Sivu 6/9

Lähetetty: 31 Elo 2009, 16:01
Kirjoittaja juuuso
^
Olisikohan maahantuojan vaihdos edessä. Ei kai tehdas muuten noin jyrkkiin toimiin rupeaisi?

Lähetetty: 31 Elo 2009, 16:19
Kirjoittaja Verbaali
juuuso kirjoitti:^
Olisikohan maahantuojan vaihdos edessä. Ei kai tehdas muuten noin jyrkkiin toimiin rupeaisi?
Ehkä kaaroja ei ole maksettu ja ne on tehtaan omaisuutta vielä tms? Vai koskiko tuo yleensä Alfoja, ei pelkästään Deltassa olevia yksilöitä? Tosin en tiedä miten se tuohon vaikuttaisi. Oisko edustus tosiaan vaan otettu pois Deltalta? Mutta miksei se koske sitten Fiatia?

Lähetetty: 31 Elo 2009, 17:41
Kirjoittaja Boxer33
Verbaali kirjoitti:Vai koskiko tuo yleensä Alfoja, ei pelkästään Deltassa olevia yksilöitä?
Tämä koski Kaikkia Alfoja, poislukien muutamaa varastossa pidempään seissyttä yksilöä. Tilanne taitaa siis olla se, että autot on edelleen tehtaan omistuksessa!

Lähetetty: 31 Elo 2009, 19:52
Kirjoittaja motorhead
Boxer33 kirjoitti:
Verbaali kirjoitti:Vai koskiko tuo yleensä Alfoja, ei pelkästään Deltassa olevia yksilöitä?
Tämä koski Kaikkia Alfoja, poislukien muutamaa varastossa pidempään seissyttä yksilöä. Tilanne taitaa siis olla se, että autot on edelleen tehtaan omistuksessa!
Tuntuu vaikealta uskoa että pelkkä autojen maksamattomuus on syynä tuohon täydelliseen myyntikieltoon.
Varmaan Delta niitä tähänkin asti maksellut sitä mukaa kun on mennyt kaupaksi.

Jotenkin todella jyrkkä toimenpide, ellei maahantuojan vaihto ole käynnissä tai sitten ollaan tehtaalle auki huomattavia summia.

Lähetetty: 31 Elo 2009, 22:33
Kirjoittaja TommiS
^vaikuttaa pelottavalta, mutta toisaalta myös lupaukselta paremmasta huomisesta. Jos joku muu instanssi ryhtyisi oikeasti myymään näitä tuotteita.

Lähetetty: 31 Elo 2009, 23:22
Kirjoittaja alfista
Kaikki Lanciatkin on työnnetty eri myyjäliikkeille, onko ainoatakaan Deltalla.

Vaikuttaa siltä, että tämä on Deltan osalta tässä. Toivotaan, että tuleva maahantuoja arvostaa Alfaa niin kuin myyjän tuleekin. Nyt tuo on ollut niin selvää pakkopullaa, että.

Hyvä sauma hakea uusi saksasta!

Lähetetty: 01 Syys 2009, 00:29
Kirjoittaja Verbaali
On se kyllä jännä. Tämä Deltan tapaus. Autot dumpataan muille liikkeille myyntiin, sen sijaan että itse yritettäisiin myydä. Taitaa olla kiiru tiristää kaikki irtoraha pois?

Mutta miten tää kaikki liittyy tähän Delta Motorin yrityssaneerauskuvioon? Eihän siitä ole tullut vielä edes päätöstä? Eivät usko itsekään koko juttuun ja nyt pitää viedä Venäjälle (tai minne lievät menossa?) kaikki raha mitä irtoaa, ennenkun iso vasara heilahtaa? Jännä on.

Lähetetty: 01 Syys 2009, 11:00
Kirjoittaja frozzu
Tainnut olla täälläkin jo juttua tuosta, mutta isäntä tuossa soitteli ja sanoi että Mikkelin Delta-auto on suljettu toistaiseksi. Joten lopun alkuahan tämä näyttää olevan.

Tampereella tuli käytyä viime perjantaina ja kysyttyä uutta Mitoa, ihmettelin jo silloin koeajoautojen/esittelyautojen vähäistä määrää. Yhden Miton kuitenkin ehdin näkemään kun se odotti luovutusta.

Myyjä puhui (se nainen josta täälläkin ollut puhetta) ettei voi ottaa uusia tilauksia vastaan sopimuksista johtuen. Ihmettelin itsekseni että mistä sopimuksista hän mahtoi puhua, kunnes tulin tänne ja näin että eipä näköjään Deltalla mene kauhean hyvin. Tämä uutinen oli mennyt kyllä minulta täysin ohi ennen tätä.

Lähetetty: 01 Syys 2009, 11:41
Kirjoittaja V6
deltan sivulla "Toimintamme Delta-Auto Mikkelin liikkeessä on päättynyt vuokrasopimuksen päätyttyä."

Lähetetty: 01 Syys 2009, 14:53
Kirjoittaja juhala
jaahas, olisi oma kampe menossa deltaan ensi maanantaina peltikorjaukseen...
mahtaako uskaltaa, puulaaki konkkaan ja kamat konkurssipesästä kinattava ulos....?
Onko oikeasti mahdollinen skenaario?
Eihän ne oikeasti mihinkään jää, mutta yhden valokuvausliikkeen kanssa oli tämä tilanne aikanaan. Kauhee viivästys ja vaiva pahimmillaan

Lähetetty: 01 Syys 2009, 18:06
Kirjoittaja Jiiällä

Lähetetty: 01 Syys 2009, 18:20
Kirjoittaja Tekijä
On muuten Herttoniemen DA:n pihalla yksi 147 vasen kylki rutussa. Mitenköhän sekin siitä tulee kasaan, jos auton omistaja ei vielä ole perillä näistä DA:n ongelmista. Ei ainakaan kahteen viikkoon sille ole tapahtunut mitään. Tietty jos lunariin, niin odottelee vaan hinuria AVK:lle...

Edit: vielä kun erottaisi oikean ja vasemman niin hyvin menisi.

Edit 2: No eipä tarvinnut sen omistajan kauaa murehtia, kun nyt näyttää olevan AVK:lla kyseinen auto myynnissä...

Lähetetty: 01 Syys 2009, 18:59
Kirjoittaja Verbaali
Tuon jutun mukaan myös Delta-auto olisi selvitystilassa Motorsin konkurssin/yrityssaneerauksen lisäksi, jos oikein ymmärrän? Tuommoista tietoa en ole mistään muualta huomannut...

Lähetetty: 01 Syys 2009, 21:30
Kirjoittaja evilpet
Hassua että tänään tuli kuitenkin postissa deltan huolto-mainos. Enpä kyllä silti tiedä kuka tuonne auton huoltoon vie? Miltä kuulostaa esim. erikois-edullinen tulpanvaihto, alkaen 169€ :roll:

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:16
Kirjoittaja alfista
Jos saa arvailla, niin tässä listassa voi hyvinkin olla seuraavat Alfa myyjät.

http://www.chrysler.fi/yhteydenotto/jalleenmyyjat/

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:19
Kirjoittaja Suba
^ Mitä mitä, onko sisäpiirin tietoa?

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:33
Kirjoittaja alfista
Suba kirjoitti:^ Mitä mitä, onko sisäpiirin tietoa?
Pelkkää logiikkaa.
- Fiat hankki Chrysleristä 20%
- Chryslerin merkit on niin Suomessa ja Euroopassa samanlaisia marginaalimerkkejä kuin Fiat Groupin merkit - joten myyjäketjulla on samanlaiset haasteet
- Delta on myynyt Fiat merkkejä viimeiset vuoden vain pakon edessä ja sittenkin pitkin hampain
- Deltan arvosana asiakastyytyväisyydessä on eri kyselyissä totaalinen nolla, joka on varmasti kuulunut myös Italiaan
- Fiat Groupin myynti on täällä mennyt alamäkeä, kun muualla mm. Miton myynti on sujunut erinomaisesti
- Fiat-Groupin omistamien myyntitili autojen myynti pikavauhtia ulos... onko laskut maksettu?
...

Lähetetty: 03 Syys 2009, 21:42
Kirjoittaja Suba
Ihan järkeen käypiä perusteluja jakeluverkon muutokselle.

Oli jälleenmyyjä / maahantuoja jatkossa kuka tahansa niin toivottavasti saavat pian hommat kondikseen.
Nyt tää homma on niin levällään. Esim. eräät korjaamot tilaavat osia Viron maahantuojan kautta, kun Deltan kautta ei enää saa.

Lähetetty: 05 Syys 2009, 16:31
Kirjoittaja frozzu
Toivotaan tosissaan, että tähän ongelmaan saataisiin ratkaisu pian. Toivon kyllä samalla, että Delta menisi nurin koska hinnat ovat jotain aivan järjetöntä ja Alfa saisi vihdoinkin kunnon jälleenmyyjän joka olisi oikeasti asiakkaan asialla.

Lähetetty: 05 Syys 2009, 17:07
Kirjoittaja willez
huhhuh, venttiilinsäätöpala 30€/kpl :D pari vuotta sitten maksoi 16€/kpl .

Lähetetty: 05 Syys 2009, 19:25
Kirjoittaja EdotL
^ Niinpä.

Muita esimerkkejä: 156:een sopiva vakkarin viiksi josta täälläkin on ollut puhetta kustantaa 212 euroa (oli 110€). Ja vakiomatot (kumimatto kangaspäällysteellä) 160 euroa. Ja sitä mustaa n.40 euron kangasmattosarjaa ei ole eikä tule.

Kumpikohan rahastaa, tehdas vai Delta?

Lähetetty: 05 Syys 2009, 20:09
Kirjoittaja HopeinenQ
EdotL kirjoitti: Ja vakiomatot (kumimatto kangaspäällysteellä) 160 euroa.

Kumpikohan rahastaa, tehdas vai Delta?
^ No huh! Jo on matoilla muutes hintaa! :shock: Pyyhkii lattiaa mennen tullen Lexuksen pyörien venttiilien suojahatuilla, 7€/kpl. Ja mä luulin noita arvokkaiksi..

Lähetetty: 06 Syys 2009, 00:10
Kirjoittaja Suba
Vahvat huhut kertovat että Delta-auto olisi myyty uudelle omistalle.
Ja eikä uusi omistaja tulisi itänaapurista. Liekkö kaikki ylimääräinen laitettua AutoVazin pystyssä pitämiseen. :wink:

Lähetetty: 06 Syys 2009, 00:26
Kirjoittaja EdotL
HopeinenQ kirjoitti:
EdotL kirjoitti: Ja vakiomatot (kumimatto kangaspäällysteellä) 160 euroa.

Kumpikohan rahastaa, tehdas vai Delta?
^ No huh! Jo on matoilla muutes hintaa! :shock: Pyyhkii lattiaa mennen tullen Lexuksen pyörien venttiilien suojahatuilla, 7€/kpl. Ja mä luulin noita arvokkaiksi..
Alfahan pyyhkii Lexuksella muutenkin lattiaa :D

Lähetetty: 06 Syys 2009, 02:52
Kirjoittaja Verbaali
Suba kirjoitti:Vahvat huhut kertovat että Delta-auto olisi myyty uudelle omistalle.
Ja eikä uusi omistaja tulisi itänaapurista. Liekkö kaikki ylimääräinen laitettua AutoVazin pystyssä pitämiseen. :wink:

Jaa-a, mitenköhän on? Kuka mahtaisi ostaja olla, ja jatkaisko Deltan nimellä? Tuskin, kun on aika huolella ryssitty (ehehe) Deltan maine. Oltaisko tässä sitten Deltan liiketilojen perässä? Suomessa jo toimivilla liikeketjuilla tuskin on mielenkiintoa hankkia lisää tiloja nyt kun ajatkin ovat mitä ovat, eli voisiko tähän olla tulossa joku uusi toimija? Ois hienoa, jos itse Fiat ostaisi firman ja alkaisi oikein myymään merkkejä Suomessa...

Lähetetty: 06 Syys 2009, 10:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
alfista kirjoitti:Jos saa arvailla, niin tässä listassa voi hyvinkin olla seuraavat Alfa myyjät.

http://www.chrysler.fi/yhteydenotto/jalleenmyyjat/
Ainakin Hämeenlinnaan tulisi mielenkiintoinen kattaus: Chrysler, Jeep, Nissan, BMW, AR...

Lähetetty: 06 Syys 2009, 12:07
Kirjoittaja tumbe
http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml ... /09/947921

Olisko tollakin jotain syitä Deltan ongelmille, ekana annetaan mennä suomessa oleva jälleenmyynti firma ja sit vasta katotaan säästökuuri oman maan sisällä?

Lähetetty: 13 Syys 2009, 18:25
Kirjoittaja alfista
Deltalla jäljellä enään kourallinen 156:ia, eikä tietoa jatketaanko myyntiä vai siirtyykö merkki muualle. Tämä tieto tuli keskustellessa henkilökunnan kanssa. Voisi päätellä, että Alfan siirtyminen toiselle myyjälle on mahdollista.

Lähetetty: 15 Syys 2009, 14:41
Kirjoittaja Alfaholisti
Törmäsin tällaiseen uutiseen nyt kun on tullut Lancialla ajeltua muutama viikko:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/09/25817

Euroopassa Lancia on siis kasvattanut myyntiä 15%. Suomessa tuon 15 pinnan kasvun saisi aikaan kohtuu helposti, riittäisi varmaankin jos myisi 5 Lanciaa enemmän kuin vuonna 2008 :mrgreen:

Ai niin mutta Delta ei myy Lancioita,vaan saattaa rahaa vastaan sellaisen luovuttaa jos auringon ja kuun asennot ovat oikein...

Lähetetty: 15 Syys 2009, 17:10
Kirjoittaja Verbaali
Tulis nyt päätös suuntaan tai toiseen, eikös uutisissa sanottu, että elo-syyskuun vaihteessa käräjäoikeus antaisi päätöksen yrityssaneerauksen hyväksymisestä? Mikä maksaa?

Lähetetty: 15 Syys 2009, 20:17
Kirjoittaja Suba
No ainakin osatoimitukset pelaa. Tänään sain kuulla viime torstaina tilaukseen menneet raidentangon kilkkeet on nyt tullut.

Lähetetty: 15 Syys 2009, 21:47
Kirjoittaja Bisci
Paikallinen "Pärnäsen korjaamo" kertoi, että Delta oli vastannut osatiedusteluun epämääräisesti nikaleita tulevan n. kuukauden kuluttua. Ei kuulemma ole edes maassa. Melko puistattavaa kun kyse on normaaleista kulutusosista.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 11:46
Kirjoittaja Tekijä
Nyt loppui Fiat konsernin ja Deltan yhteistyö. Fiat irtisanoi sopimuksen. Kukahan mahtaa jatkaa...

Lähetetty: 16 Syys 2009, 11:58
Kirjoittaja jiigee
^No niin, tätä oli odotettu. Jännä nähdä palaako Fiat takaisin Deltalle, vai tapahtuuko todellisia muutoksia.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 12:00
Kirjoittaja Tommi
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Fiat+s ... 16?ref=rss
Maahantuontisopimuksen päättymisellä ei ole vaikutuksia autojen huoltotoimintaan. Delta huoltaa jatkossakin Fiateja, Fiatin hyötyajoneuvoja, Alfa Romeoita ja Lancioita.
Fiat-sopimuksen irtisanomisella ei ole vaikutusta Deltan ja korealaisen Kian väliseen tuontiyhteistyöhön.
Siis hyvää ja edullista huoltoa ja korealaisia autoja edelleen tarjolla. Ladoista ei mainintaa.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 12:42
Kirjoittaja -TMP-
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... ja-vaihtuu

Tuulilasissa näyttävät nyt veikkailevan tuota Aro yhtymää? Itellä ei minkäänlaista mielikuvaa firmasta?

Lähetetty: 16 Syys 2009, 12:51
Kirjoittaja gfj-365
no ilmankos ei ole postiluukusta tipahtanut 159 esitettä, vaikka olen kaksi kertaa koittanut semmoista tilata.. ei voi laittaa, kun ei ole myytävääkään..
ilmeisesti henkilökunta tiennyt tilanteen vähän paremmin, kun ei pari viikkoa sitten tilattu esite nro 1 tullut koskaan kotia. :mrgreen:

toivottavasti jatkamaan tulee joku vähän erilainen, kuin Delta

Lähetetty: 16 Syys 2009, 13:07
Kirjoittaja dino
-TMP- kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... ja-vaihtuu

Tuulilasissa näyttävät nyt veikkailevan tuota Aro yhtymää? Itellä ei minkäänlaista mielikuvaa firmasta?
Aro tuo maahan autokeskuksen chrysler, jeep, nissan autot.

Deltan maahantuonnin pojat on 5vk lomautettuna tällähetkellä.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 13:11
Kirjoittaja Alfaholisti
No jo oli aikakin.

Kuinkahan noiden takuu-asioiden kanssa mahtaa olla nyt kun uutta maahantuojaa ei ole vielä ilmoitettu. Täytyy toivoa että Lancia pysyy nipussa.

Vaikuttaakohan tämä juttu niihin Deltan antamiin viiden vuoden takuisiin? Eli onkohan tuo tehdastakuun jälkeinen 2 vuotta edelleen voimassa.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 13:19
Kirjoittaja rim
Kuinkahan käy tilauksessa olevien autojen, tuttavalla pitäisi olla Mito tulossa ...

Lähetetty: 16 Syys 2009, 13:24
Kirjoittaja alfista
Alfaholisti kirjoitti:No jo oli aikakin.

Kuinkahan noiden takuu-asioiden kanssa mahtaa olla nyt kun uutta maahantuojaa ei ole vielä ilmoitettu. Täytyy toivoa että Lancia pysyy nipussa.

Vaikuttaakohan tämä juttu niihin Deltan antamiin viiden vuoden takuisiin? Eli onkohan tuo tehdastakuun jälkeinen 2 vuotta edelleen voimassa.
En usko.

Mitäs muuten sanoin tuosta uudesta edustajasta :) Chryslerin kanssa mennään ja loogistahan se onkin.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 15:18
Kirjoittaja jiigee
Toivottavasti tekevät saman tempun täällä kuin briteissä aikoinaan.
At the cornerstone of the Alfa Romeo experience is a handpicked prestige dealer network that has a focus on delivering a quality product and bespoke aftersales support. The company has now appointed a dedicated fleet team which has tripled in size over the last 12 months.
Vaan ei taida olla tarpeeksi iso markkina, mutta jos vaikka uudistaisivat skandinavian verkoston...

Lähetetty: 16 Syys 2009, 16:28
Kirjoittaja Vittorio Jano
Aika mielenkiintoinen tilanne ja tuskin muutosta huonompaan on edes mahdollista tapahtua.

Kuinkas toteuttaisitte auton huollon minun asemassani? Eka öljynvaihto on kohta ovella ja samalla haluaisin pari takuujuttua tsekattavaksi. DA lienee silloin ainoa vaihtoehto?

Lähetetty: 16 Syys 2009, 17:03
Kirjoittaja juhala
juhala kirjoitti:jaahas, olisi oma kampe menossa deltaan ensi maanantaina peltikorjaukseen...
mahtaako uskaltaa, puulaaki konkkaan ja kamat konkurssipesästä kinattava ulos....?
Onko oikeasti mahdollinen skenaario?
Eihän ne oikeasti mihinkään jää, mutta yhden valokuvausliikkeen kanssa oli tämä tilanne aikanaan. Kauhee viivästys ja vaiva pahimmillaan
itseäni lainaan....

soitin eilen ja kysyin kuinka remontti etenee, konepelti juuri saapunut Italiasta ja menossa maalaukseen.
viikko menee lisäaikaa ainakin.
Mä arvasin ja silti vein tuonne....,
Ok, eihän tuo vielä konkassa ole, mutta motivaatiot pajalla tehdä A+ korjaus on juuri nyt varmaan tapissa :roll:

Lähetetty: 16 Syys 2009, 17:49
Kirjoittaja alfista
Vittorio Jano kirjoitti:Aika mielenkiintoinen tilanne ja tuskin muutosta huonompaan on edes mahdollista tapahtua.

Kuinkas toteuttaisitte auton huollon minun asemassani? Eka öljynvaihto on kohta ovella ja samalla haluaisin pari takuujuttua tsekattavaksi. DA lienee silloin ainoa vaihtoehto?
Jos tehtaan takuu on voimassa. Kannattaa toki tarkistaa tehtaan luettelo huoltopaikoista! Siinä saattaa olla muitakin vaihtoehtoja kuin Delta.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 17:53
Kirjoittaja HopeinenQ
Vittorio Jano kirjoitti:Kuinkas toteuttaisitte auton huollon minun asemassani? Eka öljynvaihto on kohta ovella ja samalla haluaisin pari takuujuttua tsekattavaksi. DA lienee silloin ainoa vaihtoehto?
Mulla sama juttu. Vuosihuollonhan voi teettää missä vaan, mutta noita takuujuttuja pitää edelleen hoitaa Deltan kanssa. Mulla noi takuukorjaukset ole mitään hälyttäviä (kop, kop) eivätkä estä ajamista, joten ajattelin vielä odotella jonkin aikaa josko jotain selviäisi.

Eli jos ei kauhea kiire ole, niin varmaan hetken vois odotella?

Mitenköhän ne Konalan kaksi Alfa kaveria, laittavatkohan oman korjaamon pystyyn? Vai ovatko ne nyt jo tehneet ns. alihankintana?

Lähetetty: 16 Syys 2009, 18:13
Kirjoittaja jannejm
äsken oli uutisissa...


Italialainen automerkki Fiat on irtisanonut Deltan maahantuontisopimuksen. Deltan tiedotteen mukaan Fiat sanoi syyksi Deltan entisen hallituksen jäsenten irtisanoutumisen. Hallitus irtisanoutui, kun Delta-konserni haettiin yrityssaneeraukseen. Deltan mukaan Fiat-sopimuksen loppuminen ei haittaa Fiat-merkkien huoltoa.

Fiatin maahantuonti poistui Deltalta heti. Delta sanoo, ettei se tiedä, kuka Fiatia nyt tuo. Deltan mukaan se ei kuitenkaan vaikuta huoltotoimintaan. Delta sanoo edelleen huoltavansa Fiatia, Alfa Romeota ja Lanciaa.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 18:14
Kirjoittaja juhala
HopeinenQ kirjoitti:
Mitenköhän ne Konalan kaksi Alfa kaveria, laittavatkohan oman korjaamon pystyyn? Vai ovatko ne nyt jo tehneet ns. alihankintana?
ovat jo jakaantuneet siten että toinen on Espoon Niittykummun toimipisteessä ja toinen Konalassa.
Tuo huoltoimintahan jatkuu "toistaiseksi" ennallaan, mutta eiköhän se selkiinny kun sitten tiedetään minne merkit päätyvät.

Lähetetty: 16 Syys 2009, 18:18
Kirjoittaja juhala
Noista takuuasioista:

eikös se menen niin että se ylimääräinen takuu on sopimus asiakkaan ja Deltan välillä. Niinkauan kuin Delta -Auto on olemassa he vastaavat myymiensä autojen takuuasioista takuuehtojen puitteissa. Näin minä sen ymmärtäisin, onko jollain parempaa tietoa?
Se että edustus loppuu ei kai suoraan tarkoita sitä että nuo takuut purkautuisi, ainakaan noin periaatteessa.
Motiivi asiakkaiden hoivaamiseksi voi kyllä olla hukassa ko. organisaatiossa vielä enmmän kuin ennen...

Lähetetty: 16 Syys 2009, 18:29
Kirjoittaja Jnzk
Heh, eipä voi muuta todeta kuin että hyvään aikaan tuli tilaus laitettua sisään. Täytynee vaan suosiolla hommata se Tojota. :roll: