Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
Jos molemmat kaistat on niin täynnä autoja ettei väliin mahdu kuin kiilaamalla niin mitä vittua se volvo/bmw/audi -urpo luulee voittavansa yrittämällä ohittaa? ja silloin valojen vilkuttelua seuraa alfan jarrutesti - joka kerta!
Jos oikea kaista vetää, niin tottakai ajetaan siinä ja sitä vasenta voi vetää niin paljon ku sielu sietää!
Jos oikea kaista vetää, niin tottakai ajetaan siinä ja sitä vasenta voi vetää niin paljon ku sielu sietää!
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Itsekin usein ajelen vasemmalla kaistalla odotellen että oikealle puolen tulisi riittävän pitkä rako tien antoa varten. Jos takana tuleva lähestyy nopeasti, riittää lyhyempikin rakonen tien antamiseksi. Jos taas takana tulija on hiljakseen lähestynyt, eli matkanopeus on melkein sama, en pidä mitään suurempaa kiirettä tien antamisen suhteen. Jos vasemmallakin kaistalla on jonoa, niin en varmasti anna tietä kenellekään takana höyryävälle.
Jostain syystä erityisesti Lahden väylällä on tullut tavattua niitä mulkeroita jotka ajavat vaudilla rinnalle ja sitten tiputtavat nopeutta yrittäen saada aikaan pakkojarrutuksen kun hitaampi ajoneuvo lähestyy. Sattumaa ehkä, mutta harvemmin tuohon olen törmännyt Turun väylällä, jota kuitenkin ajelen päivittäin.
Ja valitettavan usein tapaa niitä "poliiseja" jotka ajavat vasenta kaistaa eivätkö meinaakaan antaa tietä, koska ajavat omasta mielestään niin lujaa ettei kenenkään tarvitse mennä tämän lujempaa.
Jostain syystä erityisesti Lahden väylällä on tullut tavattua niitä mulkeroita jotka ajavat vaudilla rinnalle ja sitten tiputtavat nopeutta yrittäen saada aikaan pakkojarrutuksen kun hitaampi ajoneuvo lähestyy. Sattumaa ehkä, mutta harvemmin tuohon olen törmännyt Turun väylällä, jota kuitenkin ajelen päivittäin.
Ja valitettavan usein tapaa niitä "poliiseja" jotka ajavat vasenta kaistaa eivätkö meinaakaan antaa tietä, koska ajavat omasta mielestään niin lujaa ettei kenenkään tarvitse mennä tämän lujempaa.
Kimmo / alfatune.fi
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Ajelin rauhassa Tampereelta eilen illalla Huittisiin kun koulua täällä käyn. Tulee ohituskaista ja saan rekan kiinni ylämäessä, samalla tulee kyltti että ohituskaista päättyy, tässä vaiheessa olin täysperävaunu rekan vaunun kohdalla, painan siinä sitten kaasua sen verran etten ajaudu vastaantulevien kaistalle. No siirryn rekan eteen ja asetan vakkarin taas normaali nopeudeks. Muutaman kilsan päästä on poliisi skoda perseessä kiinni ja pyytää pysähtymään.. No sakkoa sit 16 päiväsakkoa kun oli 80 alueella 113 mittarissa tämän ohituksen aikana.. Miten voi sattua just siihen kohtaa kun muuten ajelin tollasta alle 90 mittari nopeutta. Eikä tässä muuten niin ketuttais jos ei viikko sitten olisi tullut kamerasta sakkoa.. PRKL.. Poliisikin tokas että taitaa Alfa kiihtyä ihan hyvin.. Meinasin tokasta että paremmin kun tää teidän tsekki ihme.. 

