Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hämmäheikille sipasin piikkarit jalkaan, pääsee huomenna autolla töihin meinaa olla pikkasen ahdasta kun ei taitais tulitikku mennä etujarrusatulan ja painopunttien väliin. Katotaan kuin kerää lunta. Ens viikon jälkeen menee tosin talliin ainakin vuodenvaihteen yli, tod näk otan ulos vasta helmikuun kovimpien pakkasten jälkeen jos sellasia nyt tulee ollenkaan...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mandeprkl kirjoitti:Uusi akku Getvoseen.. Vanha alkoi olla död. 62 Amppeerisen tilalle mahtui helposti 74 amppeerinenkin. Taas starttaa!
Missäs on kovakattosen patteri? Rättärissä apparin penkin takana siinä kotelossa minkä tilalla sulla vissiin joku penkintapainen? Ite laitoin katon kettuilun takia Optiman Yellowtopin, loppu ongelmat katon kanssa siihen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään, mutta eilen vaihdoin Themaan tankin sisällä olevan bensaletkun. Oireili pitkällä vieterillä kylmästartissa ja huonolla vedolla varsinkin pienillä kierroksilla. Letkusta ei nähnyt, oliko vuotanut vai ei, joten vaihdoin samalla pumpunkin, kun sellainen sattui vähemmän ajetusta autosta varastossa olemaan. Loppui käyntiongelmat siihen, mutta saa varmaan vuoden sisään vaihtaa letkun uusiksi, kun ei näköjään ollutkaan sellaista letkua, joka kestää tankin sisäpuolella.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On siinä ponupannuun ainakn tehot kohdillaanRiTo kirjoitti:Aluvaluhommat jatkuu. Kun muutama kokeilu onnistui hyvin niin ajattelin rakentaa kunnon uunin. Vanha lämminvesivaraajan sisäkuori oli suhteellisen sopivan kokoinen joten aloin sovittelemaan öljypoltinta sen kylkeen. Aluksi sovittelin polttimen kaulaa suoraan kiinni pönttöön, mutta sitten nousi huoli kaulan kestävyydestä joten otin sen hieman taaemmas.
Tuohon malliin se nyt jäi, pitää jatkaa joku toinen ilta
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Naulasin ja naputin. Palo-ovi tarvis löytää jostain lähes ilmaiseksi....
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Takavalot renkkaa.......Kaikkien takavalojen ohjaus kulkee oikean takavaloyksikön kautta jonka lasi on niin paskana jotta piirilevyt hapettuu kun pesee/sataa josta seuraa jatkuvia virheilmoituksia takavalojen toimimattomuudesta ......Mm lisäjarruvalo syttyy välillä välittömästi kun painaa jarrua ja välillä taas....hmmm....viiveellä ja "voimia keräten" eli kirkastuu hitaasti enemmän ...Vittumaisinta tässä on se että jos k.o valoyksikkö päättää lakata yhteistyön kun käynnistää, nin jarrupoljinta painaessa takavaloa ei tunnisteta jolloin myöskään automaatin vaihdevalitsimen sähkölukko ei suostu avautumaan ( eli ei Peeltä Deelle...) Cräp! Juu ja jarrupoljin anturi tai-mikä-se-nyt-on toimii ja naksuu ihan ookoo.....
Ps: ratkaisu: "kanna rahaa AutoKeskukselle..."
Ps: ratkaisu: "kanna rahaa AutoKeskukselle..."
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siivottiin parin tallikaverin kanssa tallia (no okei, toinen ehti lähteä ennenkö mä ehdin paikalle). Neljä autoa vaihtoi paikkaa, yksi jopa omin voimin.
Löydettiin lisäksi lautakasan takaa ehta lepakko .
Löydettiin lisäksi lautakasan takaa ehta lepakko .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^On kyllä eittämättä perin kummallista että homoseksuaalinen nainen on noin kiinnostunut automeiningistä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mvleino
- Viestit: 98
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:40
- Car(s): 156 Super
ex 155 2.0TS 8v - Paikkakunta: Kempele
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Säätimiin Bilteman 35-15342 (B8,3d) tai Motonetin 43-2616 (Bx8). Mittareihin Motonetistä 43-2646, Biltemasta ei saanu sopivaa. Näissä kaikissa hinta 1,90 - 2,90 / pari.Aquatica kirjoitti:Paloiko puolet jäljelle jääneistä...? Mistäs sait säätöpaneelien polttimot, vai kolvasitko 1,2w lasikannat? Jos sait halvalla oikealla muovikannalla olevia, vinkkiä/osanumeroa/tms. kaivattaisiin...
Itse ajattelin kokeilla n. 5cm pitkällä, lyhytkahvaisella talttapäisellä ruuvimeisselillä vaihdella nuo; sellaisen pitäisi saada mahtumaan radion aukosta purkamatta mitään muuta...
Suosittelisin irroittamaan keskipaneelin. Vaiva on pieni ja kiroilu vähäisempää jos sattuu polttimo putoamaan keskikonsolin uumeniin. Ja keskimmäisestä säätimestä tulee irroittaa se valtava punainen liitin, joka ei onnistu ilman paneelin purkamista. Siinä kun on se lukituskin alapuolella.
Ite sain ihan sormilla pukattua ne polttimot reikäänsä, ja ulkokautta käänsin ne lukkoon pitkäkärkisillä pihdeillä. Niistä metallikielistä siis, ei lasikuvusta. Se *khrm* saattaa särkyä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Miten säätimiin saat tuollaisen sukkulan menemään kiinni mitenkään päin? Siellähän on identtinen rakenne kuin tuo Motonetin 43-2646, mutta huomattavasti pienemmällä kannalla?mvleino kirjoitti:Säätimiin Bilteman 35-15342 (B8,3d) tai Motonetin 43-2616 (Bx8). Mittareihin Motonetistä 43-2646, Biltemasta ei saanu sopivaa. Näissä kaikissa hinta 1,90 - 2,90 / pari.Aquatica kirjoitti:Paloiko puolet jäljelle jääneistä...? Mistäs sait säätöpaneelien polttimot, vai kolvasitko 1,2w lasikannat? Jos sait halvalla oikealla muovikannalla olevia, vinkkiä/osanumeroa/tms. kaivattaisiin...
Itse ajattelin kokeilla n. 5cm pitkällä, lyhytkahvaisella talttapäisellä ruuvimeisselillä vaihdella nuo; sellaisen pitäisi saada mahtumaan radion aukosta purkamatta mitään muuta...
Suosittelisin irroittamaan keskipaneelin. Vaiva on pieni ja kiroilu vähäisempää jos sattuu polttimo putoamaan keskikonsolin uumeniin. Ja keskimmäisestä säätimestä tulee irroittaa se valtava punainen liitin, joka ei onnistu ilman paneelin purkamista. Siinä kun on se lukituskin alapuolella.
Ite sain ihan sormilla pukattua ne polttimot reikäänsä, ja ulkokautta käänsin ne lukkoon pitkäkärkisillä pihdeillä. Niistä metallikielistä siis, ei lasikuvusta. Se *khrm* saattaa särkyä.
Ja mittariston alkuperäiset muovikannat on mallia: polttimo vetämällä irti. Jolloinka siihen saa täysin normaalin 1,2w lasikantapolttimon painettua ja hyvin toimii... Ja nuo ei maksa edes euroa kappale (jotain 70snt/kpl Fixukselta esim.) - tai http://motonet.fi/fi/tuote/434516/Lasik ... W-T5-10kpl
Tämä olisi muovikannalla oleva mittaristolle (tai ainakin hyvin lähelle);
http://motonet.fi/fi/tuote/432629/BX2D-polttimo-12V12W
Sen sijaan nämä menevät säätimien taakse (näitä olen ostanut ja todennut samanlaisiksi kuin vanhat):
http://motonet.fi/fi/tuote/432622/T-14N ... imo-12V12W
Ja tuohon säätimien taakse menevään itkettää tuo hinta... Niihinkin menee nuo halvat 1.2w polttimot, jos jaksaa kolvin kanssa puljata. - toki pitää olla pitkäjalkaiset versiot.
- mvleino
- Viestit: 98
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:40
- Car(s): 156 Super
ex 155 2.0TS 8v - Paikkakunta: Kempele
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla on auto 2001 ja nuo sopi jotka listasin. Ja myönnän etten hoksannu mittarivalojen olevan irroitettavalla lasiosalla…
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Onpas jo. En tiennyt, että noita säätimien valoja olisi kahta mallia? Nuohan painetaan selkäpuolelta kiinni piirilevyyn (aivan kuten mittaristonkin valot), mutta ovat pienemmällä ja matalammalla kannalla... Muuten täysin samanlaisia :o
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä taidan tuntea yhden....gYdEbUh kirjoitti:^On kyllä eittämättä perin kummallista että homoseksuaalinen nainen on noin kiinnostunut automeiningistä.
Ja tarkennuksena, mun mielestä ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei mitenkään määrittele sitä mistä k.o. henkilö on vois olla kiinnostunut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei toki muuten kuin seksuaalisesti. Se lepakko oli muuten nahkasiipinen pikkukaveri, ei naisiin suuntautunut nainen.
OT (on-topic): pilkoin sitä kyseistä lautakasaa, ruuvailin kasaan pukin ja tunkkasin projektiauton keulaa n. 80cm ylöspäin. Ny o hyvä hinkata.
OT (on-topic): pilkoin sitä kyseistä lautakasaa, ruuvailin kasaan pukin ja tunkkasin projektiauton keulaa n. 80cm ylöspäin. Ny o hyvä hinkata.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Mainitsen nyt vielä varmuuden vuoksi että olin kyllä tietoinen kyseisestä asiasta.
Lähiaikoina mielenkiintoisin juttu mitä olen tallissa saanut aikaan on kiinnittää Bemariin toisen vetarin lopullisesti, tehden autosta siis lähes neljän vuoden jälkeen teoriassa 'ajokelpoisen', kitkalukon turvin.
Lähiaikoina mielenkiintoisin juttu mitä olen tallissa saanut aikaan on kiinnittää Bemariin toisen vetarin lopullisesti, tehden autosta siis lähes neljän vuoden jälkeen teoriassa 'ajokelpoisen', kitkalukon turvin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Naputtelin vintillä, ja iltapuhteeks vaihdoin Ducatoon "talvi"renkaat.... nimim. ostetaan halvalla pakuun sopivat talvirenkaat
Re: Mitä teit tänään tallissa?
naputtelin taas yhteen bussoon jakopäärempan, ei mennyt kaikki kuin strömsöössä, 12h
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin työpöydän väliaikaisen ponttilautakannen pysyvämpään kanteen.
Tuohon sitten jossain vaiheessa kumimattoa ja/tai peltiä suojaksi.
Tuohon sitten jossain vaiheessa kumimattoa ja/tai peltiä suojaksi.
- Liitteet
-
- DSCN5728.JPG
- (138.32 KiB) Tiedosto ladattu 4124 kertaa
-
- DSCN5729.JPG
- (129.45 KiB) Tiedosto ladattu 4124 kertaa
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Komea.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lepakot roikkumaan ysin nurkkiin, eli orkkis roiskeläpät. Vähä maalia suhauttelin helman nurkkiin eilen. Seuraavaks nastat alle, ku pian pakkokin olisi - lain puitteissa. Vois vielä käydä pihalla foamipesun tekemässä, ku puhalluksen jäliltä pölyä ja alusilikaatin kikkareita pelleillä... Sitikkaan odottaa yks hehku, jos senki pihalla pajottas.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
[quote="Abarth"]Vaihdoin työpöydän väliaikaisen ponttilautakannen pysyvämpään kanteen.
Tuohon sitten jossain vaiheessa kumimattoa ja/tai peltiä suojaksi.[/quote
Näyttää hienolta mutta ei ole hyvä, nimerkillä kokemusta on.
Tuo melamiini on liukasta ja kolkkoa, mikään ei pysy paikallaan ja tuossa puussa on "tallin tuntua" sitä jotakin.
Ja kun tuohon melamiinpintaan alkaa tulla kolhuja se mätänee sisältäkäsin.
Laudat takaisin, on minun mielipiteeni
Tuohon sitten jossain vaiheessa kumimattoa ja/tai peltiä suojaksi.[/quote
Näyttää hienolta mutta ei ole hyvä, nimerkillä kokemusta on.
Tuo melamiini on liukasta ja kolkkoa, mikään ei pysy paikallaan ja tuossa puussa on "tallin tuntua" sitä jotakin.
Ja kun tuohon melamiinpintaan alkaa tulla kolhuja se mätänee sisältäkäsin.
Laudat takaisin, on minun mielipiteeni
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laudoissa on kyllä "tallin tuntua" mutta pöydän pinta ei oe tasainen ja se on hankala pitää puhtaana.
Liukkauden ja kolhujen estämiseksi uusi levy oli tarkoitus suojata strategisista paikoista kumimatolla ja mahdollisesti myös alu- tai rst-pellillä.
Liukkauden ja kolhujen estämiseksi uusi levy oli tarkoitus suojata strategisista paikoista kumimatolla ja mahdollisesti myös alu- tai rst-pellillä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarjosin autolle pikaisen huuhtelun...
Siistin etupään kuraläppiä (paransin asennusta).
Lisäksi laitoin taakse kunnon heavy duty-läpät (itse leikatut, käytetty materiaali kuljetinhihnan matto... Neljällä kerroksella nailonia/kangasta tms. vahvistettu).
Tämän kukkuraksi avasin vasemman takapään jarrut ja totesin hyviksi, muut tarkastin vain silmämääräisesti kuraläppämälväämiseen palaneen ajan vuoksi.
Laitoin pelkääjän puolelta käsijarruvaijerin takaisin kiinnikkeeseensä, josta se oli päässyt tipahtamaan.
Ainiin, vaihdoin renkaat päittäin akselilta toiselle; nyt on paremmin kantavat GT-Radial Champiro Ice Pro:t edessä ja Hankookin Winter iPiket pääsi taakse. Hankookien kantavuusindeksi 88, GT-Radialien 88 XL ja eron kyllä huomaa! Nyt ei ole enää etupään kumit kuin tyhjät ilmapallot...
Aikaa meni joku 3,5h, kun kahdella tunkilla ja käsityökaluilla mälväsi ahtaissa koloissa.
Pari guvitusta;
https://plus.google.com/photos/10687839 ... 3842293169
Siistin etupään kuraläppiä (paransin asennusta).
Lisäksi laitoin taakse kunnon heavy duty-läpät (itse leikatut, käytetty materiaali kuljetinhihnan matto... Neljällä kerroksella nailonia/kangasta tms. vahvistettu).
Tämän kukkuraksi avasin vasemman takapään jarrut ja totesin hyviksi, muut tarkastin vain silmämääräisesti kuraläppämälväämiseen palaneen ajan vuoksi.
Laitoin pelkääjän puolelta käsijarruvaijerin takaisin kiinnikkeeseensä, josta se oli päässyt tipahtamaan.
Ainiin, vaihdoin renkaat päittäin akselilta toiselle; nyt on paremmin kantavat GT-Radial Champiro Ice Pro:t edessä ja Hankookin Winter iPiket pääsi taakse. Hankookien kantavuusindeksi 88, GT-Radialien 88 XL ja eron kyllä huomaa! Nyt ei ole enää etupään kumit kuin tyhjät ilmapallot...
Aikaa meni joku 3,5h, kun kahdella tunkilla ja käsityökaluilla mälväsi ahtaissa koloissa.
Pari guvitusta;
https://plus.google.com/photos/10687839 ... 3842293169
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^jos siinä gt-radikaalin kyljessä lukee 88 XL, niin sitten kinukilla on ollut vähän hakusessa. 88 indeksi on tuon koon vakiokantavuus ja XL-merkityn renkaan kantavuusluokka on 92.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
hitsattu venttiilikoppa paikoilleen , uusilla tiivisteillä ja moottori lämpimäksi. Eipä näkynyt ainakaan vuotoja vielä mistään. Toivottavasti ei kovin paljoo prikkoja tms jäänyt tonne sisälle
Sit ku jaksas vielä tuon uuden apulaitehihnan tuljata paikoilleen. Ehkä huomenna.
Sit ku jaksas vielä tuon uuden apulaitehihnan tuljata paikoilleen. Ehkä huomenna.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giuliettan pesu ulkosalla.Pakko välillä hiukan huuhtoa, vaikka kohta on taas samanlainen.
Talvirenkaiden kuvan 17" vannetyyppi tuntuu olevan todellinen kuran imijä verrattuna kesärenkaiden 18" vanteisiin.
Sisäpuolelle ja toki myös etupuolelle puolien väliin kertyy grammoja äkkiseltään runsaasti.
Kesärenkaiden vanteissa ei vastaavaa vaivaa esiintynyt vaikka sateella ja hiekkatiellä ajoikin.
Ei ihme jos joillakin takajarrut jumittelee. Oli ne taas viikon ajon jälkeen sellaisen tunkion peitossa että huhhuh!
Tallissä vähän 147:n nyppimistä ym. pientä. Kuvia myöhemmin...
Talvirenkaiden kuvan 17" vannetyyppi tuntuu olevan todellinen kuran imijä verrattuna kesärenkaiden 18" vanteisiin.
Sisäpuolelle ja toki myös etupuolelle puolien väliin kertyy grammoja äkkiseltään runsaasti.
Kesärenkaiden vanteissa ei vastaavaa vaivaa esiintynyt vaikka sateella ja hiekkatiellä ajoikin.
Ei ihme jos joillakin takajarrut jumittelee. Oli ne taas viikon ajon jälkeen sellaisen tunkion peitossa että huhhuh!
Tallissä vähän 147:n nyppimistä ym. pientä. Kuvia myöhemmin...
- Liitteet
-
- Kuva0396.jpg
- (181.85 KiB) Tiedosto ladattu 5442 kertaa
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nätti on punainen Juulietta .......
Tuosta kuran kertymisestä muuten.....Havainnut saman ilmiön kun ajelen Thesiksellä(kesävanteet/monipuola/18") hiekkatietä mökille tms. niin muutama kilomeetri kerää vanteen sisäpinnalle tasaisen kurakerroksen ja kun siirryt takaisin sivistykseen, niin ravistaa armottomasti yli 80km/h.....Varmasti vanteen muoto edesauttaa(pahentaa!)asiaa...mene ja tiedä.
PS: autonpesu ei koskaan ole mielestäni turhaa, varsinkaan jos aikoo pitää ajoneuvoaan kauemmin kuin vuoden, uudesta lukien....Puhdas auto on omistajansa ylpeys, vaikkakin on hieman hankala perustella järkisyin kettuileville kavereille, miksi makaan auton vieressä ja pesen painepesurilla pyöräkoteloita/alustaa/ovien sisäkarmeja tms......Toisille autonpesu tarkoittaa Shell"huoltamon" pikapesu-jyrsintää, mutta itselle auton pesu kerran/pari viikossa luetaan lähinnä rentouttavaksi ja sosiaaliseksi tapahtumaksi........Paljon kahvia, paljon nysväystä, paljon aikaa = parasta!
Tuosta kuran kertymisestä muuten.....Havainnut saman ilmiön kun ajelen Thesiksellä(kesävanteet/monipuola/18") hiekkatietä mökille tms. niin muutama kilomeetri kerää vanteen sisäpinnalle tasaisen kurakerroksen ja kun siirryt takaisin sivistykseen, niin ravistaa armottomasti yli 80km/h.....Varmasti vanteen muoto edesauttaa(pahentaa!)asiaa...mene ja tiedä.
PS: autonpesu ei koskaan ole mielestäni turhaa, varsinkaan jos aikoo pitää ajoneuvoaan kauemmin kuin vuoden, uudesta lukien....Puhdas auto on omistajansa ylpeys, vaikkakin on hieman hankala perustella järkisyin kettuileville kavereille, miksi makaan auton vieressä ja pesen painepesurilla pyöräkoteloita/alustaa/ovien sisäkarmeja tms......Toisille autonpesu tarkoittaa Shell"huoltamon" pikapesu-jyrsintää, mutta itselle auton pesu kerran/pari viikossa luetaan lähinnä rentouttavaksi ja sosiaaliseksi tapahtumaksi........Paljon kahvia, paljon nysväystä, paljon aikaa = parasta!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ivecon ilmankuivainpatruuna sijoitettu sellaiseen kohtaan ettei meinaa millään päästä käsiksi. Täytyi tehdä tuollainen, toimii.
Lancia projektia liikutettiin taas milli eteenpäin.
Lancia projektia liikutettiin taas milli eteenpäin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Niin siis XL-merkintä nostaa LI:tä ymmärtääkseni aina 4 yksikköä (88XL -> 92, 92XL -> 96 jne.). Monillahan on samasta koosta vaihtoehtoja esim. 88, 92, 92XL hieman riippuen siitä, minkä kokoiseen kaaraan tulossa...stoichiometric kirjoitti:^jos siinä gt-radikaalin kyljessä lukee 88 XL, niin sitten kinukilla on ollut vähän hakusessa. 88 indeksi on tuon koon vakiokantavuus ja XL-merkityn renkaan kantavuusluokka on 92.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^juu ei, tuo 88XL kertoo kantavuudeksi sen 88 indeksin mukaisen 560kg joka on saatu vahvistetulla rungolla (XL).
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaverin vaimon Citroen C4:n talvialumiinien sisälle kertyi päivittäisessä ajossa aina niin paljon tavaraa, että pari kertaa kävi niin ettei autoa saanut edes liikkeelle työpäivän jälkeen. Vaiva poistui kun vaihtoivat orkkis peltivanteet ja kapselit paikoilleen. Koko taisi olla 15", mikäli oikein muistan.pitkämies kirjoitti:Nätti on punainen Juulietta .......
Tuosta kuran kertymisestä muuten.....Havainnut saman ilmiön kun ajelen Thesiksellä(kesävanteet/monipuola/18") hiekkatietä mökille tms. niin muutama kilomeetri kerää vanteen sisäpinnalle tasaisen kurakerroksen ja kun siirryt takaisin sivistykseen, niin ravistaa armottomasti yli 80km/h.....Varmasti vanteen muoto edesauttaa(pahentaa!)asiaa...mene ja tiedä.
PS: autonpesu ei koskaan ole mielestäni turhaa, varsinkaan jos aikoo pitää ajoneuvoaan kauemmin kuin vuoden, uudesta lukien....Puhdas auto on omistajansa ylpeys, vaikkakin on hieman hankala perustella järkisyin kettuileville kavereille, miksi makaan auton vieressä ja pesen painepesurilla pyöräkoteloita/alustaa/ovien sisäkarmeja tms......Toisille autonpesu tarkoittaa Shell"huoltamon" pikapesu-jyrsintää, mutta itselle auton pesu kerran/pari viikossa luetaan lähinnä rentouttavaksi ja sosiaaliseksi tapahtumaksi........Paljon kahvia, paljon nysväystä, paljon aikaa = parasta!
Joo kyllähän tuosta meidänkin Giuliettasta näki että pesukoneessa sitä oli vain käytetty. Monet katvepaikat oli niin pinttyneen lian peitossa, vaikka auto olikin yleisilmeeltään siisti ja puhdas.
Esimerkiksi juurikin jarrusatulat, levyjen keskiöt, takakilvet. Niissä oli se 46tkm kertymä. Yllättävän puhtaaksi ne sain kunnon pesuaineilla ja tiskiharjalla. Pelkäsin pahempaa...Ja kas kummaa huoltokirjasta löytyi merkintä että kertaalleen oli ollut takajarrujen herkistyksessä.En ihmettele. Väitän että kunnon pesuilla tuokin olisi vältetty.
Jarruosille on tarkoitus tehdä fixaus kesärenkaisiin siirryttäessä. Eli pois, purku, kilpien maalaus, satuloiden passivointi tai maalaus. Ja tietty palat uudet.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tästä näemmä on jaossa kahta ääripäätä; toinen se, että saatu kantavuus 88 vahvistetulla rungolla ja toinen se, että se on SL-renkaana LI88, mutta nousee teknisesti 92:een XL-merkinnällä (eli vahvistettu rengas, tosin ei siinä mielessä kuin "RF (Reinforced)"-rengas...)stoichiometric kirjoitti:^juu ei, tuo 88XL kertoo kantavuudeksi sen 88 indeksin mukaisen 560kg joka on saatu vahvistetulla rungolla (XL).
Suomesta löytyy erittäin heikosti mitään lähdettä rengasliikkeistä lähtien, jotka sanoisivat tasan mitään XL-merkinnästä. Se kerrotaan olevan, ei muuta. Ulkomaan ihmemaailmasta ja koulumatskusta kuitenkin löytyy, että siinä voisi käyttää kovempia ilmanpaineita (ja olisi korkeampi todellinen LI kuin ilmoitettu)...
http://www.ctyres.co.uk/tyre_info/tyre_load_index.html
Tuolla esim. mainitaan, että XL-merkintä vastaa 4 luokkaa korkeampaa kantavuutta kuin ilman merkintää oleva samankokoinen rengas, mutta kuitenkin sama rengas on vain korkeammalla LI-luvulla XL-merkinnällä jutun perusteella... Ja sitten on valmistajia, joilta löytyy sama koko, sama LI, mutta toisessa XL ja toisessa ei. Dunlopilla oli lista, jossa saman renkaan XL-version kantavuus oli ~70kg korkeampi, kuin ilman merkintää (mutta sama LI-luku taas).
Noh, ehkä tässäkin on vaan tämä tiedon vähättely taustalla ja olet ihan oikeassa; XL-merkintä vaan on vahvempi mitä ei-XL-merkitty rengas ja käytännössä kantokyky on parempi vahvemman rakenteensa vuoksi...
PS.
Ero on kuin päivällä ja yöllä noilla renkailla etuakselilla. 88XL pysyy muodossaan 2.3barin paineella, kun 88 ei pysy muodossaan edes 2.6barin paineella (menee lättänäksi).
EDIT:
Luin ihan GT-Radialin PDF:n k.o renkaasta. Sieltä ei edes löydy 88-kuormaluokkaa tuona kokona, mutta 92 löytyy
Nyt pitää kyllä jo tarvita vetästä itseään jojon jatkoksi, jos nuo renkaat onkin 92XL:t eikä 88t, kuten muistin...
Ja jos taas ovat 88XL:t, ainakin nuo sitten tekevät sen juuri kuten minullekin on koulutettu, että XL-merkintä tarkoittaa samasta renkaasta 4luokkaa kovempaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Omasta mielestä nuo pakun 195R15 XL nokian renkaat on jo melkein överit noin kevyeen käyttöön. Rengas tuntuu pysyvän muodossaan vaikka olisi vain puoli kiloa painetta, joskus tuntuu että voisi ajella takarenkaat tyhjinä. Kulutuksen kannalta varmaan hyvä, ajomukavuuden ei niinkään.
Täällä poikkeuksellinen tilanne, kun on pahimmat kurakelit hiekkatiellä asuvalle ja kaikki kolme käyttöautoa puhtaina katoksessa. Harmittaa ettei ole aikaa nysvätä oviaukkoja ja sen sellaisia, mutta alusta ja pyöräkotelot on sentään pesty tällä viikolla melkein joka päivä.
Eikä ole näkyvissä helpotusta tänne etelään. Kura lentää ilmeisesti jouluun asti ja ehkä ylikin.
Täällä poikkeuksellinen tilanne, kun on pahimmat kurakelit hiekkatiellä asuvalle ja kaikki kolme käyttöautoa puhtaina katoksessa. Harmittaa ettei ole aikaa nysvätä oviaukkoja ja sen sellaisia, mutta alusta ja pyöräkotelot on sentään pesty tällä viikolla melkein joka päivä.
Eikä ole näkyvissä helpotusta tänne etelään. Kura lentää ilmeisesti jouluun asti ja ehkä ylikin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asennettu lohkolämppärin piuhat ja sisätilan lämmitin 159:iin. Aika kätevästi meni sisälämppärin piuha pyöränkotelossa lokarin alla ja valmiista läpiviennistä sisään. Nyt saa kabiinin lämpimäksi. Pajalle jäi säteilylämmittimen asennus, ei jaksanut pukkien varassa ryömiä auton alle rälläköimään pakosarjan pultit poikki että olis saanut elementin paikoilleen. Katsotaan jos ensi viikonloppuna on intoa vai jääkö pajan huoliksi tehdä se osuus.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^aarg Usko nyt jo, että se renkaan kuomitustunnuksen ilmoittama kantavuus ei lisäänny grammaakaan millään lisämerkinnöillä (XL, reinforced). Pysytään nyt ihan kotimailla, siis euroopassa, eikä välitetä ömerikan poikkeavista rengasmerkinnöistä (samoja asioita, vähän eri muodossa). Tuo XL merkintä on pakollinen siinä renkaan kyljessä euroopassa, mikäli rengas korotetulla kantavuudella on. Tuo xl esim. kertoo sen, että tuo suurempi kantavuus tarkoittaa myös korkeampaa ilmanpainetta, eli esimerkkirenkaan 185/65r15 LI 88 max. kantavuus 560kg min. paine on 2,5bar ja 92 xl kummin 630kg vaatii 2,9bar. 92xl renkaan kantavuus on siis normipaineella 2,5bar 560kg.
Muutoin, tommosessa harvinaisemmassa koossa kuin 205/55r16, perusindeksi on 91 ja xl=94. Onko tuossa nyt se 4 luokan ero?
Muutoin, tommosessa harvinaisemmassa koossa kuin 205/55r16, perusindeksi on 91 ja xl=94. Onko tuossa nyt se 4 luokan ero?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Uskon
Nimittäin nuo rinkulat on 92XL:t, eli 630kg. Mutta tosiaan kun on noita listoja ollut (mm. Dunlopilta ihan livenä nähnyt moisen ) jossa sama koko on eri kantavuudella, vaikka LI on sama. Eli 88 on 560kg, 88XL 630. Tosin nykylistassa tuollaista ei ole, että onkohan ollut sitten vain kesäduunari häsläämässä? Sitä kyllä ihmettelen, että koulutuksen taso on ollut näin heikko ja väitetty tuollaista... Tai sitten se on jotain jenkkimatskua ollut, siellä kun kaikki on "paremmin"
Uskon
Nimittäin nuo rinkulat on 92XL:t, eli 630kg. Mutta tosiaan kun on noita listoja ollut (mm. Dunlopilta ihan livenä nähnyt moisen ) jossa sama koko on eri kantavuudella, vaikka LI on sama. Eli 88 on 560kg, 88XL 630. Tosin nykylistassa tuollaista ei ole, että onkohan ollut sitten vain kesäduunari häsläämässä? Sitä kyllä ihmettelen, että koulutuksen taso on ollut näin heikko ja väitetty tuollaista... Tai sitten se on jotain jenkkimatskua ollut, siellä kun kaikki on "paremmin"
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on niin suhteellista. Itse olen viime vuosina ehtinyt käyttää auton harjakoneessa ehkä neljä kertaa vuodessa ja vahattu on tuurilla kerran vuoteen. Siis kun puhutaan omasta koslasta, mamman auton kanssa on sitten ollut vähän hiljaisempaa.sämpy kirjoitti:Harmittaa ettei ole aikaa nysvätä oviaukkoja ja sen sellaisia, mutta alusta ja pyöräkotelot on sentään pesty tällä viikolla melkein joka päivä.
Kulkineiden nysvääminen olisi kyllä ihan mukavaa ja rentouttavaa hommaa, mutta kun nykyään on elämässä ohjelmaa ihan kotitarpeiksi eikä auton pesu useinkaan roiku listan kärjessä.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesuhommista kun tuossa oli juttua, niin 147:sta löytyy tuollainen tunkion keräys hylly etupyörän takaa lokasuojan alapäästä. Kannattaa putsailla välillä, ettei ala happanemaan. Oletan että 156:ssa on sama tilanne. Myös nuo soikeat kumitulpat oli molemmin puolin tipahtamaisillaan..Voipi olla että alkaa matot kastumaan sen jälkeen, ja palkit pehmenemään.
Nuokin on sellaisia paikkoja joihin ei pääse käsiksi muuten kuin avaamalla sisälokasuojan. Takana onkin helppo taitella niitä huopikkaita sivuun ja huuhdella. Sielläkin 147 kerää kasan pyörän etupuolelle. Vinkkinä vaan muillekin, mikäli ette ole sattuneet huomaamaan.
Nuokin on sellaisia paikkoja joihin ei pääse käsiksi muuten kuin avaamalla sisälokasuojan. Takana onkin helppo taitella niitä huopikkaita sivuun ja huuhdella. Sielläkin 147 kerää kasan pyörän etupuolelle. Vinkkinä vaan muillekin, mikäli ette ole sattuneet huomaamaan.
- Liitteet
-
- Kuva0411.jpg
- (109.58 KiB) Tiedosto ladattu 4940 kertaa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tuli tuosta kuvasta mieleen:
Gtv:ssä ei ole kumitulppia tuolla kohdin vaan liimattu alumiinisuikale.
Nypin ne pois, kun massailin pyörän kotelot ja suihkin kotelosuojaa.
Mitä alumiiniteipin tilalle?
SuperProta alustaan.
Aika helppohan noi runkopuslat on vaihtaa, ainakin tällä tavalla Mallasin tiivisteitä mallia Motonet/ Ford Saab V4/v6 Uusi oikealla, tarvitseeko olla 2-kerroksinen peltinen vai kestäisikö tuo uusi ahdetussa koneessa?
Gtv:ssä ei ole kumitulppia tuolla kohdin vaan liimattu alumiinisuikale.
Nypin ne pois, kun massailin pyörän kotelot ja suihkin kotelosuojaa.
Mitä alumiiniteipin tilalle?
SuperProta alustaan.
Aika helppohan noi runkopuslat on vaihtaa, ainakin tällä tavalla Mallasin tiivisteitä mallia Motonet/ Ford Saab V4/v6 Uusi oikealla, tarvitseeko olla 2-kerroksinen peltinen vai kestäisikö tuo uusi ahdetussa koneessa?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jep. Varsinkaan kun pihassa ei saa ulos kun kylmää vettä... Jossain pitäis spaideri saada tänään tai huomenna tiskattua kun keskiviikkona meen pösöllä töihin ja torstaina vien alfan äiteen talliin talveks. Sen verran kuranen ettei tiiä onko se musta vai keltanen... eikä rättäriä oikeen viitti koneeseenkaan viiä...Rasvis kirjoitti:Se on niin suhteellista. Itse olen viime vuosina ehtinyt käyttää auton harjakoneessa ehkä neljä kertaa vuodessa ja vahattu on tuurilla kerran vuoteen. Siis kun puhutaan omasta koslasta, mamman auton kanssa on sitten ollut vähän hiljaisempaa.sämpy kirjoitti:Harmittaa ettei ole aikaa nysvätä oviaukkoja ja sen sellaisia, mutta alusta ja pyöräkotelot on sentään pesty tällä viikolla melkein joka päivä.
Kulkineiden nysvääminen olisi kyllä ihan mukavaa ja rentouttavaa hommaa, mutta kun nykyään on elämässä ohjelmaa ihan kotitarpeiksi eikä auton pesu useinkaan roiku listan kärjessä.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämä on muuten juurikin näin......Kommenttini oli hieman mustavalkoinen. Kaikilla ei ole eikä voikaan olla paikkaa missä voi loputtomasti nysvätä autoaan kuten itse teen....Ja se vie aikaa aivan tuhottomasti eli ei todellakaan ole (välttämättä) perheelliselle parasta mahdollista.....hmmm...."laatuaikaa". Olen ehkä itse vain onnekas, tai sitten...ööö....en!?Rasvis kirjoitti: Kulkineiden nysvääminen olisi kyllä ihan mukavaa ja rentouttavaa hommaa, mutta kun nykyään on elämässä ohjelmaa ihan kotitarpeiksi eikä auton pesu useinkaan roiku listan kärjessä.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikös se juuri ole sitä laatuaikaa...Saa olla ihan isse issekseen tallin rauhassa.pitkämies kirjoitti: Ja se vie aikaa aivan tuhottomasti eli ei todellakaan ole (välttämättä) perheelliselle parasta mahdollista.....hmmm...."laatuaikaa". Olen ehkä itse vain onnekas, tai sitten...ööö....en!?
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On se, jos saa tehdä ihan rauhassa.
..ja pari kaljaa siinä sivussa
..ja pari kaljaa siinä sivussa
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Itse asiassa eilen: Seisoin kädet taskusssa ja katselin (TAAS!) kun Keltsi sai GTA:n pelittämään, KIITOS!
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
- Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00) - Paikkakunta: Klaukkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Apulaitehihna vaihdettu, puuh, olipahan homma yksin ährätä hihnaa paikoilleen. Meni vahingossa muutama siiderikin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllähän se aikasen laadukasta olisi, kun vaan pääsisi viettämään... Joku päivä vielä.pitkämies kirjoitti:Kaikilla ei ole eikä voikaan olla paikkaa missä voi loputtomasti nysvätä autoaan kuten itse teen....Ja se vie aikaa aivan tuhottomasti eli ei todellakaan ole (välttämättä) perheelliselle parasta mahdollista.....hmmm...."laatuaikaa".
Se paikkakin on vasta työn alla, tänään meni pohjaväriä seiniin.
Ja naapureiden kiusaksi vähän valosaastetta.
Seuraavaksi pitäisi sitten valita tapetti. (Wait. What?)
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tosta rasviksen tallista tuli mieleeni kun meinas mennä amiksessa 2000 luvun alkuvuosina luokkakaverin kanssa juoksuksi. Kirosi syyssateilla kun sierrasta joutuu harvalaudoitetussa katoksessa purkamaan roikkalampun kanssa näpit jäässä osia irti ja mennä ropaamaan niitä opiskelijakämpän keittiön lavuaariin, otin myötätuntoisimman ilmeen minkä osaan ja sanoin mulla olevan vähän samantyyppisiä ongelmia kun mulla on tuulisella säällä viiden auton tallin lämpösellä prätkäpuolella telkkarissa vähän huono kuva. Näki oikeen naamasta että mietti hetken suuttuisko mutta kun itteäänkin nauratti sen verran.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^Helkkarin asiallinen paja. Oma on huomattavasti lähempänä sitä harvalaudoitettua mallia Jospa joku päivä itekin sais vastaavanlaisen ropausloosin.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tattista
Valmiista en tiedä mutta jos tuon saisi edes käyttöön joskus. Olisi pientä painetta saada lattian vesikierto peliin, tällä hetkellä lämmitellään vaan sähköpatterilla ja sähköä menee siihen malliin että kohta kypsyy kilowattituntimittarista laakerit. Vanhan tallin vuokrasopparin katkaisin viime perjantaina ja irtisanomisaika on kaksi kuukautta joten viimeistään tammikuun lopussa pitäisi oma koppi olla iskussa ja romut sisällä.
Kuka osaa vinkata mistä saisi (ostaa) kevytväliseiniä malliin huoltoaseman vessasermit? Tuolla on nurkassa paikka pytylle ja joku näkösuoja olisi kiva. "Oikeat" väliseinät varmaan näyttäisivät melko dorkalta kun siinä nurkassa on huonekorkeutta neljäpilkkujotain metriä.
Valmiista en tiedä mutta jos tuon saisi edes käyttöön joskus. Olisi pientä painetta saada lattian vesikierto peliin, tällä hetkellä lämmitellään vaan sähköpatterilla ja sähköä menee siihen malliin että kohta kypsyy kilowattituntimittarista laakerit. Vanhan tallin vuokrasopparin katkaisin viime perjantaina ja irtisanomisaika on kaksi kuukautta joten viimeistään tammikuun lopussa pitäisi oma koppi olla iskussa ja romut sisällä.
Kuka osaa vinkata mistä saisi (ostaa) kevytväliseiniä malliin huoltoaseman vessasermit? Tuolla on nurkassa paikka pytylle ja joku näkösuoja olisi kiva. "Oikeat" väliseinät varmaan näyttäisivät melko dorkalta kun siinä nurkassa on huonekorkeutta neljäpilkkujotain metriä.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Pari kuormalavaa päällekkäin pystyyn, ja muutama V8-lehden juliste ni ei ihan joka raosta näy