Sivu 51/97

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Touko 2016, 17:06
Kirjoittaja Jarsan
Vainio kirjoitti:Olikos täällä ketään pösöjen sähköaivojen päälle ymmärtäviä??
308:ssa ei toimi ilmastointi, ja kompuran kytkimestä pukkaa vikakoodia tai oikeastaan sen ohjauksesta.
Kaikki (toistaiseksi) löytämäni sulakkeet on ehjiä, mutta kompuran magneettikytkimelle ei vaan tule sähköä vaikka Diagboxilla käskee sitä päälle.
Kytkin kyllä kuulostaa naksahtavan kun antaa virtaa suoraan liittimeen. Jos vastaava vika kuulostaa jollekkin pösöjä omistaneelle tutulta niin laittakaa toki vihjeitä viallisen osan sijainnista :-D
Heitäs VIN-numeron 8 viimeistä merkkiä, niin kurkkaan vähän kaavioita.
5 bar näyttää testeri. Taitaa olla suht normaali paine kun +15 lämmintä ja kompura pois päältä??
Ihan suoraan oppikirjasta tuo 5 bar, eli ok.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Touko 2016, 17:37
Kirjoittaja Vainio
No kiitosta vaivannäöstä!
VIN 8 viimeistä merkkiä ovat AY081578

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Touko 2016, 18:04
Kirjoittaja Jarsan
Vikakoodin C994 selitys: Vika ilmastointikompressorin kytkentäkomennossa : Katkos.

Ohjauskäsky tulee BSI:ltä mustan liittimen pinneistä 35 ja 37 moottoritilan sulakerasialle harmaaseen liittimeen pinneihin 11 ja 12. Kompressorin kytkevä äly ja rele (R6) on sisäänrakennettuna BSM-yksikössä (PSF1), eli moottoritilan sulakerasiassa. Mikäli BSI:n (koriboxi) ja BSM välillä on piuhat ok, niin eipä paljoa muuta jää jäljelle kuin BSM-yksikön sisäinen vika. Eli siinä kohtaa se melkein kaipailisi uutta moottoritilan sulakerasiaa.

Edit: Toki kannattaa mittailla piuhat kompuralta BSM:lle, että nekin on ok. Service Box näyttäisi sulakerasialta kompuralle lähteville johtimille väriksi keltaista ja pinnit 1 ja 4.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Touko 2016, 19:45
Kirjoittaja Vainio
Iso kiitos tästä!
Näillä pääsee jo paaljon pidemmälle kun ei tarvii arvailla ihan sokkona kuinka tuo kompura on kytketty älylaatikkoihin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 00:21
Kirjoittaja alfa164
rellu scenic 1.6 16v-2005.Vika ilmoitus check injection.Auto tiputtaa tehot,ja uudelleen käynnistys poistaa vika ilmoituksen,ja toimii taas ok.Mikäköhän rellua vaivaa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 07:49
Kirjoittaja sämpy
Yleisviat tuon ikäisissä relluissa on varmaan tuttuja? Tyhjäkäyntimoottorivikojahan noissa on pirusti ja puolat hajoo yhtenään. Mutta ei ehkä liity aiheeseen? Ja vähintään yhtä reippaasti hajoo kampuran ja nokan asentotunnistimet. Ja tietty kaasuläppäongelmat.
Joku häiriö tulkitaan "fatal error" -tilaksi kun vaatii uudelleenkäynnistyksen. Voisi liittyä kaasuläppään. Mutta onneksi tuon ikäisestä pystyy lukemaan vikakoodit.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 10:28
Kirjoittaja Vode
^^ Eikös noissa oo yleisiä noi vvt-nokkapyörien murheet. Kuulostaako tyhjäkäynti diiseliltä?