-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Ei kai tässä kukaan ole ketään kiilaamassakaan, eikä ainakaan minua kiinnosta pätkän vertaa, mitä se volvo/bmw/audi -urpo luulee voittavansa. Ei se ole minulta pois jos annan tuollaiselle tilaa sopivan raon kohdalle osuessa.toolman kirjoitti: Jos molemmat kaistat on niin täynnä autoja ettei väliin mahdu kuin kiilaamalla niin mitä vittua se volvo/bmw/audi -urpo luulee voittavansa yrittämällä ohittaa? ja silloin valojen vilkuttelua seuraa alfan jarrutesti - joka kerta!
Jos oikea kaista vetää, niin tottakai ajetaan siinä ja sitä vasenta voi vetää niin paljon ku sielu sietää!
Voihan se volvo/bmw/audi -urpo olla esim. viemässä vaimoaan synnytyslaitokselle.
VMP
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mistä se johtuu että toisten eteen/taakse sattuu urpoja enemmän kuin toisten??
Pari tuttua ajelee lähes identtistä reittiä samoihin kellon aikoihin ja vain toiselle sattuu lähes päivittäin eteen/taakse joku täys urpo joka pilaa päivän ja vaarantaa kaikkien hengen. Toinen taitaa ajella ihan silmät ummessa kun ei ikinä huomaa mitään...
Pari tuttua ajelee lähes identtistä reittiä samoihin kellon aikoihin ja vain toiselle sattuu lähes päivittäin eteen/taakse joku täys urpo joka pilaa päivän ja vaarantaa kaikkien hengen. Toinen taitaa ajella ihan silmät ummessa kun ei ikinä huomaa mitään...

-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Itse otan yleensä höyrypäät hyvänä vaihteluna tavallisen ajorutiiniin, liityn toki välillä itsekin höyrähtäjiin. Kun motissa on vähän normaalia enempi jerkkua, on todella hyvä kikka vähentää vauhtia n.20km/h, sitten iskeä pieni pykälä ja täyskiihdytys. En muista koska olisi pershiippari enää vaivannut tämän jälkeen.fahlsjy kirjoitti:Mistä se johtuu että toisten eteen/taakse sattuu urpoja enemmän kuin toisten??
Pari tuttua ajelee lähes identtistä reittiä samoihin kellon aikoihin ja vain toiselle sattuu lähes päivittäin eteen/taakse joku täys urpo joka pilaa päivän ja vaarantaa kaikkien hengen. Toinen taitaa ajella ihan silmät ummessa kun ei ikinä huomaa mitään...
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
^ Nää on näitä tulkinnan varaisia juttuja. Totuus on että todella monet kiihdyttää ohituskaistan alkaessa reippaasti nopeuttaan, ja hiljentää heti kun se päättyy. Jokin aika sitten ohitin juuri vastaavalla tavalla ja piti mennä reilusti yli sallitun kun kaikki päättivät että nyt on leveä baana, tässä voi ajaa 30km/h kovempaa
Erotuksena että omalle kohdalle ei sattunut sinivuokkoja.
Kannettava alkoi pitää infernaalista mekkalaa eilen illalla ja tarjosi sitten bluescreeniä. Käynnistyi kuitenkin tänään uudelleen ja ehdin pelastaa joitain asioita. Sitten se huusikin joka kerta kuin syötävä ja simahti tai jäi jumiin huutamaan. Seuraavaksi kysyi haluatko safemoodiin
Sitähän minä olin yrittänyt koko ajan mutta kaikki f-alkuiset nappulat läpikäytyäni olin jo luovuttanut ja siirtynyt f-alkuisiin sanoihin. Nyt se jää jumiin "blackscreeniin" lataamaan windows kirjastoja tjsp.
Taisi mennä kovalevy? Ei taida olla mahdollisuuksia pelastaa tietoja enempää? Positiivista on se ettei ole oma vaan firman. Ikävää sen sijaan se että olen reissussa ilman omaa konetta
Tämä varakone on ihan kauhea lousku. Olen nyt päivittänyt/poistanut kaiken mahdollisen mut 256Mb:lla rammia ei oikein hommat suju 

