Muiden merkkien uutuuksia.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Moottori on aika simppeli rakenne lopulta ja harjoitusta Ferrarilla on ollut enemmän kuin monella jokapäiväisemmällä merkillä, mutta aika harvoin Ferrari vaihtaa lohkoa tai suunnittelee kokonaan uuden koneen.
En epäile hetkeäkään, että eikö tuleva Ferrari SUV tule perustumaan Jeep Trackhawk:iin...
En epäile hetkeäkään, että eikö tuleva Ferrari SUV tule perustumaan Jeep Trackhawk:iin...
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Jokaista mallia tehtiin noin kymmenen vuotta, alkuun Countach:ia alle 2 autoa viikossa.Isola kirjoitti:
Lamborghinin valmistusmäärät ovat muuten kohtalaisen suuria siihen nähden, että yhtä sun toista rahvaan autoakin on tehty vain 10000–20000 kpl.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^^ ei kahvojen suunnittelu ole kallista, vaan valmistus. Sen ilmastointilaitteen katkeavalla muoviakselilla varustetun muoviläpän materiaalikustannus saattaa olla 0,50 €, mutta tätä ennen on täytynyt upottaa 100 000 € muovivalukoneen muotin valmistamiseen. OK, jos samanlaisia lärpättimiä tehtään 100 000 kpl, mutta vähän tuskallisempaa näille muutama sata tai tuhat autoa valmistaville.
Moottorien teko pieninä sarjoina lienee sittenkin helpompi juttu. Metallivaluissa muotin ei tarvi olla unobtainiumista valmistettu (kuten muovivalukoneissa), joten yksittäiskappaleittenkin teko onnistuu. Samoin jatkokäsittely onnistuu CNC koneilla eli ei mene täysin käsityöksi.
Joku viisaampi on kyllä ennustanut, että autojen valmistus pieninä sarjoina tai nykyistä reilumpi yksilöllinen räätälöitävyys yleistyvät, kun 3D tulostus yleistyy.
Moottorien teko pieninä sarjoina lienee sittenkin helpompi juttu. Metallivaluissa muotin ei tarvi olla unobtainiumista valmistettu (kuten muovivalukoneissa), joten yksittäiskappaleittenkin teko onnistuu. Samoin jatkokäsittely onnistuu CNC koneilla eli ei mene täysin käsityöksi.
Joku viisaampi on kyllä ennustanut, että autojen valmistus pieninä sarjoina tai nykyistä reilumpi yksilöllinen räätälöitävyys yleistyvät, kun 3D tulostus yleistyy.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^
Tuo 3D-tulostushomma pitää takuulla paikkansa.
Jos parin muoviosan koeajo maksaa 50.000€ (vaikkapa ikkunnannostimen nappi), tai vaihtoehtoisesti muotti sille 200.000€, ei tarvitse olla Sherlock ymmärtääkseen tarvetta käyttää samaa osaa myöhemmin.
Nythän meillä toki on injektioruiskutus (vaatii edelleen muotit), joka on monin paikoin helpottanut tuota. Toisaalta sitä kautta kestävän osan tekeminen ei olekaan enää niin simppeliä. Lienee tarkoitetaan samaa, kuin ruiskupuristeella? Jos ei, niin siinä toinen perkele. 3D-tulostimella voi tehdä oikeasti halvalla niitä testikikkaroita, josta on sitten halpa keino tsekata se paras ja soveltuvin - eli kannattaako maksaa hirmuisia summia muotista, vaiko ei....
Tuo 3D-tulostushomma pitää takuulla paikkansa.
Jos parin muoviosan koeajo maksaa 50.000€ (vaikkapa ikkunnannostimen nappi), tai vaihtoehtoisesti muotti sille 200.000€, ei tarvitse olla Sherlock ymmärtääkseen tarvetta käyttää samaa osaa myöhemmin.
Nythän meillä toki on injektioruiskutus (vaatii edelleen muotit), joka on monin paikoin helpottanut tuota. Toisaalta sitä kautta kestävän osan tekeminen ei olekaan enää niin simppeliä. Lienee tarkoitetaan samaa, kuin ruiskupuristeella? Jos ei, niin siinä toinen perkele. 3D-tulostimella voi tehdä oikeasti halvalla niitä testikikkaroita, josta on sitten halpa keino tsekata se paras ja soveltuvin - eli kannattaako maksaa hirmuisia summia muotista, vaiko ei....
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Harvoinpa sen yksittäinen muoviosan muotti yli kymppitonnia maksaa, ellei muoto ole ihan kipeän monimutkainen ja vaadi siksi muotilta hankalaa rakennetta. Simppelin osan muotti on hinnaltaan lähempänä viittä kiloa. Oma kokemukseni tosin rajoittuu suht pieniin (maksimissaan maitotölkin kokoluokkaa) kappaleisiin, joten en osaa sanoa miten on asian laita vaikkapa koripaneelien kohdalla. Vaikka niitä muotteja toki meneekin mihin tahansa autoon kohtalaista suurempi määrä, niin lopultakin niiden hinta on aika pieni osa koko roskasta. Suunnittelu tahtoo olla aina kallista, ja se on hyvä syy pyrkiä kierrättämään ratkaisuja joka tasolla niistä ikkunannostimen napeista koko auton platformiin. Tuossa on myös yksi hyvä syy siihen, että niin monet komponentit tulevat niihin erikoistuneilta valmistajilta. Samoin siinä on hyvä houkutin lisensoida teknologiaa kilpailijoilta. Aivan kaikkea ei vain voi tehdä itse vaikka itse auto olisi kuinka käsin tehty.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Halvat muotit on sulla. Tosin enhän mä tiedä, paljonko kotomaiset valmistajat laittaa ekstraa. Ja sit on vielä tietysti erityisvaatimukset, kuten jollekin vaivaselle solumuovin möykylle - kakskytkiloa per muotti. Ja muotteja tarvitaan kymmenen-viistoista ... 

- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Suomen hintoja. Nyt puhutaan siis yhden yksittäisen muotin kustannuksesta eikä lasketa siihen mukaan sen tuotteen suunnittelijan työtä. Tokihan mörköhintoihin päästään jos tuotteen tekemiseen tarvitaan useita erillisiä muotteja tai jos niputetaan koko tuotekehityskustannus mukaan. Silloin ei vain ole minusta mielekästä puhua "muotin hinnasta". Suuri osa tuosta työkustannuksesta kun realisoituu jo ennen kuin saadaan edes sitä ensimmäistä 3D-tulostetta.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Lamborghini:llä on muuten aika metka hiilikuitukomposiitti, samasta aineesta voi pusertaa auton rungon, kellon osia tai vaikka takoa veivejä.
https://blog.caranddriver.com/lamborghi ... based-lab/

http://www.quantumcomposites.com/applic ... mborghini/

https://blog.caranddriver.com/lamborghi ... based-lab/

http://www.quantumcomposites.com/applic ... mborghini/

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ ATTENTION: Do not store your car in the sun. This may result in suspension component failure, due to UV light exposure.
Aiheeseen liittyen, GM:llä on patentti käsittelystä, jolla saadaan hiilikuituosat pysymään uuden näköisinä ilman haalistumista.
Aiheeseen liittyen, GM:llä on patentti käsittelystä, jolla saadaan hiilikuituosat pysymään uuden näköisinä ilman haalistumista.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siis onko kyse juurikin muoviosien muoteista vai jostain muusta? Minä kun olen siinä uskossa, että ruiskuvalukoneiden muotit ovat aina mallia monimutkainen, vaikka valettava osa olisi kuinka pieni ja simppeli hyvänsä. Syystä että siellä muotin sisällä on jäähdytysvesikiertoa sekä tapit, joilla valmis kappale potkaistaan ulos muotista.Isola kirjoitti:Harvoinpa sen yksittäinen muoviosan muotti yli kymppitonnia maksaa, ellei muoto ole ihan kipeän monimutkainen ja vaadi siksi muotilta hankalaa rakennetta. Simppelin osan muotti on hinnaltaan lähempänä viittä kiloa. Oma kokemukseni tosin rajoittuu suht pieniin (maksimissaan maitotölkin kokoluokkaa) kappaleisiin, joten en osaa sanoa miten on asian laita vaikkapa koripaneelien kohdalla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ruiskuvalettavien, yleensä ABS:stä tehtävien muoviosien muoteista. Olen noiden suhteen teknisesti täysi maallikko, joten en osaa sanoa miten homma menee muuten kuin euromääräisesti. Käsitykseni on sen suuntainen, että kilpailu on purrut tuollakin alalla ja ohjannut kehittämään teknologiaa lompakkoystävällisemmäksi. Veikkaisin taustalla olevan modulaarisuutta, niin että esimerkiksi ne tapit olisivat mahdollisuuksien mukaan aina samat jne. Toki muotin hinta kasvaa sitten jos kappale alkaa olla muodoltaan ikävä.
Tulipa mieleen sellainen asia, että nyt puhutaan melko maltillisista volyymeistä. Näissä tuntemissani tapauksissa muotille luvattu puristuskertojen määrä kieppuu tyypillisesti jossain 50 000–100 000 kpl nurkilla, ja jokainen yksittäinen valu kestää pienen hetken. Se ei haittaa, jos tuotantovolyymin on satoja tai tuhansia kappaleita vuodessa. Jos tavoiteltu volyymi on tuhansia tai kymmeniä tuhansia päivässä, niin koko homma näyttää varmaan toiselta. Vedin nämä numerot nyt esimerkiksi, kun tätä juttu kuitenkin lähti niistä erikoisautojen enimmillän muutahan tuhannen kappaleen kokonaistuotantomääristä.
Toinen selittävä tekijä voi sitten olla se kappaleen koko eli tehdäänkö saippurasiaa vai Levanten etupuskuria. Vaikuttanee sekä tarjolla olevaan konekapasiteettiin että (jälleen näin tekniikan maallikkona arvaillen) itse muotin rakenteeseen enemmän kuin vähän.
Tulipa mieleen sellainen asia, että nyt puhutaan melko maltillisista volyymeistä. Näissä tuntemissani tapauksissa muotille luvattu puristuskertojen määrä kieppuu tyypillisesti jossain 50 000–100 000 kpl nurkilla, ja jokainen yksittäinen valu kestää pienen hetken. Se ei haittaa, jos tuotantovolyymin on satoja tai tuhansia kappaleita vuodessa. Jos tavoiteltu volyymi on tuhansia tai kymmeniä tuhansia päivässä, niin koko homma näyttää varmaan toiselta. Vedin nämä numerot nyt esimerkiksi, kun tätä juttu kuitenkin lähti niistä erikoisautojen enimmillän muutahan tuhannen kappaleen kokonaistuotantomääristä.
Toinen selittävä tekijä voi sitten olla se kappaleen koko eli tehdäänkö saippurasiaa vai Levanten etupuskuria. Vaikuttanee sekä tarjolla olevaan konekapasiteettiin että (jälleen näin tekniikan maallikkona arvaillen) itse muotin rakenteeseen enemmän kuin vähän.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^
Olet tuosta oikeassa. En minäkään maallikkona erityisesti tiedä, mutta mm. käynyt keskustelua henkilön kanssa, kuka noita muotteja suunnittelee/rakentaa...
Ja kun siihen muottiin kaiketi vaikuttaa ~kaikki mahdollinen käytetystä muovilaadusta lähtien siihen, että minkälaisia ominaisuuksia sille lopputuotteelle halutaan. Jos halutaan hyvää lämmönkestoa, pitää muovinlaadun olla tyyppiä X, mutta jos halutaan taipuisuutta, pitää olla Y. Mutta jos halutaan molemmat, niin se onkin yht'äkkiä XYZG-ominaisuudet samassa paketissa ja tässä vaiheessa muotti onkin jo 50* niin kallis, mitä se olisi pelkästään tyypillä X.
Kyseinen tyyppi kyllä oikoi ja tyhmensi tyhmälle tuota hommaa, että jotain on voinut mennä ns. vihkoon ymmärtämiseni kanssa, mutta tuo on se missä käsityksessä olen.
Siksi esimerkiksi solumuovimuotit maksaa rahaa (oletan), kun sinne halutaan ilmarakoja joukkoon ja se ei vissiin ole ihan niin simppeliä, kuin voisi kuvitella jne.
3D-tulostus tosiaan auttaa, kun parhaillaan tuommoisen hirmukalliin muotin voi korvata n.10€ reaalikuluilla materiaalien osalta, eikä suunnitteluun tarvitse käyttää juurikaan enempää aikaa kuin itse osan luomiseen - malli vaan siirretään 3D-tulostimelle ja sieltä tulee pihalle jotain kivaa.
Olet tuosta oikeassa. En minäkään maallikkona erityisesti tiedä, mutta mm. käynyt keskustelua henkilön kanssa, kuka noita muotteja suunnittelee/rakentaa...
Ja kun siihen muottiin kaiketi vaikuttaa ~kaikki mahdollinen käytetystä muovilaadusta lähtien siihen, että minkälaisia ominaisuuksia sille lopputuotteelle halutaan. Jos halutaan hyvää lämmönkestoa, pitää muovinlaadun olla tyyppiä X, mutta jos halutaan taipuisuutta, pitää olla Y. Mutta jos halutaan molemmat, niin se onkin yht'äkkiä XYZG-ominaisuudet samassa paketissa ja tässä vaiheessa muotti onkin jo 50* niin kallis, mitä se olisi pelkästään tyypillä X.
Kyseinen tyyppi kyllä oikoi ja tyhmensi tyhmälle tuota hommaa, että jotain on voinut mennä ns. vihkoon ymmärtämiseni kanssa, mutta tuo on se missä käsityksessä olen.
Siksi esimerkiksi solumuovimuotit maksaa rahaa (oletan), kun sinne halutaan ilmarakoja joukkoon ja se ei vissiin ole ihan niin simppeliä, kuin voisi kuvitella jne.
3D-tulostus tosiaan auttaa, kun parhaillaan tuommoisen hirmukalliin muotin voi korvata n.10€ reaalikuluilla materiaalien osalta, eikä suunnitteluun tarvitse käyttää juurikaan enempää aikaa kuin itse osan luomiseen - malli vaan siirretään 3D-tulostimelle ja sieltä tulee pihalle jotain kivaa.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Sitten kun jostain vielä löytyisi 3D-tulostusteknologia, joka olisi materiaaleiltaan ja pinnanlaadultaan jotenkin käyttökelpoinen muutenkin kuin hahmomalliksi. Tulostuksen kerrospaksuus on liian suuri, joten kerrosrakenne näkyy aina. Lisäksi syystä tai toisesta malli halutaan aina tulostaa sellaisessa asennossa, että sileiksi tarkoitetut etupinnat kärsivät tuosta eniten. Yleinen tulostusmateriaali PA2200-polyamidi on painajaismainen maalattava, ja maalatahan se täytyy, kun värivalikoima on todella kapea. Muitakin materiaaleja on, mutta tähän asti näkemäni ovat osoittautuneet ilkeän hauraiksi.
Onneksi tuossa jos missä kehitystä sentään tapahtuu jatkuvasti ja hinnatkin ovat pudonneet kivasti. Itse asiassa nyt kun koitin muistella mitä se hauraudellaan yllättänyt tavara oli, huomaan tarjolle tulleen taas uusia materiaaleja. Pitääpä katsoa millaista jälkeä niistä syntyy. Ilman muuta additiivinen valmistus kehittyy hävyttömän nopeasti enkä yhtään epäile etteikö se olisi hyvinkin pian oikeasti käyttökelpoista paljon useampaan tarkoitukseen kuin nyt.
Onneksi tuossa jos missä kehitystä sentään tapahtuu jatkuvasti ja hinnatkin ovat pudonneet kivasti. Itse asiassa nyt kun koitin muistella mitä se hauraudellaan yllättänyt tavara oli, huomaan tarjolle tulleen taas uusia materiaaleja. Pitääpä katsoa millaista jälkeä niistä syntyy. Ilman muuta additiivinen valmistus kehittyy hävyttömän nopeasti enkä yhtään epäile etteikö se olisi hyvinkin pian oikeasti käyttökelpoista paljon useampaan tarkoitukseen kuin nyt.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No joo näistä valmistusmääristä, lähinnä tarkotin tässä avautumisessani SV mallia esimerkiksi. Sitä, miten se ennen oli oikeasti super rare. Nykyään se on ihan kuin mikä tahansa Lambo kadun varressa.
Sitä en tosiaan tajua, miksi Lambo tuhosi sen yksilöllisyyden tekemällä näitä AventADoor SV:tä noin jumalattoman suuren läjän, voi vaan oottaa mitä tää uus AventAdoor S malli sitten tekee tän asian suhteen....
Sitä en tosiaan tajua, miksi Lambo tuhosi sen yksilöllisyyden tekemällä näitä AventADoor SV:tä noin jumalattoman suuren läjän, voi vaan oottaa mitä tää uus AventAdoor S malli sitten tekee tän asian suhteen....
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siksi on ne oikeasti harvinaiset mallit erikseen.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No mitäs ne sitten on?unknown kirjoitti:Siksi on ne oikeasti harvinaiset mallit erikseen.


Mulla on vaan maku mennyt näihin uusiin, johtuu ihan siitä että ei enää ole mitään speciaalia nähdä Lamboa. Mutta silti kyllä minä sen Helsinkiin tulevan harmaan AventAdoor S Roadsterin kuvaan, jos se kohdalle osuu kesällä.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
"Kiinalaiset nousivat Mersun suurimmaksi omistajaksi"
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/a ... parit:bb54
Eipä varmaan kauaa mene kun Kiina ostaa länsimaat itselleen.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/a ... parit:bb54
Eipä varmaan kauaa mene kun Kiina ostaa länsimaat itselleen.

- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Mua hieman häiritsee että Stingeriä kutsutaan GT-autoksi, olenko ainut?

"According to Guillaume (designer), the Stinger's design was partially inspired by the Coca-Cola bottle. During an interview, he offered the following comment of the car's purpose. "The new Kia Stinger is a true gran turismo, a car for spirited long-distance. It’s not about outright power, hard-edged dynamics and brutal styling all at the expense of luxury, comfort and grace. The Stinger has nothing to do with being the first to arrive at the destination – this car is all about the journey."

"According to Guillaume (designer), the Stinger's design was partially inspired by the Coca-Cola bottle. During an interview, he offered the following comment of the car's purpose. "The new Kia Stinger is a true gran turismo, a car for spirited long-distance. It’s not about outright power, hard-edged dynamics and brutal styling all at the expense of luxury, comfort and grace. The Stinger has nothing to do with being the first to arrive at the destination – this car is all about the journey."
Noni
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Paha sanoa, kun en ole ajanut. Mikä sitten on GT? Yksi kaveri joskus vuosia sitten määritteli gran turismo -nimikkeen sopivan autolle, jolla voi lähteä 500 km päähän pelaamaan golfia niin ettei matka tunnu missään. Eipä tuolle taida kovin täsmällistä määritelmää olla. Kun on nähty neliovinen coupé (Renault) ja kovakattoinen, ovellinen phaeton (VW), niin miksipä Stinger ei olisi GT? Pitäisi kai ajaa sillä se 500 km ja takaisin, niin tietäisi.
Järkiautoilija
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Niin no noniin.. Mielestäni tuossa aika hyvin kuvailtu. Toki tuo osan noista "kriteereistä" täyttää.
Noni
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Onhan se hyvä auto kaikkineen. Ei minua koeajon jälkeen häirinnyt kutsua Stingeriä GT-autoksi. Enemmän fiilistä se tarjosi kuin esim. A5.Macela kirjoitti:Mua hieman häiritsee että Stingeriä kutsutaan GT-autoksi, olenko ainut?
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Katselin Wikipedian artikkelia GT-autoista, Ferrari 250 GTO ei ehkä kuulu tähän joukkoon, se tehtiin voittamaan kilpailuja, ei matkailuun.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Neljällä ovella ei auto ole Gran Turismo.
Gran Turismo on mielestäni iso urheiluauto, millä on kiva ajaa mantereen halki. Sedan on sedan, vaikka olisi kuinka "neliovinen coupe"

Neliovista farmari coupe:ta ei ole olemassa.

Tila-auto ei ole GT:


Gran Turismo on mielestäni iso urheiluauto, millä on kiva ajaa mantereen halki. Sedan on sedan, vaikka olisi kuinka "neliovinen coupe"

Neliovista farmari coupe:ta ei ole olemassa.

Tila-auto ei ole GT:

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No sitten Toyota Hiace ei ainakaan ole GT-auto, kun 750km päivän aikana kyllä tuntui missään. Ja tuo oli vielä se paremmin ajettava pitkä-akselivälinen malli.Isola kirjoitti:Paha sanoa, kun en ole ajanut. Mikä sitten on GT? Yksi kaveri joskus vuosia sitten määritteli gran turismo -nimikkeen sopivan autolle, jolla voi lähteä 500 km päähän pelaamaan golfia niin ettei matka tunnu missään.

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Luulisi, ettei tämän foorumin käyttäjien tarvitsisi kovin kaukaa etsiä malliesimerkkiä GT:stä.
unknown on täysin oikeassa, neliovista Gran Turismoa ei ole olemassa, sillä Gran Turismossa on kaksi ovea.

Operating at the speed of dark
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Siinähän se GT on, kaksi ovea, isohko kone ja 500km ei varmaan tunnu missään

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^^^Aika reipas niputus tuossa unknown'in alimmassa kuvaparissa...
Sinänsä on selvää että esim F34 nolostuttavista ominaisuuksista vähiten nolo on BMW ASD ("prööt-prööt" kaiuttimista, ei kuulu ulos), toiseksi noloin on aktiivinen takaspoileri - mutta ylivoimaisesti hävettävin feature on GT-merkintä. Omassa ei merkkejä ole - mutta joskus noita näkee brändättyinä liikenteessä... Auto on erinomaisen mukava, tilava ja kyvykäs perheauto. Myydään omituisen deuchebaggeryn saattelemana.
F07 on kyllä jotenkin erityisen ruma tiiliskivi, vaikkei tuo "pikkuveli" nyt merkittävästi nätimpi ole...
Silti... Prius? Really?
EDIT: Nähdäkseni -oksid- on asian ytimessä!

Sinänsä on selvää että esim F34 nolostuttavista ominaisuuksista vähiten nolo on BMW ASD ("prööt-prööt" kaiuttimista, ei kuulu ulos), toiseksi noloin on aktiivinen takaspoileri - mutta ylivoimaisesti hävettävin feature on GT-merkintä. Omassa ei merkkejä ole - mutta joskus noita näkee brändättyinä liikenteessä... Auto on erinomaisen mukava, tilava ja kyvykäs perheauto. Myydään omituisen deuchebaggeryn saattelemana.

F07 on kyllä jotenkin erityisen ruma tiiliskivi, vaikkei tuo "pikkuveli" nyt merkittävästi nätimpi ole...
Silti... Prius? Really?

EDIT: Nähdäkseni -oksid- on asian ytimessä!
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Oho, katsoppas vaan, "en huomannut; näyttää niin samalta."
Mistä tuli mieleen; että saako tuota BMW "Prius" -mallia hybridinä?

Mistä tuli mieleen; että saako tuota BMW "Prius" -mallia hybridinä?
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Jokaisella tähän GT-asiaan oma mielipide, oma ...holeni : Kia Stinger on hieno ja järkevä ( jopa perheen ainoana autona) GT.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ei. Kumpaankaan tarjolla olevista. Nykyään vitossarjan "GT" on sitten saanut jatkajan 6-sarjan alla (G32) ja F34 on hyvin kevyesti naamapäivitetty, vanhentuva malli.unknown kirjoitti:Oho, katsoppas vaan, "en huomannut; näyttää niin samalta."![]()
Mistä tuli mieleen; että saako tuota BMW "Prius" -mallia hybridinä?
Täältä löytyy kotimaan tarjonta:
https://www.bmw.fi/fi/mallisto.html
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ei, tämä menee "personal luxury"-kategoriaan. Se eroaa GT:stä siinä, että on huomattavasti mukavuuspainotteisempi äärimmäisen suorituskyvyn kustannuksella.-Oksid- kirjoitti:Siinähän se GT on, kaksi ovea, isohko kone ja 500km ei varmaan tunnu missään
Mutta tässähän se Gran Turismon määre onkin avattu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tourer
Siitä voi sitten katsella, miten hyvin Kia tai varsinkaan kyttyräselkä-bemari sopii tuohon porukkaan.
Mutta ehkä se bemarissa tuleekin jostain saksankielisestä määreestä? Vaikka Gefundene Teile?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
schade, aber nein
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Eikö Gran Turismon määrittely sano jotain siihen suuntaan, että sporttinen auto joka on suunniteltu nopeaan matkantekoon?
Puhelimella jaksa alkaa etsimään sanan merkitystä, mutta mielestäni se jotain tuohon suuntaan on...
Puhelimella jaksa alkaa etsimään sanan merkitystä, mutta mielestäni se jotain tuohon suuntaan on...
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Cadillacin heitto tähän oli puhtaasti huumoria, mutta kertoo lokeroinnin vaikeudesta (jos sellaista haluaa harrastella).
Samaa mieltä edeltäjien kanssa että korirakenne on kaksiovinen coupe, jos tuota BMW:tä pidetään vielä mukana niin ehkä "muinainen" 635CSi (vielä mielellään M-etuliitteellä) sopii hyvin GT-kategoriaan; hieman "raskassoutuinen" kori, tehokas moottori (aikalaisekseen) ja välttävät tilat neljälle täyskasvuiselle. M1 meneekin jos selvästi ns. urheiluauto -kategoriaan. Nykyisistä Jatkeista laskisin että GT-mallit käsittävät 6-sarjan laitteet, 3-sarjaa pidän enemmän "bulevardisportti" -kategoriassa.
Fefeistä esim. "500-sarjan" laitteet, 550 Maranello:sta eteenpäin voisi tähän lohkoon tiputtaa. Esimerkkejä varmaan riittää lisää vaikka kuinka paljon...
Mutta kuten arvoisa Jiitee mainitsi niin mielipiteitä riittää ja mahtuu mukaan
Stingeriä ja tuota BMW:n GT:tä pidän enemmän isoina hatchpack-perheautoina, versiosta riippuen sporttisina sellaisina.
Samaa mieltä edeltäjien kanssa että korirakenne on kaksiovinen coupe, jos tuota BMW:tä pidetään vielä mukana niin ehkä "muinainen" 635CSi (vielä mielellään M-etuliitteellä) sopii hyvin GT-kategoriaan; hieman "raskassoutuinen" kori, tehokas moottori (aikalaisekseen) ja välttävät tilat neljälle täyskasvuiselle. M1 meneekin jos selvästi ns. urheiluauto -kategoriaan. Nykyisistä Jatkeista laskisin että GT-mallit käsittävät 6-sarjan laitteet, 3-sarjaa pidän enemmän "bulevardisportti" -kategoriassa.
Fefeistä esim. "500-sarjan" laitteet, 550 Maranello:sta eteenpäin voisi tähän lohkoon tiputtaa. Esimerkkejä varmaan riittää lisää vaikka kuinka paljon...
Mutta kuten arvoisa Jiitee mainitsi niin mielipiteitä riittää ja mahtuu mukaan

Stingeriä ja tuota BMW:n GT:tä pidän enemmän isoina hatchpack-perheautoina, versiosta riippuen sporttisina sellaisina.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Suoraan wikipediasta syöty:
EDIT:
Lisätään Wikipedia-artikkeli siitä, että sai alkunsa Euroopassa...
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tou ... _in_Europe
Ja kenen toimesta? Lancian.
...
Ja korjattuna, kiitos jäsen mutt;
Tosiaan olikin 2-ovinen GT Coupe-nimeä kantava B20-korinen Aurelia, ei väitetty B12 sedan... Häpeäksi olen itselleni, vaihteeksi...
Eli pitkänmatkan tyylikäs sportti, johon mahtuu matkatavarat.Grand tourer, a type of car for travelling long distance very fast in high style (originally) with the passengers' luggage.
EDIT:
Lisätään Wikipedia-artikkeli siitä, että sai alkunsa Euroopassa...
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tou ... _in_Europe
Ja kenen toimesta? Lancian.
...
Ja korjattuna, kiitos jäsen mutt;
Tosiaan olikin 2-ovinen GT Coupe-nimeä kantava B20-korinen Aurelia, ei väitetty B12 sedan... Häpeäksi olen itselleni, vaihteeksi...
Viimeksi muokannut Aquatica, 27 Helmi 2018, 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^^En ole toki F34 mahtimoottoriversiota kokeillut. Mutta ainakaan 320i GT xDrive ei ole sporttinen. Mukava perheauto jolla ehtii liikennevirtaan sopuisasti. Talvella mainio (paitsi karmittomat lasit). Kyllä esim tuo pihan toinen pikkubimmeri-vanhus on paljon sporttisempi! 120iA ”urheilu”alustalla ja hyvin tyköistuvilla jakkaroilla houkuttaa kokeilemaan pienen takavetoisen auton ketteryyttä, tietenkin moiseen sopivissa tilanteissa. Kumpikaan ei ole Grand Tourer. Toinen on tilava ja mukava perheauto, toinen hieman epämukava ja ketterä pikkuauto.
GT sanaan yhdistän Aston Martinin tai Bentleyn, noin niinkuin puhtaimmillaan. Mutta esim Alfa Romeo GT oli ihan riittävän hyvin genren sisällä että kuskin jakkaralla hymyilytti ja pois lähtiessä katsoi autoa.
GT sanaan yhdistän Aston Martinin tai Bentleyn, noin niinkuin puhtaimmillaan. Mutta esim Alfa Romeo GT oli ihan riittävän hyvin genren sisällä että kuskin jakkaralla hymyilytti ja pois lähtiessä katsoi autoa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Mun mielestä tässä myös täyttyy aikas hyvin GT:n olemus
-Mukava viedä radallakin vaikka ei mikään kilpuri olekkaan, avona hieman korikin elää umpikattoiseen verrattuna.
-Muutamat euroopan turneet heitetty ja taittaa pitkänkin siivun mukavasti.
-2henkeä + kamat mahtuu sopuisasti mukaan ja mukavuusvarusteita riittää
-Tehoa tietysti aina saisi olla enemmän mutta kivasti tämäkin vastaa polkimen painallukseen.
- Kymmenen kesää palvellut murheitta eikä tulevallekkaan ajokaudelle tarvi kuin perusvuosihuollon

-Mukava viedä radallakin vaikka ei mikään kilpuri olekkaan, avona hieman korikin elää umpikattoiseen verrattuna.
-Muutamat euroopan turneet heitetty ja taittaa pitkänkin siivun mukavasti.
-2henkeä + kamat mahtuu sopuisasti mukaan ja mukavuusvarusteita riittää
-Tehoa tietysti aina saisi olla enemmän mutta kivasti tämäkin vastaa polkimen painallukseen.
- Kymmenen kesää palvellut murheitta eikä tulevallekkaan ajokaudelle tarvi kuin perusvuosihuollon
- Liitteet
-
- 154712_172655132764409_5711200_n[1].jpg
- (77.09 KiB) Tiedosto ladattu 4229 kertaa
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ei olekaan, sehän on urheiluauto. Joskus n. 30 vuotta sitten jokin lehti keksi kaivella ylinopeussakkotilastoja automallin perusteella. En muista oliko Hiace sakkoja keränneiden ykkönen, mahdollisesti hyvinkin, mutta kärkikolmikossa joka tapauksessa. Antoivat sille sitten kunniamaininnan "Suomen tuntemattomin urheiluauto".mutt kirjoitti:No sitten Toyota Hiace ei ainakaan ole GT-auto, kun 750km päivän aikana kyllä tuntui missään. Ja tuo oli vielä se paremmin ajettava pitkä-akselivälinen malli.
Järkiautoilija
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tuossa kyllä puhutaan B20 GT:stä, joka on neliovinen vain parittain?Aquatica kirjoitti:Lisätään Wikipedia-artikkeli siitä, että sai alkunsa Euroopassa...
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tou ... _in_Europe
Ja kenen toimesta? Lancian.
Ja oliko se auto Coupé, kuten Maseratin Gran Turismo? Ei.
Se oli neliovinen Lancia Aurelia B12.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No voehan häränsilmä. Lukutaito++ ja oikoluku++ näemmä mulla. Näemmä siellä oli tosiaan 2-door GT Coupe...mutt kirjoitti:Tuossa kyllä puhutaan B20 GT:stä, joka on neliovinen vain parittain?Aquatica kirjoitti:Lisätään Wikipedia-artikkeli siitä, että sai alkunsa Euroopassa...
https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_tou ... _in_Europe
Ja kenen toimesta? Lancian.
Ja oliko se auto Coupé, kuten Maseratin Gran Turismo? Ei.
Se oli neliovinen Lancia Aurelia B12.
Pitäis olla vaan siellä missä osaa, eli nukkumassa

Mä vaan katselin sivulta mitä versioita saatavilla ollut.
Pitäis ehkä se artikkelikin lukea, ennenkuin käyttää sitä kiistakapulana

Viimeksi muokannut Aquatica, 27 Helmi 2018, 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
ensimmäinen GT (gran turismo) oli kyllä Alfa, en tiedä miksi artikkelissa lukee että GT olisi 50 luvulta
1929 Alfa Romeo 6C 1750 GT
1929 Alfa Romeo 6C 1750 GT
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Artikkelista pystyy päättelemään, että varsinaisesti sen touhun aloitti tuo Lancia. Ei kukaan kieltänytkään, etteikö joku olisi jo tehnyt autoa "luokkaan" ennen sitä, se ei vaan ottanut tuulta alleen...? Tai jotain.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Aquatica kirjoitti:Artikkelista pystyy päättelemään, että varsinaisesti sen touhun aloitti tuo Lancia. Ei kukaan kieltänytkään, etteikö joku olisi jo tehnyt autoa "luokkaan" ennen sitä, se ei vaan ottanut tuulta alleen...? Tai jotain.
kattelin sitä tarkemmin, siellä annetussa sourcessa puhutaan modernista GT luokasta, alunperin luokka on kyllä 20 luvulta.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Joo kyllä se vähän häiritsee. On se varmaan hieno auto. Mutta six päkin jälkeen näät siinä Audi A5:sen.Macela kirjoitti:Mua hieman häiritsee että Stingeriä kutsutaan GT-autoksi, olenko ainut?
"According to Guillaume (designer), the Stinger's design was partially inspired by the Coca-Cola bottle. During an interview, he offered the following comment of the car's purpose. "The new Kia Stinger is a true gran turismo, a car for spirited long-distance. It’s not about outright power, hard-edged dynamics and brutal styling all at the expense of luxury, comfort and grace. The Stinger has nothing to do with being the first to arrive at the destination – this car is all about the journey."
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Joo kyllä minä aina tykkään ihmetellä tätä BMWn tapaa nimetä GT auto, tehdä siitä maasturin näkönen kippo ja sanoa sitä Gran Touringiksi...... Varsin erikoinen meininki. No joku pitää sitä GTnä, siinähän pitää.unknown kirjoitti:Neljällä ovella ei auto ole Gran Turismo.
Gran Turismo on mielestäni iso urheiluauto, millä on kiva ajaa mantereen halki. Sedan on sedan, vaikka olisi kuinka "neliovinen coupe"
Neliovista farmari coupe:ta ei ole olemassa.
Tila-auto ei ole GT:
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
KIA ei kiinnosta pätkääkään, ihan sama millä nimellä sitä kutsutaan.


- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Uutta, oletettavasti rumaa, geneeristä ja sielutonta, isoa sedania pukkaa Saksasta. https://youtu.be/s1VbzBBrN3k
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^Takavalo-osasto on taas työnsä tehnyt.
Thomas'n aksentti on erinomaisen osuva. Voisi suorilta lähteä ryöstämään Nakatomi-tower'ia Hans Gruberin kanssa!
Audin uusi version nimeämistapa hämmentää edelleen... Aika futuristinen on A6 sisältä, tuollahan voisi ajaa kiinni Elon Muskin avoauton!

Audin uusi version nimeämistapa hämmentää edelleen... Aika futuristinen on A6 sisältä, tuollahan voisi ajaa kiinni Elon Muskin avoauton!