Youtube on täynnä kamaa jos laittaa hakusanaksi renault ja dephaser. Tossa nyt yksi jossa kuuluu selvästi raksutus.

https://www.youtube.com/watch?v=1kMKXcBjqPY

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 18:35
Kirjoittaja alfa164
sämpy kirjoitti:Yleisviat tuon ikäisissä relluissa on varmaan tuttuja? Tyhjäkäyntimoottorivikojahan noissa on pirusti ja puolat hajoo yhtenään. Mutta ei ehkä liity aiheeseen? Ja vähintään yhtä reippaasti hajoo kampuran ja nokan asentotunnistimet. Ja tietty kaasuläppäongelmat.
Joku häiriö tulkitaan "fatal error" -tilaksi kun vaatii uudelleenkäynnistyksen. Voisi liittyä kaasuläppään. Mutta onneksi tuon ikäisestä pystyy lukemaan vikakoodit.
Eipä ole noi "yleisviat" tuttuja.Edellisellä vastaavalla ajettiin vaimon toimesta 100tkm.mittarissa oli myydessä 300tkm.lambdan vaihdolla selvittiin tekniikan osalta.Tällä nykyisellä rullattu 40tkm meidän toimesta,ja nyt ensimmäinen "vika".Näkyykö testerillä vika,jos ei aktiivisena valo?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 21:20
Kirjoittaja Alfissimo
Tuosta vanhemman korin Megane ainakin oli jättänyt vikamuistiin asentoanturin virheen, vaikka mittarissa valo (muistaakseni) ei enää palanutkaan.

Asentoanturit ja puolat on sekä esson huhuista kuultuna että Motonetin tiskiltä aikanaan työn puolesta omin käsin ojennettuna noiden koneiden peruskauraa siinä missä Alfoissa jakohihnat ja tukivarret :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 22:42
Kirjoittaja alfa164
tänään auto oli toiminut ihan normisti.Nettiä kahlatessa,tuntuu olevan sama kuin pösön antipollution decive,eli voi viitata mihin vain...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Touko 2016, 22:50
Kirjoittaja Aquatica
Kuten sanottua, vikakoodien luku. Peruskoodit saa millä tahansa OBD2-lukijalla kaikista "nykyautoista", eli 2001 ja uudemmat bensavehkeet ja jotain vuosia tuoreemmat diisselit.
Airbagit ym. aiheuttaa helposti jo jotain ongelmaa.
Koodit säilyy vähintään jonkun aikaa, paitsi mahdollisesti silloin kun kyseessä on joku tietty härveli - esim. airbagin koodi voi nollautua heti automaattisesti siinä vaiheessa kun vika poistuu... saastelaitteiden toiminnasta ilmoittelevat koodit sitten taasen taitaapi pysyä niin kauan, kunnes ne poistetaan? Tässäkin toki voi olla paljonkin eroavaisuuksia valmistajan ja version ym. välillä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Touko 2016, 20:32
Kirjoittaja Macela
Primera P11 1.6 bensa -99

Alko yhtäkkiä nykimään kiihdyttäessä (kuten painais kaasua-eikaasua-kaasua-eikaasua.. todella nopeeseen tahtiin).

Kävin ite ajamas ~20km lenkin ja saatto toimia ihan normaalisti reilu 5km ja sitte nykästä pari kertaa ja taas toimia. Sitte taas alkaa nykimään oikein kunnolla ja taas pelata normaalisti.

- Ilmeisesti tapahtuu sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla
- Tyhjäkäynnissä en huomannu vikaa
- Nyki useimmiten kiihdyttäessä mutta myös tasakaasullakin pari kertaa
- Tulpat uusittu reilu vuosi sitte

:/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Touko 2016, 23:14
Kirjoittaja palkus
^kuusakoski? stena?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2016, 07:04
Kirjoittaja Jarsan
^^Vikakoodit jos sais luettua, niin sekin helpottais, mutta noilla oireilla erittäin vahva ääni virranjakajalle.

Palkus ehtikin jo sanoa ne muut... :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2016, 13:21
Kirjoittaja Jiitee
Swedish Steelkin ruostuu :shock:

Tyttären miehen kanssa vaihdettiin autoja päittäin ( JTD<-> Volvo 240 ) vähäksi aikaa, ja kyllä se
Volvokin parista kohtaa on ruostunut 32-vuotiaana 8) Oikein siisti, alkuperäinen ja hyvä aihio muuten, ja museorekisteröitävissä helpohkosti. Se on näitä autoja, jotka olivat aikanaan riittävän tylsiä /rumia että ne ovat nyt kiinnostavia ja jopa kauniita... jos ymmärrätte yskän. Saman ikäinen Giulietta on kyllä kaksi pykälää komeampi... :wink:

