F1: 2013-kausi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Mielenkiintoni loppukauteen romahti luettuani TS:n uutisen Kimin ensitorstaisesta selkäleikkauksesta. Ehkä tässä alkaisi jo kaivata ensi kauden ketjua?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Tulipas sopivasti tuo selkäleikkaus Kimille.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Juu, saatiin ensi kauden penkki sopivasti työn alle ennen sitä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Jep, todella hyvään aikaan Kimille nyt tuo leikkaus ni ei ainakaa kerkee pahentuu selän tilanne, mut siinä meni iteltäki motivaatio seurata kyseisen lajin loppukautta..
Jännä nähä mite Lotus tähä nyt reagoi ku taitaa mennä valmistajien 2-sijan miljoonat ohi suun :)

Loppuvuosi pitääki sit fiilistellä vaik noit vuoden 2005 kisoja missä Kimi pääs maalin asti, Kimi ja McLaren MP4-20 oli sillo vaa nii täydelline pari. :wink:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Räikkönen näytti vaan kaapin paikan ;)

Toki oli hellävarainen ja laittoi leikkauksen piikkiin, mutta veikkaanpa että palkattomana työtä tekeminen siirsi leikkauksen etuaikaan, muuten Räikkönen olisi ajannut koko kauden.

Jos Valsecchi nyt onnistuukin lotuksen ratissa, niin menee Hulkenberilta, Maldonadolta ja Massalta suunitelmat uusiksi, ja jos tuohon vielä kyödään pöytään se, että McLaren haluaa nostaa Magnussenin kisakuskiksi Perezin tilalle, niin joku tulee kyllä pettymään pahemman kerran.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kyllähän tuosta kesken lopettamisesta vähän paha maku jäi suuhun.
Tosin taisi jäädä Räikkösellekin, kun ei enää jaksanut ajella ilmaiseksi.

Todennäköisesti siis viimeisimmätkään lupaukset lisärahoituksesta eivät ole osoittautuneet kovinkaan vakuuttaviksi.
Johan se oli joskus kesällä, kun Lotus ilmoitti kertaalleen, että Kimille on palkat jo maksettu. Sen jälkeen monta kertaa sanottu, että ihan kohta maksetaan.

Autosport.com:ssa on ollut tämän tapauksen innoittamana muutamakin artikkeli F1-maailman yleisestä taloustilanteesta ja sen kauheudesta.
Ei ole kovinkaan mieltä ylentävää luettavaa.
Myös mielenkiinoinen artikkeli siitä, kuinka Bernie teki muutama vuosi sitten kolmen suuren tallin kanssa paremman diilin.
Käytännössä siis Lotus saa huonommat kompensaatiot kuin McLaren, vaikka sijoittuisikin paremmin.
Samoin tallit joutuvat käyttämään kaikissa hommissa F1-organisaation sopimia tavarankuljettajia ja majoituspalveluja yms. Hinnat oli aika suolaiset. Esim viisi kertaa markkinahintoja kovempia tapauksia.

Bernien hommat nyt on muutenkin aina hieman hämäriä. Tai hyvää bisnestähän se on tehnyt.

Toivottavasti tämä ei nyt latista jatkossa koko sarjaa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Lotuksen lupaamat rahat on samasta syvyydestä Marchionen lupaamien Alfojen kanssa. :lol:
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eipä saa unohtaa, että Bernie on huhujen mukaan luvannut maksaa Räikkösen tilille suoraan ne rahat, jotka piti mennä Lotuksen tv-tuloista Lotukselle, jos eivät maksa palkkaa Räkälle :silly:
Mutta onhan tuo ihan pelleilyä; isot tallit kertoo, paljon haluavat rahaa (jotta viitsivät osallistua), pienet tallit ottaa kaiken, mitä annetaan (vähän). Jos Mäkkäri tai Fefe vetäsee ykköspaikan pisteissä, saa ne 100miljoonaa. Lotus vetää ykköspaikan, saa se 15miljoonaa. Reilua? No ei ole ei.
Luvut toki päästäheitettyjä, mutta tuo on se idea niille, ketkä ei aikaisemmasta keskustelusta moista jostain syystä saaneet ulos :D

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Reilua tai ei, mutta ketä kiinnostaa jos sieltä joku force india lähtee pois vs fefen lähtö? Kiinnostavt tallit saa enemmän rahaa, koska ne myös tuovat eniten rahaa (ja käyttävät myös). Ihan loogista. Lotus lienee hieman poikkeus, koska se on lähinnä räikkösen kautta myös tuonut kiinnostusta lajiin

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja winorloose »


Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No kuka olisi ollut muutama vuosi sitten kiinnostunut, jos Jaguar olisi poistunut sarjasta? Tai se uusi talli, joka Jaguarin pohjalle rakennettiin?
Nyt saattaisi olla toinen ääni kellossa.

Eikä tuo Lotuskaan mikään mitätön pikkutalli ole. Nyt ei siis ole puhe "vanhasta Lotuksesta" vaan siitä enstonelaisesta pajasta, joka on kilpaillut myös nimellä Benetton ja Renault ja nykyään tuolla Lotus-nimellä.

Ymmärrän ihan hyvin, että Bernie halusi vanhojen isojen tallien jatkavan. Silti nuo sopimukset kuulostavat melko typeriltä. Kyllä menestyksestä pitäisi silti palkita.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja lerppu »

What Bernie wants, Bernie gets.
Liitteet
Bernie and the missus.jpg
(45.23 KiB) Tiedosto ladattu 4013 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pitää tarttua siihen, mihin ylettyy :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mun ennakointi alkaa tapahtua... Massa Willamsille Bottaksen tallikaveriksi - mielenkiintoista nähdä miten käy, Maldonado pihalle ja samaan aikaa BBC kertoo, että Perez on jo käytännössä katsoen korvattu Magnussenilla. Maksukuskeilla käy kato? Vielä kun saisi vaikka Heikin ajelemaan pari kisaa lotukselle... :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

2014 ajetaan pinokkio-formuloilla. Järkyttävän näköiset nokat :shock:
Toihan se varmaan parantaa F1 sarjan taloudellista tilaa, kun tehdään autoista kaiken lisäksi järkyttävän rumia typerillä säännöillä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

pippeli :mrgreen:

Juuri kun luulin, että nykyiset autot ovat todella rumia jos ne olisivat ilman värejä... Jos samanlainen turvallisuuden pakottamalinja jatkuu, niin kohta noissa autoissa on lokasuojat :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

aattelin että se tiputettu keula oli ruma... toihan on suorastaan "fugly" (F*ckin' ugly)!
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Autosportin foorumilla oli hyvä kommentti.
Andrew Hope, on 12 Nov 2013 - 18:20 kirjoitti: Now I want to see if the 2014 regs have made the back of the cars look like vaginas. It could lead to some interesting first-corner accidents. It might be a great way to get some testing for young drivers if 9 races after a crash, a GP2 car is born.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Kovalainen on Räikkönen pari kisaa. MTV3:n mukaan.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Farina »

WWWVespa kirjoitti:Kovalainen on Räikkönen pari kisaa. MTV3:n mukaan.
Ohessa linkki uutiseen:
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... lotuksella

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Toivottavasti maikkarin lähde on oikea syväkurkku, tulisi lisää mielenkiintoa viimeisiin kisoihin...

Ja ensikauden autojen nokat jos tulee tuolla tuntosarvella ruudukkoon, niin :puke:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kovalainenkin on jo iloinnut tuosta, kyllä se on lotuksen ilmotusta vaille valmis. Hieno homma toivottavasti saa hyvät näytöt aikasiksi, voi olla viimisiä mahdollisuuksia...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

Juuri tästä viimeisestä mahdollisuudesta yhden "elämän korkeakoulun" käyneen kanssa FB:ssä keskusteltiin... Vaikea on toisen päätä kääntää, jos mielipide on "Paskin kuljettaja koskaan F1:ssä".. Statistiikka näyttää kyllä toista, jopa ihan jos suomalaisia verrataan toisiinsa...

Olen aina ollut Heikin puolella, ja haluaisin todella, että hän onnistuu näissä kahdessa kisassa näyttäen olevansa todellinen kuski... Tähän astihan Heikillä on urassa tehty vääriä ratkaisuja, jotka ovat aiheuttaneet sen, että tulostaso on ollut koko uran ajan keskinkertainen... Mäkille siirto aikoinaan tapahtui aivan liian aikaisin, pari vuotta Rellulla oppimassa olisivat tehneet hyvää ja todennäköisesti nostaneet Heikin osakkeita. Caterhamille lähtö oli yks suurimpia mokia koskaan, tuntui että liian paljon H. luotti puheisiin, vaikka ennusmerkit näyttivät aivan päinvastaista... Nyt toivonkin todella, että Heikki näyttää mihin pystyy, eikä anna uransa mennä pytystä alas! 2 kisaa, 2 viikonloppua! kuten Allu Valavuori sanoisi: COME ON!
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Farina »

MTV:n sivuilla oli Salon höpinöitä, että jopa palkintosijoitukset ovat mahdollisia Heikille. Voi kyllä sanoa että ilman sekavaa sadekisaa ja/tai muiden keskeytyksiä, tuo on melkoista optimismia. Kovalainen ei ole ajanut kisaa melkein vuoteen, auto on hänelle uusi, testaukseen ei juuri ole aikaa, eikä Räikkönen saati Grosjean ole pystynyt ajamaan Lotuksella kärkikolmikossa joka kisassa. Jos Heikki pääsee molemmissa kisoissa TOP8:iin, hän on onnistunut. TOP10-sijoitukset ovat tyydyttävä suoritus, mutta tuota huonommin ei saisi mennä, koska luulen että palkkaus on vahvasti piste/€-painotteinen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja mattijus »

BigShowMan kirjoitti:Caterhamille lähtö oli yks suurimpia mokia koskaan, tuntui että liian paljon H. luotti puheisiin, vaikka ennusmerkit näyttivät aivan päinvastaista...
Siinä kohtaa, kun Hajki tuonne päätyi, oli vaihtoehtoja kaksi. Joko ajaa F1:ssä tai ei aja.

Siinä vaiheessa kun varikolta putoaa pois, on vaikeaa kammeta itseään takaisin mihinkään F1 teamiin.
VMP

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulle Kovalainen on aina ollut se hajuton ja mauton maitopoika jonka edesottamukset eivät ole
juurikaan kiinnostaneet, edes silloin kun oli ns. kunnon talleissa.
Mutta nyt on kieltämättä mielenkiintoista nähdä mitä Heikki saa aikaan haastavista lähtökohdista.
Perjantaina on aikaa ajaa vaikka kisan mitta treeniä ja laittaa auto mieleisekseen, siinä punnitaan ammattitaito.
Kauden kahden viimeisen radan pitäisi ennakolta sopia Lotukselle, joten siitä ei ainakaan jää kiinni..
Riittääkö nopeus ja/vai lähteekö mopo keulimaan urankin kannalta tärkeässä näytön paikassa, we`ll see.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän se vain niin taitaa olla, että on Heikillä mahdollisuus todistaa 45% suomalaisista olevaksi oikeassa ja toinen 45% olevaksi väärässä. Toinen puoli on aina uskonut Heikin lahjoihin ja nopeuteen, toisen puolikkaan mielestä miehestä ei oikein ole ollut mihinkään.

Koen kuuluvani jäljelle jäävään 10% ilman mielipidettä ja olevani riittävän neutraali kirjoittamaan tuon valitsematta itse omaa puoltani
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Heikin pestaaminen sai kyllä mielenkiintoni palautumaan, sillä kovin vaikeassa paikassa hän on, kun ennen kisaviikonloppua ei ole yhtään metriä ajokokemusta työkalusta. Jos tuosta selviää kunnialla, piirtyy moniin muistilehtiöihin iso plussa hänen nimensä kohdalle. Heikkihän oli joillekin pettymys Mäkki-vuosinaan, mutta johonkin Pereziin verrattuna näytöt olivat lopulta kuitenkin ylivertaisia.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pele »

Toisaalta Perezin ja Heikin onnistumisia McLarenilla ei oikein pysty vertaamaan.Heikin aikana auto oli kilpailukykyinen, ja sillä voitettiin.Tämänvuoden McLarenista ei ole samaan.
Heikki on ehdottomasti persoonana suomalaiskuskeista "se tavallinen naapurin poika". Helposti lähestyttävä, aina positiivisella fiiliksellä, tai ainakin ulospäin näyttää siltä. Haastattelun saa niin huonon kuin hyvän päivänkin jälkeen..Mutta taas vastaavasti hiukan liian pehmeä, ja mukava kaveri.
Ne harvemmiten vain menestyvät tai voittavat mestaruuksia, ellei auto satu olemaan täysin ylivoimainen.
Historia sen todistaa. Määrätynlaista kovuutta ja röyhkeyttä vaaditaan etenkin silloin kun peli on tasaista.
Toivotaan että Heikki onnistuu, ja työnäytöt antavat jatkossa muitakin hommia kuin perjantai testejä häntäpään tallissa. :?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Hyvinhän se Heikki veti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^^Tarkoitin lähinnä Heikin tiimityökykyjä, jotka lienevät suorastaan ylivertaiset johonkin Pereziin verrattuna. Whitmarshkin on varmaan joskus ollut oikeasti tosi nolona, kun on yrittänyt selitellä parhainpäin kundin toilauksia niin radalla kuin kommenteissa.

^Heikki vetäisi siis tosi hyvin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pele kirjoitti:Toisaalta Perezin ja Heikin onnistumisia McLarenilla ei oikein pysty vertaamaan.Heikin aikana auto oli kilpailukykyinen, ja sillä voitettiin.Tämänvuoden McLarenista ei ole samaan.
Heikki on ehdottomasti persoonana suomalaiskuskeista "se tavallinen naapurin poika". Helposti lähestyttävä, aina positiivisella fiiliksellä, tai ainakin ulospäin näyttää siltä. Haastattelun saa niin huonon kuin hyvän päivänkin jälkeen..Mutta taas vastaavasti hiukan liian pehmeä, ja mukava kaveri.
Ne harvemmiten vain menestyvät tai voittavat mestaruuksia, ellei auto satu olemaan täysin ylivoimainen.
Historia sen todistaa. Määrätynlaista kovuutta ja röyhkeyttä vaaditaan etenkin silloin kun peli on tasaista.
Toivotaan että Heikki onnistuu, ja työnäytöt antavat jatkossa muitakin hommia kuin perjantai testejä häntäpään tallissa. :?
Pidän myös Heikin persoonasta auton ulkopuolella, mutta kuten todettua managerointi ollut kahta luokkaa huonompaa kuin Robertsonin isä-poika -tiimillä Kimille. Kovuutta radalle toivottavasti tullut lisää, Heikkihän on Suomen Button, mukava,kohtelias ja nopea kuski.

Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pele »

No juu, eihän tuosta sosiaalisuudesta todellakaan ole haittaa tiimityöskentelyssä.
Työskentelee sitä sitten formula tallissa, tai missä tahansa :)
Mielestäni myös erittäin onnistunut päivä Heikiltä.
Toivotaan että tänään ja erityisesti huomenna saadaan jatkoa!
Niin, välillisestihän tästä Heikin Lotus- pestistä on kiittäminen Ferraria, mikäli tämä pitää paikkansa :wink:
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... lkkarastit

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Miehekäästi Heikki veti. ei päässyt edes lukkojarrutuksien muodossa uusintoihin, eikä tahti perjantain jälkimmäisillä harkoilla ollut ollenkaan pitkissä vedoissa huonoa. Edessä on mun mielestä vain Red Bullit ja Mercedekset ---> Ehkä Salon veikkaus podiumista ei ollutkaan ihan yltiö optimistinen, jos Heikki pysyy mersujen perässä, niin varikolla pääsee ohi, MB kun tuntuu edelleenkin olevan kisavauhdissa huonompi kuin aika-ajossa.
Ja Webberiltä hajoaa vaihdelaatikko :lol:

Huomion arvoista oli se, että Heikki oli heti Grosjeanin kannassa, ei tarvinnut hakea ollenkaan.
Williamskin näytti Bottaksen käsissä hyvältä, hetken.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kelpo suoritus Heikiltä aika ajossa, ottaen huomioon vähäisen tutustumisen autoon! :-D
Bottaksen harjoitusvauhti ei ollut näköjään sattumaa. Nyt jos koskaan on ne saumat avata pistetili! :-D
Vaikka mestaruus on ratkennut, ja Vettelin/RedBullin ylivoima onkin nakertanut pahasti kisojen mielenkiintoa, niin huominen kisa kiinnostaa taas ihan eri tavalla!! :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mielestäni Heikki ajoi ihan sillä tasolla mitä uskalsi toivoakin. Bottaksen suoritus oli huikee, harmi että vikalla kierroksella meni vähän pieleen, jos olisi ajanut samaan kuin q2:ssa olis ollut pari pykälää paremmalla sijalla.

Mitähän muuten Lotuksella ajattelivat kun pistivät Heikille Q2:sen yhden vedon varaan :crazyeyes:
Q3:seen olisi saattanut kannattaa laittaa kovemmat pyörät ja lähtee muita poikkeavalla taktiikalla.
Yhtään en muista millasilla taktiikoilla viimevuonna menivät, mutta ehkä Lotuksella ja Williamsilla olis mahdollisuus johonkin vähän erilaiseen kuin ainakin Ferrari, RedBull ja Mersu. (vaikkei sillä redBullille silti kukaan mitään voi)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Williamsin ei kannattannut lähteä kikkailemaan kovilla, kun auto oli ihan top-5 tavaraa, nyt vaan ei osunnut ihan nappiin viiminen kierros.

En tiedä miten Heikillä oli renkaita jäljellä, ehkä se ratkaisi tuon yhden kierroksen taktiikan, parempaakin oli tarjolla, mutta kyllähän tuon kelpuuttaa. Toivottavasti Bottaksen lähtö onnistuu tällä kertaa, Kanadassa lähti ihan hyvin, vaikka varmasti oli paineita, mutta sitten muuten tuntuu tulevan mlloin mikäkin Caterham tai aika-ajossa voitetut Toro rossot tai tallikaveri ohi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Lähinnä Heikille ajattelin tuota kovemman renkaan taktiikkaa, mutta yllättäen sai kuitenkin pari päänahkaa napsittua q3:ssa joten enpä tiedä sitten.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ei nyt mitään kovin valtaisia riemunkiljahduksia tarjonnut USA:n Gp...
Heikin kisa oli taputeltu etusiiven vaihtamisen myötä, eikä sitä ennenkään ihan putkeen mennyt. Starttikaan ei ollut ihan parasta a-ryhmää. No eipä niitä harjoituksia varmaan paljon ehtinyt tekemään ennen kisaa.
Tärkeää tietysti että pääsi maaliin, ja sai kartutettua kokemusta Lotuksesta.
Ehkä ensi kisassa on sopiva penkkikin...ja omat kalsarit. :lol:
Bottas sensijaan ajoi virheettömän kisan startista lähtien. Otti ne niin arvokkaat ja kauan odotetut avauspisteet ilman muiden keskeytyksiä tai muita erikoistilanteita! :-D
Alonso Ferrarilla otti mitä otettavissa oli..Massa oli jossain.. :?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Likaiselta puolelta ei hyviä startteja taidettu tässä kisassa ottaa. Tuon lisäksi vielä KERS-vika ja jotain häikkää etusiivessä, mitkä eivät taida olla ihan toivottuja, kun ensimmäistä kertaa itselleen uudella autolla kilpailee.
Valtterin ohitus oli todella hieno ja menihän tuo muutenkin putkeen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Farina »

Valtterin ohitus oli todellakin kisan parasta antia. Vaikka Estebanilla olikin kuluneet renkaat, niin osoittihan tuo ohitus todellista taistelijaluonnetta ja vaati kylmää päätä. Tämmöisiä otteita olisin odottanut Bottakselta jo aiemminkin tällä kaudella, mutta ilmeisesti auto on ollut todella niin huono.

Mikähän sen Heikin etusiiven rikkoi, vai oliko se edes rikki? Omaan silmään näytti ihan ehjältä. Vai haettiinko sillä siiven vaihdolla vaan parempia säätöjä ja balanssia autoon?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei etusiivessä ollut mitään fyysistä vikaa, kuitenkin siiven vaihdon jälkeen auto palautui normaaliksi. Liekö joku roska tms. kuminpalanen jossain sopivassa välissä jumissa.
VMP

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Pele »

Samaa hieman ihmettelin myös, jotta mikä siihen etusiipeen kävi? Jos olisi jotain tilannetta ollut, niin varmaan se olisi näytetty uusintana.
Mutta voi olla tosiaan joku ylimääräinen kokkare, tai jonkun muun siivestä lähtenyt pala jossain välissä.
Viikon päästähän tuo jatkuu.. ja loppuu.
Hyvä niin, koska Vettel joutuisi muuten kohta ottamaan varpaatkin avuksi voittotuuletuksissaan. :lol:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

On se Vettel vaan kova kuski.Heikille parempaa onnea ensi kisaan,jäisi nimi muistiin tulevaisuutta ajatellen :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Se kisan alkupuolisko oli tosi tylsää katsottavaa, juuri sen verran tiukkaa, että pysyivät sekunnin päässä toisitaan, eli kukaan ei oikein hyötynnyt DRS:stä, toisaalta, eroa oli kaikilla sen verran, että eivät päässeet tarpeeksi lähelle ohittaakseen.

Pirellillä oli ihan liian konservatiivinen rengasvalinta, taas. ei se rengasvalmistajan vika oli, jos kuskit ylittävät suositukset ja puhkovat renkaansa :roll:

Hieno ajo Bottakselta, Lisää Braziliassa!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Pitäisi olla ensi kauden ketjussa, mutta kun sitä ei vielä ole: mitä mahtavin maikkarin otsikko Räikkösen menettäneeltä tallipäälliköltä. Kiva sitten kuulla jonkun päivän kuluttua, miten tässä oikein kävi.
Boullier: Mieluummin Hülkenberg kuin Maldonado
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Joo'o... käviköhän nyt niin, että se oli Kovalaisen viiminen kisa F1:ssä? harjotuksissa meni ihan hyvin, mutta kisat ja aika-ajot ratkaisevat ja ne ei taas mennyt sinne päinkään.

Toivottavasti Webber saa enemmän iloa irti koppiautoilla!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

DaViega kirjoitti:Joo'o... käviköhän nyt niin, että se oli Kovalaisen viiminen kisa F1:ssä? harjotuksissa meni ihan hyvin, mutta kisat ja aika-ajot ratkaisevat ja ne ei taas mennyt sinne päinkään.!
Eiköhän se nyt niin ole, eihän tämä oikein vakuuta. Sääli että Bottaksen hyvä aloitus tyssähti ensin töpelöintiin varikolla jonka Hamilton sitten sinetöi.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:...Toinen 45% on aina uskonut Heikin lahjoihin ja nopeuteen, toisen 45% mielestä miehestä ei oikein ole ollut mihinkään...

Koen kuuluvani jäljelle jäävään 10% ilman mielipidettä ja olevani riittävän neutraali kirjoittamaan tuon valitsematta itse omaa puoltani
Ennustuksen jälkimmäinen 45% osui valitettavan lähelle, mutta kun ei itselläni ole tarkempia tietoja, pyrin hillitsemään itseni olemaan siirtymättä tuon 10% ulkopuolelle... :roll:

Caterhamin kuski-päänsärky taisi valitettavasti muuttua astetta helpommaksi...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: F1: 2013-kausi

Viesti Kirjoittaja Farina »

Farina kirjoitti: Jos Heikki pääsee molemmissa kisoissa TOP8:iin, hän on onnistunut. TOP10-sijoitukset ovat tyydyttävä suoritus, mutta tuota huonommin ei saisi mennä, koska luulen että palkkaus on vahvasti piste/€-painotteinen.
Tämmöisiä tuli "ennusteltua" ennen Heikin kahden kisan comebackia. Nyt voi summata että Heikki epäonnistui räikeästi toimien molemmissa kisoissa liikkuvana tsikaanina. Heikin nykykunto näyttää olevan sitä luokkaa, että autosta huolimatta Heikki ajaa samoista sijoituksista. Valsecchi olisi tuskin ajanut paremmin, muttei luultavasti yhtään huonomminkaan.

Sinänsä harmittava lopetus Heikin uralle, koska kaverilla on kuitenkin yksi GP-voitto vyöllä ja niitä kuskeja ei ole kuin reilu sata. Perus knoppitietokysymys illanviettoihin on että kuka oli 100. F1-kuljettaja, joka pystyi voittamaan F1 GP:n?

Vastaa Viestiin