Sivu 5/8

Lähetetty: 24 Loka 2007, 15:13
Kirjoittaja jknracing
savijo-r kirjoitti:Taitaa olla R32:en pata?
Niin tai melkeen minkä vaan isompikorisen takaveto-datsunin motti, ei kuitenkaan R32 GT-R:n kone. Siis Ladassa on RB25DET.

Lähetetty: 24 Loka 2007, 16:44
Kirjoittaja Joksa
vai DETT?

Lähetetty: 24 Loka 2007, 19:05
Kirjoittaja jknracing
Joksa kirjoitti:vai DETT?
No tuo Ladan pannu on alunperin ollut RB25DET ja joku on sitten lisännyt siihen sen toisen T:n. :wink:
Niin että voi sitä kutsua RB25DETT:kin, mutta nissanin tehtaalta ei sellaista ole (kait) ainakaan sarjatuotannossa ulos tullut.

Jaa ja miten noi moottorit erottaa päältä päin... No RB25 moottoreissa on niin hieno keksintö, kuin säätyvä imunokan ajoitus. Mistä lienee nismon inssit keksineet noinkin hienon systeemin. :wink:

Edit. Niin ja noi datsunin RB sarjan koneet taitaa olla aika hyvin sekoitettavissa. Elikkä periaatteessa toi voi olla koostettu RB30 alakerrasta, RB25 kansi ja RB26TT pakosarjat. Paitsi että vakio RB26DETT:ssä noi ahtimet on alempana, joten luultavasti tuossa on peltisarjat jne. Vaihtoehtoja on paljon.

Lähetetty: 28 Loka 2007, 09:41
Kirjoittaja Dobber
Tämä Alfa mahdollisesti saattaa liikkua aika ripeään näyttää jäähdytin olevan aika hyvän kokoinen.

Kuva

Lähetetty: 28 Loka 2007, 12:11
Kirjoittaja Oldgrain
Dobber kirjoitti:Tämä Alfa mahdollisesti saattaa liikkua aika ripeään näyttää jäähdytin olevan aika hyvän kokoinen.
Jäähdytinkö nykyään kertoo onko auto nopea vai ei?

Lähetetty: 28 Loka 2007, 14:18
Kirjoittaja italia
....Ja minkä takia liimata mainostarrat vielä keskeneräiseen puskuriin???

Hyi yök! :x

Lähetetty: 28 Loka 2007, 14:36
Kirjoittaja dimmu
italia kirjoitti:....Ja minkä takia liimata mainostarrat vielä keskeneräiseen puskuriin???

Hyi yök! :x
Jos se on päättänyt ettei sitä ikinä valmiiksi saa....

Lähetetty: 28 Loka 2007, 14:40
Kirjoittaja AutonAlfa
Oldgrain kirjoitti:
Dobber kirjoitti:Tämä Alfa mahdollisesti saattaa liikkua aika ripeään näyttää jäähdytin olevan aika hyvän kokoinen.
Jäähdytinkö nykyään kertoo onko auto nopea vai ei?
Tuossa lienee kyse VÄLIjäähdyttimestä... :roll:

Lähetetty: 31 Loka 2007, 13:40
Kirjoittaja nuhapumppu
Toi puskuri on hieno! mistäköhän sellaisen saisi :mrgreen:

Lähetetty: 12 Marras 2007, 23:40
Kirjoittaja Vode
Laitetaa tää idän ihme vaikka tänne.
http://ircpics.com/p/20071022/e4dc27889 ... 22ab3d.jpg

Lähetetty: 13 Marras 2007, 08:02
Kirjoittaja jknracing
Hitsi et on hieno ja tyylikäs! Ainakin verrattuna moniin tähän threadiin postattuihin laitoksiin.

Lähetetty: 22 Marras 2007, 21:02
Kirjoittaja chinz
Oldgrain kirjoitti: Jäähdytinkö nykyään kertoo onko auto nopea vai ei?
Kyllä isolla keulavälijäähyllä on yleensä tapana jotain siihen suuntaan vihjata.

Lähetetty: 22 Marras 2007, 22:03
Kirjoittaja jknracing
Erilainen ratapäivälelu rakenteilla. Ratataksi.

Lähetetty: 23 Marras 2007, 00:20
Kirjoittaja Kirk
jknracing kirjoitti:Erilainen ratapäivälelu rakenteilla. Ratataksi.
Aika hiljaseksi vetää tuo törmäystestivideo siellä alempana :shock:

Lähetetty: 23 Marras 2007, 14:40
Kirjoittaja jknracing
Tais olla aika reilusti vauhtia ja kuormaa lavalla.

Lähetetty: 08 Joulu 2007, 12:50
Kirjoittaja Ottimo
Kuka sitä työntökahvaa 156:een haki, tässä ois myytävänä. http://www.blocket.se/vi/14147875.htm?ca=10_s

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 20:57
Kirjoittaja Dobber
Oho Fiat coupen turbo pata asennettu 156:een:

Kuva

http://www.alfafreun.de/Alfa_156_von_dennis.html

Lähetetty: 12 Joulu 2007, 21:00
Kirjoittaja Dobber
Lisää ihasteltavaa komealla korisarjalla:

Kuva

Lähetetty: 15 Joulu 2007, 21:26
Kirjoittaja jknracing
En nyt keksinyt mihinkä muuallekkaan tän laittais.

Kuva

Onhan tota Mustangia vissiin tuunattu?

Lähetetty: 15 Joulu 2007, 22:06
Kirjoittaja jknracing
Dobber kirjoitti:Oho Fiat coupen turbo pata asennettu 156:een
Toi muuten taitaa käydä TS:n laatikkoon suoraan.

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 12:42
Kirjoittaja alfa 156 v6
jknracing kirjoitti:
Dobber kirjoitti:Oho Fiat coupen turbo pata asennettu 156:een
Toi muuten taitaa käydä TS:n laatikkoon suoraan.
Tuollanen kone vois olla Selespeedin jatkeena ihan kiva :P

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 12:45
Kirjoittaja KJS
alfa 156 v6 kirjoitti:Tuollanen kone vois olla Selespeedin jatkeena ihan kiva :P
^Nonii, se siitä käyttöautosta :wink:

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 18:07
Kirjoittaja alfa 156 v6
KJS kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Tuollanen kone vois olla Selespeedin jatkeena ihan kiva :P
^Nonii, se siitä käyttöautosta :wink:
No kun tuo kone syö vähän öljyä ja se pitäs varmaan rempata niin sama kai kun vaihtais sitten tilalle ehjän vähän erilaisen koneen :P

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 12:23
Kirjoittaja kumimuumi
Törkeen pitkä linkki


Ihan mitä vaan alfaa.. Tyylillä ja vähemmän tyylillä.

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 17:25
Kirjoittaja Sleepperi
Mitkä vanteet nuo on?

Kuva

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 17:55
Kirjoittaja mipo
kumimuumi kirjoitti:Törkeen pitkä linkki


Ihan mitä vaan alfaa.. Tyylillä ja vähemmän tyylillä.


Kauniitakin autoja muutama löytyi, mutta katsokaapa loppupuolelta se farmari 159...se missä ei ollut takapenkin ikkunoita... :puke:

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 18:20
Kirjoittaja KJS
Tuo "paku" 159 näyttää photoshopilta, mutta siinä alkupäässä se kokopunainen 75 on aikas maukas.

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 19:18
Kirjoittaja Joksa
alfa 156 v6 kirjoitti:
Tuollanen kone vois olla Selespeedin jatkeena ihan kiva :P
Olis kyllä. Jonkinverran vois vaatia askartelua polttoaineen syöttöpuolella.

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 22:51
Kirjoittaja jknracing
Joksa kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Tuollanen kone vois olla Selespeedin jatkeena ihan kiva :P
Olis kyllä. Jonkinverran vois vaatia askartelua polttoaineen syöttöpuolella.
Joulun tienoilla pitääkin askarrella. Joulukortit, lahjojen paketointi ja 20vt Fiatin pannu Alfan keulalle.

Lähetetty: 20 Joulu 2007, 23:35
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli

Lähetetty: 21 Joulu 2007, 01:47
Kirjoittaja sataviisviis
Eikös tuo ollut jatkoa sille 164:lle missä oli F1:n moottori ja vastaavanlainen irroitettava kori, jossain sivuilla ollut enemmänkin juttua tuosta.

Lähetetty: 21 Joulu 2007, 19:56
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
sataviisviis kirjoitti:Eikös tuo ollut jatkoa sille 164:lle missä oli F1:n moottori ja vastaavanlainen irroitettava kori, jossain sivuilla ollut enemmänkin juttua tuosta.
Löysin hieman tarinaa: http://www.ten-tenths.com/forum/archive ... 64117.html
ja pikku pätkän ääninäytettäkin:
http://www.youtube.com/watch?v=cgZoytd1doU

Lähetetty: 22 Joulu 2007, 07:40
Kirjoittaja Dobber
Kuinka paljon on eroa päästöissä normi tessun koneella ja fiatin coupen turbo myllyllä? Ei taida olla ihan helppo juttu saadaa asiakirjoja kuntoon. Kyllä olisi muuten mielenkiintoinen ratkaisu.

Jos ajatellaan että kompressorisarja maksaa jo noin 5k€ asennuksineen ja muut kulut mittauksineen joku 2k€. Saattaapi olla että tuolla turbo koneella päästäisiin jopa halvemmalla ehkäpä.

Lähetetty: 22 Joulu 2007, 10:18
Kirjoittaja kumimuumi
Samassa luokassa ne päästöt on, riippuu vain jarrujen ja alustan riittävyydestä...

Lähetetty: 22 Joulu 2007, 11:16
Kirjoittaja alfa 156 v6
Dobber kirjoitti:Kuinka paljon on eroa päästöissä normi tessun koneella ja fiatin coupen turbo myllyllä? Ei taida olla ihan helppo juttu saadaa asiakirjoja kuntoon. Kyllä olisi muuten mielenkiintoinen ratkaisu.
Vois olla helppo, vois olla vaikeakin... Molemmat tietty jo vähäpäästöisiä, mutta niissäkin niin monia eri tasoja joista "parempaan" voi vaihtaa kivuttomasti mutta huonompaan ei. Näistä ei taas päällepäin tiedä minkä direktiivin savut se täyttää (Paitsi '01 ja uudemmat==>lambda myös katalyytin jälkeen, obd, päästötaso VÄHINTÄÄN Euro3), riippuu niin monesta tekijästä.. Mutta jos ottais koneen samanikäisestä autosta jonka mallisarja on samaa ikäluokkaa niin ongelmaa tuskin tulis. Tuo Coupen koneen ottaminen VOIS olla siinä mielessä hankalaa kun Coupea on tullut linjalta jo vuosia ennen 156:sta.

156:sta kone Coupeen onnistuis paljon todennäköisemmin. pykälien osalta.

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 00:18
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Cadillac protestoi tuunausta?

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 15:37
Kirjoittaja jknracing
Melko hyvännäköinen toi 75 kun on tuunattu noi ovenkahvat hittoon sileitä muotoja rumentamasta.

Kuva

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 16:31
Kirjoittaja Jalamari
Oijoi. Oikeesti nätti 75. Vannekset tosin vois olla jotkut muut. 8)

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 17:05
Kirjoittaja italia
Samaa mieltä. Todella pienillä ja huomaamattomilla modauksilla saatu henkeäsalpaavan hieno 75 ,joka kunnioittaa auton alkuperäisiä muotoja.

....No joo,noi vanteet on vähän turhan "bling bling" mun makuun. :silly:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 19:36
Kirjoittaja tonba
Ja miksi taas noita v*tun ämkolmosen peilejä... :crazyeyes: Amisrassi sanon minä.

Ilman peilejä olisi bueno... :roll:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 20:06
Kirjoittaja Epezi
Jep, pyöreet peilit ei sovi neliöön autoon :wink:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 20:11
Kirjoittaja Jalamari
Oho, tuopa jäikin huomaamatta, lisätään nekin listaan. Vaan ei ne alkuperäsetkään ruusut oo. :drinking:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 22:28
Kirjoittaja jknracing
Niin ja kuskin ovikin roikkuu... Ei toi kyljen pokkaus osu kohdilleen. Jos 75:seen pitää peilit vaihtaa, niin mä laittaisin ainakin jotain sen tyylistä kuin tehtaan kilpuri evo Integraleissa oli.

Edit. Ehkä ne peilit ei nyt niin hyvin sopiskaan. Jotain kantikasta kuitenkin. Pienennät kun alkuperäiset kuiteskin.

Kuva



WTF???

Kuva

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 22:42
Kirjoittaja Jalamari
Eiks 75 kuulukkin nuo peltien sovitukset olla ihan päin p****ttä. :silly:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 23:13
Kirjoittaja jknracing
Niin tehtaan jäljiltä, mutta jos siitä joku alkaa rakentamaan siistiä, niin pitäshän noi osat laittaa paikolleen eikä vaan sinnepäin... :mrgreen: :drinking:

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 23:18
Kirjoittaja 90

Lähetetty: 17 Tammi 2008, 01:03
Kirjoittaja jknracing
Workin vanteilla ´Cudakin näyttää kivalta... Ei vaan, toi pro tourning-rakentelutyyli jenkkien kohdalla on iskenyt muhun jo 15 vuotta. Hyvältä näyttää tuokin!

Lisää tuohon tyyliin tuunattuja jenkkejä löytyy osoitteesta http://www.lateral-g.net/

P.S. Sieltä löytyy yksi suomalainen C3 vettekin.

Lähetetty: 17 Tammi 2008, 09:04
Kirjoittaja Hepa
^Aika tyylikkäitä laitteita.
90 kirjoitti:tiukan näköinen cuda.. 8)

http://www.g-c.fi/cars/files/categories/27_bg.jpg
On aika maukas...

Lähetetty: 17 Tammi 2008, 17:23
Kirjoittaja 90
jknracing kirjoitti:Workin vanteilla ´Cudakin näyttää kivalta... Ei vaan, toi pro tourning-rakentelutyyli jenkkien kohdalla on iskenyt muhun jo 15 vuotta. Hyvältä näyttää tuokin!

Lisää tuohon tyyliin tuunattuja jenkkejä löytyy osoitteesta http://www.lateral-g.net/

P.S. Sieltä löytyy yksi suomalainen C3 vettekin.
täytyy sanoa että meikäläinen kuuluu myös kyseisen rakentelutyylin kannattajiin..

Lähetetty: 19 Tammi 2008, 15:29
Kirjoittaja Dobber
Ei niin tuningia, mutta Bugatin tehtaalla laitetaan vieläkin kovempi tykki kehiin 1175hv ja on aikaisempaa versiota kevyempänä:

http://www.fastestlaps.com/article478b725fc8482.html