Katsotaan mitä saisi kesällä Volvon kanssa aikaan. Nyt kokonaan ilman Alfoja kun 116-G vielä hakematta E-Savosta talvitallista ... mutta prätkällä pärjää kivasti ilman Alfojakin :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2016, 13:54
Kirjoittaja mutt
Italiassa 200-sarjan Volvoja pidettiin tyylikkäinä aikanaan. Kyllähän se oli persoonallista muotoilua, aikanaankin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2016, 14:05
Kirjoittaja hjpp
^ Kakkosnelosen fanittajille olisi tiedossa yhdellä omistajalla ollut muistaakseni -84 vuoden kapine entisöitäväksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2016, 14:56
Kirjoittaja Jiitee
hjpp kirjoitti:^ Kakkosnelosen fanittajille olisi tiedossa yhdellä omistajalla ollut muistaakseni -84 vuoden kapine entisöitäväksi.
Kiitos tiedosta, mutta meille riittää aika hyvin tämä yksi. Kardaanin laakeri ja ristinivelet sekä yksi pyöränlaakeri vaihdettiin äskettäin, mutta muuten vain ajellaan. Vasta reilu 200tkm taulussa, kun nämä punaiset B-19 -myllyt kestävät jopa sinne 500tkm yleisesti.
Onhan siinä jo yksi kannen yläpuolinen nokka-akselikin.....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Touko 2016, 20:17
Kirjoittaja Macela
palkus kirjoitti:^kuusakoski? stena?
Periaattees jos halvemmalla kuin korjaus saa vastaavan tasoisen toimivan auton.
Jarsan kirjoitti:^^Vikakoodit jos sais luettua, niin sekin helpottais, mutta noilla oireilla erittäin vahva ääni virranjakajalle.

Palkus ehtikin jo sanoa ne muut... :silly:
Virranjakaja juu oli yks potentiaalisista vaihtoehdoista mutta nyt vaikuttais ilmamassamittarilta. (Esim auton toimiessa nyppäsee ilmamassamittarilta johdon irti niin vika ilmenee instant, laittaa johdon takas niin taas saattaa toimia)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Touko 2016, 17:36
Kirjoittaja AriFerra
Terwehdys! Saisiko foorumin asiantuntijoilta hieman neuvoa? Asia koskee sukulaista, eli FIATia.

Poika, 18-v, aloittaa duunit ensi viikolla, ja tarvitsee työmatkaan auton. Etsinyt juuri katsastettua, mahd. halpaa. Löysi FIAT Bravan, vm 2001. 1.6 bensa, 103 hv.

Hyvässä kunnossa on, myyjä vaikuttaa luotettavalta. Mutta! Koneeseen on vaihdettu jakohihna 100 000 km kohdalla. Nyt sillä on ajettu 240 000. Kysymyksiä siis:

a) Onkohan tuo ko. kone sellainen, että jos hihna katkeaa, venttiilit lyövät mäntiin?

b) Kuinka suuri riski on, että hihna katkeaa lähipäivinä?

c) (tyhmä kysymys, mutta...) Kun tekee kaupat yksityisen kanssa, voisiko sopia jotain tyyliin "jos ei kestä kotimatkaa (400 km), rahat palautetaan"?

Varsinkin ekaan kysymykseen kaipaisin infoa, saa laittaa noihin toisiinkin ajatuksia. :mrgreen:

Kiitos etukäteen!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 24 Touko 2016, 18:07
Kirjoittaja Jarsan
AriFerra kirjoitti:a) Onkohan tuo ko. kone sellainen, että jos hihna katkeaa, venttiilit lyövät mäntiin?

b) Kuinka suuri riski on, että hihna katkeaa lähipäivinä?

c) (tyhmä kysymys, mutta...) Kun tekee kaupat yksityisen kanssa, voisiko sopia jotain tyyliin "jos ei kestä kotimatkaa (400 km), rahat palautetaan"?
a) Tulee osumia, jos katkeaa.
b) Sanoisin, että vähintäänkin suurehko.
c) Toki voi sopia, jos toinen siihen suostuu, mutta siinä kohtaa mustaa valkoselle ja nimet alle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Touko 2016, 00:23
Kirjoittaja alfa164
Peugeot 607 2.2 antipolition häly tauluun,ja moottorin kuva,ja koodiksi lukija kertoo p0170( polttoaineen syöttöhäiriö,linja 1)
Auto toimii normaalisti.Valo ei sammu kojetaulusta testerillä,vaikka koodin kuittaa lukijalla.Valo syttyi kun tuli ajettua 500m lenkkejä parin päivän aikana useasti,ja valo syttyi käynnistyksen yhteydessä.Nyt ajettu parina päivänä 50km/suunta maantie ajoa,ja valo palaa sitkeästi

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Touko 2016, 07:19
Kirjoittaja Shakal
Macela kirjoitti:Primera P11 1.6 bensa -99


:

Laitan arpani moottorin maadoituspisteelle.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Touko 2016, 19:39
Kirjoittaja Macela
Primera caseen päivitys:

Ostin satasella käytetyn ilmamassamittarin (halvin mitä löysin)

Tulos:

Nykiminen loppu mutta kiihdyttäessä nuhanen -> putsasin tämänkin ilmamassamittarin -> nuhasuus väheni mutta ilmenee siltikin vielä vähän täyskaasulla kiihdyttäessä.

On muutenkin todella luumu tai sitten oon tottunu vaan ~tuplasti tehokkaampaan 156:een.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Touko 2016, 20:15
Kirjoittaja Abarth
Sellasta vanneasiaa, että kun pyörännavassa on 3mm. spaceri ja vanteen keskireiässä suurehko viiste, niin navan olake ei enää ylety vanteen keskireikään käytännössä ollenkaan.
Vanne on kyllä hyvin keskittynyt eikä ravista ollenkaan ajossa, mutta mahtaako tämä rasittaa pyöränpultteja enemmän?

Näissähän ei ole keskireikää ollenkaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Touko 2016, 20:58
Kirjoittaja Tiige
Ei minun käsityksen mukaan pitäisi rasittaa yhtään enempää. Eihän mitkään muoviset keskiösovitteetkaan toimisi jos niihin tulisi rasitusta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Touko 2016, 21:18
Kirjoittaja Rasvis
Normi aluvanteissa taitaa matka pultin kartiosta navan pintaan olla moninkertainen peltivanteisiin verrattuna, ja pulttiin kohdistuva momenttikin siksi eri luokkaa.

En kylläkään osaa sanoa onko tuolla käytännön merkitystä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Touko 2016, 21:53
Kirjoittaja palkus
Onkosta Abarthin tapauksessa pinnapultit kyseessä? Muttereilla kiristettäessä vie vanteen suht keskelle, joten ei välttämättä täristä. Napakeskitys on tosin varmempi, koska esim. kiinnityksen löystyessä vanne saa tukea keskityksestä. Muovisetkin soviterenkaat tukevat vähän. Noit järjettömästi viistetyt vanteet on kyllä p*rseestä, koska tuota keskittämättömyyttä voi jossain tapauksissa ilmetä ilman mitään spaaseriakaan.


Editoitu siansaksaa :?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Touko 2016, 06:37
Kirjoittaja Abarth
On pinnapultit ja vanteet ovat keskittyneet joka irroituskerran jälkeen moitteettomasti, että sen puoleen ei ongelmaa, mutta alkoi arvelluttamaan pinnapulttien kuormitus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Touko 2016, 19:09
Kirjoittaja matti_vuorio
Kun Corollaan (-11) tulee kiveniskemä, niin se alkaa ruostumaan siitä. Alfassa vastaavassa tilanteessa paljastunut metalli vain tummuu. Onko tämä nyt se sinkityn ja ei-sinkityn korin ero?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 11:24
Kirjoittaja AriFerra
Kaksi hiivattia pihassa kaipaa uusia öljyjä. Kävin Motonetista hakemassa molempiin suodattimet. Myyjä antoi samanlaiset suodattimet molempiin, tarkasti ja vakuutti että molemmissa koneissa on samanlaiset.

