Sivu 5/7

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 01:13
Kirjoittaja alfa164
Itselleni kävi tälläinen juttu pariviikkoa sitten:Taajamassa perässäni ajoi siirtokilvillä varustettu melko tuore s-mersu.No kun käännyttiin valtatielle ja aattelin vähän näyttää mese kuskille gtv:n turbo voimat :lol: .Aluksi mese tuli puskurissa kiinni ja kun olin just venyttänyt kakkosella sataan niin mese vaihtoi kaistaa ja perävalot vain näkyi :(

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 14:28
Kirjoittaja MiNkO^^
omalla alfalla ajettu n.175km/h tampereen tiellä...joku pikku bemu koitti kisata mutta jäi taakse....tästä on aikaa reilu vuosi :mrgreen:

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 14:10
Kirjoittaja Wille
Toissa aamuna ajelin Tuusulantietä töihin ja aattelin että josko sitä nyt vähäsen, 210km/h keräsi lasiin kunnes tuli muu liikenne peräedellä vastaan.

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 17:12
Kirjoittaja HANU
Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 19:53
Kirjoittaja m.sa
Tulipahan testattua kun eräs tuttu oli ajanut 156 V6lla 230km/h mittarin mukaan. Autossa lihakuormaa liki 400kg. No joo ajattelin et täytyy mun yksin samaan päästä. Yllätyin itsekin: 245km/h (mittarin mukaan, 205/55/16 - kumein) loivaan, mutta pitkään alamäkeen :-D Kovahan se on kulkemaan....

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 20:33
Kirjoittaja tumbe
HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
No mites, jäikö sierra taakse vai ei???? :-D

Lähetetty: 28 Heinä 2006, 08:10
Kirjoittaja HANU
tumbe kirjoitti:
HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa :crazyeyes:
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
No mites, jäikö sierra taakse vai ei???? :-D
Sierra jäi taakse.

Lähetetty: 10 Elo 2006, 16:08
Kirjoittaja -Tomi-
Tänä aamuna tuli matkalla töistä kotiin polkastua vähän kaunotarta nokian motarilla. Ylättävän äkkiä se muuten kelas sen 200km/h tiskiin :lol: Sit ruvettiin jo himmaileen, kun pispala rupes ylättäen lähestyyn. Auto kohta kaksi vuotta ollut mulla, enkä vieläkään ole kokeillut kuinka paljon se kulkee. Tervettä järkeä kaiketi :wink:

Lähetetty: 10 Elo 2006, 22:51
Kirjoittaja jknracing
Tänään -85 sunny 1.5 automaatin perässä 75 km/h. (Olin hinauksessa.)

Lähetetty: 11 Elo 2006, 00:02
Kirjoittaja Vode
Kannattaa ottaa pienemmän nopeusluokan renkaat niin ei tuu ees poltetta ajaa ihan viisari ojossa :mrgreen: Itellä H-luokan renkaat ja kerran pyärähti 240 hujakoilla osoitin kun olin vasta ostanut auton, jälkeenpäin vasta huomasin nopeusluokan... :oops: Vaan olishan se vie menny himpan kovempaakin 8)

Lähetetty: 11 Elo 2006, 08:22
Kirjoittaja 90
nopeusluokasta puheenollen että tulihan tuota kerran ajettua vanhoilla hakkapeliittakympeillä 200 km/h nastat oli vain nypäisty pois vaan siinä vaiheessa rupesi vispaamaan sen verta kovasti että oli pakko löysätä.. :oops:

Lähetetty: 14 Elo 2006, 21:40
Kirjoittaja alf6066
Tuolla 164 QV:llä 250 Saksassa (vanhalla koneella).
Tämä on se, mikä on myynnissä tuolla toisella osastolla. Uutta konetta ei ole kokeiltu. Vaan nyt kun sitä tuossa laitellaan pikkuhiljaa, voipi olla, ettei
sitä enää raaski myydä........ :roll:

Sit vielä Ducella 2 päällä 265,
Transporterilla (n1000kg kamaa kyydissä) 198,
ja Audilla 280; kaikki ajettu Saksassa....(Freifart!) :oops:

Lähetetty: 16 Elo 2006, 16:56
Kirjoittaja lekkeri
vahingossa tullut ajettua 180 kun testailin vaihteistoa hieman samalla :oops:

muuten kyllä tulen 10 alle nopeusrajoituksen kun seuraavasta sakosta lähtee kortti taas hyllylle :?

lujaa mentiin!

Lähetetty: 16 Elo 2006, 18:47
Kirjoittaja PPT
Pieni ylinopeus on sujuvan liikenteen perusedellytys. Nopeusrajoitukset ovat monessa paikassa reilusti alimitoitettuja. :shock:

Lähetetty: 01 Syys 2006, 23:05
Kirjoittaja TestarosaFinland
180 mun 33:lla Tampere-Helsinki tiellä, mutta ei sen enempää kun eessä oli sini valkoinen Transporteri :shock: :x
Mutta kyllä siellä paukkua oli vaikka kuinka paljon
Muuten, onks siellä nopeuskameroita?

Lähetetty: 01 Syys 2006, 23:19
Kirjoittaja Dobber
Onhan tuota jossakin olosuhteissa tullut mittarin mukaan paukutettua yli tupla sataset reilusti! :)

Lähetetty: 02 Syys 2006, 01:15
Kirjoittaja Siankarlo
Ex-Peugeot 405 Mi-16 (vm. 1990) kelasi mittarin mukaan 235, oisko ollu sitten se 220 todellista, joka autolle luvataan. Tämä toki tapahtui vapaiden nopeuksien maassa, joka vain sattui muistuttamaan Nurmijärven suoraa :roll:. Merkittävää oli lähinnä se, että auto muuttui sitä vakaammaksi, mitä kovempaa mentiin. Kierrosten tullessa täyteen olisi kaivannut kuudetta ja seitsemättä vaihdetta, meno oli leppoisampaa kuin 80 lasissa.

Nykyinen 164 QV antoi johtosarjojen korjauksen jälkeen ensisavut siirtokilvillä varustettuna kesäkuussa reitillä Helsinki-Mikkeli (matkalla korikorjauksiin), tuntui olevan tehot tallella. Jarrujen melko tarkkaan puuttuessa kovin suurten nopeuksien kokeilu tuntui kuitenkin asiattomalta, perhe-TDI:t nyt kuitenkin jäi. Jätämme varsinaiset koitokset odottamaan kansiremonttia ja keski-eurooppaa.

Hep

Lähetetty: 02 Syys 2006, 12:33
Kirjoittaja Oiva
Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?

Lähetetty: 02 Syys 2006, 12:43
Kirjoittaja mipo
Siel turggusen suunnalla on ainakin yks suora missä pääsee aika hyvin kiihdyttään..
Turun motarila Salon kohdilla, just ennen kuin menee tunneliin, siis helsingistä päin tultaessa.
Siinä on todella pitkä suora lievään alamäkeen ja näkyvyys on todella hyvä.
Mutta laitontahan siinäkin on ajaa kahtaa sataa.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 13:52
Kirjoittaja Bluebate
Eipä oo tullu alfaa rääkättyä yli 140km/h.

Pyörällä jotain 160km/h.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 13:58
Kirjoittaja Silvio
210... ei toden nimessä tehny heikkookaan,yllättävän lyhyellä suoralla,siis ei alamäessä 8)

Re: Hep

Lähetetty: 02 Syys 2006, 21:51
Kirjoittaja glideslope
Oiva kirjoitti:Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Kyllä sen 200-220 sai ainakin Superilla kohtalaisen nopeasti mittariin mutta siitä eteenpäin alkoi nopeuden nousu hidastua dramaattisesti (=monta kilometriä huippuihin).
Onneksi Saksassa on hyvät tiet ja tuolloin sattui vielä hiljainen aika joten aikaa oli kelailla se reilut 250 tauluun. Ilmoitetut huiput on 240 km/h joten todellinen nopeus oli ainakin sinnepäin.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 22:57
Kirjoittaja TeeHoo
180 otti tuo 1.äkänen yllättävän kevyesti eräällä keskisuomalaisella autobahnilla. Tulipahan koitettua.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 23:00
Kirjoittaja lekkeri
200 mittariin eilen yöl tyhjäl tiel :oops:
ei kannattais ajella tollee kyl mut houkutus oli suuri kokeilla :roll:

Lähetetty: 25 Syys 2006, 08:01
Kirjoittaja alfa 156 v6
Vitosella rajottajalle.. nopeusmittarin asteikko loppu, mutta GPS näytti 264. Tämä tapahtui tietysti Saksalaisella autobahnilla :wink:

Nopeutta tuntuu löytyvän, sais vaan kelata sen nopeemmin tohon mittariin. Paljon nopeemmin.

Lähetetty: 25 Syys 2006, 08:32
Kirjoittaja Epezi
Vitosella 5500 rpm, vähän olisi vielä "kivuttomasti" jaksanut, mutta turvallinen tien osuus päättyi. Mittari näyttää ihan omiaan. Osaako joku arvioida mitä tuo tekee nopeutena? :roll:

Lähetetty: 25 Syys 2006, 11:06
Kirjoittaja dimmu
Eilen ku tultiin vaasasta, siinä moottoritiellä kinnasin vitosella 210km/h ja kutoselle vaihto epäonnistui ni onnoin olla :lol:

Lähetetty: 25 Syys 2006, 11:13
Kirjoittaja Janne
195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla :oops:

Lähetetty: 25 Syys 2006, 23:51
Kirjoittaja alfa164
220km/h mittarin mukaan.Omalla suljetulla tiellä tietysti :mrgreen:

Lähetetty: 26 Syys 2006, 07:58
Kirjoittaja 90
Janne kirjoitti:195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla :oops:
häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi.... :crazyeyes:

Lähetetty: 26 Syys 2006, 08:12
Kirjoittaja Janne
90 kirjoitti: häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi moisessa vauhdissa.... :crazyeyes:
Onhan siinä ne kaks pitkää suoraa joille saa haettua jo hyvät vauhdit. Oli vähän kiire lautalle niin tuli pakostakin ajettua. Ei ollut silloin suorilla yhtään vastaantulijaa, onneksi.
Ambulanssin odotettelu meinaan kestää tuonne, eikä Sepe lähde joka hommaa kesäaikanakaan hoitamaan.
Soitto lautalle ja kahtasataa mökiltä satamaan :oops:

Lähetetty: 26 Syys 2006, 08:18
Kirjoittaja 90
no juu kyllä sielä pari pitempää suoraa taitaa olla, itse ajelin tuossa muutama viikko takaperin hailuodossa käydessä ihan hissukseen seurauksena tietenkin se että meinasin myöhästyä melkein viimmeiseltä lautalta... :wink:

Lähetetty: 26 Syys 2006, 08:37
Kirjoittaja Janne
Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.

Lähetetty: 26 Syys 2006, 09:23
Kirjoittaja Venella
Kauniina kesäyönä Lahden moottoritiellä kelailin mittarinopeutta 220...virhettähän siin on varmaan melkein 10 :D
Sit alko itteenikin pelottaa kun oli vähän sumua....

Lähetetty: 26 Syys 2006, 10:18
Kirjoittaja 90
Janne kirjoitti:Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.
just, sinulla oli siis potilas kyydissä, sitten ihan ymmärrettävää, monttuja siellä tosiaan piisaa myös paikoitellen teiden varsilla olevat pusikot häiritsevät jo kovasti varsinkin mutkissa.
ne teiden linjaukset paikoitellen myös melko huvittavia ainakin päätien suhteen kun tien reunasta saattaa olla 1.5m lähimmän talon seinään.. siitä kun hutaiset reilummin ohi niin asukas saa pian laakin..:mrgreen:

Lähetetty: 28 Syys 2006, 17:49
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tänään kävi neula aika korkealla, kun 90-lukuinen S-luokan Panzerwagen tuli motarilla takapuskuriin kiinni pitkät vilkkuen. Ei tainnut olla V12, sillä neloselle pudottamisen ja nilkan suoristamisen jälkeen alkoi välimatka autojen välillä kasvaa. Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.

Lähetetty: 01 Loka 2006, 15:27
Kirjoittaja Sleepperi
4:lla tuli rajoitin vastaan ja 5:lla mentiin vielä 5-10 sek.. En tiedä paljon oli vauhtia, kun ei siinä paljoa joutanu mittareita kattelee.. :lol: välityksistä laskemalla vauhtia oli hieman yli 200km/h..

Lähetetty: 01 Loka 2006, 15:41
Kirjoittaja mipo
Vittorio Jano kirjoitti: Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
Juu..mekin uskotaan.. :lol:

Lähetetty: 01 Loka 2006, 17:43
Kirjoittaja Kirkinen
mipo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti: Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
Juu..mekin uskotaan.. :lol:
Eikös noissa vauhdeissa oteta vielä ihan kolmosen kautta? Eipä tuossa 2.0:ssa ja 2.5 V6:n suorityskyvyssä perstuntumalla ole paljoakaan eroa :roll:

Lähetetty: 02 Loka 2006, 05:14
Kirjoittaja lekkeri
230 mittariin äske "omal pihatiel" :mrgreen:

Lähetetty: 02 Loka 2006, 11:21
Kirjoittaja matupatu
8) Per favore,chiamate la polizia stradale! Tunnustan ajaneeni vuosia sitten Lusin suoralla Alfetta GT:llä melkein kahtasataa...

Lähetetty: 02 Loka 2006, 11:49
Kirjoittaja 90
pitihän sitä kokeilla eli 164 superilla 235 km/h mittarivauhtia tuossa paikallisella vauhtisuoralla iltahämärissä, pikkasen olisi vielä ollut kierroksissa varaa mutta suora loppui kesken..

no nyt kun tuokin on kokeiltu jua vauhtivarat on tiedossa niin jälleen voidaan ajaa suunnilleen rajoitusten mukaan.. :wink:

Lähetetty: 03 Loka 2006, 15:41
Kirjoittaja V-tyyli
Onko jollain kokemusta auton huippujen ottamisesta jollain pienen lentokentän kiitoradalla? Vai onko foorumin virallinen tapa liikenteen seassa? (saksassa tietty)

Lähetetty: 03 Loka 2006, 19:48
Kirjoittaja Tommo
Joensuussahan tota ajetaan.. http://mediarace.fi/speedparty2005/
Ei taida onnistua ihan pienellä kiitoradalla...

Lähetetty: 04 Loka 2006, 09:31
Kirjoittaja Rolle
90 kirjoitti:superilla 235 km/h mittarivauhtia...mutta suora loppui kesken..
Muistaakseni kaveri ajoi samanlaisella Saksassa GPS:n mukaan päälle 240 reilusti, eli ei huono kulkemaan!

Lähetetty: 04 Loka 2006, 09:47
Kirjoittaja 90
juu kyllä se ihan hyvin kulkee, itse olin todella yllättynyt noista
vauhtivaroista.. vieläkös saan hommattua muutamat virikalikat niin lähtöjä tulee hieman lisää.. :wink:

Lähetetty: 05 Marras 2006, 21:25
Kirjoittaja TestarosaFinland
Pari viikkoa sitten, ennen kuin 33 upposi talvi uneen, annoin sille kunnon kyydit ja se vastasi samalla tavalla :-D 220km lasi näytti ja nopeusvirhe näyttää olevan +5km maksimisaan. Odotetaan enskesä kun tuntui siltä että se jaksoi viellä :shock: huh huh...

Lähetetty: 05 Marras 2006, 21:43
Kirjoittaja Oleino
^Tuskinpa 8v menee 215kmh kun 16v:lle luvataan huippuja 205kmh. Mutta kyllähän tuollakin pärjää Suomen olosuhteissa.. :wink:

Lähetetty: 05 Marras 2006, 22:29
Kirjoittaja Rolle
Ja vitosella kierrokset tapissa 220km/h mittarin mukaan vakiorenkailla, eli virhettä piisaa.

Lähetetty: 05 Marras 2006, 22:54
Kirjoittaja Otsosmi
Rolle, eihän tässä puhuttu nopeudesta vaan matkasta... :wink: