Grande Puntoa mietittiin aluksi, mutta on siinäkin aika iso ero valitettavasti esim. 207:aan... Itse ostaisin varmaankin omaan käyttöön tuossa kokoluokassa juurikin Grande Punton, jos Alfat ei olisi mukana.Kivijärvi kirjoitti:^ Fiat Grande Punto tai Linea? Hinnat asettuu raameihin, kuten kilsatkin. Aika hyviä ajaa, ja varmaan luotettavia siinä kuin ranskalaisetkin. Hyvä yksilö vaan etsintään!
Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
Re: Autonvaihtoketju
Re: Autonvaihtoketju
Jos perus huolloilla haluaa mennä, niin todennäköisesti paras valinta taitaa olla Hondalla. Perus Varusteet voi olla sitten vähän huonommat ja korin ruostesuojaus.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Kaverilla on ollut tuollainen Clio -06 uudesta lähtien. Nyt ajettu noin 120tkm. Toiminut erittäin hyvin, käytännössä ei mitään vikoja.Griffith kirjoitti: - -06 -> Cliot (Saa alle 150 tkm ajettuja)
Noista muista vaihtoehdoista en tiedä mitään.
Itse päätyisin tuossa hintaluokassa 147:aan, mutta sehän ei siis käy huonosti koulutetulle vaimollesi

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Henkilökohtaisesti välttäisin myös 207:aa... Oli sellainen '06, eikä kyllä paljoa laatuvaikutelmaa herättänyt.
Etenkin se 1.6HDi on aavistuksen vikaherkkä (eli pahastikin
) Bensakoneista ei mitään käryä.
Etenkin se 1.6HDi on aavistuksen vikaherkkä (eli pahastikin

-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
207:ssa on ollut ongelmia penkinlämmittimien kanssa, tyyliin kuumenee niin pahasti että polttaa reiän penkkiin, takkiin, housuihin ja käristää kuskin perseen jos ei ole nopea poistumaan paikalta.
Kaverin äiti oli nopea liikkeinen niin meni vaan penkki, takki ja housut tummui... Kun ei ole yksittäistapaus niin ei voi laittaa normaalia rajumman vaihdevuosien kuuman aallon piikkiin...
Kaverin äiti oli nopea liikkeinen niin meni vaan penkki, takki ja housut tummui... Kun ei ole yksittäistapaus niin ei voi laittaa normaalia rajumman vaihdevuosien kuuman aallon piikkiin...
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
En tiedä meneekö ne II-koppaiset Cliot (uusimmat vuosimallit 2003-2004) jo liian vanhoiksi siihen tarkoitukseen mitä kaavailit. Auto on kuitenkin ajossa mainio, kulkee suoraan, ohjaus on hyvä ja mukavuus kohdallaan. Niissähän on 1.2 16v/75hp moottori ja silläkin jo ihan pirteä menijä on ja käytännön kulutus lienee 6-7 litran haarukassa. Tätä samaa mosaa käytetään uusimmassakin Cliossa, ja historia ulottuu 1997 tjsp. asti. Mulla oli Twingossa se miedoin version (8v) tuosta ja muistan ainakin hihnanvaihdon olleen tohon tosi halvan. Latureitako ne sanoo noista menevän, mutta enpä muista muuta pahaa kuulleeni. Mulla olleet kolme Renua eivät ainakaan ruostuneet, joten voisi löytyä hyväkin vielä noista 10v ikäisistä. Varusteitakin ihan ok tuohon aikakauteen. ESP taisi tulla vasta seuraavaan koppaan.
Tuohon aikaan olin pikkuautoa vailla ja ajoinkin suunnilleen kaiken mitä tarjolla oli. Micra jätti hyvän maun, ja se 1.2/80hp versio ainakin riittää useimpiin tarkoituksiin. Tyyli toki "polarisoi", kuten jenkit sanoo. Luulis olevan tarjolla budjettiin, ja mallilla on edelleen luotettavan maine (?). Tykkäsin myös Suzuki Swiftistä tuohon aikaan ja ei se paha kai vieläkään olisi. Lykkyä ostohommiin!
Tuohon aikaan olin pikkuautoa vailla ja ajoinkin suunnilleen kaiken mitä tarjolla oli. Micra jätti hyvän maun, ja se 1.2/80hp versio ainakin riittää useimpiin tarkoituksiin. Tyyli toki "polarisoi", kuten jenkit sanoo. Luulis olevan tarjolla budjettiin, ja mallilla on edelleen luotettavan maine (?). Tykkäsin myös Suzuki Swiftistä tuohon aikaan ja ei se paha kai vieläkään olisi. Lykkyä ostohommiin!
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos kommenteista!
207:n dieselmoottoreissa ilmeisesti myös päästöongelmia aika paljon, bensiinillä kulkevista en osaa sanoa? Bensiini nimenomaan haussa.
Juurikin yhdessä muuten hyväkuntoisessa 207-yksilössä on myös penkinlämmitin niin ikään rikki
Tuo olisi 1.6 litraisella bensakoneella.
Verrattuna perus 147:aan, ovat sekä Clio, että 207 aika aneemisia....
Cliosta ovat nettipalstojen perusteella ehkä käyttäjäkokemukset kestävyyden kannalta parempia, mutta katsastustilastoissa se on kerta toisensa jälkeen ollut hikisesti sadan parhaan joukossa, kun 207 on jossain sijaluvun 70 paikkeella
Kertonee siitä, että 207:ssa kenties enemmän ei-katsastukseen vaikuttavia vikoja...
Onko täällä kukaan syyllistynyt 06 -> Corsaan?