2004 Punto 1,2 8-v ja 2001 Brava 1,6 16-v.

Sattuisiko kukaan muistamaan, tai viitsisikö joku tsekata tästä inter-netsin ihmeellisestä maailmasta voiko pitää paikkansa?
Täällä on monilla kuitenkin rutkasti tieto-taitoa ja netin syöverit paremmin hallussa kuin minulla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 14:27
Kirjoittaja LVA
Macela kirjoitti:Primera caseen päivitys:

Ostin satasella käytetyn ilmamassamittarin (halvin mitä löysin)

Tulos:

Nykiminen loppu mutta kiihdyttäessä nuhanen -> putsasin tämänkin ilmamassamittarin -> nuhasuus väheni mutta ilmenee siltikin vielä vähän täyskaasulla kiihdyttäessä.

On muutenkin todella luumu tai sitten oon tottunu vaan ~tuplasti tehokkaampaan 156:een.
Se on luumu. Ei kulje mitenkään eikä mihinkään, vaikka kuinka toivoisi. Se on luumu ihan jopa muihin 1.6 litraisiin verrattuna.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 14:32
Kirjoittaja Albertolli
^^Kyllä niissä aika pitkälti on sama suodatin, joten uskaltaisin luottaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 15:12
Kirjoittaja AriFerra
Albertolli kirjoitti:^^Kyllä niissä aika pitkälti on sama suodatin, joten uskaltaisin luottaa.
Kiitos. Tällä mennään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 17:15
Kirjoittaja Albertolli
Tarkennuksena vielä, että Niissä=Fiudeissa tuossa ikäluokassa. Meidän Pandassakin taitaa olla sama.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 23:12
Kirjoittaja palkus
Minä olen kyllä niin juudealainen, että käytän vain ja ainoastaan autoon kuuluvaa suodinta. Mielestäni yksi moottorin tärkeistä kestävyyden varmentajista. Melko usein pannaan suodin sen mukaan jos vain jenka ja tiivistepinta jotenkin passaa :shock:
Tuon bravan ja fl-punton öljynsuotimet ovat erilaiset.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 00:08
Kirjoittaja AriFerra
palkus kirjoitti:Minä olen kyllä niin juudealainen, että käytän vain ja ainoastaan autoon kuuluvaa suodinta. Mielestäni yksi moottorin tärkeistä kestävyyden varmentajista. Melko usein pannaan suodin sen mukaan jos vain jenka ja tiivistepinta jotenkin passaa :shock:
Tuon bravan ja fl-punton öljynsuotimet ovat erilaiset.
Huoh...siis onko näin? Miten voi olla sitten mahdollista, että Motonetin tietokanta kertoo molempiin (1,2 8-v ja 1,6 16-v) sopivan samanlainen suodin? Kolme eri myyjää asian tarkisti. Ja nuo jotka ostin, ovat siis aitoja FIAT Ricambi suotimia. Pari halvempaa mallia heillä olisi myös ollut tarjolla, ja niissäkin samanlaista tarjosivat molemmille moottoreille.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 00:18
Kirjoittaja AriFerra
Vaikka suodinkeskustelu jatkuu (toivottavasti), kysyn erästä toista asiaa. Kiitollinen olisin jos tähänkin saisin infoa.

Kyseessä siis yhä tuo pojan 1,6 16-v bensa. Tekniikasta en paljoa tiedä, eikä tämä verbaalinenkaan ulosanti kehuttavaa ole, mutta yritän.

Jos epäilen, että jako on ns hypännyt pykälän pois paikaltaan, minkälainen homma ammattilaiselta on se saada selville?
Onko niin yksinkertaista, että suojakoppa irti, katsotaan ajoitusmerkit kampiakselista ja molemmista nokista?
Jos ei ole jako kohdillaan, kiristimen löysäys, jako kohdilleen, hihnan asettelu uusiksi ja kiristin tiukalle, koppa paikalleen. 15 min ammattilaiselta?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 07:31
Kirjoittaja palkus
^motonetin sivuillakin on kyllä oikein noit: punto 1,2 8v 7/2003 -> motonetin tuotenumerolla 15-3387 (orig) ja bravo 1,6 = 15-2069 (orig)
Noissahan on eri tiivisteeen halkaisijakin. Sullahan on punto II FL (isolamppunen) ?
Tuo jaon tarkistus/kohilleen laitto taittaa tarvita lukitustyökalut nokkien takapäihin ja heittokellon ykkösen yläkuolon selvittämiseksi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2016, 12:00
Kirjoittaja AriFerra
Kyllä Palkus oikeassa olit. <-2003 ja 2004-> Punton 1.2 8-v koneissa erilaiset suotimet. Isot umpiot joo tässä 2004.
Outoa, vaikka kone lienee sama, jotain eroa kuitenkin?

Tuosta 1.6.16-v 2001 Bravan moottorin vikavalosta vielä kyselisin. FIAT-foorumilta luin kauhukertomuksen, jossa jakohihnan vaihdon jälkeen (pari päivää myöhemmin) oli ko. valo alkanut vilkkua. Lopulta osoittautui että hihnassa jako pykälällä pielessä.

Onko mutua, aiheuttaako se nimenomaan valon vilkkumisen, jos jako ei ole kohillaan? Brava käy kauniisti eikä oireile millään lailla, mutta vikavalo syttyi muutama päivä hihnan vaihdon jälkeen.

Kaveri lupasi lukea sunnuntaina koodit, mutta pelkään että sieltä tulee vain yleisilmoitus sytytyshäiriöstä tms? Voivatko ne lukijat kertoa tarkempaa infoa? Esmes puolaviasta, asentoanturista tms?

Onko edes teoriassa mahdollista, että valon olisi sytyttänyt hetkellinen häiriö, ja kun sen nollaa, valo ei enää kiusaisi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Kesä 2016, 13:49
Kirjoittaja Tuomas K
AriFerra kirjoitti:Voivatko ne lukijat kertoa tarkempaa infoa? Esmes puolaviasta, asentoanturista tms?
Voivat, mutta ei se ecu osaa ennustaa, eli jos laitteet ecun silmissä toimii oikein ja tulee vaikka sytytyskatkoksia, niin mistäpä se arvaisi mikä laite sen aiheuttaa. Toki jos nyt vaikka puolan ensiö olisi poikki tulee siitä luonnollisesti puolan kuntoon viittaava vikakoodi jne.
AriFerra kirjoitti:Onko edes teoriassa mahdollista, että valon olisi sytyttänyt hetkellinen häiriö, ja kun sen nollaa, valo ei enää kiusaisi?
Hetkellisen häiriön mentyä ohi pitäisi valon sammua omia aikojaan, eli jos se palaa pidemmän aikaa on siellä melkolailla varmasti joku vika oikeasti päällä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 11:27
Kirjoittaja AriFerra
AriFerra kirjoitti: Tuosta 1.6.16-v 2001 Bravan moottorin vikavalosta vielä kyselisin. FIAT-foorumilta luin kauhukertomuksen, jossa jakohihnan vaihdon jälkeen (pari päivää myöhemmin) oli ko. valo alkanut vilkkua. Lopulta osoittautui että hihnassa jako pykälällä pielessä.

Onko mutua, aiheuttaako se nimenomaan valon vilkkumisen, jos jako ei ole kohillaan? Brava käy kauniisti eikä oireile millään lailla, mutta vikavalo syttyi muutama päivä hihnan vaihdon jälkeen.

Kaveri lupasi lukea sunnuntaina koodit, mutta pelkään että sieltä tulee vain yleisilmoitus sytytyshäiriöstä tms? Voivatko ne lukijat kertoa tarkempaa infoa? Esmes puolaviasta, asentoanturista tms?

Onko edes teoriassa mahdollista, että valon olisi sytyttänyt hetkellinen häiriö, ja kun sen nollaa, valo ei enää kiusaisi?
Sunnuntaina kaveri luki systeemit. Päästöjä herjasi. Nollasi koodin ja valo sammui. Ei ole ainakaan vielä syttynyt uudestaan. Tosin lyhyitä matkoja poika tuolla autollaan vain ajaa.

Hieman alan kallistua siihen, että kyllä se poikien hihnanvaihto onnistui, eikä tuo vikavalon syttyminen siihen liittynyt. Mutta voihan olla että kuitenkin...täytyy seurailla tilannetta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 13:05
Kirjoittaja Jiitee
Jiitee kirjoitti:Swedish Steelkin ruostuu :shock:

Tyttären miehen kanssa vaihdettiin autoja päittäin ( JTD<-> Volvo 240 ) vähäksi aikaa, ja kyllä se
Volvokin parista kohtaa on ruostunut 32-vuotiaana 8) Oikein siisti, alkuperäinen ja hyvä aihio muuten, ja museorekisteröitävissä helpohkosti. Se on näitä autoja, jotka olivat aikanaan riittävän tylsiä /rumia että ne ovat nyt kiinnostavia ja jopa kauniita... jos ymmärrätte yskän. Saman ikäinen Giulietta on kyllä kaksi pykälää komeampi... :wink:

Katsotaan mitä saisi kesällä Volvon kanssa aikaan. Nyt kokonaan ilman Alfoja kun 116-G vielä hakematta E-Savosta talvitallista ... mutta prätkällä pärjää kivasti ilman Alfojakin :wink:
No niin , kakkosnelonen nyt fiksattu , täysin ruosteeton ja katsastettu. Juuri rullailin 400 km:n siivun Etelä-Savoon Pohjanmaalta... med herrgårdsvagnen, som går mycket bra :mrgreen:

Volle on sisustuksen siistimistä ja roiskeläppiä vaille museoauto, sano :)
Ja mikä parasta tässä keikassa, vien Pikku-Juulian paluukuljetuksena kotiin.

Kyllä 240kin on melko hyvä ajaa ja mukava matkustaa ikäisekseen, menee jämäkästi kuin juna ja jne...
mutta kun tiessä on mutkia ja hiukan kiihdytellään tai ohitetaan rekkoja...
tuli Pikku-Juuliaa ikävä. On meinaan 116-G:ssä voimaa ihan eri tavalla välillä 80- 120 km/h tarjolla...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 13:10
Kirjoittaja hagger16
Jiitee kirjoitti:Swedish Steelkin ruostuu :shock:
No joo. Keväämmällä myymästäni Saab 9-5:sta oli paljastunut laajat ruostevauriot helmoista.
Uusi omistaja oli vienyt autoa maalarille pikku fiksiin, olivat ottaneet muovihelmat irti ja alla ei ollut peltiä ollenkaan..

Eli nekin olisi pitänyt ruostesuojata uutena.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 02:47
Kirjoittaja Gommi
Ostin 206 pösön koska asioita tapahtui ja varttiysi jää nyt seisomaan syksyyn asti...

n. 4tkm takana enkä ole löytänyt muuta (teknistä) moitittavaa, kun 1.4 litraisen isolohkon armottoman laiskuuden ja auton uskomattoman tylsyyden.. Kai näitäkin murheiksi voi kutsua? :D

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 12:08
Kirjoittaja TeroPee
Kannattaa 206:sta seurailla paisaria. Oli yksi 206 taloudessa ja siihen tehtiin merkkiliikkeessä kansiremppa kolmesti ennen kun auto lähti meiltä. Seuraavakin omistaja joutui teettämään sen kerran. Onneksi aina löytyi maksaja jostain muualta. Kilsoja oli luokkaa 60tkm. http://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/206/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 13:23
Kirjoittaja hjpp
^ Ja katsoa, että paisarin korkki on ehjä, ettei turhaan ylikorjaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 16:06
Kirjoittaja Jarsan
^Kannentiivistevuoto imenee yleensä ekana ulospäin öljyvuotona jakopään etukulmasta. Ja on eräänlainen tyyppivika näissä tuo kansipahvi. Voisi ehkä puhua jopa ominaisuudesta. :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 23:44
Kirjoittaja hjpp
On kyllä. Tuli vaan mieleen tapaus, jossa korjaamo vaihtoi ensin vuotaneen jäähdyttimen ja sitten kaksi kertaa kansitiivisteen, kun pitivät sitä viallisena. Vika oli korkissa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Kesä 2016, 14:36
Kirjoittaja Mandeprkl
Olen kuullut väitettävän että Alfa Romeot Ruostuu... Nyt mulla on Mersu ja Opel.... Tarviiko muuta sanoa...? :evil: