Sivu 45/137

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 15:23
Kirjoittaja palkus
tuning.jpg
:)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 16:03
Kirjoittaja vesamaan
Korjasin tutun naisihmisen G-astraa Nyt on taas jarrut, huomenna vielä pakoputken korjuuta. Samalla raapaisin irti syksyllä asentamani lisäjarrupolkimen. Oli vissiin hyvin asennettu kun oppilas sai kortin :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 16:37
Kirjoittaja Alfissimo
Nopeestihan ne jarrut sitten löytyi :wink: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 23:59
Kirjoittaja Hoffa
Korjasin 159 SWn takaluukun sähkölukkoa....

Ei luukku pysynyt kiinni, tai oikeammin ei lukittunut kun luukun pudotti alas... , Olin jo viittä vaille repimässä koko lukkotsydeemiä irti ja räjäyttämässä sitä palasiksi kun äkkäsinkin että vika ei ollut lukko-osassa - vaan lukon "ankkurissa" joka on kuusiokoloruuveilla kiinni takaluukun pohjassa (se messingin värinen hässäkkä jonka päällä on muovinen lirpake).. Tästä ilostuneena sääsin luukun vielä oikeaan korkeuteen että saumat istuu nätisti, ja sain jopa sen läpän takaisin paikalleen joka painuu sisään kun luukun lyö kiinni (esteettinen juttu lähinnä).

Taidan korkata oluen...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 09 Maalis 2015, 21:13
Kirjoittaja Albertolli
Viikonloppuna tuli purettua penkit ja lattiamatto pois TC 90:stä. Sen jälkeen vuorossa oli pohjan ja helmojen peltien koputtelua. Ja iloksi sieltä tosiaan löytyi myös koputeltavaa melkein kaikkialta muualta paitsi ulkopuolen helmoista. Mutta sisäpuolelta huomattavasti paremmassa iskussa kuin Nurmijärvellä majailevat sisarensa. Sen kunniaksi otettiin muutama saunaolut ja pari siivua Veteranosta :drinking:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 09 Maalis 2015, 21:15
Kirjoittaja Rekkamasa
Myin toisen prätkän. Huomenna hillitön osatilaus Ricambille ja rätti ryppyyn!

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 09 Maalis 2015, 22:08
Kirjoittaja vesamaan
join kaljaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 10 Maalis 2015, 23:40
Kirjoittaja Alfissimo
Löysin ruostetta paljon enemmän ku leimasetä... Nössö oli luovuttanut vain yhteen reikään, tein siitä paljon isomman :mrgreen: . Niin, pistin reiän umpeen myös.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 14:57
Kirjoittaja Maunu
Nollasin motor control failure valon 156:sta.

Väitti viaksi catalysator 2

Toivotaan ettei tule enää takaisin. Täytyy varmaan antaa vähän kierroksia koneelle. Muuten taitaa alkaa 156:sen viimeinen matka kohti paalausta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 19:20
Kirjoittaja vesamaan
Katselin kun virallinen 156 hitsari korjas pohjaa ja samalla aloittelin etulaakerin vaihtoa, purin käsijarruvaijerit ja totesin että toinenkin etulaakeri on morjens. Mapco ja Moog kestää vajaan vuoden, näköjään :evil:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 20:31
Kirjoittaja Pele
Mitäpä sitä näin hienolla ilmalla talliin, jos ei ihan pakko ole.
Töiden jälkeen koiran kanssa 5km lenkille, ja sen jälkeen Giuliettan pesu.
Kesärengaskaupoille pitää kohta suunnata, sillä kesä Pirelleistä on pinta liian vähissä. :?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 20:32
Kirjoittaja Aquatica
^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Itse odotan kesärengaskelejä (eli sitä, että asfaltti on hieman tasaisempaa jottei uudet gummit heti pilaannu) jotta tietää, onko laakerissa ääntä vai ei...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 11 Maalis 2015, 21:20
Kirjoittaja vesamaan
Aquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 05:56
Kirjoittaja Aquatica
vesamaan kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä :D
Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:
:D