Kannettava alkoi pitää infernaalista mekkalaa eilen illalla ja tarjosi sitten bluescreeniä. Käynnistyi kuitenkin tänään uudelleen ja ehdin pelastaa joitain asioita. Sitten se huusikin joka kerta kuin syötävä ja simahti tai jäi jumiin huutamaan. Seuraavaksi kysyi haluatko safemoodiin

Taisi mennä kovalevy? Ei taida olla mahdollisuuksia pelastaa tietoja enempää? Positiivista on se ettei ole oma vaan firman. Ikävää sen sijaan se että olen reissussa ilman omaa konetta


Ayrton Senna da Silva forever
Kyllähän tuo kirpaisee. Nimim. kortti hyllylle ohituksen päätteeksi. Ajatuksena oli poiketa nopeasti vastaantulevien kaistalla ohitusken ajan ja palata takaisin normaalivauhtiin. Muutoin ajelin ihan nätisti rajoitusten mukaan, tämä laskettiin toki lieventävänä asianhaarana. Vitutti, mutta näin jälkikäteen katsottuna tuntuu kyllä oikeudenmukaiselta. Moottoripyörällä saa muuten aika äkkiä paljon ylinopeuden puolelle.tumbe kirjoitti:Ajelin rauhassa Tampereelta eilen illalla Huittisiin kun koulua täällä käyn. Tulee ohituskaista ja saan rekan kiinni ylämäessä, samalla tulee kyltti että ohituskaista päättyy, tässä vaiheessa olin täysperävaunu rekan vaunun kohdalla, painan siinä sitten kaasua sen verran etten ajaudu vastaantulevien kaistalle. No siirryn rekan eteen ja asetan vakkarin taas normaali nopeudeks. Muutaman kilsan päästä on poliisi skoda perseessä kiinni ja pyytää pysähtymään.. No sakkoa sit 16 päiväsakkoa kun oli 80 alueella 113 mittarissa tämän ohituksen aikana.. Miten voi sattua just siihen kohtaa kun muuten ajelin tollasta alle 90 mittari nopeutta. Eikä tässä muuten niin ketuttais jos ei viikko sitten olisi tullut kamerasta sakkoa.. PRKL.. Poliisikin tokas että taitaa Alfa kiihtyä ihan hyvin.. Meinasin tokasta että paremmin kun tää teidän tsekki ihme..

Tuohon ohituskäyttäytymiseen vielä sen verran omia tapoja, että yleensä pyrin poikkeamaan oikealle kaistalle siksi aikaa että takaa tuleva nopeammin ajava pääsee ohitseni. Sitten taas vasemmalle kaistalle. Turha hidastella toisten etenemistä vaikka itsekin ajaisin hieman oikeaa kaistaa nopeammin.
Tein itse - säästin
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Jutussahan sanotaan, että tieto on peräisin Hyrslerin raportista, ei Fiiatilta tai Alffalta. Siinä saattaa ihan oikeasti lukea Guilia. Tuntuvat ison veden takaisille välillä nimittäin olevan nämät kaksoisvokaalit vaikeita laittaa oikeaan järjestykseen.Hepa kirjoitti:Voi olla hyvinkin mahdollista. Tosin tässä tapauksessa se vaatisi koko scriptin pilkkomista ja uudelleen yhteen liittämistä. Tähän vaadittavaa osaamista ja kiinnostusta ei taida löytyäkumimuumi kirjoitti:^oot vaan liimannut kirjaimet väärään järjestykseen.
-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kutsu olkapää leikkaukseen. Tämä voisi optimistin mielestä kuulua kivaa ketjuun. Laitan sitten sinne kun tulee oikeasti kuntoon ja pystyy taas Alfailemaan ja toivottavasti myös urheilemaan irvistämättä
Pakko tunnustaa että jänskättää kun on sairaaloissa nähnyt kaikenlaista eikä itselle toisaalta ole tehty koskaan sideharsotaitosta kummempaa.

Pakko tunnustaa että jänskättää kun on sairaaloissa nähnyt kaikenlaista eikä itselle toisaalta ole tehty koskaan sideharsotaitosta kummempaa.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
No niin, nyt minäkin sain "kunnian" tavata itsemurha jäniksen
Tänään yöllä tienpientareella juoksunut koiran kokoinen jänis pääti hyppää alfan alle just kun oltiin vierrekain. Tulos: Puskurin oikeapuoli ihan palasina ja V***** lisätää viela se, että puskuri ei ollut hankintalistoilla, kun näinkin on riittävästi rahanmenoa ja se on tiukassa
Onnionnettomuudessa oli se, että ainakin summari ei hajonut. Että tämmösiä ne jänikset joskus ovat...

Tänään yöllä tienpientareella juoksunut koiran kokoinen jänis pääti hyppää alfan alle just kun oltiin vierrekain. Tulos: Puskurin oikeapuoli ihan palasina ja V***** lisätää viela se, että puskuri ei ollut hankintalistoilla, kun näinkin on riittävästi rahanmenoa ja se on tiukassa

Nothing beats cubic inch
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Mitä leikataan? Rotator cuff repeämä?Wile E. Coyote kirjoitti:Kutsu olkapää leikkaukseen. Tämä voisi optimistin mielestä kuulua kivaa ketjuun. Laitan sitten sinne kun tulee oikeasti kuntoon ja pystyy taas Alfailemaan ja toivottavasti myös urheilemaan irvistämättä![]()
Pakko tunnustaa että jänskättää kun on sairaaloissa nähnyt kaikenlaista eikä itselle toisaalta ole tehty koskaan sideharsotaitosta kummempaa.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En oikein tiedä tietävätkö itsekään kun ilmoittivat että ei ole revennyt. Kyllä minä sieltä "mukavan" rapsahduksen kuulin vihlaisun kera syksyllä (viimeksiroutasydän kirjoitti:Mitä leikataan? Rotator cuff repeämä?

Vasen on parempi mutta pelkään pahoin että jos ja kun alan liikkua tosissaan niin saa pian näyttää toisellekin puukkoa

Onko kokemuksia?
Ayrton Senna da Silva forever
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Se oli sitten se toinen vaihtoehto, elikkä tekevät ilmeisesti lisää tilaa ottamalla luuta pois acromionista (olikohan se nyt okaräystäs suomeksi)Wile E. Coyote kirjoitti:En oikein tiedä tietävätkö itsekään kun ilmoittivat että ei ole revennyt. Kyllä minä sieltä "mukavan" rapsahduksen kuulin vihlaisun kera syksyllä (viimeksiroutasydän kirjoitti:Mitä leikataan? Rotator cuff repeämä?). Ultran ja rtg mukaan on (ilmeisesti) useiden pienempien loukkaantumisien seurauksena ahtautunut/arpeutunut/tulehtunut ja pitää avartaa että krooninen tulehdus pääsee rauhoittumaan.
Vasen on parempi mutta pelkään pahoin että jos ja kun alan liikkua tosissaan niin saa pian näyttää toisellekin puukkoa![]()
Onko kokemuksia?

Eli paikat on siis traumojen seurauksena sen verran tulehtuneena ja turvonneena, etteivät mahdu tilaan, joka ennen riitti. Tästä syntyykin sitten noidankehä, jonka laukaisuun tuota lisätilaa tarvitaan.
Oliko se vasenkin loukkaantunut? Liikuntahan ei sinällään asiaa pahenna, jollei siellä traumaa tai tulehdusta ole taustalla.
Niin tosiaan omakohtaista kokemusta ei ole muuta kuin ihan muutamasta olkapääpotilaasta. Monesti aika ongelmallisia hoitaa etenkin, jos ei selvää trauma-anamneesia...
Onnistuin tänään kolhimaan 75:lla yhtä Corollaa. Ei tullut mitään ihan kauheita klommoja, maalia lähinnä vaan vaihdettiin mutta harmittaa silti vietävästi, oma moka ja tyhmä sellainen.
Pelkääjän paikalla istunut kaverini lohdutti sanomalla että nyt kun viimein hinkkaat nuo harmaiksi kulahtaneet puskurit mustallavahalla niin tuo jälki häviää varmasti näkymättömiin.
"...Mutta kun se puskuri ei ole kulahtanut, se on tehtaalla maalattu tuollaiseksi.."
Pelkääjän paikalla istunut kaverini lohdutti sanomalla että nyt kun viimein hinkkaat nuo harmaiksi kulahtaneet puskurit mustallavahalla niin tuo jälki häviää varmasti näkymättömiin.
"...Mutta kun se puskuri ei ole kulahtanut, se on tehtaalla maalattu tuollaiseksi.."
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
5 päivää vanha tuulilasi ja eilen tuli eka kiveniskemä ja menihän se heti kunnolla säröille. kyllä ketuttaa,mutta eipä oikeen ollut vaihtoehtoja kun vanha lasi oli osittain irti. myös pioneerin soitin lakkas toimimasta ja takuu umpeutu vajaa 3kk sitten. hajotti varmaan samalla subin vahvarin. positiivista on se et 155 ainakin pelaa ja lämpiääkin nyt hyvin termarin vaihdon jälkeen,se on ainoa asia mikä edes vähän lohduttaa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Hyundaita piti alkaa laittelemaan. Pukeille aloin vääntämään, että saataisiin vaihdettua takalaakeri. Laitan pukin takapalkille ja alan laskemaan tunkkia, Vitunmoinen rutina alkaa kuulua, lopetan laskemisen ja siirryn tarkastamaan pukkia. Upposi takapalkista läpi, ja takapalkin sivuun sai sormella paineltua muutaman kolosen, voi vitun perkele! Saatana kokoajan löytyy uutta ongelmaa vanhan tilalle, alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.
Ostakaa Hyundai Elantra ilman leimaa?
Ostakaa Hyundai Elantra ilman leimaa?

Eikös se ole turvallisuusdirektiivi. Se sama, joka pakottaa vaihtamaan Amerikan tuontiautoihin pehmeämmät tuulilasit Euroopassa.Epezi kirjoitti:Vähän vastaavanlaisia kokemuksia minullakin ensimmäisen kuusnepan kanssa. Uudet lasit ovat kuulemma vaan niin herkkiä etteivät kestä. Joku ympäristö säädös vaikuttanut lasien materiaaleihin.Caijo-Romeo kirjoitti:5 päivää vanha tuulilasi ja eilen tuli eka kiveniskemä
Toinen laseihin vaikuttava seikka on lasin liimaaminen koriin. Se oli tosi harvoin, kun löaseja halkesi ennen liimalasiaikaa. Nykyisinhän ei ikinä tarvitse sen takia ikkunaa vaihtaa, että se olisi käynyt sumuiseksi. Ei ehdi.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Eiköhän tuo paskalaatu ja kalliimpi hinta liity jotenkin pisnekseen.Jönsson kirjoitti:Eikös se ole turvallisuusdirektiivi. Se sama, joka pakottaa vaihtamaan Amerikan tuontiautoihin pehmeämmät tuulilasit Euroopassa.Epezi kirjoitti:Vähän vastaavanlaisia kokemuksia minullakin ensimmäisen kuusnepan kanssa. Uudet lasit ovat kuulemma vaan niin herkkiä etteivät kestä. Joku ympäristö säädös vaikuttanut lasien materiaaleihin.Caijo-Romeo kirjoitti:5 päivää vanha tuulilasi ja eilen tuli eka kiveniskemä
Toinen laseihin vaikuttava seikka on lasin liimaaminen koriin. Se oli tosi harvoin, kun löaseja halkesi ennen liimalasiaikaa. Nykyisinhän ei ikinä tarvitse sen takia ikkunaa vaihtaa, että se olisi käynyt sumuiseksi. Ei ehdi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
