Sivu 38/443

Lähetetty: 02 Elo 2008, 15:42
Kirjoittaja Alfisti
Tapaus DIRECTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Juuri kun ehdin kaverin kanssa jutella puhelimessa miten sille oli koitettu pakkomyydä tuota nettihakemistopalvelua mikälie ja alle tunti siitä kun avasin firman kirjekuoria niin Directan laskuhan se siellä. PRKL! Heti reklamoitu faksilla mutta sain myös puhelinsoiton että voi katkaista palvelun vasta vuoden päähän. 2. PRKL.

Noh, se on ainakin opittu, että nyt meni kaikki milläänlailla nettiin liittyvät yritykset ja niissä mainostaminen totaalisesti seis, kunnes alalla toimijat saavat muodostettua jonkinlaiset hyvän tavan mukaiset pelisäännöt mitä noudattavat. Onneksi asiakashankinta meillä tapahtuu pitkälti suorilla kontakteilla joten sikäli ei haittaa vaikka nimi ei olisi missään esillä. Tietty monilla yrittäjillä on se ongelma että jossain pitäisi nimen näkyä.

Lähetetty: 02 Elo 2008, 18:41
Kirjoittaja mattijus
PNV katsastettu :evil:

Lähetetty: 02 Elo 2008, 20:59
Kirjoittaja Nelli
mattijus kirjoitti:PNV katsastettu :evil:
Mikä on PNV?

"Hajotin" just yhtiön uusimman lentsikan :silly: , onneks kundit osas korjata :) .

Lähetetty: 02 Elo 2008, 22:02
Kirjoittaja mipo
Nelli kirjoitti:
Mikä on PNV?

Oisko Penari?

Lähetetty: 03 Elo 2008, 10:44
Kirjoittaja Nelli
Niinpä tietenkin. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä :mrgreen:

Lähetetty: 03 Elo 2008, 19:33
Kirjoittaja RIPA
Päällekkäisyyden vuoksi jäi Ahvenisto väliin, mutta olis varmaan kannattanut olla edes taas sitä liikennevaloa vahtimassa, sillä nyt on vasen takakulma sisässä. Tämmöistähän ei tietenkään tapahdu kuin Alfan kanssa, sillä karting-radan parkkipaikalla yhdeltä kotiin lähtevältä kilpailijalta irtosi peräkärry auton koukusta ja tietysti mekäläisen kyljestä sisälle. No eipä tarvitse etsiä enään pelkkiä kiven hakkaamia!

Lähetetty: 05 Elo 2008, 00:13
Kirjoittaja hagger16
Tuli vietyä vaimon puhelin lähemmäksi häntä itseään, ulos kiven päälle...
No sinnehän se perkele jäi kaatosateeseen. Aikani puhelinta räplättyäni tulee vain ilmoitus "sim-kortti virheellinen".
Eihän sillä paskalla puhelimella mitään, mutta kun niitä sim-kortin tietoja ei saa rahallakaan.

Lähetetty: 05 Elo 2008, 10:41
Kirjoittaja kiahonen
Voi nenä! Aamulla Länsiväylällä Suomenojalla kuului konehuoneesta "naps" ja kojetauluun syttyi "Low battery" valo ja ohjaustuntuma muuttui jykeväksi. Auto parkkiin Shellin pihaan ja hinuri paikalle Kaskon piikkiin. Moniurahihna oli poissa paikoiltaan ainakin. Sieltä auto Malminkartanon Autohuoltoon, jossa katselivat pikaisesti, että ainakin hihnapyörästä on irronnut vulkanointi. Muistaakseni tuo samainen hihnapyöräkin vaihdettiin autoliikeen takuuseen reilu vuosi sitten, joten peräti 50 000 km kesti se vulkanointi.

Ja tietysti auto poiki just sinä päivänä, kun sitä olisi tarvinnut.

Lähetetty: 05 Elo 2008, 14:09
Kirjoittaja sami_r
hagger16 kirjoitti:Eihän sillä paskalla puhelimella mitään, mutta kun niitä sim-kortin tietoja ei saa rahallakaan.
Oletko kokeillut korttia toisessa puhelimessa? Tulee vain mieleen että ei sen SIMmin pitäisi ihan helpolla seota, sehän on periaatteessa pieni tietokone joka juttelee puhelimen kanssa tietyllä protokollalla. Varmaan sen saa hajalle puhelimellakin, mutta voi tuollainen ilmoitus tulla siksikin että puhelin itse sekoilee. Kokeilemisen vaiva ei ainakaan ole kovin suuri :-D

Lähetetty: 05 Elo 2008, 14:45
Kirjoittaja hagger16
^Juu, tuli kokeiltua omasssa puhelimessa ja myös kaupassa yrittivät uudella puhelimella.
Puhelin ei tunnistanut ensin pin-koodia -> lukkoon -> puk-koodilla auki -> ei hyväksynyt uutta pin-koodia -> räpellysta -> ilmoitus, että sim-kortti on virheellinen.

No, onneksi vaimolla on"rainmanin" tasoa oleva numeromuisti.
Minä en taas välillä muista edes omaa postinumeroa..

Lähetetty: 05 Elo 2008, 16:18
Kirjoittaja mml
Voi helvetin perse miten voi pienikin juttu ottaa aivoon.

Oltiin vajaa viikko reissussa ja auto seisoi sen aikaa taloyhtiön pihassa. Normaalisti vien auton pidempiä seisokkeja viettämään (esim työjakson ajaksi) kaverin halliin, mutta nyt kun oltiin vaan muutama päivä reissussa niin jätin viemättä.

Saatanan kakarat(?) on sillä aikaa varastaneet vanteista kuvan mukaiset venttiilihatut! Rahallinen menetys ei ole valtaisa, mutta kun uusia ei saa kait kun alfisti.netin verkkokaupasta. Vittu.

Kuva

Lähetetty: 05 Elo 2008, 16:20
Kirjoittaja Ärräpää
Itsellä samanlaiset venttiilinhatut ja vuoden ollu jo kiinni. Ja omaa avautumiseen hylky katsastuksesta, päästöt iha pitkin vittua ja käsijarru ei pidä olevinaa tarpeeks. Saatana aamulla vaihdettu jarrupalat ja voideltu kaikki systeemit kuntoo nii ei. Käyttöjarru toimi ihan normaalisti. Saatanan vittu.
Edit: Niin ja auto siis ajokiellossa, kun katsastus venähti.

Lähetetty: 06 Elo 2008, 12:15
Kirjoittaja willez
Ärräpää kirjoitti:Ja omaa avautumiseen hylky katsastuksesta, päästöt iha pitkin vittua
Jos haluu 155:sen päästöt normaaliksi niin aja joku 15km motaria vaikka 3:sella että katti lämpeää kunnolla . Vaikka lämpömittari olisi 90C niin silti vaan ei mene läpi jos ei oo kunnolla revitty ennen ko mittaukseen menee .

NM: kokemusta on , PS:ei auta jos paikallaan kierrättelee

Lähetetty: 06 Elo 2008, 13:31
Kirjoittaja Ärräpää
Aamulla vetelin käsijarruvaijerin poikki, kun piti säädellä...

Lähetetty: 10 Elo 2008, 10:19
Kirjoittaja jude
Kettu ryntäs eteen. Etupuskuri halki. Toinen kerta reiluun vuoteen ja kummallakin kerralla ajoin letkassa Turun lähistöllä. Kyllä kettukin tietää milloin iskeä!

Lähetetty: 10 Elo 2008, 12:28
Kirjoittaja Carlos
krapula

Lähetetty: 10 Elo 2008, 19:10
Kirjoittaja Miles Per Hour
Huomenna töihin, voihan ketut :shock:

Lähetetty: 10 Elo 2008, 21:51
Kirjoittaja Bones
Miles Per Hour kirjoitti:Huomenna töihin, voihan ketut :shock:
Sama, jostain syystä ei kiinnosta tällä hetkellä hevon vi*un vertaa :/

Lähetetty: 10 Elo 2008, 22:00
Kirjoittaja Ciancarlo
Bones kirjoitti:
Miles Per Hour kirjoitti:Huomenna töihin, voihan ketut :shock:
Sama, jostain syystä ei kiinnosta tällä hetkellä hevon vi*un vertaa :/
Ja samoin myös. Mutta oikeastaan minun kohdalla ihan kiva juttu, uudet kuviot edessä. :)

Lähetetty: 11 Elo 2008, 10:17
Kirjoittaja Cloverleaf
Kyllä muuttoilmoituksen tekeminen voi olla hankalaa..

Lähetetty: 12 Elo 2008, 16:22
Kirjoittaja alfa 156 v6
225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?

Lähetetty: 12 Elo 2008, 16:30
Kirjoittaja gYdEbUh
alfa 156 v6 kirjoitti:225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?
Eli harvinaisen onnistunut koe. Onnittelut! Tehot löytyi :)

Lähetetty: 12 Elo 2008, 17:13
Kirjoittaja Hepa
^^Voimaa on, mutta ei vaan jaksa...

Lähetetty: 12 Elo 2008, 17:24
Kirjoittaja Joksa
alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Mutta kardaanin nivelet kesti?

Lähetetty: 12 Elo 2008, 19:33
Kirjoittaja Otsosmi
alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Ei kai sulla tessukan vetarit siinä oo kiinni? :shock:

Lähetetty: 12 Elo 2008, 19:57
Kirjoittaja alfa 156 v6
gYdEbUh kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:225 leveä kumi ja asfaltti ei säälinyt 75:n voimansiirtoa yhtään.

Vetoakseli poikki :?
Eli harvinaisen onnistunut koe. Onnittelut! Tehot löytyi :)
Jep, kyllä se nyt jotenkin alkaa jo liikkumaan :wink:
Hepa kirjoitti:^^Voimaa on, mutta ei vaan jaksa...
Lisää pitäis olla :o:
Joksa kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: Vetoakseli poikki :?
Mutta kardaanin nivelet kesti?
Niitä ei taida rikki saaha, rautaset volvosta peräisin olevat kikkulat kyseessä...
Otsosmi kirjoitti: Ei kai sulla tessukan vetarit siinä oo kiinni? :shock:
On :lol:

Tosin piti laittaa tilaukseen Turbon/V6:n vastaavat... Pitihän tuotakin koittaa :wink:

Lähetetty: 12 Elo 2008, 20:19
Kirjoittaja KJS
^Niin, kaikkea pitää miehen kokeilla, paitsi mummuaan ja kansantanhuja :lol:

Lähetetty: 12 Elo 2008, 20:34
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.

Lähetetty: 12 Elo 2008, 21:05
Kirjoittaja alfa 156 v6
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.
heti sisemmän nivelen vierestä petti, en vielä jaksanut tutkia sen kummemmin. tynkä vaan pyörii laatikon kupeessa. Tulipa todettua lukon toiminta samalla, vähän kun vetää käsijarrua niin autolla pystyy ajamaan.

huomenna taas suurella motivaatiolla purkamaan :?

Lähetetty: 13 Elo 2008, 18:18
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. EU:n lakien vastainen rekisteröintikatsastusmaksu oli jotain 250€. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?

Onkos muuten kukaan hakenut katsastusasemilta rahojaan takaisin väärin perustein veloitetusta rekisteröintikatsastuksesta, kun auto on ollut kilvissä toisessa EU-maassa? Pitänee laittaa rahat hakuun kun alkoi vituttamaan.

Lähetetty: 13 Elo 2008, 19:18
Kirjoittaja gYdEbUh
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mistäs petti? Itse olen vain kuullut yhdestä tapauksesta jossa ne kuusiokolopultit petti. Ja siinäkin, oletettavasti, ko.pultit olivat löystyneet.
Mm. tuosta veljen harmaasta TS:stä petti nuo pultit. Sai kuulemma hullunlailla hitsailla että sai tyngät irti.

Lähetetty: 13 Elo 2008, 20:24
Kirjoittaja Rolle
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?
Kyllä se perustuu siihen milloin on auto otettu käyttöön, mutta alkuperämaassa. Suomen ensirekisteröinnillä ei ole tuontiautossa väliä. 6 kuukautta ennen jos suoritat rekisteröintikatsastuksen, niin ei tarvitse mennä sinä katsastusvuonna uudestaan. Eli sulla meni sitten kuukaudella liian aikaisin..

Lähetetty: 13 Elo 2008, 20:35
Kirjoittaja Gasolina
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Katsastukonttorilta tuli katsastuskutsu Lancialle. Pitäis kuulemma katsastaa syyskuun 08 - tammikuun 09 välisenä aikana. Auton toin suomeen kevällä ja rekisteröinti + katsastus tehty huhtikuussa. Kilvet sain toukokuussa. EU:n lakien vastainen rekisteröintikatsastusmaksu oli jotain 250€. Mihin hemmetin pykäliin tuo voi perustua, että auto pitäisi nyt jo katsastaa? Vika numero on kyllä 1, mutta eikös nykyään katsastuskuukausi perustu siihen milloin auto on otettu käyttöön?

Onkos muuten kukaan hakenut katsastusasemilta rahojaan takaisin väärin perustein veloitetusta rekisteröintikatsastuksesta, kun auto on ollut kilvissä toisessa EU-maassa? Pitänee laittaa rahat hakuun kun alkoi vituttamaan.
Täsmälleen samanlaisesta tapauksesta on kokemusta muutaman vuoden takaa. Ostettiin vaimolle harrasteauto Saksasta. Katsastettiin ja rekisteröitiin lokakuussa, seuraava vuosikatsastus oli heti tammikuussa :roll: Tämä vuosikatsastus määräytyi auton ensimmäisen käyttöönotto päivän mukaan, kilvet saatiin viikkoa ennen tuota ensimäistä vuosikatsastusta..

Olisiko niin, että mikäli ensimmäinen käyttöönotto päivä on merkitty reksiteriotteeseen (pp.kk.vvvv)määräytyy vuosikatsastus tämän päivämäärän mukaan ja, jos merkintä on mallia 00.00.vvvv katsastus määräytyy rek. tunnuksen perusteella. Näin ainakin katsastus henkilö mulle väitti, kun kyselin miksi mun pitää katsastaa uudelleen kesäkuun lopussa katsastettu Giulia marraskuun loppuun mennessä. Viime vuoden katsastus oli kuulemma jäänyt väliin ja rek nron viimeinen numero on 9.

Silkkaa rahastusta :evil:

Niitä Lancian kuvia saa muuten laittaa albumiin :wink:

Lähetetty: 13 Elo 2008, 22:23
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Gasolina kirjoitti:Täsmälleen samanlaisesta tapauksesta on kokemusta muutaman vuoden takaa. Ostettiin vaimolle harrasteauto Saksasta. Katsastettiin ja rekisteröitiin lokakuussa, seuraava vuosikatsastus oli heti tammikuussa :roll: Tämä vuosikatsastus määräytyi auton ensimmäisen käyttöönotto päivän mukaan, kilvet saatiin viikkoa ennen tuota ensimäistä vuosikatsastusta..

Olisiko niin, että mikäli ensimmäinen käyttöönotto päivä on merkitty reksiteriotteeseen (pp.kk.vvvv)määräytyy vuosikatsastus tämän päivämäärän mukaan ja, jos merkintä on mallia 00.00.vvvv katsastus määräytyy rek. tunnuksen perusteella. Näin ainakin katsastus henkilö mulle väitti, kun kyselin miksi mun pitää katsastaa uudelleen kesäkuun lopussa katsastettu Giulia marraskuun loppuun mennessä. Viime vuoden katsastus oli kuulemma jäänyt väliin ja rek nron viimeinen numero on 9.

Silkkaa rahastusta :evil:

Niitä Lancian kuvia saa muuten laittaa albumiin :wink:
Rahastusta on joo. Kävin Aken sivuilla perehtymässä asiaan ja ilmeisestikin tässä on tulkittu niin, että katsotaan alkuperäistä käyttöönottopäivää, joka on just 00.00.1980 mitä epäilitkin. Eli menee sen vikan rekkarinumeron mukaan. No laitan auton joka tapauksessa talveksi seisomaan ja katsastelen sitten kun otan sen käyttöön. Aken www-sivujen mukaan onnistuu noinkin. Parit ilmaiset katsastukset voisi koettaa katsastuskonttorilta vaatia kun eivät ole palauttaneet sitä rekisteröintikatsastusmaksua :evil:

Onnittelut muuten Giulian hankinnasta! Projektiketjua on tullut selailtua ja kadehdittavan nopeasti olet kyllä autoa saanut laitettua. Itse tuskailen edelleen tilojen puutteessa. Kortilla ovat tallit, kuten kaverit ennalta varoittelivat. Puuttuvat osat alkaa olla kaikki haalittu pitkin maailmaa ja pientä fiksailua on toki saanut tehtyä tekniikan puolelle. Lisäilin pari kuvaa galleriaan.

Muuten,jos Kuopion seudulta löytyy joku autoharrastelija ilman tallia, niin mulla olisi tiedossa 2 auton siisti rassailuun sopiva talli (55m2) hyvältä paikalta, jonka vuokra on turhan suolainen yksin maksettavaksi. En pistäisi pahaksi, jos toinen italoautoharrastaja löytyisi tallikaveriksi. YV:llä lisää infoa.

Lähetetty: 13 Elo 2008, 22:36
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Rolle kirjoitti:Kyllä se perustuu siihen milloin on auto otettu käyttöön, mutta alkuperämaassa. Suomen ensirekisteröinnillä ei ole tuontiautossa väliä. 6 kuukautta ennen jos suoritat rekisteröintikatsastuksen, niin ei tarvitse mennä sinä katsastusvuonna uudestaan. Eli sulla meni sitten kuukaudella liian aikaisin..
Tuota 6kk sääntöä en Aken sivuilta huomannutkaan, hyvä tietää. Noinhan se sit menee, alkuperäisessä rekisteriotteessa on se 00.00.1980 ja katsastuskuukausi määräytyy sen rekkarikilven vikan numeron mukaan.

Lähetetty: 14 Elo 2008, 12:11
Kirjoittaja AAW
Kaksi kk sitten palkattu uusi työntekijä päätti lähteä joten saan taas kahden ihmisen työkuorman sekä lisäksi uuden ERP projektin päivieni kuluksi. Ja kaikki pitää tietenkin tehdä samalla yhden työn palkalla. :evil:

Lähetetty: 14 Elo 2008, 12:56
Kirjoittaja Gasolina
Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Onnittelut muuten Giulian hankinnasta! Projektiketjua on tullut selailtua ja kadehdittavan nopeasti olet kyllä autoa saanut laitettua. Itse tuskailen edelleen tilojen puutteessa. Kortilla ovat tallit, kuten kaverit ennalta varoittelivat. Puuttuvat osat alkaa olla kaikki haalittu pitkin maailmaa ja pientä fiksailua on toki saanut tehtyä tekniikan puolelle. Lisäilin pari kuvaa galleriaan.
Kiitos! Kyllä tuossa vielä hommia riittää, mutta auto on ehkä paremmassa kunnossa kuin ulkonäön perusteella olisi olettanut. Tällä hetkellä odotellaan osia ja kerätään motivaatiota surffaamalla alan sivuilla.
Tallin puute on tosiaan kurja juttu, kohtuuhintaisia tallipaikkoja, kun ei ole vaivaksi asti missään päin. Toivotaan, että sopiva löytyy ja pääset Lancian kimppuun!

Lähetetty: 15 Elo 2008, 22:22
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
3 tuntia tuli pestyä ja puunattua Alfaa. On se vaan tiukassa tuo puusta valunut pihka :evil: Ei paljoa autoglymin tervanpoistolitkutkaan auttaneet, kaikkea ei saanut lähtemään vieläkään. Niitä pihkan jättämiä jätöksiä kun oli satoja.
Se on muuten niin, että taloyhtiö tulee päättämään parin ison kuusen kaatamisesta tai rakentaa autokatoksen. Joka aamu saa kaivella tiivisteiden välistä neulasia, välillä isompia ja pienempiä oksia ja myrskyjen jälkeen saa pelätä millainen oksankarahka auton päälle on pudonnut. Tuo pihkan valutus oli viimeinen pisara.

Miten muuten korvausvelvollisuudet menee jos tuo oksankarahkaskenaario käy toteen? Taloyhtiölle on asiasta useaan kerran sanottu, mutta mitään ei asialle ole vielä tapahtunut.

Lähetetty: 15 Elo 2008, 22:55
Kirjoittaja mutt
Pihkaan kuulemma (ei ole tullut kokeiltua) tehoaa ruokaöljyllä liottaminen. Ei pitäisi olla maalipinnallekaan kovin turmiollista. Jos pihka on tullut suojattua vahakerroksella, saattaa se toki haitata jotenkin...

Lähetetty: 16 Elo 2008, 12:12
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
^Pitää kokeilla tuota konstia,tuskinpa siinä mitään häviääkään. Yollä oli tullut taas kivasti neulasia auton päälle :(

Lähetetty: 16 Elo 2008, 12:38
Kirjoittaja Abarth
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Se on muuten niin, että taloyhtiö tulee päättämään parin ison kuusen kaatamisesta tai rakentaa autokatoksen. Joka aamu saa kaivella tiivisteiden välistä neulasia, välillä isompia ja pienempiä oksia ja myrskyjen jälkeen saa pelätä millainen oksankarahka auton päälle on pudonnut. Tuo pihkan valutus oli viimeinen pisara.
Kaveri tuskaili kun suuri kuusi varjostaa hänen keittiön ikkunaa ja kyseli lupaa kuusen kaatoon.
Lupaa ei herunut.
Seuraavana yönä kaveri meni poraamaan kuuseen akkuporalla reikiä, joihin sitten tunki suurella ruiskulla suolaliuosta.
Pitäis kuulemma kuusen kuivua... Lyötiin kossupullo vetoa kun en uskonut kikan toimivan..
Nyt vaan sitten odotellaan :lol:

Lähetetty: 16 Elo 2008, 13:24
Kirjoittaja Rasvis
:mrgreen:

Mika E?

Lähetetty: 16 Elo 2008, 14:34
Kirjoittaja sataviisviis
Sen kun näkis puuta kaatamassa :wink:

Lähetetty: 16 Elo 2008, 15:46
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
:-D Suolaliuoskokeilut jätän suosiolla tekemättä, on sen verran isoja kuusia ja joka ilmansuunnalla kaatoalueella jotain hökkeliä tai asuinrakennusta.

Lähetetty: 16 Elo 2008, 17:00
Kirjoittaja Abarth
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti::mrgreen:

Mika E?
Mika kyllä, muttei E
:)

Lähetetty: 16 Elo 2008, 22:36
Kirjoittaja mipo
Olimme parisen viikkoa sitten Tukholman risteilyllä, jossa eräs vanhempi nainen kaatui ja löi päänsä niin pahasti että haavasta pilkotti pääkallo...
Apua ei meinannut saada millään, vaan henkilökunnalle oli tärkempää sekoitella drinkkejä... Siinä sitten kotimme kädet veressä tyrehdyttää verenvuotoa odottaen apua, kun henkilökuntaa ei tuntunut kiinnostavan...

Ei siinä mitään, mutta pari tuntia sitten tulimme Tallinnasta saman firman laivalla ja TAAS mummo kaatui ja jäi istumaan lattialle, eikä kukaan auttanut, ei edes 5 metrin päässä seissyt tarjoillija, jolle oli tärkeämpää pyyhkiä pöytiä, kuin auttaa.
Tarjoilijakin soitti apua vasta kun olin ensin auttanut mummon istuimelle ja huutanut saatanavitut kyseiselle henkilökunnan jäsenelle...

Pitänee ruveta pitämään ensiapulaukkua mukana risteilyillä kun joutuu jatkuvasti auttamaan vieraita ihmisiä....

Lähetetty: 17 Elo 2008, 01:43
Kirjoittaja sataviisviis
Ilmeisesti Ensiapu ei kuulu kyseisen varustamon palveluihin :?

Lähetetty: 17 Elo 2008, 23:07
Kirjoittaja tammi
Lomat "lusittu". Huomenna töihin :shock:

Lähetetty: 17 Elo 2008, 23:17
Kirjoittaja sataviisviis
Sama vika :(

Lähetetty: 18 Elo 2008, 12:33
Kirjoittaja Campari
mutt kirjoitti:Pihkaan kuulemma (ei ole tullut kokeiltua) tehoaa ruokaöljyllä liottaminen. Ei pitäisi olla maalipinnallekaan kovin turmiollista. Jos pihka on tullut suojattua vahakerroksella, saattaa se toki haitata jotenkin...
Samaa olen kuullut suositeltavan tai sitten voita eli ei liene ihan tuulesta temmattua.
Ainakin aineet on halpoja kokeiluun.

-cr