Sitten kun saat sen BTA:n... Katsopas, oliko ohjeissa lisävoiteluvaatimus vaiko ei. Nimittäin jos oli, niin itsehän olen tuon sitten tuhoon tuominnut... Tosin sittenpähän tulee testattua, että kauanko se kestää "kuivana" :D
Kysyn tätä ihan vaan siksi, että kuulemma takalaakerissa oli lappu, jossa käskettiin voitelemaan lakru. En muista, mikä lappu tuli etulakrun mukana - mielikuva vain siitä, että kerrottiin takuuehdot.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 07:12
Kirjoittaja Alfissimo
Voin tässä vahvistaa yhdet BTA-laakerit taakse ostaneena, mutta en vielä asentaneena, että niissä on mukana lappu jossa käsketään laittamaan rasvaa. Kovasti laakeria käsissäni pyörittelin, että oikeastiko tällainen rakenne ja ei kyllä itselle olisi tullut mieleenkään laittaa paikalleen ilman rasvaa, vaikkei ohje niin sanoisikaan. Kun sen kunnolla täyttää rasvalla, saattaa se jopa kestääkin, mutta kuivana voi olla vähän heikompaa :wink: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 12:48
Kirjoittaja palkus
siis uuteen 156:n takalaakeriin rasvaus ? :shock:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 12 Maalis 2015, 18:44
Kirjoittaja Aquatica
^
BTA-merkkisen.

^^
Tiedän TAKAlaakereissa tuon olevan.

Mutta ETUlaakereista en tiedä :D
Se oli kyllä rasvainen jo valmiiksi...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 20:47
Kirjoittaja vesamaan
vesamaan kirjoitti:Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä :evil:
Eipä tullu mitään noista. No eipä tarvi exän autoa viikonloppuna korjata, rai rai 8) 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 23:12
Kirjoittaja pitkämies
Pesin neljä (!) Audia.......JUURIHARJALLA! :bad-words: .....Veis niitä nyt ees vittu harjakoneeseen jossei muuta.......3 x A6 ja yks aanelkku.......Riitti hetkeks, kiitos! :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 13 Maalis 2015, 23:59
Kirjoittaja jyrkip
Luin ABS:n vikakoodit. Vasenta etupyöräanturia herjaa. Vielä pitää etsiä liitin tuosta, jollei kukaan osaa kertoa mistä löytyy? Allekirjoituksen kulkuväline.

-Jyrki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Maalis 2015, 01:02
Kirjoittaja Aquatica
Pitäisi löytyä iskaritolpan nurkilta tulipellin suuntaan tai tolpan vierestä ihan, konehuoneen puolelta. Keltainen/oranssi liitin (molempia olen 156:ssa nähnyt), 2napainen.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Maalis 2015, 19:24
Kirjoittaja Maunu
Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.

Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.

Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.

En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.

Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 14 Maalis 2015, 21:19
Kirjoittaja Eero
Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 20:30
Kirjoittaja h_lauri
Pihalla hinkkasin kaikki tiivisteet. Naapurit taas silmät suitsirenkaina. :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 20:50
Kirjoittaja mutt
Osien sinkitystä ja passivointia (ja siihen liittyvää putsausta, hinkkausta ja muuta nysväystä) jo useampienkin päivien ajan. Ja niiden kiinnittämistä kohteeseensa aina jossain välissä. Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 20:51
Kirjoittaja h_lauri
Pihalla hinkkasin kaikki kumitiivisteet. :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 15 Maalis 2015, 22:11
Kirjoittaja Pele
mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?

Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Maalis 2015, 08:03
Kirjoittaja mutt
Pele kirjoitti:
mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?

Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?
Juu, ei onnistunut. Vaakapinnat ok, mutta pystypinnat tahtoo jäädä laikukkaiksi (ei rypisty koko alueelta), ei saa (=osaa ruiskia) tarpeeksi paksua kerrosta. Nuo kun on ammeen muotoiset kopat, niin sitä pystypintaa on maalatessa suurin osa.

VHT:n maaliahan se tämä, vanhaa kunnon tolueenipommia. Purkin mukaan ryppyjen syntyyn pitäisi pari tuntia vierähtää ihan kevyesti, ja tallissa on 16 astetta lämmintä (purkin mukaan ok, mutta pitäisikö sitten olla lämpimämpää.) Saisikohan tuon paikattua niin, että pistää uudet kerrokset epäonnistuneille alueille, vai pitäisikö tehdä kokonaan uusiksi? Ja pitäisiköhän paistaa ennen seuraavaa yritystä?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Maalis 2015, 09:23
Kirjoittaja Pele
En kyseisiä venttiilikoppia ole koskaan nähnyt, mutta onko ne tämmöiset: http://cartype.com/pics/8646/small/lanc ... engine.jpg

En ole koskaan yrittänyt korjausmaalata, eli vetää uutta kerrosta seuraavana päivänä päälle, joten en osaa sanoa miten tuo onnistuu.

Aloittaa sen maalaamisen pystypinnoista ja vetää vasta viimeiseksi vaakapinnan.Pieni tartuntakerros ensin, ja n.10min kuluttua reilummin.
Vaakapinnalle menee sumua hiukan jo valmiiksi pystypintoja ruiskiessa, niin siinä on tavaraa jo valmiina.Ei tarvitse paljon lisää, ainakaan tuon kokoisissa osissa.

Olen omat venakopat ym. esilämmittänyt ensin kuumailma puhaltimella. En nyt osaa mitään tarkkoja astelukuja sanoa, mutta sellainen että kämmenselällä vielä tohtii koskea.
Samoin maalia olen hieman lämmittänyt.
Ruiskutuksien jälkeen n.20min kuluttua olen alkanut lämmittää maalipintaa kuumailmapuhaltimella.Rypyt syntyy näin melko nopeasti.
Ei liian kauaa samaan paikkaan, vaan vähän samanlaisia vetoja kuin ruiskulla maalaisi.
Kun huomaat että ryppyyntymis reaktio alkaa, kannattaa seurata ja hiukan hillitä lämmitystä.
Kiertoilma uunihan olisi kaikkein paras tällaiseen. Vähän semmoista koittanut etsiskelläkin. Siinä hoituisi esi- ja jälkilämmitys tasaisesti. :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 16 Maalis 2015, 09:44
Kirjoittaja mutt
Juuri tuollaiset. Ja pystypinnat suihkutin ensimmäiseksi, ja sitten vaakapinnat. Purkin ohjeiden mukaan ensin vaakaan, sitten pystyyn, ja sitten viistosti (ja vielä neljänteen kertaan toiseen suuntaan viistosti, vaikka ohjeissa puhuttiin vain kolmesta kerrasta.) Ohjeet antoi kerrosten väliseksi kuivumisajaksi 5min, mulla meni pidempään (10-15min), kun pääsi unohtumaan muuta hommaa tehdessä.

Ilmeisesti lämpöä tarvitaan lisää, joten kokeillaan sillä. Kunhan nyt flunssa vähän hellittää, ei huvita vetää maskia naamalle tässä kunnossa. Vaimo kyllä lähtisi käymään naapurikaupungissa, joten uuni olisi käytössä, mutta en nyt kuitenkaan taida... :mrgreen:

Nuohan oli jo kertaalleen yritetty maalata aiemmin, ja vaakapinnat nyt ainakin onnistui päivän vanhan kerroksen päälle. Ensimmäisellä yrityksellä ruiskutin pystypintoihin liian paksun kerroksen kerralla, ja lähti valumaan. Pitää nyt harjoitella yhdellä kopalla, ja sitten tehdä toinen, kun yksi on onnistunut, ettei enempiä hukkaa kallista maalia.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 12:22
Kirjoittaja Rekkamasa
Maunu kirjoitti:Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.

Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.

Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.

En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.

Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Sama kone löytyy iteltä just samasta syystä, hitsaustaito täysin itseopittua eli melkosta tilpitäppiä tulee muilla kun tuolla joka säätää itte ittensä.

Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan! Ja Spideriin tilattu 777eur osia saksasta.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 13:33
Kirjoittaja Xehpuk
Mopolle kevyt keväthuolto.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:07
Kirjoittaja quppe
Makasin tallin lattialla pyöränkotelosta irronneita hiekkoja maistellen ja vaihdoin ajopolttimon! Ihme kun nykyään pitää ala kautta hyökätä vaihtaakseen valoja :roll:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 19:48
Kirjoittaja BerlinettaSport
En omassa tallissa, mutta työpaikalla ehtootöinä sorvin ääres hietapuhalluspillin, mallia imevä. Imukammio täytyy vielä hitsata ilmapillin ympärille ja tehdä kunnollinen imuliitäntä, ja koe ajo :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 17 Maalis 2015, 20:56
Kirjoittaja Polforea
Rekkamasa kirjoitti:Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan!
Mikäs Trumppa sulla olikaan? Omasta Daytonastani juuri kävin tallissa nappaamassa jarruletkut irti ajatuksena pujottaa tilalle teräspunosversiot. Joskin melko jämyiltä tuntuu nuo orggiksetkin, pitää vielä harkita upottaako rahaa uusiin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 10:42
Kirjoittaja Rekkamasa
2002 955i Daytona DSSA eli se "harvinainen" kakspuoli takasvingiversio. Kahden vuoden rakenteluprojekti lähenee loppuaan. On naku, stunttihäkki, grafiikkamaalaus, projektorivalot crossitangot jne jne jne. Jotain cafen ja faitterin välimaastosta. Tarkoitus olis yrittää tuota näytillekin tarjota. Laitan kuvia ja täyden modifikaatiolistan kunhan valmistuu.

Onko sulla jo uudet letkut? Kannattaa vaihtaa ne lähes mahdottomat ilmattavat crossover letkut kahteen suoraan pääsylkältä asti. Saman hintaset kun ne originaalitkin ja terävöittää jarrutuntumaa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 12:34
Kirjoittaja Polforea
Ei ole vielä. Otin hanskat pois ja silmän käteen ja totesin että jo vanhat letkut on teräspunosletkut (joskin ovelasti mustakuoriset), joten en sittenkään taida niitä vaihtaa. Tuo eturenkaan yli hyppäävän letkun ilmaus on ihan validi pointti, tarttee se dilemma kanssa ratkoa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 12:37
Kirjoittaja Rekkamasa
Ilmaantuu kuulemma helpommin kun ruiskulla painaa ilmausnipasta takaperin tavaran sisään ja vasemman satulan ilmaamisen ajaksi irrottaa oikean ja nostaa sen roikkumaan silleen että letkussa abaut tasainen nousu. Vasen ensin muuten painat sen ilmat ilmattuun oikeaan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 18 Maalis 2015, 13:46
Kirjoittaja Polforea
Joo, tuohan käy aivan järkeen, jos erehtyy ajattelemaan asiaa. Se letkun satulan jälkeinen nousuhan siinä on ongelma jos joku.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Maalis 2015, 20:27
Kirjoittaja sataviisviis
Pesin 156 päältä järkyttävän paksun saven pois ja vaihdoin kesäfillarit, taas kelpaa kurvailla 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 19 Maalis 2015, 20:42
Kirjoittaja h_lauri
Mittasin alfa-tekstin siitä seinältä. 330 cm kahdessa pätkässä. Saatoin löytää sille ottajan.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 22:33
Kirjoittaja JackFry
Ruiskutin imusarjaan puhdistussprayn ja vaihdoin öljyt.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 00:52
Kirjoittaja Finest
Putsasin ja maalasin lohkoa, kansia, imuputkien kiinnityskehikkoa...
Mahtaako jarrusatulamaali pysyä hyvin?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 09:38
Kirjoittaja Maunu
Korjattiin kaverin Toyota Timangista polttoaineletku ja laitettiin kesä auto käyntiin. On se vaan älyttömän pieni lava-auto :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 15:59
Kirjoittaja Albertolli
Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.

Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 20:01
Kirjoittaja Eero
Albertolli kirjoitti:Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.

Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Spaceri auttaisi? Oliko kuinka tiukkaa renkaan kannalta?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 21:11
Kirjoittaja Shakal
Matsubatsu 3000gt jarrunesteet, kytkinnesteet ja peräöljyt vaihdoin kun oli tylsää.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 21:18
Kirjoittaja palkus
Totesin, muutaman tunnin puuhastelun jälkeen, että pitäisikö vain viedä pizzalaatikko jonnekin oikein korjaamolle ja lopettaa pelleily. :bad-words:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 21:25
Kirjoittaja Eero
Eero kirjoitti:Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
Ja viikko asennuksen jälkeen toinen levike irtosi, joten asennusta harjoiteltiin tänään uudemman kerran. Josko nyt pysyisi.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 21:58
Kirjoittaja mutt
Muun toiminnan ohella paistoin kaksi kappaletta Flavian venttiilikoppia takassa (Takassa oli se etu, että käryt meni piipun kautta pihalle.) Eli ryppymaalit jo aiemmin pintaan, ja kolmannella yrityksellä onnistui jo jotenkuten, parempaakin olisi voinut tulla, mutta tehdään paremmin joskus toiste...
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Kohotekstit hiottu esiin ja sipaistu Sinolilla, josko pysyisivät hapettumatta vähän aikaa. Kaasari kasattu ja asennettu paikalleen, bensapumpun kalvon työntötankoon hitsattu hieman jatketta ja tehty kierteet, että saa omatekoisen kalvon laitettua (vai olisiko jollain 105-sarjan Giuliettaan tai vanhempaan FISPA-pumpun huoltosarjaa?) Ei oikeastaan järkeä, kun uusia tarvikepumppuja saisi kolmellakympillä, mutta tämä onkin alkuperäinen...