207:n dieselmoottoreissa ilmeisesti myös päästöongelmia aika paljon, bensiinillä kulkevista en osaa sanoa? Bensiini nimenomaan haussa.
Juurikin yhdessä muuten hyväkuntoisessa 207-yksilössä on myös penkinlämmitin niin ikään rikki

Verrattuna perus 147:aan, ovat sekä Clio, että 207 aika aneemisia....
Cliosta ovat nettipalstojen perusteella ehkä käyttäjäkokemukset kestävyyden kannalta parempia, mutta katsastustilastoissa se on kerta toisensa jälkeen ollut hikisesti sadan parhaan joukossa, kun 207 on jossain sijaluvun 70 paikkeella

Onko täällä kukaan syyllistynyt 06 -> Corsaan?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Oltiin Volvoa vaihtamassa ja 500L houkutteli (kiitos vielä Kivijärvelle kokemuksista). Kaksi sopivan hintaista oli tyrkyllä, 12900 ja 13900, kilsat 40tkm luokkaa. Varusteet kummassakin perustasoa ja koneena se mopoin. Päätettiin mennä lauantaina koeajolle. Puolessa välissä viikkoa hävisi myynnistä kalliimpi, mutta tylsemmän värinen. Perjantai iltana valkoinen oli vielä listoilla, mutta lauantaina aamulla kun tsekkasin niin oli sekin häipynyt. Tutulla autokauppiaalla ajateltiin käydä katsomassa pari muun merkkistä ja mukaan tarttui Mitsu. Eilen kävin viemässä Volvon toiset renkaat ja kirjoitettiin paperit loppuun. Sähköposti kilahti ja siellä oli nettiauton hakuvahti 500L:stä. Myyntiin oli tullut 0,9 ahdettu isolla lasikatolla ja muutenkin paremmilla varusteilla. Ja 2013vm ja 5000km ajettu...
Voisi harmittaa jos ei olisi tyytyväinen tehtyyn valintaan.
Voisi harmittaa jos ei olisi tyytyväinen tehtyyn valintaan.
Viimeksi muokannut Albertolli, 30 Syys 2015, 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^Onnea uudesta autosta - timantit ovat ikuisia! 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^^
Ei muuta ku Mitsua vaihtamaan viissatkuun
Ei muuta ku Mitsua vaihtamaan viissatkuun

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos tästäkin korvamadostalerppu kirjoitti:timantit ovat ikuisia!

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Autonvaihtoketju
Kaikissa käytetyissä Pösöissä on penkinlämmitin rikki. Ja kallis korjata.Griffith kirjoitti:Juurikin yhdessä muuten hyväkuntoisessa 207-yksilössä on myös penkinlämmitin niin ikään rikkiTuo olisi 1.6 litraisella bensakoneella.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Vähän, kuin 156 sittenFarina kirjoitti: Kaikissa käytetyissä Pösöissä on penkinlämmitin rikki. Ja kallis korjata.

Ei tainnut edellisessä mallissa olla tuota penkinlämmitinvikaa, aika kuuma se siinäkin oli, mutta ei sentään grillannut. Ja penkit olivat kyllä huonot.
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^
Jokainen 156, jossa penkinlämmitin on ollut ja olen talvella ajanut, siinä on se myös toiminut...
Jokainen 156, jossa penkinlämmitin on ollut ja olen talvella ajanut, siinä on se myös toiminut...

- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Autonvaihtoketju
Lisätään siis edelliseen postaukseeni, oman kokemani mukaan...
Omassa ja monessa muussa kuljettajan penkin lämmitin särki.

Suoraan vaan suoraa
Re: Autonvaihtoketju
lerppu kirjoitti:^Onnea uudesta autosta - timantit ovat ikuisia!
- Liitteet
-
- IMG_20150930_193143.jpg
- (118.39 KiB) Tiedosto ladattu 5452 kertaa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^Rouvan käyttöönhän se onkin. Tosimiehet ajaa Pandalla ja postimiehet oikealta 

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Autonvaihtoketju
Word!Albertolli kirjoitti:^Rouvan käyttöönhän se onkin. Tosimiehet ajaa Pandalla ja postimiehet oikealta
-Tazio
Re: Autonvaihtoketju
Albertolli kirjoitti:Tosimiehet ajaa Pandalla ja postimiehet oikealta

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Toisten ego ja määnhuud kestää ajaa pikkufiiulla, toisten ei 

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Autonvaihtoketju
Otetaan nyt sen verran kuitenkin takapakkia etten mä olen kenenkään valintoja täällä kritisoimassa, ihan 100% huumorilla liideltiin 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Niin oletinkin.
Menisi melkein vanne/rengasketjuun, mutta veljen kaverilla olisi jouten Evo X:n 18" vakio Enkeit. Arveluttaa vaan tuleeko typerän näköinen ilman madallusta.
Menisi melkein vanne/rengasketjuun, mutta veljen kaverilla olisi jouten Evo X:n 18" vakio Enkeit. Arveluttaa vaan tuleeko typerän näköinen ilman madallusta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Autonvaihtoketju
Muuten kiva, mutta mulla eri jako kuin evoissaAlbertolli kirjoitti:Niin oletinkin.
Menisi melkein vanne/rengasketjuun, mutta veljen kaverilla olisi jouten Evo X:n 18" vakio Enkeit. Arveluttaa vaan tuleeko typerän näköinen ilman madallusta.

- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Antiautonvaihtoajatuksena mielessä pikku-Fiatista tuli mieleen 500, 1.3 multijet ja chippaus. Tulisko tuosta enempi menijä, jos lastuttaisi...? 75 hepoa ei oikein enää riitä ja moni lupaisi 90hp ja vissiin jopa 200Nm. Ego kestää koon hyvin, mutta eipä haittaisi jos kulkisi enemmän. 1.3/90hp-versiot vissiin eri kannella (16v vs 8v?) ja turbokin eri. Meniskö muuten kansi ja ahdin tuohon? Saisi kai 120hp jo tuolla modilla. Viekää hoitoon.. 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
^^Eikun tuohon rouvan Lanceriin meinasin...
^Olisiko niissä koneissa niin paljon eroa? Muistelen Linean ajoilta, että Grande Punton 75hv olisi kiinteäsiipisellä ahtimella ja Linean 90hv olisi muuttuva(juuttuva)siipisellä? Tosin minulla ei ole asiasta mitään oikeata tietoa...
^Olisiko niissä koneissa niin paljon eroa? Muistelen Linean ajoilta, että Grande Punton 75hv olisi kiinteäsiipisellä ahtimella ja Linean 90hv olisi muuttuva(juuttuva)siipisellä? Tosin minulla ei ole asiasta mitään oikeata tietoa...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Eikös tuokin ole ihan järjestelykysymysAlbertolli kirjoitti:Arveluttaa vaan tuleeko typerän näköinen ilman madallusta.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Viimeksi sama järjestelykysymys konkretisoitui Pandan vanteiden hankinnan aikaan. Ei nyt taas viitsisi upottaa tukkoa rahaa moiseen, varsinkin kun alusta on ehjä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Vakiokorkuisella autolla uskaltaa käydä talviaikaan Helsingissä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Ylempään ajatukseeni johdatteli joku vanha Tuulilasi-lehti, jota selailin. Johonkin Lancia Ypsiloniin sai jonkun Momo-paketin dieselin yhteydessä ja tuolloin tehot olivat 105hp/200Nm. Että ei taida tulla softaamalla tuo 30hp lisää, vaan liekö juuri se ahtimen verran sitten eroa. Mutta jos ahtimen vaihtaisi, sekö sitten riittäisi, vai meneekö siinä paljonkin osaa uusiksi, ja riittääkö sitten koneelle aivopesu ja uudet softat sisään, vai pitääkö vaihtaa jotain konkreettia? Minä mistään tiedä siis. Mahtaako laatikko tai kytkin kestää tuota, vai samat osatko siellä on moottorin vireestä riippumatta? Viisaammat kertokaa, jos jostain näppärästi selville saatte.
Joskus kultaisella 1980-90-luvuilla yhdistelmänä 1000 kg ja 100hp olisivat riittäneet, että GTI:ksi kutsuttiin...
Joskus kultaisella 1980-90-luvuilla yhdistelmänä 1000 kg ja 100hp olisivat riittäneet, että GTI:ksi kutsuttiin...
Re: Autonvaihtoketju
105hp 1.3Mjeteissä on juu eri ahdin kuin 90hp versiossa (ainakin eri varaosanumerot) kun sitä joskus myös mietin että olisin piristänyt vähän ex 90hp Lineaa. Samalla mietin että olisin hommannut Bensa-Tjet Linean välijäähyn keulalla kun se oli pikkasen isompi kuin mitä on tossa dieselissä (olis näyttänyt myös orkkikselta). Jätin sitten ne haaveet ja laitoin vaan lastun kun pääsi helpommalla. Sai piristystä kummasti myös sillä tavalla. Tosin EGR sitten tukkeutui nopeutetulla aikataululla että jos pelkkää lastua miettii niin tulppaisin sen EGR:n jos meinaa pidempään kurvailla.Kivijärvi kirjoitti:Ylempään ajatukseeni johdatteli joku vanha Tuulilasi-lehti, jota selailin. Johonkin Lancia Ypsiloniin sai jonkun Momo-paketin dieselin yhteydessä ja tuolloin tehot olivat 105hp/200Nm. Että ei taida tulla softaamalla tuo 30hp lisää, vaan liekö juuri se ahtimen verran sitten eroa. Mutta jos ahtimen vaihtaisi, sekö sitten riittäisi, vai meneekö siinä paljonkin osaa uusiksi, ja riittääkö sitten koneelle aivopesu ja uudet softat sisään, vai pitääkö vaihtaa jotain konkreettia? Minä mistään tiedä siis. Mahtaako laatikko tai kytkin kestää tuota, vai samat osatko siellä on moottorin vireestä riippumatta? Viisaammat kertokaa, jos jostain näppärästi selville saatte.
Joskus kultaisella 1980-90-luvuilla yhdistelmänä 1000 kg ja 100hp olisivat riittäneet, että GTI:ksi kutsuttiin...
Käsittääkseni 90hp version turbo on myös säätyvillä johdesiivillä joten kaippa 105hp version turbo on sitten vaan isompi. Mene ja tiedä. Niin ja olin myös siinä uskossa että tuo 1.3Mjet on aina 16v. 75hp versiossa vaan on turbo ilman säätyviä johdesiipiä. Softassa toki varmaan on eroa, varsinkin tuohon 105hp versioon nähden.
Re: Autonvaihtoketju
Noissa vanhemmissa 1.3 on ainakin eri puristus suhteet verrattuna 75 hp ja 90 hp välillä. 18,0:1 vs 17,6:1. Uudemmissa 2010 -> on taas 16,8:1. Itse en ole mistään löytänyt tietoa että niissä olisi 8v kansia vaan kaikki olisi 16v. Tehoerot noissa selittyy erillisissä ahtimissa kiinteä siipinen, tehokkaamassa säätyvät ja eri ohjelma.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
GTV lähti uuteen kotiin...
Vielä kun saisi Rallyen ja Ducatin myytyä... 


-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kävin Olarin Autokeskuksella kattoo Breraa, kuskin puolen helmassa maalinvalumaa, kuulemma heillä kiveniskemät maalattu piiloon, aika paskaa jälkeä jos helmoja maalatessa on yläreunasta todella näkyvät valumat pitkältä matkalta.
Silti olisi kiinnostanut, mutta Spideri ei kelvannut vaihdossa. Sanoi suoraan, että tähän vuoden aikaan ei kiitos.
Eipä mitä, Brerassakin oli asioita jotka ei innostanut, suurimpina että ei ole V6 ja neliveto
Kevään tullen Spider ilmestyy Nettiautoon, voisi tässä kuussa peitellä talviunille. Katellaan sitten käteisen kanssa jos kävisi Euroopasta suuremmista valikoimista hakemassa mieluisan.
Silti olisi kiinnostanut, mutta Spideri ei kelvannut vaihdossa. Sanoi suoraan, että tähän vuoden aikaan ei kiitos.
Eipä mitä, Brerassakin oli asioita jotka ei innostanut, suurimpina että ei ole V6 ja neliveto

Kevään tullen Spider ilmestyy Nettiautoon, voisi tässä kuussa peitellä talviunille. Katellaan sitten käteisen kanssa jos kävisi Euroopasta suuremmista valikoimista hakemassa mieluisan.
Re: Autonvaihtoketju
Kiitos kaikille konsultoinnista. Tultiin appiukon kanssa siihen tulokseen, että Civiciä meidän tarvitsee luultavimmin vähiten parsia, joten daamille valikoitui '03 5-ovinen hatchback Civic väkevällä 1.6 litraisella, 110 heppaisella V-Tec II:lla 

- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Ei se sitten ollut sullekaan ihan naps ja kops myydä sitä. Menikö hyvään kotiin (eli foorumilaiselle)?Mandeprkl kirjoitti:GTV lähti uuteen kotiin...Vielä kun saisi Rallyen ja Ducatin myytyä...
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Autonvaihtoketju
On hänellä ainakin tunnukset tänne ja kokemusta Alfa Romeoista vuosien takaa. Ja talli talveksi.TeroPee kirjoitti:Ei se sitten ollut sullekaan ihan naps ja kops myydä sitä. Menikö hyvään kotiin (eli foorumilaiselle)?Mandeprkl kirjoitti:GTV lähti uuteen kotiin...Vielä kun saisi Rallyen ja Ducatin myytyä...

- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Autonvaihtoketju
Onkos kukaan käynyt ajamassa Opelin Karlia? Vaimo tarvis jotain nuorempaa ja tuo vois olla vaihtoehto...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Kenellekkään tuttu? Foorumilaisen entinen? Mitä kandeisi erityisesti katella jos kävisin tuosta kauppaa tekemässä?
Ympäri vuotinen kakkos/harrasteauto hakusessa.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/7351213
Ympäri vuotinen kakkos/harrasteauto hakusessa.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/7351213
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Autonvaihtoketju
Jaahas, sitä alkaa taas jonkinlainen sairaus painaa päälle. Tässä olisi ajatuksena heittää MiTo kiertoon ja ottaa jotain muuta typerää tilalle. Ajatuksissa pyörii Saab 9-3 vm ´03 eteenpäin (manuaalina, Aero tai Vector), Jaguar S-type jollain kivalla isolla koneella, BMW e46 330i taka- tai nelivetona. Tai jotain ihan muuta. Mitähän noissa olisi vikana, ja mitä muuta kivaa olisi vaihtoehtona kakkosautoksi n. 10 000€ hintaluokassa? Ovia pitää olla sen verran että lapsi menee kivasti turvaistuimessa takapenkille, muuten ei ole juuri mitään väliä millään. Ja toki dieselillä ei tee mitään, koska kilometrejä ei vuodessa tuohon tulisi kuin n. 10 000. Apua!
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
- Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96 - Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
Itsellä vähän saman suuntaista, ei MiTo sattuisi olemaan automaatti? Vaimon ajaminen manuaalilla pelottaa ja automaatin kanssa vain jännittää. Automaatti MiTo ois kova sana...Rauta kirjoitti:Jaahas, sitä alkaa taas jonkinlainen sairaus painaa päälle. Tässä olisi ajatuksena heittää MiTo kiertoon ja ottaa jotain muuta typerää tilalle. Ajatuksissa pyörii Saab 9-3 vm ´03 eteenpäin (manuaalina, Aero tai Vector), Jaguar S-type jollain kivalla isolla koneella, BMW e46 330i taka- tai nelivetona. Tai jotain ihan muuta. Mitähän noissa olisi vikana, ja mitä muuta kivaa olisi vaihtoehtona kakkosautoksi n. 10 000€ hintaluokassa? Ovia pitää olla sen verran että lapsi menee kivasti turvaistuimessa takapenkille, muuten ei ole juuri mitään väliä millään. Ja toki dieselillä ei tee mitään, koska kilometrejä ei vuodessa tuohon tulisi kuin n. 10 000. Apua!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Autonvaihtoketju
Tuosta fiilistä ja ajettavuutta.Rauta kirjoitti: Ovia pitää olla sen verran että lapsi menee kivasti turvaistuimessa takapenkille, muuten ei ole juuri mitään väliä millään. Ja toki dieselillä ei tee mitään, koska kilometrejä ei vuodessa tuohon tulisi kuin n. 10 000. Apua!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Autonvaihtoketju
^^
Meidän MiTo on manuaali, koska vaimon mielestä Alfaa ei voi hankkia automaattivaihteisena
^
No juu nuo nyt ovat itsestäänselvyyksiä vaihtoehtoina, tosin farkkuna GTA olisi vieläkin kiinnostavampi. Mutta onhan maailmassa kaikenlaista mielenkiintoista ajettavaa muiltakin merkeiltä.
Meidän MiTo on manuaali, koska vaimon mielestä Alfaa ei voi hankkia automaattivaihteisena

^
No juu nuo nyt ovat itsestäänselvyyksiä vaihtoehtoina, tosin farkkuna GTA olisi vieläkin kiinnostavampi. Mutta onhan maailmassa kaikenlaista mielenkiintoista ajettavaa muiltakin merkeiltä.
Re: Autonvaihtoketju
http://www.nettiauto.com/mini/cooper-s/7731616
^ Yli 60 tuhannen yhteisen kilometrin jälkeen 159 Ti vaihtui Cooper S Clubman John Cooper Worksiin.
Vaikka 159 on hieno, tai siis upea auto, ei se koskaan tuntunut ihan omalle jutulle. Liian raskas Alfaksi omaan makuun. Silti se oli todella hyvä matkakumppani, etenkin kun kilometreistä suurin osa kertyi moottoritiellä.
Mini on itselleni pitkästä aikaa todella hauska ja suht fiksukin käyttöauto. Tarkka ja johdonmukainen käskeä. Positiivinen yllätys oli myös Clubmanin melutaso maantiellä, vaikka se toki paljon rengastuksestakin kiinni. Pieni järkytys oli vielä pienempi tavaratila, mitä joistain aikaisemmista Clubman-kokemuksista muistin.
Vielä kun olisi Webasto kauko -tai mobiiliohjauksella...
GTA:n voisi vielä vaihtaa Defenderiin niin pääsisi retkeilemään
^ Yli 60 tuhannen yhteisen kilometrin jälkeen 159 Ti vaihtui Cooper S Clubman John Cooper Worksiin.
Vaikka 159 on hieno, tai siis upea auto, ei se koskaan tuntunut ihan omalle jutulle. Liian raskas Alfaksi omaan makuun. Silti se oli todella hyvä matkakumppani, etenkin kun kilometreistä suurin osa kertyi moottoritiellä.
Mini on itselleni pitkästä aikaa todella hauska ja suht fiksukin käyttöauto. Tarkka ja johdonmukainen käskeä. Positiivinen yllätys oli myös Clubmanin melutaso maantiellä, vaikka se toki paljon rengastuksestakin kiinni. Pieni järkytys oli vielä pienempi tavaratila, mitä joistain aikaisemmista Clubman-kokemuksista muistin.
Vielä kun olisi Webasto kauko -tai mobiiliohjauksella...
GTA:n voisi vielä vaihtaa Defenderiin niin pääsisi retkeilemään

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Autonvaihtoketju
Hieno laite ja varmaan hauska ajettava. Samaa mieltä 159:stä sun kanssa. Hieno ja hyvä ajolleen on, mutta hauska ei..
Oon niin puritaani, etten tykkää tuosta epäsymmetrisestä oviratkaisusta..tosin kumpaakaan kylkeä ei näe samalla vilkaisulla.
Oon niin puritaani, etten tykkää tuosta epäsymmetrisestä oviratkaisusta..tosin kumpaakaan kylkeä ei näe samalla vilkaisulla.
Abarth 500 Esseesse
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Fiat Linea makaa vielä pihassa mutta tarkastaja kyllä tuomitsi lunnaiksi. Tässähän on vaimon kanssa autoja katseltu. Hintaluokka olisi sen 4000-7000e.
Sähköposteja on tullut läheteltyä ja vastauksia tullut vaihtelevasti.
Linea tuntuu järki vaihtoehdolta. Diesel ja n.100tkm ajettuna. vm.2007-2009. Yksinkertaista tekniikkaa ja edulliset osat, jää toki vauhtipyörä ongelma. Mutta hieman ahdas viidelle. Ja paistaahan se alkuperäinen hinta joka puolella. Tosin meidän autossa oli mm. kaikki kiinnittimet yms. ihan ruosteettomia.
Cromassa nousee vuosi menot ja itseä hirvittää M32, vauhtipyörä ja hihna (onkohan isotöinen vaihtaa?) Käytiin ajamassa Hml 1.9d ja 1.8b. Kai tuo bensakin vois mennä, vaimo vaan ei tykännyt ko.väristä. Tilat kasvaisi huomattavasti. Ja tietysti äänettömämpi jne.
159 2.4 alkaa jo ekat tulemaan tuonne ylärajalle. Tuossa nousee nuo pakolliset kulut lisää. Jostain yleinen pelko hiipii, niin se oli 166 ostaessakin ja se kyllä toimi hyvin. Apurungon ruosteet ja etupään jäähdyttimien ripustus. Mitäs muuta sudenkuoppia? Olen ymmärtänyt että tuossa F40 ja huolettomampi laatikko. Tosin 159 en ole ajanut tai ollut kyydissä metriäkään.
Ekat farkku Accordit tulee myös tuohon hintahaarukkaan. Kukaan vain ei ole viitsinyt vastata mitään. Koeajoissa tuo on kyllä lähetetty sinne alimpaan äänien ja jousituksen osalta. Osa väittää tavaratilaa pieneksi. Itsellä kokemukset nollassa metrissä.
Sähköposteja on tullut läheteltyä ja vastauksia tullut vaihtelevasti.
Linea tuntuu järki vaihtoehdolta. Diesel ja n.100tkm ajettuna. vm.2007-2009. Yksinkertaista tekniikkaa ja edulliset osat, jää toki vauhtipyörä ongelma. Mutta hieman ahdas viidelle. Ja paistaahan se alkuperäinen hinta joka puolella. Tosin meidän autossa oli mm. kaikki kiinnittimet yms. ihan ruosteettomia.
Cromassa nousee vuosi menot ja itseä hirvittää M32, vauhtipyörä ja hihna (onkohan isotöinen vaihtaa?) Käytiin ajamassa Hml 1.9d ja 1.8b. Kai tuo bensakin vois mennä, vaimo vaan ei tykännyt ko.väristä. Tilat kasvaisi huomattavasti. Ja tietysti äänettömämpi jne.
159 2.4 alkaa jo ekat tulemaan tuonne ylärajalle. Tuossa nousee nuo pakolliset kulut lisää. Jostain yleinen pelko hiipii, niin se oli 166 ostaessakin ja se kyllä toimi hyvin. Apurungon ruosteet ja etupään jäähdyttimien ripustus. Mitäs muuta sudenkuoppia? Olen ymmärtänyt että tuossa F40 ja huolettomampi laatikko. Tosin 159 en ole ajanut tai ollut kyydissä metriäkään.
Ekat farkku Accordit tulee myös tuohon hintahaarukkaan. Kukaan vain ei ole viitsinyt vastata mitään. Koeajoissa tuo on kyllä lähetetty sinne alimpaan äänien ja jousituksen osalta. Osa väittää tavaratilaa pieneksi. Itsellä kokemukset nollassa metrissä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
^Jos ollaan etsimässä Suomalainen Järkiauto (TM) -tyyppistä ratkaisua, lähestyisin Ford Focusta. Olen kokeillut kaikkia kolmea koppaa, ja kussakin tuntuu olevan omat hyvät puolensa. Kaikki ovat hyviä ajaa, oikeastaan huonontuen ensimmäisestä viimeiseen. Kakkoskoppainen lienee paras vaihtoehto. Sudenkuopista en tiedä sitten yhtikäs mitään.
Bravoa (2007-) uskaltaisin suositella Fiateista luotettavana. Ei mulla sellaista koskaan ole ollut, mutta sisarmalli Deltalla 100tkm ajoa kuitenkin. Hyvin kesti uudenkarheasta tuonne puoleentoista sataantuhanteen. Osissa taisi olla premium-lisä, jota Fiatissa ei ole. Kuitenkin asiallinen ajaa (olen kokeillut 1.6 ja 1.9 dieselit Bravossa), eikä pahannäköinen mistään kohtaa. Viisaammat kertokoot mikä tässäkin mättää kun käytettyjen hinnat ovat mitä ovat (ostajan iloksi).
Bravoa (2007-) uskaltaisin suositella Fiateista luotettavana. Ei mulla sellaista koskaan ole ollut, mutta sisarmalli Deltalla 100tkm ajoa kuitenkin. Hyvin kesti uudenkarheasta tuonne puoleentoista sataantuhanteen. Osissa taisi olla premium-lisä, jota Fiatissa ei ole. Kuitenkin asiallinen ajaa (olen kokeillut 1.6 ja 1.9 dieselit Bravossa), eikä pahannäköinen mistään kohtaa. Viisaammat kertokoot mikä tässäkin mättää kun käytettyjen hinnat ovat mitä ovat (ostajan iloksi).
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Jäi kertomatta puol oleelliset speksit perheen puolelta (6 henk, mut nyt jo vuosi pärjätty 5 heng autolla). Itse olen ainoa pitempi, 190cm. Poika 9v pelaa lätkää, maalivahtina. Osa kerroista niin että myös minun omat lätkäkamat mukana. Tosin tuolloin takapenkki yleensä tyhjä. Mutta turnaus yms. täytyy mv-kamojen mahtua peräkonttiin. Lineassa on 500L ja oikeasti tilava kontti. Tosiaan luukku ahdas mutta tuo jäykkäkin kamakassi menee siitä luukusta "pujottelemalla". Lisäksi kesälomalla on suunnattu kotiseudulle jolloin on 5 henkeä ja tavaraa riittävästi.
Bravon uskon jäävän tavaratilaltaan liian pieneksi. Toki litrat ei kerro koko totuutta mutta kun tuo Linea on niin optimi kontilla ja siitä pienemmäksi ei uskalla paljoa kokeilla. Tuon vuoksi on 159 sedankin, ainakin hilkulla.
Focus oli 3 päivää sijaisautoja ja itsellä töissä kokemuksia. C-max ei sytyttänyt, lainkaan, naispuoleisia. Jotenkin pitivät ihan hirvittävänä autona. Toki noissa oli asioita mitkä kyllä tottutelu parantaisi. Kytkin tuntuma yms.
Bravon uskon jäävän tavaratilaltaan liian pieneksi. Toki litrat ei kerro koko totuutta mutta kun tuo Linea on niin optimi kontilla ja siitä pienemmäksi ei uskalla paljoa kokeilla. Tuon vuoksi on 159 sedankin, ainakin hilkulla.
Focus oli 3 päivää sijaisautoja ja itsellä töissä kokemuksia. C-max ei sytyttänyt, lainkaan, naispuoleisia. Jotenkin pitivät ihan hirvittävänä autona. Toki noissa oli asioita mitkä kyllä tottutelu parantaisi. Kytkin tuntuma yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Mites se Delta? Takapenkit liikkuvat, joten saa tarpeen mukaan älyttömät polvitilat tai sitten kohtuuison takaloosterin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Autonvaihtoketju
Viimeisin hankinta -ketjussa jo kerrottu, mutta sanotaan nyt täälläkin, että perheessä palattu normaaliin tilanteeseen ja molemmat mennään Alfalla töihin kun Freelander vaihtui 159:iin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO