Sivu 6/107

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 09:25
Kirjoittaja Kaalipata
Tuulilasissa läppää 159 SW 2,4 JTDm:stä. Hihnan vaihto 1200 euroa / laaki, koneen joutuu ottaan irti operaation ajaksi :shock: :lol:

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 13:01
Kirjoittaja KauGoH
tän aamun huomentasuomessa oli juttua alfasta? en nähnyt kuin keulan enkä osaa sanoa mikä se oli mutta vanhempaa kalustoa hyvässä kunnossa, oli ilmeisesti AREF:in kaveri autosta kertomassa :wink: emäntä tuli nykimään sängystä ylös ja näin tosiaan vielä unta brerasta kun olis jo pitänyt tajuta jotain telkkarista :-D

ja löytyhän se sieltä kun hetken etsi http://www.aref.fi/autot/i-rasa1.jpg

kyseessä siis Alfa Romeo 2000 Spider Touring
1959

en oo kyl varma, mut korjatkaa jos joku muukin näki ton kokonaisuudessaan :roll:

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 13:41
Kirjoittaja Vittorio Jano
Kaalipata kirjoitti:Tuulilasissa läppää 159 SW 2,4 JTDm:stä. Hihnan vaihto 1200 euroa / laaki, koneen joutuu ottaan irti operaation ajaksi
Muutenhan autoa kyllä kehuttiin kovasti. Eikä tuo 1200€ nykytasoon verrattuna paha ole - eikös vaihtoväli ole pidempi. Ainakin toistaiseksi.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 14:01
Kirjoittaja Kaalipata
Njoo...kaikkeen tottuu. Jos joku tänään näkee bensaa myynnissä hintaan 1,20 € / litra, todennäköisesti ostaa sitä heti pari kuutiota. Tää sama jätkä on todenäköisesti uhonnut 6 - 7 vuotta sitten myyvänsä autonsa heti helvettiin kun pensa maksaa 5 markkaa / litra. 8) Nii, eikä se Dachaukaan varmaan ihan kauhee paikka ollu, kunhan pääsi sisään porukkaan.



Anteeksi avautuminen, ei liity Alfaan mitenkään.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 14:51
Kirjoittaja jth
KauGoH kirjoitti:tän aamun huomentasuomessa oli juttua alfasta? en nähnyt kuin keulan enkä osaa sanoa mikä se oli mutta vanhempaa kalustoa hyvässä kunnossa, oli ilmeisesti AREF:in kaveri autosta kertomassa :wink: emäntä tuli nykimään sängystä ylös ja näin tosiaan vielä unta brerasta kun olis jo pitänyt tajuta jotain telkkarista :-D

ja löytyhän se sieltä kun hetken etsi http://www.aref.fi/autot/i-rasa1.jpg

kyseessä siis Alfa Romeo 2000 Spider Touring
1959

en oo kyl varma, mut korjatkaa jos joku muukin näki ton kokonaisuudessaan :roll:
Näin vain pienen pätkän, mutta auto taisi olla Alfa Romeo 2600. Vuosimallia en tosin saanut.

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 15:52
Kirjoittaja mattijus
Kaalipata kirjoitti:Tuulilasissa läppää 159 SW 2,4 JTDm:stä. Hihnan vaihto 1200 euroa / laaki, koneen joutuu ottaan irti operaation ajaksi :shock: :lol:
Voi kihveli, dieseliä melkein tarttis, putosipa Alfa sitten lopullisesti listalta. (Eipä kyllä olisi tollasta pottia ikinä rahaakaan.)

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 19:41
Kirjoittaja Alfissimo
Ostat 156:n. Siihen ilm. onnistuu "suosiolla".

159 Tuulilasin keskustelupalstalla

Lähetetty: 30 Kesä 2006, 19:22
Kirjoittaja pesti
Tuulilasin keskustelupalstalla osittain jopa asiallista 159-juttua http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150200&q=361027

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 14:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
evo ei oikein tykännyt uudesta Spideristä: ***

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 15:26
Kirjoittaja 155156
159/Brera/Spider eivät taida olla saaneet kovin hyviä arvosteluja oikein missään testeissä. Ongelma on aina loppujen lopuksi sama: ylipaino.

Autocar punnitsi Brera 3.2:n. Tulos 1755 kg.

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 16:02
Kirjoittaja V6
155156 kirjoitti:159/Brera/Spider eivät taida olla saaneet kovin hyviä arvosteluja oikein missään testeissä. Ongelma on aina loppujen lopuksi sama: ylipaino.
no olihan 159 esim paras ajettava AMSsisa, australian vertailussa toinen ,autoexpressissä 159 oli parivertailussa parempi kuin a4 jne. "Ylipaino" ei olisi ongelma jos puristaisivat tehoa lisää. Esim uuden 3.2sen 260 hv on aika vähän lisää verrattuna vanhaan kun samalla paino on lisääntynyt.

Lähetetty: 15 Heinä 2006, 10:00
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 15 Heinä 2006, 22:18
Kirjoittaja Kahvivatsa
Pieni historiapläjäys 159-sateen keskelle vuodelta 1981:
TM 16/81 Kaksilitraiset takavetoiset, mukana:
Alfa Romeo Giulietta, Fiat 131 2000 Supermirafiori, Datsun Laurel, Mazda 626 DX, Mitsubishi Galant 2000 GLX, Opel Rekord S Berlina, Toyota Cressida DX

76 pistettä: Opel Rekord Berlina 'Tasaisen hyvä'
Numeroiden mukaan: kallein, levein, tilavin
Hyvää: rauhallinen kaarrekäytös, tukeva ja mukava jousitus, istuimet ja sisätilat
Huonoa: varustetaso, pesulaitteen toiminta

70 pistettä: Alfa Romeo Giulietta 'Ajajan auto'
Numeroiden mukaan: lyhyin, tehokkain, nopein
Hyvää: suorituskyky, ensiasennusrenkaat, takatilat pituussuunnassa, ajoasento, tarkka ja täsmällinen ohjaus
Huonoa: epäselkeä mittaristo, epätäsmällinen vaihteensiirto, raskas ohjaus ja jarrut

65 pistettä: Fiat Supermirafiori 'Urheilullinen perheauto'
Numeroiden mukaan: huonoin pysähtyjä, muissa suhteissa keskitasoa
Hyvää: ohjaustehostus, vaihteensiirto, sisustus
Huonoa: epäselkeät mittarit, ajoasento, polttoaineenkulutus

65 pistettä: Mitsubishi Galant 'Tyylikäs japanilainen'
64 pistettä: Mazda 626 'Edullinen yllättäjä'
64 pistettä: Toyota Cressida 'Kevyt käsiteltävä'
50 pistettä: Datsun Laurel 'Ison auton tuntua'

Painotettu (kaikki tilapisteet, kulutus ja melu pois) pistelasku menikin niin että ylivoimainen voitto Giuliettalle, Fiat kakkoseksi ja muut sitten eli eihän tässä mitään uutta taida kenellekään olla...

Muutama mittaustulos:
0-120km/h
1. AR 16,0s
2. Fiat 18,2s
3. Mitsubishi 18,3s

Julialla saavutettu 1000m on samassa ajassa Opelilla vain 887m...

Pujottelu
1. AR 20,8s
2. Opel 21,4s

Kulutus maantieajo / kiihdytyskokeessa
Opel 7,6 / 20,1
AR 9,4 / 28,6
Fiat 9,6 / 26,6
Datsun 10,1 / 28,9

Jarrutusmatka vielä 80km/h -> 0
1. AR 31,5m
2. Mitsubishi 32,9m
Fiat 35,8m

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:10
Kirjoittaja silverine
Iltalehdestä poimittua.. "Jos voittasin Lotossa 4 miljoonaa"

...Rita Soive puolestaan sijoittaisi taloon Italiassa.
Pihaan hän hankkisi Alfa Romeon ja Harley Davidsonin,
mutta loput rahat menisivät säästöön.

Näin.

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:18
Kirjoittaja tumbe
Kannattaa muuten käydä ostamassa lehti nimeltä: Auto Italia, Lehti Italilaisista autoista. Hinta 8,90 mutta eipä mua harmittanu tippaakaan. Ainakin akateemisesta kirjakaupasta lehti puolella oli tämmönen. Uudessa lehdessä ainakin alfa dieselien vertailu, 159 1,9, brera 2,4 ja GT 1,9. Alfa voitti! :lol:

Lähetetty: 28 Heinä 2006, 09:03
Kirjoittaja Vittorio Jano
^ Ei sitä kannata Akateemisesta hakea, se kannattaa tilata kotiin.

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 20:57
Kirjoittaja V6

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 21:00
Kirjoittaja tmv
Jep! Mutta ei kyllä kovin large family saa 156:n kanssa olla...

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 20:11
Kirjoittaja OL

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 20:42
Kirjoittaja Volere
Keulilla niinkuin pitääkin :-D


...mutta ei voi olla ihmettelemättä, että Cliostakin saa tällaisen... :shocked!: (viitaten yo. lehden TG2-juttuun)...

Lähetetty: 02 Elo 2006, 22:02
Kirjoittaja tumbe
159 q4 oli TMssä ajettu. Oli aika mitäänsanomaton teksti ainakin omasta mielestä. Positiivinen kuitenkin.

Lähetetty: 08 Elo 2006, 11:34
Kirjoittaja Campari
Ensimmäistä kertaa näin 159:n mainoksen suomen tv:ssä, urheilukanavalta moottoripyöräkisan tauolla. Tyylikäs mainos. Eipä näitä muita mallejakaan paljon ole telkassa näkynyt kaupallisissa tiedotteissa.
Toivottavasti muutkin onnistuvat "bongaamaan" sen.
-cr

Lähetetty: 21 Elo 2006, 13:45
Kirjoittaja rim
Olihan tämä jo jossain.,...


Kuukauden käytetty: Alfa Romeo 156

http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... 4&login=ok

(vaatii rekisteröitymisen)

Lähetetty: 21 Elo 2006, 16:10
Kirjoittaja V6
"mutta auton maine vikaherkkänä ajokkina on monelle liikaa. " :crazyeyes: :crazyeyes: tuulilasi taas loistaa

edit:"155 sai kuitenkin varsin huonon maineen. Sähköviat olivat mallille tyypillisiä, oikeastaan jopa ominaisia." siis mitä vittua mistä ne keksii ton kaiken...

Lähetetty: 21 Elo 2006, 16:31
Kirjoittaja Rasvis
^ Missäs se 155 sellaisen maineen on saanut? Tuskin ainakaan Suomessa, autoja myytiin niin vähän ettei malli saanut varmaan juuri minkäänlaista mainetta.

Lähetetty: 21 Elo 2006, 23:40
Kirjoittaja mutt
Maineellahan ei tarvitse olla mitään tekemistä todellisuuden kanssa - se mikä vm. 73 Alfasudissa meni rikki, menee "maineen" mukaan myös '05 156:ssa. Tuossa TL:n jutussahan kyllä tehtiinkin vertailua ja todettiin uudemmissa malleissa mm. Primeran jäävän 156:sta useammin tielle 2004-vuosimalleissa. Onhan lehdessä muutakin Alfa-juttua, kuten tämä 156 GTA:n koeajo, jossa tunnutaan päässeen asian ytimeen, TL:n yleisen linjan vastaisesti. Ei pohdittu tulevia vikoja, eikä päivitelty, että eihän tänne mahdu edes betonimyllyä lastenvaunujen kanssa kyytiin. Ehkä ne oli sitten paperiversiossa?

Lähetetty: 27 Elo 2006, 17:35
Kirjoittaja TestarosaFinland
Maine on stereotyyppi ja stereotyyppilla ei ole mitään tekemista totuuden kanssa, yks sanoi paska, toinen sanoi paska ja HOPS se on paska, vaikka ei paskakaan ole. Hyvä esim. stereotyypista on se, että Mersu on hyvä auto, kyllä se OLI hyvä, mutta ei enää, kun ne menevät pajalle joka toinen perjantai. Kyllä Alfa hieno auto jos hullletaan ja pidetän sen hyvin.
Muuten, tietääkö joku kuinka paljon myytiin Suomessa uus koppaisia 33:sia?

Lähetetty: 04 Syys 2006, 08:19
Kirjoittaja alfista

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:37
Kirjoittaja J. Saari
Alfa 75 ostajan opas uudessa Retro - modified classics -lehdessä. Tuosta jutusta ei kyllä mitenkään kauheasti mitään uutta irronnut, mutta ko. läpyskän toimitukseen on hommattu tessu leluksi, joten ehkä tulevaisuudessa tulee kanssa jotain pientä jutskaa twin sparkin virittämisestä/päivittämisestä..

Lähetetty: 12 Syys 2006, 10:08
Kirjoittaja glideslope
Alfa Romeo 8C Competizione on sitten viimein tulossa myyntiin...
Lisää aiheesta espanjankielen taitajille täältä:

http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/t01.asp

Kuvia:

http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/g01.asp

Lähetetty: 12 Syys 2006, 11:09
Kirjoittaja V6
tuolta englanniksi.

http://www.leftlanenews.com/

Lähetetty: 12 Syys 2006, 19:45
Kirjoittaja Stilo
Kuva
Piilomainontaa?

Lähetetty: 12 Syys 2006, 20:12
Kirjoittaja TommiS
Heh, heh. Vectrakuskihan tekee hienoa myyräntyötä, vai onkohan Ooppeli alkanut kyllästyttämään.

Lähetetty: 30 Syys 2006, 09:12
Kirjoittaja Vittorio Jano
Eikös Vectra ja 159 ole sama auto...Joidenkin mielestä.

---

Anna 39/2006

Mies puhuu naisesta-sarjassa Samuli Putro: paljon enemmän saa huomiota sillä, että avaa oven kuin sillä, että ajaa Alfa Romeolla pihaan.

Tä, miten niin muka?

Lähetetty: 30 Syys 2006, 13:48
Kirjoittaja Anthon
Joo, mä huomasin tuon Putron jutun kanssa ja tajusin että sitä on tullut satsattua oikein varman päälle itse, kun avaan naiselle aina oven ja lisäksi vielä availen Alfan ovia...

No, mulla onkin ollut sama nainen jo kohta 14 vuottaa, että se siitä.

Lähetetty: 30 Syys 2006, 13:49
Kirjoittaja Anthon
Ehkä seuraavaksi herää kysymys: ketkä täällä oikein lukevat Annaa? :oops:

Lähetetty: 30 Syys 2006, 13:56
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vai onko täällä joku, joka ei lue Annaa?

Lähetetty: 30 Syys 2006, 14:00
Kirjoittaja marsuliini
Mä en ainakaan lue... Ei jaksa tollaset hömppälehet kiinnostaa.. :mrgreen:

Lähetetty: 30 Syys 2006, 14:02
Kirjoittaja Rasvis
Milloin mies avaa naiselle auton oven?









Kun jompikumpi on uusi.

Lähetetty: 30 Syys 2006, 14:42
Kirjoittaja Vittorio Jano
marsuliini kirjoitti:Mä en ainakaan lue... Ei jaksa tollaset hömppälehet kiinnostaa..
Olisi tietenkin pitänyt lisätä, että kuinka moni miehistä ei lue. Naisiahan tuollaiset lehdet eivät tosiaankaan kiinnosta.

Lähetetty: 30 Syys 2006, 16:16
Kirjoittaja Anthon
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Milloin mies avaa naiselle auton oven?
Kun jompikumpi on uusi.
Tai silloin kun lukkopesä jää jumiin ja ovi ei mene lukkoon. Silloin on miehen pakko nousta, kiertää auto ja painaa peukalolla miehekkäästi lukkoa, jotta se ponnahtaa taas ylös ja ovi saadaan sulkeutumaan turvallisesti.

Lähetetty: 01 Loka 2006, 23:26
Kirjoittaja OL
Ja seuraava pakollinen kysymys: onko täällä ketään joka on yllättynyt että Vittorio lukee Annaa?

Lähetetty: 02 Loka 2006, 09:08
Kirjoittaja Vittorio Jano
OL kirjoitti:Ja seuraava pakollinen kysymys: onko täällä ketään joka on yllättynyt että Vittorio lukee Annaa?
Veikkaisin että aika moni. Kuulunhan lähinnä Gloria-lehden kohderyhmään. Anna on ehkä suunnattu hieman minua nuoremmille naisille.

Lähetetty: 02 Loka 2006, 10:38
Kirjoittaja OL
Ah, niinpä tietysti. Anteeksi tietämättömyyteni.

Lähetetty: 10 Loka 2006, 13:03
Kirjoittaja glideslope
Ei pärjää Brera ei...

On se tämä Brera kyllä melkoinen pettymys vaikka tässäkin jutussa voi olla osaksi mukana sitä perinteistä saksalaista kotiinpäin vetoa.

Painaa ihan liikaa, laiska verrattuna muihin, huonoimmat jarrut, kuluttaa hirveästi eikä ajettavuudessakaan loista.
No, onhan se joistain kulmista katottuna ihan hyvän näköinen.

http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 126275.htm

Lähetetty: 10 Loka 2006, 13:44
Kirjoittaja Have
glideslope kirjoitti:Ei pärjää Brera ei...

Painaa ihan liikaa, laiska verrattuna muihin, huonoimmat jarrut, kuluttaa hirveästi eikä ajettavuudessakaan loista.
No, onhan se joistain kulmista katottuna ihan hyvän näköinen.
Laiskuus, jarrutusmatka ja kulutus johtuvat kai kaikki suoraan auton suuresta massasta.

Lähetetty: 10 Loka 2006, 14:15
Kirjoittaja glideslope
Have kirjoitti: Laiskuus, jarrutusmatka ja kulutus johtuvat kai kaikki suoraan auton suuresta massasta.
Ylipainohan tässä on se suurin perkele mutta kyllä autoteollisuus osaa tänä päivänä tehdä jarruja, joilla painavampikin tankki saadaan satasesta pysähtymään reilusti alle 40 metrin.

En myöskään pistäisi käsittämättömän suurta janoisuutta ihan pelkästään painon piikkiin. Paino toki vaikuttaa kulutuslukuihin mutta taitaa ne moottorin "ominaisuudet" olla myös osasyynä moiseen.

Lähetetty: 10 Loka 2006, 14:55
Kirjoittaja Vittorio Jano
Itse ottaisin nuo ams:n coupet testijärjestyksessä: Brera, 350Z, Z4, TT. Saksan pojat olivat painaneet tulokset väärinpäin.

Lähetetty: 11 Loka 2006, 16:03
Kirjoittaja Vittorio Jano
Brera vs. Z4 TM:n parivertailussa.

Lähetetty: 11 Loka 2006, 16:10
Kirjoittaja tumbe
Vittorio Jano kirjoitti:Brera vs. Z4 TM:n parivertailussa.
eikä... Voin jo kuvitella kuinka turpiin tulee....