Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ja kun ajopelejä on 11kpl rekisterissä, kun joka hommaan koittaa pitää oman auton ja sen pitää olla vielä harrastehenkinen ja miellyttävä, sen sijaan että olisi 1 auto jolla koittaisi hoitaa kaiken. Tai asuisi uudehkossa talossa tahi kerrostalossa, eikä 70 vuotta vanhalla maatilalla. Väitän että 99% ihmisisitä ei viitisisi viikkoa pidempään sitä, mitä oma arki kaiken kunnossapidon keskellä on. Pitää vaan purra hammasta ja koittaa jatkaa uskoen että asiat lopulta valmistuu ja jää aikaa elämällekin. Siinä kun pelkällä sisulla pistelee väkisin eteenpäin päivästä toiseen, yllättävät työn lisääntymiset kolahtaa paljon kovemmin kuin jos tekisi satunnaisesti jollain mystisellä "vapaa-ajalla" hommia. Nyt on 2,5kk tehty pelkästään käyttöautojen "perushuoltoa" sen mitä firman kuvioilta ehtii ja jatkuvasti jää silti töitä tekemättä, vesirännit on yhä puhki ja autojen alustat suojaamatta ja kesä meni jo.
Törmäsin netissä hienoon termiin "ylihuoltaminen". Tunnustan täysin syyllisyyteni, kuka täysjärkinen hioo ja maalaa käyttöauton iskunvaimentajia jatkaakseen niiden käyttöikää? Autoon ostetaan osia kun ne hajoaa ja kun ei kannata, ostetaan toinen auto. Noin kai sen pitäisi mennä. Visalla loput.
Törmäsin netissä hienoon termiin "ylihuoltaminen". Tunnustan täysin syyllisyyteni, kuka täysjärkinen hioo ja maalaa käyttöauton iskunvaimentajia jatkaakseen niiden käyttöikää? Autoon ostetaan osia kun ne hajoaa ja kun ei kannata, ostetaan toinen auto. Noin kai sen pitäisi mennä. Visalla loput.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
Rakenteet on perseestä, pitää palata vanhempaan, elikä Alfan valmistusraja on 6/97 ja vanhempi.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Käytiin vaimon kanssa katsommassa elokuvissa Inferno. Paljon tuttuja paikkoja missä itsekkin tullut talsittua, mutta elokuvan juoni oli kultaa kannattaa mennä katsomaan.
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/kuin ... y_vuodessa
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/kuin ... y_vuodessa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Alfalla oltu koeajolla. Ei enää sytytä sytytysvikavaloa. Hieno ajaa näin talvikelissä.
Ohjaustehostinöljyt tuli pihalle kai oikeanpuoleisen suojakumin kautta. Eli uuden hammastangon hankinta.
Harkitsen vakavasti kyseisen operaation siirtämistä 6kk eteenpäin, lämpöisemmille keleille.
Just kun työt alkoi vähän helpottaa ja olisi voinut tehdä elämässä jotain muutakin kuin korjata autoja.
Ohjaustehostinöljyt tuli pihalle kai oikeanpuoleisen suojakumin kautta. Eli uuden hammastangon hankinta.
Harkitsen vakavasti kyseisen operaation siirtämistä 6kk eteenpäin, lämpöisemmille keleille.
Just kun työt alkoi vähän helpottaa ja olisi voinut tehdä elämässä jotain muutakin kuin korjata autoja.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yleinen avautumis-ketju
Elokuvan juoni oli hanurista, koska se oli täysin erilainen kuin kirjassa.kurppa kirjoitti:Käytiin vaimon kanssa katsommassa elokuvissa Inferno. Paljon tuttuja paikkoja missä itsekkin tullut talsittua, mutta elokuvan juoni oli kultaa kannattaa mennä katsomaan.
http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/kuin ... y_vuodessa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tutkimus varmisti, että ohjausöölit tulee raidetankohaitarin kautta pihalle.. joten taas meni neljäsataa ja seuraavan parin viikon vapaa-ajat varmaan.
Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
kun ei kuulemma enää saa kumista suojakumia uutena tukkureilta. Joku Croman suojakumi kai kävisi.
Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
kun ei kuulemma enää saa kumista suojakumia uutena tukkureilta. Joku Croman suojakumi kai kävisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Mä nykäisin joskus tonnariin vetaringummin kiinni rosterinipparilla, tiukkaan. Pysyy edelleen kiinni, mutta voi olla että ehjänä ei tartte irti ottaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Minkä tyyppinen kiristin sulla oli? Ex Peugeot Boxerin kanssa taistelin vastaavan ongelman kanssa.sämpy kirjoitti: Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
Ainoa jonka sain pysymään oli sellainen jossa on ne esikiristys hampaat, ja lopullinen kiristys tehdään puristamalla tarkoituksenmukaisilla pihdeillä.
Hiukan voi lämmittääkin, niin tulee notkeampi ja puree kiinni paremmin.
Juu, yhtään se ei kyllä siedä rasvaa väliin. Irtoaa varmasti viimeistään kun pakkasella vielä vähän kovettuu.
Materiaalina ainakin noissa pakun nivelissä ainut joka kestää.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Millä ihmeellä tuon saa esikiristettyä siihen kireyteen että se pikkainen u lenkki kiristää sen klemmarin lopulliseen kireyteen.Pele kirjoitti:Minkä tyyppinen kiristin sulla oli? Ex Peugeot Boxerin kanssa taistelin vastaavan ongelman kanssa.sämpy kirjoitti: Ja millä termoplastista kumia (muovia) olevan vetonivelen suojakumin saa pysymään talvella paikoillaan? Kesällä laitetusta oli hävinnyt klemmari kokonaan, joten laitoin uuden joka lähti jo koeajolla pois paikoiltaan. Pitänee koittaa liuottimella putsata pinnat kaikesta rasvasta ja laittaa erilainen sidontavyö. Pitääkö tuo myös lämmittää kuumailmapistoolilla ja laittaa jotain silikonia väliin? prrr..
Ainoa jonka sain pysymään oli sellainen jossa on ne esikiristys hampaat, ja lopullinen kiristys tehdään puristamalla tarkoituksenmukaisilla pihdeillä.
Hiukan voi lämmittääkin, niin tulee notkeampi ja puree kiinni paremmin.
Juu, yhtään se ei kyllä siedä rasvaa väliin. Irtoaa varmasti viimeistään kun pakkasella vielä vähän kovettuu.
Materiaalina ainakin noissa pakun nivelissä ainut joka kestää.
Mulla on kyllä ne tongit joka vetää lenkin ruttuun ja painaa sen sisälle, mutta ei noita millään saa tarpeeksi kireelle että tuo pikkuinen kiristys riittäisi tarpeeksi.
Nippusiteitä olen sitten käyttänyt parissa laitteessa metallipantojen sijasta, ja tuntuu pysyvän niilläkin.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
No sellainen "tavallinen" panta jossa reikiä ja koukut, niin mulla on kapea ruuvari joka mahtuu reiästä. Tuolla kääntää kireälle tukemalla ruuvarin pään sisemmässä liuskassa olevaan koukkuun ja sitten liu'uttaa ruuvaria pitkin päälimmäisen liuskan alas. Noissa perusklemmareissa ei ole siis nipparityylistä räikkäpintaa jolla kiristää, josta Pele taisi kirjoittaa. Sellainenhan on esim. alkuperäis letkuklemmareissa.
Pitää koittaa etsiä jostain parempia kiristimiä. On mulla sileää remmiä joka on tarkoitus kiristää vetämällä ja sitten taittaa. Motonetista saisi metallisia nippusiteitä joita pitää laittaa 2 peräkkäin. Mutta puristettavan saisi parhaiten tiukalle.
15 astetta pakkasta, migreeni ja pitäisi mennä irrottelemaan hammastankoa kun ei satu olemaan tänään töitä.
Pitää koittaa etsiä jostain parempia kiristimiä. On mulla sileää remmiä joka on tarkoitus kiristää vetämällä ja sitten taittaa. Motonetista saisi metallisia nippusiteitä joita pitää laittaa 2 peräkkäin. Mutta puristettavan saisi parhaiten tiukalle.
15 astetta pakkasta, migreeni ja pitäisi mennä irrottelemaan hammastankoa kun ei satu olemaan tänään töitä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu tämmöistä tarkoitin:
- Liitteet
-
- C6A2BF.jpg
- (18.8 KiB) Tiedosto ladattu 2937 kertaa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jaa mä aattelin että on sellaisia joissa saa jollain räikällä tehtyä alkukiristyksen. Näin olen itse laittanut noita:


Tosin puristus on tehty hohtimilla ja click-r pihdeillä. Viralliset (ainakin bilteman) pihdithän on hohtimet joissa on vaan lisävaste keskellä. Ehkä pitäisi raaskia ostaa jotkin sellaiset.


Tosin puristus on tehty hohtimilla ja click-r pihdeillä. Viralliset (ainakin bilteman) pihdithän on hohtimet joissa on vaan lisävaste keskellä. Ehkä pitäisi raaskia ostaa jotkin sellaiset.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu puristin myös aikoinaan vanhoilla tylsillä hohtimilla, mutta niillä oikeilla pihdeillä menee kyllä tiukemalle, ja jos tilaa on niukasti, niin vaste pitää huolen ettei pullistu ulospäin ja ota jonnekin kiinni ja siksi aukea.
Tietty jos tilaa on, niin voihan sinne laittaa vaikka ison letkuklemmarin. Se ainakin pysyy.
Tietty jos tilaa on, niin voihan sinne laittaa vaikka ison letkuklemmarin. Se ainakin pysyy.

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Bilteman tuollaiset yleisklemmarit on muuten aika paskoja. Ohutta tavaraa ja kiristysosa vaan pari milliä koholla ja seinät vinot niin ei meinaa saada pihdeillä kiinni. Toinen vaihtoehto olisi tietty sileä taittamalla lukittuva nauhapanta (joka vaatii omat pihtinsä) mutta ei ole sitten koosta riippuvainen. Molempiin saa pihtejä näköjään SKF tuotteina Motonetista 29,90. 400 on nauhalle ja 401 kuvan mukaisille klemmareille.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pitääpä kokeilla tuota ruuvimeisselikikkaa jatkossa. (Samalla ihmetellen, kui pirus toikaan ei tullut itse mieleen
) Kädet aina kyynärpäitä myöten rasvassa tuossa hommassa, niin hankala saada käsin tarpeeksi kireelle nuo ennen puristusta. (putsailin kyllä aina rasvoja pois noiden pantojen asennuskohdista.)

Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Motonetin "mtx" pihdit 19,90 näytti muuten tismalleen samalle kuin puuilon am-pro pihdit 9,90. Siis klemmareiden puristukseen.
Motonetin SKF vkn 401 pihdit 29,90€ oli silti niin paljon vakuuttavammat että otin sellaiset. siis nuo:

Jotka on maksaneet alvadilla 130€ ??????!!!!!
Motonetissa ei ollut kuin heppoisia yleissopivia klemmareita. Fixukselta sai "yhden koon" klemmareita jotka vaikutti paljon laadukkaammilta.
Ostan muuten miltei kaikki osat Hämeenlinnassa Huotarin Fixuksesta. Paras palvelu, useimmiten halvin hinta. On vaan hyvin piilossa sähkömestarinkadulla hallin takana, vahingossa tuonne ei eksy.
Nyt pitäisi viettää vielä talvista laatuaikaa auton alla. Ajattelin ottaa apurungon kokonaan irti, jos samalla putsaisi ja maalaisi sen. Juuri tätä koitin välttää, eli autoremppaa pakkasessa. Viime vuotinen 2vkoa Prisman jarruremonttia 20 asteen pakkasessa kummittelee vieläkin mielessä.
Motonetin SKF vkn 401 pihdit 29,90€ oli silti niin paljon vakuuttavammat että otin sellaiset. siis nuo:

Jotka on maksaneet alvadilla 130€ ??????!!!!!
Motonetissa ei ollut kuin heppoisia yleissopivia klemmareita. Fixukselta sai "yhden koon" klemmareita jotka vaikutti paljon laadukkaammilta.
Ostan muuten miltei kaikki osat Hämeenlinnassa Huotarin Fixuksesta. Paras palvelu, useimmiten halvin hinta. On vaan hyvin piilossa sähkömestarinkadulla hallin takana, vahingossa tuonne ei eksy.
Nyt pitäisi viettää vielä talvista laatuaikaa auton alla. Ajattelin ottaa apurungon kokonaan irti, jos samalla putsaisi ja maalaisi sen. Juuri tätä koitin välttää, eli autoremppaa pakkasessa. Viime vuotinen 2vkoa Prisman jarruremonttia 20 asteen pakkasessa kummittelee vieläkin mielessä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Vaihda vakaajan kumit samalla, kun apurunko irti!!! Ei pakko ole, mutta eipähän tarvi kiroilla, KUN alkavat kolisemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Juu, mulle tuli vakaajan kumit yhdessä osaläjässä ja ne on tuohon menossa. Mutta enpä ole ehtinyt mittaamaan että ovat tuohon oikeat. Avaudutaan sitten taas, kun on väärät osat ja projekti ei etene.
Pitäisköhän repiä vaihteistokin irti ja vaihtaa kytkin. Vai mikähän "perseestä" (R) oleva remontti tuohon vielä iskisi, seuraavalla koeajolla. Vaihteensiirto? Ilmastointi?
Tuntuu olevan 200tkm melko yleinen takuunpäättymiskohta kaikilla 156 osilla.

Pitäisköhän repiä vaihteistokin irti ja vaihtaa kytkin. Vai mikähän "perseestä" (R) oleva remontti tuohon vielä iskisi, seuraavalla koeajolla. Vaihteensiirto? Ilmastointi?
Tuntuu olevan 200tkm melko yleinen takuunpäättymiskohta kaikilla 156 osilla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sehän on mitoitettu sitten just pohjan & korin keston mukaisesti
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
^Jts kanssa konekin mitoitettu siihen? 
Huonon malliset talvivanteet crossissa, sain töihin mennessa ja töistä tullessa pysähtyä sulattelemaan&putsaamaan takavanteita jäästä ja lumesta. Hirveä tärinä yli 60 km/h vauhdissa. (Edessä ei mahdu niin paljoa vanteen ja jarrujen väliin, niin ei täristänyt pahasti)
Tai sitten se on tuo auraamattomilla mettäteillä ajo.
(Oli niissä vanteissa aika mutakerroskin...)

Huonon malliset talvivanteet crossissa, sain töihin mennessa ja töistä tullessa pysähtyä sulattelemaan&putsaamaan takavanteita jäästä ja lumesta. Hirveä tärinä yli 60 km/h vauhdissa. (Edessä ei mahdu niin paljoa vanteen ja jarrujen väliin, niin ei täristänyt pahasti)
Tai sitten se on tuo auraamattomilla mettäteillä ajo.

(Oli niissä vanteissa aika mutakerroskin...)
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Viinikaapin ostamisen vaikeus...
Uuteen kotiin pitäisi ostaa viinikaappi keittiön tason alle; tila L60xS60XK82 eli ihan tavallinen alakaapin paikka. Vaan viinikaapeissa ei tunnu olevan kyllä mitään standardia; ne ovat ihan minkä kokoisia sattuu.
Vaikeusastetta nostaa pistorasian sijainti tuon tilan takaseinässä...
Muuten sopivia kaappeja on löytynyt, mutta syvyys on sitten luokkaa 57-59 cm ja mistään ei löydy kuvia näiden kaappien takaseinästä, että onko siellä sopivaa koloa pistotulpan "pullistumalle". Myymälöissä ei ole esillä juuri mitään malleja, joista näkisi takaseinänkin. "Näitä menee niin vähän, että ovat tilaustavaraa" on se tavallisin virsi, jota myyjät kauppaa.
Uuteen kotiin pitäisi ostaa viinikaappi keittiön tason alle; tila L60xS60XK82 eli ihan tavallinen alakaapin paikka. Vaan viinikaapeissa ei tunnu olevan kyllä mitään standardia; ne ovat ihan minkä kokoisia sattuu.
Vaikeusastetta nostaa pistorasian sijainti tuon tilan takaseinässä...
Muuten sopivia kaappeja on löytynyt, mutta syvyys on sitten luokkaa 57-59 cm ja mistään ei löydy kuvia näiden kaappien takaseinästä, että onko siellä sopivaa koloa pistotulpan "pullistumalle". Myymälöissä ei ole esillä juuri mitään malleja, joista näkisi takaseinänkin. "Näitä menee niin vähän, että ovat tilaustavaraa" on se tavallisin virsi, jota myyjät kauppaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Onko vuokrakämppä eli pistorasian muokkaus ei ole mahdollinen?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tai vaihda sen kaapin virtajohdon pää litteään.. Clasulta 3€ ja viiden minuutin homma.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
On oma ja ihan uusi eli tuon pistorasiankin tilasin ihan erikseen, mutta eipä tullut silloin mieleen määritellä sen paikkaa tarkasti. Siirto ei onnistu; rasian paikka valettu betonin sisään ja upotettukin rasia on kuitenkin pari senttiä ulkona seinästä. Siihen kun lisää vaikka kuinka ohuen pistotulpan, niin n. 4 cm on tilantarve.sämpy kirjoitti:Onko vuokrakämppä eli pistorasian muokkaus ei ole mahdollinen?
Tänään katsottiin yhdessä kaupassa Dometicin kaapin takaseinää ja sehän on ylhäältä alas asti tasainen, siis ei yhtään pistotulpan kokoista koloa. Kotona sitten tempaisin nykyisen viinikaapin irti paikastaan tason alta ja totesin, että siinäkin johto on vedetty naapuritilan puolelta juuri tuosta samasta syystä.
Jos ei muu auta, niin täytyy tehdä uudessa kodissa sama juttu. Vieressä on jk/pakastin, niin sen pistorasiasta sitten täytyy ottaa sähkö poraamalla kaapin seinään pistotulpan mentävä aukko.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Yleinen avautumis-ketju
Eräillä merkeillä, tietyille malleille tuo 200tkm/10 vuotta on virallinen olemassaolon päättymis aika. Eli ei oo hapeä yhdellekään 156:lle olla loppusämpy kirjoitti:Juu, mulle tuli vakaajan kumit yhdessä osaläjässä ja ne on tuohon menossa. Mutta enpä ole ehtinyt mittaamaan että ovat tuohon oikeat. Avaudutaan sitten taas, kun on väärät osat ja projekti ei etene.![]()
Pitäisköhän repiä vaihteistokin irti ja vaihtaa kytkin. Vai mikähän "perseestä" (R) oleva remontti tuohon vielä iskisi, seuraavalla koeajolla. Vaihteensiirto? Ilmastointi?
Tuntuu olevan 200tkm melko yleinen takuunpäättymiskohta kaikilla 156 osilla.

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^ meinasin ehdottaa, että ottaa pistorasian irti, jatkaa sen johtoja sivusuunnassa pintavetona naapurikaappiin ja laittaa sinne pistorasian. Peittää vanhan rasian peitekannella johon tekee aukon lähtevälle johdolle. Korotusta seinästä tulee sen MMJ:n verran. Tai jos sen pistää 15x15 johtokouruun niin 15mm. Mutta jos naapurikaapista saa sähköä niin riittää peitekansi tai matala pistorasia. Hommaa vaikka pöytään tarkoitetun johtoläpivientikauluksen ja poraa sen mukaisen reiän, jos epäilyttää että reikä näyttää joskus rumalta jommaltakummalta puolelta.
Toki on niitä seiniä ennenkin roilottu jälkikäteen, Seiconin työmailla aikoinaan miltei joka kerta.
Eikö muuten kuukkelihakuna kaapin mallin mukaan löydy sivukuvia?
Toki on niitä seiniä ennenkin roilottu jälkikäteen, Seiconin työmailla aikoinaan miltei joka kerta.
Eikö muuten kuukkelihakuna kaapin mallin mukaan löydy sivukuvia?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Yleinen avautumis-ketju
...
Unohtanut maksaa laskun.
Sitten sen seurauksena luottoyhtiö vähän murmeloi. No, ihan aiheesta - itsepähän olen unohtanut. Onneksi ei mitään vakavaa ja kyllä sitä pätäkkää siihen löytyy, harmittaa vaan
Lisäksi kaiketi vetari antautumassa - uskoisin, että sisäpää. Täyskaasukiihdytyksessä, kun tulee Woimaa, rutisee.
Toinen vaihtoehto on toki vaihteistossa, mutta se pelittää muuten hyvin ni vähän epäilen...
Unohtanut maksaa laskun.
Sitten sen seurauksena luottoyhtiö vähän murmeloi. No, ihan aiheesta - itsepähän olen unohtanut. Onneksi ei mitään vakavaa ja kyllä sitä pätäkkää siihen löytyy, harmittaa vaan

Lisäksi kaiketi vetari antautumassa - uskoisin, että sisäpää. Täyskaasukiihdytyksessä, kun tulee Woimaa, rutisee.
Toinen vaihtoehto on toki vaihteistossa, mutta se pelittää muuten hyvin ni vähän epäilen...
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Yllättävän heikosti löytyy muita kuvia kuin etu- ja sisäpuoli ja monesti sisältävät keskenään ristiriitaista tietoa.sämpy kirjoitti: Eikö muuten kuukkelihakuna kaapin mallin mukaan löydy sivukuvia?
Yksi vahvasti harkinnassa oleva malli on löytynyt, josta pitää laittaa myyjälle kyselyä, kun esitetiedoissa lukee syvyys 57,5 cm ja mittapiirroskuvassa 52,5 cm

Ja mistä kohdasta mitat on otettu; onko (ulkonevan) oven paksuus mukana syvyysmitassa?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleinen avautumis-ketju
No, nyt ilmoitus "Check Suspensions" palaa jatkuvasti. Tietänee sen, että euroja tarvitaan ... Hyvä puoli lienee, että nyt on kaiketi mahdollista saada vikakoodit esiin paremmin kuin ennen, jolloin herja oli vain satunnainen. Olisikohan jostakin iskarista solenoidin johto poikki? Tämähän olisi se halvin vaihtoehto (kun vain tietäisi mikä noista neljästä). Kallein on tietty uusia iskareita pareittain, jolloin ei taitaisi tonni riittää lähellekään per etu- tai takapää.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
En oikein tiedä onko Kivaa vai tämän ketjun asiaa...
Mitähän mä teen tuolla 155Q4 ja mistä löydän motivaation sen korjaamiseen, kun näköjään crosswagon pesee sen kevyesti talvileluna.
Siinä missä 155q4 puskee mutkan suoraksi, tuo crossi kääntyy nätisti tai korkeintaan tuo hieman perää sivulle.
+ S##tanan Lumia!!! (navi); Tästä uusi avautuminen kuhan saan havainnollistavat kuvat nettiin.
Mitähän mä teen tuolla 155Q4 ja mistä löydän motivaation sen korjaamiseen, kun näköjään crosswagon pesee sen kevyesti talvileluna.
Siinä missä 155q4 puskee mutkan suoraksi, tuo crossi kääntyy nätisti tai korkeintaan tuo hieman perää sivulle.
+ S##tanan Lumia!!! (navi); Tästä uusi avautuminen kuhan saan havainnollistavat kuvat nettiin.
Suoraan vaan suoraa
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Yleinen avautumis-ketju
Pientä rajaa noihin vanneasennuksiin. Vanhassa Scudossa 156:n 15" teledialit alla, ei saatana. 

Alfaholismia vuodesta 2001
Re: Yleinen avautumis-ketju
MV:ssä juttu.
Tiesitkö tämän: Suomi lahjoittaa kaikkki tullimaksut EU:lle. Onko tämä pilaa vai julmaa totuutta?
Tiesitkö tämän: Suomi lahjoittaa kaikkki tullimaksut EU:lle. Onko tämä pilaa vai julmaa totuutta?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jaa, enpä ajatellutkaan että olisi sama pulttijako, pitäisiköhän kokeilla?KJS kirjoitti:Pientä rajaa noihin vanneasennuksiin. Vanhassa Scudossa 156:n 15" teledialit alla, ei saatana.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Taitaa 15" olla ihan pepperpotti eikä nyt ihan paha rike ole tusinavannetta laittaa konsernitölkkiin, jos kerta jako täsmää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleinen avautumis-ketju
Myin aikoinaan Gt:stä vanteet Citroen Jumpyyn. Sama jako & keskireikä - hyvältä näytti!
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Moottorin alapuolinen muovisuoja repsotti takareunasta; onneksi oli lunta keskitiellä ja kuulin äänen ja löysin vian ennen kuin koko muovi olisi pudonnut.
Äsken makailin Giuliettan alla ja totesin huollon mokanneen viime huollon yhteydessä: kaksi pulttia ja yksi ruuvi oli jo pudonnut, kaksi pulttia putoamaisillaan ja KAIKKI muut kiinnitykset (= muoviruuvit n. 10 kpl, tavalliset ruuvit ja pultit) myös löysällä
.
Mistäkö tiedän, että huolto mokasi? Vein auton katsastukseen heti edellisen huollon jälkeen ja katsuri huomasi etummaisten muoviruuvien olevan irti. Olisi pitänyt sitten käydä näköjään kaikki läpi samalla kertaa eikä vain noita kolmea. Muovin keskellä on myös hentoinen ritilä (alumiinia?), joka oli irti osasta tosi heppoisista kiinnikkeistään, niin varmistin sen mukana pysymisen nippusiteellä
.
Pohjamuovi oli ollut huollossa irti siksi, kun vaihdelaatikkoonkin vaihdettiin silloin öljyt.
Äsken makailin Giuliettan alla ja totesin huollon mokanneen viime huollon yhteydessä: kaksi pulttia ja yksi ruuvi oli jo pudonnut, kaksi pulttia putoamaisillaan ja KAIKKI muut kiinnitykset (= muoviruuvit n. 10 kpl, tavalliset ruuvit ja pultit) myös löysällä

Mistäkö tiedän, että huolto mokasi? Vein auton katsastukseen heti edellisen huollon jälkeen ja katsuri huomasi etummaisten muoviruuvien olevan irti. Olisi pitänyt sitten käydä näköjään kaikki läpi samalla kertaa eikä vain noita kolmea. Muovin keskellä on myös hentoinen ritilä (alumiinia?), joka oli irti osasta tosi heppoisista kiinnikkeistään, niin varmistin sen mukana pysymisen nippusiteellä

Pohjamuovi oli ollut huollossa irti siksi, kun vaihdelaatikkoonkin vaihdettiin silloin öljyt.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Yleinen avautumis-ketju
Jollasta (puhelin) tuli tiiliskivi :/ Laitoin eilen illalla uusimman päivityksen asentumaan ja si simahdin. Aamulla puhelimessa ei mikään ohjelma toimi.
No voisi vielä kokeilla tehdasasetusten palautusta, kuhan ensiksi yritän siirtää kuvat yms. koneelle.
Samalla tekisi mieli päivittää iskunkestävään(+ip68) paremmalla akunkestolla olevaan puhelimeen.
No voisi vielä kokeilla tehdasasetusten palautusta, kuhan ensiksi yritän siirtää kuvat yms. koneelle.
Samalla tekisi mieli päivittää iskunkestävään(+ip68) paremmalla akunkestolla olevaan puhelimeen.

Suoraan vaan suoraa
Re: Yleinen avautumis-ketju
Entäs sitten tämä: Tullin autoveroperseilyn takia Suomi on maksanut liikaa EU jäsenmaksuja!kurppa kirjoitti:MV:ssä juttu.
Tiesitkö tämän: Suomi lahjoittaa kaikkki tullimaksut EU:lle. Onko tämä pilaa vai julmaa totuutta?
VMP
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Yleinen avautumis-ketju
Noita pepperpotteja näkee satunnaisesti Citikan CX:n alla; niisäkin jako täsmää.Alfissimo kirjoitti:Taitaa 15" olla ihan pepperpotti eikä nyt ihan paha rike ole tusinavannetta laittaa konsernitölkkiin, jos kerta jako täsmää.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tuohan osoittaa omistajaltaan rehellistä tyylitajua 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
Kova kytkin.....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Yleinen avautumis-ketju
^^Pitäsköhän ostaa naapurille Joululahjaksi?
Re: Yleinen avautumis-ketju
Tänään autoliikkeessä Raisiossa. Seurasin vierestä kahden nuoren miehen Audi ostosta. Pojat lähtivät koeajolle ja takaisin tullessaan hyrisivät tyytyväisyyttään, kaikki muuten ok paitsi öljynpainevalo syttyi kesken koeajon. Poika pisti nimen paperiin ja sai kaupanpäälliseksi litran Castrol öljyä. Hienoa. 

- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Yleinen avautumis-ketju
Sulla kävi virhe, tämän kai piti mennä tuonne vitsi-ketjuun?kurppa kirjoitti:Tänään autoliikkeessä Raisiossa. Seurasin vierestä kahden nuoren miehen Audi ostosta. Pojat lähtivät koeajolle ja takaisin tullessaan hyrisivät tyytyväisyyttään, kaikki muuten ok paitsi öljynpainevalo syttyi kesken koeajon. Poika pisti nimen paperiin ja sai kaupanpäälliseksi litran Castrol öljyä. Hienoa.
Ei, mutta oikeasti. Nyt tiedän, mikä on se ihmistyyppi, joka on valmis maksamaan runsaasti ekstraa siitä, että saa Audin.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Yleinen avautumis-ketju
Koulun atk tehtävät
Ai mikä exel, onko se jotain syötävää?? 


Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleinen avautumis-ketju
Ei ku se on suksisauvamerkki 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.