Sivu 36/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Loka 2014, 06:12
Kirjoittaja sämpy
Olikos ne molemmat GRAf:fin pumppuja? Sellaista tyrkytettiin Scudoon mutta oli niin surkean näköinen peltivispilä etten olisi maksanut euroakaan. Valeolla oli sentään suht ok laadulta mutta väärä koko joten marmoritiskiltä sitten. Jatkossa koitan kiertää GRAF pumput kaukaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Loka 2014, 19:49
Kirjoittaja jalittam
Se alfistiltä ostettu vuotava on HEPU brändätty, rungossa logo. ADn Graf:n paketoima, ei logoa pumpussa. Lasermerkinnöistä päätellen akselitkin lienee samalta linjalta. Vispilätkin liki identtiset, hihnarullien mekinnät erilaiset.

Eilisehtoona iski väsy ja hommat jäi putsaukseen ja tulppaamiseen. Lavuaarin ympärystä musta pesun jäliltä - sotkevaista sorttia toi imusarja. Nyt just meinaan jatkaa, ekaks imusarjan onnettoman tiivisteen paikalleenlaitto varmaankin lisätiivistemassoin. Toi siis imusarjan puolikkaiden välissä, semmonen todnäk robotin roiskaisema epämääräinen kumi/silkkari/tjms nauha.

Edittinä lisätty infoa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Loka 2014, 21:14
Kirjoittaja Satakuusnelonen
Käsijarruvaijerit vaihtu. Sopii mennä katsastukseen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 16:32
Kirjoittaja Alfissimo
Vuokranosturilla ölöt vaihdettu ja kytketty lohkarin piuha kiinni, jos vaikka tänä talvena käyttäisi useammin kuin neljä kertaa :roll: . Sisähaaralle menevää piuhaa en löytänyt, mutta eipä sitä sieltä kyllä poiskaan otettu mosaa vaihtaessa, mutta en tosin kyllä muista, että kuuluisiko siellä sellaista ollakaan. Pitänee tutkia pari sekuntia kauemmin :lol: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 18:52
Kirjoittaja UupunutRomeo
-14 anjovikseen talvirenkaat.
Tässä on autojen ihme, kun ostat "ilman vararengasta"- varustekoodilla...ei tule tunkkia matkassa...jepjep, ja auton nostopisteet on sitten toiotan omalle tunkille ja hallimallilla ei pysty nostamaan kyljltä.

Ohjekirjan ~500 sivua pläräämisellä selviää että edessä ja takana on nostopisteet taka-akselin ja koneen alla....arvatkaapa pystyykö niistä nostamaan hallitunkilla ?

Japani on hieno maa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 19:42
Kirjoittaja Aquatica
^
Eiköhän se pajalla helmoista nosteta? Jos niin niin kyllä se kestää hallitunkinkin, ainakin jos on kumitalla välissä...
Ja jos ei helmoista niin nosta sieltä, mistä ne pajallakin nostaa. Ainakin '12 ja '13 Anjovis nousi ihan kiltisti helmoista... :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 19:49
Kirjoittaja UupunutRomeo
Aquatica kirjoitti:^
Eiköhän se pajalla helmoista nosteta? Jos niin niin kyllä se kestää hallitunkinkin, ainakin jos on kumitalla välissä...
Ja jos ei helmoista niin nosta sieltä, mistä ne pajallakin nostaa. Ainakin '12 ja '13 Anjovis nousi ihan kiltisti helmoista... :roll:
Ainakaan tässä ei uskalla nostaa niistä tunkinpaikan kohdista, muovit lentelee....aika tavalla sitä tuli tutkittua.
Sieltä nostopisteistä sitten loppujenlopuksi kuitenkin hallitunkilla ja lyhyellä putken pätkällä sai nousemaan...hallitunkki kun on siellä auton alla kokonaisuudessaan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 21:07
Kirjoittaja Alfissimo
Avensis vuosimallia suunnilleen -09-10 ainakin piti sisällään tunkin, vaikka varapyörää ei laarissa ollutkaan. Tuolla tunkilla en eräälle rouvalle kenttäpokana lumipöllystä jäätyneitä jarruja/vannetta avatakseni osannut mitenkään erikseen ihmetellä, jotta mistäs tätä uskaltaisi tai erikseen pitäisi nostaa. Ainoastaan ylös tunkkaaminen oli veemäistä, kun tunkkia pystyi kääntämään vain kierroksen maasta maahan kerrallaan ja aina kierrosten välissä piti veivi irroittaa ja laittaa takaisin.
Onkohan joku -12 malli vielä vanhoilla helmoilla, ilmeisesti uudemmissa on lisätty helmaan muovia.

Kehitys siis kehittyy Japanissakin, se kuuluisa Tojotan tunkki kun on perseestä muutenkin, niin jätetään pois kyydistä. Ei sitä kukaan kuitenkaan kaipaa...

Mistähän se -14 mallin Avensis sitten esim. rengasliikkeessä ja yms. korjaamoilla nostetaan ylös :roll: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 21:17
Kirjoittaja Maunu
Laitoin 18" Pirelli P Zero Nero Gt:t vanteille ja otin yhden pois kun huomasin että kyljessä on kaksi isoa pullistumaa. :agrue: rengasliike joka on ottanut nuo renkaat Cuoren alfasta irti on luultavasti painanut rengasraudan läpi sisäpuolelta kahdesta kohtaa.
Ei voi ymmärtää :roll:

No olihan tuo rengas jo ainakin 1000km ajettu. Uusi näyttäisi maksavan 170e.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Loka 2014, 23:04
Kirjoittaja pitkämies
Pesin Thesiksen. Vetäisin toisen kerroksen Collinitea pintaan(nyt "kuivana" ja huomattavasti joutuisammin...), rasvailin heppakaupan tuotteella penkit....Taas mukavan pehmeät/kimmoisat/"satiinin hohtoiset", suuntasin valot hiukan alemmas kun marisivat leimalla, purin takavalot irti ja liotin umpioiden piirilevyt elektroniikka-spraylla ja kontakt kliinerillä.....linssit kun päästää halkeamista vettä sisään joka korruptoi meleko nopeasti Led-umpiot ja tuloksena pelkkää virheilmoituspiipitystä....Pesin ja putsasin matot, tarkastelin nesteet, vedin vinyl & rubber-caren sisustan muoviosiin, renkaisiin, helmamuoveihin yms......Lopputuloksena olikin kiiltelevä Lancia!

Tämä vaivannäkö oli kuin poispyyhkäisty kun kuljetin muutaman kaverin synttärijuhlille Kangasalan perämetsiin.....paikkaan johon pääsemiseksi vaadittiin n.15km hiekkatie ajoa.....Ja kas kun sattui niin et täälläpäin sateli hitusen vettä......."Kuraränni-pika-taipaleen" jälkeen auto näyttää nyt siltä ettei sitä olisi pesty vuoteen, penkeillä muutama kaljatahra, ja matoilla tonni hiekkaa :mrgreen: ....Ehkä sit huomenna jos jaksais taas aloittaa alusta.......

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 12:19
Kirjoittaja sämpy
Eilen pesty auto 2x saman päivän aikana. Hiekkatien varressa on mukavaa.
Tänään AG bumper carella kaikki tiivisteet ja kynnyslistat ym.. Samalla pääsin vihdoin kuuntelemaan kilinöitä konehuoneen puolelta, niin korvalla kuin stetoskoopilla.
Noin korvalla vaikuttaisi tulevan kannen pakopuolelta ja stetoskoopilla kuunnellen EHKÄ kolmossylinteristä, selkein ääni oli kolmosen pakokäyrästä.

Mutta aika hyvin ääni kaikuu kannessa ja käyrissäkin voi olla muodosta riippuen erilaiset "sointiominaisuudet". Ajoituksenmuuntimen suunnalta ääni ei kuitenkaan tuntunut tulevan.

Tämän perusteella epäilisin pakoventtiiliä tai sen nostajaa. Tosin ääni tulee selkeiten kun kaasua painaa, kohtalaisesti tasakaasulla ja häviää kun kaasun nostaa. Voisiko viallinen suorasuutin tehdä noin, eli palotilasta tuleva nakutus? Joskus kaasua nostettaessa saattaa osa "kilahduksista" jäädä väliin eli ääni ei ole täysin säännöllinen. Mutta tuntuu tulevan yhdestä sylinteristä taajuuden perusteella.

Kaikki remmillä pyörivät apulaitteethan on jo suljettu pois, nokat tarkastettu samoin kampiakselin hihnapyörä käsin kokeilemalla.

Voisin toki viedä tuon kuunneltavaksi vaikka Auto Milanoonkin, josko sieltä löytyisi tietoa. Ettei tarvitsisi ihan summamutikassa alkaa kantta purkamaan vian löytymisen toivossa.

Mikä muuten on hyvä käsittelyaine noihin karkeisiin muovipintoihin kojelaudassa ja ovissa, jota saa yleisesti vaikka motonetistä. Jotain maitomaisia Turtle waxin muovikiillokkeita olisi itsellä pumppupullossa + mikrokuituliina, mahtaako olla ok.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 12:33
Kirjoittaja Finest
^alakerta?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 13:44
Kirjoittaja palkus
^^kyllä alakertaan viittaa :roll: Mullon yhdessä painimessa jotain pientä feelua, koska joskus satunnaisesti käynnistyksen jälkeen jää naputtamaan. Kun tilanne on päällä, niin kevyt sisälle kuulumaton naputus seuraa moottorin kierroksia orjallisesti, eikä häivy esim. kaasun nostolla. Hetken päästä käynistyksestä häipyy nätisti, ikääkuin oikein kuulisi, miten painin täyttyi öljystä. :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 15:31
Kirjoittaja Jiitee
UupunutRomeo kirjoitti:-14 anjovikseen talvirenkaat.
Tässä on autojen ihme, kun ostat "ilman vararengasta"- varustekoodilla...ei tule tunkkia matkassa...jepjep, ja auton nostopisteet on sitten toiotan omalle tunkille ja hallimallilla ei pysty nostamaan kyljltä.

Ohjekirjan ~500 sivua pläräämisellä selviää että edessä ja takana on nostopisteet taka-akselin ja koneen alla....arvatkaapa pystyykö niistä nostamaan hallitunkilla ?

Japani on hieno maa.
Luultavasti tarvitset noin 4-6 cm:n pienet korokepalat hallitunkin käpälän päälle, jotta pystyt nostamaan
helman peltiosasta niiden muovisten helmojen takaa ? Kuten 156:ssa, jos on esim.TI - tai Sportpackin helmat
asennettu ?

OT: Eikös nuokin Avet tehdä Burnastonessa, ihan brittilässä. Euroopan Toyota ( Britannia, Slovakia ja Turkki) käyttää
aika paljon samoja alihankkijoita kuin Alfa tai sakemannitkin ( VDO, Bosch yms. )

Jos Ave olisikin aito made in Japan ja japanilaisilla alihankkijoiden osilla kasattu niin se olisikin laadultaan parempi.
Nyt tulossa oleva Abarth Spider- Mazda-MX-5 täyttänee nämä kriteerit.... saisiko nyt jopa Barchettan kaltaisella upealla italialaisella muotoilulla ja hyvillä osilla laadukkaasti kasatun avokkaan :wink:



JT

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 15:50
Kirjoittaja Polforea
Jiitee kirjoitti:OT: Eikös nuokin Avet tehdä Burnastonessa, ihan brittilässä. Euroopan Toyota ( Britannia, Slovakia ja Turkki) käyttää
aika paljon samoja alihankkijoita kuin Alfa tai sakemannitkin ( VDO, Bosch yms. )
Liekö tuolla niin väliä että missä se kasataan tai että kuka valmistaa mittariston tai edes ne edessä olevat muovihelmat? Suunnittelupöydältähän tälläiset jutut ovat peräisin ja se lie Avensiksenkin tapauksessa Japanin puolella? Vai piirretäänkö eurotoyotat muka täälläpäin?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 15:58
Kirjoittaja Isola
Polforea kirjoitti: Suunnittelupöydältähän tälläiset jutut ovat peräisin ja se lie Avensiksenkin tapauksessa Japanin puolella? Vai piirretäänkö eurotoyotat muka täälläpäin?
Japanilaismerkit alkoivat siirtää muotoilua osittain muille mantereille viimeistään 1980-luvun alussa ihan markkinoiden vuoksi: Euroopasta haettiin vaikutteita siitä, miltä auton "pitää" Euroopassa näyttää ja tuntua. Paljonko tuota sitten tapahtuu käytännössä ja missä mikin muovikäikäle on viime kädessä suunniteltu, on sitten asia erikseen.

Toyotalla näyttäisi olevan muotoilutoimisto Ranskassa vuodesta 2000 lähtien: http://www.toyota-global.com/company/pr ... enter.html

ObTallipuuhat: vaihdoin ohjaustehostimeen Synpower-liemet sen halvimman mahdollisen mineraali-ATF:n tilalle. Samalla tutkistelin letkulämmittimen asennusmahdollisuutta. Ei näytä pahaltakaan rastilta, noin suhteellisesti ottaen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 16:04
Kirjoittaja Polforea
No vaikutteiden hakeminen ja markkina-alueen ostajien tavoittelu heille sopivalla muotoilulla, tekniikalla jne on vähintään järkevää ja sitä pidän itsestäänselvyytenä.

Kiitos linkistä, Exterior -maininta löytyy Kalifornian ja Ranskan osoitteista, eli todennäköisesti Avensis on kuin onkin helmojensa osalta piiretty Euroopassa, seison korjattuna.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 16:15
Kirjoittaja sämpy
^^^^^no nyt ei tartu sitten rasvaiset sormenjäljet niin pahasti nokkapeltiin kun vahasin koko auton. Pitää kai ottaa ö-pohja auki ja mitata välykset. Tosin epäilen että on jokin muu kuin kk-laakeri kun kestää ajoa eikä kuulu ajossa. Männäntappi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 18:32
Kirjoittaja GreenThing
Päivän myöhässä, mutta eilen vaihtelin ölpät ja ölpänsuodattimet Alfaan ja Puntoon.
Alfan ohjaustehostimeenkin vaihtelin litkuja, niin muuttui taasen hiljaiseksi. 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Loka 2014, 20:08
Kirjoittaja berliina
Pihalla letkulämppärin 166 .een toimii

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Loka 2014, 19:39
Kirjoittaja sämpy
Ajosillat. Löytöretki konehuoneeseen jatkuu huomenna.

Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Loka 2014, 20:53
Kirjoittaja kurppa
22 vuotiaan Ducaton katsastus lähestyy, ei ainakaan ruostevaurioiden takia hylätä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 18:43
Kirjoittaja sämpy
Tänään irroteltu pohjalevy ja jatkettu tutkimuksia nakutusäänen suhteen. Tyhjäkäynnillä kuului itseasiassa selvimmin suutintukista, mutta sitten kierroksilla ihan korvallakin auton alla selkeästi alakerrasta. Stetoskoopilla ei pystynyt tarkentamaan, paitsi että tuli lohkosta ei alkukäyrien kautta.

Nyt tilanne on se, että voi vielä katsoa purkkarit ja ehkä kerran kuunnella, mutta sitten lienee pakko alkaa purkamaan. Ja sitä purkamista on sitten jatkettava kunnes vika löytyy, koekäyttöön ei ole enää mahdollisuutta.

Joten nyt saa kertoa viimeiset vinkit mitä vielä tulee mieleen. Öljypohjaa ei nimittäin saa nätisti auki paikoillaan, pakosarja/alkukäyrät pitää irrottaa ja vaihteistoa saada muutama sentti irti moottorista. Ehkä irrottaa etuakselipalkki. Vetoakseli on myös tuettu öljypohjaan.

Eihän tasapainoakselien virheellinen ajoitus voi tehdä nakutusta? Toinen mitä nyt ei pysty sulkemaan pois, niin suutinvika ja viallinen palotapahtuma paikoillaan kaasutellessa.

Ja eihän näissä varmasti ole mitään 2-massa vauhtipyörää?

Tulppina oli surullisenkuuluisat Boschit, tosin näissä kaikki elektrodit tallella. Onko tuollainen 2mm kärkiväli näissä normaali? Kun nuo pitää kumminkin vaihtaa käyn hakemassa NGK:t ja kokeilen ehkä vielä niillä, mittaan puristukset ja jos töissä on tähystyskamera lainaan sitä ja katson palotiloihin. Ehkä kuuntelen vielä kerran ja sitten aletaan purkutalkoisiin. Tietää mitä tekee kun ensi viikolla alkaa 2 viikkoa kesälomaa.

Harmi vaan ettei päässyt testaamaan öljynkulutusta, ei nyt sitten tiedä että pitäisikö repiä kansikin heti irti ja männät koneesta.

Mutta ihan mielenkiintoista tutustua tämänkin tekniikan rakenteisiin, toistaiseksi ei edes harmita.

Ilmeiseti alle nurkinkokoinen nupikka on öljynsuodatin. Ja tuolla pitäisi mennä 20tkm?

Tuolta näytti tulpat:
Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 20:24
Kirjoittaja Maunu
Oliko tässä nyt kysymys JTS moottorista? Kyllä mun autosta ainakin saatiin öljypohja irti pelkällä pakosarjan/putken irroituksella.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 20:28
Kirjoittaja palkus
Maukkaan näköiset tulpat. :lol: Se on se ngk bkr6ekpa sitten. Ei tartte erottaa lootaa koneesta, vaan purat kaikki sieltä alhaalta pois vauhtipyörän ja öljypohjan välistä (moottorin takakannatin yms pellit). Jotenkin tuet vain jottei retkahda, kun kerran takakannatin pois. Vauhtipyörä on normaali. Kun se öljynsuodin on semmonen "nätti" niin suosittelen siihen vain alkuperästä nro. 55189961

Maunu kerkeski jo.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 20:46
Kirjoittaja sämpy
Ok, kiitoksia. Pitää huomenna hakea Biltsusta ribesarja ettei tarvitse kaikkia Facomina ostaa. Ostetaan ne jotka hajoo..

Osien hankintapaikkakin on vielä avoin. olikos se AutoFilaro jossa Jarkko oli nyt töissä. Kai jotain saisi vielä autokeskuksestakin. Hyvinkää-Hämeenlinna-Lahti-Tampere alueella mitään?

Eli öölipohja auki vaan? en oikein löytänyt kunnon kuvia, että onko tuolla vaan irtopukit vai jokin ristiinpultattu tai muuten yhtenäinen kokonaisuus. Onko tämä muuten kasattu ns. "modulimoottorin" pohjalle vai peräti TC moottorin? Liekö alakerralla mitään tekoa TS moottorin kanssa?

Sudenkuopista saa varoittaa. Onko tässä moottorissa missään vasurikierteitä jemmassa?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 22:21
Kirjoittaja Polforea
sämpy kirjoitti:Hyvinkää-Hämeenlinna-Lahti-Tampere alueella mitään?
Sveitsinportin Auto Hyvinkäällä on myynyt ilomielin kaiken, mitä sieltä olen keksinyt Alfaan ostaa. Osaavat toki myös rahastaa, mutta kaiken ovat toimittaneet. On siis merkkiliike (tai ainakin oli vielä viimeksi kun ohiajaessa merkkivalikoimaa vilkaisin).

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Loka 2014, 07:20
Kirjoittaja Aquatica
Maanantaina kun Mäkelässä Koneessa kävin, sanoivat saavansa osia vuodenvaihteeseen asti Arolta. Sen jälkeen eivät tiedä, kuka hoitaa jakelun - FCA ei ole kuulemma ilmoitellut yhtikäs mitään (vaikka mediassa sanovat, että vanhat yhteistyökumppanit pysyy pääosin samana...)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Loka 2014, 11:19
Kirjoittaja jargon
Oikeastaan jo pari päivää sitten: kiristin pyöränpultit. Yllättävän kovaa naputusta kuului moottorilla jarrutellessa etuoikealta, kerkesin jo säikähtämään että joutuu oikeisiin korjaustöihin. Eikä tarvinnut paljoa kiristää, noin neljänneskierros per pultti..

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Loka 2014, 21:44
Kirjoittaja Aquatica
Appiukkoehdokkaan saapasta ihmeteltiin. Siinä nelosessa on vähän kipinä hukassa... Kone käy kolmella, n. 3krpm:ssä alkaa käymään paremmin, mutta siltikin edelleen tuntuu yksi olevan pois pelistä lähes jatkuvasti. Tulppa ja mäntä aivan läpimärkiä hyvinkin nopeasti...
Kiitokset vielä Polforealle konsultointiavusta!

- Testattu kolmea eri sytkäkasettia; kaksi kuumenee ns. merkeleesti, yksi vain kuumenee (saappaan puolella sanovat, ettei saisi lämmetä juuri lainkaan?)
- Tulpat vaihdettu
- Testattu nelosen kipinä ilman painetta; kirkas ja tasainen on
- Irrotettu suuttimen johto; mäntä ja tulppa kuivuu - eli ei se ainakaan koko aikaa voi vuotaa...
- Vikakoodit katsottu; ei ole - reaaliaikasesta datasta rikastukset ym. kun katsoo, niin näyttää melko järkevältä sykliltä, muttei kuitenkaan tietenkään ihan nappiin ole kun vain kolmella käy
- Nesteet pysyy siellä missä pitääkin ja männänpäällinen kastuu jostain täysin kirkkaasta (oletettavasti viinasta)

Huomenna tarkoitus lainata foorumilaiselta puristuspainemittari ja katsoa puristukset. Sikäli kun ovat kunnossa, ei taida vaihtoehtoja olla enää missään muualla kuin sytkäkasetissa - jos jollakulla on ajatuksia, niin saa heittää tänne päin! Autohan on siis '97 Saab 9000 2.0T ja käy viinaksella.
Auto meni pajalle muistaakseni jo toissaviikon perjantaina, kun pakosarja alkoi vuotamaan todella pahasti - vielä korjaamon pihalle ajettaessa kävi neljällä (!), mutta kuulemma jo siinä vaiheessa kun autoa oltiin halliin ottamassa, kävi enää kolmella... Pakosarjaduuniin sisältyi siis pakosarjan vaihto, tiivisteet ym. + kahden katkenneen pinnapultin poisto ja uusiminen.
Myöskin kansiremontti on autoon lähivuosina tehty, joten ei pitäisi siinäkään mitään olla.

On muuten ihan "mukavaa hommaa", kun tässä pitäisi muuttaa itse paikkakunnalta toiselle, olla työkyytiläisenä kun en kovin mieluusti lainaa puolikuntoista autoa ja tarvitsisi sitä tässä muutossakin vielä... Huomiseksi vielä lupauduin olemaan peräkärrynvetäjä, kun kerta koukku löytyy. Onneksi huomisen osalta saatiin kyyti heille järkättyä paikkakunnalta, ettei tarvitse herätä ihan tolkuttoman aikaisin ja saa tuon vetoautoilun hoidettua kunnialla :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 14:43
Kirjoittaja sämpy
Jaahas, öölipohja purettu. Ykkösen, kakkosen ja kolmosen kk laakerit paskana ja kakkosen lähtenyt pyörimään. Ilmankos vähän naputti.

Runkolaakerit oli vähän kuluneet mutta ei mitään merkittävää.

Kampurassa ei näkynyt mitään ja siinä kammessa jossa laakeri pyöriny oli vaan pari pientä skraadia. Tilasin uudet laakerit, ehkä rohkenen pistää ne ja mitata välykset. Miettii sitten jatkoa. Nytten ei ole edes jakopäätä purettu, joten saisi vielä vähällä vaivalla nippuun jos menisi uusilla laakereilla toistaiseksi.

Pitäisi tietenkin selvittää mikä on tuhonnut laakerit. Ehkä on syöny sen verta öljyä että on hörppiny ilmaa kun 20tkm on alkanut olla täynnä. Nyttenhän ääni ei mitenkään voimistunut eikä edes kuulunut ajossa, joten ei siellä voi öljykanava olla kovin tukossakaan, muuten olisi kajahtanut kokonaan.

Tosin remontti tuli kyllä aika viime metreillä ja ehkä vähän ylikin. pidetään sormet ristissä ettei tarvitsisi alkaa täysremppaan.

Bilteman ribesatsilla ei olisi remppa onnistunut, öljypohjan vaihteiston puoleisella sivulla olevat pultit tarvitsee ohuen ja n. 140mm pitkän M7 Riben. Löin facomista pään irti vääntiöstä ja otin siitä kiinni 1/4"vääntiön 8mm hylsyllä, just mahtui. Oli aika nitkuttelu saada öljypohja irti vetarin kannattimesta, muuten ei mitään ihmeellistä. Eli ihan ihmisen korjattava vehje tällainen 156 näyttäisi olevan, paaaljon helpompi kuin Integrale.

Tietenkin yksi pakosarjan pulteista on ilmastoinnin kompuran jalan takana, joten sekin piti irroittaa. Mutta mitään ei mennyt rikki, mikä ei sitä jo ollut edellisten seppien jäljiltä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 18:00
Kirjoittaja palkus
^Jaahans, semmonen se siis kuten ounasteltiinkin. Melkein on öljyt päässy loppumaan joskus+ nokat kiilteli siihen malliin, että jollain "talviöljyillä" menty. Ihan mukavasti kynittävä vehjes se munki mielestä on, ruuveja auki ja kiinni. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 18:20
Kirjoittaja sämpy
Tarkemmin kun lueskeli mukana seuranneita kuitteja niin löytyi mm. Malminkartanon Autohuolto Mobil1 0W-40 protection formula.. Fuck Jeah! Viimeisin vaihto oli VR1 10W-60 ja sitä olisi tarkoitus laittaa.
Oli siellä hiljattain kuitissa jäähdytysneste punainen longlife, silti säiliössä on vihreää nestettä? Olikos nyt etyleeniglykolien sekoittaminen keskenään kuinka vaarallista, varmaan pitää vihreetä sinne laittaa. Propyleeniglykolia tais olla joku neste mitä ei saanut sekoittaa etyleenien kanssa mutta katsoin Motonetissa niin punainen oli etyleeniglykolia kuten perus vihreäkin?
Nyt saa odotella ensi viikkoon että saa laakerit ja tietää missä mennään. Odottavan aika on pitkä. Olisi saanut varmaan muualtakin, mutta tartuin luuriin ja soitin suoraan Jarkolle.
Jos välykset on siedettävät ja saa nippuun, niin pitäisiköhän tehdä jokin RVS käsittely tms? Tosin itse en moisiin ole koskaan seonnut, luottanut hyviin riittävän usein vaihdettuihin öljyihin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 18:38
Kirjoittaja palkus
Mistä ne keksiikin noita öljyjä. Jaa juu, notkiat sisään, niin on maukas talvella. :eggface: Kannattais ehkä päästää nesteet pois ja laitta punasta etyleeniglygolia, se jäännösvihreä ei haittaa mitään, melko samaa kun ovat. Punanen on vain long laiffimpaa. Siellä vissiin onkin jo vähän kumpaakin.
Voisit muuten laittaa rojekti puolelle jatkoa+kuvaa, kyllä tämä jo sinne kelpaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 18:49
Kirjoittaja savijo-r
Kannattaisiko näissä nokkia syövissä JTS- moottoreissa käyttää sitä VAGgilaisille pumppusuutin koneille tarkoitettua öljyä.
Eikös siinä ole juurikin parempi pintapaineen kesto? Muista ominaisuuksista en sitten tiedä loppuuko esim yläpään visko kesken?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 19:22
Kirjoittaja palkus
Helpoimmalla pääsöö, kun laittaa sitä ohjekirjasen määräämää tai vastaavaa. :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 19:32
Kirjoittaja Aquatica
Jos kiinostaa, öljytopicissa testituloksia. Valvoline mm.pärjännyt erityisen hyvin nimenomaan pintapaineen kiinnileikkaantumistesteissä, eli eiköhän tuo VR1 ole oikein maukasta kamaa, jos tuota pelkää? Projektiketjua pystyyn vaan!

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 19:46
Kirjoittaja Redneck
Alfaa pällistelin miks ei lämppäri pelaa ja viaks paljastu tupakinsytkässä oleva metallin pala. 10a sulake ja taas pelaa kaikki 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 22:30
Kirjoittaja -HH-
sämpy kirjoitti:Jaahas, öölipohja purettu. Ykkösen, kakkosen ja kolmosen kk laakerit paskana ja kakkosen lähtenyt pyörimään. Ilmankos vähän naputti.

Runkolaakerit oli vähän kuluneet mutta ei mitään merkittävää.

Kampurassa ei näkynyt mitään ja siinä kammessa jossa laakeri pyöriny oli vaan pari pientä skraadia. Tilasin uudet laakerit, ehkä rohkenen pistää ne ja mitata välykset. Miettii sitten jatkoa. Nytten ei ole edes jakopäätä purettu, joten saisi vielä vähällä vaivalla nippuun jos menisi uusilla laakereilla toistaiseksi.

Pitäisi tietenkin selvittää mikä on tuhonnut laakerit. Ehkä on syöny sen verta öljyä että on hörppiny ilmaa kun 20tkm on alkanut olla täynnä. Nyttenhän ääni ei mitenkään voimistunut eikä edes kuulunut ajossa, joten ei siellä voi öljykanava olla kovin tukossakaan, muuten olisi kajahtanut kokonaan.

Tosin remontti tuli kyllä aika viime metreillä ja ehkä vähän ylikin. pidetään sormet ristissä ettei tarvitsisi alkaa täysremppaan.

Bilteman ribesatsilla ei olisi remppa onnistunut, öljypohjan vaihteiston puoleisella sivulla olevat pultit tarvitsee ohuen ja n. 140mm pitkän M7 Riben. Löin facomista pään irti vääntiöstä ja otin siitä kiinni 1/4"vääntiön 8mm hylsyllä, just mahtui. Oli aika nitkuttelu saada öljypohja irti vetarin kannattimesta, muuten ei mitään ihmeellistä. Eli ihan ihmisen korjattava vehje tällainen 156 näyttäisi olevan, paaaljon helpompi kuin Integrale.

Tietenkin yksi pakosarjan pulteista on ilmastoinnin kompuran jalan takana, joten sekin piti irroittaa. Mutta mitään ei mennyt rikki, mikä ei sitä jo ollut edellisten seppien jäljiltä.
Toivotaan et akseli olisi vielä mitoissaan - foto ois tietty kiva ylläri :silly: . Kandee meinaan mitata välyyden lisäksi että se kärsinyt kaula on myös pyöreä. Kurpallahan oli vähän vastaava tapaus kun tessussa oli pieni ylimääräinen ääni ollut - kun se avattiin oli yksi laakeri kanssa pyörähtänyt, ja kaula morjes. Toki hiomalla siitä olisi kalun saanut jos vaan sen jälkeen vielä kestää...

Eli kyllä se niin on et jos selkeä laakeriääni kuuluu on siellä alakerrassa valmista tavaraa - ei kandee pelkkiä liuskoja siinä vaiheessa ostaa :mrgreen: Onneksi tosiaan avasit ton nyte - olis muuten pian tullut Kappa halvemmaksi :wink:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 30 Loka 2014, 22:35
Kirjoittaja mutt
Kannattaa myös tarkistaa veivin alasilmän pyöreys, ja uuden laakerin tiukkuus pesään. Voi olla entinen veivi, ja uusi laakeri lyhytikäinen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Loka 2014, 16:50
Kirjoittaja vesamaan
Peruutin Ducatollisen kipsilevyjä talliin ja laitoin ovet kiinni. Tietääpähän mitä huomenna alkaa tekemään kunhan tän illan :drinking: helpottaa.

Noilla levyillä pitäis saada koko talli lopulta levytettyä sisältä, seuraavina tilipäivinä sitten ostellaan ulkovuorauslautaa sen mitä budjetti antaa myöten. Helmpomaa olis kun sais lainaa ja kaikki tarpeelliset rakennustarvikkeet ostettua, mut näillä mennään.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Loka 2014, 18:51
Kirjoittaja Finest
-HH- kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Jaahas, öölipohja purettu. Ykkösen, kakkosen ja kolmosen kk laakerit paskana ja kakkosen lähtenyt pyörimään. Ilmankos vähän naputti.

Runkolaakerit oli vähän kuluneet mutta ei mitään merkittävää.

Kampurassa ei näkynyt mitään ja siinä kammessa jossa laakeri pyöriny oli vaan pari pientä skraadia. Tilasin uudet laakerit, ehkä rohkenen pistää ne ja mitata välykset. Miettii sitten jatkoa. Nytten ei ole edes jakopäätä purettu, joten saisi vielä vähällä vaivalla nippuun jos menisi uusilla laakereilla toistaiseksi.

Pitäisi tietenkin selvittää mikä on tuhonnut laakerit. Ehkä on syöny sen verta öljyä että on hörppiny ilmaa kun 20tkm on alkanut olla täynnä. Nyttenhän ääni ei mitenkään voimistunut eikä edes kuulunut ajossa, joten ei siellä voi öljykanava olla kovin tukossakaan, muuten olisi kajahtanut kokonaan.

Tosin remontti tuli kyllä aika viime metreillä ja ehkä vähän ylikin. pidetään sormet ristissä ettei tarvitsisi alkaa täysremppaan.

Bilteman ribesatsilla ei olisi remppa onnistunut, öljypohjan vaihteiston puoleisella sivulla olevat pultit tarvitsee ohuen ja n. 140mm pitkän M7 Riben. Löin facomista pään irti vääntiöstä ja otin siitä kiinni 1/4"vääntiön 8mm hylsyllä, just mahtui. Oli aika nitkuttelu saada öljypohja irti vetarin kannattimesta, muuten ei mitään ihmeellistä. Eli ihan ihmisen korjattava vehje tällainen 156 näyttäisi olevan, paaaljon helpompi kuin Integrale.

Tietenkin yksi pakosarjan pulteista on ilmastoinnin kompuran jalan takana, joten sekin piti irroittaa. Mutta mitään ei mennyt rikki, mikä ei sitä jo ollut edellisten seppien jäljiltä.
Toivotaan et akseli olisi vielä mitoissaan - foto ois tietty kiva ylläri :silly: . Kandee meinaan mitata välyyden lisäksi että se kärsinyt kaula on myös pyöreä. Kurpallahan oli vähän vastaava tapaus kun tessussa oli pieni ylimääräinen ääni ollut - kun se avattiin oli yksi laakeri kanssa pyörähtänyt, ja kaula morjes. Toki hiomalla siitä olisi kalun saanut jos vaan sen jälkeen vielä kestää...

Eli kyllä se niin on et jos selkeä laakeriääni kuuluu on siellä alakerrassa valmista tavaraa - ei kandee pelkkiä liuskoja siinä vaiheessa ostaa :mrgreen: Onneksi tosiaan avasit ton nyte - olis muuten pian tullut Kappa halvemmaksi :wink:
Nopeasti katsottuna 30£ uusi kk posteineen, joten kovin paljoa ei sillä rahalla pysty koneistamoa käyttää.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Marras 2014, 14:25
Kirjoittaja -TTY-
166:saa taas kuutisen litraa uutta Valvolinea sisässä suodattimineen. Ruokatauon jälkeen ihmettelemään pyyhkijänmoottorin sielunelämää (taas :evil: ).

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Marras 2014, 15:22
Kirjoittaja Mandeprkl
Kuva
Scudetto-remontti. Uusi merkki, "verkon" maalaus ja muuten pesu ja pieni vahaus.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Marras 2014, 15:46
Kirjoittaja jaacco
Hieno persegrilli :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Marras 2014, 23:06
Kirjoittaja jalittam
Just sain laitettua ysiin imusarjaan helicoilit, 4kpl, egr:lle. Nyt on kiinni. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...

Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Marras 2014, 10:55
Kirjoittaja Tazio
Kaivoin nenää ja näytin valoa - sen verran johonkin työkaluun tuli koskettua, että kädet likaantuivat ja sormeen tuli haava - kun VMTD ja veljeni huolsivat Croman jakopään.

Kiitoksia vielä päämekaanikoille

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Marras 2014, 11:04
Kirjoittaja VMTD
Tattis, heti toisella kertaa saatiin jako kohdilleen. Pitää olla näemmä jämptit porat.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Marras 2014, 20:34
Kirjoittaja Finest
Pientä näpräilyä meneillään.
Apurunko.jpg
(54.82 KiB) Tiedosto ladattu 4646 kertaa
Tähän voisi vaihtaa uretaanipuslat, vaikka nykyiset on ihan pätevän näköiset.
Maissa.jpg
(62.29 KiB) Tiedosto ladattu 4646 kertaa
Vain yksi apurungon pitkä pultti vaati vastakierrehylsyä :-D
Kuvassa onkin näkövirhe, ihan kuin vasemmalla letku olisi kireänä ja kiinni vielä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 02 Marras 2014, 21:18
Kirjoittaja kurppa
Ducatoon väliaikainen kulma, yritin kyllä tehdä niin että kestäis vaikka muutaman vuoden.