Hierottu 8h. kaverin hiukan kauhtuneen Audi S8:n ulkopintoja.....kunnon aineita, paljon käsityötä ja Olympia-Ooppeli näyttää taas siltä et kehtaa ajella
Kallis kyseli systeemistä. Ajattelin ensiksi, että parittamalla pari tuotoltaan 400ltr/min riittäisi. Kun puskee molemmat täyteen puhalluspytyn mäntä nousee, mutta jos tauotan ei nouse enää. Siksi siirryin suosiolla tähän, tuotto 3000ltr/min.
Lasikuulan ostan tuolta blondilta a`50€/25kg.
Tänään tuli puhallettua tommosia.
Oman iltapäivän askareena kasasin pikkumiehelle uuden fillarin yhtiön pyörävarastossa ja siinä sitten innostuin bräkleenillä samalla putsailemaan työkaluja. Oli kyllä mahtava käry varastossa ja naureskelin talonmiehelle, että kai tän olis voinu ulkonakin tehdä samalla, kun tuulettelin .
On kyllä jännä, miten työkalujen nysväämisestä ja siitä, kun ne taas on puhtaat ja valmiina odottamassa seuraavaa tarvetta, voi saada jotain kieroa tyydytystä. Ei tääkään varmaan ihan normaalia ole... tai ainakaan ihan kaikki ei ymmärrä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Pistin tämän seinälle. Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, ne tahtois niin elää uudelleen. Tuo aika nuoruuden, se aika rakkauden, sen tahtoisin niin elää uudelleen. Ummaran junioreita jos vihelsi ohitse.
Eikös siihen tule huohottimen putki imusarjaan juuri ennen kaasu läppää. Siitähän tuo sitten nokeaa sitä läpän ympärystää, eikä kovin harvinainen ilmiö ole myöskään pienen huohotusliman kiipeäminen läppää jäädyttämään talvella.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Giulian lisävaloräkin ehostusta. Maalia oli jo rapissut profiiliputkesta jonnekkin pikataipaleiden varsille ja ruostettakin pukkasi näkyviin. Aamulla hioin profiilit puhtaaksi ja vedin Hammerit pintaan. Nyt illalla toinen käsittely ja hyvältä näyttää.
Kokosin jokin aika sitten hankkimani Lancian Abarth vetoakselit."Uudet", tai siis ajamattomat +20v vanhat.
Purku,ultraäänipesu,uudet rasvat, suojakumit, laipat uudelleen passivoitu.
Hatut päihin, muovia ympärille ja hyllyyn!
Pakkohan niistä oli joku kuvakin ottaa http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/RESTORA ... va+004.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Omat aikaansaannokset rajoittui työkalujen ojenteluun ja tallin siivoukseen, kun ammattimies korjasi autoani.
Sinänsä yksinkertaiselta vaikuttanut jousisauvojen vaihto muuttui alatukivarsien puslien vaihdoksi, palkin hitsaukseksi ym. ja aikaa vierähti "hiukan" ennakoitua enemmän.
Mutta nyt on etupää kunnossa ja kulmien säätöä vaille.
ISO kiitos Ristolle vielä tätäkin kautta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Eero kirjoitti:^Aikamoista jälkeä Missä passivoit osat?
Kiitos.
Paikallisella sinkkaamolla käyttänyt. Kaverillani on metallialan yritys, ja käyttää siellä paljon tavaraa passivoinnissa. Olen saanut omiani siellä pinnoitettua mielestäni kohtuuhintaan ilman sen kummempia aikatauluja. Joskus kestää viikkoja, toisinaan taas saan osat parin päivän päästä, riippuen siitä miten on "ajoa" ollut.
Juhako kirjoitti:Sähkötöitä ahkeroitu, kaikki vaan ei mennyt oikein pukkoihin. Uusi johtonippu ja ruiskun ohjauspoksi paloi, onneksi ei koko auto. Taitaa olla kesän rata-ajot ajettu.
Ei helv....??? Miten siinä nyt noin kävi.Onneksi tosiaan ei palanut auto.
Lasketaanko keittiön pöytä talliksi, kun siinä pujottelin vetarin ristikon paikalleen?
Nooo, kävin mä tallissakin. Laitoin etupyörän paikoilleen, laitoin aiemmin mainitsemani vetarin paikoilleen, taistelin napamutun auki (oli ns. tiukassa, niinku pitääkin) ja nyppäsin takaisin keittiön pöydälle sen palikan, missä pyöränlaakeri on kiinni. Kyllä se perhana on tällä menolla ennen vappua ajokunnossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Coupen konehuoneen liittimiä putsailtu, korjattu parin kaapelin rikkoontuneita kuoria ja todettu, että virranjakaja oli onnistuttu edellisen omistajan toimesta kasaamaan hieman väärin. Ajoittaiset ja hetkelliset tehon katoamiset/nykimiset ainakin nyt poissa. Saas nähdä, oliko pysyvä korjaus.
buctu kirjoitti:Ranskalaisia. Maanantaina Lagunan etupyöränlaakerin vaihto, tiistaina 307 alapallonivel, koiranluu ja etujarrupalat. Keskiviikkona Lagunaan takakelkan puslat.
Parhaat ranskalaiset saa grilliltä...
Ranskalaisilla jatketaan; Ulompi raidetangonpää Clioon ja 307 egr:n putsaus.
Vuorostaan Lagunaan ulompi raidetangonpää sekä etummainen tuo imusarjan alla sijaitseva lambda-anturi . Ei tallilla vaan kaupan parkkipaikalla ja pimeässä, vesi/räntä/lumisateessa Clion takajarru. Oli sitten irronnut pala kengästään ja jäänyt jarru jumiin. Ensiavun jälkeen jatkettu tallilla toinenkin puoli sekä seuraavana päivänä uusittu vuotava työsylinteri. Nyt loppui ranskalaisten kanssa ja siirrytään makaronilaatikoihin...
Vaihdoin eilisiltasella passatin laturin.. tosin en tallissa vaan pihalla, talliin ei mahtunut.
Seuraavaksi varmaan vähän siistittävä tallista romuja muualle
En tallissa, mutta parkkipaikalla: Yritin korjata hanttarin peilinsäätöä (kanittaa johonkin ja näyttää "hieman" turhan alas) sekä vaihdoin etuparkit. Sammui ainakin yksi ylimääräisistä valoista...
Samalla huomattu perinteinen kuljettajan oven johtoliitoksen ongelma. Katsoo jos sille saisi jotain tehtyä...
Jakke kirjoitti:Coupen konehuoneen liittimiä putsailtu, korjattu parin kaapelin rikkoontuneita kuoria ja todettu, että virranjakaja oli onnistuttu edellisen omistajan toimesta kasaamaan hieman väärin. Ajoittaiset ja hetkelliset tehon katoamiset/nykimiset ainakin nyt poissa. Saas nähdä, oliko pysyvä korjaus.
Eipä ollu pysyvä korjaus, mutta löytyihän se syyllinenkin: Nokka-akselin asentotunnistin oli sökö. Vaihdoin osan Motonetin parkkiksella ja nyt toimii kuten pitääkin
156:seen pätkä uutta (käytettyä) pakoputkea paikoilleen.
Seleniaa koneeseen ja sitten vielä tuo pieni helppo kolinan poisto eli:
Irroitin koiranluut ja vaihdoin uudet puslat etupään vakaajatankoon ilman apurungon irroitusta. On muuten todella v:mäinen homma. Gynegologiksi voisi ryhtyä eilisen suorituksen jälkeen.
Ensin irroitin tangon apurungosta ja sen jälkeen löin puslan tukirautojen niittaukset auki ruuvimeisseli ja leka yhdistelmällä. Vanhat osat pois ja uudet tilalle. Nopeastihan tuo olisi tullut tehtyä, jos ei olisi pultti katkennut avattaessa, mutterimopo hajonnut ja kaikki mahdollinen ollut tiellä asentaessa uusia osia paikoilleen. Lopuksi tietysti vielä tuo rikkinäinen mutterimopo toimi sen verran että rengasta takaisin laittaessa onnistuin katkaisemaan yhden pulteista.
No eipä kolise etupää enää. Johan tuota tuli kuunneltua useampi vuosi.
Aamujumppana molempiin nelikoihin suvikumit alle.
Naapurin poika totesi vaimon uusista Continentaleista: noi on ihan mummorenkaat, kun noissa on noi siniset raidat.
Fiatin EGR tuli putsattua ja kuristinlevy asennettua. Laturin myös irroitin, mutta uusi ei ole tullut vielä. Aika paskamainen on kaivaa se laturi pois tuolta koneen takaa.
Vois olla ihan mielenkiintonen reissu pyörähtää kepaasilla Marmarassa tuolla pelillä . Mutta juu, komea projekti ja hatunnoston arvoinen. Ainakin duunissa on tullut mainittua projektista työkavereille, jotka hekin ovat olleet kuin puulla päähän lyötyjä kuvagalleriat nähdessään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Alfa vaihtoi omistajaa jo vuosi sitten ja eilen lähti Porschekin. Nyt ei ole enää jäljellä kuin tämä Messeri ja Jaguar projekti. Jospa tuon Jagenkin joskus saa tehtyä.
Messeri menee viikon päästä Oulun Automuseoon näytille.