Tapahtuipas tänään Kehä 1:sellä Vihdintien liittymässä suunta Itä ja ramppi Kehältä Vihdintielle.
Autona mulla oli alla henkilöauto.
Vesipöllyssä ajeltiin kohti tätä liittymää, kunnes jono yllättäen jarrutti epätavallisen voimakkaasti juuri ennen sitä Kehä 1:seltä poistumiskaistaa Vihdintielle.
Katson peiliin, seatti tulee ihan kiitettävän lähellä. En nähnyt muutakaan keinoa kuin väistää penkalle päin, JOS se jono pysähtyykin täysin nollille nopeasti niin on tilaa takana olevalle ajaa ees muutaman metrin musta ohi. Kun en Volvon yli nää mitä sielä on. Jätän Seatille tilaa ja näin ei ainakaan sen takia osunut, että en reagoinut sen liempään jarruttamattomuuteen...
Seuraavaksi mitä nään; on se, että vihreä vanha C-Luokan Mersu pysähtyy poistumiskaistan aivan alkupäähän, siis siihen kohtaan mistä kaista alkaa. Tämä pysähtyi siihen puoliksi kaistalle, puoliksi pientareelle ja alkoi puhumaan puhelimeen.
Siinä vaiheessa mun peli oli pelattu. Jono menee noin 70-80kmh kyljen vierestä ohi ja tämä Mersu on tien tukkeena poistumiskaistan alussa. Seisoin torven päällä ehkä sen 5-7 sekunttia ennen kuin tämä tajuaa jonkun asian soivan takana.
Siirtää Mersuaan 2m oikealle muttei siitä vieläkään mahtunut ohi ilman Kehän kaistan lainaamista.
Tilanteesta selvittiin lopulta ehjin nahoin, Mersun jäädessä puhumaan puhelimeen ja minä pääsin siitä nipinnapin karkuun Vihdintielle.
Millanen ihminen keksii mennä tekemään tollasen tempun?!!?!?!?!!?
Jarruttaa, pysähtyy liittymiskaistan alkupäähän täysin 0kmh puhuakseen puhelimessa KEHÄ 1:sellä tälläsessä vesisasteessa, jossa vesipölly vie puolet näkyvyydestä!!!!??!!?!?!?
Mitä tollasten järjenriemuvoittojen päässä oikeen liikkuu..IHAN OIKEASTI. Kiesus Vtu sentään ihan todella....
Tässä ei oikeen sanat nyt riitä kuvailemaan tätä asiaa. Menee muuten kiroiluksi vaan.
'MIten tyhmä ihminen voi olla tehdäkseen tällästä ihan oikeasti?!
Jos ei taito riitä puhumaan puhelimessa samamalla kun ajaa suoraa tietä 80kmh tunnissa ja etsiä turvallinen paikka, esimerkiksi 200m päästä tullut bussipysäkki, niin pysyisivät sitten kotona ihan oikeasti ja myisivät autonsa helvttiin ihan oikeasti. Tollasista tempuista niitä kuolonkolareita juuri käy, kun tekemisissä ei ole mitään järkeä eikä häntää...
Kiesus stana mitä porukkaa.......
En yleensä ihan näin hiilly, mutta nyt kyllä hiillyin. Ihan kunnolla jmlauta....