^^ Tämä oli tällainen "kone kahdessa päivässä Hämeeseen" -case, joten kauhiasti ei vaihtoehtoja ollut. Harkitsin käytettyä, mutta kävin nyppäseen uuden kaupasta. Nettiaddikti ei pärjää ilman konetta - se ei ikään näemmä katso . Entinen oli Ubuntun joku versio, joka toimi erittäin hyvin. Rauta vain päästi viimeisen henkäyksensä. Ei hallinnut linuxia, mutta osasi käyttää sitä sen verran kuin omien asioidensa hoitamiseen tarvitsi. Winukka on opetettu ja lisää opetan jokaisella vierailulla. En itsekään ole siinä mikään prof, mutta selviän kyllä. Homma etenee vanhuksen ehdoilla.
Raision Jäähdytin teki Flaviaan uuden lämppärin kennon. Ja Kiinasta tuli kolmas kosketusnäyttö Lumiaan. Edelleenkin väärä versio, joka ei toimi tuossa mallissa. Kai ne vanhat rojut saa varastosta noinkin, mutta rahat olen aina ottanut takaisin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Olen tämä ny jo pari viikkoa omistanut mutta viimeinen "isompi hankinta" kuitenkin. Ja täytyy sanoa että harrastus sai uutta intoa oikeen kunnolla. On niin kiva peli soittaa.
Kyseessä siis vuoden -89 PRS CE24. Värihän ei ole toki se ihanteellisin mutta ei tätä silmillä soiteta.
Liitinpuristin, pääsääntöisesti abikoille mutta moni muukin onnistuu. Kyllästyin irtoileviin liittimiin ja aina ei ole kolvi käsillä. Testiliittimet eivät irronneet vaikka repi tosissaan
Kävin piruuttani utelemassa rengashintoja penarin talvipyöriin. Paikallisella rengaspajalla oli hyllyssä ylijäämäkierto (vähän vuosikertaa, mutta ei pahasti) siinä määrin sopuisaan hintaan, että pääsi vahingossa alle.
Toveri muuten rasvasi pultit ja navat sillä välin kun pyörät oli irti ja pyörät pyörähti pesukoneen kautta. Ei huono palvelu...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
^Missäs palvelua oikein saa? Mun kokemukset ovat liittyneet lähinnä siihen, että kuraisina alta pois ja kuraisina takaisin. Tosin itse vaihtelen nykyään, tai noh siis ulkoistettu perheen nuoremmalle miehelle.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
^
Keravalla mm. Tekno-Pyörä tekee just pesun kanssa. Rasvaa eivät laittaneet, mutta pestynä vanteet alle meni kuitenkin
Ja pyytämällä varmaan saisi ne rasvatkin...
Eli joo, on näitä paikkoja vielä muutama tässä maassa!
Joo, Kanta-Rengas Turengissa on tuo paja, ei tosiaan mikään ison ketjun piste. Ja kyllä mäkin vaihtelen ite silloin kun asiaan ei liity renkaiden vaihti vanteille. Sen verran laiska olen, että tuota en itse operoi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
^^
Tekno-Pyörä on myös siitä loistava, että niillä on ihan huippu varastopäällikkö "Pomo", soon koira. Vähän jopa turhan ystävällinen kaveri, mutta hyvin tottelee. Perheyritys, eikä kyllä pahaa sanaa siitä ole. Ovat nyt kahdet renkaat mulle pyöräyttänyt vanteille Giuliettaan, toisen satsin ostin heiltä ja silloin vanteet myös pestiin, toinen tuli muualta ja en pyytänyt pesua erikseen, eikä niitä myöskään pesty (ei sillä, että olisivat erityisen likaiset edes olleet, toisin kuin toinen vannesarja kun suolakurakeleillä sinne ajelin).
Uus iso kulmasohva olohuoneeseen. Kyllä nyt passaa töllöttää telkkaria ja juoda kaljaa kalsarit jalassa
Lisäks tuli vaihdettua ikivanha pöytäkone vähän käytettyyn Fujitsu Esprimo Q910 miniPC -koneeseen. Ihan pätevän oloinen vekotin kokoonsa nähden ja sisäinen sisustussuunnittelijani tykkää. Läppäriä tulee silti käytettyä arkisiin juttuihin, pöytäkone lähinnä kuvien käsittelyyn. Läppärien näytöt kun on enimmäkseen paskoja.
Aquatica kirjoitti:^
Keravalla mm. Tekno-Pyörä tekee just pesun kanssa. Rasvaa eivät laittaneet, mutta pestynä vanteet alle meni kuitenkin
Ja pyytämällä varmaan saisi ne rasvatkin...
Eli joo, on näitä paikkoja vielä muutama tässä maassa!
Polfolla lie "paikallinen" muu-kuin-Vianor?
Voin lisätä listaan Lopen auton ja renkaan. Pesukoneen kautta meni Freemontin talvipyörät kanssa. Muutenkin erittäin joustavaa palvelua kun ohi ajaessa kävin uudet renkaat alle laitattamassa. Eivät virallisesti olleet edes auki tuollion, mutta silti siellä oli pari kaveri vastassa ja uudet renkaat oli alla erittäin liukkaasti.
Edit, ai niin... Eilen illalla tuli tallin KTM EXC 250 valkokilpinen kuramopo Pitkään halunnut jonkun kevyen metsäpyörän ja nyt mielestäni löysin sopivan. Ammattimiehen shimmaamat iskarit ja huoltohistoria mihin on exceliin joka hemmetin tankkauskin hintoineen ja litroineen laitettu. Vanhempi patu kuntouttanut selkäänsä tuolla aiemmin, eli ajo ollut aika rauhallista. 3 vuotta vanhasta takarenkaasta nippa nappa vähän nappulat pyöristyneet Vähän tuoreemman 3-satkun olisin halunnut, mutta ei tuota voinut sivuuttaa. Löytyihän siitä toki heti pientä laittoa mutta vastaavasti sain sitten hinnastakin pois.
Saunalahti Tarkka 4G 50 M rajattomalla datansiirrolla kotimaassa, 2,90€/kk. Erikoistarjous vain Moin asiakkaille mutta nyk. Elisa/Saunalahtiasiakaskin tuon saanee kun puhuu liittymän siirrosta Moille tarjousta kysyessään
michelin kirjoitti:Saunalahti Tarkka 4G 50 M rajattomalla datansiirrolla kotimaassa, 2,90€/kk. Erikoistarjous vain Moin asiakkaille mutta nyk. Elisa/Saunalahtiasiakaskin tuon saanee kun puhuu liittymän siirrosta Moille tarjousta kysyessään
Onko tuossa millainen määräaikaisuus / pieni präntti?
michelin kirjoitti:Saunalahti Tarkka 4G 50 M rajattomalla datansiirrolla kotimaassa, 2,90€/kk. Erikoistarjous vain Moin asiakkaille mutta nyk. Elisa/Saunalahtiasiakaskin tuon saanee kun puhuu liittymän siirrosta Moille tarjousta kysyessään
Ei määräaikaisuutta, mutta tuo tarjoushinta on tosiaan voimassa 24 kk. Hinta on 24,90€/kk tämän 24 kk jälkeen. Sellainen juttuhan tuossa on että parin vuoden päästä täytyy kilpailuttaa jos ei tuon verran kannata/halua maksaa.
Ei määräaikaisuutta, mutta tuo tarjoushinta on tosiaan voimassa 24 kk. Hinta on 24,90€/kk tämän 24 kk jälkeen. Sellainen juttuhan tuossa on että parin vuoden päästä täytyy kilpailuttaa jos ei tuon verran kannata/halua maksaa.
Pitääkö mennä ihan Shopitista ruinaamaan, vai hä?
Koska tuo olis vielä hieman halvempi ku tuo mun Moi
+Elisan verkko on ihan hemmetisti parempi...
Vähän kaivelin.
Onkohan edes laillista toimintaa Elisalta? Tosiaan 25€/kk liittymän saa Elisalta hintaan 2,90€/kk.... EHTO: numero pitää siirtää Moi-operaattorilta Elisalle.
Eli tuo kampanja on SUORAAN kohdistettu Moi:ta vastaan. Ilmeisesti eivät tykänneet, kun testistä toiseen järkihintainen liittymä piessyt Elisan kalliin tarjonnan vasemmalta ja oikealta - etenkin kun mm. tiedonsiirrossa mediaani on 2,8gigatavua/kk (Moi:n liittymä sisältää 4gigaa, sitten hinta oli muistaakseni 1,5e alkava giga), Elisan halvimman vastaavan ollen yli kakskybää kuussa....
Sitä mää vaan, että aika "reilua". Tarjous on tullut vieläpä nimenomaa valikoiduille ihmisille kirjeen muodossa.
^
Ständiltä ei saanut ku 18,90€/kk.
Chatissa ei tarjonneet mitään, kun kysyi sitä et oliko mulle tullu kirjettä. Ei ollut - joten en ollut sopiva asiakas.
Toisaalta nuo on saaneet tuota tarjousta myös Elisan Oneplus 5T-arvontaan osallistumisen kautta (osallistumisessa annetaan lupa yhteen (1) puhelinsoittoon liittymäasioissa), joten osallistuin ja katsotaan jos sieltä sit
^ Ihmeellistä kun et saanut heti tuota tarjousta. Näin kävi kyllä itsellenikin - tammikuun puolella tuosta tarjouksesta lueskelin ja jätin aspaan yhteydenottopyynnön. Tarjosivat sitten puhelimessa juuri jotain tuollasta 18,90€/kk liittymää.
Onhan näitä tarjouksia vuosikaudet saanut kun on asiakaspalveluun puhunut vaihtavansa operaattoria jos ei hinnassa/ominaisuuksissa tulla vastaan, mutta onhan tämmönen kampanjointi aika erikoista
Mä sain 17,90€/kk kun sonera oli lähettänyt irtisanomisilmoitusta. Kannattaa sitten odottaa puhelinsoittoon asti, eikä vastailla niihin tekstareihin mitä lähettävät exit tilanteessa.
Ja tuosta 4G datakulutuksesta, mulla menee pelkästään omalla luurilla 50 - 60 gigaa.
HGST:n 4TB NAS-kovalevy 128megan cachella. Ei ole NASia mulla, mutta hyvin tuo näemmä pöytäkoneessakin rullaa. Toki käy perkeleekseen lämpösempänä, mitä noi mun kaks muuta perinteistä kovalevyä (WD Green 5400rpm 28c, Seagate Barracuda 7200.14 (hajoava) 3TB 7200rpm 30c, tää HGST:n kiekko 7200rpm versiona syö jo 41c...).
Italialaista muotoilua parhaimmillaan.
Pojalle Fiat Albea. Mondeo kuoli eikä nuoren miehen säästöt riittäneet oikeaan autoon. Liki täys huoltokirja, 139tkm, 2007 ja leimassa kesäkuun lopulle. Kahdet käypäiset renkaat. Reilusti alle tonnin maksoi Pääsee sillä toivottavasti jonkun aikaa töihin
"Albea voi jonkun silmissä näyttää oudolta, mutta tarkempi tutkailu paljastaa, että siinä on kaikki mitä kulkuvälineeltä vaaditaan."
(TM:n 7/07 koeajo)
Meni kaverin talliin odottelemaan lämpimämpiä laittokelejä. Ei omassa tallissa edes mahtuisi tuolle mitään tekemään. Ei ole tarkoitus edetä nopeasti, kun on tuota perhettäkin, mutta tarkoitus saada ensin kilpiin minimikajoamisella, ja sitten ajan kanssa kopan kunnostusta. Ensi hätään tarvitsee kaasarin huollon (tulvii), kytkimen laiton (luistaa) ja jarrujen kunnostuksen (vuosikymmeniä seisseet Dunlopit, valuneet kuivaksi.) Pakoputkistokin mallia tein itse ja säästin, ja aivan loppu. Mutta kone käy ilman kolinoita ja pitää nesteet sisällä omissa osastoissaan.
Rengaskoko on vähän hankala 175-400, ja nyt alla olevat kumet mukana tulleen kuittikansion perusteella vuodelta -84.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta