan tuntuu. Ednalookista saa kovasti helpotusta suht. helpolla, riippuen toki vähän auton ulkoväristä, jos valojen ympäryskromit suihkii eri sävyyn.m.sa kirjoitti:Oon vähän katsellut itselle käyttikseksi dieseliä ja yks vaihtoehto olisi 9-5 "dame edna"-lookki. En oikein keulan ilmeestä pidä mutta muuten auto olisi kiinnostava tutulla konsernin 150hp tid-koneella. Onko saabisteilla tietoa onko tässä viimeisimmässä upgreidauksesaa mitään erikoista mikä pitäisi selvittää? Saabit muuten ovat mulle täysin vieraita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
hagger16 kirjoitti:Niin, omassani laukesi moottori 150tkm kohdalla huohotinpäivityksen puuttuessa. Sakka oli tukkinut öljysihdin ja kaikki porsi voitelun puutteesta. Turbo, jakopää, alakerta..
Hienoa, tietääpähän mihin paskaan sitä on kätensä työntämässäPolforea kirjoitti: Koska siitä on öljysihti tukossa, jakopää menossa, EVAP vuotaa, kolmosen mäntä on kevyesti halki (vanha ja väsynyt MAF mittaa liian vähän ilmaa, seos menee laihalle ja sehän tunnetusti tekee hyvää), sytkäkasetti porsii kohta ja kampuran asentoanturi vetelee viimeisiään. Niin ja bensapumppu on juuri vaihdettu legendaarisen kestävään DW200:een ja asennus kruunattu uppoasennusta kestämättömällä letkulla, peräkontin johtosarja on melkein poikki (olihan kyseessä sedan?), vasemman takapyörän kaaren etureuna on ruosteessa, toinen lampunpesuri pysähtelee mihin asentoon sattuu ja valonvalvontarele kaipaa huomiota. Jos Garrettin ahdin (GT17) ei ole vielä levinnyt, niin varaudu vaihtamaan se (mieluiten Mitsubishin tuotteeseen, jota taitaa vielä saada kohtuuhintaan marmorilta kera muutossarjan).

Melkein uskaltaisin väittää että tehostin siellä mouruaa. Tuo sihdin puhdistus voisi tosiaan olla aiheellista, ennen kuin tulee isompaa remonttia eteen. Autolla rullattu 181tkm.Polforea kirjoitti:Kai se on varmasti se teharin pumppu eikä öljysihti? Jos öljysihti ei vielä huuda, niin se kannattaa putsata pian, mieluiten jo eilen, ellei ole vielä putsattu. Eikä olisi paha idea putsata uudestaan huohotinpäivityksen jälkeen. Varmista myös, että mukana oleva huohotinpäivitys on viimeisintä versiota (osanumero lie 55561200, jos on ostettu marmorilta valmiina pakettina).
Ei kuulemma ollut Biopower softa, vaan jos haluaisi E85 käyttöön niin sytkäkasetti(?) pitäisi vaihtaa ilmeisesti uudempaan malliin? Tai näin ainakin auton omistaja meinasi. 237hv /350nm on kuulemma penkitetty tuolla softalla. Kuulemma tuo ajotieturi on aktivoitu että voi seurata juuri noita anturiarvoja yms.Polforea kirjoitti:Jaa niin, kun kerran auto on jo stagetettu, niin softa saattaa olla Biopower ja SID-info aktivoituna (=ajotieturista näkee anturiarvoja yms). Molemmat on positiivisia asioita.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Enhän mä sitten ainakaan täysin epänormaali ole, kun just eilen työmaan pihassa katselin asiakkaan Aero-"ednaa" ja mietin mielessäni, että tollainen voisi olla ihan kiva.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
^Et ollenkaan. Itsekin eilen ihailin verkkiksen parkkihallissa 9-5 Vector tai Aero farkkua.. Sitten kun aika tulee, eli näillä näkymin ensi keväänä, niin 159 ja Saabin farkut on kärkisijoilla.
Viimeksi muokannut _rico, 03 Syys 2015, 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Epäilen että tämmöinen:Albertolli kirjoitti:Mikäs tää edna on?

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Ei sitä sytkäkasettia välttämätön pakko ole vaihtaa, mutta jos ei pelkän softan vaihdon jälkeen toimi täydellisesti biopowerina, niin siitä on kieltämättä hyvä aloittaa.Sape kirjoitti: Ei kuulemma ollut Biopower softa, vaan jos haluaisi E85 käyttöön niin sytkäkasetti(?) pitäisi vaihtaa ilmeisesti uudempaan malliin? Tai näin ainakin auton omistaja meinasi. 237hv /350nm on kuulemma penkitetty tuolla softalla. Kuulemma tuo ajotieturi on aktivoitu että voi seurata juuri noita anturiarvoja yms.
Melko mieto softa, mutta voi olla että tulee suuttimissa raja vastaan. Noissa vanhoissa taisi olla vielä erilainen imusarja joka vaatii erilaiset suuttimet -> jos tahtoo päivittää lisää voimaa, mennee imusarja vaihtoon.
Olet. Sun pitäisi ajaa Toyotalla ja miettiä että olisitko niin muutosrohkea, että uskaltaisit ostaa seuraavaksi Nissanin, jos haluaisit olla normaali. Mutta ei se mitään, tuo sopiva epänormaalius pukee suaAlfissimo kirjoitti:Enhän mä sitten ainakaan täysin epänormaali ole, kun just eilen työmaan pihassa katselin asiakkaan Aero-"ednaa" ja mietin mielessäni, että tollainen voisi olla ihan kiva.

Se on joko Vector tai Aero_rico kirjoitti:9-5 Vector Aero

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
^No perkele
Molemmat siinä persuksissa luki! Omistaja halunnut liioitella tai jotain 


-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Autonvaihtoketju
Juuri tuo. Tummat umpiot sopivat kyllä hyvin, onko niitä alkuperäisinä vai onko kaikki kalvotettuja kun niitä kuitenkin silloin tällöin näkee? Ei tuo Edna-look vaaleassa värissä niin häiritse kuin tummassa, mutta makuasioita ja kilikalilla selviää jos liikaa vaivaa.Farina kirjoitti:Epäilen että tämmöinen:Albertolli kirjoitti:Mikäs tää edna on?
Abarth 500 Esseesse
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Autonvaihtoketju
Ei tuo itseäni kyllä häiritsisi. Vähän niinkuin kuuluu asiaan..m.sa kirjoitti:Ei tuo Edna-look vaaleassa värissä niin häiritse kuin tummassa, mutta makuasioita ja kilikalilla selviää jos liikaa vaivaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Autonvaihtoketju
BMW 320 d xDrive A E91 Touring 2009 ajettu 152 tkm. Mitäs tuollaisesta pitäisi tarkastaa ja tietää?
Re: Autonvaihtoketju
Kato hyt että raapii joka kulmasta, matic lootan toimintaan tulee kiinnittää erityistä huomiota. Kun eivät tuppaa olemaan demarissa sieltä kestävimmästä päästä.
2.0d on ketjuvikoja ja myöskin kampuran siivapyörä repeää vulkanoinnistaan. Sitä kannattaa käsin heilutella ettei ole ylimääräistä liikettä havaittavissa.
Ihan hyviä nuo baijerilaiset.
2.0d on ketjuvikoja ja myöskin kampuran siivapyörä repeää vulkanoinnistaan. Sitä kannattaa käsin heilutella ettei ole ylimääräistä liikettä havaittavissa.
Ihan hyviä nuo baijerilaiset.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Varaa tonni sivuun, että ensimmäisen alustan puslan antautuessa vaihdat vähintään samaan päähän kerralla kaikki. Tai vähintään ne, joiden vaihdon jälkeen on syytä suunnata renkaat. Yksi kerrallaan vaihtelu on vähän ikävää puuhaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Autonvaihtoketju
Kysäse vaikka alkuun hra Googlelta vähän n47-moottorista.Savo kirjoitti:BMW 320 d xDrive A E91 Touring 2009 ajettu 152 tkm. Mitäs tuollaisesta pitäisi tarkastaa ja tietää?
Jos häiriöääniä ei kuulu ja pokka pitää, löydät altasi upean auton.