Sivu 6/66

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 13:53
Kirjoittaja evilpet
Mun mielestä tuon auton olemus kiteytyy tuohon jamppaan joka lippis väärinpäin, monttu auki on ottamassa räpsyä siitä ylemmässä kuvassa...

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 14:14
Kirjoittaja 90
asiallisen näköinen ei siitä pääse yli eikä ympäri.. 8)

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 14:18
Kirjoittaja Camber
Suba kirjoitti:Ei tuo ole uusi korimalli. Imperzaa on saanut sedanina Jenkeissä koko ajan. Sitä vaan ei ole tuoto Eurooppaan. Ei vain ymmärrä miksi.
Ainoa uutuus tuossa on että sitä saa nyt myös STInä. WRXnä
sitä on saanut koko ajan.
Niin, en kai väittänytkään tuon olevan uusi korimalli :roll: tiedän kyllä että on ollut maailmalla wrx.nä saatavana, mutta kai tuo jonkinsortin uutuus on kerran eilen? esitelty :wink:

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 17:57
Kirjoittaja doublesix
evilpet kirjoittaa asiaa.

Lähetetty: 02 Huhti 2010, 18:15
Kirjoittaja routasydän
Pidän enemmän HB mallista. Ei tuota typerää spoileria (mikä mielestäni pilaa evonkin luukin) ja 5-ovisena tilat käytännöllisemmät (esim koiranhäkin saa takakonttiin).

Lähetetty: 10 Huhti 2010, 16:02
Kirjoittaja routasydän
No niin, wetterillä käyty mito koeajamassa ja samalla sitten testattu uusi 530dA. Hieman oli autoissa eroa :-D tosin hintalappukin bimmerissä oli kolminkertainen tai jotain sinne päin.

Ulkonäöstä en ole kovin innostunut, mutta kun liikkeelle pääsi niin olihan se hieno peli. Hiljainen ja tasainen maantiekulkija, joka kaasunpainalluksen jälkeen ampaisee kovaan kiihdytykseen. Motarilla jopa 120 km/h vauhdista lähti vielä ripeästi kiihtymään. Sisäpuolelta muotoilu yms ei kauheasti entisestä eroa.

Ei siitä mihinkään pääse, että nuo penarit on prkl:een hyviä ajaa, etenkin jos pitää urheilullisesta ajotuntumasta. Esim audi ja mersu jäävät kauas taakse. Ohjattavuus, ajoasento, tomaatin viiveettömyys yms ovat kaikki ihan eri tasolla. Ulkonäkö ja tyylikkyys ovat taas sitten IMO penarin heikkoja kohtia.

Lähetetty: 26 Huhti 2010, 20:18
Kirjoittaja PRO
Ei vielä tuotantoon mutta pari konseptia Saksan maalta esitelty Pekingissä...

Mercedes-Benz Shooting Break: http://www.supercars.net/cars/4904.html

BMW Gran Coupe: http://www.supercars.net/cars/4907.html

Ei hassumpia... kelepais...

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 07:43
Kirjoittaja Laku
^Kauheita lotjia puoluejohtajille Kiinaan, ei Suomen parkkihallien ruutuihin.

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 13:27
Kirjoittaja -Tomi-
^^ Toi penari on kyllä varsin maukkaannäköinen, ajaisin. Toi mekkeri taas näyttää jopa vähän huvittavalta, kun sivulasien linja tippuu noin paljon runkoon nähden ja perse on muutenkin noin pitkä. Tulee vähän mieleen ruumisauto :)

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 15:39
Kirjoittaja routasydän
Toi mesen ideahan oli vissiin lanseerata kokonaan uusi korimalli, eli coupe farmari :-D Odotellaan mielenkiinnolla mitä siitä syntyy

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 15:49
Kirjoittaja Farina
routasydän kirjoitti:Toi mesen ideahan oli vissiin lanseerata kokonaan uusi korimalli, eli coupe farmari :-D Odotellaan mielenkiinnolla mitä siitä syntyy
Eiks toi coupe-farmari ole jo keksitty juttu... Paitsi että tämä täyttää coupeen määritelmän paremmin ovien suhteen, nelioviset on sedaneita tai farmareita.

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 16:30
Kirjoittaja Vittorio Jano
PRO kirjoitti:Ei vielä tuotantoon mutta pari konseptia Saksan maalta esitelty Pekingissä...
Möhköjä, BMW enemmän ja Mese vähemmän.

Tässä pari itseä jossain määrin miellyttävää:

Kuva

Kuva

Tai no, tuosta Lexuksesta en nyt olekaan enää varma...

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 16:38
Kirjoittaja Carlo Coppa
Lisää coupefarmareita. Kuka tuntee alemman?
Kuva

Kuva[/img]

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 16:46
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Volvo 1800 ES.

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 16:55
Kirjoittaja Vittorio Jano
Alempi ei taida olla Volvo, vaan joku britti?

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 17:08
Kirjoittaja Rolle
Kuvan osoitteestahan se selviää (en siis olisi tiennyt) :silent:

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 17:53
Kirjoittaja PRO
Italiastahan tuli viimeeksi Genevessä, bentleystä muovattu shooting break... ylinnä tuossa linkissä siis...

http://www.coachbuild.com/index.php?opt ... &Itemid=37

Lähetetty: 27 Huhti 2010, 18:39
Kirjoittaja Carlo Coppa
Vittorio Jano kirjoitti:Alempi ei taida olla Volvo, vaan joku britti?
Brittipä hyvinkin eli Reliant Scimitar GTE. Kärry on muuten noteerattu eräässä omistamassani autokirjassa historian merkittävimpien klassikkoautojen joukkoon. Alfoista klassikkolista tuntee vain Spiderin (1966-93).

Kirjan kirjoittaja on britti, kuinkas muutenkaan.

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 13:36
Kirjoittaja Tazio
PRO kirjoitti:Italiastahan tuli viimeeksi Genevessä, bentleystä muovattu shooting break... ylinnä tuossa linkissä siis...
Näitä shooting _brake_ korisia autoja on tehnyt yksi jos toinenkin, märssy kulkee tässä normaalia 'kopioidaan vanha designkonsepti ja markkinoidaan se omana' linjaansa.

Tai, no jospa se uusi autoluokka onkin nyt sitten tuo useammassakin lähteessä esiintynyt 'shooting break' Sen nimisiä ei taida kukaan olla ennen tehnyt.

Korinahan tuo on ihan mukiinmenevän näköinen, kuten mielestäni myös CLS.

-Tazio

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 14:18
Kirjoittaja mattijus
Muutama vuosi takaperin oli joku Audi TT Shooting Brake konsepti tms.
Tosin melko kaukana nimityksen alkujuurilta silti ollaan.

Mersun lanseeraama neliovinen konttiperä onkin Coupe?
Mersun lanseeraama viisiovinen farmari onkin Coupe?
Urheiluautolla tarkoitetaan neliovista dieselsedania?

Itseäni ihmetyttää uusiokäyttö täysin eri asiaan, kuin mitä ne ovat aikaisemmin ollut. Esimerkkeinä vaikkapa nakutus ja suorakytkentävaihteisto.

Onneksi elämässäni on selkeästi suuret asiat kunnossa kun pienet asiat jaksaa ärsyttää.

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 20:12
Kirjoittaja Jönsson
Pyhimys-Volvohan oli Amazonin coupe-versio ja ES siitä kehitetty elämäntapafarmari. Seuraavan kerran sama teema herätettiin henkiin mallinimellä 480 ES ja nykyinen C30 on samaa jatkumoa, vaikkakin kori on suhteessa lyhyt edeltäjiin verrattuna. C tarkoittaa Volvon kielellä Coupe-korimallia ja pystyperän lasiluukku on selvästi samaa sukua kuin 1800 ES ja 480 ES-malleissa.

Amazonia seuranneissa korimalleissa 100-, 200- ja 300-sarjat ei ollut mitään vastaavaa, mutta seuraava iso uudistus eli 400-sarja alkoi tuolla ES:llä vuonna 1987. Sitten oli taas yhden sukupolven hiljaisuus ja tuli C30. Karkeasti sanoen joka toinen sukupolvi on teemaa pidetty hereillä. Toivottavasti tällaisia hienoja perinteitä osataan jatkojalostaa myös kiinalaiskomennossa.

Volvojahan on tehty myös Italiassa; malleja 242 C ja 780, joista viimeksi mainuttu on mielestäni kaikkien aikojen hienoin Volvo ja tyyliltään lähellä saman aikakauden Maserateja. Näitä ennen Volvo oli kunnostautunut linjakkaiden coupe-mallien tekijänä malleilla 1900 ja 1800 (=Pyhimys). 780:n jälkeen markkinoille tullut 850-jatkumo C70 oli muotoilullisesti onnistunut kevyt ja siro iso coupe, mutta sen seuraaja - 30-40-50 -malliston tekniikkaan perustuva uusi C70 on enää vääristynyt varjo menneistä. Tähän samaan pienempään korimallistoon tulee nyt uusi S60. Vanhahan oli sitä isompaa mallistoa - ja muuten aikaansa edellä.

Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa. Sehän oli S80/V70-sarjasta muotoiltu neliovinen, mutta vähän linjakkaampi versio sille, joka halusi ison Volvon mukavuuden, mutta ei tarvinnut suuria tiloja.

Ja joku vielä sanoo, että Volvot ovat tylsiä, arkisia, rumia... Kyllä Håkan Medelsvenssonillakin on tarvittaessa tyylitajua. Kansa vain enimmäkseen kysyy ikeaa.

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 20:26
Kirjoittaja Raimo Miettinen

Lähetetty: 28 Huhti 2010, 20:38
Kirjoittaja jeQQ
Raimo Miettinen kirjoitti:Uusi Volvo V60: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... uised.html
Keulasta tulee jotenkin Opel mieleen.

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 09:51
Kirjoittaja Tazio
Jönsson kirjoitti: 780, joista viimeksi mainuttu on mielestäni kaikkien aikojen hienoin Volvo
Samaa mieltä kanssasi. Tosin tuossa 262C:ssä on myös jotain kutkuttavaa
Jönsson kirjoitti: Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa.
En ole ihan varma kuinka edelläkävijä Volle tässä on. Mazda '80 luvulla, British Leyland '70 luvulla, Rover '60 luvulla ja varmaan jos hetken rapsuttaisi hilsettä löytyisi joku jänkki '50 luvultakin.

-Tazio

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 09:57
Kirjoittaja Jönsson
Tazio kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa.
En ole ihan varma kuinka edelläkävijä Volle tässä on. Mazda '80 luvulla, British Leyland '70 luvulla, Rover '60 luvulla ja varmaan jos hetken rapsuttaisi hilsettä löytyisi joku jänkki '50 luvultakin.
-Tazio
Näin varmasti on.... ja kaipa Citroen CX:kin voisi olla jonkinlainen coupé. Ei se ainakaan sedan ole. Mutta sanoisin, että S60 on tässä 2000-luvun eurooppalaisessa buumissa ollut liikkeellä jo ennen kuin kukaan huomasi kyseessä olevan buumin. No, joo...

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 09:58
Kirjoittaja Jönsson
Carlo Coppa kirjoitti:Lisää coupefarmareita.

Kuva[/img]
Olikos muuten Toyotallakin joskus 70-luvulla tämäntapainen korimalli. Corona tms.

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 10:25
Kirjoittaja mattijus
Ei sovi myöskään aliarvioida ruotsalaisen lentokonetehtaan muotoilullisia "ansioita"

Minun silmään S60 on kyllä ihan perinteinen neliovinen konttiperä. Toisaalta minulla on myös hieman hajataittoa joten jos olen yksin näkemykseni kanssa, se johtunee tuosta.

Alfa 156 konttiperä:
Kuva

Volvo S60 coupe:
Kuva

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 11:25
Kirjoittaja Jönsson
mattijus kirjoitti:Ei sovi myöskään aliarvioida ruotsalaisen lentokonetehtaan muotoilullisia "ansioita"

Minun silmään S60 on kyllä ihan perinteinen neliovinen konttiperä.
Yhtä perinteinen kaksiovinen konttiperä kai se sitten tämäkin on http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/ ... enDocument

Veteen piirrettyjä viivojahan nuo rajatapaukset ovat, mutta minusta, jos autossa on pitkä loiva c-palkki, katto alkaa laskea jo puolesta välistä takasivuikkunaa ja takalasim ja takaluukun välinen kulma on lähellä 180 astetta, niin ei se auto mikään klassinen sedankaan ole. Toisin kuin tämä:
http://www.maxwelltravel.co.uk/volvoS80_lge.jpg

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 11:26
Kirjoittaja maybetomorrow
mattijus:n toinen kuva ei tosin näy, mutta mun mielestä tämä on muuten juuri 156:n "vahvuus", mitä tulee muotoilupuoleen. Coupét miellyttävät omaa silmää eniten mutta takaoville on toisinaan käyttöä ja piilotetut ovenkahvat ovat merkittävin keksintö sitten pitaleivän taskun. Hyvä kompromissi vaikka omaa kippoa kehuskelenkin.

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 11:54
Kirjoittaja mattijus
Näkymättömässä kuvassa oli 156:n sivuprofiili, kaikki sen kyllä tietää :lol:

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 11:56
Kirjoittaja mattijus
Jönsson kirjoitti: Veteen piirrettyjä viivojahan nuo rajatapaukset ovat
E30 BMW:n veroilmoitusta jättäessä Tullimies oli sitämieltä, että auto olisi 2 ovinen coupe. Pyysin ystävällisesti käymään katsomassa olisiko se sittenkin 2 ovinen konttiperä :lol:

Lähetetty: 10 Touko 2010, 12:25
Kirjoittaja Copyfighter
Eilen bongattu valkoinen yksilö Turussa:

http://chinaluxculturebiz.files.wordpre ... amera1.jpg

Panisin.

Lähetetty: 10 Touko 2010, 12:29
Kirjoittaja toolman
Copyfighter kirjoitti:Eilen bongattu valkoinen yksilö Turussa:

http://chinaluxculturebiz.files.wordpre ... amera1.jpg

Panisin.
No riskitöntähän se tuommoisen takapenkillä oliskin, ikkunat niin pienet ettei kukaan näe mitä siellä tapahtuu :mrgreen:

Lähetetty: 10 Touko 2010, 15:17
Kirjoittaja PRO
Ei oo oikea panamera tuossa kuvassa...

Lähetetty: 18 Touko 2010, 15:26
Kirjoittaja Kivijärvi
Itseäni kiinnostava uutukainen laitos on Suzuki Kizashi (kts. vaikka http://suzukiauto.com/kizashi/?r=left), joka on tulossa Eurooppaan kaiketi tässä loppuvuodesta 2010. Minuun ainakin puree slogan "Premium without premium". Auto on siistinnäköinen sisältä ja ulkoa, ja jos olisi mukana se pistämätön japanilainen laatu, ottaisin! On muuten benchmarkattu tekotavaiheessa mm. Alfa 159:n kanssa - että sellainen kytky Alfaankin 8) Hiukka outo moottori-/vaihteistoyhdistelmä tosin ihmetyttää tässä vaiheessa (2.4 nelari + CVT + neliveto). Jenkit kehuvat autoa vuolaasti, kotimainen Tuulilasi-lehden toimittaja taas ei. Autolla hintaa Jenkeissä tosin alle 20k$, Euroopassa tuplasti (taaloja).

Lähetetty: 16 Heinä 2010, 09:11
Kirjoittaja PRO
Tuossa tuli katseltua uusin Top Gear, jossa herrat vertaili urheilullisempia edustusautoja (Panamera, Rapide, Quattroporte).

En tiedä, onko aiheesta ollut täällä, mutta näköjään Q on saanut faceliftin, joka ainakin omaan silmään näyttää upealta. Ohjelmassa siis Sport GTS -versio.

http://www.autofans.us/images/2009%20De ... 0S%201.jpg

Jos on mahdollisuus nähdä pätkää, niin katsokaa ja kuunnelkaa sen äänet... veti juontajatkin hiljaiseksi.

Lähetetty: 16 Heinä 2010, 09:25
Kirjoittaja Rasvis
Kivijärvi kirjoitti:Suzuki Kizashi
Tämä on ilmeisesti Daew... eiku Chevrolet Epican korvaava malli?

Epilaattorin omistuskokemuksella voisin arvata että Kizashin omistaja saa varautua heikkoon varaosien saatavuuteen ja nippeleiden kusipäisyyttä hipovaan hinnoitteluun. Miksi myydä autoon raidepäätä parillakympillä kun voi tarjota sen asiakkaalle pakettina koko ohjausvaihteen mukana?

Lähetetty: 16 Heinä 2010, 12:10
Kirjoittaja Raimo Miettinen
PRO kirjoitti:Tuossa tuli katseltua uusin Top Gear, jossa herrat vertaili urheilullisempia edustusautoja (Panamera, Rapide, Quattroporte).

En tiedä, onko aiheesta ollut täällä, mutta näköjään Q on saanut faceliftin, joka ainakin omaan silmään näyttää upealta. Ohjelmassa siis Sport GTS -versio.

http://www.autofans.us/images/2009%20De ... 0S%201.jpg

Jos on mahdollisuus nähdä pätkää, niin katsokaa ja kuunnelkaa sen äänet... veti juontajatkin hiljaiseksi.
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 036589.htm Tuossahan tuo. Joo aika maukkaat soundit Maseratissa.

Lähetetty: 16 Heinä 2010, 12:42
Kirjoittaja Jevgen
Kivijärvi kirjoitti:On muuten benchmarkattu tekotavaiheessa mm. Alfa 159:n kanssa - että sellainen kytky Alfaankin
Juu, sivupeilit muistuttavat 159:ssä olevia norsunkorvia. :wink:

Lähetetty: 13 Elo 2010, 21:08
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Kuva
Kuva

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/251759/
The new car is thought to be pretty light at well under 1200kg, suggesting the use of carbonfibre outer panels.

Lähetetty: 14 Elo 2010, 13:46
Kirjoittaja 90
helv hieno tuo stratoksen proto, toivottavasti tulee tuotantoon.. 8)

Lähetetty: 31 Elo 2010, 19:43
Kirjoittaja Raimo Miettinen
And now something completely different from Italy
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tazz ... o-suomessa

Lähetetty: 06 Syys 2010, 16:36
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Peugeot 508. Lopulliseen konsensukseen eurooppalaisesta automuotoilusta on nyt ilmeisesti päädytty kun ranskalaiset kynätkin piirtää samaa linjaa muun euroopan kanssa. Ei tuo pahalta näytä ollenkaan, mutta etenkin Peugeotin tapauksessa kyllä vähän yllätyksetön. Tulee tunne, että varman päälle PSA:lla muotoillaan nyt . C6 noudatteli myös samaa henkeä. Autontunnistaminen alkaa olla jo haastavaa hommaa. Positiivisena mielleyhtymänä keulasta tulee mieleen Quattroporte, mutta takaa ja sivusta ei kyllä etenkään farkkua tahdo erottaa tusinasta muusta autosta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 06 Syys 2010, 16:41
Kirjoittaja doublesix
Samaltahan noi alkaa kaikki näyttämään.407 farkussa oli sentään jotain omaa stailia.

Lähetetty: 25 Loka 2010, 12:32
Kirjoittaja Alfisti
Alfa 166 on nyt syntynyt kiinalaisten käsissä uudelleen hiukan erinäköisenä. Kaikkihan muistaa, että tuotantolinjat myytiin sinne pari vuotta sitten.

Kuva

LISÄÄ KUVIA

Lähetetty: 25 Loka 2010, 12:38
Kirjoittaja MKT
Alfisti kirjoitti:Alfa 166 on nyt syntynyt kiinalaisten käsissä uudelleen hiukan erinäköisenä. Kaikkihan muistaa, että tuotantolinjat myytiin sinne pari vuotta sitten.
Vissiin sitten aika paljonkin erinäköisenä. En tunnista oikein mitään korinosaa olevan edes kaukaisesti 166sta peräisin. Kylkilinjakin on aivan erilainen. Väärä kuvalinkki?

Lähetetty: 26 Loka 2010, 10:23
Kirjoittaja Alfisti
^Kyllä tuo kuva on ihan oikea. Pientä vitsiä oli tuossa kommentissani "hiukan erinäköisenä." Tehdas itse tiedottaa autosta "based on the Alfa Romeo 166 platform." Ehkäpä sopimus mallin myymisestä kiinalaisille oli sellainen, että ulkokuori ei saa olla sama. Tiedä sitten lupaako se hyvää ajettavuutta edes.

Moottoreista löytyy vähän ristiriitaista tietoa, mutta näin väitetään: "..powered by an Alfa/Fiat 2.0 Twinspark engine. Guangzhou Auto is working on other engines, including a 1.6, a 2.4 and a 2.4 diesel." ja lisäksi Fiatin moottoripuolen kiinan sivuliikkeellä saattaa olla sormensa pelissä näissäkin voimanlähteissä.

Lähetetty: 04 Marras 2010, 20:02
Kirjoittaja sanctus
Euroopan turneella pysähdyimme Berliinissä, jossa tuli bongattua mm. Mini Countryman. Sangen isoksi on BMW:n idea Ministä venähtänyt. Takana möllöttää jokusen vuoden vanha Golf Variant (?) ja suhteessa siihen näyttää siltä, että Mini on ollut ruoka-aikoina kotona.

Kuva

Lähetetty: 05 Marras 2010, 18:15
Kirjoittaja doublesix
On vähän venähtänyt,mutta pito on uskomaton!

Kuva

Lähetetty: 13 Marras 2010, 02:30
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Lotus pistää kertaheitolla koko tuotantolinjansa uusiksi ja perinteikkäät mallit kuten Elan, Esprit & Elite palaa uudistettujen Evoran ja Elisen rinnalle. Lisäksi kokonaan uusi Eterne sedan tulossa. Europa taas jää pois tuotannosta.
Elanissa ja Espritissa on aika lambomaisia muotoja ja Elitessä on paljon samaa kuin Maserati Gran Turismossa

Ai niin Lotus Cars on tulossa myös Formula ykkösiin ilmeisesti yhteistyössä Renaultin kanssa ja Kovalaisen Lotus-talli vaihtanee nimeä.

Melkomoisia satsauksia kertaalleen kuolleelta merkiltä.